البرز نیازمند راه اندازی بیمارستان بحران

استاندار البرزگفت : با شدت گرفتن شیوع کرونا و بالا رفتن آمار مبتلایان، البرز در وضعیت اضطرار است و در چنین شرایطی نیازمند راه اندازی بیمارستان بحران هستیم.

دکتر شهبازی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت : اکنون شرایط به مراتب سخت تر از پیک اول شیوع کرونا در فروردین ماه و بیمارستان های البرز مملو از مبتلایان به کرونا است. کادر بهداشت و درمان نیز از شدت گرفتن مراجعه بیماران بسیار خسته شده اند. وی افزود : هلال احمر، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، نیروهای آماده و آموزش دیده خود را برای کمک به کادر بهداشت و درمان معرفی کنند. همچنین باید از ظرفیت خیرین و بویژه اردوگاه سلامت در منطقه برغان بهره برداری کنیم.

استاندار البرز ضمن تاکید بر الزامی بودن استفاده از ماسک برای همه ، از شهروندان خواست تا حد امکان از حضور در مکان های شلوغ پرهیز کنند. شهبازی خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت ها یک هفته دیگر در البرز تمدید شده است و ضدعفونی کردن معابر و رعایت اصول بهداشتی نیز باید از جانب شهرداران مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

راه اندازی مرکز سمیع در شرکت توزیع برق خوزستان

اهواز : فرج-با راه اندازی مرکز سمیع، مشترکان برق و مردم نیازی به مراجعه حضوری برای پیگیری امور مرتبط با برق نخواهند داشت.

علی خدری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت، یکی از پروژه های مهم با هدف کاهش مراجعات مردم و مشترکان به ادارات برق سراسر استان، راه اندازی مرکز سمیع است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود، در فاز اول این مرکز در روزهای غیر تعطیل از ساعت ۷ صبح تا ۱۸ روزهای شنبه تا پنجشنبه آماده پذیرش و پاسخگویی تلفنی به متقاضیان جدید انشعاب برق و مشترکین برای خدمات پس از فروش می باشد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به اینکه در این مرکز از فناوری های نوین استفاده می شود تا مردم از تمامی نقاط استان به خدمات مورد نیاز دسترسی داشته باشند ادامه داد، تمامی مراحل و فرایند های انجام درخواست های متقاضیان تا پایان کار به صورت الکترونیک و تلفنی پیگیری شده و هزینه های مرتبط با خدمات نیز به صورت پیامک ارسال و پرداخت می گردد تا به این ترتیب هیچگونه نیازی به مراجعه حضوری به باجه های مشترکین مورد نیاز نباشد .

انجام بازرسی الکترونیکی توسط
تأمین اجتماعی البرز

مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز گفت: بازرسی الکترونیکی از جمله اقدامات غیر حضوری است که در دستورکار قرار گرفته است که در طول یک سال گذشته حدود ۷۲ هزار بازرسی انجام شده است. مرتضی سلامی، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی البرز طی هشت سال فعالیت خود در این استان ۹ شعبه دارد، افزود: هدف مهم این اداره برون سپاری خدمات از طریق واگذاری خدمات به بخش خصوصی و کارگزاریهای رسمی بوده است.البته تعداد زیادی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بصورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام میشود. وی ادامه داد: در راستای ارائه خدمات غیر حضوری و امکان پرداخت اینترنتی حق بیمه ماهانه کارکنان از سوی کارفرمایان، ارسال اینترنتی جایگزین سیستم دستی شد و از جمع تعداد ۳۲ هزار کارگاه تحت پوشش سازمان بیش از ۳۱ هزار و ۱۳۹ کارگاه یعنی ۹۸ درصد کارفرمایان بصورت غیرحضوری حق بیمه زیر مجموعه خود را پرداخت میکنند.

