مشتری مداری همواره سرلوحه اقدامات بیمه تعاون

دکتر مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون به همراه جمعی از مدیران همزمان با سالروز تاسیس این شرکت از شعبه شرق تهران بازدید به عمل آوردند .

به گزارش روابط عمومی، بازدید از شعب که به صورت دوره ای با حضور نمایندگان برگزار میگردید به دلیل رعایت پروتکل های ایمنی کرونا به صورت محدود با حضور جمعی از مدیران ستاد مرکزی و مدیرعامل محترم و همکاران شعبه شرق برگزار گردید . دکتر مظلومی با برگزاری جلسه و نشست هم اندیشی با مدیر این شعبه و کارمندان ضمن بازدید از فعالیت و روند خدمت رسانی به مشتریان، از تلاش بی وقفه همکاران تقدیرکرد. و با تاکید بر اینکه مشتری مداری همواره سرلوحه اقدامات این بیمه بوده است، گفت: کارکنان همواره حداکثر تلاش خود را به منظور جلب رضایتمندی مشتریان به کار گیرند.

دکتر مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون افزود : بازدیدهایی که توسط ایشان و مدیران ارشد بیمه از شعب صورت میگیرد، به این دلیل است که همکاران بتوانند بهصورت رودررو، پیشنهادها، مشکلات و مسائل خود را مطرح کنند. همچنین با ارزیابی دقیقتر و سریعتر میتوان مشکلات شعب را به حداقل ممکن کاهش داد و برنامهریزی خوبی در جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان انجام داد.

 

عرضه سهام یکی از بزرگ ترین گروه های مالی کشور

دکتر بیگدلی مدیرعامل بانک ملت از تصمیم این بانک برای عرضه سهام گروه مالی ملت و سرمایهگذاری توسعه معین ملت در بورس طی ماه های آینده خبر داد. دکتر محمد بیگدلی اظهار داشت: بانک ملت در نظر دارد در ماههای آتی سهام شرکتهای گروه مالی ملت و سرمایهگذاری توسعه معین ملت را در بورس عرضه نماید. گروه مالی ملت به عنوان یکی از بزرگترین گروه های مالی کشور با سرمایه ثبت شده ۱۲۰۰ میلیارد تومان، سهامدار عمده شرکتهای ارزشمند بورسی مانند تامین سرمایه بانک ملت با ارزش بازار ۱۱ هزار میلیارد تومان،"بیمه ما"با ارزش بازار ۲۵۰۰ میلیارد تومان، واسپاری ملت با ارزش بازار ۱۳۰۰ میلیارد تومان و همچنین شرکتهای بزرگ دیگری مانند سرمایهگذاری توسعه معین ملت، صرافی ملت و کارگزاری بانک ملت است که خدمات کامل بازار پول و سرمایه را ارائه میکنند. همچنین گروه مالی ملت به عنوان سهامدار غیرکنترلی در شرکتهایی مانند بیمه البرز، بیمه آسیا، تامین سرمایه امین، توسعه صنایع و صادرات فارس، مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق و برخی از شرکت های پالایشی دارای کرسی هیات مدیره است که با هماهنگیهای انجام شده تعدادی از این شرکتهای غیربورسی نیز در سال جاری در بورس عرضه خواهند شد.

افزایش وام قرض الحسنه بانک سینا

به منظور ایجاد شرایط بهره مندی تعداد بیشتری از هموطنان و مشتریان عزیز از تسهیلات ارزان قیمت، مبلغ طرح تسهیلات ارزان قیمت پردیس بانک سینا افزایش و زمان اجرای این طرح نیز تا پایان سال ۹۹ تمدید شد.

بر اساس طرح سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت پردیس که ویژه اشخاص حقیقی و حقوقی است، متقاضیان با افتتاح حساب سپرده ای حداقل به مبلغ ۱ میلیون ریال و براساس میانگین موجودی از وام قرض الحسنه این طرح تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای توسعه کسب و کارهای کوچک و اشتغالزایی و رفع نیازهای ضروری خود با کارمزد ۴ درصد بهره مند شوند. به سپرده متقاضیان این طرح، سود علی الحساب پرداخت می شود.

