علت عدم استقبال از بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث

مدیر بیمههای اتومبیل شرکت بیمه تجارت نو با بیان این که متاسفانه طرحهای بخشودگی جرائم بیمه نامه ها چندان از طرف عموم مورد قرار نمیگیرد، گفت: در زمان اجرای چنین طرح هایی، تنها افرادی خواهان صدور بیمه نامه هستند که به نوعی الزام قانونی دارند و فقط برای یک بار از آن استفاده میکنند.

عباس آقابراری افزود: کسانی که موتور سیکلتشان توقیف شده و برای رفع توقیف به بیمه نامه شخص ثالث نیاز دارند، از جمله این افرادند؛ اغلب این افراد نیز در صورت اتمام اعتبار بیمه نامه، برای تمدید آن اقدام نمیکنند.

وی با اشاره به این که در مورد ماشین آلات کشاورزی، هدف از خرید بیمه نامه بیشتر دریافت کارت سوخت و شماره گذاری وسیله نقلیه است، اظهار کرد: عدم اطلاع مالکان و دارندگان این گروه از وسایل نقلیه از طرح های بیمهای نیز مزید بر علت شده است.

اغلب راکبان موتور سیکلت شغل ثابتی ندارند و از سوی دیگر با وضعیت اقتصادی حاکم بر این قشر از جامعه، پرداخت میانگین مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به عنوان حق بیمه به صورت یک جا و یا حتی خرید قسطی طبق آئین نامه ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث با حداقل ۵۰ درصد نقد برای آنها مقدور نیست.

 

انتشار ١٠٠٠ میلیارد تومان اوراق رهنی بانک مسکن

بانک مسکن فاز دوم انتشار اوراق رهنی به پشتوانه تسهیلات قدیمی خرید مسکن را اجرا می کند.

سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن و همچنین «طراح و هدایتگر بازار رهن ثانویه» درباره جزئیات برنامه انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی که ( دوشنبه ۲۳ تیرماه) انجام می شود اعلام کرد: دومین مرحله انتشار اوراق به مبلغ ۱۰.۰۰۰ میلیارد ریال برگزار می شود. وی افزود: مهندسی اوراق رهنی به این صورت است که وام های رهنی جاری بانک که زنده می باشند و دوره وصول آنها متغیر و به صورت متوسط از ۱۰ تا ۱۵ سال است، دارایی مبنای انتشار اوراق رهنی قرار می گیرد و این تسهیلات از طریق فروش این اوراق، تبدیل به «وجه نقد» می گردد که در فرایندمدیریت منابع و مصارف بانک، صرف تسهیلات جدیدخواهد شد. بنابراین زنجیره پیوسته ای از وام رهنی و تبدیل آن به اوراق رهنی به صورت تسلسل وار می تواند در کل بسته وام های زنده رهنی بانک های کشور در بخش املاک و مستغلات مد نظر باشد. فرایند اخذ مجوزها بیش از ۲ سال طول کشیده که می تواند مبنایی محکم و قابل تداوم در انتشار اوراق رهنی در مراحل بعدی و با حجم بالاتر باشد.

تعهدنامه فروش سهام عدالت
را به دقت مطالعه کنید

بانک ملی ایران در پی تماس های مکرر مشتریان درباره نحوه واریز مبالغ حاصل از فروش سهام عدالت، توضیحات تازه ای ارائه کرد. بر اساس تعهدنامه ای که، فروشندگان ۳۰ درصد از سهام عدالت هنگام ثبت درخواست فروش امضا می کنند؛ کارگزار مجاز است سهام را به قیمتی که در لحظه فروش سهام در بازار امکان فروش آن را دارد، به فروش رساند.

فروشنده انتخاب زمان فروش و سهامی که باید به فروش برسد؛ بر عهده کارگزار با هماهنگی ناظر بازار است و در این خصوص اختیار تام به ناظر بازار و کارگزار می دهد.

دارنده سهام تایید کرده که اعتبار سفارش تا زمان اجرای مفاد سفارش بوده و حق تغییر و لغو آن را ندارد.

