رسالت روابط عمومي در تبيين برنامههای گام دوم انقلاب

مديرعامل شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد گفت: روابط عمومیها مسئوليت خطيري در فرآيند همسو كردن كاركنان با اهداف، برنامهها و استراتژیهای سازمان خود دارند. به گزارش روابط عمومي شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد، سيد مجيد منبتي طي نشستي با كاركنان روابط عمومي افزود: رشد و شكوفايي ایدههای خلاق، ارتباط دو سويه بين مديران و كاركنان در جهت بهبود فعالیتهای سازمان، تغيير رويكرد برنامهها از سنتي به مدرن و بكارگيري فناوریهای جديد ارتباطي از مهمترين فعالیتهای يك روابط عمومي موفق در دنياي ارتباطات است و اميدواريم در مسئوليتي كه به رئيس جديد و نيروهاي جوان روابط عمومي سپرده شده است حداكثر بهره وري را داشته باشند. وي تصريح كرد: تبيين برنامههای گام دوم انقلاب براي كاركنان و ذينفعان، حركت در جهت تحقق شعار" جهش توليد " و استفاده از ظرفیتهای رسانهای توسط روابط عمومي مورد انتظار میباشد. اين مقام مسئول تاكيد كرد: روابط عمومي پالايشگاه در راستاي شناخت، تببين و تحقق اهداف، استراتژیها، ارزشهای سازمان، تهديدها و فرصتها نقش مهمي را ايفا میکند و بايد نهال اميد به آينده را در سطح جامعه پرورش دهد. مهندس منبتي در پايان خواستار استفاده از ظرفيت سمنها و انجمنها و نهادهاي فرهنگي و هنري در اجراي برنامههای مورد نظر روابط عمومي شد.

 

سیستم نرم افزاری بررسی حوادث در شرکت نفت مناطق مرکزی

به منظور تجزیه و تحلیل، ریشه یابی حوادث و پیشگیری از تکرار حوادث پرسنلی و صیانت از محیط زیست و تاسیسات، سیستم نرم افزاری بررسی حوادث در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکتهای تابعه عملیاتی شد.

مهندس علیرضا عیدک زاده رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در رابطه با لزوم راهاندازی این سیستم اظهار داشت: سیستم مذکور به منظورمدیریت اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه جهت جلوگیری از تکرار مجدد حوادث شامل حوادث انسانی اعم از پرسنلی و غیرپرسنلی، زیست محیطی شامل آب، هوا و خاک، تاسیسات سرمایهای با بهرهگیری از خدمات فنی تخصصی اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات این شرکت طراحی و اجرا شد. به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران مهندس عیدک زاده افزود: این سیستم، فرایند بررسی و تحلیل حوادث با جمع آوری دادهها و اطلاعات در کلیه سطوح سازمانی از طریق ثبت اطلاعات توسط نمایندگان HSE در ستاد و شرکتهای تابعه صورت میگیرد و با پیاده سازی ماتریسهای ارزیابی سطوح حادثه، پیامدها و ثبت آنها و همچنین بررسی علل احتمالی حوادث در سیستم به ارزیابی ریسک، مخاطرات و مدیریت متمرکز اطلاعات حوادث پرداخته میشود.

متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن

نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از متقاضیانی که در مرحله اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردهاند خواست نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام نمایند. به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی احمد مرزبان، مدیرکل راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: متقاضیان تأیید شده مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن که به هر دلیلی مدارک موردنیاز را به این اداره کل تحویل نداده و یا در سامانه طرح اقدام ملی بارگذاری ننمودهاند از روز شنبه ۱۰ خرداد ٩٩ تا اطلاع ثانوى میتوانند با مراجعه به بخش "پيگيرى درخواست" در سايت http://tem.mrud.ir نسبت به اين امر اقدام كنند. مرزبان بیان کرد: متقاضیان بعد از دريافت پيامك از طريق سامانه طرح اقدام ملى مسكن، صرفاً مطابق با زمان اعلام شده به سامانه مراجعه كرده و اقدام به بارگذارى مدارك كنند. وی افزود: كليه متقاضيان ثبت نام شده در مرحله دوم ثبت نام و نيز افرادى كه به دليل شرايط فاصله گذارى اجتماعى ناشى از شيوع ويروس كرونا در فاز دوم صرفاً كد ملى خود را به سامانه پيامكى طرح اقدام ملى مسكن ارسال کردهاند براى ثبت نام و بارگذارى مدارك از روز سه شنبه ١٣ خرداد٩٩ تا اطلاع ثانوى، میتوانند با مراجعه به بهش "پيگيرى درخواست" در سامانه طرح اقدام ملى مسكن به نشانى http://tem.mrud.ir نسبت به تكميل اطلاعات ثبت نام اقدام كنند. مرزبان اظهار داشت: زمانبندى ويرايش اطلاعات ثبت نامى متقاضيان مرحله اول و دوم، زمانبندى ثبت اعتراض به نتايج پالايش متقاضيان مرحله اول و همچنين زمانبندى بارگذارى مدارك توسط متقاضيان تأییدشده در مرحله دوم نيز جهت اطلاع رسانى لازم، متعاقباً از طریق سامانه طرح اقدام ملی و پورتال این اداره کل به آدرس ww.markazi.mrud.ir و کانال اعلام میشود.