برگزاری جشنواره فروش بیمه رازی

اختتامیه جشنواره فروش بیمه های زندگی سال۹۸ در مرکز همایش های هتل ارم تهران برگزار شد.

در این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های لازم با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران و نمایندگان برتر از برنددگان جشنواره تقدیر به عمل آمد.

جشنواره بیمه های زندگی در سال۹۸ در بین شعب و نمایندگان بیمه رازی با هدف فروش بیمه های زندگی و ارائه خدمات جشنواره به مشتریان انجام شد.

آسیب شناسی صندوق قرض الحسنه شاهد

سومین جلسه آسیب شناسی صندوق قرض الحسنه شاهد پیرامون بررسی نقاط قوت، نقاط ضعف و راهکارهای موجود با حضور دکتر اسلام کریمی مدیرعامل و مدیران این صندوق برگزار شد. در این جلسه دکتر مجتبی عباسی قادی مدیر طرح و برنامه صندوق قرض الحسنه شاهد در ادامه نشست های قبلی به بیان نقاط قوت و ضعف شناسایی شده در ارائه خدمات و همچنین راهکارهای پیشنهادی اشاره کرد. در ادامه جلسه دکتر اسلام کریمی با اشاره به رسالت صندوق قرض الحسنه شاهد گفت: وظیفه ما به عنوان خادمان خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر در صندوق ارائه خدمات در بهترین حالت و سریع ترین زمان ممکن است که برای دستیابی به این هدف باید ضمن تقویت نقاط قوت به رفع نقاط ضعف بپردازیم. مدیرعامل صندوق افزود: یکی از اقداماتی که در این مسیر می تواند کمک شایانی به مجموعه صندوق کند، کار کارشناسی توام با نظرسنجی از اعضا است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تشریح کرد:

گروه بانک و بیمه: بانک توسعه صادرات، برنامه مراقبت از مشتریان در شرایط تحریم و کرونا را در دستور کار خود قرار داده که بر این اساس اختیارات شعب افزایش و شرایط بازپرداخت تسهیلات آسان تر شده است.

دکتر علی صالح آبادی گفت: بانک توسعه صادرات ایران قریب به سه دهه خدمت به اقتصاد کشور، توانسته حمایت مطلوبی از حوزه صادرات کشور داشته باشد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: در شرایط تحریم و کاهش درآمد نفتی، با ارز حاصل از صادرات غیر نفتی می توان کشور را اداره کرد.

وی با تاکید بر اینکه اداره کشور بدون ارز نفتی در گرو مدیریت واردات و برگشت ارز حاصل از صادرات است، گفت: یکی از مبادی اصلی تامین ارز کشور، صادرات غیر نفتی است. بنابراین اهمیت ماموریت بانک توسعه صادرات یعنی حمایت از صادرات غیر نفتی دو چندان می شود.

صالح آبادی با اشاره به اینکه بانک توسعه صادرات در اجرای پروژه های مختلف کشور سهیم بوده، گفت: در شرایطی که نفت نیز صادر می شد، صادرات غیر نفتی ما تقریبا معادل صادرات نفتی و حتی بیشتر بوده است.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران اظهار داشت: این بانک با ۱۱۰۰ نیروی مختصص که عمدتا تحصیلات لیسانس به بالا دارند، خدمات خود را با کیفیت و سرعت مطلوب به مشتریان ارائه می کند.

بانک توسعه صادرات در سال های اخیر تمرکز ویژه ای بر حمایت از صادرات دانش بنیان داشته و بسته حمایتی ویژه برای این حوزه تعریف کرده است، صالح آبادی در این زمینه گفت: بانک توسعه صادرات در حوزه دانش بنیان های صادراتی برنامه مفصلی را اجرا کرده است.