سلامی به ابلاغ الکترونیکی و مشاهده بدهیهای بیمه به صورت غیر حضوری اشاره کرد و یادآور شد: ۵۹ درصد از مجموع ۵۱۵ هزار ابلاغ، الکترونیکی و غیرحضوری انجام شده است. وی با بیان اینکه مشاهده سابقه بیمه و ثبت اعتراض نیز به صورت اینترنتی انجام میشودگفت: استان البرز ۱۳۹ هزار بیمه شدگان خاص دارد که تمامی این گروه فیشهای پرداختی خود را به صورت غیرحضوری و اینترنتی دریافت میکنند.

 

هشدار برقی در خوزستان

اهواز : فرج-مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: طی روزهای گذشته مصرف برق بیشتر از هشت هزار مگاوات بوده که در صورت صرفه جوی نکردن مشترکین ممکن است باعث آسیب به تجهیزات و خاموشی های مقطعی شود.

محمود دشت بزرگ اظهارکرد: در روزهای پنج شنبه و جمعه که گذشت با وجود آنکه ادارات تعطیل بوده اند مصرف برق افزایش قابل ملاحظه ای داشت که تنها به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی در منازل بوده است.

وی با بیان اینکه در روز پنج شنبه رکورد پیک مصرف برق در سال ۹۸ برای دومین بار با مصرف هشت هزار و ۹۴ مگاوات شکسته شد و روز جمعه نیز مصرف برق بالای هشت هزار مگاوات بوده؛ تصریح کرد: پیش بینی ها از استقرار توده هوای گرم بالای ۴۹ درجه در اکثر نقاط استان در روزهای آینده حکایت دارد که در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف برق در ساعت های اوج مصرف، با توجه به پرباری شبکه می تواند منجر به خاموشی ناخواسته شود. مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تنظیم دمای درجه کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه را یکی از نکات مهم در کاهش مصرف برق دانست و تصریح کرد: برق یک کالای آنلاین است و مانند خدمات دیگر مثل آب، نمی توان آن را ذخیره کرد و باید در لحظه تولید و توزیع شود و اگر در این بین تجهیزات به دلیل بار و گرما از مدار خارج شود تا برطرف شدن مشکل؛ شبکه از دسترس خارج می شود.

 

شیوهنامه پرداخت تسهیلات ، شرکت های آسیبدیده از کرونا

تجارت استان بوشهر - رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان بوشهر گفت : شیوهنامه پرداخت تسهیلات حمایت از شرکت های حوزه حمل و نقل آسیبدیده از کرونا ابلاغ شده است به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان بوشهر فرزاد رستمی در این خصوص اظهار داشت: شیوه نامه به همه بانک ها ابلاغ شده است و شخص پس از ثبت نام و دریافت پیامک از طریق سامانه کارا ثبت نام نهایی را انجام داده و نهایتا به بانک ها معرفی می شود.

رستمی افزود : شرکت های مربوط به حوزه حمل و نقل می توانند جهت ثبت نام با مراجعه به سامانه کار به آدرس: http://kara.mcls.gov.ir/home/main_header مراجعه نمایند. وی بیان کرد : با هدف دسترسی سریع شرکت های حوزه حمل و نقل به آخرین اخبار و اطلاعیه ها، پرتال کرونا و حمل و نقل، سایت http://murd.ir/startup/TransportationCoronavirus معرفی می گردد.

