حمایت از مشتریان، وظیفه اصلی بیمه کوثر است

يكي از استراتژیهای محوری شرکت بیمه کوثر، پاسخگويي سريع و صريح به درخواستهای مشتریان است چون اجرای صحيح اصل مشتریمداری، حمایت از ارزشهای والای انسانی را بهدنبال دارد. مدیرعامل شرکت برای بررسی میزان رضایت مشتریان و شنیدن انتقاد و پیشنهاد ذینفعان و بیمهگذاران دانشگاه صنعتی مالک اشتر با آنان دیدار کرد و افزود: دیدار چهرهبهچهره با بیمهگذاران بهمنظور ارتباط نزدیک و مستمر و اهتمام در رفع مسایل آنها با تکریم و حفظ کرامت انسانی ضروری است. مجید مشعلچی فیروزآبادی با بیان اینکه این دیدارها یکی از راههای شناسایی و رفع دغدغه بیمهگذاران است، خاطرنشانکرد: دیدارهای چهره به چهره میتواند مدیران شرکت را برای برنامهریزیهای بهتر یاری دهد و فرصت ارایه خدمت بهنحو احسن به بیمهگذاران و ذینفعان را فراهم کند. وی با بیان اینکه اطلاعرسانی، آگاهسازی و برقراری ارتباطی دوسویه با مشتریان شرکت، ارایه خدمات ویژه به بیمهگذاران، افزایش رضایت آنان با شناسایی نیازهایشان و ارایه خدمات مطلوب، از جمله مهمترین اولویتهای بیمه کوثر است، تصریحکرد: گرچه تاثیر بحران شیوع کوید۱۹ بر تمام بخشهای تجاری انکارناپذیر است، ولی ما بهعنوان شرکتی توانگر در صنعت بیمه، وظیفه اصلی خود میدانیم که نقشی اساسی در حمایت از مشتریان و ذینفعان در دوران بحران کرونا داشته باشیم.

 

راه اندازی سامانه نوین بانکداری متمرکز بانک سپه

رئیس اداره کل روابط عمومی بانک سپه خبرداد: با توجه به استقرار سامانه جدید بانکداری الکترونیک بانک سپه تمام درگاههای غیرحضوری این بانک از ساعت ۱۲ روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه به مدت ۲۴ ساعت قطع و تا یک هفته با اختلال احتمالی مواجه خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، غلامرضا اسکندری با بیان اینکه از نوزدهم تیرماه سالجاری عملیات استقرار سامانه بانکداری متمرکز آغاز خواهد شد گفت: بانک سپه به منظور خدمات رسانی مطلوب تر به مشتریان اقدام به ارتقای سیستم ها و سامانه های خود کرده و در این مرحله کلیه حسابهای سپرده ای بانک متمرکز شده و کلیه خدمات و محصولات ریالی بانک از آن طریق ارائه خواهد شد و در این راستا سرویسها و خدمات حضوری و غیر حضوری بانک به صورت موقت قطع و به سامانه جدید انتقال می یابد. وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت مهاجرت مطلوب سامانه ها و سرویس ها، احتمال بروز محدودیتهایی در خصوص ارائه خدمات و محصولات در درگاههای حضوری و غیرحضوری بانک طی یک هفته آتی وجود خواهد داشت که امری طبیعی است و نهایت مساعی و تلاش کلیه همکاران برآن است که سرویس های مناسب به مشتریان گرامی ارایه شود.

بكارگيری فناوريهای نوين
در كارگزاری صنعت و معدن

مديرعامل بانك صنعت و معدن تأكيد كرد: بكارگيری فناوريهای نوين براي ارائه خدمات مطلوب به مشتريان بازار سرمايه و سرعت بخشيدن به روند فرآيند ها ضروری است.

دكتر مهري اعلام داشت: كارگزاري ابزاري است براي مشتريان بانك در جهت تحقق شعار جهش توليد چراكه افزايش توليد بدون افزايش توان مالي شركت ها و افزايش نقدينگي آنان امكانپذير نخواهد شد. مديرعامل بانك صنعت و معدن رونق بازار سرمايه را گامي مهم در جهت توسعه اقتصادي كشور دانست و گفت: نقش بازار سرمايه در شرايطي كه بنگاه هاي اقتصادي به دليل تحريم هاي ظالمانه نيازمند نقدينگي بيشتري هستند، قابل انكار نيست. وی گفت: وجود اطلاعات بيشتر در انجام معاملات سبب تسهيل تصميم گيري و ايجاد رقابت در بازار سرمايه مي گردد.

