بخشودگی سود تسهيلات واحدهای توليدی

مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: اين بانك با استفاده از ظرفيت بند(ل) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۹۸ كل كشور، بدهی غير جاری ۵۰۰ واحد توليدی كوچك و متوسط (SME) را شامل بخشودگی سود تسهيلات قرار داد.

دكتر حسين مهري با اشاره به اهميت حمايت از واحدهاي توليدي در شرايط تحريم هاي ظالمانه و شيوع ويروس كرونا عنوان داشت: اين بانك بخشودگی سود تسهيلات کمتر از يک ميليارد ريال را در راستاي اجراي بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور درخصوص بخشودگی سود تسهيلات کمتر از يک ميليارد ريال بانک مرکزي در دستور كار خود قرار داده و اجرا نمود.

وي افزود: در پايان خردادماه سال جاري، مبلغ ۵۷۷ ميليارد ريال مطالبات اين بانك از مشتريان كه بالغ بر ۵۰۰ فقره تسهيلات مربوط به واحدهاي كوچك و متوسط (SME) بوده و در طبقه بدهي هاي غير جاري قرار داشت، تسويه گرديد. با پرداخت ۳۸ درصد مبلغ تسهيلات يعني صرفاً ۲۲۳ ميليارد ريال به صورت نقدي از جانب مشتريان، مبلغ ۱۳۵ ميليارد ريال جرايم متعلقه مازاد بر نرخ سود تسهيلات، مشمول بخشودگي قانوني شد و مبلغ ۲۱۹ ميليارد ريال نيز بابت بخشش سود تسهيلات مزبور به عنوان مطالبات از بانك مركزي لحاظ گرديد.

 

تلاش جهت توسعه فروش بیمه های خرد

چهارمین نشست هم اندیشی مدیرعامل با روسای شعب شهرستانهای نیمه برخوردار شرکت بیمه البرز به ریاست محسن پورکیانی، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره برگزار شد. محسن پورکیانی در این نشست به طبقه بندی شعب این شرکت به چهارگروه شعب تهران و کرج، شعب کلان شهرها، شعب شهرهای برخوردار و شعب شهرهای نیمه برخوردار اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای بیمه البرز، ارتقای جایگاه بیمه البرز در بازار بیمه کشور و افزایش سهم بازار نیازمند همدلی و عزم سازمانی و حفظ حقوق ذینفعان شرکت اعم از بیمه گزاران ، کارکنان و نمایندگان و سهامداران است. مدیرعامل بیمه البرز توجه بیشتر به توسعه فروش بیمه های خرد به ویژه در مناطق نیمه برخوردار و افزایش نرخ تمدید بیمه نامه ها و تلاش برای چسبندگی بیشتر مشتریان را امری ضروری دانست که باید در دستور کار شعب قرار گیرد. وی تاکید کرد: در همین راستا توجه و رسیدگی به مسایل کارکنان و نمایندگان به منظور افزایش ارق و چسبندگی سازمانی آنها ضروری است. وی جایگزینی شاخص محوری به جای سلیقه محوری را از اقدامات مناسب اخیر بیمه البرز دانست و بر لزوم تعیین شاخص های دقیق تر به ویژه در ارزیابی عملکرد شعب تاکید کرد.

تقدیر از روابط عمومی بانک توسعه تعاون

در چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسائل و چالشهای روابط عمومی با موضوع کرونا از روابط عمومی بانک توسعه تعاون در حوزه مسئولیت اجتماعی با اهدای لوح تقدیر شد.

گفتنی است در این همایش که همزمان با برگزاری چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسائل و چالشهای روابط عمومیها برگزار شد از روابط عمومیهای ساعی در حوزه مقابله با کرونا با اعطای نشان روابط عمومی و جایزه مسئولیت اجتماعی تجلیل به عمل آمد.لازم به ذکر است در این همایش که با حضور روابط عمومیهای مختلف سازمانها و مؤسسات مختلف با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برگزار شد از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر گردید.

اهدا جایزه مسئولیت اجتماعی به بیمه کوثر

بیمه کوثر بهدلیل عملکرد مناسب در آگاهسازی مشتریان و فرهنگسازی در رسانه ملی در زمینه مقابله با بیماری همهگیر کرونا موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه مسئولیت اجتماعی شد. در چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسایل و چالشهای روابطعمومی با موضوع کرونا که در مرکز همایشهای سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، از برخی روابطعمومیهای ساعی در حوزه مقابله با بیماری کرونا تجلیل به عمل آمد. در این رخداد، سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی و کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابطعمومی وزارت بهداشت درباره «روابطعمومی شرایط اضطراری: ارتباطات انسانی و مسئولیت اجتماعی در شرایط کرونا» و «چالشها و فرصتهای اطلاعرسانی در حوزه کرونا» سخنرانی کردند و از کتاب «روابطعمومی در عصر کرونا» رونمایی شد.

