جلوگیری از خروج ارز با ساخت شبیهساز هواپیما

فرمانده نهاجا با اعلام اینکه امکان ساخت شبیهساز تمام هواپیماهای فعال در کشور در نیروی هوایی ارتش وجود دارد گفت: این امکان فراهم شده که بتوانیم شبیه سازهای ناوگان هوایی را بسازیم و به این ترتیب از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم. به گزارش ایلنا، امیر خلبان عزیز نصیرزاده در مراسم رونمایی از شبیه ساز هواپیمای ایلوشین ۷۶ گفت: نیروی هوایی از تعداد زیادی از ناوگان های متعدد از بلوک شرق و غرب برخوردار است و شبیه ساز ۹۰ درصد آنها را در اختیار دارد که عمدتا به دست متخصصان نهاجا ساخته شده است.وی با بیان اینکه آنچه امروز اتفاق افتاده کار جدید در حوزه شبیه ساز است، افزود: با گام بزرگی که امروز برداشته شده، این نوید را به ناوگان هوانوردی کشور اعم از نظامی و غیر نظامی میدهم که امکان ساخت شبیهساز تمام هواپیماهای فعال در کشور در نیروی هوایی ارتش وجود دارد.فرمانده نهاجا گفت: در طول سال بخش زیادی از ارز کشور جهت فراگیری آموزش های لازم در شبیه سازی صرف می شود.

 

 

آینده برجام با انتخاب ترامپ تاریکتر میشود

استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو با ابراز نگرانی از اینکه در صورت انتخاب دوباره ترامپ، آینده برجام تاریک تر شود گفت: آینده برجام و روابط ایران و آمریکا اکنون وابسته به انتخابات آمریکاست. در واقع آینده برجام وابسته به رئیس جمهور آمریکاست. پاول پاوست در گفتوگو با ایلنا با تاکید بر اینکه اکنون صبر تا نوامبر بهترین کاری است که دنیا در پیش گرفته است گفت: اکنون همه اعضای شورای امنیت منتظر ماه نوامبر و تغییر ریاست جمهوری در آمریکا هستند. همه ما منتظریم آمریکاییها با رهبری جدید به برجام بازگردند. وی تلاش اروپا برای حفظ برجام را نشانگر حفظ برجام دانست و تاکید کرد: اروپا در نشست شورای امنیت توان مخالفت با آمریکا را یافت و در واقع جرات این را یافت تا مخالفت خود با تمدید تحریم ها و نابودی برجام را نشان دهد که این موضوع نشان می دهد که بیشتر اعضای شورای امنیت به ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان مایل به تداوم برجام هستند و با بیانیههایی در روزهای اخیر تمایل خود به حفظ تعهداتشان در برجام را نشان داده اند.

پاسخ مقام معظم رهبری

به نامه اسماعیل هنیه

رهبر انقلاب به نامه رییس دفتر سیاسی حماس پاسخ دادند. به گزارش ایلنا، مقام معظم رهبری در پاسخ به «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، نوشتند: مرقومه جنابعالی در خصوص تحولات اخیر در عرصه فلسطین عزیز را با دقت ملاحظه کردم. از اینکه حرکت مقاومت فلسطین با مجاهدت و ایستادگی خود در برابر توطئههای آمریکا و رژیم صهیونیستی موجبات ضعف و ناکامی آنها را فراهم آورده و در مقابل، عزت و سربلندی امت اسلامی را باعث گردیده است خداوند متعال را شکر می گزارم و از شما مجاهدان شجاع تشکر و قدردانی میکنم.ایشان فرمودند: دشمن زبون که در عرصه میدانی شکستهای غیر قابل جبرانی متحمل شده است راهبرد توسعه طلبی خود و تضییع حقوق مسلم فلسطینیها را ابتدا با فشار اقتصادی و محاصره غزه مظلوم و آنگاه با نیرنگ مذاکره و طرح صلح و سازش دنبال مینماید و لکن جریان مقاومت و ملت شجاع فلسطین با منطق عقل و تجربه تهدید و تطمیع آنها را بر نتافته و همچون گذشته با ایستادگی مثال زدنی خود مسیر عزت و شرف را رقم زده و از این پس هم در همین صراط مستقیم حرکت خواهد کرد. ان شاء الله قطعاً حفظ هوشیاری، وحدت و یکپارچگی مردم و جریانهای فلسطینی در خنثی سازی نقشههای شوم دشمن مؤثر بوده و جلب نصرت الهی را به همراه خواهد داشت.رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی همچون گذشته به حکم وظیفه دینی و انسانی و مبتنی بر اصول ارزشی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و استیفای حقوق آنان و هم چنین دفع شر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی دریغ نخواهد کرد. امیدوارم پروردگار متعال بر عزت و قدرت شما بیافزاید.

