رییس جمهور در جلسه علنی پاسخگوی این همه نابسامانی باشد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: وقایعی که طی چند ماه در بازارهای مختلف رخ داد، عادی نیست. قیمت دلار در بازار آزاد از مرز ۲۰ هزار تومان عبور و سکه به بیش از ۱۰ میلیون تومان رسید. وضعیت مسکن و خودرو نیز وضعیتی نجومی پیدا کرده و موجی از تورم دامن گیر اقتصاد کشور شده که تبعات آن بیش از همه بر جیب طبقات مستضعف و متوسط جامعه فشار می آورد. به گزارش ایسنا، سیدناصر موسوی لارگانی خطاب به رییس جمهور گفت: یادتان هست که اعلام کردید بعد از عملیاتی شدن برجام تمام تحریم ها لغو می شود و دیگر بازگشتنی نیستند؟ شما گفتید باید هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد ولی هر دو چرخ به دلیل بی تدبیری از کار افتاد و تحریم ها بازگشتند. وی گفت: مجلس از شخص رئیس جمهور دعوت کند با حضور در جلسه علنی پاسخگوی این همه نابسامانی باشد.وی تاکید کرد: اگر مجلس یازدهم در همین ابتدای دوره به درخواست عمومی ملت در برخورد با این رفتارها کم توجهی کند فرصت طلایی خود را از دست خواهد داد. موسوی افزود: آقای روحانی با فضاسازی رسانه ای نمی توان کاری را حل کرد. باید در خانه ملت حاضر شوید و پاسخگوی سوالات نمایندگان باشید.

 

خردشدن استخوان های مردم زیر بار فشارهای سنگین اقتصادی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به نمایندگان مجلس گفت: بیاییم بدون اغراض و منافع شخصی و حب و بغض های سیاسی و جناحی، تنها به حقوق ملت بیاندیشیم و از منافع ملی که مهمترین وظیفه همه است دفاع کنیم و در تشخیص مصالح و منافع مردم دچار اشتباه نشویم. همکاران عزیز امروز حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت تصمیمگیری های مجلس قرار گیرد و دولت نیز باید با توجه به وظیفه سنگینی که به عهده گرفته است نسبت به مشکلاتی که نفس مردم را گرفته چاره اندیشی کند. مطرح کرد به گزارش ایلنا، حسین نوش آبادی افزود: مشکل بیکاری و گرانی کمر مردم را شکسته و صدای خرد شدن استخوان های مردم زیر بار فشارهای سنگین اقتصادی و معیشتی شنیده می شود، آزمون سختی در پیش داریم و مردم همواره نظاره گر ما هستند تا ببیند مجلس انقلابی و جهادی چه فکری برای حل مشکلات آنها می کند و چه تصمیمی برای باز کردن گره های کور کشور دارد، مردم انتظار دارند نمایندگان آنها با ریل گذاری صحیح و تصویب و اصلاح قوانین مناسب بر عملکرد دولت نظارت کنند و اگر در جایی سستی و کم کاری می بینند قاطعانه برخورد و از مدیران متعهد و پاکدست حمایت کنند.

جهان مانع توسعهطلبی آمریکا

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ترور شهید سلیمانی از سوی گزارشگر ملل متحد به عنوان نقض حقوق بینالملل شناخته شد. اقدامی جنایتکارانه که متاسفانه با سکوت برخی مجامع بینالمللی همراه بود.به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت:«ترور شهید سلیمانی از سوی گزارشگر ملل متحد به عنوان نقض حقوق بینالملل شناخته شد. اقدامی جنایتکارانه که متاسفانه با سکوت برخی مجامع بینالمللی همراه بود. آیا جامعه بینالمللی قادر است که مانع توسعهطلبی و یکجانبهگرایی رژیم آمریکا باشد؟».

عادت به نابخردی آمریکاییها

سیدمحمدعلی حسینی سفیر کشورمان در پاکستان در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای خروج از سازمان جهانی بهداشت در توییتر نوشت: آمریکا به طور رسمی سازمان ملل را از تصمیم خروج از سازمان جهانی بهداشت مطلع کرده است. اشتباه پس از اشتباهی دیگر. ما در حال عادت کردن به نابخردی آنها هستیم. به گزارش ایسنا اظهارات سفیر کشورمان در پاکستان در پی این مطرح می شود که دولت آمریکا با ارسال درخواست رسمی خود به سازمان ملل متحد اعلام کرده که از سازمان بهداشت جهانی خارج میشود. آمریکا بزرگترین حامی مالی این سازمان بود اما از زمان آغاز همهگیری کرونا، دونالد ترامپ بارها با انتقاد شدید از سازمان مذکور، این نهاد را تحت استیلای چین خوانده است.با این حال روند جدایی آمریکا از این نهاد سازمان ملل متحد دست کم یک سال طول خواهد کشید.

