تلاش شرکت توسعه نیشکربرای کسب رکورد در تولید

اهواز : فرج-مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده است تلاش خواهیم کرد رکورد خوبی را در تولید ثبت کنیم. مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده است تلاش خواهیم کرد رکورد خوبی را در تولید ثبت کنیم. دکتر عبدعلی ناصری در مراسمی که بمناسبت ولادت آقا علی بن موسی الرضا(ع) و تقدیر از کارگران نمونه شرکت آبان بسپار توسعه نیشکر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برگزار شد، با بیان این مطلب، گفت: شرکت های تابعه توسعه نیشکر بازوان توانمند تولید محسوب می شود و انتظار است طبق برنامه ریزی های صورت گرفته همه توان و همت مان بر افزایش تولید متمرکز شود وی در ادامه از تلاش جهادگونه کارگران شرکت های تابعه توسعه نیشکر در شرایط سخت کرونا و تحریم ها، قدردانی کرد . مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: کارگران صنعت بزرگ نیشکر همگام با سایر بخش ها در کوران شیوع بیماری کرونا با حضور بی وقفه در خط مقدم تولید در صنعت و کشاورزی، با ایثاری جهادگونه در سال جهش تولید به چرخه ی اقتصاد کشور رونقی دوباره بخشیدند.

 

رشد گازرسانی به صنایع استان یزد در سال ٩٨

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از رشد ۱۳۹ درصدی گازرسانی به صنایع مشمول مصوبه شورای اقتصاد در سال ۹۸ نسبت به سال قبل خبر داد.

علی اکبر میدانشاهی در توضیح این خبر گفت: گازرسانی به صنایع استان به منظور حمایت از تولید داخلی همواره مورد توجه شرکت گاز استان یزد بوده است که این امر با جهش قابل توجهی در سال ۹۸ همراه بود به طوریکه ۴۰۱ واحد صنعتی عمده و جزء به شبکه گاز طبیعی متصل شد و صرفه جویی ۶/۲۱ میلیون لیتر صرفه جویی سوخت مایع را به ارمغان آورد.

وی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات دولت تدبیر و امید در خصوص رونق و جهش تولید، گازرسانی به صنایع واجد الشرایط را همچنان به عنوان یکی از اولویت های شرکت در بخش گازرسانی دانست . میدانشاهی در پایان یادآور شد: تاکنون در استان یزد ۷ هزار و ۶۷۳ واحد صنعتی شامل یک هزار و ۴۷۶ واحد صنعتی عمده و ۶ هزار و ۱۹۷ واحد صنعتی جزء و همچنین ۳ هزار و ۱۷۵ واحد گلخانه ای و ۲۹۴ کوره آجر پزی به شبکه گاز طبیعی متصل شده که انجام این مهم ضمن کاهش مصرف سوختهای فسیلی، افزایش اشتغال مولد، رونق تولید و کاهش گازهای گلخانه ای را به همراه داشته است.

برخورد جدی با تولید کنندگان و توزیع کنندگان مصالح غیر استاندارد

مدیر کل استاندارد استان البرز،از برخورد جدی با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مصالح غیر استاندارد خبر داد و گفت: هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی فاقد مجوز استاندارد و بیکیفیت، نقض حقوق مصرف کنندگان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان البرز، فتانه شکرالهی افزود: با توجه به اهمیت موضوع استانداردسازی مصالح ساختمانی و رابطه آن با سلامت و ایمنی مردم، از تولید محصولات بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و بی کیفیت در استان، جلوگیری شده و بازار برای عرضه و فروش این گونه محصولات نا امن خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون، واحدهای تولیدی که نسبت به استانداردسازی محصولات خود، بیتوجهی کنند و تولیدات فاقد استاندارد را روانه بازار مصرف کنند، پس از طی مراحلی اعم از تذکر، اخطار، تعهد و غیره، به مراجع قضایی ذیربط معرفی خواهند شد،خاطرنشان کرد: کارشناسان استاندارد، در حوزه کیفیت مصالح ساختمانی و درحیطه وظایف نظارتی خود با جدیت تمام با متخلفان وتولیدکنندگان محصولات بدون پروانه کاربردعلامت استاندارد و بی کیفیت، در چارچوب قوانین و ضوابط سازمان ملی استاندارد ایران، برخورد خواهند کرد.

ساخت مخزن گل حفاری دکل های تعمیراتی در مدیریت تعمیر

اهواز : فرج-مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه ها از ساخت کامل مخزن گل حفاری با استفاده از امکانات و تجهیزات مازاد مناطق نفت خیز جنوب توسط کارکنان این مدیریت خبر داد.

