خدمات رسانی گاز اردبیل به بیش از ٤٩٠ هزار مشترک

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل ، سردار اسماعیلی حفظ و حراست از شبکه ها و تأسیسات را از اهّم وظایف شرکت گاز استان اردبیل در سالهای آتی برشمرد و گفت: ارایه خدمات بهینه و تأمین مستمر گاز طبیعی به عنوان مهمترین رسالت شرکتهای گاز استانی مبتنی بر حفظ و حراست از شبکه ها و تأسیسات می باشد که در این خصوص برنامه ریزی های مدوّن و دقیق و نظارت توسط کارشناسان واحد بازرسی فنی نقش مهمی را در تحقق این هدف مهم دارد.مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه شرکت گاز استان اردبیل در حال حاضر به بیش از ۴۹۰ هزار مشترک خدمات ارایه می دهد ، افزود: طی سال گذشته بیش از ۳۱۸۰۰ مورد كنتور گاز خانگي و صنعتي به همراه ۹۶ كيلومتر لوله گازرساني فلزي و ۳۰۳ كيلومتر لوله پلي اتيلن در اقطار مختلف توسط کارشناسان واحد بازرسی فنی و ارزیابان برون سازمانی مورد ارزیابی و تست قرار گرفته است.گفتنی است به منظور گازرسانی به تمامی شهرها و ۱۳۱۲ روستای استان اردبیل بیش از ۹۶۰۰ کیلومتر خطوط لوله شبکه گذاری شده است.

رانندگان خودرو های عمومی ( تاکسی و وانت بارها )، با ثبت نام در سامانه gcr.niopdc.ir میتوانند از مزایای گاز سوز کردن خودرو های خود به طور رایگان بهره مند شوند .

 

خودرو های عمومی به طور رایگان گاز سوز می شوند

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه استان مرکزی ،از ثبت نام گاز سوز کردن خودرو های عمومی ،مانند تاکسی ها و وانت بارها در سایت gcr.niopdc.ir به صورت رایگان خبر داد و گفت : بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد و راهبرد شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران، رانندگان و مالکان خودرو های فوق الذکر میتوانند، با ثبت نام مشخصات هویتی خود و خودروی مورد نظر در این سامانه از مزایای طرح فوق بهره مند شوند . سعید جمشیدی خاطر نشان کرد :در سطح استان مرکزی توسط واحد روابط عمومی از طریق نصب بنرهای مربوطه ، و ارسال کلیپهای تهیه شده توسط روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در کانالها و گروهای مردمی و همچنین درج راهنمای آن در سایت منطقه و مکاتبه با فرمانداران و سازمانهای ذیربط و مسئول ، اطلاع رسانی شده است .

برگزاری جلسه کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها

علی کیوانی - رباط کریم؛ اولين جلسه رسمي كمیسيون بند ۲۰ ماده ٥٥ قانون شهرداري ها با حضور دادستان محترم شهرستان رباط كريم و نائب رئيس محترم شوراي اسلامي شهر در دفتر معاونت خدمات شهری شهرداري رباط كريم برگزار شد.

ابوالفضل صیفی، معاون خدمات شهری شهرداری رباط کریم ضمن تقدیر و تشکر از دادستان محترم شهرستان گفت: برای اولین بار است که دادستان شهرستان رباط کریم شخصاً در دفتر معاونت خدمات شهری حضور پیدا می کند تا از مشکلات شهر و شهرداری آگاه شود. وی با ابراز امیدواری از اتفاقات خوبی که در سطح شهرستان رخ داده است افزود: امیدواریم با ورود مسئولین پرتلاشی که طی یکسال گذشته در شهرستان حضور پیدا کرده اند، تغییرات ماندگاری ایجاد شود تا باعث عمران و آبادانی شهر، علی الخصوص ایجاد رضایت شهروندان شریف این شهر شود.

ورود اولین کشتی حامل خاک
فسفات در بندر بوشهر

تجارت استان بوشهر معاونت بندری و امور اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از ورود اولین کشتی حامل خاک فسفات در بندر بوشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، محمد شکیبی نسب معاون بندری و امور اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اینباره گفت: با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های لازم در بندر بوشهر ، اولین کشتی حامل بیست هزارتن خاک فسفات در بندر بوشهر و در اسکله مجتمع بندری نگین پهلو گیری کرد.

