رکورد مصرف برق سال ٩٨ در خوزستان شکسته شد

اهواز : فرج-مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه رکورد پیک مصرف برق سال ۹۸ در استان شکسته شد از مشترکین خواست در مدیریت مصرف برق حساسیت بیشتری داشته باشند. محمود دشت بزرگ اظهار کرد: با شروع هفته جاری و افزایش دما مصرف برق نیز افزایش پیدا کرد پیک مصرف برق سال ۹۸ که هشت هزار و ۸۳ مگاوات و در دوازدهم تیرماه اتفاق افتاده بود، شکسته شد. وی بیان کرد: اوج مصرف برق در روز گذشته هشت هزار و ۱۳۲ مگاوات بوده که نسبت به هفت هزار و ۷۶۲ مگاوات مشابه مصرف برق در سال قبل؛ ۴.۵ درصد رشد را نشان می دهد. مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و هشدار مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر افزایش دما ۴۹ درجه یا بیشترتا آخر هفته در اغلب مناطق استان و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی، از مردم می خواهیم که با مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعت های پیک (۱۴ تا ۱۷ و ۲۱ تا ۲۳) ما را در تامین برق یاری کنند. دشت بزرگ تاکید کرد: مصرف زیاد برق باعث می شود تا درصد بارگیری از تجهیزات افزایش پیدا کند باعث آسیب به آنها و خاموشی های ناخواسته می شود که با مصرف ۵ تا ۱۰ درصدی مشترکین می توان از آن جلوگیری کرد.

 

توانایی شرکت آبان بسپار توسعه در تامین نیازهای استان خوزستان

اهواز: فرج-مدیرعامل شرکت آبان بسپار توسعه گفت: این شرکت با تولید محصولات متنوع پلیمری ، توانایی بالایی جهت تامین نیازهای موجود در خوزستان بخصوص در بخش کشاورزی و آب و فاضلاب دارد.

مهرداد فاطمی نیا در مراسم تقدیر از کارگران نمونه شرکت آبان بسپار توسعه نیشکر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: با همت و تلاش پرسنل، شرکت آبان بسپار توسعه توانسته گام های موثری در راستای خودکفایی در درون و بیرون از شرکت توسعه نیشکر بردارد و با ایجاد بازارهای جدید در کشورهای همجوار توانسته ایم به سمت سوددهی پیش برویم. وی افزود: اساس پیدایش این شرکت بر تولید محصولات مورد نیاز طرح بزرگ صنعتی و کشاورزی توسعه نیشکر قرار داشت اما با گذشت زمان دامنه فعالیت های تولیدی به بیرون از شرکت کشیده شد و در تامین لوله های زهکش پروژه های جهاد نصر نیز مشارکت کرد.

مدیرعامل شرکت آبان بسپار توسعه در پایان با اشاره به اهمیت حضور و نقش کارگران در سازندگی و توسعه کشور گفت: کسانی که کار و تلاش میکنند ثواب مجاهد در راه خدا را دارد.

جابجایی ۵۴۶ هزار تن انواع کالا در ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: ۵۴۶ هزار تن انواع کالا سال جاری(سه ماهه اول) از طریق ناوگان حمل و نقل استان جابجا شده است.

نورالله دلخواه داشت: این میزان حمل کالا توسط ۲۹ هزار و ۷۲۶ سرویس (بارنامه) ناوگان حمل و نقل در سطح استان جابجا شده است. وی افزود: سیمان، گندم، مصالح ساختمانی، انواع گاز مایع، کلینگر، ماسه و پلی اتیلن بیشترین میزان کالاهایی بوده که در این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: سالانه بیش از ۹۵ درصد جابجایی کالا در داخل استان توسط بخش حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد که این بخش دارای قابلیت ها و امکانات گسترده ای در سطح کشور است. دلخواه همچنین از توزیع ۲ هزار و ۹۷۴ حلقه لاستیک بین ناوگان جاده ای استان با ارز دولتی در سال جاری خبر داد و گفت: از آغاز اجرای این طرح(سال ۹۷ تاکنون) بیش از ۲۵ هزار حلقه لاستیک توسط مالکان ناوگان جذب و خریداری شده است. وی، شرایط دریافت حواله را شامل دارا بودن کارت هوشمند، پلاک استانی و پیمایش مکفی ناوگان دانست و گفت: از نکات برجسته جهت توزیع عادلانه لاستیک ها، اولویت بندی بر اساس پیمایش ناوگان است. ۵۵ شرکت حمل و نقل کالا در استان ایلام فعال هستند و بیش از چهار هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون نیز کار جابجایی کالاها را انجام می دهند.

