تکرار موفقیتهای سرمد در سه ماه نخست سال

رئیس مجمع عمومی بیمه سرمد، درباره عملکرد این شرکت در سال ۹۹ گفت: در سه ماه نخست سال، سهم بیمههای عمر و سرمایهگذاری افزایش یافت که در کنار کاهش سهم بیمههای ثالث و درمان به ۳۲ درصد، یک موفقیت بزرگ برای شرکت است.

مجتبی کاتب، درباره برگزاری مجمع عمومی سال ۹۸ بیمه سرمد گفت: ما در سال ۹۸ عملکرد فوقالعادهای داشتیم و توانستیم در بخش حق بیمه تولیدی، رکورد خوبی را به جای بگذاریم و به عدد ۹۶۵ میلیارد تومان حق بیمه برسیم که نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد رشد داشتیم.

کاتب گفت: سرانه حق بیمه تولیدی شرکت در سال ۹۸ به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید و و همچنین سرمد توانست سهم خود را از بازار بیمه کشور به ۱.۶ درصد برساند. در بخش سرمایهگذاری نیز بازده شرکت در سال گذشته ۲۵۶ درصد بود در حالیکه متوسط بازده بازار ۱۸۶ درصد بود.

کاتب موفقیتهای بیمه سرمد در سال ۹۸ را حاصل تلاش و زحمات تمامی همکاران خود در شرکت دانست و گفت: این موفقیتها یک اتفاق نبوده است. موفقیتهای سرمد با تکیه بر تخصص، تلاش و تعهد نیروهای سازمان محقق شده و در سال ۹۹ هم این موفقیتها ادامه دارد.

 

تامین مالی صندوقهای زمین و مسکن

مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت: صندوقهای زمین و مسکن از این لحاظ مهم است که از بازار سرمایه تامین مالی میشوند.

محمد حسن علمداری افزود: افرادی که یونیتهای صندوقهای زمین و مسکن را خریداری میکنند در سود واقعی پروژهها شریک هستند.

وی اظهارداشت: تعدادی از این صندوق ها را بانک به کمک شرکت تامین سرمایه بانک مسکن راه اندازی کرد اما به دلیل مشکلاتی که از باب نوع فعالیت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی مطرح کرده بودند، متوقف شد که مجدد در شرف راه اندازی و مرحله اخذ مجوزها قرار دارند. مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت: هر پروژه احداث مسکونی که اتفاق میافتد افرادی که از صندوق زمین و مسکن یونیت خریداری میکنند به عنوان سهامداران پروژهها معرفی می شوندو به میزانی که افراد سهام خریداری میکنند در احداث و سود پروژه سهیم هستند.

وی افزود: اگر بخواهند در پایان پروژه واحدی خریداری کنند به میزان سهامی که دارند می توانند به عنوان خریدار واحد محسوب شوند یا اینکه سهام را بفروشند و سود اخذ کنند.

علمداری تصریح کرد: مهمترین مزیت این صندوقهای اینکه چون از بازار سرمایه تامین مالی میشوند دیگر نگرانی در روند احداث واحدها، تکمیل و واگذاری آن ها وجود ندارد.

دکتر مظلومی نشان سیمین گرفت

جلسه و نشست مشترک مهندس کلانتری مدیرعامل انجمن بهره وری ایران و دکتر مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون صبح هفدهم تیرماه در محل شرکت بیمه تعاون برگزار شد و نشان سیمین این انجمن به عنوان حامی ویژه به دکتر مظلومی اهدا شد. به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون ، شرکت بیمه تعاون موفق به دریافت نشان سیمین انجمن بهره وری ایران شد.

جلسه و نشست مشترک مهندس کلانتری مدیرعامل انجمن بهرهوری ایران و دکتر مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون صبح امروز هفدهم تیرماه در محل شرکت بیمه تعاون برگزار شد و نشان سیمین این انجمن به عنوان حامی ویژه به دکتر مظلومی اهدا شد.

در متن پیام آمده است: شرکت بیمه تعاون

عزم و همت والای شما در حمایت از حرکت توسعه و بهره وری با اعلام آمادگی در پذیرش ایفای نقش به عنوان حامی ویژه انجمن بهره وری ایران موجب امتنان و شایسته سپاس می باشد. امید است این اقدام ، سرآغاز توجه بیشتر در ارتقای بهره وری درآن شرکت و توسعه و ترویج بهره وری در سطح ملی و در رشد اقتصادی گردد.