صالح آبادی با تاکید بر اجرای بسته مراقبتی حمایت از مشتریان در شرایط تحریم و بحران کرونا در بانک توسعه صادرات اظهار داشت: در سیاست های تعریف شده در سال گذشته و همچنین سال جاری، مراقبت از مشتریان در اولویت بوده و به شعب این اختیار داده شده تا شرایط بازپرداخت را برای مشتریانی که از کرونا آسیب دیده اند، تسهیل کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در این نشست از تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صادراتی، ارائه تسهیلات با میانگین نرخ سود ۱۴.۵_۱۴ درصد از محل منابع بانک و منابع صندوق توسعه ملی، ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان صادراتی با نرخ سود ۱۲ درصد برای سرمایه در گردش و طرح خبر داد و گفت: ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از صادرات دانش بنیان در نظر گرفته شده که به دنبال توافق انجام شده با صندوق نوآوری و شکوفایی و تخفیف ۳۰ درصدی در نرخ کارمزد ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان، تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصدی ، به شرکت هایی که دانش بنیان بودنشان از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری محرز شود، پرداخت می شود.

وی اعلام کرد: طبق توافق با بانک مرکزی هر گونه ارز صادراتی به صورت اسکناس بدون محدودیت توسط شرکت صرافی توسعه صادرات، خریداری و همان روز معادل ریالی آن پرداخت می شود؛ صرافی توسعه صادرات در راستای تسهیل مبادلات ارزی صادرکنندگان، حوالجات ارزی را با نرخ نیما و اسکناس را به نرخ سنا بدون محدودیت در حداقل زمان ممکن خریداری می کند.

وی از دیگر برنامه های اساسی بانک توسعه صادرات ایران را صدور اوراق گام اعلام کرد و گفت: اخذ مجوز صدور پانزده هزار میلیارد ریال اوراق گام از بانک مرکزی و ده ها برنامه دیگر برای حمایت صادرات کشور در دستور کار بانک توسعه صادرات ایران است.

صالح آبادی با تاکید بر اینکه بانکداری دیحیتال از جمله مقوله هایی است که بانک توسعه صادرات دنبال می کند و زیر ساخت های آن را از سال گذشته فراهم کرده است گفت: بانکداری باز در دستور کار این بانک قرار دارد تا مشتریان شرکتی به راحتی به عملیات بانکی مانند شعبه دسترسی داشته باشند.

وی بیان داشت: بانک توسعه صادرات اختیارات شعب بانک را برای ارائه تسهیلات به مشتریان بانکداری شرکتی افزایش داده است؛ امسال ۱۱۰ شرکت مشتری بانک وارد سامانه بانکداری شرکتی شده اند و می توانند از تخفیف ۳۰درصدی نرخ کارمزد استفاده کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در نشست خبری خود از حمایت ویژه از صنایع کوچک و متوسط خبر داد و گفت: با توجه به نقش sme ها در ایجاد اشتغال و رشد اقتصاد کشور، ضمن تفاهمی که با صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به امضا رسانده ایم، با ضمانت این صندوق آمادگی داریم تا به این شرکت ها تسهیلات ارائه کنیم.