حدود هفت هزار راننده نیز در بخش حمل و نقل بار در استان ایلام مشغول کار هستند.

شصت و یکمین جایگاه سوخت مایع در منطقه قم افتتاح شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه از افتتاح یک باب جایگاه سوخت در استان خبر داد و گفت : با راه اندازی این جایگاه، شماره جایگاههای عرضه سوخت در سطح منطقه به ۶۱ باب افزایش یافت . به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه قم ، در شب میلاد باسعادت امام علی بن موسی الرضا (ع)، جایگاه عرضه سوخت مایع «پامچال» توسط مسئولین این شرکت افتتاح و به بهره برداری رسید.

سید محمود طاهری مدیر این شرکت گفت : با توجه به اینکه احداث جایگاههای جدید در راستای خدمت رسانی مطلوب تر به هم استانهای گرامی و هموطنان عزیز میباشد، با راه اندازی جایگاه پامچال، تعداد جایگاههای عرضه سوخت در استان قم به ۶۱ باب رسید. مدیرشرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه قم اظهار داشت: این جایگاه در محور سلفچگان - ساوه و در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر مقدس قم با مالکیت بخش خصوصی توسط علی غفاری
در زمینی به مساحت ۱۹۵۰مترمربع ساختمان احداث شده که دارای ۱ مخزن بنزین و ۲ مخزن نفتگاز که هر کدام دارای ۵۰ هزار لیتر ظرفیت میباشد. طاهری در ادامه افزود: این جایگاه دارای ۱سکوی عرضه بنزین با دوتلمبه و ۲ سکوی عرضه نفتگاز با چهارتلمبه و در مجموع دارای دوازده نازل است که ۱۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و
به طور قطع با راه اندازی بخشهای دیگر خدمات رفاهی از جمله (رستوان، کارواش و...) اشتغال ایجاد شده افزایش خواهد یافت.

شبکه جدید آب آشامیدنی
مهران وارد مدار شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از آغاز بهره برداری شبکه جدید آب آشامیدنی شهر مهران خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه آبرسانی، مشکل افت بیش از ۶۰ درصد شبکه آب این شهر رفع گردید.

نورالله تیموری اظهار داشت: به منظور تامین آب پایدار و مشکل افت آبرسانی، این شرکت نسبت به راه اندازی شبکه جدید توزیع آب شهر مهران اقدام کرد. وی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه آبرسانی، افزود: برای این طرح سه کیلومتر شبکه فولادی ۴۰۰ میلی متری، هزار و ۵۰۰ متر شبکه ۲۵۰ میلیمتر لوله پلی اتیلن، ۲۵۰ متر شبکه ۱۶۰ میلی متر و هزار و ۱۵۹ متر شبکه ۱۱۰ میلی متر اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح آبرسانی ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: با اجرا و بهره برداری از این شبکه ها تعداد ۱۵۶ فقره انشعاب آب استاندارد سازی و ۱۰۱ مورد انشعاب جدید وصل گردیده است. تیموری با اشاره به دیگر پروژه های آبرسانی در شهرستان مهران گفت: احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی جهت تامین آب شهر مهران و پایانه مرزی،حفر یک حلقه چاه و احداث ۲ کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجرا است. شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

بازدید سرزده مدیرعامل شرکت گاز استان از روند پیشرفت پروژه های گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان به طور میدانی از روند پیشرفت پروژه های گازرسانی به شهر بندرعباس با رعایت پروتکل های بهداشتی،بازدید کرد. مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان به طور سرزده از روند پیشرفت پروژه های گازرسانی به شهر بندرعباس و از محله آزادگان، با رعایت پروتکل های بهداشتی،بازدید کرد. فواد حمزوی در این بازدید میدانی که با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد، ضمن اطلاع از آخرین اقدامات و تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این پروژه، به همکاری با مردم در جهت کاهش نارضایتی و تعامل هرچه بیش تر و بهتر بمنظور تسریع در آسفالت معابر با شهرداری، تأکید کردند.