ایجاد بسترهای پیشبرد اهداف کلان بیمه

مهندس محمدرضا کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی میزبان دکتر سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران بود و مسائل کلان صنعت بیمه و لزوم همکاری سندیکایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مهندس کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی بیمه این مهم را موجب ارتقای ضریب نفوذ بیمه دانست و اذعان داشت، همکاری های سندیکایی و تشکل هایی مانند آن می توانند زمینه ساز ایجاد بسترهایی برای پیشبرد اهداف کلان صنعت شود که تبعاً به سود همه فعالان صنعت و ذینفعان آن ها خواهد بود. دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران نیز در ادامه اظهار داشت: شرکت های بیمه می توانند با استفاده از ظرفیت هایی که همکاری های سندیکایی ایجاد می کند و با بهره گیری از فضای تعاملی این بخش، موضوعات و چالش های مهم صنعت را پیگیری و برنامه ریزی کنند.

دیدار سیدمحمد کریمی با رضا جعفری

دکتر سیدمحمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران با حضور در بیمه سینا با دکتر رضاجعفری مدیرعامل و نایبرئیس هیأتمدیره بیمه سینا دیدار و گفتوگو کرد. دکتر رضا جعفری در این دیدار گزارشی از اقدامات و برنامههای بیمه سینا در جهت انضباط مالی و افزایش سهم بازار طی یک سال گذشته ارائه کرد. دکتر کریمی نیز ضمن تقدیر از اقدامات بیمه سینا در خصوص رعایت اصول فنی و توسعه بازار، برای مدیران و کارکنان این شرکت آرزوی توفیق کرد.

در نشست مشترک پورابراهیمی و صالح آبادی مطرح شد:

گروه بانک و بیمه: نشست مشترک رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مدیران بانک توسعه صادرات ایران با هدف ارتقای توان بانک در حمایت از صادرکنندگان و تولید صادراتی کشور برگزار شد.

در این جلسه که دکتر پورابراهیمی و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، هیات عامل و مدیران بانک توسعه صادرات ایران حضور داشتند، پیشنهادهایی برای افزایش توان بانک توسعه صادرات در تامین مالی صادرات و راهکارهای حمایتی این بانک در تحقق جهش تولید در کشور مطرح شد. از مهمترین پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات ایران بود که در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی، سهم بانک در تامین مالی صادرات به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. در پیشنهادی دیگر بر ضرورت تفکیک قوانین و مقررات ناظر بر بانکهای توسعه ای و تجاری با توجه به نقش مهم بانکهای توسعه ای در توسعه اقتصادی کشور مباحثی مطرح شد. جزئیات دیگر جلسه در ادامه این خبر آمده است. دکتر علی صالح آبادی ضمن خیر مقدم به دکتر محمدرضا پورابراهیمی گفت: نظر به شرایط ارزی ویژه کشور و تاکید دولت بر اهمیت صادرات و ارزآوری از مسیر صادرات غیر نفتی، این جلسه با هدف تعامل و رایزنی با مقام قانون گذار برای بهبود عملکرد بانک توسعه صادرات و نیل به هدف جهش تولید، تشکیل شده است. مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران ضمن اشاره به اینکه ۸۳ درصد تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران، ارزی و تنها ۱۷ درصد ریالی است، گفت: بانک توسعه صادرات، بانکی دولتی، تخصصی و توسعه ای با ۳۸ شعبه در کل کشور، در بخش تجهیز منابع به دلیل رعایت نرخ ۱۵ درصد در سود سپرده و ارائه تسهیلات با نرخ ترجیحی امکان چندانی برای جذب سرمایه از طریق سپرده های مردمی ندارد و در این بخش متکی به سرمایه بانک، سپرده گذاری صندوق توسعه ملی، خطوط اعطایی از سوی بانک مرکزی و گردش مالی مشتریان در بانک است. وی افزود: به منظور افزایش توان بانک در ارائه خدمات بیشتر به صادرکنندگان و بخش تولید صادرات محور، پیشنهاد می شود، صندوق توسعه ملی، بدهی بانک توسعه صادرات را به این صندوق، تحت عنوان افزایش سرمایه لحاظ کند؛ در صورت موافقت دولت، این افزایش سرمایه بدون تزریق منابع جدید بوده و با محدودیت های فعلی دولت در تخصیص منابع جدید سازگار خواهد بود و بانک می تواند پروژه های بیشتری را تامین مالی کرده و نقش حمایتی خود را در حوزه صادرات با توان بیشتری ایفا کند

مدیرعامل بانک سینا در بازدید از مرکز ۲۴ ساعته ارتباط مشتریان گفت: هدف این بانک ارائه خدمات کیفی مطابق با استانداردهای حقوق مشتریان است. دکتر ایمانی اظهار داشت: تامین نظر و رضایت مشتریان گرامی در ارائه خدمات بر اساس قوانین و دستورالعمل های بانکی، جزو اصول بنیادین بانک سینا است و لذا همواره سعی شده با بکارگیری آخرین فناوری ها و استانداردهای بین المللی، ارائه خدمات و محصولات متنوع و اجرای سیاست های توسعه ای، زمینه رضایت خاطر بیش از پیش آنها فراهم گردد.

