راه اندای سرای محله در مناطق کم برخوردار

بزودی ۳ سرای محله در مناطق کم برخوردار رباط کریم راه اندازی میشود

شهردار رباط کریم گفت: برای ارتقای کیفیت خدمات در مناطق محروم و کم برخوردار به زودی ۳ سرای محله به بهره برداری می رسد.

علی کیوانی - رباط کریم؛ مهندس اصغر پارسا اظهار داشت: راه اندازی سرای محله با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، ایجاد انگیزه برای مشارکت اجتماعی واستفاده از جوانان مستعد برای بهبود وضعیت اجتماعی و فرهنگی مناطق در برنامه کاری شهرداری رباط کریم قرار دارد .

وی افزود: این سراهای محله در مناطق سفیدار، شترخوار و کیکاور در حال احداث می باشند که سعی خواهیم کرد تا هفته دولت بتوانیم آنها را به بهره برداری برسانیم.

ایشان گفت: برخورداری از خدمات مناسب شهری و رفاهی حق شهروندان در تمام مناطق رباط کریم است و در این حوزه تفاوتی بین محلات کم برخوردار و برخوردار نباید وجود داشته باشد.

شهردار رباط کریم خاطرنشان کرد: بدون شک با افزایش امکانات و زیرساختها در محلات کم برخوردار شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی در این مناطق خواهیم بود.

 

طلب توزیع برق ملایر از مشترکین

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر با اشاره به طلب بیش از ۳۲ میلیارد تومانی توزیع برق ملایر از مشترکین گفت: بیشترین طلب این اداره در بخش مشترکین خانگی روستایی و شهری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، رضا شیردره در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با اشاره به رویکردهای توزیع برق شهرستان اظهار داشت: رضایتمندی مشترکین و مردم، ارتقاء شاخصهای شرکت توزیع برق و رضایتمندی مسئولین سه رویکرد اصلی این اداره است.

وی با اشاره به طلب بیش از ۳۲ میلیارد تومانی توزیع برق ملایر از مشترکین گفت: بیشترین طلب این اداره در بخش مشترکین خانگی روستایی و شهری است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر با بیان اینکه کاهش تلفات توزیع برق شهرستان ۱۷ درصد است، ابراز داشت: کاهش تلفات، اصلاح نرخ انرژی توزیع شده و رساندن آن به ۲.۲ دقیقه از مهمترین اهداف توزیع برق ملایر است. وی ادامه داد: از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور پیک مصرف برق در کشور در نظر گرفته شده است که از مشترکین درخواست همکاری در این مدت را برای عدم مواجه با خاموشیها داریم.

صدور ۱۸۰۹ کارت هوشمند ناوگان وانت بار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از صدور ۱۸۰۹ کارت هوشمند ناوگان وانت بار طی سه ماهه اول سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه مهندس فریبرز کرمی اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری ۱۸۰۹ کارت هوشمند ناوگان وانت بار در استان کرمانشاه صادر شده است. کرمی همچنین از صدور ۲۹ کارت هوشمند راننده وانت باری خبر داد و گفت: در این مدت ۱۲۲ کارت هوشمند راننده وانت باری نیز تمدید شده است. وی همچنین تعداد کارت هوشمند صادر شده ناوگان باری در سه ماهه اول سالجاری را ۳۱ عدد و کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا را ۱۶۴ مورد عنوان کرد. مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای با اشاره به تمدید کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا نیز بیان داشت: در سه ماهه اول سال ۹۹ تعداد ۴۴۴۱ کارت هوشمند صادر شده است. این مقام مسئول در پایان از غیر فعال نمودن ۱۱۰ کارت هوشمند ناوگان دارای اضافه تناژ و فاقد بارنامه خبر داد و گفت: تعداد رانندگان فعال ناوگان وانت باری در استان ۷۸۰ نفر و ناوگان وانت باری فعال ۱۴۳۵۹ دستگاه است.

تولید برق در نیروگاه خورشیدی شرکت پالایش گاز فجرجم

تجارت استان بوشهر مديرعامل شركت پالايش گازفجرجم با اشاره به اهميت انرژي هاي تجديدپذيراظهارداشت:نيروگاه خورشيدي اين شركت در دوره سه ماهه بیش از ۱۶ مگاوات ساعت برق تولید کرده است. وي افزود: این میزان برق تولیدی در نيروگاه خورشيدي شركت پالايش گازفجرجم معادل کاهش انتشار بیش از ۸ تن دی اکسید کربن به محیط زیست می باشد.