جلسه سران سه قوه در آینده نزدیک

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه«جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در آیندهای نزدیک برگزار میشود»، اظهار کرد: منتظر بودیم اقدامات مقدماتی استقرار مجلس جدید انجام شود.به گزارش ایسنا، محمود واعظی درباره برخی اظهار نظرها درباره علت عدم تشکیل جلسات سران سه قوه گفت: متاسفانه در خارج از کشور همواره هدفشان این بوده که در ابتدا میان مردم و نظام فاصله ایجاد کنند و سپس میان مسئولان عالی رتبه نظام فاصله بیندازند.وی گفت: رئیس جمهوری تاکید داشتند که ما مصمم هستیم روابط صمیمانه خود را حفظ کنیم و منتظر بودیم تا هیئت رئیسه و کمیسیون های مجلس مشخص و اقدامات مقدماتی استقرار مجلس جدید انجام شود.

مجلس بدنبال گیرندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی

عضو هیات رییسه مجلس گفت: هیات رییسه دستور دهد که لیست دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار نمایندگان قرار گیرد؛ همچنین باید لیست روزنامههای یارانهبگیر را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند؛ چون وزارت ارشاد به برخی از روزنامههای نورچشمی یارانه چندصد میلیونی داده و به سایر روزنامهها پول کمی پرداخت کرده است. به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی در اخطار قانون اساسی افزود: رییس جمهور اعلام کرده که اعتراف میکنم دولت در بخش مسکن عقب مانده است. حال اینکه طبق اصل ۳۱ قانون اساسی دولت موظف به تامین مسکن است. علت این عقبماندگی در بیمهری به مسکن مهر نبود؟ صحبت از ایجاد مسکن اجتماعی کردید و هنوز حتی یک واحد ساخته نشده است. باید مقصران به قوه قضاییه معرفی شوند.

گرانی مردم را به ستوه آورده است

نماینده رزن در مجلس یازدهم در تذکری به سرپرست وزارت صمت گفت: گرانی و تورم افسارگسیخته مردم را به ستوه آورده است هیأت دولت چرا نسبت به کنترل بازار بیتوجه است. باید مردم را درک کنیم.به گزارش ایسنا، حسن لطفی در تذکری شفاهی گفت: براساس ماده ۳۷ آییننامه داخلی مجلس قرار بود تا در رتبهبندی و امتیازبندی نمایندهها در کمیسیونهای تخصصی مجلس نظرات کارشناسی اعمال شود اما اکنون شاهد هستیم که نظرات کارشناسی به کار گرفته نشده و از هیأت رئیسه انتظار داریم که آییننامه را رعایت کند.

تکرار ادعاهای سعودی علیه ایران

شورای وزیران سعودی بار دیگر با طرح ادعاهایی بی اساس و زیادهخواهانه، خواستار برخورد جدی با برنامه هستهای و بالستیکی ایران شد.به گزارش ایسنا،در نشست شورای وزیران سعودی، کابینه عربستان سعودی با بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله گزارش اخیر سازمان ملل با ادعای دست داشتن ایران در حملات انصارالله یمن به عربستان، خواستار این شد که جامعه بینالمللی باید با موضعی قاطع علیه ایران، اقدامات لازم برای تداوم تحریمهای تسلیحاتی علیه ایران اتخاذ کند.وزیران سعودی تاکید کردند که عربستان به دنبال ثبات در منطقه است و هرگز اجاره نخواهد داد که رفتارهای ایران، مرزها، امنیت ملی و یا گذرگاههای آبی و اقتصاد جهانی را تهدید کند.

استیضاح هیات رئیسه مجلس جدی شد

نماینده صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح هیات رئیسه را ارائه کردهایم، گفت: متاسفانه هیات رئیسه مجلس به وظیفه خود عمل نمی کند، هیات رئیسه باید به آیین نامه داخلی توجه کند و پاسخگو باشد، برخی از کمیسیونهای مجلس تاکنون تشکیل نشدهاند.به گزارش ایلنا، سید کاظم دلخوش اباتری در تذکری شفاهی با اشاره به اینکه مردم از مجلس یازدهم انتظار دارند، اگر این مجلس نتواند پاسخگو باشد مردم روی گردان می شوند گفت: کنترل نرخ ارز و سکه تنها وظیفه دولت نیست و کمیسیون های تخصصی مجلس نیز باید به این موضوع ورود کنند، پایه گذاری رفع مشکلات مسکن و اشتغال جوانان باید در مجلس صورت بگیرد.