فروشنده حق هرگونه اعتراض در خصوص سهام انتخابی برای فروش، زمان فروش سهام و روش انتخابی بر مبنای تعداد سهام یا ارزش ریالی سهام، قیمت فروش سهام و هزینه‏ های قانونی کسر شده را از خود سلب کرده است.

معرفی دومین سامانه بزرگ
پرداخت الکترونیک

بنا بر گزارش شماره اخیر نیلسون ریپورت، معتبرترین منبع اخبار و آمار پرداخت الکترونیک جهان، که در ماه جوئن امسال (تیر ماه) منتشر شد، شرکت پرداخت الکترونیک سامان با گردش مالیای نزدیک به ۱۱۰ میلیارد دلار توانست مقام دوم «بزرگترین ارائهکننده خدمات پرداخت الکترونیکی در خاورمیانه» را از آن خود کند.

به گزارش روابط عمومی سپ، این آمار که در بخش ویژه خاورمیانه این نشریه منتشر شده است به بررسی ۴۰ شرکت اصلی پرداخت الکترونیک در خاورمیانه پرداخته است.

افزایش سقف کارت به کارت بانک آینده

نظر به روند صعودی و موج دوم همه گیری ویروس کرونا در کشور و لزوم کاهش مراجعات حضوری به شعب، ضمن تأکید بر ارائه هرچه بیشتر خدمات غیرحضوری و بر خط به هم وطنان توسط شبکه بانکی، سقف خدمات مبتنی بر کارت از روز دوشنبه ۲۳ تیرماه افزایش یافت.

سقف مجاز انتقال وجه كارت به كارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاههای اینترنتی، خودپردازها و کیوسک از مبلغ سی میلیون ریال در هر شبانه روز از مبدأ هر كارت به شصت میلیون ریال افزایش یافت.

دکتر محمد رضایی تشریح کرد:‏

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بیمه ایران از برنامه های این شرکت برای افزایش مشارکت بیمه ایران در بازار سرمایه خبر داد.‏‎

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه ایران، دکتر محمد رضایی با تاکید بر این که رویکرد بیمه ایران بکارگیری حداکثر منابع در اختیار شرکت برای ‏سرمایه گذاری در بازار سرمایه بوده است، گفت: کل
سرمایه گذاری های بیمه ایران در بازار سرمایه به بیش از ۲۲ ‏هزار میلیارد تومان رسیده و حمایت از بازار سرمایه و بهره مندی از مزایای آن همواره در راس تفکرات و تصمیم گیری های ‏شرکت بوده است. وی همچنین از برنامه بیمه ایران برای ورود تعدادی از شرکت های زیرمجموعه خود به ‏بازار سرمایه در سال ۹۹ خبر داد.‏

مدیرعامل بیمه ایران در این باره افزود: به منظور تسریع در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و افزایش نقدینگی و ‏داراییهای بیمه ایران، این شرکت معظم بیمه ای در نظر دارد تا تمام شرکتهای زیرمجموعه خود را که ‏قابلیت پذیرش در بازار سرمایه را دارند در سال ۹۹ در بورس ها پذیرش کند و از پتانسیل بازار سرمایه برای ‏کاهش تصدیگری بخش دولتی و خروج بیمه ایران از شرایط دارایی های غیرمولد استفاده نماید. در گام اول نیزمصوب کردیم شرکت ‏بیمه ایران معین را به عنوان تنها شرکت بیمه فعال در مناطق آزاد که سودآوری بسیار خوبی داشته است وارد بورس شود و ان شاء الله با برنامه ریزی های صورت پذیرفته این شرکت تا چند ماه آینده در بورس ‏تهران پذیرش خواهد شد‎.