تقسیم ۹۰ ریال سود سهام بیمه تجارتنو

در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه تجارتنو ۱۰ درصد سود مصوب سال ۹۸ معادل۹۰ ریال تقسیم و مقررشد الباقی به عنوان سود انباشته در حساب شرکت ذخیره شود. مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بیمه تجارتنو منتهی به سال مالی ۹۸، با حضور بیش از ۹۳ درصد سهامداران، برگزار شد. در این مجمع که ریاست آن را احسان مرادی، رئیس هیئت مدیره به عهده داشت پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی به تصویب سهامداران رسید. همچنین با رای حاضران موسسه حسابرسی فاطر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های بیمه تجارتنو تعیین شد

صالح آبادی در پیامی به مناسبت بیست و نهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه صادرات تاکید کرد

گروه بانک و بیمه: دکتر علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در پیامی به مناسبت ۱۹ تیرماه، بیست و نهمین سالگرد تاسیس این بانک را به همکاران، صادرکنندگان و مشتریان این بانک تبریک گفت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران متن پیام دکتر علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به شرح زیر است :

"بنام خدا"

مشتریان گرامی، صادرکنندگان عزیز و همکاران تلاشگر

در آستانه فرارسیدن بیست و نهمین سال تاسیس بانک توسعه صادرات ایران و در سالی که مزین به نام "جهش تولید" است، بر آنیم تا چون سالهای گذشته دوشادوش تلاشگران جبهه اقتصادی، مسیر عبور از تحریمهای ظالمانه را برای صادرات کشور هموار کنیم.

امسال نیز با همتی دو چندان برای خدمت رسانی به صادرکنندگان کالا و خدمات ایرانی، با بهره گیری از ابزارهای متنوع تامین مالی صادرات در ابعاد داخلی و بین المللی از یکسو و با تدوین برنامه های جامع حمایت از تولید و صادرات تحت پوشش نظام اقتصادی و بانکی کشور از سوی دیگر ، محکم و موثرتر از گذشته گام برمی داریم.

بی شک یکی از راههای تحقق جهش تولید، صادرات است. نقش بانکها خصوصا بانک توسعه صادرات ایران نیز در تحقق این هدف بسیار پررنگ بوده و از طرفی همین ارز حاصل از صادرات است که تامین کننده اصلی مواد اولیه بسیاری از کارخانجات کشور خواهد بود.

بنابراین نیل به جهش تولید با حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی به عنوان پیش نیاز رشد پایدار اقتصادی میسر می شود و بانک توسعه صادرات به عنوان نهادی تاثیرگذار در این عرصه، با بکارگیری فنآوریهای نوین و توانمندی منابع انسانی خود بیش از پیش یاریگر فعالان اقتصادی خواهد بود.

ضمن تبریک سالروز تاسیس بانک، لازم می دانم با ارج نهادن بر تلاشهای همکاران عزیز در واحدهای ستادی و شعب، باردیگر بر لزوم سعی مضاعف این مجموعه خدوم تاکید کرده و آمادگی آنان را به منظور ارائه خدمات هرچه مطلوب تر برای ترسیم افق روشن صادرات اعلام می نمایم.

علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران

بانک قرضالحسنه مهر ایران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تقاهمنامهای را به ارزش ۹۰۰ ميليارد ريال امضا کردند تا براساس آن به افراد واجد شرايط براي کمك به احداث و تكميل مسكن روستايي تسهيلات پرداخت شود. مراسم امضای تفاهمنامه پرداخت تسهیلات براي احداث و تکميل مسکن روستايي با حضور عيسي امامي و سليمان توکلي اعضاي هيات مديره، نجدي مدير امور استان ها، محبوبه رنجبر رييس اداره كل روابط عمومي و سلطانيان مديرشعب استان تهران بانك مهر ايران و عليرضا تابش رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي برگزار شد. سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک مهر ايران در مراسم انعقاد تفاهم نامه اين بانک با بنياد مسکن انقلاب اسلامي اظهار داشت: اين تفاهمنامه اقدام ارزشمندي است كه در زمينه احداث، بازسازي و تعمير خانه هاي روستاييان از سوي بنياد مسكن انقلاب اسلامي در حال انجام است. این عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه درباره جزييات اين تفاهمنامه، توضيح داد: بر اساس اين تفاهمنامه به افراد واجد شرايط معرفي شده توسط بنياد در مناطق مشمول به منظور کمک به احداث و تکميل مسكن در سراسر كشور تسهيلات قرض الحسنه با كارمزد ۴ درصد پرداخت مي شود.

