توجه بیش از پیش مردم به مصرف صحیح آب

مدیر امور آب و فاضلاب بیجار به مصارف غیرشرب آب در این شهرستان اشاره کرد و خواستار توجه بیش از پیش مردم به مصرف صحیح آب شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کردستان بهزاد مرادی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شرکت آب و فاضلاب استان و به تبع آن آبفا بیجار تآمین آب شرب سالم و بهداشتی است، اما متأسفانه در این شهرستان برای امور غیرشرب نیز استفادههای زیادی از آب شرب می گردد. وی افزود: بخشی از آب شربی که در روستاها مصرف میشود صرف استفادههای کشاورزی، دام و غیره میشود که طبیعتا این آب شرب برای این قبیل مصارف نیست و شرکت آبفا وظیفهای هم برای تأمین آب کشاورزی و ... ندارد. مدیر امور آبفا بیجار با بیان اینکه آب شرب سالم و بهداشتی به دشواری و با هزینههای سنگین تأمین میشود، خاطرنشان کرد: متأسفانه حتی برخی از شهروندان مزارع و باغات خود را نیز با این آب شرب آبیاری میکنند. مرادی با دعوت از مردم برای مصرف بهینه آب و پرهیز از مصرف غیرضرور یادآور شد: امور آبفا بیجار آمادگی کامل دارد تا اهالی شهر و روستا را با روشهای مصرف بهینه آب بیش از پیش آشنا کند و در این راستا اقداماتی هم انجام شده است.

 

ارتقای سطح سلامت کارکنان شرکت گاز استان خوزستان

اهواز: فرج-عبداله ابول پور مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان از توجه به نکات و دستورالعمل های بهداشتی و اولویت نخست این شرکت در جهت ارتقای سطح سلامت کارکنان خبر داد . مهندس ابول پور با اشاره به ، اقدامات انجام یافته در مقابله با شیوع بیماری کرونا را موضوعات مختلفی داست که از جمله موارد آن لغو تمامی برنامههای غیرضروری اعم از فرهنگی و ورزشی، لغو نشستها و جلسات اداری غیر ضروری، نظافت و ضدعفونی کردن مستمر فضاهای اداری به همراه لوازم و تجهیزات موجود در محل کار کارکنان، آموزش رعایت جنبههای بهداشتی به کارکنان واحدهای خدمات و نظارت روزانه بر رعایت موارد آموزش داده شده، نصب وسایل ضدعفونی دستها در ورودی ساختمانها، پایش و مراقبت از افراد مشکوک به ابتلا، اطلاعرسانی و رعایت همه الزامات و دستورالعملهای اعلامی کارگروه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در صنعت نفت نمونه ای از این اقدامات است دانست که از ابتدای ابلاغ کمیته ملی مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ماه های پایانی سال گذشته تاکنون بصورت مستمر در حال انجام می باشد وی همچنین از کارکنان و خانواده های گرامی آنان خواست تا عادی شدن وضعیت،حتیالامکان از ترددهای غیرضروری، حضور در اماکن عمومی و انجام سفرهای غیرضروری خودداری و به نکات بهداشتی صادره از مراجع رسمی در راستای پیشگیری از این بیماری توجه ویژه شود.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام تغییر كرد

با حکم مهندس نجفی؛ مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام مهندس آرش خزایی به عنوان سرپرست مجتمع منصوب شد با حکم مهندس نجفی؛ مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام مهندس آرش خزایی به عنوان سرپرست مجتمع منصوب شد. پیش از وی مهندس علیاصغر پیرانی عهدهدار این مسئولیت بود.

 