مهندس یونس عباسی لرکی با اشاره به این که برآورد هزینه ساخت این مخزن توسط شرکتهای مخزن ساز با توجه به تجهیزات آن و لوازم جانبی مربوطه هزینهای بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال را در بر داشت، اظهار داشت: تمامی آهن آلات این مخزن شامل آهن آلات شاسی کف مخزن، دیوارهای بدنه و ستون های مقاوم کننده آن به صورت کاملاً نو از باقیمانده پروژههای تکمیل شده، تامین شد و دیگر تجهیزات جانبی آن شامل دستگاههای میکسر، شیرهای پروانه ای و اتصالات لازم از انبار قطعات موجود استفاده گردید.

وی افزود: با بهکارگیری به موقع این منابع و تکیه بر انگیزه های جهادی کارکنان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه ها در شرایط تحریم های ظالمانه و با صرف حداقل هزینه، یکی از مهمترین مخازن گل حفاری با گنجایش حجم ۴۰۰ بشکه که جهت ادامه عملیات دکل های تعمیراتی حیاتی میباشد ساخته و عملیاتی شد.

وی کیفیت بالا و فراتر از استانداردهای معمول در ساخت این مخزن را یکی از ویژگی های آن و گامی دیگر در جهت خودکفایی و در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و حفظ توان تولید مناطق نفت خیز جنوب دانست.

طراحی و ساخت ربات مکنده با حمایت شرکت فولاد مبارکه

برای اولین بار در کشور، با حمایت و همکاری شرکت فولاد مبارکه و شرکت دانشبنیان زاگرس صنعت آرکا، ربات مکنده که کار تخلیۀ کاتالیستها در واحد احیا مستقیم را بر عهده دارد، طراحی و ساخته شد و به بهرهبرداری رسید.

سعید مرادی، مهندس فرایند دفتر فنی تولید فولاد سبا با تأکید بر اینکه برای اولین بار در کشور از ربات برای تخلیۀ کاتالیستهای سولفورزدایی مخازن واحد احیا مستقیم سبا استفاده شد، گفت: دانش ساخت این ربات و استفاده از آن، قبل از این تنها در اختیار سه کشور بود و با اجرای این پروژه، ایران به جمع کشورهای دارای این توانایی ملحق شد.

وی با اشاره به اینکه نقش این رباتها در افزایش ایمنی کارکنان هنگام تخلیه کاتالیستها بسیار حائز اهمیت است افزود: علاوه بر این رباتها میتوانند در سرعت تخلیه نیز مؤثر باشند. مرادی اظهار داشت: این ربات مکنده که دارای اتاقک فرمان خارج از مخزن است و بدون هیچ جریان الکتریکی و فقط با نیروی هیدرولیک و پنوماتیک با خاصیت ضد انفجاری عمل میکند، در طول شش ماه طراحی و ساخته شد و در پروژۀ تخلیه و شارژ مخازن سولفورزدایی سبا بهصورت موفقیتآمیز آزمایش شد و مورداستفاده قرار گرفت.

ربات مکنده علاوه بر افزایش ایمنی کارکنان، افزایش تولید را نیز به همراه دارد

 

مطالبات کارگران سد سیکان دره شهر پرداخت میشود

علی پوراحمد مدیرعامل آب منطقهای استان ایلام گفت: ۵ ماه حقوق معوق کارگران سد سیکان دره شهر طی این هفته از محل مطالبات پیمانکار پرداخت خواهد شد.

وی افزود:سد سیکان درهشهر از جمله پروژههای مهم سدسازی در استان ایلام است که علاوه بر توسعه بخش کشاورزی، برای تامین آب آشامیدنی شهرستانهای تابعه نیز استفاده میشود.

مدیرعامل آب منطقهای استان ادامه داد: این سد واقع در منطقه فرهاد آباد شهرستان درهشهر با حجم مخزن ۲۲ میلیون مترمکعب، با ارتفاع ۷۰ متر از بستر و طول تاج ۲۳۰ متری است که علاوه بر تامین آب کشاورزی، آب شرب و صنعت منطقه را نیز تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد: مطالبات ۲ ماه کارگران سد گلال و شبکه میمه نیز پرداخت شده است.

پوراحمد خاطر نشان کرد: سد گلال واقع در بخش چوار از توابع شهرستان ایلام قرار دارد و هدف از ساخت آن تامین آب صنایع پتروشیمی و پالایشگاه گاز است.