مهندس عبدالصمد نجفي خاطرنشان كرد: نیروگاه خورشیدی اين شركت متصل به شبکه با توان ۳۰ کیلووات مي باشد که در راستای تعهد به خط مشی سازمان مبنی بر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، حفظ محیط زیست و مدیریت مصرف انرژی به بهره برداری رسیده است. وي تصريح كرد: تولید برق این نیروگاه به صورت لحظه ای قابل پایش می باشد و از زمان راه اندازی تا كنون عملكرد مطلوبي داشته است.

قدرداني از رئيس اداره آب و فاضلاب آستانه

در پي بر طرف شدن مشكل فشار آب دانشگاه آزاد شهر آستانه ، دكتر محسن چراغي رئيس اين دانشگاه با ارسال نامه اي به مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان از زحمات مهندس مهدي عبدي مدير امور آب و فاضلاب شهر آستانه قدرداني نمود. به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي ، كاهش فشار آب دانشگاه آزاد شهر آستانه در فصل امتحانات پايان ترم اين دانشگاه و با توجه به شرايط شيوع بيماري كرونا، امور آب و فاضلاب شهر آستانه را بر آن داشت كه نسبت به بررسي فني شبكه آبرساني شهر اقدام نموده و ضمن رفع گرفتگي هاي ايجاد شده ، نسبت به تعويض شير فلكه هاي موجود وشستشوي ۳۰۰ مترشبكه توزيع آب در منطقه اي كه منتهي به دانشگاه آزاد اين شهر مي گردد ، اقدام نمايد.

جلوگیری از هدررفت آب آشامیدنی در اهواز

اهواز : فرج-مدیر اداره آب حیات از مهار شکستگی خط انتقال ۱۰۰۰ میلیمتر اب آشامیدنی توسط کارکنان این اداره و جلوگیری از هدررفت ۵۰۰۰ مترمکعب آب در طول شبانه روز خبر داد. محمد مهدیزاده با تاکید بر اینکه همکارانش در ۴۸ ساعت کار مستمر در گرمای ۵۰ درجه اهواز، افتخار دیگری افریدند، اظهار داشت: با دریافت گزارش از افراد محلی مبنی بر بروز شکستگی، کنترل و بررسی دبی ورودی به مخازن اهواز و پایش خط، صحت شکستگی که توسط بیل مکانیکی و اقدام افرادی ناشناس بوجود آمده بود تأیید و پس از اعزام اکیپ و تجهیزات مورد نیاز عملیات اصلاح آغاز شد. وی اضافه کرد: پس از حدود ۱۰۰ متر مکعب خاکبرداری توسط بیل های مکانیکی بوم بلند و ایجاد ترانشه ای بزرگ ؛ محل دقیق شکستگی شناسایی و مرحله برش خط ۱۰۰۰ میلیمتر فولادی آغاز شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان:

فرحی گیلان -به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی سازمان صمت گیلان، آرش فرزامصفت با اعلام راهاندازی ششمین واحد تولید ماسک در سطح استان گیلان؛ اظهار داشت: توان تولید ماسک در استان گیلان روزانه بیش از ۱۵۰ هزار عدد است از طرفی با توجه به شرایط حاضر نیاز مصرف استان نیز فعلاً در همین حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار عدد برآورد میشود.

به گزارش روابط عمومی سازمان صمت گیلان، آرش فرزامصفت با اعلام راهاندازی ششمین واحد تولید ماسک در سطح استان گیلان؛ اظهار داشت: توان تولید ماسک در استان گیلان روزانه بیش از ۱۵۰ هزار عدد است از طرفی با توجه به شرایط حاضر نیاز مصرف استان نیز فعلاً در همین حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار عدد برآورد میشود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه این استان تا قبل از شروع بحران کرونا و افزایش نیاز جامعه به ماسک، تولیدکننده این محصول نبوده است عنوان کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا تولیدات گیلان در بخش ماسک محدود بود اما در چند ماهه گذشته توان استان در تولید این محصول، افزایش خوبی پیدا کرد.

فرزامصفت از افزایش تولید ماسک در واحدهای تولیدی و تغییر خطوط برای تولید ماسک در استان گیلان سخن گفت و با بیان اینکه تمام این تغییر و تحولات مثبت در چند ماهه گذشته و با همدلی مسئولان اتفاق افتاده است افزود: امروز به جایی رسیدیم که نیاز گیلان به ماسک توسط واحدهای تولیدی داخل استان تولید میشود. وی مشارکت گروههای خیر و گروههای جهادی برای تولید ماسک و برآورده کردن نیازهای بازار در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه عزم خوبی در این زمینه شکل گرفته است اظهار داشت: تلاش ما این است که نیازهای داخلی استان را تأمین کنیم البته این موضوع به تقاضای بازار هم وابسته است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به موضوع بازدید خود از یکی از واحدهای تولید ماسک در استان گیلان نیز اشاره کرد و بیان داشت: این واحد تولیدی در حال حاضر چیزی حدود ۵ هزار عدد ماسک را تولید و روانه بازار مصرف میکند از طرفی، توان تولید روزانه آن تا ۴۰ هزار عدد ماسک قابل افزایش است.