وی ادامه داد: مجموع تسهیلات پرداختی معادل ۹۰۰ میليارد ريال است که توسط بانک مهر ايران به متقاضيان معرفي شده از سوي بنياد مسکن انقلاب اسلامي پرداخت مي شود. در اين تفاهمنامه، سقف فردي تسهيلات به صورت عمومي ۱۵۰ ميليون ريال بوده و متقاضيان مشمول توسط بنياد مسکن شهرستان به شعب بانك معرفي مي شوند. به گفته توکلی، در موارد خاص، بنا به درخواست بنیاد مسکن استان و تایید دفتر مرکزي بنياد مسکن انقلاب اسلامي، پرداخت تسهيلات تا سقف ۳۰۰ ميليون ريال است. وي تاكيد كرد: دوره بازپرداخت تسهيلات تا سقف ۱۵۰ ميليون ريال ۳۶ ماه و در موارد خاص تا ۶۰ ماه، متناسب با ميزان تسهيلات و با اعلام بنياد تعيين مي شود.

 

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران از دو برابر شدن ظرفیت دوگانهسوز کردن خودروهای عمومی در آیندهای نزدیک خبر داد.حمید قاسمی دهچشمه در گفتوگو با واحد خبر سیما گفت: هماکنون بهطور میانگین روزانه ۷۶۰ تبدیل انجام میشود که سعی داریم این ظرفیت را به حداقل یک هزار و ۵۰۰ خودرو در روز برسانیم.وی با اشاره به کلید خوردن طرح رایگان دوگانهسوز کردن خودروهای عمومی از حدود ۴۰ روز گذشته افزود: ۷۶ کارگاه در این زمینه فعالیت دارند که روزانه بهطور میانگین در هر کارگاه ۱۰ تبدیل انجام میشود و بنا داریم ظرفیت دوگانهسوز کردن خودروهای عمومی را به دو برابر افزایش دهیم.قاسمی پیش از این نیز از آمادگی کارگاههای مجاز و کارخانههای تبدیل برای افزایش ظرفیت دوگانهسوز کردن خودروها خبر داده و گفته بود: زمان انتظار برای تبدیل، حدود یک هفته و ثبتنام در سایت GCR.NIOPDC.IR و تبدیل خودروهای عمومی طبق این طرح رایگان است.

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی گفت: قبلا عرضه نفت خام و میعانات گازی در قانون بودجه بود درحالیکه در بودجه ۹۹ وجود ندارد بنابراین شیوه نامه جدیدی تدوین و ابلاغ شد.امیرحسین تبیانیان، در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه اخیراً تمرکز بیشتری بر صادرات و عرضه فرآوردههای نفتی در بورس انرژی داریم، گفت: در حال حاضر نفت کوره ٢٨٠ و ٣٨٠ و همچنین گازوئیل ٠.٥ و ١ درصد را در بورس انرژی عرضه میکنیم.وی با اشاره به اینکه عرضه معین حجمی و مقرر زمانی نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی الزام قانونی ندارد، ادامه داد: قبلاً نوع و زمان عرضه نفت خام در قانون بودجه مطرح شده بود در حالی در بودجه سال جاری چنین الزامی وجود ندارد بنابراین شیوه نامه جدیدی برای عرضه نفت خام و میعانات گازی در چنین شرایطی تدوین شده است.

افزایش ظرفیت پالایش روزانه گاز ایران به بیش از یک میلیارد مترمکعب

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از افزایش توان دریافت و پالایش گاز در پالایشگاههای گاز سراسر کشور خبر داد و گفت: ظرفیت پالایش گاز کشور به بیش از یک میلیارد مترمکعب در روز رسیده است.مسعود زردویان در گفتوگو با شانا با اشاره به آمادگی پالایشگاههای گازی کشور برای تولید بهموقع و کافی گاز طبیعی، درباره تامین پایدار گاز متناسب با توسعه شبکه گازرسانی کشور، تصریح کرد: همواره تناسب بین تولید و مصرف گاز در کشور برقرار میشود، زیرا توسعه شبکه گازرسانی بدون افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی امکانپذیر نیست.