اجرای پروژههای گازرسانی روستایی

در استان البرز

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: سال گذشته ۹ پروژه گازرسانی در استان البرز انجام شده و همچنین ۵۰ پروژه نیز در دست اجراست. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان البرز، حسین تقینژاد با بیان اینکه در حوزه گازرسانی پروژههای خوبی اجرا شد و نیز برخی دیگر در دست اجراست، افزود: سال گذشته گازرسانی به ۹ روستا انجام شد و اکنون بالغ بر ۵۰ پروژه گازرسانی ویژه روستاها را در دست اجرا داریم که این پروژهها در روستاهای شهرستانهای مختلف در حال اجراست. وی با اشاره به اینکه تعداد پروژها به ترتیب در شهرستانهای طالقان ۳۷ پروژه، ساوجبلاغ ۷ پروژه، نظرآباد ۳ پروژه، کرج و اشتهارد نیز هر کدام یک پروژه است، اظهار کرد: میزان شبکهگذاری اعم از تغذیه و توزیع گازرسانی در استان البرز بالغ بر ۶ هزار و ۳۶۴ کیلومتر بوده که ۱۹۴ کیلومتر مربوط به شبکهگذاری صنعتی و ۶ هزار و ۱۶۹ کیلومتر دیگر نیز مربوط به شبکهگذاری شهری و روستایی بوده است. مدیرعامل شرکت گاز استان البرز خاطرنشان کرد: تعداد کل صنایع مصرف گازرسانی اعم از مشمول مصوبه شورای اقتصادی و صنایع جدید از سال ۹۵ الی ۹۹ تعداد ۵۹۵ مورد بوده که تا پایان سال گذشته ۳۳۲ مورد آن محقق شده و ۱۴۰ مورد آن نیز در حال انجام است.

مرکز نگهداری و نقاهتگاه سگهای بلاصاحب

شهردار مشکین دشت گفت: مرکز نگهداری کوتاه مدت و نقاهتگاه سگهای بلاصاحب به زودی آماده بهره برداری خواهد شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری مشکین دشت، سید جعفر موسوی با اشاره به ضرورت رفع دغدغههای شهروندان در خصوص حشور سگهای بلاصاحب در سطح شهر افزود: باتوجه به اینکه حضور سگهای بلاصاحب در سطح شهر باعث نگرانی و اضطراب شهروندان شده بود، یکی از دغدغههای مجموعه شهری احداث محلی جهت نگهداری کوتاه مدت و تست سلامت این حیوانات است. وی اظهار کرد: مرکز نگهداری کوتاه مدت و نقاهتگاه سگهای بلاصاحب با ظرفیت تقریبی ۳۰۰ قلاده سگ بزودی به بهرداری خواهد رسید. شهردار مشکین در پایان خاطرنشان کرد: سگهای جمع آوری شده از سطح شهر بین یک هفته الی ده روز در این نقاهتگاه نگهداری، ویزیت و عقیم سازی میشوند و بعد از دریافت دارو و آنتی بیونیک رهاسازی خواهند شد.

نمایندۀ مردم اصفهان در بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه:
 

مهدی طغیانی نمایندۀ مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه و دیدار با مدیرعامل و معاونان این شرکت، بر اهمیت رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان داخلی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه نزدیک به نیمی از اقتصاد استان را بخش صنعت در برگرفته است، تصریح کرد: فولاد مبارکه ازجمله مجموعههایی است که هم جایگاه مهمی در تولید و اقتصاد کشور دارد و هم از حیث نیروی انسانی و مهندسی نقش تعیینکنندهای در توسعۀ بومیسازی تکنولوژی صنعت فولاد ایفا میکند. ازاینرو اعتقاد ما بر این است که این شرکت میتواند با عنایت به ظرفیتهای یادشده، در زمینۀ توسعه و تولید استان و صادر کردن توان تکنولوژیک کشور نیز نقشآفرین باشد.