شکیبی نسب افزود: این مهم، شروع فعالیت واردات در مجتمع بندری نگین می باشد که از لحاظ اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال تاثیرات بسزایی را ایجاد خواهد کرد.

معاون بندری و امور اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد:این محموله در اسکله مجتمع بندری نگین تخلیه و توسط کامیون به منطقه ویژه اقتصادی شماره ۲ حمل میشود.

وی اضافه کرد: بندر بوشهر با ایجاد زیر ساخت های مناسب آماده انجام هر گونه خدمات به شناورها و صاحبان کالا میباشد.

سرقت تجهیزات ایمنی جاده ای در سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: سرقت ۸ هزار و ۳۴۰ عدد انواع تجهیزات ایمنی جاده ای این استان در سه ماهه سال جاری سه میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان خسارت برجا گذاشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه سرقت علائم ایمنی و تابلوهای هشدار دهنده هزینه سنگینی را برای ایمن سازی مجدد به این اداره کل تحمیل می کند، اظهار داشت: هدف از نصب تابلوها و علائم ترافیکی ارتقای سطح ایمنی تردد و روان سازی ترافیک در محور های مواصلاتی است.

وی نرده و المان های سازه ای پل ها، صفحات گاردریل و انواع تابلوی های جاده ای را از مهمترین تجهیزات سرقت رفته این مدت در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کاربران جاده و همچنین شهروندان گرامی در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده ای مراتب را به سامانه های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ اطلاع دهند تا در کوتاه زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

خط کانتینری یخچالی گناوه _ کویت راه اندازی شد

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه از ایجاد خط کانتینری یخچالی میان بندر گناوه و کشور کویت خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ،داود بهادری رییس اداره بندر و دریانوردی گناوه در اینباره گفت: با توجه به سیاستهای صورت گرفته در خصوص فعال کردن کلیه بنادر تابعه و بهرهگیری از تاسیسات و زیرساختهای ایجاد شده در آنها، خط کانتینری میان بندر گناوه و کشور کویت ایجاد شد. بهادری افزود: این خط کانتینری بمنظور صادرات مواد غذایی در کانتینرهای یخچالی و توسط شناور لندینگ کرافت آراباختر صورت گرفت. رییس اداره بندر و دریانوردی گناوه بیان کرد: شناور اراباختر در اولین حرکت خود میزان ۱۶۰ تن انواع مواد غذایی در قالب ۸ کانتینر یخچالی را به کشور کویت حمل کرد. وی عنوان کرد: امید داریم با بهرهگیری از تمامی ظرفیتها و توانمندیها، موجبات صادرات کالاهای بیشتری را از بندر گناوه فراهم کنیم. گفتنی است، بندر گناوه در ۱۶۰ کیلومتری شمال غربی بندر بوشهر و همجوار با خلیج فارس میباشد که بواسطه فاصله کوتاه ۱۴۰ مایلی که با کشور کویت دارد، امر صادرات کالا از این بندر میتواند برای صادرکنندگان هزینه های کمتری را به دنبال داشته باشد

دیدار مدیر مخابرات منطقه مرکزی با رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی

به گزارش اداره روابط عمومی مخابرات منطقه مرکزی مهندس ملک حسینی، مدیر مخابرات منطقه مرکزی به همراه مهندس مهدوی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی با دکتر کریمی ، نماینده مردم شریف شهرستان های اراک ،کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد .

بر پایه این گزارش در ابتدای این دیدار مهندس لادن مهدوی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی ،گزارشی از مهمترین اقدامات و برنامه های وزارت ارتباطات در راستای توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات، پروژه های پیشران اقتصاد دیجیتال و دولت الکترونیک ارائه کرد .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام:

احمدی با بیان اینکه مهم ترین علت حریق در جنگل ها عامل انسانی است، گفت: در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا شاهد کاهش چشمگیری در بحث استفاده غیر منطقی و غیر اصولی از جنگلها و عرصه های طبیعی استان بودیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: حضور و استفاده مردم از جنگل ها و مراتع در فصل بهار سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافت.