سلام بیمه تجارتنو به بازار دوم فرابورس

در روز مجمع عمومی عادی سالیانه، با درج نماد بیمه تجارتنو در بازار دوم فرابورس موفقیت دیگری به نام این شرکت رقم خورد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی؛ این شرکت که با نماد “بنو” در میان فعالان بازار شناخته شده است با گذر از مرحله پذیرش، مجوز ارتقا از بازار پایه به دوم فرابورس را دریافت کرد.

تمدید ارائه خدمات به اتباع خارجی دارنده کارت آمایش

بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ارائه خدمات به اتباع خارجی دارنده کارت آمایش و کارتهای هویت اتباع خارجی تا پایان شهریور ماه سال جاری در شعب بانکها تمدید شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، پیرو تمدید مهلت اعتبار مدارک شناسایی اتباع خارجی مشتمل بر کارتهای آمایش و کارتهای هویت تا پایان شهریور ماه سال جاری، ارائه خدمات به اتباع خارجی در شعب این بانک در سراسر کشور با لحاظ نمودن مدت اعتبار تمدید شده و در چارچوب مقررات ذیربط تمدید شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک ملی ایران از ایجاد تحولی شگرف در بخش اعتباری سیستم بانکداری کشور با اجرایی شدن پروژه «سککوک» این بانک خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار موسوم به «سککوک» اولین سامانه مبادلات اعتباری در ایران است که به منظور حمایت از تولید و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی طراحی شده است، اظهار کرد: سککوک خدمت نوینی از بانک ملی ایران است که هدف آن ایجاد یک اکوسیستم جامع کسب و کار در زنجیره تأمین از تولید تا مصرف برای کسب و کارهای کشور است.

دکتر محمد رضا حسین زاده که در نشستی با دست اندرکاران سککوک، آخرین وضعیت این پروژه را بررسی می کرد، افزود: این سامانه با ویژگی های منحصر به فردی شامل سادگی عمل و هزینه کم در راستای اجرای سیاست های توسعه اقتصادی کشور طراحی شده است.

به گفته محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران، بانک ملی ایران سه سال بر روی این پروژه منحصر به فرد کار مطالعاتی و تحقیقاتی انجام داده و عالی ترین سطوح مدیریتی کشور مساعدت های فراوانی با آن داشته اند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که برای اخذ مجوزهای مورد نیاز در سککوک از جمله امضای دیجیتال، سفته، برات، تمبر الکترونیکی و... با چندین وزارتخانه همکاری های نزدیکی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ارکان وزارت امور اقتصادی و دارایی و به ویژه شخص وزیر اقتصاد از لحظه نخست تا کنون پشتیبان و حامی این پروژه مهم بوده اند و این قابل تقدیر است. حسین زاده با اعلام این خبر که «سککوک» در مراحل پایانی عملیات طراحی است، ادامه داد: با اجرایی شدن آن در سال جهش تولید، به زودی شاهد تحولی شگرف در بخش اعتباری سیستم بانکداری کشور خواهیم بود. مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که سککوک سامانه ای کاملا غیرحضوری است، اظهار کرد: ما قصد داریم مانند تجربه موفق پذیره نویسی غیرحضوری ETF، پروژه های بزرگ دیگر را هم به صورت غیرحضوری طراحی کنیم تا مردم بتوانند به راحتی از محل کار یا منزل به امور خود بپردازند.

دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران با همراهی دکتر اسماعیلی معاون برنامهریزی و نوآوری، بهرام دارائی سرپرست دفتر آموزش و پژوهش و ابراهیم فرج معاون دفتر آموزش و پژوهش از مرکز آموزش وپژوهش بیمه ایران بازدید کرد. در این بازدید دبیرکل سندیکای بیمه گران اظهار داشت: این مرکز ظرفیتهای خوبی برای رفع نیاز های آموزشی صنعت بیمه دارد و می تواند با یکارگیری اساتید برجسته داخلی و خارجی در جهت بالابردن سطح آموزش ودانش بیمه ایران وصنعت بیمه از این ظرفیت استفاده نماید. وی ایجاد شورای مشورتی برای ظرفیت سنجی وساماندهی وهمچنین تقویت آنها در صنعت بیمه را از جمله اقدامات سندیکا برشمرد وگفت :ارتقای سطح علمی کارکنان ونمایندگان به لحاظ نرم افزاری وهمچنین مدیریت استراتژیک ورفتار سازمانی باید در اولویت برنامه های آموزشی وپژوهشی قرار گیرد. دبیرکل سندیکای بیمه گران، استفاده از نظرات کارشناسان و کارکنان در تدوین استراتژی شرکت (مشارکت طلبی) را مهم عنوان کرد و افزود :در شرکتهای بازرگانی و تجاری، ایجاد انگیزه وحفظ نیروهای پایدار، اهمیت بسزایی دارد و آموزش رفتارهای سازمانی می تواند در تحکیم و قوام بخشی مدیریت نوین کمک زیادی نماید از اینرو باید الزامات و بایدها و نبایدها به درستی شناسایی گردد تا شرکت ها به درستی راهبری گردند. دکتر اسماعیلی معاون برنامهریزی و نوآوری بیمه ایران نیز در این دیدار استراتژی وعملکرد بیمه ایران را در راستای خدمت به مردم وتسریع در ارائه خدمات عنوان کرد و اظهار داشت :شتاب تغییرات در سال های کنونی سرعت بیشتری نسبت به گذشته گرفته به طوری که هر ۴۵ روز دانش بشر تغییر می کند به همین جهت بیمه ایران به دنبال ارائه خدمات ازطریق طرح های نوین بیمه ای وخلق محصولات جدید با استفاده از سیستم های دیجیتالی والکترونیکی است.

 

وزیر نیرو، ضمن اشاره به برنامه جدی وزرات نیرو به منظور تامین آب از منابع آب شور دریا، گفت: کار مطالعاتی تامین آب ۱۷ استان کشور، در فاصله ۱۰۰کیلومتر با استفاده از نصب آب شیرین کن و بهره از منابع آب شور دریا، در حال انجام است.رضا اردکانیان، در گفتگو با فارس، در بیان تکنولوژی ساخت آب شیرین کن، اظهار داشت: تکنولوژی ساخت این ابزار روز به روز در حال پیشرفت است و هزینه تمام شده شیرین کردن آب به واسطه ارتقاء تکنولوژی کاهش مییابد.وی در توضیح استفاده از گرمای خروجی نیروگاههای حرارتی در کشور به منظور راهاندازی واحدهای آبشیرین کن، افزود: تامین انرژی واحد آب شیرین کن با استفاده از خروجی نیروگاههای گازی و سیکل ترکیبی، علاوه بر افزایش راندمان نیروگاههای حرارتی منجر به تامین آب شرب بخش عمدهای از استانهای ساحلی خواهد شد.

دبیرکل اوپک گفت: اوپک سازمان بزرگی است که آزمونهای بسیاری را پشت سر گذاشته و این سازمان بحران کنونی بازارهای جهانی نفت خام را هم پشت سر خواهد گذاشت.به گزارش دبیرخانه اوپک، محمد سانوسی بارکیندو، در نشستی آنلاین با عبدالمجید عطار، وزیر جدید انرژی الجزایر و رئیس دورهای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گفتگویی درباره بازار نفت گفت: اوپک و متحدان غیر اوپکی در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) پشتیبانی بیشتر خود از اقدامهای قاطع انجامشده در زمینه عرضه را اعلام کردند.دبیرکل اوپک افزود: با وجود چالشهای مهم حاکمی که انتظار میرود در ماههای آینده با ما همراه باشد، خوشبین هستیم که با تلاش سخت، همبستگی و تمرکز مداوم بر مشارکت ذینفعان چندجانبه، یکبار دیگر به بازار قویتر و باثباتتر نفت و اقتصادی رو به رشد و رفاه شهروندان جهان باز خواهیم گشت.

امسال پنج هزار موتور سیکلت برقی می شوند

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از دو کارخانه سازنده بازدید کرده ایم و در تلاشیم با همکاری فعالان این
عرصه، تا پایان سال جاری ۵۰۰۰ دستگاه موتور بنزینی
با موتور برقی جایگزین شوند.به گزارش تسنیم، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع برقی کردن موتورسیکلتها به صورت جدی از سوی وزارت نیرو در حال پیگیری است.

وی افزود: سال گذشته این اقدام آغاز شده و از ابتدای سال جاری تاکنون از دو کارخانه سازنده بازدید کرده ایم و در تلاشیم با همکاری فعالان این عرصه، تا پایان سال جاری ۵۰۰۰ دستگاه موتور بنزینی با موتور برقی
جایگزین شوند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: هدف ما فراهم کردن شرایطی برای داخلی سازی تجهیزات مرتبط با موتورسیکلت برقی و توسعه آن است.

