حل چالش اخبار جعلی و ردیابی آلودگی؛

گروهی از نهادهای مورد پشتیبانی سازمان ملل از تشکیل ائتلافی جهانی به منظور استفاده از ظرفیتهای هوش مصنوعی برای کمک به سیاست گذاری به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر دادهاند.

به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، ائتلاف یادشده CAIAC نام دارد و قصد دارد در اولین گام یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کند که با استفاده از هوش مصنوعی و تجارب انسانی تصمیم گیران را در سطح جهان برای مقابله با ویروس کرونا یاری خواهد کرد.

برای ارتقای هوش مصنوعی این پلتفرم از دادههای بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی مرتبط با ویروس کرونا در کشورهای مختلف استفاده میشود تا از دقت و صحت توصیههای ارائه شده از این طریق اطمینان حاصل شود.

به گفته سایروس هادز رئیس این ائتلاف مقابله با ویروس کرونا بدون استفاده از دادههای مختلف و ابزار پیشرفتهای همچون هوش مصنوعی ممکن نیست و امروزه همه دنیا به این نتیجه رسیده است که نابودی کرونا مستلزم عزم و همکاری جمعی است.از جمله نهادها و مجموعههای همکار مشهور این طرح میتوان به دانشگاه استنفورد، یونسکو، بنیاد مک گاورن و برخی شرکتهای بزرگ خصوصی فعال در حوزه هوش مصنوعی مانند C۳.ai، stability.ai، Element AI, Axis, GLG و Planet اشاره کرد.این گزارش می افزاید ، انتظار میرود با اجرای این طرح مشکلاتی مانند انتشار اخبار دروغین در مورد ویروس کرونا، ردگیری و شناسایی افراد و نقاط آلوده به ویروس کرونا، شناسایی روشهای درمانی مطمئن برای مقابله با کرونا بهتر حل شوند.

 

 

شرکت لامبورگینی با برداشتن سقف
Sian Roadsrer هیبریدی، آن را به قویترین اتومبیل کروک خود تبدیل کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت لامبورگینی تصمیم گرفت با ایجاد تغییرات در سقف اتومبیل Sian قویترین خودروی کروک خود تا به امروز را تولید کند. مدل ویژه Sian Roadster از یک موتور هیبریدی خلاقانه به همراه قابلیتهای جدید و تنظیمات شخصیسازی شده برخوردار است.از زاویه روبهرو، اتومبیل کروک مذکور شباهت بسیاری به مدل کوپه Sian دارد که سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد. این خودروی کشیده دماغهای رو به پایین دارد که با روکشی از جنس فیبر کربنی پوشیده شده است.این اتومبیل همچنین با وجود طراحی Y شکل چراغهای الایدی خود شناخته میشود. در بخش پشتی خودرو نیز شرایط مشابه است؛ چراغها نمایی آشنا را ارائه میدهند و چیزی بین طراحی اتومبیلهای Sian و Countach ساخته شده بین سالهای ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۰ به حساب میآیند. موتور این خودرو در پشت بدنه از بین باله عقب قابل رویت است اما با این وجود بخش زیادی از موتور با پرههای قرار گرفته شده در یک ردیف پوشانده شده است.بر خلاف انتظارها اتومبیل کروک Roadster همانند نمونه کوپه خود از میزان ایرودینامیک یکسانی برخوردار است. فناوری در داخل کابین Sian Roadster هیبریدی غوغا میکند؛ راننده جلوی یک صفحه نمایش بزرگ هوشمند قرار دارد که میتواند به راحتی تنظیمات آن را تغییر دهد و آن را شخصیسازی کند. در کنار صفحه نمایش نیز دریچههای هوای خودرو برای تنظیم دمای اتومبیل قرار دارند که توسط پرینترهای سه بعدی طراحی شدهاند و خریدار میتواند آنها را در صورت تمایل شخصیسازی کند.

معاون اجتماعی موسسه کادراس با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان و در ارتباط با انواع مواد، اوج مصرف مواد میان جوانان بین سنین ۱۸ تا ۲۵ سالگی است، میگوید: بر اساس تحقیقات، مراحل ابتدایی (۱۲ تا ۱۴ سال) و انتهایی (۱۵ تا ۱۷ سال) دوره نوجوانی، مرحله بسیار حیاتی در خصوص آغاز مصرف مواد محسوب میشود.فرزانه سهرابی در گفتوگو با ایسنا، درباره چرایی لزوم نگاه خاص به حوزه اعتیاد جوانان میگوید: روند مصرف انواع مواد از مصرف تفننی تا اعتیاد میان جوانان معمولاً تحت تاثیر عواملی است که عموماً از حیطه کنترل افراد خارج است؛ از علل شخصیتی تا عوامل میانی (مانند، شرایط خانوادگی، مدرسه و تاثیر گروههای همسالان) و عوامل گستردهتر (مانند شرایط اقتصادی و اجتماعی و محیط فیزیکی اطراف) را میتوان برای ارزیابی آسیبپذیری جوانان در برابر مصرف مواد برشمرد که مجموع این عوامل از فردی به فرد دیگر متفاوت است و نمیتوان تصور کرد که همه افراد در گروه سنی جوان به یکسان در برابر مصرف مواد آسیبپذیر هستند.وی معتقد است که به طور کلی ترکیب عوامل آسیبپذیر و پرخطر و فقدان عوامل محیطی و حفاظتی در شرایط و وضعیت خاص زندگی جوانان سبب میشود، حساسیتهای متفاوتی در برابر مصرف مواد مخدر در آنها ایجاد شود اما مشکلات روحی و رفتاری اولیه، فقر، نبود فرصتها، تنهایی و انزوا، فقدان حمایتهای خانوادگی و اجتماعی و تاثیر منفی گروههای همسال از علل اصلی است که فرد را به سمت مصرف مواد سوق میدهد.

محققان چینی نوع جدیدی از یک دستگاه خورشیدی چوبی را ابداع کردهاند که آب را با کمک باکتری برای نوشیدن تصفیه میکند.به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، تبخیر یکی از رایجترین روشهای تصفیه آب برای نوشیدنی کردن آن است. اکنون محققان دانشگاه علم و فناوری چین دستگاه چوبی جدیدی ساختهاند که میتواند با استفاده از باکتریها برای کمک به ساختن نانوساختارهای کلیدی دقیقاً همین کار را انجام دهد.ایده اصلی این تصفیه کننده آب تبخیری، چیزی است که اکثر ما از کلاس علوم در مدرسه ابتدایی به یاد میآوریم که در آن، متمرکز کردن آفتاب بر روی آب، آن را گرم و در نهایت بخار میکرد تا هرگونه آلودگی به جا بماند. سپس بخار را میتوان به درون یک ظرف هدایت کرد که در آن مجدداً به آب تمیز و قابل آشامیدن تبدیل شود.ما در گذشته با استفاده از انواع مواد و پیکربندیها، این مفهوم اساسی را بارها و بارها عملی کردهایم. این دستگاه و روشها شامل ماشینهایی که بر روی سطح یک دریاچه شناور میشوند، آب را از زیر جذب میکنند و آن را تصفیه میکنند یا سازههای فومی ساخته شده از پوستههای گرافیتی یا سازههای خورشیدی ساخته شده با کاغذ آغشته به کربن و هواژلهای سلولزی بوده است.اما در این مطالعه، دستگاه جدید از چند لایه تشکیل شده است. لایه بالایی آن از نانولولههای کربنی ساخته شده است که در جذب گرما از نور خورشید مؤثر هستند.