رضایی تصریح کرد: پس از این اقدام، در نظر است تا دیگر شرکت های گروه از قبیل شرکت کسب و کار سبا ‏وارد بورس شود. همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته و با تشکیل هلدینگ ساختمانی و هلدینگ گردشگری ‏و انتقال هتل عباسی و سایر دارایی های حوزه گردشگری به آن شرکت،
زمینه ساز شکوفایی دارایی های ‏ارزشمند بیمه ایران در بازار سرمایه و موجب افزایش مشارکت آحاد مردم در پروژه های سودآور بیمه ‏ایران و افزایش ظرفیت بازار سرمایه شویم.‏

مدیرعامل بیمه ایران در ادامه با اشاره به عملکرد شرکت سبدگردان ارزش کاوان آینده گفت: این شرکت به ‏عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ کسب
وکار سبا که به تازگی افزایش سرمایه خود به مبلغ ‏‏۲۰۰میلیارد ریال را ثبت کرده است، با استفاده از پتانسیل بیمه ایران در حوزه شعب داخلی ‏و خارجی، زمینه افزایش جذب سرمایه گذاری برای بازار سرمایه در قالب صندوقهای با درآمد ثابت و سایر ‏صندوقها (از جمله صندوق های زمین و ساختمان، طلا و...) را فراهم خواهد کرد و در کنار بیمه های زندگی سبد ‏متنوعی از سرمایه گذاری به سرمایه گذاران در تمامی نقاط کشور ارائه خواهد داد.

بر اساس مصوبات ستاد کرونا و ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار برگزاری مجامع شرکت های بیمه صرفا با رعایت ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی و رعایت پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، محمود حق وردیلو مدیرکل نظارت مالی بیمه مرکزی در خصوص شرایط برگزاری مجامع شرکت های بیمه گفت: شرکت های بیمه ای که پایان سال مالی آنها ۲۹ اسفند ۹۸ است در فصل جوامع قرار دارند و با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، سازمان بورس و اوراق بهادار مهلت برگزاری مجامع را تا پایان شهریور تمدید کرد. مدیرکل نظارت مالی بیمه مرکزی افزود: همچنین مقرر شد، شرکت هایی که به برگزاری مجمع اقدام می کنند باید مجمع خود را در سالن اصلی با حداکثر ۱۵ نفر ( ۱۵ سهامدار )برگزار کنند و در صورت افزایش ظرفیت باید افراد در سالن های دیگری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی مستقر شوند. حق وردیلو در ادامه گفت: شرکت های بیمه برای اطلاع همه سهامداران به ویژه سهامداران خرد از جزئیات مجمع می توانند مجمع را به صورت آنلاین از طریق پرتال شرکت و شبکه های اجتماعی پخش کنند و سیستم پیامکی و امکان درج سوال در پرتال شرکت را برای آنها فعال کنند. مدیرکل نظارت مالی از برگزاری مجامع شرکت های بیمه پارسیان، پاسارگاد، تجارت نو، سرمد، اتکایی ایرانیان، موسسه متقابل قشم وکیش تاکنون خبر داد.

 

عضو هیات مدیره صنایع ملی پتروشیمی گفت: قبل از تحریم ما روزانه ۲.۵ میلیون بشکه در روز صادرات نفتخام داشتیم که اگر این ۸۰۰ هزار بشکه نفتخام را معادلسازی کنیم، سال گذشته توانستهایم ۳۵ تا ۴۰ درصد صادرات نفتی را با زنجیره پتروشیمی جایگزین کنیم.عبدالحسین بیات در گفتوگو با ایلنا، گفت:در زنجیره پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی نیز همین وضعیت را داریم، نه تنها باید روی زنجیره پتروشیمی بلکه بر توسعه و ریلگذاری واحدهای پتروپالایشی نیز باید متمرکز شویم و این زنجیره را گسترش داده و تبدیل به ارزش افزوده کنیم.بیات تاکید کرد: با تکمیل زنجیره ارزش نیاز ۵۷ میلیارد دلاری کشور در زمینه واردات نیز کاهش خواهد یافت.وی با ییان اینکه صادرات فرآورده، مصنوعات پتروشیمی و پالایشگاهی باید جایگزین صادرات نفتخام شود، بیان کرد: علاوه بر اینها باید پالایشگاههای گازی نیز با رویکرد توسعه پتروشیمی در دستور کار قرار گیرند.