طغیانی در ادامه، ضمن قدردانی از دستاوردها و تلاش مدیران و کارکنان فولاد مبارکه اظهار داشت: به نوبۀ خود از مدیران و کارگران عزیز این شرکت تشکر میکنم و به ایشان خدا قوت میگویم؛ چراکه این عزیزان در واقع در خط مقدم جبهۀ تولید و ایجاد ارزش در اقتصاد کشور مشغول فعالیتاند.

نمایندۀ مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمایندگان مجلس براساس رسالتی که بر دوش دارند، هر جا که نیاز به اصلاح قوانین و رفع موانع قانونی تولید باشد، از هیچ همکاری و تلاشی مضایقه نمیکنند و بهگونهای عمل خواهند کرد که موانع داخلی و تحریمها نتواند به صنایع و اقتصاد کشور آسیب برساند.

وی با تأکید بر اینکه در بسیاری مواقع، موانعی که میتوان از آنها با عنوان تحریمهای داخلی یاد کرد، تأثیر مخرب بیشتری نسبتبه تحریمهای خارجی دارد، گفت: بدون تردید مجلس یازدهم برای رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان داخلی تلاش خواهد کرد و بهبود فضای کسبوکار و رونق اقتصادی را در اولویت اقدامات خود قرار خواهد داد.

در این بازدید، مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه نیز با ارائۀ گزارشی از عملکرد شرکت در سالهای اخیر بهویژه در سال ۹۸ گفت: خرسندیم که در سالی که به فرمودۀ مقام معظم رهبری «جهش تولید» نامگذاری شده است، سه واحد مهم دیگر در گروه فولاد مبارکه به بهرهبرداری خواهند رسید و به شعار سال جامۀ عمل خواهند پوشاند.

وی از طرح ۸۰۰ هزار تنی فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، طرح ۵ میلیون تنی تولید کنسانترۀ سنگان در استان خراسان رضوی و واحد الکترود گرافیتی اردکان بهعنوان سه پروژۀ مهم و آمادۀ بهرهبرداری در گروه فولاد مبارکه یاد و تصریح کرد: فولاد مبارکه برای حفظ سهم ۵۰ درصدی خود از تولید فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ پروژههای متعدد دیگری را نیز طراحی و در دست اجرا دارد که در سالهای آتی به بهرهبرداری خواهند رسید.

مهندس عظیمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد اقتصادی فولاد مبارکه اظهار داشت: در سال ۹۸ فروش شرکت فولاد مبارکه به ۳۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و این رقم نسبتبه مدت مشابه سال ۹۷ که ۲۳ هزار میلیارد تومان بود، رشد ۶۷ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سود خالص فولاد مبارکه در سال ۹۷، به میزان ۱۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان و در سال ۹۸ نیز به حدود ۱۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته و یک درصد رشد داشته است. ازاینرو سهامداران این شرکت همچون سالهای اخیر از خرید سهام فولاد مبارکه به نحو مطلوب بهرهمند شدهاند.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با بیان اینکه سرمایۀ فعلی شرکت فولاد مبارکه طی دو بار افزایش سرمایه در سالهای ۹۷ و ۹۸ به ۲۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده و این شرکت در حال حاضر دومین شرکت بورسی کشور است، ادامه داد: به لحاظ ارزش بازار ارزش سهام فولاد مبارکه بهطور واقعی ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است.

عظیمیان تأکید کرد: در حال حاضر عمدۀ نیاز شرکت فولاد مبارکه به مواد اولیه و تجهیزات و قطعات یدکی از داخل کشور تأمین میشود. در همین زمینه از ابتدای سال ۱۳۸۱ تاکنون با حمایتهای فولاد مبارکه بیش از ۱۰۰ هزار قطعه و تجهیز در داخل کشور بومیسازی شده و بیش از ۶ هزار میلیارد تومان صرفهجویی اقتصادی به بار آورده است.

وی گام نهادن فولاد مبارکه در فرایند ماشینسازی و بومیسازی همۀ بخشهای صنعت فولاد را یکی از مهمترین اقدامات استراتژیک این شرکت دانست و گفت: با این رویکرد کشور ایران به فناوری ساخت خطوط تولید صنایع فولاد دست خواهد یافت.