دست و پا زدن دولت در یکسال باقیمانده عقب ماندگی ها بخش مسکن را جبران نمی کند

رییس جمهور با اشاره به تصمیم ستاد کرونا برای محدودیت در افزایش اجاره مسکن، بیان کرد: این تصمیم بر بازار اجاره تاثیرگذار بوده است. تصمیمات دیگری هم گرفته شده که به هماهنگی بانک ها و وزارت راه نیاز دارد که در جلسات آینده این تصمیمات را اعلام میکنیم.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه هیات دولت با بیان اینکه یکی از اهداف دولت توسعه استانهای محروم به ویژه سیستان و بلوچستان بود، اظهار کرد: گازرسانی به استان و توسعه بندر چابهار، اتصال راه آهن چابهار به راه آهن اصلی کشور از اقدامات مهم دولت بود. دیروز ریل گذاری راه آهن از سمت زاهدان به چابهار آغاز شد و امیدوارم تا پایان سال وزارت راه این راه آهن را به ایرانشهر و خاش برساند. این راه آهن یک طرح بین المللی است و به راه آهن های منطقه و اروپا متصل می شود. ۴۶ هزار هکتار زمین کشاورزی را با آبیاری مدرن تجهیز کردیم. از وحدت اقوام و مذاهب و ایجاد امنیت خوب بسیار خوشحال هستم.

وی افزود: تصمیات مهمی درباره مسکن، بورس و ارز اتخاذ کردهایم. اعتراف می کنم عقب ماندگی در مسکن داشته و دلیل آن این بود که برخی طرح های ما اجرایی نشد. گرفتار بودیم که مسکن ناتمام و بدون خدمات را به جایی برسانیم؛ بنابراین دچار عقب ماندگی شدیم، اما ۲۵۰ هزار هکتار زمین اطراف شهرها و روستاها به وزارت راه اختصاص داده شد که به زودی به یک میلیون هکتار میرسد تا زمین مورد نیاز را تهیه کنیم و وزارت راه بتواند شهرک ها را طراحی کند. سیصد هزار نفری که پول در بانک گذاشته اند به عنوان مسکن یکم، تهیه مسکن آنها در اولویت باشد. مستأجران هم در اولویت هستند. ثبت نام و ... در سامانه وزارت راه انجام شده و اولویت دارها مشخص شده است.

رییس جمهور با اشاره به تصمیم ستاد کرونا برای محدودیت در افزایش اجاره مسکن، تصریح کرد: این تصمیم بر بازار اجاره تاثیرگذار بوده است. تصمیمات دیگری هم گرفته شده که به هماهنگی بانک ها و وزارت راه نیاز دارد که در جلسات آینده این تصمیمات را اعلام می کنیم که کمک خوبی برای مستأجران خواهد بود. روحانی بیان کرد: بورس باید با استحکام راه خود را ادامه دهد. مردم به بورس و دولت اعتماد کردهاند و همه مسئول هستیم تا از اموال مردم حفاظت کنیم و باید عرضه اولیه را زیاد کنیم. وی خاطرنشان کرد: سهام شناور عرضه میشود، شرکت ها هم باید سهام خود را عرضه کنند. شاهد استحکام بورس خواهیم بود. سی درصد دیگر سهام عدالت هم برای عید غدیر آزاد می شود. سی درصد دیگر هم برای ۲۲ بهمن آزاد میشود.

رییسجمهور با بیان اینکه صادرکننده کالا و خدمات نباید فکر کند ارز مال اوست و هر زمان خواست ارز را بیاورد، گفت: هر کسی موظف است پس از سه ماه ارز را ارایه کند ولی اگر به تاخیر افتاد، بانک مرکزی ارز را با قیمت روز میخرد. برخی صادر کنندهها ارز را نمی آورند تا ارز گران تر شود و گران تر بفروشند. این کار خیانت به کشور و اقتصاد است. اگر کسی خواست به مردم فشار بیاورد برای ما قابل تحمل نیست. از روسای قوه مقننه و قضاییه تشکر می کنم که از برخورد با کسی که ارز را نیاورد حمایت کردهاند. نظر دولت و سایر قوا در این زمینه نظر واحد است.