مدیرکل دیوان محاسبات در بازدید از برخی تاسیسات آبفا استان اصفهان:

مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان در بازدید از پروژه بازسازی شبکه فرسوده اصفهان، ایستگاه پمپاژ جنوب شرق اصفهان و تصفیه خانه فاضلاب هرند و اژیه گفت: در سال های اخیر بدون شک شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یکی از بهترین دستگاه های اجرایی استان بوده که توانسته به رغم چالش های موجود، خدماتی پایدار به مشترکین ارائه دهند.

مهندس بهزاد فلاطون زاده با اشاره به بازدید از تاسیسات آبفا ، عنوان کرد: نظارت بر اجرای کیفیت کار به خوبی از سوی شرکت آبفا صورت گرفته، بطوریکه می توان گفت پروژه هایی ماندگار با طول عمر بالا برای نسل های آینده احداث شده است.

وی پیرامون شیوه های حسابرسی دیوان محاسبات تصریح کرد: همانطور که شرکت آبفا استان اصفهان در اجرای پروژه ها از تکنولوژی نوین و علم روز دنیا بهره مند است، دیوان محاسبات نیز به منظور بهتر و دقیق تر محاسبات از حسابرسی آنلاین استفاده می کند، که این امر در قالب سامانه صلاح سیستم نظارت الکترونیک انجام می گیرد.

فلاطون زاده هدف از حسابرسی آنلاین را افزایش بهره وری دستگاه های اجرایی دانست و خاطرنشان ساخت: بررسی و حسابرسی آنلاین دستگاه های اجرایی به منظور رفع ابهامات در دستور کار قرار گرفت تا با شناخت و درک متقابل از اجرای روند کارها ، بتوان حمایت بیشتری از دستگاه های اجرایی نمود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان بیان کرد: دیوان محاسبات با اطلاع و آگاهی از روند اجرای فعالیت ها در دستگاه های اجرایی می تواند با ارائه ی راه حل هایی به یک وحدت رویه برای انجام بهتر و سریعتر کارها برسد، و حضور مشاوران دیوان محاسبات در دستگاه های اجرایی با هدف شفافیت و پاسداری از بیت المال است.

فلاطون زاده ارائه خدمات رسانی شرکت آبفا را به مشترکین بسیار مطلوب برشمرد و تصریح کرد: در سال های اخیر تامین پایدار آب شرب و بهداشت مشترکین بدون هیچ گونه قطعی، نشان دهنده تعهد و سلامت فعالان این صنعت در استان می باشد که جای تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه در این بازدید قطره ای از فعالیت های شرکت آبفا را با وجود بسیاری از چالش ها در ارائه خدمات به مردم از نزدیک مشاهده کردید اظهارداشت: بسیار خرسندم که از نزدیک برخی از مشکلات دستگاه های اجرایی در عملیاتی کردن پروژه ها ملاحظه شد، این درحالیست که در قالب یک موافقت نامه و بررسی سند نمی شود دستگاه اجرایی را ارزیابی کرد.

مهندس هاشم امینی با بیان اینکه شرکت آبفا استان اصفهان در ۱۰ سال اخیر با وجود خشکسالی های مستمر توانست خدمات زیربنایی را به صورت پایدار به مردم در سطح استان ارائه دهد تصریح کرد: شرکت آبفا استان اصفهان علاوه بر تامین پایدار آب شرب و بهداشت مشترکین، جمع آوری، دفع و تصفیه فاضلاب مردم را هم در دستور کار دارد که این امر در سطح سلامت و بهداشت عمومی بسیار موثر است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر فعالان صنعت آبفا در خط مقدم خدمت رسانی پایدار به مردم استان، برای اینکه بتوانند پاسخگوی نیاز های زیربنایی باشند از تمام ظرفیت ها در این زمینه استفاده کردند، بطوریکه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خارج از ظرفیت منابع مالی هزینه شده و در قالب اعتبارات جاری و تملک دارایی و سرمایه ای در راستای خدمات رسانی پایدار به مردم هزینه گردیده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی عنوان کرد: شرکت آبفا استان اصفهان برای اینکه بتواند مردم را بهتر و بیشتر تحت پوشش خدمات آبفا قرار دهد با استفاده از روش های متنوع سرمایه گذاری درصدد اجرای پروژه های آبفا در سطح استان برآمد که در این میان می توان به روش سرمایه گذاری بیع متقابل و ماده واحده تبصره ۳ اشاره کرد.

وی با اشاره به اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای مبارکه، سده و لنجان به روش سرمایه گذاری بیع متقابل عنوان کرد: در این شهرها تا قبل از روش سرمایه گذاری بیع متقابل به طور میانگین سالی ۴ الی ۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرها اجرا می شد اما با سرمایه گذاری فولاد مبارکه، این رقم در سال به بیش از ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر رسید .