کاهش تصادفات فوتی
در استان سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان در سه ماهه سال جاری در بین استان های کشور رتبه نخست کاهش تعداد تصادفات فوتی و کشتههای سر صحنه را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: بر اساس بررسیهای انجام شده در سه ماهه سال ۹۹، تعداد ۵۷ فقره تصادف فوتی در استان به ثبت رسید که در مقایسه با سال گذشته با ۱۲۰ فقره در مدت مشابه، کاهش حدود ۵۳ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد کشتههای سر صحنه سوانح رانندگی سیستان و بلوچستان نیز در این مدت نیز ۷۰ نفر بود که نسبت به سال گذشته با ۱۵۱ نفر کاهش حدود ۵۴ درصدی را نشان میدهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان کاهش ۳۰ درصدی تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین اقدامات ارزشمند این اداره کل در زمینه ارتقای ایمنی نظیر نصب تابلوهای ایمنی، اطلاعاتی، انتظامی و مسیرنما، خط کشی محورهای مواصلاتی، ایجاد روشنایی، نصب گاردریل، نیوجرسی و چراغ چشمک زن و اقدامات بلند مدت آموزش و فرهنگی را از عوامل تاثیر گذار در کاهش آمار فوتی های سوانح رانندگی جادهای این استان عنوان کرد.

وی بروز رسانی دستگاهها و نصب تجهیزات کنترلی در محورهای مواصلاتی از جمله نصب و راه اندازی سامانههای ثبت تخلفات عبور و مرور را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان در ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی بر شمرد.

 

افتتاح مرکز نیکوکاری در اتحادیه پوشاک کرج

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج از افتتاح یکصد و هفتاد و ششمین مرکز نیکوکاری استان با هدف استفاده از ظرفیت های تخصصی به نفع نیازمندان در اتحادیه پوشاک کرج خبر داد. میراسماعیل صدیق با بیان این خبر گفت: ۵ هزار واحد صنفی پوشاک در شهرستان کرج فعال هستند و بسیاری از آنها خیرانی هستند که در مواقع ضروری کمک های فراوانی به هموطنان از جمله به خانواده های آسیب دیده از شیوع بیماری ویروس کرونا کرده اند. وی با اشاره به اینکه اصناف خیر و بویژه خیران اتحادیه پوشاک کرح همواره در امور خیر پیشقدم بوده اند ،اظهار امیدواری کرد با حضور افراد خیر در این مرکز و با تجمیع کمک های خیرخواهانه بتوانیم گام های بیشتری در راستای خدمت به همنوعان نیازمند برداریم.

محمدی فرد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز نیز در این مراسم گفت: اعضای اتحادیه پوشاک قبل از افتتاح این مرکز نیکوکاری نیز، سابقه درخشانی در کمک به آسیب دیدگان از حوادث سایر نقاط کشور از جمله سیل و زلزله داشتند.

راه اندازی اولین پکیج تصفیه خانه فاضلاب به روش هیبرید بیو نانو تکنولوژی

اهواز : فرج-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از آغاز تحولی نوین در صنعت فاضلاب و حفاظت از محیط زیست استان مبتنی بر فعالیت های دانش بنیان خبر داد.

صادق حقیقی پور با بیان اینکه اولین تصفیه خانه مدرن استان در بهبهان احداث شده و جزو اولین ها در کشور بوده اذعان کرد: تصفیه خانه قدیم فاضلاب بهبهان از سازه های خیلی خوبی برخوردار است ولی سالهاست بنا به دلایل محیط زیستی غیر قابل استفاده شده که امیدواریم طی تعامل سازنده با محیط زیست بتوانیم موانع را مرتفع و مجددا این تصفیه خانه را وارد مدار بهره برداری کنیم. وی تاکید کرد: می توان از پساب فاضلاب این تصفیه خانه در آبیاری فضای سبز شهرداری بهره برد. حقیقی پور در خصوص تصفیه خانه جدید فاضلاب بهبهان اظهار داشت: مراحل پایانی کارهای اداری در حال انجام است و انشاالله بزودی شاهد کلنگ زنی احداث این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال خواهیم بود

مدیرعامل آبفای غرب استان تهران:

مهدی اکبریان با اعلام این خبر گفت: آبرسانی ۵۰ روستا در شهرستان ملارد، ۲۸ روستا در شهرستان شهریار و ۳ روستا در شهرستان قدس از آبفای روستایی تحویل آبفای شهری شده است.

او افزود: با تحویل گیری این روستاها تعداد ۳۱۰۷۷ مشترک به مشترکین شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران افزوده شده است و ما در تلاشیم آب شرب با کیفیت و پایدار را برای این مشترکین تامین کنیم.