روحانی با بیان اینکه وزارت خارجه سمبل قدرت سیاسی ماست و شخص وزیر هم سمبل وزارت خارجه است، گفت: امام اهمیت خاصی برای احترام به وزیر خارجه قائل بود. رهبری هم همیشه از دولت و وزارت خارجه حمایت کردند. در این ۷ سال کارهای بسیار بزرگی انجام شده که دشمنان هم ناچار شدند عظمت آنها را بپذیرند. وی افزود: کنار گذاشته شدن ۶ قطعنامه فصل ۷ شورای امنیت اقدام بی نظیری بود و یک پیروزی سیاسی دائمی در تاریخ ایران است. ۶ قطعنامه بدون اجرا شدن در یک روز لغو شد. همچنین ایران توانست پرونده پی ام دی را ببندد. همچنین ایران از لیست سیاه اف ای تی اف خارج شد. توافق با عراق برای لایروبی اروند، کنوانسیون خزر و حضور ایران در اتحادیه اوراسیا انجام گرفت. ما نگاه استراتژیک و روابط خارجی داریم که این نگاه بر اساس تعامل بسیار خوب و سازنده با کشورهای منطقه و همسایه است و روابط خوبی با همسایگان داریم به جز دو همسایهای که خود نخواستند روابط داشته باشیم. همچنین رابطه خوبی با چین و هند و روسیه و حتی اروپا داریم؛ البته اروپا در مقطعی تحت فشار امریکا نتوانست خوب عمل کند.

رئیس جمهور با بیان این که هدف دشمن ابتدا جدایی بین ملت و نظام و بعد ایجاد اختلاف میان مسئولان است، خاطرنشان کرد: آنها میخواهند مردم را از نظام مایوس کنند ولی ما نباید چنین اجازه ای به آمریکا و اسرائیل بدهیم. دولت خواهان روابط صمیمانه و در چارچوب قانون اساسی با سایر قوا است. ما این مسیر را ادامه می دهیم خواست ملت هم این است که سه قوا دست به دست هم دهند و مشکلات حل و فصل شود. الان با وجود دشمنی ها و تحریم ها شرایط تنش و بگو مگو نیست.

روحانی با بیان اینکه دولت به دنبال تحقق وعده های خود به مردم است گفت: مردم هر هفته شاهد افتتاح های جدید هستند. ۱۹ تیر هم تولید سه و نیم تن آهن اسفنجی و پروژه بافت بلوچ افتتاح می شود.

روحانی در بخش پایانی اظهارات خود با اشاره به این که موج اول کرونا با همکاری همه کنترل و در اردیبهشت آرامش برقرار شد اظهار کرد: از نیمه دوم خرداد با موج جدیدی از کرونا در استان هایی مواجه هستیم که شامل موج اول نمی شدند که ان شاءالله از آن عبور می کنیم. به تمامی استانهایی که شرایط قرمز دارند اختیار داده ایم که محدودیت های موقت اتخاذ کنند و هر تصمیمی که بگیرند و در ستاد مرکزی تایید شود اجرا شود.

رییسجمهور گفت: به وزارت بهداشت اختیار داده ایم که مراکز پرجمعیت که پروتکل ها را رعایت نمی کنند تعطیل کنند مراسم عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی تعطیل است. در اماکن شلوغ هم باید ماسک زده شود و کسی که ماسک نزند نمی تواند خدمات دریافت کند. استفاده از ماسک در اماکن شلوغ مثل ادارات، مترو و اتوبوس و اجتماعات الزامی است. توقع ما این است که با همکاری هم بتوانیم وارد مرداد آرامتری بشویم.

ربیعی وعده عبور از شرایط سخت را داد

سخنگوی دولت با بیان اینکه همه تلاش دولت کنترل شرایط اقتصادی کشور و بازگرداندن ثبات و بهبود فضای کسب و کار در کشور است گفت: بی تردید از این شرایط سخت عبور خواهیم کرد.