رضا اردکانیان در نشست با استاندار بوشهر تاکید کرد:

رضا اردکانیان در نشست با استاندار بوشهر ، معاون نظارت بر بهرهبرداری آبفای کشور و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تسریع اجرای طرحهای آبرسانی را در اولویت برنامههای وزارت نیرو دانست و اظهار داشت: تأمین بخشی از آب استانهای ساحلی از طریق آب شیرینکن مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرحهای آبشیرینکن در شهرها و روستاهای استان بوشهر تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: سرعت بخشی در راهاندازی پروژههای آب شیرینکن این استان از جمله ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر ۲۸ هزار متر مکعبی سیراف - جم در اولویت برنامههای وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب است.

استاندار بوشهر هم ضمن ابراز تقدیر و تشکر از عملکرد شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر در تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها افزود: وضعیت آبرسانی در استان بوشهر بهبود یافته که با تکمیل طرحهای در دست اجراء به وضعیت پایداری دست مییابیم.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه طرحهای مهم آبرسانی در دست اجراء است افزود: علاوه بر نوسازی شبکههای آبرسانی برای تامین آب شرب روستاها و شهرهای استان بوشهر پروژههای آب شیرینکن عملیات اجرایی آنها آغاز شده که روند آنها مطلوب است.

وی به افزایش ظرفیت تولید آب در پروژه آب شیرینکن ۱۰ هزار متر مکعبی بوشهر پرداخت و خاطر نشان کرد: پروژه آب شیرینکن ۱۰ هزار مترمکعبی با اجرای طرح توسعهای ظرفیت تولید آب آن به ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب رسید که نقش مهمی در رفع مشکلات آبرسانی در نقاط مختلف شهر بوشهر از جمله رفع جیره بندی در نقاط جنوبی این شهر داشت.

ضرورت تکمیل پروژههای آب شیرینکن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم

استاندار بوشهر طرحهای آب شیرینکن در دست اجرای استان بوشهر برشمرد و تصریح کرد: ۲ پروژه بزرگ آب شیرینکن شامل ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم در دست اجراء است که تکمیل آنها در اولویت برنامهها قرار دارد. گراوند با اشاره به طرحهای آبرسانی در روستاهای استان بوشهر، تأسیسات آبشرب روستاها در قالب مجتمعهاى روستایى را از جمله پروژههاى شاخص و مؤثر در پایدارى تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر برشمرد.

وی روند اجرای طرحهای شبکه گذاری فاضلاب در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بافت تاریخی بوشهر یکی از نقاط مهم و با ارزش این شهر است که طرح فاضلاب در آن اجرایی شده و اکنون در مراحل پایانی این طرح قرار داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با قدردانی از توجه وزیر نیر و شرکت مهندسی آب و فاضلاب نسبت به پروژههای آبرسانی استان بوشهر اظهار داشت: اکنون مجوز آب شیرینکن به ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار متر مکعب آب برای شهرها و روستاهای استان بوشهر با حمایت وزیر نیرو و شرکت مهندسی آبفا صادر شده که بخشی از این پروژهها وارد مدار بهرهبرداری قرار دارد و بخشی هم امسال و مابقی در سالهای بعد تکمیل و افتتاح میشود.

عبدالحمید حمزهپور با اشاره به اجرای پروژههای آب شیرینکن جم و بوشهر بیان کرد: تکمیل پروژه آب شیرینکن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر و ۲۸ هزار متر مکعبی جم در اولویت برنامهها قرار دارد که تلاش میشود بر اساس برنامه تعیین شده وارد مدار تولید شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: تعامل گسترده صنعت برق با دانشگاه ضروری است.

مهندس محمد اله داد در نشست هم اندیشی با دانشگاه صنعتی اراک افزود: دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است و اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار ببرد ، موجب پیشرفت خواهد شد بنابراین ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می تواند تأثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی آنجا داشته باشد.