مهندس هاشم امینی افزود: شرکت آبفا استان اصفهان در قالب روش های سرمایه گذاری متنوع از جمله بیع متقابل، ماده واحده تبصره ۳ و تملک دارایی کیلومترها شبکه آب و فاضلاب در استان اجرا نموده است، این در حالیست که بسیاری از شهرها در استان فاقد شبکه فاضلاب است چون ردیف اجرایی در لایحه جدید بودجه ندارند .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد به همراه رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق در این دیدار گزارشی از فعالیتهای جمعیت هلال احمر استان در ایام شیوع ویروس کرونا و همت بلند خیرین داوطلب در کمک به محرومان و اقشار آسیب پذیر متأثر از کرونا ارائه کرد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: جمعیت هلال احمر یک دستگاه عام المنفعه خدمت رسان بوده و نیازمند حمایتهای همه جانبه مردم و مسئولان به ویژه نیازمند حمایتهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم. وی گزارشی از اقدامات انجام یافته در جمعیت هلال احمر استان را بسمع و نظر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی رساند و خواستار همراهی نماینده مجلس شورای اسلامی در پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر استان شد و بر ضرورت تقویت زیرساختهای امداد و نجات استان در جهت آمادگی مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی تاکید نمود. محمدرضا صباغیان نماینده مردم شهرستانهای ابرکوه، خاتم، مهریز، بافق و بهاباد در مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن قدردانی از داوطلبین و امدادگران و خدمات هلال احمر استان اظهار داشت : ما هلال احمر را خانه خود میدانیم و در جهت رفع مشکلات و پیشرفت آن از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهیم کرد و همواره در کنار هلال احمر خواهیم بود. وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی مردمی میتواند نقش مؤثری در آگاهی و اشاعه فرهنگ خودامدادی و نوعدوستی در جامعه ایفا کند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر امروز در کشور به عنوان یک سازمان پیشتاز در مباحث امدادی مطرح است. وی ابراز امیدواری کرد: با تعامل بیشتر نمایندگان مجلس و جمعیت هلال احمر بتوان گامهای موثری برای حل چالشهای پیش رو برداشت .

اهواز : فرج-با هدف افزایش رضایت مندی ذینفعان و ارائه خدمات منطبق با نیازهای مشتری، با پیگیری های بعمل آمده شرکت ملی حفاری ایران موفق به اخذ گواهینامه های بینالمللی سیستم استاندارد ایمنی و بهداشت حرفه ای و مدیریت زیست محیطی شد.

مهندس سید عبداله موسوی مدیرعامل، اخذ گواهینامه های سیستم ISO ۴۵۰۰۱: ۲۰۱۸ استاندارد ایمنی و بهداشت حرفهای و ISO۱۴۰۰۱ :۲۰۱۵ استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی را به مجموعه مدیران، مسئولان و کارکنان سختکوش و تلاشگر شرکت تبریک گفت. وی اظهار کرد: با توجه به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO۹۰۰۱ در دهه گذشته، اقدامات لازم جهت دستیابی به دو استاندارد ISO ۴۵۰۰۱: ۲۰۱۸ وISO۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ را پس از آماده سازی و اصلاح فرآیندها با مشارکت فعال مدیریت HSE و پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، اداره مهندسی ساختار و بهرهوری و معاونتها و مجموعه مدیریتی در یک فرآیند سه ساله انجام داده و طی آن ممیزی شخص ثالث در اردیبهشت و خرداد ماه سال ۱۳۹۹، نسبت به دریافت گواهینامه های بینالمللی استانداردهای از شرکت اس جی اس ایران اقدام گردید. موسوی افزود: استقرار سیستم مدیریت کیفیت، ایمنی، بهداشت حرفهای و زیست محیطی با هدف افزایش رضایت مندی ذینفعان، ارائه خدمات منطبق با نیازهای مشتری، کاهش آلودگیهای زیست محیطی و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی در راستای پیشگیری و کاهش حوادث صورت پذیرفته است. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: موفقیت در اخذ گواهینامههای معتبر و بینالمللی IMS؛ بیانگر تاثیرات غیرقابل انکار آن در محیط کسب و کار، ارتقاء بهره وری، ایمنی و سلامت کارکنان، مسئولیت اجتماعی و بهبود عملکرد شرکت در مقابل ذینفعان تلقی می گردد.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: کرونا بسیاری از اولویت ها و برنامه ها را مختل کرده ولی البرز از مسیر توسعه و پیشرفت خارج نشد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی با بیان اینکه اکنون روزانه به طور متوسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو از محورهای البرز تردد می کنند، افزود: حتم دارم که مردم همچنان همراهی می کنند تا از موج دوم شیوع کرونا نیز با کمترین تلفات و خسارت عبور کنیم.