« رضا احمدی» ابراز کرد: در سالهای گذشته شاهد این موضوع بودیم که مردم استان در فصل بهار حضوری گسترده در عرصه های طبیعی داشتند، وقتی که حضور مردم را در عرصه های منابع طبیعی داشته باشیم به طور قطع فشار بهرهبرداری بیش از توان اکولوژیکی در عرصه های طبیعی اتفاق خواهد افتاد، این موضوع طی سال های گذشته یکی از دغدغه های مسئولان بود و چندین بار موضوع بررسی شد که حضور مردم در عرصههای منابع طبیعی در فصل بهار کاهش پیدا کند و از توان اکولوژیک منابع طبیعی سطح استان بالاتر نرود.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ این امر به دلیل شیوع کرونا محقق شد و کاهش چشمگیری را در بحث استفاده غیر منطقی و غیر اصولی از جنگلها و عرصه های طبیعی استان شاهد بودیم، اگر به موضوع کرونا به دید مثبت نگاه شود، یکی از محاسن کرونا شاید این بود که مردم کمتر به دل جنگل ها و مراتع رفتند و خوشبختانه فشار بهره برداری ناشی از حضور مردم در عرصه های طبیعی به شدت کاسته شد و کاهش چشمگیری پیدا کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در ادامه با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی حریق در مراتع و جنگل ها عامل انسانی است، یادآور شد: حضور کمتر مردم در عرصه های طبیعی در پی شیوع کرونا هم کاهش حجم آتش سوزی ها را به دنبال داشته و هم تخریب منابع طبیعی کاهش یافته است و نسبت به دوره مشابه سال گذشته قطعاً و یقیناً تخریب منابع طبیعی در سال جاری بسیار بسیار کمتر شد.

احمدی گفت: ما در سالهای گذشته بررسی کردیم که حدود ۵۴ هزار تخته چادر در جنگل ها، مراتع و مناطق خوش آب و هوای استان در فصل بهار مستقر می شد، به همین نسبت نیز تردد خودرو در جنگل ها و مراتع داشتیم، خودروهایی که در عرصههای منابع طبیعی تردد میکردند موجب آسیب زدن به طبیعت می شدند، در ابتدای بهار با توجه سردی هوا به طور قطع نیاز به گرمایش هم وجود دارد و این گرمایش از محل هیزم جنگلها تامین می شد که موجب آسیب رساند به درختان و جنگل های استان می شد.

احمدی یادآور شد: در یک بررسی و مطالعه، آتشسوزیهای ۲۰ ساله گذشته استان ایلام را رصد و پایش ماهوارهای کردیم و بر این اساس تعداد نقاط بحرانی و فوق بحرانی را در سطح جنگل ها و مراتع استان شناسایی کردیم که در استان ۸۶ نقطه بحرانی منابع طبیعی استان در زمینه آتش سوزی مشخص شد که سطحی معادل ۴۱۸ هزار هکتار را شامل می شود.

وی گفت: ما در این مناطق کانکس و چادر حفاظت از منابع طبیعی را مستقر کردیم، نیروی آموزش دیده و تجهیزات مقابله به حریق مستقر شد، تانکر های آب و لوزام و ابزارآلات مقابله با حریق در این مناطق تعبیه گردیده است و خوشبختانه مردم عزیزمان تا این لحظه همراهی و کمک کرده اند، جا دارد از سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان، از بسیج که
هر لحظه پای کار هستند و از نیروهای خدوم انتظامی تقدیر کنم که همواره یار و یاور ما در زمینه اطفای حریق در مناطق جنگلی استان بوده اند.