جلوگیری از خروج ۲۴۰ میلیون دلار ارز
با تولید مخزن CNG

رئیس اتحادیه کشوری سوختهای جایگزین و خدمات وابسته از توان تولید داخل برای لوله های بدون درز و جلوگیری از خروج ۲۴۰ میلیون دلار ارز با تولید مخازن سی ان جی در کشور خبر داد.علی محمودیان در گفتوگو با میزان با اشاره به خروج ارز از کشور برای گاز سوز کردن خودروها در دهه ۸۰ اظهار کرد: در ابتدای دهه ۸۰ تا اوایل دهه ۹۰ بخش عمده قطعات مورد نیاز برای گاز سوز کردن خودروها به صورت وارداتی تامین میشد و این موضوع باعث خروج مقادیر زیادی ارز از کشور شده بود.

محمودیان در ادامه گفت: اتکا به توان داخلی میتواند علاوه بر افزایش اشتغالزایی در کشور زمینه را برای افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور فراهم کند.وی افزود: تمام تجهیزات در این طرح داخلی سازی شده است و حتی به دلیل کیفیت بالا امکان صادرات نیز در این بخش وجود دارد.محمودیان عنوان کرد: تامین مواد اولیه در داخل کشور میتواند از تاثیر نوسانات ارز بر تولید جلوگیری کند.

دبیرکل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران مطرح کرد؛

گروه انرژی: دبیرکل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران گفت: واردات گاز از ترکمنستان نباید قطع می شد و حتی با وجود گازرسانی صد درصدی داخلی باید ادامه می یافت.

بهمن صالحی، در گفتگو با مهر با بیان اینکه هر یک از همسایگان ایران ویژگی و مزیتهایی دارند که باید در سبد روابط بین الملل خود با آنها ارتباط داشته باشیم، گفت: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ایران و ترکمنستان با یکدیگر در زمینههای مختلف ارتباط داشتند و در مواردی هم به تهاتر کالا و خدمات فنی و مهندسی با آنها پرداختیم و از زمان استقلال شأن تاکنون قراردادهای تهاتری متعددی به عنوان شریک استراتژیک با آنها امضا کردیم.

ترکمنستان همسایه استراتژیک ایران است

وی افزود: به مرور زمان نیاز ترکمنستان به ارز افزایش یافت. این در حالی است که ترکمنستان همسایه استراتژیک ما است و مباحث انرژی، بر استراتژی رویارویی کشورها با یکدیگر اثر گذار است. به ویژه رابطه ایران با روسیه و ترکمنستان؛ چرا که نفت و گاز وجه اشتراک این کشورها است و در تعاملات آنها اهمیت ویژه ای دارد.

این مقام مسؤول با تاکید بر این که قطع واردات گاز از ترکمنستان حاکی از ضعف دیپلماسی ما بود، تصریح کرد: این ضعف متوجه وزارت امورخارجه، نفت و حتی نیرو است. به جرأت میتوان گفت در ماجرای قطع گاز ترکمنستان به روی ایران، نتوانستیم با تفاهم این مشکل را حل کنیم و منجر به مراجعه به داوری سوئیس شد. این رخداد ناشی از ناکارآمدی دیپلماسی ماست. چرا باید برای حل اختلاف خود با کشوری که قرابت جغرافیایی، دینی و منابع گازی داریم، به محاکم قضائی بین المللی مراجعه کنیم؟

چه کسی پاسخگوی ضرر پنهان است

به گفته صالحی، مجموعه وزارت نفت ایران در پرونده قطع واردات گاز از ترکمنستان میتوانست بهتر عمل کند. نتوانستیم ادبیات گفتگوی مناسبی ضمن حفظ حداکثری منافع ملی خود، با ترکمنها داشته باشیم.

دبیرکل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران با اشاره به اینکه به هر حال قطع واردات کامل و نهایی گاز ترکمنستان در زمستان ٩٥ هرچند به بخش خانگی آسیبی نزد، اما بی شک به دلیل کاهش سهم سوخت رسانی به نیروگاهها و پتروشیمیها به دلیل اولویت گازرسانی به بخش خانگی به ویژه در زمستان، موجب خسارت پنهان به منافع ملی شد، ادامه داد: چه کسی پاسخگوی این ضرر پنهان است؟ به هر حال ایران خط لوله با ظرفیت انتقال ٣٥ میلیون مترمکعب گاز را ایجاد کرده بود؛ چرا نباید از این ظرفیت مناسب با توجه به گستردگی شبکه داخلی انتقال خود به طرق مختلف استفاده کند؟!