وی افزود: بانک سینا در راستای التزام به حقوق مشتریان، تمامی آیین نامه ها و مقررات تدوین شده در مراجع ذیصلاح کشور را در حوزه حقوق مشتری مورد توجه قرار داده است.

مدیرعامل بانک سینا ضمن تشکر از زحمات کارکنان مرکز ارتباط مشتریان، گفت: فعالیت در مرکز تماس از آن جهت که با طیف وسیعی از افراد با سلایق و علایق متفاوت مرتبط است، اهمیت و حساسیت بالایی دارد. افرادی که با این مرکز تماس می گیرند، معمولا به دنبال راه حلی برای رفع مشکل و انجام کار مدنظر بانکی خود هستند، بنابراین در عین حالی که با نهایت احترام و متانت با آنها برخورد می شود، باید با آگاهی کامل و تسلط بر خدمات بانک، در سریعترین زمان ممکن، نسبت به رفع مشکل آنها اقدام گردد. دکتر ایمانی در این بازدید در جریان فرایند کیفیت پاسخگویی به مشتریان، میزان انتظار تماس گیرندگان و نحوه رسیدگی به شکایات آنان از سوی کارشناسان قرار گرفت و دستورات لازم را برای بهبود فرآیندهای موجود و همچنین جابجایی مرکز به محیطی با کیفیت بهتر و فضای بیشتر صادر کرد.

گفتنی است در این بازدید، شیخ الاسلامی مدیر امور حوزه مدیرعامل و روابط عمومی و اسدی مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات سینا (تفاس) نیز حضور داشتند.

 

معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با بیان اینکه یکی از اهداف صنعت برق استفاده از قابلیتهای فضای مجازی است تا میزان حضور فیزیکی مشترکان در شرکتهای زیر مجموعه توانیر کاهش یابد که تاکنون ۲۸ اقدام شناسایی شده و برای اکثر شرکتها نیز تا پایان امسال قابل اجراست، اظهار کرد: یکی از این اقدامات بیمه خسارت به مشترکان است به گونهای که همه مشترکان میتوانند از طریق سامانه bimetavanir.org.ir موضوع دریافت خسارت از صنعت برق را پیگیری کنند.غلامعلی رخشانی مهر در گفتوگو با ایسنا، گفت: هزینه آسیب به تجهیزات تا سقف ۱۲ میلیون تومان، فوت ناشی از اختلال در شبکه برق ۴۵۰ میلیون تومان، نقص عضو ۳۰۳ میلیون تومان، آتش سوزی ۴۱۷ میلیون تومان و هزینه پزشکی ۳۲۲ میلیون تومان اعلام شده که نهایتا از مهرماه و پس از تعیین بیمه گذار پرداخت خسارات صورت میگیرد.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اجرای برنامه ارسال نفت سنتزی به پالایشگاههای شمالی، این اقدام را دستاورد مدیریت یکپارچه میعانات گازی و زمینهساز افزایش پایداری تولید دانست.به گزارش وزارت نفت، فرخ علیخانی گفت: ارسال نفت سنتزی پارس جنوبی به پالایشگاهها برنامهای است که با هدف استفاده بهینه از مازاد میعانات گازی تدوین و با همکاری سازنده میان معاونت تولید شرکت ملی نفت ایران و شرکتهای ملی مناطق نفتخیز جنوب و نفت فلات قاره ایران به سرانجام رسیده است.علیخانی در توضیح بیشتر گفت: میعانات گازی پارس جنوبی برای مصرف پالایشگاههای داخلی و پتروشیمیها توزیع میشود، اما با توجه به حجم تولیدات آنها، مازاد میعانات باید مدیریت میشد که یکی از گزینهها ترکیب میعانات با نفت خام و تولید نفت سنتزی برای خوراک پالایشگاهها بهویژه پالایشگاه اصفهان بود.