سرپرست مدیریت طرح CNG شرکت ملی درباره فعالیت غیر مجاز برخی از مراکز تبدیل CNG، گفت: مراکز مجاز CNG از وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و اتحادیه سوختهای جایگزین مجوز دارند و دارای کد استاندار هستند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، باقری افزود: برای خودروهایی که در مراکز مجاز دوگانه سوزی میشوند گواهی سلامت تبدیل صادر و اطلاعات خودرو به وزارت کشور و سامانه "سیمفا " ارسال میشود و در صورتی که خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کند، مخزن سوخت نیز بررسی میشود.باقری بیان کرد: در آینده که جایگاههای سوخت هوشمندسازی شوند برای خودروهایی که در مراکز غیر مجاز دوگانه سوز شده اند مشکل ایجاد میشود و ممکن است برای این خودروها سوخت گیری نشود در نتیجه برای اینکه رانندگان هزینه اضافی را متقبل نشوند از ابتدا به مراکز مجاز برای دوگانه سوز کردن مراجعه کنند.

بازار نفت، چشم انتظار نشست اوپک پلاس

قیمت نفت در حالی معاملات هفته جاری را آغاز کرد که معاملهگران تحت تاثیر نشست روز چهارشنبه اوپک پلاس، با احتیاط وارد بازار شدند و این موضوع قیمتها را کاهش داد.به گزارش ایرنا، نشست کمیته وزارتی اوپک پلاس قرار است روز چهارشنبه برگزار شود تا برای چگونگی اجرای ادامه توافق کاهش تولید تصمیمگیری شود.به نظر میرسد در این نشست توافق کاهش تولید تسهیل شود و کاهش تولید نفت اعضا از ۹.۷ میلیون بشکه در روز به ۷.۷ میلیون بشکه کاهش پیدا کند.این کاهش البته برای ۶ ماه اجرا خواهد شد تا با کاهش عرضه، در روزهایی که تقاضای نفت به دلیل شیوع کرونا تحت فشار است، قیمتها را متعادل کند.تسهیل در اجرای توافق کاهش تولید این سیگنال را به بازار نفت میدهد که عرضه نفت ۲ میلیون بشکه در روز بیشتر میشود. همین موضوع احتیاط معاملهگران را در بازار طلای سیاه بیشتر کرده است.

تولید نفت عراق فقط ۹ درصد کاهش یافت

بر اساس گزارش مؤسسه پلتس، آمارهای رسمی منتشرشده در ۱۱ ژوئیه نشان داد تولید نفت عراق، از جمله تولید اقلیم کردستان عراق، در ماه ژوئن ۹ درصد کاهش یافته، این در حالی است که این کشور هنوز نتوانسته است بهطور کامل به سهمیه تولید خود مطابق توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» پایبند باشد.براساس دادههای شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو)، تولید نفت عراق در ماه ژوئن ۳ میلیون و ۶۹۸ هزار بشکه و در ماه مه ۴ میلیون و ۶۸ هزار بشکه در روز بود. براساس توافق اوپک پلاس سهمیه کاهش تولید دومین تولیدکننده اوپک از ابتدای ماه مه ۳ میلیون و ۵۹۲ هزار بشکه است. آخرین بررسی پلتس نشان میدهد که تولید نفت عراق در ماه ژوئیه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه خواهد بود. این کشور متعهد شده است که تخطی از سهمیه کاهش تولید خود در ماه ژوئن را در ماههای ژوئیه، اوت و سپتامبر جبران کند.براساس دادههای سومو، مجموع صادرات عراق، از جمله صادرات اقلیم کردستان عراق، با ۱۱.۴ درصد کاهش نسبت به ماه مه از ۳ میلیون و ۶۳۳ هزار بشکه در روز به ۳ میلیون و ۲۱۸ هزار بشکه در روز رسیده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: سقف ذخیره بنزین کارتهای هوشمند سوخت که پیش از این از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته بود، ثابت میماند.به گزارش وزارت نفت، فاطمه کاهی در این باره گفت: سقف ذخیره بنزین کارتهای هوشمند سوخت تا پیش از این ۳۶۰ لیتر بود که در فروردینماه به دلیل شرایط ویژه کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا به ۵۴۰ لیتر افزایش یافت، اما این عدد تغییر نمیکندوی افزود: از ابتدای مردادماه در صورت استفاده نکردن از سهمیه ذخیرهشده در کارت سوخت، در صورت سررسید آن به ۹ ماه، سهمیه موردنظر در کارت سوخت شخصی افراد از بین میرود.