فرزامصفت تولیدات واحد تولیدی مورد اشاره را ماسکهای سه لایه و جراحی اعلام کرد و با اشاره به اینکه محصولات این واحد علاوه بر قیمت مناسبشان از استانداردها و کیفیت بسیار بالایی هم برخوردار است افزود: تأمین مواد اولیه تولید نظیر نخ و پارچه عمدهترین مشکل ما در حوزه تولید ماسک محسوب میشود.

وی از رایزنی و انجام پیگیریهای لازم برای رفع مشکل واحدهای تولید ماسک استان گیلان در حوزه تأمین مواد اولیه تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: بدون شک با نتیجهبخش شدن پیگیریهایی که هماینک در حال انجام است و با حل مشکل تأمین مواد اولیه، تولید ماسک در سطح استان گیلان افزایش چشمگیری پیدا میکند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان میزان استفاده از ماسک را متأثر از فرهنگ مردم و آگاهی از این واقعیت که ماسک در مهار شیوع کرونا مؤثر است تلقی کرد و ابراز داشت: امیدواریم با رعایت دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی شاهد قطع کامل چرخه انتقال ویروس کرونا در کشورمان باشیم.

نورالله دلخواه با بیان این مطلب افزود: در راستای ایمنسازی تردد وسایل نقلیه در محور بدره دره شهر( موقعیت پیچ تند دامداری) ایمن سازی ۲۰۰ متر از این محور شامل عملیات تعریض پل، اصلاح قوس، خاکریزی، قیرپاشی و آسفالت انجام شد.

وی بابیان اینکه برای اجرای این طرحها بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، افزود:تکمیل این عملیات می تواند تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای در راههای ارتباطی شهرستان بدره داشته باشد.

دلخواه همچنین از شناسایی ۶۸ نقطه پرتصادف یا مستعد حوادث جاده ای در راههای استان توسط تیم های کارشناسی راهداری و پلیس راه خبر داد و گفت: پس از انجام مطالعات فنی برنامه ریزی های لازم جهت تامین اعتبار و تعریف پروژه های رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز استان از مهم ترین اولویت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، حامد معتمدی با اشاره به برگزاری جلسه مناسب سازی مجتمع های خدمات رفاهی برای استفاده معلولان، سالمندان و افراد کم توان اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه آیین نامه اجرایی ماده ۳ قانون حمایت از حقوق معلولان و با توجه به لازم الاجرا شدن این قانون، جلسه ای با حضور کارشناسان و معاونان بهزیستی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد برگزار شد

وی با اشاره به اینکه در این آیین نامه مقرر شده طی سه سال، تمام اماکن عمومی با توجه به ضوابط مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در کل کشور برای استفاده معلولان و افراد کم توان مناسب سازی شود، افزود: در همین راستا مصوبات این جلسه برای بهزیستی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و مجتمع های بین راهی لازم الاجرا شد

معتمدی عنوان کرد: به منظور اجرای بهتر مناسب سازی مجتمع های بین راهی، قرار است به مدت سه ماه، بازدیدی توسط کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده ای و بهزیستی به این منظور انجام و اصلاحات مذکور، صورت پذیرد

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، اظهار داشت: مناسب سازی مجتمع های بین راهی در سه فاز برای مجتمع های در حال استعلام، مجتمع های در دست احداث و مجتمع های در حال بهره برداری، اجرا می شود

معتمدی خاطرنشان کرد: در مجتمع های در حال استعلام، لازم است مناسب سازی تمام کاربری ها در نقشه و پلان مدنظر باشد و مجوزها بر این اساس صادر شود

وی افزود: در مجتمع های در حال ساخت نیز نظارت کامل انجام و از افتتاح مجتمع هایی که قوانین و مقررات مناسب سازی در آن رعایت نشده، جلوگیری می شود

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه پس از وقوع سیل در سال های گذشته مشخص شد بسیاری از این خسارت ها ناشی از ساخت و سازهای بی رویه و تجاوز به حریم و بستر رودخانهها و مسیلها بوده که این مهم به طور جدی در دستور کار شرکت آب منطقه ای کرمانشاه قرار گرفت.

