تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی شهرداری قدس

علی کیوانی قدس ، شهردار و معاونین شهرداری قدس از روند اجرایی پروژه هدایت آب های سطحی محله شهید باهنر، یادمان شهدای گمنام و تجهیز موزه شهدای شهر قدس بازدید کردند. به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، ظهر امروز مهندس مسعود مختاری شهردار قدس به همراه حمید کاظمی صیاد معاون خدمات شهری و مهرداد زارع معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس از چند پروژه عمرانی در حال اجرای شهرداری بازدید کردند. بر اساس این گزارش، مدیران شهری از روند اجرایی پروژه هدایت آب های سطحی محله شهید باهنر بازدید کرده و از نزدیک در جریان وضعیت پروژه و نحوه عملکرد عوامل اجرایی آن قرار گرفتند.

همچنین شهردار و مدیران شهری در محل پروژه موزه شهدا و یادمان شهدای گمنام شهر قدس حضور یافتند و ضمن بازدید از روند اجرایی این پروژه، تصمیماتی را برای تسریع در تجهیز و تکمیل پروژه یادشده اتخاذ نمودند.

مهندس مختاری شهردار قدس در این بازدید، با بیان اینکه پروژه های عمرانی متعددی در حوزه های مختلف در حال اجراست، بر لزوم اهتمام تمامی واحدهای ذیربط جهت تسریع در تکمیل این پروژه ها تاکید کرد.

 

 

توجه به حفظ حقوق بیت المال ضروری است

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان یزد: رضا یادگاری ضمن تشکر از تلاشها و زحمات رؤساي شهرستان و همکاری صمیمانه آنها در اداره شهرستان ، پیگیری دریافت اسناد اراضی دولت را مهم دانست و افزود: اگر درجهت شفاف سازی اراضی متعلق به دولت، تلاش کنیم و اسناد مالکیت این اراضی را در اولویت کارها قرار دهیم قطعا در حفظ حقوق بیت المال اقدامات خوبی را انجام دادهایم. مدیرکل راه و شهرسازی استان تاکید کرد با شناسایی اراضی دولتی و تحویل آن به یگان حفاظت اراضی میتوانیم با استفاده از توان خوب این نیروها در جهت جلوگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی متعلق به دولت و کاهش زمین خواری اقدام موثری را داشته باشیم. وی خاطر نشان کرد روسای ادارات باید با برقراری ارتباط مستمر با ستاد، اطلاعات واگذاری، صدورآرای کمیسیون قانون ماده ۱۲ زمین شهری و سایر اقدامات موثر و مرتبط شهرستان را دریافت و نسبت به پیگیری های آن اقدامات لازم را انجام دهند. رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان، تسریع در امور مراجعین را مهم دانست و تاکید کرد مسئولین ادارات باید امور متقاضیان و ارباب رجوع در شهرستان را در همان شهرستان انجام دهند و از ارجاع آنها به ستاد جلوگیری نمایند.

۱۰ شهرک صنعتی ایلام از نعمت گاز
بهره مند هستند

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: ۱۰ شهرک صنعتی با ۶۸۵ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در مناطق مختلف این استان از نعمت گاز برخوردار هستند. عباس شمس اللهی از برنامه ریزی این شرکت برای عملیات گازرسانی به ۱۵۰ واحد صنعتی و تولیدی دیگر در استان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ شهرک معادل ۶۸۵ واحد صنعتی از نعمت گاز برخودارند. وی به وضعیت گازرسانی در نواحی شهرک های صنعتی استان نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۴۶ واحد صنعتی و تولیدی در استان به شبکه گاز رسانی متصل شدند. مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با کمترین درآمد بر لزوم گاز رسانی به مردم تاکید دارد، یادآور شد: اکنون ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان ۹۳ درصد است که با اتمام گاز رسانی به ۵۷ روستای دیگر تا پایان سال جاری، ضریب نفوذ به ۹۹ درصد می رسد. شمس اللهی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز امسال در این استان اجرا شده است، همچنین در این مدت ۶۹۰ انشعاب و ۲ هزار و ۱۰۰ اشتراک جدید گاز اجرا و نصب شده است. وی با اشاره به وضعیت گازرسانی در مناطق شهری استان گفت: میزان برخورداری مناطق شهری از شبکه گاز ۹۹ درصد است و تنها شهرهای میمه و پهله زرین آباد شهرستان دهلران از نعمت گاز برخوردار نیستند که طرح گازرسانی به این شهرها با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اجراست.