استاندار البرز گفت: البرز به واقع قطب علم و فناوری است چراکه ظرفیت های بزرگی در حوزه های علمی و پژوهشی دارد و حضور مستمر معاون علمی و فناوری رییس جمهور در این استان موید این موضوع است. شهبازی اضافه کرد: بهره برداری از ادامه آزادراه شهید همت در البرز با حضور رییس جمهور محترم توانست ۲۵ درصد از بار ترافیک ورودی کرج را کاهش دهد.ضمن اینکه در اواخر اسفند ماه ۹۸ منطقه یک آزادراه تهران شمال که سال ها بعنوان یک مطالبه مردمی معطل مانده بود، با حضور رییس جمهور محترم زیر بار ترافیک رفت. استاندار البرز اظهار کرد: قطار برقی کرج-هشتگرد که رها شده بود، با پیگیری های ویژه و جلب توجه ملی با حضور رییس جمهور محترم افتتاح شد تا صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه مردم صورت گیرد و آرامش در سفری بدون ترافیک را تجربه کنند.

وی با اشاره به برنامه ها و پروژه های اشتغال محور استان، ادامه داد: البرز استانی مولد است و در کشور نگاه ویژه ای را جلب کرده و استان های دیگر را تحت تاثیر قرار داده است.

شهبازی گفت: لغو محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای اشتهارد در شرایطی شکل گرفت که دولت به مالیات های حاصل از شهرک های صنعتی اشتهارد نیاز جدی داشت ولی از این نیاز چشم پوشی کرد و اکنون واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک های اشتهارد مشمول معافیت مالیاتی به مدت ۱۳ سال شدند. وی افزود: اکنون تولید و صنعت در اشتهارد جان تازه ای گرفته و تعداد بسیاری سرمایه گذار خارجی که در گذشته درخواست سرمایه گذاری داده بودند و به دلیل استقرار اشتهارد در شعاع ۱۲۰ کیلومتری بلاتکلیف ماندند، اکنون در حال آغاز فعالیت خود هستند. استاندار البرز با اشاره به اینکه سال گذشته ۳ بار میزبان رییس جمهور محترم و همچنین حضور رییس قوه قضائیه و رییس مجلس شورای اسلامی در البرز بودیم، خاطرنشان کرد: غالب وزرا و مسئولان ملی سال گذشته به البرز سفر کردند و تاکنون هیچ درخواستی در مسیر توسعه و پیشرفت البرز از مسئولان ملی بی پاسخ نمانده است.

گیلان فرحی - به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، معاون بهرهبرداری و توسعه آب این شرکت، اقدامات اجرا شده در راستای آبرسانی به روستاهای استان از جمله روستاهای شهرستان های آستانه، لاهیجان و لنگرود از تأسیسات آبرسانی شهید خوش سیرت را تشریح نمود.

مازیار غلامپور معاون بهرهبرداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با تشریح اقدامات این شرکت در راستای آبرسانی به روستاها اظهار داشت: در پی یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، آبرسانی به روستاهای استان به خصوص روستاهای شهرستان های آستانه، لاهیجان و لنگرود از طریق تاسیسات آبرسانی شهید خوش سیرت در اولویت کاری این شرکت قرار گرفت. وی با اشاره به تکمیل خط انتقال شهر رودبنه، ارتقاء ایستگاه پمپاژ این شهر و تزریق آب به میزان ۱۰ لیتر بر ثانیه بر خط انتقال روستاهای شرق گیلان در فروردین ماه افزود: با تشکیل کارگروه تخصصی، مشکلات پمپاژ و خطوط انتقال تاسیسات آبرسانی شهید خوش سیرت بررسی و رفع شد و طی شناسایی و رفع بیش از ۱۰ فقره نشت، دبی ورودی به مخزن شیخ زاهد لاهیجان از ۱۴۰ لیتر بر ثانیه به ۲۳۰ لیتر بر ثانیه در اردیبهشت ماه افزایش یافت. معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان وارد مدار کردن تاسیسات رزرو آستانه اشرفیه و افزایش دبی ورودی به روستاهای لاهیجان به میزان ۲۰ لیتر بر ثانیه را از دیگر اقدامات این حوزه در راستای افزایش ظرفیت تأمین آب روستاهای لاهیجان اعلام کرد و گفت: در اردیبهشت و خرداد سالجاری ۶ فقره شکستگی در خطوط انتقال خروجی مخزن شیخ زاهد در محدوده لاهیجان رفع شد .