وی در همین خصوص اظهار داشت: یکی از نمونههای موفق و به بار نشستۀ این تفکر، احداث ماشین ریختهگری شمارۀ ۵ است که در سال ۹۶ افتتاح شده و به بهرهبرداری رسیده است. باید توجه داشته باشیم که در سال ۹۲ واردات ورق کشور نزدیک به ۵ میلیون تن بوده، اما در سال ۹۸ بهطورکلی ۴۸۰ هزار تن ورقهای خاص واردات داشتهایم و این نتیجۀ احداث این ماشین و بهرهبرداری بهینه از ظرفیتهای ایجادشده در گروه است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه در بخش ورقهای خاص هنوز شاهد محدودیت و واردات هستیم، گفت: فولاد مبارکه بهمنظور تأمین حداکثری ورقهای خاص موردنیاز کشور و با رویکرد نهادینه کردن دانش فنی احداث خطوط تولید، احداث خط نورد گرم شمارۀ ۲ را در دستور کار خود قرار داده است و در این فرایند با هدف نهادینه کردن دانش فنی ساخت و تولید خطوط تولید، ساخت بیش از ۵۰ درصد تجهیزات این خط تولید را در داخل کشور هدفگذاری کرده است. وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه در زمینۀ استفادۀ بهینه از منابع آبی اقدامات گستردهای انجام داده است گفت: احداث شبکۀ جمعآوری، تصفیه و بازچرخانی فاضلاب شهرستانهای همجوار شرکت در خطوط تولید کارخانه از مهمترین دستاوردهای شرکت در این حوزه بوده است.

با راه اندازی هر واحد تولیدی کوچک، میتوان با کوچکترین ایدهای، بدنبال کارآفرینی باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت: صنایع کوچک و متوسط، محرک اصلی اشتغال و رشد اقتصادی محسوب میشوند که با رونق بخشی فعالیتهای این صنایع، میتوان پویایی جامعه را شاهد بود. به گزارش روابط عمومی، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان بیان داشت: کارآفرینی در صنایع کوچک و متوسط، دارای اهمیت فراوان بوده و با راه اندازی هر واحد تولیدی کوچک، میتوان با کوچکترین ایدهای، بدنبال کارآفرینی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: تعامل و همکاری واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با هم و در جهت رونق تولید، فروش و کمک به بازاریابی، میتواند در افزایش تولید و اشتغال، نقش آفرینی مثبتی داشته باشد.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی گیلان تصریح کرد: صنایع کوچک و متوسط استان محرک توسعه اقتصادی در سال جهش تولید است.

احمدعلی شهیدی در ادامه با اشاره به قانون تشکیل شرکتهای خدماتی در شهرکهای صنعتی برای واگذاری اداره امور شهرکهای صنعتی، گفت: تاکنون اداره امور ۱۵ شهرک صنعتی در سطح استان گیلان به صنعتگران واگذار شده است. وی با اشاره به قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکهای صنعتی به صاحبان صنایع تصریح کرد: کم کردن تصدیگری دولت و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی اصلیترین هدف واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکها و نواحی صنعتی به صنعتگران است. شهیدی افزود: قطعاً زیر ساختهای ایجاد شده در شهرکها و نواحی صنعتی نیاز به رسیدگی، راهبری و بهره برداری صحیح دارند از این رو طبق قانون نحوه واگذاری اداره امور شهرکها و نواحی صنعتی، به شرکتهای خدماتی واگذار میگردد. وی با اشاره به لزوم حمایت از شرکتهای خدماتی که اداره امور شهرکهای صنعتی را برعهده دارند، تصریح کرد: در این زمینه تلاش گستردهای از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در حال انجام است تا با برطرف شدن نواقص قانونی ظرفیتها و مشوقهای بیشتری برای بخش خصوصی ایجاد شود.

اهواز: فرج-معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید به همراه مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، چهارشنبه ۷ خرداد از مجتمع گاز و گاز مایع ۴۰۰ شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون بازدید کرد

مهندس فرخ علیخانی ضمن تقدیر از تلاشهای کارکنان این شرکت در شرایط خاص آب و هوایی و شیوع کرونا گفت: ۳ هدف عمده برای این بازدید پیش بینی شده است که عبارتند از بررسی سایر واحدهای گاز و گاز مایع حوزهی عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب جهت امکان سنجی آغاز مراحل اجرایی بازسازی و نوسازی آنها، ارزیابی شرایط ایستگاههای آتش نشانی این حوزه و تصمیم جهت ارتقاء و منطبق سازی این ناوگان با استانداردهای روزآمد و بررسی حوزهی عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب از نقطه نظر بیماری کرونا و پیش بینی پشتیبانی ویژه در حوزهی مسئولیتهای اجتماعی. وی افزود: NGL ۴۰۰ شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در اولویت بهسازی قرار دارد و میبایست پس از ارزیابیهای فنی و اقتصادی، وارد فاز اجرایی گردد.