احمدی بیان کرد: ما داریم به سمتی حرکت
می کنیم که انشالله آتشسوزی در مراتع و جنگل ها با کمک خود مردم به حداقل ممکن برسد، در حال حاضر خوشبختانه ماهوارههایی در تمام جهان برای پایش حریق عرصه های طبیعی مشغول فعالیت هستند، در استان و در کشور عزیزمان نیز روزانه ۲ بار مناطق جنگلی پایش می شوند و هر حریقی
که اتفاق بیفتد قابل رصد و پایش است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان جنگلها در حال خریداری پهبادهایی با همکاری وزارت دفاع است که این پهپادها عملیاتی بوده و می توانند کمک کار ما در امر پایش جنگلهای استان باشند که امید است این پهبادها به زودی در اختیار استان قرار گیرد،اما هم اکنون نیز به صورت موردی و اجارهای تعدادی پهباد با هماهنگی و همکاری
دستگاههای ذیربط در استان در اختیار داریم که شناسایی مناطق در معرض حریق استان را پوشش می دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از همکاری مؤثر نیروی انتظامی استان در کاهش سرقت دریچههای آب و فاضلاب قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر «علی جان صادق پور» در دیدار با سردار «سید محمود میر فیضی» فرمانده نیروی انتظامی استان ضمن قدردانی از تعاملات و همکاریهای بسیار خوب نیروی انتظامی با شرکت آب و فاضلاب استان گفت: این همکاریها پایداری خدمات بیوقفه شرکت آب و فاضلاب به مردم استان را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۵ هزار کیلومتر شبکه و خطوط انتقال آب و فاضلاب شهری و روستایی و حدود ۲۰۰ چاه و بیش از ۴۵ هزار دریچه و منهول در استان اظهار داشت: در سایه تعامل با نیروی انتظامی استان، حفاظت فیزیکی از این تأسیسات با حساسیت بیشتری انجام میگیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم سرقتهای دریچههای آب و فاضلاب در سطح شهر را یکی از مشکلات آبفا عنوان کرد و یادآور شد: سرقت این دریچهها علاوه بر هزینههای مالی که به شرکت آب و فاضلاب وارد میکند برای همشهریان نیز خطرات جانی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در سالهای ۹۶ و ۹۷ بیش از هزار دریچه آب و فاضلاب در شهر به سرقت رفته است، اذعان داشت: در این زمینه جلساتی با نیروی انتظامی برگزار و نسبت به تشدید مباحث حفاظتی اقدام کردیم به گونهای که سرقت دریچهها از ابتدای سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به حدود ۱۰۸ دریچه رسیده است. فرمانده نیروی انتظامی استان قم نیز در این دیدار که مدیر دفتر حراست، مدیر دفتر حقوقی و قراردادها آبفای استان و مدیر امور آب و فاضلاب شهر قم حضور داشتند، وظیفه اصلی پلیس را گسترش امنیت عمومی دانست و بر لزوم مشارکت همه مردم و دستگاهها در برقراری امنیت تأکید کرد

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از نجات موفقیت آمیز یک فروند لنج تجاری حامل بار صادرات میوه و تره بار از آبگرفتگى در اسکله بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه، «قاسم عسکری نسب» با بیان اینکه در ساعت ۱۱:۰۰ صبح مورخ دوشنبه ۹ تیرماه گزارشی مبنی بر آبگرفتگی لنج تجاری حامل بار صادرات میوه و تره بار در اسکله این بندر اعلام شد افزود: این لنج تجاری که حامل بار صادرات هندوانه وکلم به کشور امارات بود به علت عدم بارگیری چندین ماهه در شرایط کرونا و عدم امکان تردد لنج ها به کشورهای مقصد و تعطیلی چندماهه صادرات که منجر به انتظار لنج ها در بندر و خشک شدن تخته های بدنه و ورود آب از درزهای بوجود آمده به خن لنج میشود دچار آبگرفتگی شد که با اقدام به موقع تیم مدیریت بحران و آتش نشانی و تیم عملیاتی بنادر و دریانوردی بندرلنگه و همکاری تنگاتنگ تعاونی لنج داران و شرکتهای فعال در بندر و تیم غواصی و همیار ناجی در ساعت ۱:۰۰ بامداد لنج تجاری مذکور نجات یافته و بصوت یدک و با تمهیدات ایمنی و پشتیبانی عملیاتیجهت تعمیرات راهی داک کوهین گردید. عسکری نسب با بیان اینکه تیم عملیاتی بنادر و دریانوردی بندرلنگه در تمام شبانهروز پاسخگوی مشکلات شناورها و لنجهای تجاری هستند اظهار داشت: تیم مدیریت بحران و آتش نشانی و تیم عملیاتی بنادر و دریانوردی بندرلنگه در تمام شبانه روز یاریگر دریانوردان، شناورها و لنجهای تجاری و صیادی هستند. گفتنی است در این عملیات ۱۴ ساعته از سه دستگاه ماشین آتش نشانی، چند دستگاه پمپ تخلیه آب، سه غواص و سه دستگاه جرثقیل جهت نگه داشتن لنج صیادی استفاده شد و خوشبختانه این حادثه با اقدام به موقع تیم مدیریت بحران و آتش نشانی و تیم عملیاتی بنادر و دریانوردی بندرلنگه هیچگونه تلفات جانی نداشته است.