وی تاکید کرد: با تمام عملیات گازرسانی به این ۲ شهر باقی مانده تا پایان امسال ضریب نفوذ گازرسانی در شهرهای استان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

 

توان عملی واحدهای نیروگاه نکا ٢٣ مگاوات افزایش یافت

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا در مراسم بهره ­برداری از پروژه افزایش توان عملی واحدهای نیروگاه شهیدسلیمی نکا با اعلام این خبر افزود: با توجه به عمر بالای تجهیزات، بازدهی تولید واحدها تا حدودی کاهش یافته بود، برای بازیابی توان و استفاده بهینه از ظرفیت­های موجود واحدها و با اتکا به توانمندی و ظرفیت­های فنی و تخصصی همکاران خود چندین پروژه­ بهسازی و بازسازی را با حدود ۳۳۵ میلیارد ریال سرمایهگذاری در زمان خروج واحدهای بخار و سیکل­ ترکیبی جهت انجام تعمیرات اجرا کردیم که در نتیجه توان عملی واحدها ۲۳ مگاوات افزایش یافت. محسن نعمتی در ادامه به اجرای ۱۲ پروژه رفع موانع و محدودیت های تولید در نیروگاه نکا اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه­ ها اهدافی از قبیل افزایش توان تولید و بهبود راندمان واحدها، افزایش پایداری واحدها، افزایش ضریب آمادگی واحدها، کاهش مصرف آب دمین به میزان ۲۰ مترمکعب در ساعت، کاهش نرخ خروج اضطراری، کاهش مصارف آب و سوخت، کاهش مصرف انرژی داخلی واحدها، استفاده از توان متخصصان داخلی، کمک به رونق اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز از کشور محقق شده است. وی در ادامه بر اهتمام جدی و تمرکز نیروگاه به ساخت داخل و حمایت از تولید داخلی تأکید کرد و گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه در سالهای اخیر، با پیگیری ­های اداره ساخت داخل این شرکت و توانمندی سازندگان داخلی بالغ بر ۱۳۰۰ سری از قطعات نیروگاه به تعداد بیش از ۵۹ هزار عدد با کیفیتی خوب و قابل رقابت با مشابه خارجی طراحی و تولید شد که اکنون در حال بهره ­برداری از آنها هستیم.

روند صعودی شاخصهای
در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از جابجایی یک میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان، افزایش ۱۹ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی و ترانزیت بیش از ۸ هزار دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه در بندرلنگه خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه، «قاسم عسکری نسب» اظهار داشت: طی دوره زمانی ۳ ماه نخست سال ۹۹، در مجموع ۹۵۶ هزار تن انواع کالا در بندر لنگه و بنادر وابسته به آن تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، ۴۶۹ هزار و ۵۵۹ تن با رشد ۴ درصدی مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۴۸۶ هزار و ۴۶۰ تن به فرآوردههای نفتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به صادرات ۲۳۳ هزار و ۶۶۵ تن کالای غیر نفتی با رشد ۱۹ درصدی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، سهم بندرلنگه در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام ۴۲ هزار و ۷۸۶ تن بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۱۷ هزار و ۹۸۲ تن رسید که ۹ هزار و ۶۵۰ تن از اینگونه کالاها وارد بندر لنگه و بنادر
وابسته به آن شده است. عسکری نسب با بیان اینکه بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشورهای آسیای میانه محسوب میشود عنوان کرد: در ۳ ماه نخست سال ۹۹ ترانزیت بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ خودرو بدون هیچگونه سانحه و خسارت از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه انجام گرفت . وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را یک هزار و ۴۸۵ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ظرفیت بارگیری ۱۹۳ فروند شناور، بالای هزار تن و ۲ هزار و ۷۷۴ فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن بوده است.

در راستای نهادینه کردن مدیریت مصرف بهینه آب در جامعه صورت گرفت:

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر همکاری با تشکل های زیست محیطی استان گفت: سمنها نقش مهمی در فرهنگ سازی پیرامون موضوعات مختلف در بطن جامعه دارند به طوریکه می توان گفت سازمانهای مردم نهاد به عنوان
چشم بیدار جامعه می توانند به حل معضلات فرهنگی کمک شایانی کنند و در این راستا شرکت آبفا استان
اصفهان با هدف ترویج مصرف بهینه آب در
جامعه همکاری با ۲۰ تشکل مردم نهاد محیط زیستی در استان را آغاز نمود.