برجام در وضع بدی قرار دارد

نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به شرایط برجام ابراز نگرانی کرد.به گزارش ایلنا، میخائیل اولیانوف در توئیتر نوشت: اتحادیه اروپا تلاش میکند با نظرهای متفاوت مکانیسم حل اختلافات در برجام را فعال کند؛ این ایده خیلی خوبی نیست.وی افزود: همه اعضای برجام باید به جای چنین بحثهای بیفایده و احتمالا مخرب به فکر حفظ توافق هستهای باشند که در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.

مقابله رژیم صهیونیستی با ایران

به گزارش ایلنا از یورو نیوز، وزارت دفاع اسرائیل در بیانیهای اعلام کرد: وزارت دفاع و صنایع هوافضای اسرائیل ماهواره شناسایی افق ۱۶ را در ساعت ۴ بامداد به وقت محلی با موفقیت پرتاب کرد.هدف از این ماهواره ارزیابی فعالیت های ایران عنوان شده است.

اوکراین همچنان در انتظار جعبه سیاه

معاون وزیر امور خارجه اوکراین گفت: جعبههای سیاه پرواز سانحه هواپیمایی اوکراین هنوز به فرانسه ارسال نشدهاند. این قول داده شده که این کار در ۲۰ جولای انجام شود. چند روز پیش ما رضایت مقامات فرانسوی را برای پذیرش دو نفر از متخصصانمان دریافت کردیم. این افراد به عنوان اعضای گروه تحقیق فنی در روند شرکت خواهند کرد. به گزارش ایلنا،این دیپلمات ارشد گفت: طرفهایی که در اثر این سانحه خسارتهایی متحمل شدهاند، سرانجام در مورد مواضع و رویکردهای خود در مورد روند مذاکره با طرف ایرانی توافق کردند تا ایران را درمورد غرامت به خانوادههای قربانیان پاسخگو کنند. موضوع جبران خسارت خانوادههای اوکراینی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

توقف نماز جماعت به دلیل کرونا

امام جمعه موقت اهواز گفت: بیشتر شهرهای استان خوزستان در مواجهه با کرونا وضعیت قرمز و زرد دارند که در مساجد این شهرها نمازهای جماعت برگزار نمیشود. آیتالله محسن حیدری در گفتوگو با میزان افزود: در برخی مساجد شهرهای استان خوزستان که در وضعیت سفید هستند با رعایت پروتکلهای بهداشتی نماز جماعت برگزار میشود.امام جمعه موقت اهواز گفت: بیشتر شهرهای استان خوزستان در مواجهه با کرونا وضعیت قرمز و زرد دارند که در مساجد این شهرها نمازهای جماعت برگزار نمیشود.بر اساس اطلاعیه شماره ۱۵ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خصوص اقامه مجدد مراسم عبادی - سیاسی نمازجمعه در سراسر کشور، مقرر شده بود در شهر تهران اقامه مجدد نماز جمعه از ششم تیرماه و همزمان با بازگشایی رسمی نمازهای جمعه در مناطق زرد آغاز شود که به دلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تا اطلاع ثانوی برگزار نمیشود.

رویکرد دفاعی ایران در حوزه سایبری

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه رویکرد ایران در حوزه سایبری یک رویکرد دفاعی است نه تهاجمی، گفت: استراتژی رسانههای آمریکایی این است که ایران را در فضای سایبری به عنوان یک مهاجم آنارشیست معرفی کنند. غلامرضا جلالی در گفتوگو با میزان، اظهار کرد: استراتژی رسانههای آمریکایی این است که ایران را در فضای سایبری به عنوان یک مهاجم آنارشیست معرفی کنند و اتهامزنیهای مقامات آمریکایی و صهیونیسم در حوزه سایبری به ایران ناشی از همین رویکرد است.رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه سایبری نیز یک رویکرد دفاعی است نه تهاجمی، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قدرت آفندی در حوزه سایبری است اما این قدرت را در مقام پاسخ به اقدام دشمن به کار میبرد.

