رضایت و تقویت رابطه با مشتریان اولویت بیمه البرز

مدیرعامل این شرکت در آیین معارفه معاونت جدید فروش و بازاریابی با تاکید بر اینکه بازاریابی و فروش از مقولههای بسیار مهم در کسب و کار است، گفت: متاسفانه به خاطر عدم توجه به این مقوله مهم، هر ساله شرکتهای بیمه بیمهگزاران قبلی خود را از دست میدهند. محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه البرز اعلام کرد: اولویت اول بیمه البرز ایجاد رضایت و تقویت رابطه با مشتریان است که در نهایت به وفاداری و حفظ و ماندگاری بیمهگزار میانجامد. وی با بیان این که شرکت بیمه البرز یک سازمان مشتریمحور است، گفت: بر این اساس ساماندهی و اصلاح امور در جهت افزایش رضایتمندی مشتری یکی از استراتژیهای مهم بیمه البرز قرار گرفته است لذا به تازگی معاونت جدید فروش و بازاریابی با هدف نظارت بر واحدهای متولی حوزه فروش، مدیریت توسعه بازار، مدیریتهای امور شعب و بیمههای عمر تشکیل شد و غلامحسین آقاخانی که مدیری پاکدست، حرفهای و منظم است به عنوان معاونت بازاریابی و فروش منصوب شد. نایب رییس هیات مدیره درعین حال تاکید کرد: مشتری سزاوار بالاترین توجهات و دریافت بیشترین و بهترین خدمات است و بر همین اساس مشتریمداری و ارایه بهتری خدمات به بیمه گزاران، ماموریت کلیدی بیمه البرز است.

 

روند مطلوب بازگشت ارز صادراتی

به گفته غلامرضا رومیانی نژاد رئیس شعبه قم بانک توسعه صادرات ایران، صادرکنندگان استان قم طی سال ۹۸ بیش از ۵ میلیون دلار ارز به صورت اسکناس به کشور برگردانده اند و این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.

در راستای همراهی با سیاست های کلان اقتصادی کشور در موضوع برگشت ارز حاصل از صادرات، صادرکنندگان استان قم طی سال ۹۸ بیش از ۵ میلیون دلار ارز به صورت اسکناس به کشور برگردانده اند و این روند در سال جاری نیز ادامه دارد. غلامرضا رومیانی نژاد اعلام کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱.۰۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور استان پرداخت شده که بالاترین میزان تسهیلات اعطایی این شعبه از بدو تاسیس تاکنون بوده است و ۸۵ درصد از صادرکنندگان نمونه استان از مشتریان این بانک هستند. غلامرضا رومیانی نژاد تصریح کرد: استان قم با برخورداری از صنایع پایه نفتی و پلاستیکی، صنایع دستی، فرش دستبافت، صنایع سرب، صنایع کفش ماشینی و صنایع چسب و شیمیایی، ارزآوری قابل توجهی را در حوزه صادرات غیر نفتی دارد. به گفته رومیانی نژاد، خدمات این شعبه از بانک توسعه صادرات محدود به اعطای تسهیلات نبوده و کلیه خدمات بانکی را شامل می شود.

گردش چرخ دو هزار بنگاه اقتصادی با تسهیلات بانک ملی

بانک ملی ایران طی بهار امسال به حدود دو هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط تسهیلات اعطا کرد. در سه ماه ابتدای سال جاری این بانک با هدف حمایت از بازار بالغ بر ۳۵ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت کرده است. بانک ملی ایران در مدت مذکور، تعداد ۱۵ فقره تسهیلات ریالی از محل منابع داخلی خود به ارزش چهار هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال در حوزه های احداث مجموعه ورزشی، احداث نیروگاه برق، تولید لوله های پلی اتیلن، تولید فولاد، کارخانه تولید انواع آرد، هتل و مجتمع اقامتی و توریستی و... مصوب کرده است. تصویب یک فقره تسهیلات ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۵ هزار یورو در حوزه تولید شیشه های کنترل کننده انرژی از دیگر اقدامات این بانک است.

صورتهای مالی بیمه کوثر نهایی شد

سود خالص شرکت بیمه کوثر در سال۹۸ نسبت به سال ماقبل آن ۴۱درصد رشد داشت. صورتهای مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به ۱۳۹۸ بیمه کوثر با بهبود در بندهای حسابرسی و با اهمیت، نهایی شد و به سهامداران شرکت نیز ارایه شده است. مصطفی مقصودی از تحقق ۲هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال سود خالص در سال ۱۳۹۸ خبر داد و افزود: این شرکت با سرمایه ۲هزارو۵۰۰میلیارد ریالی؛ بهازای هر سهم ۹۸۲ ریال سود محقق کرده است در حالی که در سال۱۳۹۷، سود هر سهم شرکت ۶۹۵ ریال بوده است. معاون مالی بیمهکوثر خاطرنشانکرد: آخرین صورتهای مالی حسابرسیشده و مفاد آییننامه "۶۹" بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مبنای محاسبات توانگری شرکت است و با توجه به اینکه بیمه کوثر بهمدت چهار سال رتبه یک توانگری را بهدست آورده است، حفظ سطح یک توانگری و افزایش نسبت آن، از جمله اولویتها و برنامههای آینده این شرکت است.