 

اهداف مهم طرح یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، مدیرعامل این شرکت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان ضمن تشریح اهداف وزارت نیرو از یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، به برنامههای وزارت نیرو در راستای اجرای پویش #هرهفته_الف_ب_ایران اشاره نمود. سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی از اسفندماه سال ۱۳۹۸ تصریح کرد: وزارت نیرو از اجرای این طرح اهداف مختلفی را دنبال میکند که یکی از اتفاقات خوب و ارزشمند، افزایش تعداد مراکز خدمات رسانی به مردم استان است. وی با بیان اینکه مراکز خدمات دهی به مردم پس از اجرای این طرح در سطح کشور ۲.۵ برابر خواهد شد اظهار داشت: با توجه به تعداد ادارات این شرکت در شهرهای استان، مراکز خدمات رسانی و پاسخگویی به مشترکین در گیلان ۳ برابر شد که این امر موجب توزیع کار و نظارت بیشتر شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان همچنین استفاده از تأسیسات مشترک برای خدمات دهی به مردم را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و گفت: در شهرستان رشت روستاهای همجوار خط انتقال تصفیهخانه بزرگ آب گیلان از آن بهره مند میشود و استفاده از چاهها نیز کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو پیشنهاد داد:

مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گویی با ما با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز قیمت های سنگ آهن کنسانتره و گندله همانند سالهای قبل همچنان تابعی از میانگین قیمت فروش شمش فولاد خوزستان بوده است گفت: نوسانات قیمت های جهانی سنگ آهن و گندله تأثیر با اهمیتی در قیمت های فروش محصولات فوق نداشته است و فقط افزایش یا کاهش قیمت های شمش فولاد خوزستان، در قیمت های فروش محصولات فوق تأثیر داشته است.

وی اضافه کرد: در مورد نظام قیمت گذاری معتقدیم با تشکیل بورس کالا و عرضه سنگ آهن و فـرآورده های آن در بورس، مسأله مهم کشف قیمت محصولات زنجیرۀ فولاد تکمیل می گردد به عبارت دیگر هدف و فلسفۀ اوّلیۀ تشکیل بورس کالا خروج از قیمت گذاری دستوری بوده است. زیرا اقدامات غیر کارشناسانه در بخش معادن سنگ آهن و قیمت فولاد در گذشته موجب گردیده، به علت عدم کشف قیمت کلّی زنجیـرۀ تولید فولاد در بورس کالا ، بخشهای تولیدی به صورت
مستقیم یا غیر مستقیم از غیر واقعی بودن قیمت ها آسیب پذیر باشند.

تقی زاده افزود: به نظر می رسد با پیشرفتهایی که بورس کالا نموده، امروزه در جایگاهی قرار دارد که دولت و صنایع می توانند به آن اعتماد کنند . محصولات استراتژیک از جمله تولیدات زنجیرۀ فولاد راهی جزء کشف قیمت واقعی در بورس کالا را ندارند و وصل کردن کل قیمت های زنجیرۀ فولاد به یک محصول، منطقی نیست.

مدیر عامل چادرملو در ادامه این گفت و گو افزود : یکی از مهمترین و اساسی ترین پایه های اقتصاد هر کشوری منابع معدنی و ذخائر زیر زمینی کشور است ، نقش معادن در رشد اقتصادی هر کشوری کاملاً مشهود و بهره برداری از معادن کشور عامل مهمی در رشد و توسعۀ اقتصادی است زیرا معادن تأمین کننده مواد اوّلیه مورد نیاز بسیاری از صنایع بوده و در امر خودکفائی صنعتی، ایجاد اشتغال مولد، افزایش تولید ناخالص ملّی و درآمد سرانه کشور نقش بسزایی داشته و با توجه به استقرار معادن عمدتاً در نقاط دور افتاده و کمتر توسعه یافته کشورها، نقش عمده ای هم در توسعه و آبادانی مناطق مزبور ، اشتغال زایی جلوگیری از مهاجرت و شهرنشینی خواهد داشت. به عنوان نمونه طبق آمار منتشره از طرف سازمان بین المللی کار، اشتغال هر نفر در معادن سنگ آهن موجب ایجاد ۱۷ شغل در صنایع مرتبط می گردد.