اکبریان اظهار داشت: چالشهای که ما با آن در روستاها در حال حاضر به منظور تامین آب شرب مواجه هستیم شامل انشعابات غیر مجاز خصوصاً در حاشیه روستاها که برای باغات و ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد، کمبود منابع آب پایدار هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی، عدم وجود آب سطحی برای جایگزینی منابع زیر زمینی، بعضاً تاسیسات فرسوده و غیر متناسب با شرایط موجود، وجود چاه های آب غیر مجاز و همچنین پراکندگی روستاها که سبب شده خدمات رسانی با سختی همراه باشد.

او گفت: متاسفانه در برخی روستاهای تحویلی اصلاً منابع آب وجود ندارد و هم اکنون آبفا علاوه بر ساکنین روستاهای مذکور حتی آب مورد نیاز دام آنان را بوسیله تانکر تامین می کند.

او تصریح کرد: طول شبکه آبرسانی در این روستاها۱۵۶ کیلومتر خط انتقال و ۴۵۲کیلومتر خطوط فرعی توزیع آب می باشد و در مجموع ۶۶ حلقه چاه آب شرب ، ۷ دهنه چشمه در مجموع با دبی ۷۶۸ لیتر بر ثانیه، ۸۲ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۲۲۸۶۷ متر مکعب و تصفیه خانه آب در روستای حسین آباد شهرستان ملارد با ظرفیت ۴۷۸ متر مکعب در شبانه روز در مدار بهره برداری قرار دارند.

اکبریان ادامه داد ۴ مجتمع آبرسانی تحویل ما شده است که شامل مجتمع کوثر که ۳۲ روستا و جمعیت ۱۱۶۲۵۰ نفر، مجتمع اختر آباد که ۱۸ روستا و جمعیت ۳۹۵۵ نفر، مجتمع بی بی سکینه ۷ روستا و جمعیت ۱۴۸۷۰ نفر و مجتمع گوی بلاغ که ۴ روستا با جمعیت ۱۰۰۰ نفر و در مجموع با دبی ۱۹۳ لیتر آب بر ثانیه تحت پوشش قرار داده اند.

مهدی اکبریان گفت: در مدت زمان کوتاهی که آبرسانی روستاها به آبفای غرب استان تهران محول شده است۴ حلقه چاه جدید حفاری و ۸ حلقه چاه بازسازی شده اند که با این اقدامات حدود ۶۰ لیتر بر ثانیه به میزان تولید آب شرب آنها افزوده شده، و ۵۰۰ متر شبکه آبرسانی توسعه و ۲۶۰۰ متر شبکه اصلاح شده است.

او افزود: برای تامین آب شرب در روستاهای تحویلی برنامه ریزی هایی طراحی شده است که به امید خدا با تامین منابع مالی اجرا خواهد شد از جمله این اقدامات شامل، حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد ریال، بازسازی ۸ حلقه چاه موجود، توسعه ۷۰۰ متر خط انتقال چدن داکتیل ۲۰۰ میلیمتری و همچنین اصلاح شبکه های فرسوده به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در دستور کار آبفا قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران در پایان تاکید کرد هر گونه بهره برداری غیر مجاز از تاسیسات آبرسانی جرم و طبق قانون با متخلفین برخورد خواهد شد و از مشترکین روستایی خواست ضمن رعایت الگوی مصرف آب در صورت مشاهده هر گونه شکستگی شبکه توزیع آبرسانی و یا سوء استفاده افراد سریعاً مراتب را از طریق تلفن شبانه روزی ۱۲۲ اطلاع دهند.

مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم گازرسانی به روستاهای بخش آسارا با حضور استاندار البرز و هیئت همراه به میزبانی شرکت گاز استان البرز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرزدر این مراسم با تشکر از استاندار البرز گفت: در عملیاتی کردن این پروژه و تسهیل در اخذ مجوز از اداره راهداری، استاندار مساعدت و همراهی ویژه داشته تا توانستیم این پروژه را با قوت شروع کنیم.

حسین تقی نژاد با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول این پروژه افزود: امروز فاز دوم این پروژه شروع خواهد شد و طبق وعده پیمانکار ۱۸ ماه دیگر عملیات فاز دوم به اتمام خواهد رسید.