مصرف آب تهران ۵.۱ درصد افزایش یافت

معاون نظارت بر بهرهبرداری شرکت آب استان تهران گفت: مصرف آب در ۱۷ تیر امسال نسب به مدت مشابه سال گذشته ۵.۱ درصد افزایش یافت.محمدرضا کرمینژاد، در گفتوگو با ایرنا اظهار داشت: تهرانی ها روز سه شنبه ۱۷ تیرماه، سه میلیون و ۶۷۰ هزار مترمکعب آب مصرف کردند.وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون مردم تهران بیش از ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب مصرف کرده اند که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی را نشان می دهد این درحالی است که منابع آبی تهران بسیار محدود است.

وی با اشاره به اینکه الگوی مصرف آب شرب در استان تهران ۱۴ مترمکعب برای هر خانوار در ماه است گفت: اگر هر خانوار بیشتر از این رقم مصرف کند، پرمصرف محسوب میشود.معاون نظارت بر بهرهبرداری شرکت آب استان تهران ادامه داد: ۴۰ درصد مشترکان در تهران بالاتر از الگوی مصرف آب استفاده می کنند.کرمی نژاد با بیان اینکه اکنون تمامی تاسیسات شرکت آب و فاضلاب تهران از جمله تصفیهخانهها و چاهها با تمام ظرفیت در مدار بهرهبرداری هستند گفت: ظرفیت تولید آب تهران حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در روز است.

افزایش بنزیندزدی در جایگاههای سوختگیری

مشاور عالی انجمن مالکان جایگاهها و مجتمعهای خدماتی، رفاهی و بینراهی گفت: با افزایش قیمت بنزین، شاهدیم که روزانه تعدادی از متقاضیان سوخت بدون پرداخت از جایگاه خارج میشوند که این موضوع مشکلاتی را برای جایگاهداران به وجود آورده است.به گزارش ایسنا، محمد عطاپور با اشاره به افزایش بنزین دزدی در جایگاههای سوخت شده است، اظهار کرد: روزانه حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان از هر جایگاه به ویژه جایگاههای بین شهری سرقت صورت میگیرد که شکایت و پیگیری این مساله روند طولانی دارد.وی با اشاره به راهحل مقابله با این مساله، گفت: اگر فرایند سوختگیری به وسیله یک کارت صورت بگیرد، ابتدا فرد باید مبلغ را پرداخت و سپس اقدام به سوختگیری کند که در این شرایط سرقت بنزین نیز کاهش مییابد.

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد:

گروه انرژی: سخنگوی برق گفت: در کل کشور معادل ۴۰۰ مگاوات برق، انشعاب به واحدهای مجاز استخراج رمزارز فروخته شد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در گفتگو با مهر درباره نحوه مدیریت مصرف برق واحدهای تولیدکننده ارزرمز گفت: در کل کشور معادل ۴۰۰ مگاوات برق، انشعاب به واحدهای مجاز استخراج رمزارز فروختیم.

وی با بیان اینکه دستگاههای ماینر ۳ تا ۴ درصد برق تولیدی در دنیا را مصرف میکنند، افزود: این مصرف ۳ تا ۴ درصد در دنیا معادل حدود ۷ تا ۸ هزار مگاوات است.

سهم ۳۰۰ مگاواتی مصرف برق ماینرها در پیک

به گفته این مقام مسؤول بررسیها نشان میدهد مصرف برق واحدهای تولیدکننده ارزرمز در ایران حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ مگاوات است؛ بنابراین این واحدهای نمیتوانند تأثیر چشمگیری بر افزایش مصرف برق کشور داشته باشند.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها به طور غیرقانونی از تعرفه برق کشاورزی یا صنعتی برای مصرف خود استفاده میکنند، اظهار داشت: با هدف پیشگیری و کاهش فعالیت چنین واحدهایی در راستای احیای حق عمومی، ۱۰ میلیون تومان پاداش برای حق الکشف در نظر گرفتیم و با آنها برخورد قانونی میکنیم.

وی با اعلام اینکه یکهزار واحد غیرمجاز تولید رمزارز در کشور شناسایی و توقیف شد، ادامه داد: خسارات ناشی از فعالیت این واحدها ارزیابی شده و مطابق قانون از آنها دریافت میشود.