ایران در تولید چادر مشکی خودکفا شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از رونمایی گرید TG۶۷۰S چادر مشکی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: با راهاندازی این خط تولید شرکت پتروشیمی شهید تندگویان سالانه ۲۸ تا ۳۰ هزار تن نیاز کشور به این گرید برای تولید چادر مشکی را تامین میکند و بدین ترتیب کشور از واردات این محصول کاملاً بی نیاز خواهد شد.به گزارش ایسنا، سیدرضا قاسمی شهری در این مراسم با بیان اینکه گرید تولید شده در این مجتمع به نخ چادر مشکی تبدیل میشود، گفت: در مرحله اول ۲۰۰۰ تن از این محصول به صورت آزمایشی تولید و در اختیار این شرکت قرار گرفت و با اعلام رضایت تولید کنندگان چادر مشکی محمولههای بعدی تحویل شده است.

عربستان و کویت تولید از میدان نفتی مشترک را از سرگرفتند

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از مدیرعامل شرکت نفت خلیج کویت گزارش داد عربستان سعودی و کویت تولید نفت از میدان نفتی مشترک الخفجی در منطقه بیطرف در مرز دو کشور را از سر گرفتهاند.حساب توئیتر رسمی شرکت نفت خلیج دوبی هم نوشت: بازگشت به تولید از پروژه بزرگ نفتی مشترک را تبریک میگوئیم.

گزارشات قبلی آرگوس نیوز در اواخر ژوئن از برنامه عربستان و کویت برای بازگشایی هر دو میدان نفتی مشترک الخفجی و وفرا در این ماه خبر داده بود.

قیمت هر بشکه نفت تا پایان سال از ٤٠ دلار بالاتر نمی رود

گروه انرژی: بررسیها نشان میدهد که با بهبود تقاضا در سه ماه چهارم و در حالی که اقتصادها از محدودیتهای ناشی از ویروس کرونا رها میشوند، قیمت نفت امسال حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، بررسیها نشان میدهد که با بهبود تقاضا در سه ماه چهارم و تا سال ۲۰۲۱ به دلیل کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» و در حالی که اقتصادها از محدودیتهای ناشی از ویروس کرونا رها میشوند، قیمت نفت امسال حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود. بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش از این اعلام کرده بود افزایش رفتوآمدها، تغییر رویکرد مردم به استفاده از وسایل حملونقل شخصی و تلاش دولت برای بهبود اقتصادهایی که هزینههای زیرساختی بالاتری دارند سبب خواهد شد تقاضای جهانی نفت تا سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از ویروس کرونا بازگردد. این بانک آمریکایی در یادداشتی اعلام کرد: انتظار میرود تقاضا در سال جاری ۸ درصد کاهش یابد و در سال ۲۰۲۱، ۶ درصد بهبود یابد و در سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از همهگیری ویروس کرونا برسد. گلدمن افزود: بهبود تقاضای نفت پیش از این نیز آغاز شده است و سرعت اولیه بهبود آن در اقتصادهایی مانند چین و هند شگفتآور است. تقاضا هنوز کمتر از حد معمول است و برآورد میشود میزان تقاضای نفت در ماه ژوئن ۱۲ درصد کمتر از سال گذشته باشد. این بانک پیشبینی میکند که بنزین سریعترین میزان بهبود تقاضا را در بین فرآوردههای نفتی خواهد داشت، این در حالی است که مصرف سوخت جت که بیشترین آسیب را از این بیماری دیده است، میتواند بیش از این تضعیف شود، زیرا احتمال دارد سطح اعتماد مسافران به تعداد سفرهای هوایی در صورت نبود واکسن همچنان پایین بماند. دادههای صنعتی هفته گذشته نشان دادند در حالی که تقاضای سوخت با کاهش محدودیتهای اعمالشده برای مهار ویروس کرونا بهتدریج بهبود مییابد، موج دوم ویروس میتواند بهسرعت روند بهبود را تضعیف کند. با این حال شرکت ریستاد انرژی هشدار داده که به دلیل خوش بینی بازارها در دو ماه گذشته که روی بهبود پایدار تقاضا برای نفت حساب کرده بودند، موج دوم کرونا ریسکهای جدی ایجاد میکند و ممکن است باعث سقوط قیمت نفت شود.