وی بابیان اینکه در فاز نخست این پروژه ۱۵ روستای پایین سد را هدفگذاری کردیم، گفت: روستای کندر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و در فاز دوم،۷ روستای باغ پیر، سرودار، پورکان، وینه، دره سر، آدران و خوزنکلا بااعتباری بالغبر ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اجرایی میشود.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرزبا اشاره به اینکه در فاز دوم، ۴۳ کیلومتر طول لولهگذاری این پروژه است که ۱۳ کیلومتر آن کنار جاده است، مدت این پیمان را ۴۵۰ روز عنوان کرد و افزود: تأمین اعتبار این پروژه از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران خواهد بود.ضمن اینکه با پیشرفت ۵ کیلومتری از این پروژه، پیمانکار فاز سوم نیز انتخاب خواهد شد.

تقی نژاد با بان اینکه جمعیت تحت پوشش شهری از گاز طبیعی در استان البرز ۹۹.۹ درصد و در سطح کشوری این عدد به ۹۷.۷ درصد رسیده است و این در حالی است که با توجه به افزایش جمعیت ۳ درصدی، ۴۰ هزار مشترک جدید را هرساله در این استان شاهد هستیم،خاطرنشان کرد: درصد بهرهمندی روستایی از گاز طبیعی در استان البرز ۸۵.۲ درصد و در سطح کشوری این عدد ۸۱.۳ درصد است.

 

 

 

عملیات اجرایی پروژه HYCO پتروشیمی کارون با هدف خودکفایی این مجتمع در تامین مونوکسید کربن و هیدروژن آغاز شد. به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون، در این آیین مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به پروژههای در حال انجام شرکتهای زیر مجموعه این هلدینگ اشاره کرد و گفت: پروژههای مانند HYCO کارون میتواند به رفع موانع و گلوگاههای تولید به ویژه با تاکید بر استفاده از توان داخلی کمک کند.

جعفر ربیعی انجام این پروژه توسط یک پیمانکار خوشنام ایرانی را از نقاط قوت پروژه عنوان کرد و افزود: امیدواریم پروژه HYCO در زمان مقرر تحویل شود و سال آینده به بهرهبرداری برسد و یکی از موانع اصلی بر سر راه پتروشیمی کارون برداشته شود. وی همچنین با اشاره به همراهی کامل پتروشیمی بندرامام به عنوان سهامدار پتروشیمی کارون در برداشته شدن موانع پیشروی این مجتمع، خاطر نشان کرد: ما این همراهی را قدر میدانیم و نتیجه این سهامداری خوب، شراکت در سود این پروژه و نتیجه حاصل از آن خواهد بود.مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در پایان با اشاره به پروژه HYCO گفت: نباید اجازه دهیم مشکلات، مانع رسیدن شرکتها به ظرفیت حداکثری شود و باید با استفاده از توان داخل، با سرعت و با حفظ موارد ایمنی موانع پیش روی تولید شرکتها برطرف شود و پروژههای لازم به بهرهبرداری برسد.مدیرعامل پتروشیمی کارون نیز در این آیین اظهار داشت: اقدامات اولیه برای ساخت پروژه HYCO در سالهای گذشته با بودجه ۵۰ میلیون یورویی انجام و با گذراندن مراحل و رفع موانع و مشکلات، امسال به مرحله اجرا رسید.

مدیر عامل پتروشیمی کارون خاطر نشان کرد: هم اکنون این شرکت با ظرفیت ۶۵ تا ۷۰ درصد در سرویس است که بیشترین سهم کاهش تولید مربوط به مونوکسید کربن و هیدروژن است

مدیر آبفا شهرستان برخوار اعلام کرد: ۹۴ درصد مشترکین خانگی در شهرستان برخوار ماهانه بین صفر تا ۱۴ متر مکعب و کمتر از الگو، آب شرب و بهداشت مصرف می کنند.

احمد رضا مهرجو با بیان اینکه سرانه مصرف آب شهروندان در بخش خانگی حدود ۱۴۵ لیتر در شبانه روز است افزود: از عوامل موثر در کاهش مصرف سرانه آب در شهرستان برخوار در سال های اخیر می توان به تشکیل اکیپ مروجین، آگاه سازی مردم در مصرف بهینه آب، همچنین بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری اشاره کرد و نتیجه آن کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی سرانه مصرف آب در بخش خانگی است..