رئیس قوه قضائیه نوسانات بازار و افزایش بی رویه قیمت ها را موجب رنجش مردم دانست

رییس قوه قضاییه گفت: بی انضباطی مالی به کشور آسیب میزند؛ نباید منابع کشور در اختیار افراد بی صلاحیتی قرار بگیرد که به تعهدات خود عمل نمیکنند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تشکر از زحمات همکاران دستگاه قضا بابت رسیدگی جهادی به پروندههای قضایی همزمان با شیوع کرونا گفت: تلاش همکاران دستگاه قضایی که با وجود شیوع بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن تلاش میکنند تا پرونده ‎های مردم به موقع رسیدگی شده و دچار اطاله دادرسی نشود قابل تقدیر است.

رییس قوه قضاییه رعایت مسائل بهداشتی در سراسر کشور و در جریان رسیدگی به این پرونده ‎ها را یک ضرورت دانسته و گفت: همکاران قضایی در سراسر کشور به نحوی اقدام کنند که هم کار مردم راه بیافتد و هم سلامتی مردم و کارکنان دستگاه قضا تامین شود. تامین سلامت مراجعه کنندگان و همکاران قضایی برای ما اولویت است و در این زمینه هر اقدامی که از جانب مرکز لازم باشد انجام خواهیم داد.

رییسی به شرایط اقتصادی این روزهای کشور نیز اشاره کرده و گفت: آنچه که این روزها موجب رنجش مردم شده عدم مدیریت بازار، عدم مدیریت قیمت ‎ها و نوسانات بازار است. اما این اولین کار دشمن نیست و بارها دیده شده دشمن از طریق اخلال در نظام ارزی و پولی کشور به دنبال دشمنی کردن است.

رییس قوه قضاییه افزود: برخی راه حل این مساله را در مذاکره با امریکا و اروپا می دیدند، که البته برای همگان روشن شد که راه نادرستی است و باید به دستان پرتوان مردان و زنان این کشور دل بست. هیچ مشکلی نداریم الا اینکه راهکار آن در درون کشور وجود دارد و این همان اصلی است که رهبر معظم انقلاب در همه این سال ها بر آن تاکید داشتند.

رییسی لازمه برون رفت از این شرایط و ایجاد ثبات اقتصادی در بازار را فعالیت جهادی دانسته و ادامه داد: این شرایط تلاش جدی و سریع را می طلبد. وجود طرح‎ هایی برای برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی یک ضرورت است و تبیین این طرح ها برای مردم از ضرورت های بعدی است.

رییس قوه قضاییه گفتگو با مردم و نخبگان اقتصادی و دانشگاهی را شرط لازم موفقیت طرح ‎های اصلاح اقتصادی عنوان کرده و افزود: دولتمردان باید با مردم حرف بزنند؛ باید با نخبگان اقتصادی و دانشگاهی و صاحب نظران گفتگو کرد، هم سخن آنها را شنید و هم با آنها سخن گفت. اگر با مردم دقیق روشن و واضح سخن گفته شود و ابعاد این طرح ‎ها روشن شود، مردم در این رابطه با مسئولین و دولتمردان همراه و همگام خواهند شد.

رییسی یکی دیگر از ضرورت ‎های عبور از شرایط خاص اقتصادی را نیز برخورد با تخلف از ناحیه برخی واردکنندگان و صادرکنندگان دانسته و گفت: وارد کننده یا صادرکننده متخلف فرقی نمیکند هم برخورد با آنها هم افشاء نام آنها یک ضرورت است که مسئولین بانک مرکزی باید آن را دنبال کنند. مسئولان بانک مرکزی اعلام کردند که دنبال معرفی صادرکنندگان متخلف هستند، اما من معتقدم واردکننده ای که ارز دریافت کرده و کالا وارد نکرده هم باید معرفی شود.