سید اکبر بنی طباء با قدردانی از تلاش سازمانهای مردم نهاد در زمینه زیست محیطی در استان تصریح کرد: خوشبختانه سازمان های مردم نهاد روز به روز گسترش یافته و تاثیر گذاری آنها در جامعه بیشتر می شود. براین اساس در نظر گرفته شده با کمک و همکاری این نهاد های مردمی بتوانیم فرهنگ درست مصرف کردن آب را به قشرهای مختلف آموزش داده و نهادینه کنیم.

وی افزود: شرکت آبفا استان اصفهان در نظر دارد با مشارکت تشکلهای مردم نهاد برای فرهنگ سازی بیشتر در امر مصرف بهینه آب برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی در دستور کار قرار دهد.

در ادامه برخی از اعضای تشکل های زیست محیطی استان به برنامه و راهکارهایی که در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب موثر است اشاره کردند که در این میان پریسا حسینی سمنانی از انجمن زیست بان پایدار گفت:در چند سال اخیر شرکت آبفا برنامه های آموزشی متنوعی برای مقاطع مختلف تحصیلی برگزار نموده و در صورتی که از روش های خلاقانه در مفاهیم آموزشی استفاده شود، قطعا میزان اثر گذاری این آموزش ها به مراتب افزایش می یابد و به معنی واقعی دانش آموزان می توانند سفیران آب در جامعه باشند.

مرتضی چه گونی ار انجمن صلح با طبیعت با بیان اینکه باید نگرش زیست محیطی در بین شهروندان ایجاد نمود تا در نهایت مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند اظهار داشت: باید برنامه هایی تدوین نمود که مردم اطلاعات درستی از میزان آب مجازی که درتهیه کالاها و محصولات به مصرف می رسد داشته باشند چرا که اگر مردم بدرستی بداند چه میزان آب برای تولید اجناس و محصولات استفاده می شود قطعا نگرش درستی در رابطه با مصرف آب و دیگر کالاها از خود نشان می دهند.

وی استفاده از آب خاکستری را هم حائز اهمیت دانست و گفت: باید با تعامل با دستگاه ها و شرکتهای مختلف به ویژه شهرداری ها استفاده از آب خاکستری در صنایع غیر غذایی و آبیاری فضای سبز مد نظر قرار گیرد.

سیف اله عظیمانی از انجمن دوستداران طبیعت شهرستان فریدونشهر گفت: به لحاظ اقلیم آب وهوایی شهرستان فریدونشهر منابع آبی دراین شهرستان فراهم است اما این درحالیست که همه مردم در این شهرستان تحت پوشش شبکه فاضلاب نیستند درحالیکه اگر تاسیسات فاضلاب در شهرستان بطور کامل اجراء شود از سلامت منابع آبی در این منطقه حفاظت می شود همچنین اجرای برنامه های فرهنگی به منظور ترویج مصرف بهینه آب در این شهرستان لازم به نظر می رسد.

طاهره دادخواه از جمعیت امید دوستداران زاینده رود گفت: بررسی های صورت گرفته بیانگر این است که هرگاه فضای ناامیدی در جامعه افزایش یابد مردم بیشتر به مصرف آب روی می آورند بر این اساس به نظر می رسد باید با ایجاد فضای امیدواری و شادی از طریق شبکه های اجتماعی مردم را از طریق برنامه های شاد به مصرف بهینه آب رهنمود کرد.

ابراهیم آذری از انجمن حفاظت از میراث فرهنگی طبیعی و آثار تاریخی ایران با تاکید بر استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب گفت: باید زمینه های استفاده از تجهیزات
کاهنده مصرف آب در بین تمام اقشار جامعه فراهم شود زیرا بهره مندی از این نوع تجهیزات مصرف آب را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد .

بهجت قریشی نژاد مدیرعامل جمعیت دوستداران محیط زیست طبیعت یاران در این جلسه گفت: دراین چند سال اخیر به لحاظ وقوع خشکسالی های مستمر مدام از آموزش کودکان زیر ۱۰ سال سخن به میان می آید در حالیکه به نظر می رسد باید به آموزش بزرگسالان نیز پرداخت زیرا رفتار کودکان برمبنای الگو های رفتاری است که از بزرگسالان برداشت می کنند .