سخنگوی صنعت برق در خصوص آمار مزارع غیرمجاز کشف شده نیز گفت: تاکنون بیش از یکهزار مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده است که در کشور پراکنده اند.به گزارش صداوسیما؛ مصطفی رجبی مشهدی درخصوص پاداش ۱۰ میلیون تومانی برای معرفی مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز گفت: پیش از این وزارت اقتصاد از مردم برای معرفی مراکز غیرقانونی استخراج رمز دعوت کرده بود و پس از آن بود که وزارت نیرو از مردم خواست که مزارع غیرمجاز ارز را شناسایی و معرفی کنند.وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴ مرکز استخراج رمز ارز به ظرفیت ۳۰۰ مگاوات مجوز گرفته اند، افزود: متاسفانه عدهای هم هستند که با سوءاستفاده، از تعرفههای دیگری مانند کشاورزی، خانگی و حتی صنعتی برای استخراج رمز ارز استفاده میکنند که این تعداد باعث ورود آسیبهای زیادی به شبکه میشوند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی کشور در خصوص آخرین وضعیت سهمیه ۹ ماهه کارت های سوخت خودروها گفت: از ابتدای طرح سهمیهبندی بنزین امکان ذخیره بنزین در کارتهای هوشمند سوخت مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت به مدت شش ماه تعیین شده بود که بر این اساس سه ماه دیگر افزایش و در مجموع به ۹ ماه تغییر یافت.فاطمه کاهی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، ادامه داد: درحال حاضر کارت سوخت ظرفیت ذخیره ۵۴۰ لیتر بنزین را دارد و بر اساس شرایط فعلی اگر فرد تا پایان ماه نهم یعنی تیرماه این میزان سهمیه را حتی یک لیتر استفاده نکند، سهمیه مرداد ماه به آن فرد تعلق نمیگیرد.وی اضافه کرد: در حال حاضر تصمیمگیری برای تمدید یا عدم تمدید سقف ذخیره بنزین در کارتهای سوخت در جریان است و باید منتظر نتیجه قطعی ماند.

تحریمها ماندنی نیست

وزیر نفت نوشت: تحریمها ماندنی نیست، باید ظرفیت تولید ‎نفت را بالا ببریم، افزایش ظرفیت تولید نفت برای ما حیاتی و راهبردی است.‎به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه در تازهترین مطلب خود در توئیتر نوشت: «تحریمها ماندنی نیست، باید ظرفیت تولید ‎نفت را بالا ببریم تا بتوانیم با قدرت به بازار بازگردیم و سهم ایران را پس بگیریم. افزایش ظرفیت تولیدنفت برای ما حیاتی و راهبردی است.‎ قرارداد IPC توسعه میدان مشترک یاران با شرکتی ایرانی برای همین امضا شد. ایران از پا نمینشیند.»

افزایش تولید نفت اوپک و متحدانش
از ماه آینده

یک مقام آگاه در اوپک اعلام کرد این گروه و متحدانش با توجه به بهبود سطح تقاضا که بهدنبال شیوع ویروس کرونا و قرنطینه آسیب دیده بود، از ماه میلادی آینده تولید نفت خود را افزایش خواهد داد.به گزارش ایسنا، اعضای کلیدی اوپک و متحدانش قرار است روز چهارشنبه از طریق کنفرانس وب دیدار کرده و به بررسی تولید جاری و آینده گروه اوپک پلاس بپردازند.الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دوم ژوییه گفته بود هیچ موضعی در خصوص تمدید کاهش تولید در سطح فعلی وجود ندارد اما تاکید کرده بود که اوپک پلاس بهتر است روی تصمیمات قبلی خود پایبند بماند.

مصرف برق تهران در وضعیت هشدار

به دنبال افزایش دمای هوا و ثبت حدود ۴۲۰۰ مگاوات مصرف برق در پایتخت، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از مشترکان این شرکت خواست تا با کاهش مصارف مازاد و استفاده بهینه از وسایل برقی به ویژه کولرهای گازی به کنترل بار شبکه توزیع برق کمک کنند.بهگزارش ایلنا از وزارت نیرو، حسین صبوری از بسیج تمامی امکانات شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت برای تامین برق مورد نیاز مشترکان خبر داد و تاکید کرد: گرچه با اقدامات انجام شده شبکه توزیع برق پایتخت در حال حاضر، پایدار است، اما شیب منحنی مصرف برق و همچنین در پیش بودن روزهای گرم، ممکن است در روزهای آتی در صورت عدم همکاری مشترکان، نگران کننده باشد.