مدیر آبفا شهرستان برخوار با اشاره به اینکه سلامت و بهداشت آب شرب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است وکیفیت آب شرب ازخطوط قرمز شرکت می باشد، خاطر نشان کرد: شبکه بهداشت و درمان بر روی کیفیت آب شرب نظارت و کنترل دقیق داشته و ارتباط تنگاتنگی در بحث کنترل و کیفیت آب با شرکت آبفا دارد، همچنین چند سالی است که شرکت آبفا استان، آزمایشگاه سیارکنترل کیفی وپایش آب راه اندازی کرده و در زمان نیاز در هر نقطه از استان از این آزمایشگاه سیار برای انجام پایش کیفی به منظور اطمینان از سلامت آب استفاده می شود.

مهرجوکنترل کمی و کیفی آب شرب و بهداشت را از وظایف اصلی و ذاتی شرکت آب و فاضلاب دانست و تاکید کرد: آبفا شهرستان برخوار در زمینه کیفی روزانه و به صورت مستمر آزمایشات شیمیایی و میکروبی آب شرب را مانند کلرسنجی ، کدورت سنجی انجام می دهد بدین ترتیب از سالم و بهداشتی بودن آب اطمینان حاصل می شود.

مدیر آبفا شهرستان برخوار به چگونگی تامین آب شرب شهرستان برخوار پرداخت و بیان داشت: شهرستان برخوار تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان
بزرگ قرار دارد که از طریق چهار خط انتقال از مسیر شیرخانه کاوه، شیرخانه دولت آباد، شیرخانه زینبیه و ایستگاه پمپاژ آب اردستان منشعب شده و وارد شبکه توزیع آب
برخوار می شود.

وی با اشاره به میزان آب مصرفی در طول شبانه روز افزود: در کل شهرستان میزان مصرف آب در طول شبانه روز در زمان غیر پیک حدود ۲۲۰ هزار متر مکعب و در اوقات پیک مصرف به بیش از ۳۰ هزار متر مکعب هم می رسد این در حالیست که در فصل تابستان از مشترکین برخوار انتظار می رود باتوجه به محدودیت منابع آبی همچنان آب شرب را مطابق الگومصرف کنند تا در تامین پایدار آب شرب با چاش مواجه نشویم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: از ابتدای پرداخت بستههای حمایتی دولت به سیلزدگان تاکنون ۶۴۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی خسارتدیده از سیل این استان پرداخت شده است.

حبیب الله محبی اظهار داشت: علاوه بر پرداخت تسهیلات بلاعوض، مبلغ مصوب شده تسهیلات پرداختی به سیلزدگان ایلامی (مرحله اول، دوم و سوم) یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون۱۳ هزار و ۸۲۳ پرونده از مجموع واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی سیلزده به بانکهای عامل این استان جهت دریافت تسهیلات ارجاع شده که از این میزان ۱۲ هزار و ۷۸۰ مورد منجر به عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی و تعمیری در استان یادآور شد: تاکنون ۲ هزار و ۱۵۹ مورد آواربرداری، ۲ هزار و ۱۳۳ مورد پی کنی ساختمان، ۲ هزار و ۱۰۹ واحد فونداسیون، ۲ هزار و ۳۲ مورد دیوار چینی و ۲ هزار و هشت واحد نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

محبی با اشاره به توزیع رایگان سیمان در مناطق سیلزده ایلام گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۷۳۸ تن سیمان رایگان برای بازسازی در مناطق سیلزده استان توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام یادآور شد: برای هر واحد مسکونی احداثی روستایی و شهری ۱۶۰ کیسه سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب توزیع شده است. محبی از فعالیت مهندسان ناظر ساخت مسکن زیر پوشش این بنیاد در مناطق سیلزده ایلام خبر داد و تاکید کرد: این افراد بر همه مراحل از تهیه نقشه ساختمان تا پایان کار نظارت کامل دارند.

۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز سال گذشته باعث بروز خرابیهای متعددی در حوزه زیرساختهای عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه و زیربخشهای کشاورزی در استان ایلام شد.

بیشترین خسارتها به مناطق شهرهای ماژین درهشهر و عرب رودبار سیروان وارد شد. بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان ایلام ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور است و رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استانها دارد.