امیری سرپرست واحد حقوقی شرکت آب منطقهای از رفع تصرف و آزادسازی حریم و بستر رودخانه چم بشیر طاق بستان خبر داد وی ضمن اعلام این خبر گفت : در مسیر این رودخانه ۱۸ قطعه باغ ،یک حلقه چاه،۱۰ مورد انشعاب غیرمجاز ایجاد گردیده بود که با هماهنگی و اخذ مجوز لازم از مراجع محترم قضائی و همکاری نیروی انتظامی کلیه موارد غیرمجاز با اقدام مشترک شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف و اعاده به وضع سابق گردید.

امیری ، اضافه نمود تعدادی آلاچیق و کانتین در حریم و بستر رودخانه ها بود که بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب نیز تخریب شد سرپرست دفتر حقوقی شرکت آب منطقه ای در این خصوص افزود، از مدتها پیش به مالکین اخطار کتبی داده شده بود لیکن این افراد نسبت به این موضوع بی تفاوت و از تمکین در برابر قانون استنکاف مینمودند ، ایشان در پایان ضمن هشدار مجدد به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانهها اشاره و اضافه کرد بر اساس قانون هیچگونه خسارتی به متجاوزین به حریم و بستر رودخانه ها که مالک آن دولت میباشد پرداخت نخواهد شد و ما برآنیم از حقوق وزارت نیرو به طور جدی دفاع و با متصرفین و متخلفین بخش آب برخورد قاطع نمائیم.

اهواز : فرج-معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید از اجرای طرح مدیریت یکپارچه میعانات گازی پارس جنوبی و ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه ها از طریق تأسیسات مناطق نفت خیز جنوب خبر داد.

مهندس فرخ علیخانی گفت: مدیریت یکپارچه میعانات گازی پارس جنوبی به منظور پایداری تولید گاز و تحقق تعهدات شرکت ملی نفت ایران به اجرا درآمده است.

وی گفت: میعانات گازی پارس جنوبی برای مصرف پالایشگاه های داخلی و پتروشیمی ها توزیع می شود ولی با توجه به حجم تولیدات آنها مازاد میعانات را باید مدیریت می کردیم که یکی از گزینه ها ترکیب آن با نفت خام و تولید نفت سنتزی برای خوراک پالایشگاه ها بالاخص پالایشگاه اصفهان بود.

مهندس علیخانی افزود: در این راستا طی یک ماه گذشته نشست های مشترکی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت پالایش و پخش تشکیل شد و ترکیب نوع نفتی که قرار بود خوراک پالایشگاه ها شود مشخص گردید.

وی ادامه داد: در بخش اجرا نیز تیمی متشکل از نظارت بر تولید و امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت نفت
فلات قاره تشکیل شد و کار اجرا را به عهده گرفتند که مقرر شد سنتز نفت در منطقه بهرگان انجام شده و از طریق خطوط لوله مناطق نفت خیز جنوب به پالایشگاه اصفهان ارسال شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید گفت: این کار بزرگ در کمتر از یک ماه انجام شد و هم اکنون به یک شرایط پایداری رسیده ایم و در نظر داریم چنین اقدامی را برای پالایشگاه آبادان انجام دهیم.

وی افزود: در بازدید میدانی از زیرساخت ها و پتانسیل های مناطق نفت خیز جنوب مشخص شد که امکان ارسال نفت سنتزی برای آبادان هم فراهم است که قرار است در مدت کوتاهی به انجام برسد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز در این باره اظهار داشت: بعد از طرح موضوع امکان سنجی ارسال نفت سنتزی از طریق شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به سمت مقاصد پالایشگاهی در ستاد مناطق نفتخیز جنوب و شرکت های بهره برداری نفت و گاز آغاجاری و گچساران گروه های کاری تشکیل و بازدیدهای میدانی و مطالعات لازم انجام شد.

مهندس احمد محمدی گفت: به واسطه زیرساخت ها و شبکه گسترده ای از خطوط لوله جریانی به پالایشگاه ها در مناطق نفت خیز جنوب و با دانش و تلاش شبانه روزی همکاران ما، این طرح مهم در بازه زمانی کوتاه نهایی شد.

وی تصریح کرد: با هم افزایی بین گروه های کاری مناطق نفت خیز جنوب و معاونت تولید شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت فلات قاره، این کار به سرعت به سرانجام رسید و اکنون در شرایطی هستیم که میتوانیم ظرفیت دریافت و
ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه ها را افزایش دهیم.

شایان ذکر است معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید به همراه مدیرعامل و تعدادی از مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با هدف بررسی ظرفیت های مناطق نفت خیز جنوب در زمینه ارسال نفت سنتزی
به پالایشگاه های کشور از برخی تاسیسات از جمله تلمبه خانه امیدیه و تلمبه خانه مایل ۴۰ ماهشهر بازدید به عمل آورد.