علی ربیعی در نشست با اعضای شورای اطلاع رسانی استانها گفت: هر چند امسال به دلیل تشدید فشارهای خارجی بخصوص تحریم های ظالمانه، عملیات متمرکز روانی دشمن برای تضعیف روحیه و امید مردم و رکود جهانی ناشی از شیوع کرونا، سال سختی را پیش رو داریم، اما بر اساس سنت های لایتغیر الهی ایمان داریم که از این شرایط سخت با همدلی مردم عبور خواهیم کرد. سخنگوی دولت با اشاره به موفقیت های چشمگیر دولت تدبیر و امید در ۵۵ ماه نخست آغاز فعالیت گفت: دولت تدبیر و امید دستاوردهای اقتصادی ملموس و بزرگی داشت. رشد اقتصادی بالا در کنار کنترل تورم و بهبود فضای کسب و کار در همین دولت اتفاق افتاد اما با روی کار آمدن ترامپ و اعمال تحریم های ظالمانه شرایط متفاوت و کشور با محدودیت هایی مواجه شد. وی یادآور شد: مردم فهیم ایران در نظر دارند که در سال ۹۷ فردی غیرمتعارف در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا بر مسند قدرت نشست و با زیرپا گذاشتن تعهدات این کشور و اعمال تحریمهای ظالمانه و افزایش فشارها بر ایران، موجب بروز مشکلاتی برای کشور و مردم شد که بخش عمده آن در سال ۹۹ نمود پیدا کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت به عملیات روانی سنگین دشمنان علیه مردم ایران اشاره و اذعان کرد: تاکنون در هیچ دوره ای، کشور به این اندازه در نظام تحریمی دشمن قرار نگرفته بود و باید با ایمان به خود و اعتقاد به ظرفیت های داخلی مان، این دوره را با موفقیت و سربلندی پشت سر بگذاریم.

ربیعی تجربه ممتد و مؤثر برخی از اعضای دولت و حضور استانداران توانمند را از فرصت های موجود در عبور کشور از شدید ترین فشارهای خارجی برشمرد و گفت: بی تردید با حمایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم، کشور را از شرایط کنونی خارج خواهیم کرد و روزهای بسیار بهتری برای مردم ما فرا خواهد رسید.

هاشمی طبا رویکرد مجلس یازدهم را پیش بینی کرد

فعال سیاسی اصلاحطلب درخصوص مطرح شدن طرح سوال از رییسجمهور توسط نمایندگان، بیان داشت: سوال از رئیسجمهور حق نمایندگان است و همه باید پاسخگو باشند، اما این نوع سوال کردن و رفتارها نشاندهنده این است که میخواهند رئیسجمهور به مجلس بیاید و به او بیاحترامی، هتاکی و توهین کنند.

سید مصطفی هاشمیطبا در گفتوگو با ایلنا درخصوص برخوردهای صورت گرفته با وزیر امور خارجه در مجلس، گفت: این برخوردها قابل پیشبینی بود، در مجالس گذشته هم چنین افرادی حضور داشتند و رفتارهای تند از خود بروز میدادند منتها باید توجه شود که چنین رفتارها و اتهامزنیهایی در شأن مجلس نیست، نماینده مجلس باید منطقی حرف بزند. وی ادامه داد: مجلسی که وظیفه دارد و میخواهد معقول تصمیم بگیرد، باید از اتهامزنی به مقامهای کشور پرهیز کند و در مقابل با صحبت منطقی و استدلالی به دنبال بیان نظرات خود باشد، البته این رفتارها خیلی کمتر از آن توهینهایی است که در بیرون از مجلس نسبت به روحانی و ظریف صورت میگیرد، اما نمایندگان باید بدانند که با این فعالیتهای هیجانی و شعاری هیچ نتیجه و دستاوردی حاصل نمیشود.

هاشمیطبا درباره تناقض میان شعارهای ولایتمداری نمایندگان مجلس یازدهم و توهینهای انجام شده به وزیر امور خارجه که بارها شخصیت وی مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، اظهار داشت: در این خصوص ضربالمثلی وجود دارد که میگوید «به عمل کار برآید»، کسانی که خود را تابع رهبری میدانند و حرف ایشان را ملاک و معیار میدانند، ادعای آنها با عملکرد و رفتارشان همخوانی ندارد. حتی برخی گروهها در کشور هستند که معتقدند نباید برخلاف نظر و فکر رهبری فکر کرد و نظر داد، خب وقتی چنین عقیدهای دارند چرا در عمل رفتاری خلاف ادعای خود به نمایش میگذارند؟ وی افزود: حتی در آموزههای دینی هم ما این مسئله را داریم که خداوند در قرآن به موسی(ع) میفرماید به سوی فرعون برو که او طغیان کرده است و بعد میفرماید با او با ملایمت صحبت کن. یعنی حتی خداوند متعال میفرماید که با فردی مانند فرعون هم با ملایمت صحبت شود، خب این سخن قران کجا و این رفتار نمایندگان کجا.