مدیر عامل چادرملو گفت : کشور ایران به دلیل وجود منابع و ذخائرطبیعی (نفت، گاز، مواد معدنی) در ردیف کشورهای غنی منابع طبیعی قرار دارد. به نحوی که در رده بندی کشورهای جهان از نظر مواد معدنی جزء ۱۵ کشور اوّل قرار گرفته است. براساس گزارشات و اطلاعات موجود، ایران دارای ۱۸ نوع از انواع مواد معدنی مختلف و ۵۷ میلیارد تن ذخائر احتمالی و ۳۷ میلیارد تن ذخائر قطعی می باشد. این ذخائر حدود ۷ درصد ذخائر کلی جهان را تشکیل می دهد. ارزش ذخائر معدنی ایران طبق برآوردهای اوّلیه ۸۰۰ میلیارد دلار است که با برنامه ای اکتشافی جدید تا ۱,۴۰۰ میلیارد دلار پیش بینی گردیده است.

لیکن علیرغم وجود منابع غنی مواد معدنی نقش معادن در اقتصاد کشور ناچیز بوده و طبق آمارهای اعلام شده سهم معدن و صنایع معدنی از تولید ناخالص داخلی کشور حدود ۷ درصد می باشد.

می تصریح کرد : سنگ آهن مهمترین بخش معدنی ایران است که براساس گزارش مرکز آمار ایران حدود۵۰ درصد ارزش افزوده بخش معدن مربوط به این بخش می باشد و از طرفی ۱۹.۶ درصد اشتغال زائی بخش معدن ایران به معدنکاری سنگ آهن تعلق دارد.

در شرائط فعلی اقتصاد ایران و تحریم های گسترده اقتصادی ، یکی از مهمترین مزیت های ایران برای عبور از این بحران، توجه بر منابع معدنی و پتانسیل های بالقوه در داخل کشور است.

این مدیر معدنی یادآور شد: هم اکنون ۲ شرکت بزرگ سنگ آهنی (معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل گهر) که حدود ۵۴ درصد کنسانتره سنگ آهن کشور را تولید و صنایع فولاد کشور را از واردات بی نیاز نموده اند، در دهۀ۱۳۷۰ خصوصی و بدون اتکاء به دولت و بودجه های عمرانی طرحهای مهم توسعه و افزایش ظرفیت خود را اجراء و سالیانه حدود ۲۵.۷ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن (معادل ۵۴.۳ درصد کل تولید کشور) و ۱۵.۸ میلیون تن گندله
(حدود ۳۸ درصد کلّ تولید کشور) مورد نیاز صنایع فولاد کشور را تأمین می نمایند. در سالهای اخیر با مشکلات و تنگناهائی که از طرف دولت ایجاد گردید، مانند پرداخت حق انتفاع، تعیین قیمت محصولات وضع حقوق دولتی و عوارض گمرکی صادرات مواجه بوده و این امر موجب گردیده بخش خصوصی واقعی و توانمند در حوزۀ فعالیت های معدنی رغبتی نداشته باشد.

تقی زاده افزود : براساس آخرین پایش های انجام شده در مورد اهداف برنامه های تولید فولاد در سال ۱۴۰۴ ، برای تحقق برنامه ۵۵ میلیون تن فولاد خام، نیاز به ۸۰ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن می باشد که به منظور تولید این مقدار محصول می بایست ۱۶۲ میلیون تن سنگ آهن از معادن استخراج گردد.

ظرفیت ایجاد شده تا پایان سال ۱۳۹۸ حدود ۹۳-۹۰ میلیون تن و پیش بینی تا سال ۱۴۰۴ حداکثر تا ۱۳۰ میلیون تن و مقدار ۳۲ میلیون تن کسری وجود دارد.

بنابر این چنانچه عملیات اکتشافی جدید و افزایش ذخائر انجام نگیرد با توجه به ذخائر موجود اکتشاف شده کشور ، تأمین سنگ آهن مورد نیاز صنایع فولاد کشور در بلند مدّت مقدور نخواهد بود.