اعلام جزئیات طرح تعویض کولرهای گازی

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به اینکه فعالان حوره استخراج رمزارزها درباره مجوز خرید برق از بورس برای این واحدها از محل اجرای طرحهای صرفه جویی در کشور، معتقدند تناسبی بین هزینه و رقم برق خریداری شده وجود ندارد، توضیح داد: تا وقتی که این طرح اجرایی نشود نمیتوان درباره آن اظهارنظر قطعی کرد، اما بر اساس مطالعه و بررسی که داشتیم این کار توجیه اقتصادی دارد. این مقام مسؤول گفت: مدت زمان بازگشت سرمایه واحدهای تولیدکننده رمزارز ۲ سال است، که مدت مناسبی به نظر میرسد. در همین راستا مجوز شورای اقتصاد را برای اجرای طرح تعویض کولرهای گازی غیراستاندارد به ویژه در بخش جنوبی کشور دریافت کردیم که جزئیات آن به زودی اعلام میشود و واحدهای تولیدکننده رمزارز میتوانند در این طرح مشارکت کنند. به این ترتیب هم اجرای این طرح سرعت بیشتری مییابد و هم این واحدها میتوانند برق مورد نیاز خود را خریداری کنند.

سرمایهگذاری زودبازده برای استراجکنندگان ارز مجازی

سخنگوی صنعت برق همچنین گفت: مدت زمان بازگشت سرمایه مراکز استخراج رمزارز با سرمایهگذاری در طرحهای بهینهسازی مصرف کاهش چشمگیر خواهد داشت.مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که وزارت نیرو امکان تخصیص برق حاصل از سرمایهگذاری در طرحهای کاهنده مصرف انرژی الکتریکی را در قالب اعطای گواهی صرفهجویی فراهم کرده است، افزود: براساس دستورالعملی که توسط معاونت برق و انرژی وزارت نیرو و در اجرای بند ۴-۳ مصوبه شماره ۱۰۰/۲۰/۳۶۳۷۶/۹۸ مورخ ۱۸/۸/۱۳۹۸ درخصوص مقررات تامین برق مراکز استخراج رمزارز صادر شده است، متقاضی میتواند نسبت به سرمایهگذاری در طرحهای اولویتدار اعلام شده توسط شرکت توانیر اقدام کند و یا ضمن ارائه طرح صرفهجویی پیشنهادی خود، تاییدیه شرکت توانیر در خصوص زمان و محل اجرای طرح را دریافت کند. وی ادامه داد: برای طرحهایی که مطابق فرآیند ذکرشده، منجر به صرفهجویی انرژی الکتریکی میشوند، از زمان آغاز بهرهبرداری طرح، معادل انرژی الکتریکی صرفهجویی شده در طول عمر طرح (حداکثر به مدت ده سال)، گواهی صرفهجویی به سرمایه گذار تعلق میگیرد که قابل انتقال به غیر نیز است. سخنگوی صنعت برق اظهارداشت: دارنده گواهی صرفهجویی مجاز است معادل انرژی الکتریکی مندرج در گواهی را براساس مقررات جاری، از طریق بورس انرژی (به طور مستقیم و یا از طریق قراردادهای دو جانبه با مالک نیروگاه) خریداری و برای مصرف نهایی به هر یک از کاربردهای رایج از جمله استخراج رمزارزها، تخصیص دهد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار- کنارک خبر داد.به گزارش شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی افزود: با برنامهریزیهای انجامشده و الزام حفظ سلامت عوامل اجرایی پروژهها، با رعایت همه پروتکلهای بهداشتی و کنترل و نظارت اقدامهای بهداشتی در محیط کارگاهها و غربالگری شاغلان، خللی در اجرای پروژه ایجاد نشده است. صلواتی همچنین اظهار کرد: اهمیت راهبردی این خط لوله حکایت از کار بزرگ متخصصان شرکت در شرایط تحریم دارد و پس از اجرا و بهرهبرداری، افزون بر تأمین گاز طبیعی شهرها و روستاهای واقع در مسیر، خوراک نیروگاههای برق چابهار و کنارک، مجتمع پتروشیمی مکران و صنایع منطقه آزاد چابهار، در توسعه زیرساختهای منطقه نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: مانع اصلی تاثیرگذاری کاهش تولید نفت بر قیمت در بازار شیوع بیماری کرونا و رکود اقتصادی حاصله از آن است.رضا مقیمی در گفتوگو با میزان با اشاره به نقش اوپک پلاس در دور جدید کاهش تولید اظهار کرد: تمدید توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید و تعهد کشورهای تولیدکننده به این توافق توانست قیمت نفت را از سقوط نجات دهد.مقیمی عنوان کرد: برخی از کشورها مانند عراق در دور اول توافق کاهش تولید پایبندی کاملی به این توافق نداشته اند، اما در دور دوم تعهد دادند که نسبت به اجرای آن تعهد بیشتری داشته باشند.این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: جنگ نفتی میان روسیه و عربستان باعث زیان کشورهای تولیدکننده نفتی شد، در این میان نقش سازمان اوپک پلاس برای کاهش تنشها و توافق مناسب برای جلوگیری از سقوط قیمتهای محوری بوده است.