اعتبارنامه منتخب گچساران رد شد

غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران تنها منتخبی است که در مجلس یازدهم اعتبارنامهاش رد شده است؛ اتفاقی که در طول ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی به ندرت رخ داده است. در مجلس اول به دلیل شرایط خاص پس از انقلاب ۱۲ منتخب با رد اعتبارنامه از ورود به مجلس بازماندند. در دوره دوم مجلس نیز ۲ نفر رد اعتبارنامه شدند. مجلس سوم یک رد اعتبارنامه داشت که البته منتخب جایگزین همان نماینده رد شده باز هم رد اعتبارنامه شد. مجالس چهارم و پنجم هم هر کدام یک مورد رد اعتبارنامه منتخب را داشتهاند. در دوره ششم مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه ۳ منتخب رد شد اما دورههای هفتم تا دهم با وجود اعتراض منتخبان به اعتبارنامههای یکدیگر، رد اعتبارنامهای نداشتند.

اتهامات منتسب به تاجگردون

از زمان آغاز به کار مجلس یازدهم، موضوع اعتبارنامه مطرح شد که اعتبار نامه برخی از نمایندگان مورد اعتراض قرار داشت اما در نهایت همه آنها تایید شد و تنها اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون وارد چرخه بررسی بیشتر شد. اگرچه تاجگردون منتقدان بسیاری داشت اما علیرضا زاکانی جدی ترین معترض و پیگیر بود. آنچه به منتخب گچساران نسبت داده شد، در قالب مستندات و اخبار زیادی از اتهامات سوءاستفادهها، رانت ها و مفاسد اقتصادی و اداری، دست بردن در بودجههای سالانه و... بود.

ارایه مستندات برای اثبات اتهامات

در این مورد نماینده قم در مجلس گفته بود:کمیسیون تحقیق به وظیفه خود عمل نکرد و ما حدود یک ساعت تیترهای مفسدههای آقای تاجگردون را بیان کردیم و اسنادمان که بیش از ۲۰۰ صفحه بود را به کمیسیون تقدیم کردیم. علیرضا زاکانی افزوده بود: دهها ساعت وقت گذاشتیم اسناد را به هم پیوست کردیم و اسناد باید توضیح داده میشد. بنده خودم در گذشته عضو این کمیسیون بودهام اما کمیسیون تحقیق اصلا اینگونه برخورد نمیکرد که امسال برخورد کرد. هر چه ما اصرار کردیم که میخواهیم بیاییم توضیح دهیم و حداقل ۵ ساعت به ما فرصت دهید تا ابعاد مختلف اسناد را با حضور خود آقای تاجگردون توضیح دهیم که امکان فراهم نشد. علاوه بر این خبرگزاریها نشست های بسیاری علیه تاجگردون برگزار کردند تا منتقدان هر آنچه دلشان می خواهد بگویند و دیدیم که گفتند. البته تاجگردون نیز در یکی از رسانه ها حضور یافت و به دفاع از خود پرداخت.

دست رد نمایندگان به تاجگردون

با وجود تمام کش و قوس ها جلسه علنی ۱۸ تیر روز سونوشت سازی شد؛ هم برای تاجگردون که در مجلس یازدهم بماند یا برود و هم برای مجلس یازدهم که آیا اعتبارنامه منتخبی با آن میزان اتهامات را تصویب یا رد کند. ابتدا نمایندگان در نشست غیرعلنی یک ساعته این موضوع را بررسی کردند و سپس رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست علنی گفت: مجلس از ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه آغاز شد و تا زمانی که جلسه به صورت رسمی شکل بگیرد، پیرامون اعتبارنامه آقای تاجگردون بحث مطرح شد.

رد اعتبار نامه با رای نمایندگان

بعد از توضیحات قالیباف، گزارش کمیسیون تحقیق در تایید اعتبارنامه تاجگردون قرائت شد و به رای مجلس گذاشته شد؛ وکلای ملت نهایتا با ۱۰۲ رای موافق، ۱۲۸ رای مخالف و ۲۱ رای ممتنع از مجموع ۲۵۱ رای ماخوذه با گزارش کمیسیون تحقیق که اعتبارنامه وی را تایید کرده بود، مخالفت کردند؛ براین اساس اعتبارنامه تاجگردون رد شد و وی به مجلس یازدهم راه نیافت.