وی با بیان اینکه معرفی دانشجویان مستعد به صنعت موجب ایجاد انگیزه برای سایر دانشجویان می شود ،افزود: امکان جذب شرایط سرباز نخبه در رشته های مختلف در شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی مهیا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ظرفیت قانون بودجه برای ایجاد خود اشتغالی ایجاد شده است که میتوان ایجاد اشتغال را حداقل ۱۰ سال تضمین کرد.

رییس دانشگاه صنعتی اراک نیر ضمن اعلام همکاری دانشگاه در زمینه های مختلف از جمله هوشمند سازی وفناروی اطلاعات ،بیان کرد:.
امروزه متاسفانه فاصله قابل توجهی بین پتانسیل های علمی کشور با نیازهای بخش صنعت وجود دارد که باید شکاف موجود با تعامل بیشتر صنایع و مراکز علمی و دانشگاهی پر شود.

دکتر دکتر حمیدرضا رضائی آشتیانی بابیان اینکه سوق دادن واحدهای صنعتی به سمت فعالیتهای تحقیقاتی نیاز به حمایت و سیاست گذاری دقیق در سطح ملی است، افزود:
صنایع نیازمند نیروهای کاربردی متخصص و تحولگرا است، متخصصانی که بتوانند ایده بدهند و ایده را به یک محصول و خدمت نو و
رقابتی تبدیل کنند.

ایجاد مشاوره در حوزه های برق، مطالعات شبکه و نرم افزار،ایجاد آزمایشگاه های مرجع نیاز استان در حوزه های مختلف مانند صنعت نفت ، معدن و برق از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

خوشه کسب و کار شیلات در راستای رونق اقتصاد دریا محور ، جزء برنامههای اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران است .

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ، احمد علی شهیدی گفت : خوشههای شناسایی شده در گیلان به غیر از خوشههای موجود که در حال اجرا می باشند، شامل خوشه بادام زمینی آستانه شن و ماسه و مرغ گوشتی میباشد که با مطالعات پایانی و انجام امکان سنجی شروع به فعالیت خواهد کرد .

وی افزود : خوشه کسب و کار شیلات در راستای رونق اقتصاد دریا محور ، جزء برنامههای اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان بیان داشت : در راستای کمک به توسعه خوشههای کسب و کار در استان ، شرکت شهرکهای صنعتی گیلان اقدام به تشکیل کنسرسیومهای صادراتی با همکاری عاملین خوشهها نموده است که دفتر کنسرسیوم صادراتی خوشه چای در منطقه آزاد انزلی برای دست یابی به بازار هدف منطقه کشورهای CIS در دست اجرا میباشد .

وی افزود : با توجه به قیمت ، کیفیت مناسب و منحصر به فرد چای گیلان و همچنین مطالعه بازارهای جدید منطقهای میتوان بازارهای هدف صادراتی را شناسایی و به صادرات این محصول کمک کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت : برنج گیلان به دلیل کیفیت بسیار خاص و ویژه پتانسیل صادرات به بازارهای هدف خود را دارد که با کمک ذینفعان و عامل خوشه شالیکوبی گیلان دفتر کنسرسیوم صادراتی خوشه شالیکوبی در دست اجرا میباشد .

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان مهم ترین عامل رونق واحدهای صنعتی را ارتقاء کیفیت محصولات و توان رقابت پذیری و کسب بازار جهت صادرات آن محصول دانست، که موجب رونق و بالندگی واحدهای صنعتی و کسب درآمدهای پایدار برای آنان خواهد گردید.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای باختربه استناد گزارش عملکرد سال ۹۸ شرکت مدیریت شبکه برق ایران از کسب رتبه برتر در سطح شبکه انتقال برق کشور در شاخص عملکرد صحیح سیستم های حفاظتی در بازه زمانی سه ساله (از سال ۹۶لغایت ۹۸( خبرداد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای باختر “جعفرنصرتیان” ضمن بیان خبر فوق اظهار داشت:بر اساس گزارش تحلیلی و آماری حوادث شبکه انتقال در سال ۹۸ که از سوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران منتشر شد،برق باختر در زمینه شاخص عملکرد صحیح سیستم های حفاظتی درسطح شبکه انتقال برق کشور با کسب عملکرد صحیح حفاظتی ۸۳/۹۱ درصد ی بالاترین رتبه را در سطح شبکه انتقال برق به خود اختصاص داد در حالیکه میانگین این شاخص در کل کشور ۰۹/۸۳ در صد است.