رییس قوه قضاییه بی انظباطی مالی را عامل خسارت به کشور و ایجاد هزینه‎ های اضافی عنوان کرده و تاکید کرد: همه می دانند که امروز دستگاه قضایی نسبت به معوقات بانکی تلاش ویژه‎ ای به کار گرفت و با همت همکاران ما هزاران میلیارد معوقه به نظام بانکی کشور بازگشت، اما همین معوقات با اخذ ضمانت های لازم و پیگیری ضمانت‎ ها، می توانست به معوقه مبدل نشود و زحمت ایجاد نکند.

رییسی افزود: دستگاه قضایی مصمم است که با همکاری بخش بانکی اجازه ندهد برخی افراد پولی بگیرند و تعهدات را انجام ندهند و بعد برای کشور مشکل ایجاد کنند. ولی از آن طرف هم دستگاه‎ های مسئول نباید اجازه دهند که اعتبارات به دست افرادی سپرده شود که یا صلاحیت و توانایی لازم برای انجام تعهدات را ندارند و یا تضمینات لازم را نمی توانند بسپارند.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد خشونت آمیز دولت آمریکا و برخی دولت های اروپایی با معترضین در این کشورها پرداخته و گفت: شرایطی که در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی وجود دارد مایه ننگ برای دستگاه هایی است که مدعی حقوق بشر و حقوق انسان هستند. این کشورها با بازداشت های پرتعداد و ضایع کردن حقوق اولیه و مسلم مردم کشورهای مختلف به صورت روشن مشغول ضایع کردن حقوق انسان هستند، اما کسی دم بر نمی آورد. حمایت از مردم عدالت خواه در آمریکا و اروپا وظیفه دستگاه های مدافع حقوق بشر و حقوقدانان آزاد است و باید در دستور کار آن ها قرار گیرد.

رییس قوه قضاییه در واکنش به تذکر یکی از اعضای شورای عالی قوه قضاییه درباره برخی اظهارنظرهای سیاسی پیرامون شرایط کشور گفت: در تمامی این سال‎ ها این ما مسئولان بوده ‎ایم که گره ایجاد کرده ‎ایم و در شرایط خاص آن جایگاه و شخصیتی که گره گشایی کرده تا مشکلات ساخته شده به دست مسئولان حل شود، رهبر معظم انقلاب بوده است. در این زمینه می توان نمونه ‎های بسیار زیاد حتی در همین یکی دو سال اخیر را مثال زد. اینطور نشود که گره‎گشایی‎ ها نادیده گرفته شود و آنها که مسئول ایجاد مشکلات و گره‎ ها بوده ‎اند، نقصان خود را متوجه آن جایگاهی کنند که همواره گره گشایی کرده است.

رییس قوه قضاییه در واکنش به این گزارش و گزارش برخی اعضا درباره حوادث اخیر کشور گفت: مدیری که مسئولیت داشت باید پاسخگو باشد و مورد مواخذه قرار بگیرد. نمی توانیم همیشه منفعلانه برخورد کنیم تا باز هم یک مورد مشابه ساختمان پلاسکو شکل بگیرد. در زمینه حوادث مختلفی که در این مدت داشتیم و همه را اسم نمی آورم، باید عوامل را شناسایی کنیم که آیا پیش بینی لازم، پیشگیری لازم و اقدام لازم را کرده اند؟

رییسی افزود: من این را به سازمان بازرسی، سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان تهران هم گفته ام که سیاست دستگاه قضایی پیگیری و مواخذه مدیری است که مسئولیت قانونی و شرعی دارد که ببینیم کار را در زمان خودش انجام داده یا نه وگرنه هر روز باید به ما یک گزارش بدهند که این اتفاقات افتاد. باید نسبت به این قصور یا تقصیر خصوصا ترک فعل ها حساس بود چرا که ما مواردی داریم که ترک فعل ها قابل پیگیری قانونی است و بسیاری از ترک فعل ها خسارتش از فعل ها بیشتر است. مردم انتظار دارند که هر کس نسبت به مسئولیتش پاسخگو باشد.