نوسانات بازار نفتی تا پایان سال ادامه دارد

همچنین سعید مرادی کارشناس حوزه انرژی در گفتوگو با میزان با اشاره به آخرین تغییرات قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار کرد: قیمت نفت در معاملات ماههای گذشته به دلیل کاهش تقاضا ناشی از بیماری کرونا با افت محسوسی مواجه شد. کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا باعث کوچک شدن اقتصاد بسیاری از کشورهای واردکننده نفتی شده است و این موضوع تا پایان سال میلادی پیش رو بر قیمت نفت تاثیر گذار خواهد بود. وی با اشاره به تصمیم سازمان اوپک پلاس افزود: تصمیم سازمان اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید توانست بخشی از افت قیمت نفت را جبران کند و مانع از سقوط بیشتر قیمتها شود. مرادی عنوان کرد: نرخ رشد اقتصادی در بسیاری از کشورها کاهش یافته و تقاضا برای خرید مواد اولیه کاهش محسوسی داشته است، این موضوع موجب کاهش تولید و به طبع آن کاهش درآمد دولتها می شود. این کارشناس حوزه انرژی عنوان کرد: تاثیرات بیماری کرونا در اقتصاد جهان به قدری محسوس بوده است که میتوان گفت تا زمانی که درمان قطعی این بیماری توسط پزشکان کشف نشود نمیتوان به دوران پیش از کرونا بازگشت.به گفته وی؛ افزایش قیمت نفت در روزهای گذشته ناشی از تصمیم برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس برای فروش بالاتر نفت خود به بازار است. وی افزود: فعالیتهای اقتصادی و حمل و نقل تحت تاثیر این بیماری کاهش یافته و از سوی دیگر موج دوم کرونا نیز بار دیگر کشورهای فراوانی را درگیر کرده و عملا روند فعالیت اقتصادی را با سکتههای متعددی مواجه کرده است.مرادی تاکید کرد: رکود اقتصادی در کشورهای پیشرفته، خبر خوشایندی برای کشورهای نفتی نمیتواند باشد و بازارهای نفتی نیز طی سالهای آینده از این موضوع متضرر خواهند شد. این کارشناس حوزه انرژی افزود: بیشترین زیان ناشی از کاهش قیمت نفت گریبانگیر کشورهای تولیدکننده نفت شده است و این موضوع میتواند علاوه بر کاهش سرمایه گذاری، بازار را به نفع کشورهای حوزه خلیج فارس تثبیت کند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: حدود ۸۵ درصد مشترکان خانگی در شهر تهران به طور متوسط ماهیانه کمتر از ۶۰ هزار تومان هزینه قبض برق پرداخت میکنند.به گزارش ایسنا، حسین صبوری با اشاره به وضعیت شبکه برق تهران گفت: بیش از ۴.۵ میلیون مشترک در تهران وجود دارد که ۷۵ درصد مشترکان را بخش خانگی تشکیل دادهاند و باید گفت که بیش از ۴۰ درصد انرژی شهر تهران توسط مشترکان خانگی مصرف میشود.مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار مشترک جدید به مشترکان تهران اضافه میشوند و معادل ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهینه سازی شبکه برق تهران در هر سال به منظور توسعه بهینه سازی هزینه میشود اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما، پیک مصرف کشور به صورت جهشی افزایش مییابد و به همین دلیل تمام تاسیسات صنعت برق برای رفع نیاز وارد مدار هستند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: با مصوبه کارگروه موضوع بند ۸ مصوبه هیئت وزیران، سهمیه سوخت خودروهای فعال در حمل و نقل اینترنتی و دارای پیمایش افزایش یافت.مرتضی ضامنی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: با مصوبه کارگروه موضوع بند ۸ مصوبه هیئت وزیران، سهمیه سوخت خودروهای فعال در حمل و نقل اینترنتی و دارای پیمایش افزایش یافت.مدیر اجرایی سامانه ملی اطلاعات سفر (سماس) افزود: بر اساس تصمیم صورت گرفته و درخواست وزارت کشور، از تاریخ ۲۰ اردیبهشت، افزایش سهمیه سوخت به خودروهای فعال در حمل و نقل اینترنتی و دارای پیمایش مطابق با مصوبه فوق صورت میگیرد.وی گفت: این افزایش سهمیه برای خودروهای بنزینی از ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به ۸.۷۵ با سقف حداکثر ۳۰۰ لیتر و برای خودروهای دوگانه سوز از ۴.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به ۵.۲۵ لیتر با سقف حداکثر ۱۸۰ لیتر افزایش یافته است.