وی گفت : در برنامه های آتی توسعه صنایع فولاد ، احداث کارخانه های فولادسازی جدید در سواحل جنوبی کشور با هدف صادرات در دستور کار شرکت های بزرگ معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر و فولاد مبارکه قرار گرفته است. تولید ۱۰ میلیون تن فولاد با تأمین سنگ آهن مورد نیاز از محل واردات از کشور استرالیا هدف گذاری شده است این طرح در مراحل مقدماتی بوده و جهت واردات سنگ آهن ، احداث تأسیسات زیربنائی و توسعۀ بنادر جزو برنامه ها می باشد.

وی در پایان تاکید کرد : با توجه به منابع و ذخائر معدنی موجود، اجرای برنامه های اکتشافی تا حصول به مادۀ معدنی ، می بایست در اوّلویت برنامه های توسعه معادن قرار گیرد

اولین مانور جهادی اصلاح و بهینه سازی روشنایی معابر با حضور مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر و استاندار مرکزی و مقامات ارشد استانی برگزار شد.

استاندار مرکزی نیز در این مراسم بابیان اینکه صنعت آب و برق استان مرکزی با ارائه خدمات مستمر نقش بسزایی در رفاه شهروندان دارند،افزود:توزیع برق استان مرکزی شرکتی تلاشگر است و با گسترش ارائه خدمات غیرحضوری به ویژه درایام کرونا بی وقفه در راستای رفاه شهروندان وتامین برق پایدار گام برمی دارد.

وی با قدردانی از این اقدام ضربتی و عملکرد شایسته توزیع برق در روشن نگه داشتن کوچه وخیابانها که ضامن امنیت ورفاه اجتماعی است،گفت : فعالیت پرسنل خدوم توزیع برق در هر شرایط جوی و بطور شبانه روز ستودنی است و طراحی و اجرای این مانورها، فرصت مناسبی جهت ارتقای آمادگی در راستای مقابله با بحران های احتمالی است.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر نیز در این مراسم گفت: اجرای این عملیات ها نقش بسزایی در رضایتمندی هر چه بیشتر شهروندان و رفع مشکلات سیستم شبکه روشنایی معابر دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت: در حوزه عملیاتی مدیریت توزیع برق شهرستان اراک بالغ بر ۳۰ هزار چراغ روشنایی معابر وجود دارد که نگهداشت روشنایی آن ها کاری دشوار و همتی والا می خواهد، که با همت همکاران برنامه ریزی شده و از هفته گذشته این برنامه ها انسجام بیشتری پیدا کرده است .

مهندس محمد اله داد افزود: این مانور جهادی اصلاح روشنایی با مشارکت ۱۷ گروه عملیاتی از سراسر استان مرکزی از امشب آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد و ۲ هزار چراغ روشنایی معابر اراک در این مانور اصلاح و بهینه سازی میشوند.

وی ادامه داد: مانور جهادی اصلاح و بهینه سازی روشنایی معابر اراک با هدف افزایش ایمنی تردد خودروها و کاهش تصادف ،پیشگیری از سرقت وافزایش امنیت و توسعه گردشگری در این شهرستان انجام میشود.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از تصفيه شيميايي روغن ترانسفورماتور براي نخستین بار در سطح شرکتهاي توزيع نيروي برق کشور خبر داد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس محمدحسین شریعتی نسب، با اشاره به نقش کیفیت روغن در عملکرد ترانفسورماتورها، افزود: برای نخستین بار در سطح شرکتهای توزیع و همکاری یک شرکت دانش بنیان دستگاه تصفیه شیمیایی روغن در کارگاه تعمیرات ترانسفورماتورهای انبارمرکزی یزد مستقر و حجم زیادی از روغنهای مستعمل و کارکرده تصفیه شد.