سمیه بهرامیان از انجمن پیام آوران سبز پارسی سمیرم گفت: مردم هنوز با تبعات بحران کم آبی به خوبی واقف نیستند در حالیکه اگر آموزش هایی همراه با ترس در دستور کار قرار گیرد شاید مردم بهتر مصرف بهینه آب را مد نظر قرار دهند که پیشنهاد می شود در شبکه های اجتماعی برنامه چالش مصرف آب ایجاد کرد.

محبوبه قاسمی از جمعیت یاران خمینی شهر گفت: افرادی که به فرهنگسراها مراجعه می کنند دارای ظرفیت بسیار خوبی در تهیه محتوای های آموزشی در راستای مصرف بهینه آب هستند که اگر از این ظرفیت ها استفاده شود می توان فرهنگ مصرف بهینه آب را در جامعه به خوبی نهادینه کرد.

و در پایان حشمت اله انتخابی دبیر شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان گفت: از فعالان زیست محیطی استان درخواست می شود راهکارهای جدید و خلاقانه ای در رابطه با مصرف بهینه آب ارائه دهند تا در جلسات آتی با رسیدن به جمع بندی همکاری ها به طور جدی گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در مراسم بهره­ برداری از پروژه افزایش توان عملی واحدهای نیروگاه شهیدسلیمی نکا با اعلام این خبر افزود: با صرف هزینهای اندک محدودیتهای تولید یکی از واحدهای بخار مجموعه مرتفع و توان این نیروگاه حدود ۲۳ مگاوات افزایش یافت.

محسن طرزطلب ادامه داد: در طی چند سال گذشته در راستای خطوط راه بردی مشخص شده از سوی وزارت نیرو برنامههای افزایش بهرهوری، کاهش هزینهها و استفاده مناسبتر از تاسیسات و تجهیزات موجود در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در چند سال اخیر با ارتقای واحدهای گازی موجود و رفع محدودیت واحدهای بخار شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بودهایم و با هزینههای بسیار اندک توانستهایم بهرهوری واحدهای نیروگاهی را افزایش بدهیم.

طرزطلب با بیان اینکه تعمیرات سالیانه واحدهای نیروگاه نکا در زمان مقرر به پایان رسیده است، گفت: اوایل تیرماه شکسته شدن پره یکی از توربینهای بخار نیروگاه نکا موجب از مدار خارج شدن این واحد در روزهای پیک تابستان شده بود که با تلاش شبانهروزی کارکنان این مجموعه، واحد ظرف سه روز به مدار تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: نیروگاه نکا در حال حاضر
دارای چهار واحد بخار هر یک به ظرفیت ۴۴۰ مگاوات است که در کنار این واحدها یک نیروگاه سیکل ترکیبی نیز احداث شده و در مدار بهرهبرداری است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: همچنین براساس برنامهریزی صورت
گرفته عملیات اجرایی احداث یک بلوک سیکل ترکیبی جدید دیگر نیز در این نیروگاه به زودی آغاز خواهد شد.

اهواز : فرج-مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه رکورد مصرف تاریخ صنعت برق خوزستان شکسته شد؛ گفت: اگر مصرف برق بر همین منوال ادامه ادامه داشته باشد خاموشی اجتناب ناپذیرخواهد بود. محمود دشت بزرگ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شبکه برق رشد بیش از هشت درصد را تجربه کرده و رکورد جدیدی در تاریخ صنعت برق ثبت کرده است. وی بیان کرد: روز شنبه هفته جاری (۲۱ تیر) اوج مصرف برق به ۸ هزار و ۳۷۸ مگاوات رسید و از رکورد قبلی صنعت برق در سال ۹۶ با مصرف ۸ هزار و ۲۲۰ مگاوات عبور کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستا ن این رشد مصرف را باعث وارد شدن شوک به تجهیزات دانست و افزود: علی رغم ظرفیت سازی های صورت گرفته که تاکنون باعث پایداری شبکه شده است باید بدانیم اگر رشد مصرف برق از یک قاعده معقول پیروی نکند و چنین شتابان باشد باعث بارگیری بیشتر از تجهیزات و فشار به آنها و خاموشی ناخواسته خواهد شد. دشت بزرگ با اشاره به ثبت دمای بالای ۵۰ درجه و افزایش رطوبت در برخی از نقاط استان و استمرار آن در روزهای آتی؛ تصریح کرد: اگر در ساعت های اوج بار، مدیریت مصرف صورت نگیرد به ازای هر درجه دما که از ۴۷ عبور کند افزایش بار قابل ملاحظه ای در شبکه صورت خواهد گرفت و این افزایش بار آسیب زا و حادثه ساز خواهد بود.