با وجود تحریم های امریکا صورت گرفت؛

گروه انرژی: ایران با صادرات ۲۳۸ میلیون لیتر بنزین به ونزوئلا ثابت کرد که ظرفیت بسیار زیادی در این خصوص دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کشور ونزوئلا به عنوان دارا بودن بیشترین ذخایر نفتی، بیش از ۲۱ درصد از نفت استخراج شده در تمام جهان متعلق به این کشور است.بر اساس این گزارش، ذخایر نفتی کشور ونزوئلا به قدری زیاد است که این کشور روزانه ظرفیت تولید ۱.۳ میلیون بشکه بنزین دارد، اما اخیرا ظرفیت تولید بنزین در ونزوئلا به دلایل مختلف ۱۰ درصد کاهش یافت به طوری که هزار و ۸۰۰ پمپ بنزین در این کشور تعطیل شد. کاهش تولید بنزین در کشور ونزوئلا دلایل متعددی دارد که مهمترین آن تحریمهای آمریکا بر علیه این کشور است، به طوری که قیمت هر لیتر بنزین در بازارهای آزاد این کشور بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ برابر گران شد. یکی دیگر از دلیل کاهش قیمت بنزین در ونزوئلا سالها سرمایهگذاری اندک و عدم انجام فعالیتهای تعمیراتی مرتب پالایشگاهها بود، کاهش تولیدات به جایی رسید که در مارس سال ۲۰۲۰ تنها ۱۰۱ هزار بشکه در روز نفت پالایش و تنها ۷ هزار بشکه در روز بنزین در این کشور تولید میشد.کاهش عرضه بنزین در کشور ونزوئلا مشکلات متعددی در این کشور از جمله اختلال در توزیع مواد غذایی به وجود آورد بنابر این مردم این کشور از دولت درخواست داشتند هر طور که شده بنزین وارد کنند. این در حالی است که ظرفیت تولید بنزین در ایران اخیرا با راه اندازی فاز ۴ پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۳۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۱۱۰ میلیون بشکه در روز رسید همچنین به دلیل کاهش مصرف روزانه بنزین در داخل کشور، ظرفیت صادرات این فرآورده نفتی تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

ایران و ونزوئلا هر دو تحت فشار تحریمهای آمریکا هستند که با این وجود صادرات بنزین ایرانی به ونزوئلا، کشوری در آمریکای جنوبی، هدفی است که رسیدن به آن با شبهاتی زیادی مواجه بود. با وجود تمام این مشکلات و محدودیتهایی که در راستای تحریمهای آمریکا در کشور حاکم است، اما ایران تصمیم گرفت که ۵ کشتی حامل بنزین و مشتقات نفتی را به کشور ونزوئلا صادر کند.نهایتا در آوریل امسال ۵ نفتکش ایرانی حامل ۱.۵ میلیون بشکه بنزین و مشتقات نفتی از بنادر آبی ایران وارد آبهای آزاد و بدون هیچ مشکلی به کشور ونزوئلا رسیدند، گفتنی است هر بشکه نفت معادل ۱۵۹ لیتر است یعنی بیش از ۲۳۸ میلیون لیتر بنزین از ایران به ونزوئلا صادر شده است.

باید فرآورده فروش در حوزه نفتی باشیم نه خام فروش

در همین ارتباط علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به توان صادرات فرآوردههای نفتی ایران به سایر کشورها گفت: برای فروش فرآوردههای نفتی مصداق بارز ارسال ۵ نفتکش ایرانی حامل بنزین به کشور ونزوئلا است. وی در پاسخ به این سوال که با وجود تحریمهای بانکی و تبادل مالی در جهان چطور مبلغ فروش بنزین به ونزوئلا را دریافت کرده ایم؟ گفت: برای دریافت پول بنزینهای فروش رفته به ونزوئلا مشکلی نداریم و پول ۵ نفتکش ارسالی به خزانه کشور واریز شده است. این رقم تحت عنوان شرکت پخش فرآوردههای نفتی و وزارت نفت در خزانه قرار میگیرد.وی افزود: تنها اروپایی ها و کره ای ها در پرداخت پول به ما مشکل دارند و مابقی مشکلی از این دست ندارند.

