هوشمندسازی عملیات دریایی با هدف کاهش ریسک ابتلا به کرونا

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در زمینه تاثیر کرونا بر حمل و نقل نشان می دهد ویروس کرونا باعث لغو بسیاری از سفرهای دریایی شده است و فعالیتهای برخی از خطوط کشتیرانی بزرگ را به نصف تقلیل داده است و در نتیجه ظرفیتهای حمل و نقل کانتینری را در بسیاری از اوقات به حداقل رسانده است، اظهار داشت: در این میان خطوط کشتیرانی برای جلوگیری از بیکار شدن کشتیها و خالی بودن سفرهای دریایی تمهیدات لازم را به کار گرفتهاند.به گزارش وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس نژاد افزود: با این وجود، نرخ بلندمدت و کوتاه مدت حمل بار برای کشتیهای کانتینری تا حدودی پایدار مانده است که این مسئله باعث شده خطوط کشتیرانی بخشی از خسارت های خود را تأمین کنند، اما متأسفانه نمیتوان برای این نرخ پایدار آینده روشنی را پیشبینی کرد.عباس نژاد با اشاه به اقدامات انجام شده در راستای هوشمندسازی عملیات دریایی، عنوان کرد: تجهیز و تامین وسایل محافظت فردی برای افسران کنترل و بازرسی کشتی ها بر اساس توصیه های IMO و جلوگیری از هرگونه وقفه برای کشتی ها از جمله این اقدامات است و در عین حال دستورالعمل های مرتبط با نحوه انجام فعالیت های بازرسی و کاهش حضور افسران کنترل و بازرسی به جهت جلوگیری از ریسک ابتلا به کرونا ابلاغ شده است.

 

هیچ مسافری بدون ماسک نمیتواند وارد فرودگاه شود

مدیرکل فرودگاه مهرآباد از فروش ماسک با نرخ مصوب خارج از فضای ترمینالهای فرودگاه خبر داد و گفت: هیچ مسافری بدون ماسک نمیتواند وارد فرودگاه شود.به گزارش وزارت راه و شهرسازی ابراهیم مرادی با بیان اینکه پیش از اجباری شدن استفاده از ماسک ۵۰ درصد مسافران ورودی به مهرآباد پوشش ماسک نداشتند، گفت: از روز شنبه- چهاردهم تیرماه- فروش ماسک با نرخ مصوب را در خارج از فضای ترمینال فرودگاه آغاز کردهایم در حال حاضر مسافران میتوانند قبل از ورود به فضای ترمینالهای ۲ ، ۴ و ۶ ماسک را با قیمت مصو تهیه کنند.مدیرکل فرودگاه مهرآباد ادامه داد: حتی برای مسافران با پرواز برگشت به مهرآباد، قبل از ورود به ترمینال امکان تهیه ماسک فراهم شده است.مدیرکل فرودگاه مهرآباد ادامه داد: متاسفانه با تمام این اقدامات، برخی از مسافران پروتکلها را رعایت نمیکنند.مدیرکل فرودگاه مهرآباد درباره تجهیز فرودگاه مهرآباد به دوربینهای حرارتی گفت: فرودگاه مهرآباد اولین فرودگاهی بود که پس از بحث شیوع ویروس کرونا سریعا نسبت به خرید دوربین حرارتی اقدام کرد و در همان اسفندماه ۳ دوربین حرارتی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شد که احتمالا قیمت آن در حال حاضر به یک میلیارد تومان رسیده است.

توسعه پایانه مرزی میرجاوه زمینهساز افزایش مبادلات تجاری با پاکستان است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور گفت: ارتقا و بهبود زیرساختهای پایانه مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان زمینه را برای افزایش مبادلات مرزی و توسعه اقتصادی منطقه فراهم میکند.به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسننیا.با اشاره به اهمیت رفع مشکلات رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی جاده ای گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در این زمینه اقدامات بسیار خوبی از جمله توزیع لاستیک و روغن با نرخ مصوب در میان ناوگان فعال حمل و نقل و بیمه تکمیلی رانندگان را مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به آغاز پروژه مهم راه آهن زاهدان - چابهار گفت: با توجه به همبستگی قسمت های مختلف صنعت حمل و نقل، توسعه زیرساختهای این بخش اعم از جادهای و ریلی، سبب تسهیل ارتباطات و رونق اقتصادی جنوب شرق کشور خواهد شد.

وقوع ۳۰۰۰۰ رخداد لرزهای در ۱۵
سال گذشته در کشور

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه در ۱۵ سال گذشته در کشور بیش از ۳۰ هزار رخداد لرزهای به وقوع پیوست، بر ضرورت آمادهباش دائمی و مستمر در مقابله با خسارت های زلزله تاکید کرد و اقدامات مرکز تحقیقات را در این خصوص برشمرد.علی بیتاللهی در گفتوگو با وزارت راه و شهرسازی گفت: تمامی سرزمین ایران به جز کویر ایران که از نظر جمعیتی خالی از سکنه محسوب میشود، لرزهخیز است.

همچنین، با توجه به بررسیها، طول گسلهای کشور به بیش از ۴۰ هزار کیلومتر رسیده و تعداد رخداد زمینلرزههای کشور در ۱۵ سال گذشته، بیش از ۳۰ هزار رخداد لرزهای است و به همین جهت ضرورت دارد تا یک روند و برنامه منسجم کاهش آسیبپذیری لرزهای پیگیری و دنبال شود که در این خصوص، وزارت راه و شهرسازی برنامه های منظمی را در پیش گرفته است.بیتاللهی یادآور شد: بسیاری از خسارات واردآمده در زلزله کرمانشاه به ساختمانهای ضعیف، بنایی و ساختمانهایی که ضوابط و مقررات ملی در آنها رعایت نشده بود، وارد آمد. در کنار آن شاهد بودیم که ساختمانهایی که درصدی از آییننامه و مقررات ملی ساختمان را رعایت کرده بودند به رغم بزرگی زلزله خسارات جزئی دیدند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس خبر داد:

گروه راه و مسکن: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: با اعتباری معادل ۱۴۰۰ میلیارد تومان، ۱۴۷ پروژه روبنایی در قالب بستههای مشارکتی با بخش خصوصی در مسکن مهر پردیس امسال ساخته میشود.