جعفرزاده برای حضور در انتخابات شرط گذاشت

یک نماینده سابق مجلس درخصوص مطرح شدن برخی احتمالات درباره حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: قالیباف تا وقتی پروندههایش در شهرداری را حل نکند، مردم اجماعی نسبت به او نخواهد داشت، اما اگر ایشان اکنون میخواهد صداقت خود را ثابت کند، اجازه تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در دوره حضورش را بدهد، به ویژه اینکه اکنون خود او رییس مجلس است. غلامعلی جعفرزاده در گفتوگو با ایلنا افزود: ایشان اگر مشکلی ندارد چرا زمانی که شهردار بود ممانعت میکرد، اگر قالیباف راست میگوید، فرد شفافی است و قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری دارد، اجازه تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را بدهد و ابهامات را برطرف کند. در غیر این صورت سایه سنگین ابهامات مربوط به دوره شهرداری تا پایان عمر همراه او خواهد بود. وی در خصوص مطالب اصلاحطلبان در مورد کاندیدای اجارهای گفت: من قبول ندارم که اصلاحطلبان در سال ۹۲ با کاندیدای اجارهای در انتخابات حاضر شدند، نباید این مساله در ذات جریان اصلاحطلبی قرار گیرد که اگر جایی از کار خراب شده، بخواهند فرافکنی کنند. اصلاحطلبان افراد مسئولیتپذیری هستند. دیگر از این عبارت استفاده نشود و مسئولیت انتخاب و حمایتشان را بپذیرند. یعنی بگویند روحانی کاندیدای ما بود اما به دلایلی نتوانستیم موفق باشیم و دلایل این عدم موفقیت هم کاملاً مشخص است، چرا که ساختار سیاسی کشور همه اختیارات را به رئیسجمهور نمیدهد. وی ادامه داد: اینکه قصد حضور با کاندیدای واقعی و صد درصدی خودشان در انتخابات را دارند هم کار خوبی است. اما اینکه بخواهند منفعل باشند اتفاق خوبی نیست، به نظر من اکنون مردم تقریبا تاحدودی در حال پشیمان شدن از عدم حضور در انتخابات اسفند ۹۸ هستند، چرا که دیدند مجلسی در وضعیت فعلی مطلوب آنها نیست، راحتتر بگویم این مجلس تندرو در حال ترساندن مردم است، لذا من فکر میکنم که اگر همین روند تداوم پیدا کند، مردم این آمادگی را دارند که پای صندوق رای بیایند و اشتباه خود را در عدم حضور در انتخابات گذشته جبران کنند.وی گفت: اگر یک کاندیدای توانمندی از جریان اصلاحطلب به عرصه بیاید، مردم رای میدهند، چرا که حاضر نیستند کشور در دست جریان تندرو باشد.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه اصلاحطلبان نباید منفعل باشند، اظهار داشت: من انفعال از سوی جریان اصلاحطلبی را نمیپذیرم و فکر میکنم که جریان اصلاح طلبی نباید تحت تاثیر ضربات و صدماتی که دیده به انفعال روی بیاورد، لذا اگر انفعال را کنار بگذارد حتی امکان پیروزی در انتخابات هم برای این جریان وجود دارد.

مکی از اختلاف قاره سبز با آمریکایی ها خبرداد

تحلیلگر مسائل سیاست خارجه گفت: درست است که اروپاییها در سیاست کلان با آمریکا همراه هستند و با توان موشکی و نقشآفرینی ایران در سطح منطقه مخالف هستند اما در بحث این که چگونه باید قدرت ایران را مهار کرد با آمریکاییها اختلاف نظر دارند.مرتضی مکی در گفتوگو با ایلنا، درباره تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه با توسل به چند سناریو از جمله بازگشت موقت به برجام یا تحریک یکی از کشورهای اروپایی گفت: آمریکا در موضوع جلوگیری از لغو تحریمهای تسلیحاتی ایران یک هدف حداقلی و یک هدف حداکثری را دنبال میکند؛ هدف حداکثری آنها این است که از لغو تحریمهای تسلیحاتی ایران جلوگیری کنند که بر اساس برجام پس از گذشت پنج سال از اجرای این توافقنامه باید تحریمهای تسلیحاتی ایران لغو شود، اما این چیزی نیست که آمریکاییها به دنبال آن بودند آنها با خروج از برجام در سال ۹۷ انتظار داشتند که ایران از برجام خارج شود و عملاً به این توافقنامه پایان بدهند اما چنین اتفاقی نیفتاد.وی ادامه داد: با توجه به این که آمریکاییها برای رسیدن به این هدف حداکثری با چالشهای جدی روبرو هستند.