مهندس احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز با تاکید بر اینکه ضرورت دارد با گردآوری دادهها و اطلاعات صحیح و به روز به یک سطح قابل قبول و ایمن از فرآیند انجام کار رسید، یادآور شد: پروژههای نوسازی تاسیسات در شمار پروژههای ملی هستند و کل کشور از آن منتفع خواهد شد بنابراین انتظار داریم با همکاری مستمر و پیوستهی گروهی و ضمن توجه به عنصر زمان، در یک بازه زمانی قابل قبول این کار را اجرایی و به سرانجام برسانیم.

مهندس حمید کاویان مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در توضیح موضوع تغییر خوراک واحد NGL400، اذعان داشت: به بیان ساده، تحت تأثیر شرایط مخزن، گازهای مرحله اول به گازهای مرحله دوم تبدیل شدهاند و این موجبات مشعل بخشی از این گاز را فراهم آورده است، اما با بهسازی و ارتقاء فنی/عملیاتی واحد، این مشکل به راحتی مرتفع خواهد شد.

رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی در مراسم رونمایی از تأسیس انجمن تخصصی صنعت اسپا میگوید این صنعت جزو ۱۰ صنعت سودآور و با درآمد ارزی بالا در جهان است و میتواند با افزایش درآمد هتلها و هتلآپارتمانها و مراکز تفریحی در رونق و توسعه صنعت گردشگری نقش مؤثر داشته باشد.

انجمن تخصصی «اسپا» و همچنین کمیسیون تخصصی «اسپا» ذیل گروه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مجوز وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و با حضور اعضای هیات مدیره انجمن اسپا (پانته آ ضیمران رئیس هیات مدیره- شهیار اسماعیلی مدیرعامل و ایمان مصدری، محمدرضا تهرانی، سهراب دهقان و سید بابک حسینی بعنوان اعضای اصلی) در دفتر سازمان متخصصین و مدیران ایران بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

پانتهآ ضیمران، رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی در مراسم رونمایی از تشکیل این انجمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون اسپا که جای آن در صنعت گردشگری کشور خالی بوده است وارد کشور شده است.

وی افزود: ما به دلیل ارتباط این صنعت با گردشگری و سلامت با چالشهای زیادی رو به رو بودهایم. صنعت اسپا نیاز به استانداردسازی و طبقهبندی دارد که در کمیسیونهای مختلف در دست پیگیری است.

رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی با بیان اینکه بخش زیرزمینی اسپا خیلی بیشتر از بخش حرفهای آن جلو رفته است، اظهار کرد: این صنعت جزو ۱۰ صنعت سودآور و با درآمد ارزی بالا در جهان است و میتواند با افزایش درآمدهای هتلها و هتلآپارتمانها و مراکز تفریحی در رونق صنعت گردشگری نقش مؤثر داشته باشد.

ضیمران با بیان اینکه تیم بزرگی از متخصصان این صنعت در شورای سیاستگذاری مشغول به کار و فعالیت هستند، اظهار کرد: اساتید و متخصصانی که در شورای سیاستگذاری فعال هستند متخصص در حوزه گردشگری و هتلداری هستند و با اشراف کامل و تخصصی که در این حوزهها دارند تدوین استانداردها را در دستور کار دارند.

وی با تاکید براینکه این صنعت باید به شکل صحیح آن وارد بحث گردشگری شود، اظهار کرد: سطوح مختلف اسپا در کشور باید مشخص شود تا بتواند متناسب با مراکزی که این خدمات را ارائه میدهند از استانداردهای متناسب با خود بهره گیرد و با تشکیل کمیسیون تخصصی اسپا و ماساژ زیر نظر انجمن متخصصین ایران تلاش شده است تا ماساژ درمانی به صورت درجهبندی و طبقهبندی دستهبندی شود و نیروی انسانی ماهر نیز مطابق با این نیازها تربیت شوند.

ایمان مصدری هم در این مراسم گفت: در انجمن متخصصین ایران پرچم تخصصها بالاست و امروز کمیسیون ویژه اسپا هم شکل گرفت. این انجمن با تائید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و مجوز رسمی از وزارت کشور رسماً کار خود را آغاز کرد.

محمدرضا تهرانی عضو هیات مدیره انجمن «اسپا» هم گفت: گردشگری سلامت با گردشگری تندرستی با هم متفاوت است و باید گردشگری تندرستی در کنار سایر ظرفیتهای گردشگری به محلی برای جذب توریست تبدیل شود.