وی افزود: برای چند روز پیاپی مصرف برق بیشتر از ۸ هزار مگاوات است و تجهیزات در حداکثر بارگیری هستند و این تداوم و ماندگاری افزایش بار؛ خود خطر دیگری برای شبکه است. مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: مشترکین در روزهای که دما افزایش پیدا می کند همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند.

در مراسمي با حضور مديران ارشد شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد تاکید شد:
 

طي مراسمي با حضور جمعي از مديران ارشد شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد مراسم تجليل از كارگران نمونه سال ۱۳۹۸ با فاصله گذاري اجتماعي و به صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد، سيد مجيد منبتي در مراسم تقدير از كارگران نمونه اين مجتمع گازي طي سخناني به اهميت جايگاه كارگران در صنايع كشور به خصوص صنعت عظيم نفت و گاز پرداخت و گفت: كارگران همواره در تحقق اهداف نظام جمهوري اسلامي، آباداني و پيشرفت اقتصادي كشور نقش غيرقابل انكاري دارند و اركان اصلي رونق توليد و پيشگامان جهش توليد در بازار كسب و كار هستند. وي اظهار داشت: توسعه كشور در گرو مسئوليت پذيري و تعهد كارگران است و حركت چرخه كار و تلاش با نيروي توانمند كارگري معنا پيدا مي كند و اين عزيزان نقش بسزايي در زمينه توليد، روش و بهبود توليد، سرمايه گذاري، بازار كسب و كار و مواد اوليه دارند.

مهندس منبتي تصريح كرد: كارگران اين تلاشگران بي ادعاي عرصه توليد گاز طبيعي در پالايشگاه خانگيران منشا خدمات بزرگي به هزاران مشترك خانگي و صنايع هستند و موفقيت هاي كسب شده در تمامي حوزه ها طول ساليان گذشته، مرهون زحمات و تلاش هاي كليه كاركنان و كارگران در اين مجتمع گازي است.

اين مقام مسئول اضافه كرد: وجود ذخاير عظيم خدادادي در دل زمين و وجود تاسيسات پالايشگاهي فرصت اشتغال و كسب و كار براي تعداد دو هزار نفر و كسب روزي حلال در اين منطقه را بوجود آورده است كه از اين بابت بايد شكرگزار خداوند متعال باشيم. مديرعامل شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد همچنين به وضعيت شيوع كرونا اشاره كرده و خاطر نشان نمود: خوشبختانه با تدابير انديشيده شده، تصميمات مهمي در زمينه جلوگيري از شيوع و فراگيري ويروس، حفظ فاصله گذاري اجتماعي، رعايت موارد بهداشتي از جمله ضدعفوني سايت عملياتي و واحدهاي اداري، ضدعفوني معابر شهرستان ، روستاهاي پيرامون و مجتمع هاي مسكوني و همچنين توزيع ماسك در بين كاركنان انجام شد.

وي در ادامه رعايت موارد بهداشتي از سوي كاركنان در خارج از مجموعه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: شرايط بحراني كشور در مواجهه با بيماري كرونا مي طلبد كه همه ما در سطح جامعه و هنگام مراجعه به بازار براي تامين مايحتاج زندگي، كليه موارد بهداشتي را رعايت نماييم و پشتيبان مدافعان سلامت و كادر پزشكي در مراكز درماني و بيمارستاني باشيم.

اين مقام مسئول در پايان يادآور شد: جنگ امروز مسئله اقتصاد است و ما بايد در دفاع از سنگر اقتصادي به بيانات حضرت آقا در حوزه اقتصاد مقاومتي و جهش توليد توجه نماييم تا منويات مقام معظم رهبري محقق گردد و در اين مسير قدم برداريم.