خروج از برجام مانع از آن شده که آنها بتوانند از ساز و کار برجام برای لغو تحریمهای تسلیحاتی ایران جلوگیری کنند و این خروج به آنها اجازه نمیدهد که از این پتانسیل آن هم بر اساس قوانین بین المللی استفاده کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجه با بیان اینکه آمریکاییها به توافقنامه ۲۲۳۱ استناد کرده و گفتند که همچنان عضو برجام هستند اما بر اساس گفتههای دولتهای اروپایی و و حتی متحدان آمریکا، این کشور چنین توانایی و اجازهای را ندارد گفت: با توجه به این که چین و روسیه به شدت با این موضع آمریکا مخالفت کردند به احتمال زیاد آمریکاییها نتوانند از این طریق به هدف خودشان دست پیدا کنند.به گفته مکی، اروپاییها و حتی انگلیس به راحتی حاضر نیستند با آمریکا همکاری کرده و مکانیزم ماشه را فعال کنند هرچند این اتفاق بعید هم نیست چرا که ما در ۴۰ سال گذشته رفتارهایی از اروپا دیدهایم که اصلاً نمیتوان مناسبات آنها را پیش بینی کرد.وی تاکید کرد: با توجه به تنشهایی که میان آمریکا و اروپا در حوزههای مختلف وجود دارد اروپاییها در ۵ ماه باقیمانده دولت ترامپ و با توجه به اینکه علاقهمند نیستند او را بار دیگر در کاخ سفید ببیند، بخواهند در زمین ترامپ بازی کنند.

بختیار مخالفت با دولت را به ژست سیاسی تشبیه کرد
 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این که مخالفت با دولت به یک ژست سیاسی تبدیل شده است، گفت: مردم امروز به دقت رفتار و عملکرد نمایندگان جدید را رصد میکنند تا ببینند به چه میزان به وعدههای انتخاباتی خود عمل میکنند. علی بختیار نماینده سابق مجلس با اشاره به اخبار و وقایعی که طی آغاز به کار مجلس جدید تاکنون به وقوع پیوسته، عقیده دارد؛ برخی از نمایندگان فاقد هدف و برنامه تلاش میکنند با شعار و جوسازی برای خود کارنامه و عملکردی دست و پا کنند که با توجه به شرایط کنونی کشور دور از انصاف و منطق است. نماینده سابق مردم گلپایگان و خوانسار اظهار داشت: مجلس محل قانونگذاری و نظارت بر عملکرد سایر دستگاهها است و نمایندگان ابزار قانونی لازم را برای نیل به این اهداف دارند و نباید خارج از چارچوبهای رسمی و قانونی و با اتهام و ناسزا مسوولان را مورد خطاب قرار دهند و جامعه را بیش از پیش وارد بازیها و جریانسازی های سیاسی بیحاصل بکنند. وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: دغدغه امروز کشور رفع گرفتاریها و معضلات ناشی از تحریمها، کرونا، بازار سکه و ارز است و دولت با وجود انواع و اقسام دشمنان خارجی و مخالفان داخلی کاری از پیش نخواهد برد مگر در سایه همدلی و همکاری همه مسئولان و خدمتگزاران نظام. نمایندگان به جای ایجاد التهاب در مجلس و جامعه، برنامه راهبردی و کارشناسانه ارایه کنند تا به سود مردم و کشور باشد. رییس فراکسیون پاسخگوی مجلس دهم همچنین گفت: امروزه با توجه به گسترش وسایل ارتباطی کوچکترین وقایع با بیشترین سرعت در سراسر جهان منتشر میشود و هر اظهار نظر موجی از انتقادات را متوجه افراد میکند که زیبنده یک نماینده مجلس نیست با ادبیاتی سخیف و دور از شأنیت جایگاه نمایندگی مردم با کسی سخن بگوید. مردم امروز به دقت رفتار و عملکرد نمایندگان جدید را رصد میکنند تا ببینند به چه میزان به وعدههای انتخاباتی خود عمل میکنند. بختیار در پایان ضمن امیدواری از بازگشت امید و نشاط به جامعه از مسئولان خواست تا به دور از بازیها و جنجالهای سیاسی بیحاصل، نهایت تلاش و همکاری را در تمامی سطوح مدیریتی کشور برای بازگرداندن جامعه به وضعیت ثبات و آرامش به کار بگیرند.