وی ادامه داد: ایران علیرغم اینکه در منطقه از امنیت بالایی برخوردار است اما نتوانسته به عنوان هاب یا کریدور گازی و حتی برقی منطقه به خوبی ایفای نقش کند. اقدامات نادرست موجب شد تا ترکمنها بجای استفاده از موقعیت ایران و سودآوری برای کشور از طریق سوآپ گازی، به سمت احداث خط لوله تاپی برای انتقال گاز خود از مسیر افغانستان و پاکستان بروند. چرا که ترکمنستان از منظر جغرافیایی در بن بست قرار دارد و ایران میتوانست با استفاده بهینه از این محدودیت طبیعی ترکمنستان تبدیل به کریدور گازی شود.

اشتباه ایران در قطع تعامل گازی با ترکمنها

صالحی با بیان اینکه نباید واردات گاز از ترکمنستان را قطع میکردیم، اظهار داشت: واردات گاز از ترکمنستان حتی با وجود گازرسانی صد درصدی داخلی به مناطق شمالی کشور باید ادامه مییافت. چرا که باید در عین توسعه برای بی نیازی داخلی، ترکمنها را وابسته نگه میداشتیم. ایران منبع غنی گازی قابل توجهی دارد و با تکیه به این منابع میتوانیم با توجه به ذخایر گازی خود در مقام اول و دوم اوپک گازی باشیم.این کارشناس حوزه بین الملل انرژی گفت: ایران میتوانست در کشورهای ثانویه از جمله ترکمنستان با بازارسازی برای گاز خود به شکل احداث نیروگاه، پتروشیمی و سایر صنایعی که میتوانند از گاز در فرآیند تولید خود استفاده کنند، سوخت فسیلی کمتری در داخل کشور بسوزاند که این اقدام از نظر بین المللی امتیاز محسوب میشود.

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز هیچ مشکلی در گازرسانی به نیروگاهها وجود ندارد و تحویل گاز به همه نیروگاههای متصل به شبکه و با توجه به اعلام نیازشان بهطور کامل انجام میشود، در عین حال پیشبینی هم برای قطعی احتمالی گاز نیروگاهها نیست، مگر اینکه خودشان در بخش گاز تعمیرات کوچکی داشته باشند.به گزارش وزارت نفت، محمدرضا جولایی سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ،میانگین مصرف گاز طبیعی در کل کشور روز دوشنبه (۱۶ تیرماه) ۵۶۸ میلیون مترمکعب بود که مصرف خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۱۷۷ میلیون مترمکعب، مصرف صنایع عمده ۱۲۹ میلیون مترمکعب و مصرف نیروگاهها نیز ۲۶۳ میلیون مترمکعب است.گاز تحویلی به نیروگاهها ابتدای خردادماه ۲۰۰ میلیون مترمکعب در روز بود که با توجه به افزایش دمای هوا، مصرف نیروگاهها و به تبع میزان گاز تحویلی به آنها افزایش یافته است.

دبیرکل آژانس بینالمللی انرژی در پاسخ به این سؤال که آیا تقاضای نفت به اوج رسیده است یا نه، گفت:« اگر تقاضا برای نفت به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز بازگردد متعجب نخواهم شد و در صورت بهبود فعالیت های اقتصادی احتمال بالاتر رفتن آن هم وجود دارد».به گزارش اس پی گلوبال پلتس، دبیرکل آژانس بینالمللی انرژی گفت: علی رغم پیشبینیهای بدبینانه در مورد کاهش جهانی مصرف نفت به خاطر همه گیری ویروس کرونا، تقاضای جهانی این کالا احتمالاً در آینده بالاتر از سطح قبل از بحران کرونا خواهد بود.اکثر ناظران بازار پیش بینی می کنند تقاضای جهانی نفت تا دو سال آینده به سطح قبل از بحران کرونا و حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در روز برسد. تقاضای نفت در ۲۰۲۰ بین ۸ تا ۹ میلیون بشکه در روز کاهش یافت. آژانس بین المللی انرژی ماه گذشته پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت خام تا ۲۰۲۲ بهبود یابد.