مهدی هدایت در گفتگو با ایرنا گفت: تامین خدمات مورد نیاز ساکنان فازهای مسکن مهر در قالب ساخت پروژههای روبنایی از جمله مدارس، مساجد، درمانگاه، مجتمع تجاری، کلانتری یکی از اولویتهای مهم شرکت عمران در سال جاری است.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شده و به زودی با انعقاد قرارداد بستههای مشارکتی جدید، عملیات ساخت پروژهها آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به عملکرد خوب یکی از شرکتهای سازنده طرف قرارداد، خاطر نشان کرد: ساخت ۹ پروژه روبنایی شامل ۱ پروژه مسکونی، ۱ مسجد، ۱ درمانگاه، ۳ مجتمع تجاری و ۳ بوستان را در قالب پروژههای مشارکتی به این شرکت خوشنام با سابقه ساخت محله پردیسان در فاز ۳ شهر پردیس واگذار شده است.

هدایت با اشاره به ساخت و تجهیز دو ساختمان کلانتری در فازهای ۸ و ۱۱ مسکن مهر پردیس و تحویل به نیروی انتظامی، عنوان کرد: شرکت عمران، موظف به ساخت تمام سرانه های استاندارد تعیین شده در بخشهای مختلف و تحویل آنها به دستگاههای بهره بردار در شهرستان است و پروژه مشارکتی کلانتری فاز ۵ در مهلت مقرر، ساخته و به نیروی انتظامی تحویل میشود.

وی با اشاره به مشخصات پروژه کلانتری فاز ۵ اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، این پروژه با اعتباری معادل ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در زمینی با مساحت یک هزار مترمربع تا دوسال آینده ساخته خواهد شد.

عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در پردیس آخر تیرماه آغاز می شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: پیمانکاران فعال در بخش ساخت و محوطه سازی طرح اقدام ملی مسکن پردیس انتخاب شدند و از اواخر تیرماه عملیات اجرایی آغاز می شود تا در کنار آماده سازی پروژه بخش ساخت واحدها را هم پیش ببریم. هدایت عنوان کرد: محل ساخت پروژه اقدام ملی مسکن در پردیس بین فازهای ۵ و ۹ جانمایی شده وعملیات اجرایی آماده سازی معابر اصلی در مرحله زیرسازی آسفالت انجام شده است.

لواسان به آزاد راه تهران-پردیس متصل می شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در دسترسی فازهای مسکن مهر، اظهار داشت: ایجاد دسترسی فاز۵ و فاز۲ پردیس به روستای پورزند و دسترسی فاز ۵ به فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام و اجرا است. هدایت گفت: در این طرح فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس و منطقه لواسان با جاده خروجی مناسبی به آزاد راه تهران-پردیس متصل می شوند و ساخت این جاده با تونلهای متعدد منطقه را متحول خواهد کرد. وی با اشاره به مقاوم بودن مساکن مهر پردیس در برابر زلزله، اظهار داشت: واحدهای مسکن مهر پردیس در فازهای ۳ و ۱۱ با سیستم قالب تونلی و درنظرگرفتن مسائل فنی نظام مهندسی با مقاومت بالا در برابر زمین لرزه ساخته شدند. مدیرعامل شرکت عمران گفت: به تمامی مالکین مسکن مهر اطمینان می دهم که تمام مسائل فنی و استحکام در پروژه ها رعایت شده ونگرانی بابت استحکام واحدها نداشته باشند در زمین لرزههای اخیر هیچ یک از واحدهای مسکن مهر پردیس آسیب ندیدند. هدایت ادامه داد: مسکن مهر پردیس لوکس نیست اما دربحث ساخت سازه تفاوتی با واحدهای دیگر ندارد. وی با اشاره به اهمیت تحویل به موقع واحدها به متقاضیان، اظهار داشت: دریافت بخش اول وام هزار میلیارد تومانی به پروژههای مسکن مهرفعالیتهای عمرانی را وارد مرحله جدیدی کرده است و برخی از سازندگان ملزم به استفاده از شیفت شب کاری در پروژههای خود شدند. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: درفاز ۱۱ مسکن مهر پردیس اکیپهای اجرایی در دو شیفت روزانه و شبانه مشغول به کار هستند تا با سرعت بخشی در اجرای پروژه واحدهای باقی مانده را تکمیل و به مالکان تحویل بدهیم. در سال ۹۱ کلنگ ساخت حدود ۸۱ هزار واحد مسکن مهر پردیس بر زمین خورد و مقرر شد که واحدهای مسکونی ۱۸ ماهه به متقاضیان تحویل داده شود. با تغییر رویکرد وزارت راه و شهر سازی و مدیریت جدید شرکت عمران شهر جدید پردیس تا پایان سال ۹۸ در حدود ۴۵ هزار واحد تکمیل و به بهره برداری میرسد و برای تحویل ۲۵ هزار واحد سال ۹۹ برنامه ریزی شده و باقی مانده واحدها پس از رفع مشکل حقوقی به مالکان تحویل داده خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد که پس از بارگزاری کامل مسکن مهر این جمعیت به ۶۰۰ هزار نفر می رسد.