وی با ذکر این نکته که تصفیه فیزیکی روغنها قابلیت برگشت خواص روغن را نخواهد داشت، متذکر شد : با در نظر گرفتن ارزش روغنهاي مستعمل، هزينه انجام تصفيه شيميايي ۱۳.۵ هزار ليتر روغن نو با هزینهای بالغ بر ۱۲۷۵ ميليون ريال، صرفه جويي اقتصادي در خريد روغن براي شرکت را داشته است.

شریعتی نسب وارد آمدن آسيب جدي به ترانس و تحميل هزينه به شرکت را از مشکلات ایجاد شده به خاطر کیفیت بد روغن دانست و گفت : درحال حاضر با تصفيه حدود ۱۵ هزار ليتر روغن کارکرده تحويلي، ۹۰ درصد از حجم روغن پس از حذف آلودگيهاي استخراج و ۱۳ هزار و ۵۰۰ ليتر روغن در اختیار قرار گرفت. این مسئول یادآور شد : با کارکرد روغن در ترانسفورماتور بعضي از خصوصيات شيميايي و الکتريکي روغن تغيير کرده که خود موجب تخريب مواد سلولزي، خوردگي سطوح فلزي و ايجاد وارنيش و در نهایت ایجاد لجن میشود.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطر نشان کرد : این روغنها بر طبق استانداردهای IEC۶۰۲۹۶ , IEC۶۰۴۲۲ و با کیفیت روغنهای نو تصفیه و برای استفاده مجدد به کار گرفته شدهاند.

شایان ذکر است دستگاه تصفيه سيار ؛ قابلیت حمل با تريلي و تصفيه در محل کارفرما را داراست و پیش تر فقط عملیات تصفیه در حوزه فوق توزیع کشور از این طریق انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به اجرای اولین طرح فاضلاب روستایی پس از یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی، در استان اصفهان گفت: نخستین پروژه تاسیسات فاضلاب استان، در روستای تیرانچی شهرستان خمینی شهر تا دو ماه آینده عملیاتی می شود.

هاشم امینی افزود: مطالعات اولیه و نقشه های اجرایی سیستم فاضلاب روستای تیرانچی تهیه شده و این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵/۲ میلیارد تومان، با هدف بهره مندی ساکنان روستای تیرانچی از خدمات شبکه فاضلاب اجرایی می گردد، گفتنی است در ابتدای امر، با تخصیص اعتبارات جاری، اجرای ۵ کیلومتر از ۱۸ کیلومتر فاضلاب این روستا عملیاتی می گردد . رییس هیات مدیره آبفا استان اصفهان با اشاره به دلیل اجرای تاسیسات فاضلاب در روستای تیرانچی تصریح کرد: روستای تیرانچی از جمله روستاهایی به شمار می آید که از یک طرف به خمینی شهر و از سوی دیگر به شهر کوشک چسبیده است و مجاورت این روستا به شهر ها یکی از دلایل اجرای تاسیسات فاضلاب در این منطقه است. وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۲۰ فقره انشعاب آب به مشترکین در روستای تیرانچی واگذار گردیده است اعلام کرد: جمعیت این روستا بالغ بر ۳۵۰۰ نفر است و با اجرای تاسیسات فاضلاب در آینده، به متقاضیان، انشعاب فاضلاب واگذار می شود.

هاشم امینی با بیان اینکه روستای تیرانچی تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ است اظهار داشت: با همکاری فرمانداری و شهرداری خمینی شهر، منابع و سرمایه لازم برای پروژه اصلاح شبکه آبرسانی به منظور حل مشکل کم آبی و افت فشار آب، جذب شده است. مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان اظهار داشت: افت فشار آب ناشی از افزایش مصرف آب در تابستان و همچنین رعایت پروتکلهای بهداشتی در مبارزه با کرونا است. از مصرف کنندگان انتظار داریم با توجه به مصرف بالای آب در تابستان و کمبود منابع آبی کشور و با در نظرگرفتن موازین بهداشتی با حداکثر مدیریت در مصرف آب، به گذر از این بحران کمک کنند.