ایشان در ادامه افزود: بر اساس همین گزارش ۹۰ درصد خروج خودکار شبکه انتقال در حوزه برق باختر بدون گسترش خاموشی و بدون اعمال خاموشی بوده است که از این منظر نیز برق باختر رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است .در ادامه ایشان افزود:در شاخص خروج خودکار ترانسفورماتورهانیز شرکت برق منطقه ای باختر رتبه دوم کشور را به لحاظ کمترین میزان خروج خودکارترانسفورماتورها کسب نموده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقاط قابل بهبودشبکه وفق گزارش مذکور اشاره نمود و افزود:بخش خروج خودکار خطوط انتقال به دلیل قدمت خطوط و فرسودگی نیاز به بهینه سازی و اصلاح دارند که امیدواریم با تخصیص منابع لازم بتوانیم این بخش را هم به نحو مطلوب اصلاح و در پایداری شبکه عملکرد بهتری داشته باشیم.

نصرتیان با اشاره به اقدامات طرح ریزی و پیاده سازی شده در بهره برداری گفت:در شرکت برق باختر،رویکرد سیستمی فعالیت های بهره برداری مبتنی بر نرم افزار جامع بهره برداری است که این نرم افزار به طور کامل عملیاتی شده است و در گام بعدی ارتقا و بهبود قابلیت های آن در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت:بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران ،تعداد حوادث لایه انتقال شرکت برق منطقه ای باختر در سال ۹۸ به میزان ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش یافته است. ایشان اقدامات انجام شده در این خصوص به ،شناسایی علل بروز عیوب و اتفاقات در بخش خطوط با استفاده از روش تحلیل خرابی ها با روش گراف اشاره نمود.

همچنین معاون بهره برداری برق باختر اظهار داشت:در راستای ارتقا فرآیند تعمیر و نگهداری ،نظارت بر عملکرد تعمیر و نگهداری به صورت ویژه نگریسته شده است ودر همین راستا از خدمات مهندسین مشاور در بخش نظارت بر تعمیر و نگهداری شبکه نیز استفاده شده است. نشست های ارزیابی عملکرد در حوزه بهره برداری با حضور مدیران بهره برداری و مدیرا ن تعمیر و نگهداری به صورت ماهیانه برگزار می شود و برنامه های عملیاتی کوتاه مدت ،میان مدت،و بلند مدت طرح ریزی و اجرایی می گردد.ایشان در پایان از زحمات همکاران بهره برداری وپیمانکار تعمیر و نگهداری (شرکت بتانیر)قدردانی نمود.

شرکت آب و فاضلاب استان قم با ارزیابی صورت گرفته توانست رتبه برتر عملکرد آموزشی را در بین شرکتهای آب و فاضلاب کشور کسب کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم،
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی نامهای به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اظهار داشته است:
توسعه همه جانبه کشور در گرو پرورش خلاقیت و توانمندسازی نیروی انسانی بوده و بیتردید توفیق خدمت جهت این مهم، افتخاری ستودنی است.

مهندس حمیدرضا جانباز در ادامه این نامه ضمن
قدردانی از تلاشهای صادقانه و خالصانه مدیر و کارکنان آموزش شرکت آب و فاضلاب استان قم، موفقیت ارزشمند این شرکت را در کسب رتبه برتر در زمینه عملکرد آموزشی سال ۱۳۹۷ در بین شرکتهای آب و فاضلاب شهری
کشور تبریک گفته است.

وی در پایان این نامه تاکید کرده است: امید است با بهرهمندی از توان کارکنان، بیش از پیش در توسعه کمی و کیفی آموزش، موجبات توسعه و ارتقای خدمت رسانی مطمئن و مطلوب تر به مردم را به ارمغان آورید.یادآور میشود در سال ۱۳۹۷ بیش از ۲۲ هزار نفر ساعت، دوره آموزشی عمومی و اختصاصی
برای مدیران، کارکنان و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان برگزار
شده که از این میزان ۸ هزار نفر ساعت اختصاص
به دورههای عمومی و ۱۴ هزار نفر ساعت نیز به دورههای اختصاصی
داشته است.