آقا محمدی با اشاره به اینکه توان تبادل فرآورده های نفتی در سطوح مختلف هم وجود دارد، بیان کرد: بنابر اصول پیش روی ما درونگرایی صادرات فرآورده هاست یعنی به سمتی برویم که صادرات خام به صفر برسد چرا که ما هم اکنون مازاد فرآورده های نفتی داریم و خوشبختانه فرآورده فروش شده ایم.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان بیان کرد: برنامه اقتصادی کشور با توجه به برنامه ششم توسعه ساخت و تجهیز پتروپالایشگاه ها، پالایشگاه های کوچک و پالایشگاه های بزرگ است چرا که تبدیل نفت و فروش آن، بهترین روش است.

آیا صادرات فرآورده های نفتی تحریم است

همچنین عماد رفیعی کارشناس حوزه انرژی در خصوص ظرفیتهای پتروشیمی کشور اظهار کرد: کشور آمریکا به دلیل متفاوت بودن بازار نفت خام، مشتریهای نفتی مختلف و محصولات پتروشیمی متنوع نمیتواند ایران را در زمینه پتروشیمی و فرآوردههای نفتی تحریم کند؛ نفت خام به صورت تک محصولی است که مشتریهای آن در سراسر دنیا مشخص هستند.

وی ادامه داد: کمتر از ۱۰۰ شرکت پالایشی در دنیا وجود دارند که به صورت جداگانه تراکنش مالی داشته و به راحتی قابل رصد است، چون محمولهها و قراردادهای نفت خام تراکنش مالی بسیاری دارند مراودات مالی این شرکتها بسیار بالاست. این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: وقتی نفت خام از تک محصولی بودن خارج شود به بیش از ۵۰ محصول پالایشگاهی و پتروشیمیایی تبدیل میشود که این ۵۰ محصول در سراسر دنیا میلیونها مشتری دارد.با ورود این حجم از بنزین به کشور ونزوئلا، صفهای طولانی سوخت گیری در این کشور کوتاهتر شد و مردم با محدودیتهای کمتری اقدام به سوخت گیری میکنند. همچنین با وجود ظرفیت افزایش یافته صادرات بنزین در ایران و نیاز شدید ونزوئلا به این محصول، مسلما، صادرات بنزین به ونزوئلا یک بازی دو سر برد برای هر دو کشور است.بر این اساس با توجه به سودمندی صادرات بنزین برای ایران و ونزوئلا، ادامه روند صادرات حتی با ظرفیت بیشتر از سابق، به دور از انتظار نیست کما اینکه ثابت شد تحریمهای آمریکا نمیتواند برای صادرات مشتقات نفتی ایرانی محدودیت ایجاد کنند.

مدیرکل دفتر فناوری و بومیسازی نیروگاههای شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه مرکز پایش وضعیت نیروگاهها به زودی راهاندازی خواهد شد، گفت: افتتاح این مرکز موجب خواهد شد تجهیزات مورد نیاز و همچنین زمان انجام تعمیرات مشخص شده و صرفهجویی قابل ملاحظهای در هزینهها و زمان ایجاد شود.بهگزارش وزارت نیرو، "علی عیسیپور" با اعلام این خبر افزود: این مرکز پس از اخذ اطلاعات و وضعیت نیروگاهها اقدام به تجزیه و تحلیل واحدهای مربوطه میکند.وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مجازی قطعات و نیازمندیهای ساخت داخل نیروگاهی به زودی راهاندازی خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه مجازی دائمی قطعات ساخته شده در واحدهای نیروگاهی به نمایش گذاشته میشود و نیازمندیهای این صنعت که بایستی در داخل کشور ساخته شود در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.