اهواز : فرج-مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن تشریح آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) طی سه ماهه نخست سال جاری، گفت: با اجرای پروتکلهای بهداشتی ضریب نفوذ شیوع ویروس کرونا به حداقل رسیده است. عادل دریس مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ٩ میلیون و ٣٠٠ هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است، اظهار داشت:از این میزان بیش از ٧ میلیون تن به کالاهای غیرنفتی و بیش از دو میلیون تن نیز به کالاهای نفتی اختصاص دارد. وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی از انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) به مبادی مصرف درون کشور بارگیری و ارسال شده است که رشدی ٢۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد. مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان به افزایش سرعت بارگیری و خروج کالاهای اساسی در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: این مسئله موجب شده گنجایش اماکن و انبارهای مجتمع بندری برای پذیرش محمولات کشتیهای ورودی بیش از پیش ارتقا پیدا کند و زنجیره جابجایی کالا تسهیل شود. دریس با تأکید بر اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اتخاذ تمهیدات لازم در زمینه اجرای پروتکلهای بهداشتی و رعایت فاصلهگذاری اجتماعی در کنار گندزدایی اماکن عمومی و الزام تمام نیروهای عملیاتی به استفاده وسایل حفاظت فردی بهداشتی موفق شده، تصریح کرد: در عین حال همزمان با ارائه خدمات بندری و دریایی به مشتریان، ضریب نفوذ شیوع ویروس کرونا به حداقل رسیده است. وی در ادامه با اشاره به اینکه دریس با اشاره به برخورداری بندر امام خمینی(ره) از ۱۴۰ کیلومتر راهآهن داخلی، این بندر را از مهم ترین بنادر ریل پایه کشور و پیشگام در حمل و نقل ریلی دانست و اعلام کرد: در دوازده ماهه سال گذشته افزون بر ۳ میلیون تن کالا از طریق بارگیری حدود ۵۳ هزار واگن به نقاط مختلف شبکه گسترده ریلی کشور ارسال شد.

امضای تفاهم نامه حمایت از فعالیتهای فناورانه و نوآورانه شرکت گاز استان ایلام با پارک علم و فناوری شرکت گاز استان ایلام در راستای گسترش همکاریهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و حمایت از فعالیتهای فناورانه و نوآورانه در حوزه صنعت گاز ، با پارک علم و فناوری استان ایلام تفاهمنامه همکاری امضاء کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام ؛ عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام ضمن ابراز خردسندی از امضاء تفاهمنامه، از اعلام آمادگی این شرکت جهت حمایت از شرکتهای دانش بنیان و ظرفیت فناورانه مستقر در پارک علم و فناوری ایلام خبر داد و اظهار داشتند یک سازمان دانشمحور نقش مهمی در شکلگیری و ایجاد یک سازمان دانش بنیان دارد، بنابراین با ایجاد چنین فرصتها و ارتباطهای مستمر با مجامع علمی میتوان شاهد توسعه هرچه بیشتر در صنعت گاز کشور باشیم.

مهندس شمساللهی تصریح کرد: توجه به بومیسازی فناوری و توانمندسازی شرکتهای داخلی از رویکردهای مهم این شرکت میباشد و حوزه پژوهش و فناوری این شرکت همواره پذیرای ایدههای خلاقانه و نوآورانه در حوزههای مختلف است.

دکتر کامران طاهرپور نیز ضمن ابراز خردسندی از انجام این مهم خاطرنشان کرد در راستای خودکفایی و رونق تولید داخلی، استفاده از ظرفیت مجامع علمی و شرکت های دانشبنیان، بخش خصوصی و متخصصان داخلی، امری ضروری است لذا پارک علم و فناوری با توجه به ظرفیتها و پتانسیل مختلف خود میتواند باعث انتقال دانش به نسلهای آینده در یک فضای نوآورانه باشد و سازوکار جدید و ارتباط بیشتر و موثرتر در راستای پیشبرد اهداف مشترک و اجرای برنامههای پژوهشی با شرکت گاز استان ایلام را در دستور کار خود قرار خواهد داد.