بازگشایی “بنو” با ۴۷ درصد رشد قیمت

نماد معاملاتی شرکت بیمه تجارتنو پس از افشای اطلاعات با اهمیت درفرابورس بازگشایی شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی؛ سهم بیمه تجارتنوکه در بازار سرمایه با نماد” بنو” شناخته میشود پس از بازگشت به گردونه معاملات رشد ۴۷ درصدی را دریک روزبه ثبت رساند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: دکتر سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران گفت: تاثیر کرونا بر کسب و کارهای بیمه غیر قابل انکار است و باید تمام مساعی خود را به کار گیریم تا تهدیدها را به فرصت مبدل کنیم.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر محمد کریمی که در جمع اصحاب رسانه سخن میگفت با اعلام این مطلب افزود: بررسی آثار مثبت و منفی کرونا در صنعت بیمه نیاز به بررسی همه جانبه دارد که این امر بدون دسترسی به آمار و ارقام قابل اتکا ممکن نخواهد بود. دکتر سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه ها و روابط عمومی های صنعت بیمه خاطر نشان کرد: شناسایی نیاز بیمه گران و جذب آنان به سمت محصولات بیمهای یک مسیر طولانی است که باید با تکیه بر تخصص و توانمندی رسانه ها و روابط عمومی ها با جدیت بیشتری دنبال شود. دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران افزود: در بحث فرهنگ سازی و تلاش برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه، نقش کارگروه روابط عمومی پررنگتر از سایر کارگروههای تخصصی سندیکای بیمه گران ایران به شمار میرود. دکتر سید محمد کریمی دکتر سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ضمن تشریح برنامه های سندیکای بیمه گران در مباحث فرهنگسازی بیمهای به لزوم تغییر ابزارهای بیمه گری اشاره کرد و گفت: امروزه ادامه عملیات بیمه گری با استفاده از ابزار الکترونیکی و دیجیتالی یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت آشکار به شمار میرود. دکتر سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به اهمیت تکمیل اطلاعات و آمار در صنعت بیمه نیز تاکید کرد و گفت: انتشار دقیق و به موقع آمارها توسط صنعت بیمه میتواند تحلیل درستی از شرایط صنعت بیمه را در دسترس سیاستگذاران این صنعت قرار دهد. دکتر سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ، از حذف بیمه نامه های فیزیکی به عنوان گامی بلند برای تسهیل در امر بیمهگری یاد کرد و افزود: با برنامه ریزی دقیق در صنعت بیمه می توان جایگاه این صنعت را در نظام پولی و مالی کشور تثبیت کرد. شایان ذکر است در این نشست سردبیران، خبرنگاران و مدیران رسانه و همچنین تنی چند از مدیران عامل صنعت بیمه نیز به طرح دیدگاههای خود پرداختند.

 
 

با حضور موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان و داریوش محمدی مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین چک خسارت ۲۲ میلیارد ریالی یکی از مجتمع های تجاری شهرستان آبادان پرداخت گردید. فرماندار آبادان در این مراسم با اشاره به وضعیت کنونی کسب و کارها در کشور گفت: در شرایط سخت اقتصادی و کرونایی کشور، حمایت از کسب و کارها حرکت ارزشمندی است و بی تردید ما قدردان مجموعه هایی هستیم که در این چنین شرایطی به مردم خدمت می کنند. موسوی افزود: در شرایط سخت کرونایی که بخشی از بازار ما دچار حادثه آتش سوزی شده و آسیب دیده بود، یک شرکت خوب بیمه ای در سریع ترین زمان ممکن خسارت آن را پرداخت کرده است . داریوش محمدی مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین نیز در این مراسم با اشاره به پرداخت این خسارت به مجموعه تجاری آبادان گفت: پرداخت این خسارت پس از بررسی پرونده و ارزیابی خسارت در کمتر از دوماه صورت گرفته است . دکتر محمدی پرداخت به موقع خسارت را از اولویت های اصلی شرکت بیمه ایران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان کرد و افزود: پرداخت خسارت به این مجموعه در شرایطی انجام شده که کشور در شرایط سخت کرونایی قرار گرفته است . دکتر محمدی افزود: بهترین زمان برای جلب رضایت بیمه گذاران ، هنگام وقوع خسارت است و درهمین راستا این شرکت به دلیل دانش فنی و توانگری مالی بالا خسارت وارده به این مجموعه را در کمترین زمان ممکن پرداخت کرده است. مدیرعامل بیمه ایران معین با اشاره به بزرگی این حادثه گفت: براثر این آتش سوزی به ۲۴ غرفه این مجموعه خسارت کلی وارد شده و ساختمان و اموال وکالاهای بیمه گذار از بین رفته بود که با پرداخت به موقع خسارت از سوی شرکت بیمه ایران معین انتظار می رود کسب وکار این بیمه گذار به شرایط قبل از وقوع حادثه برگردد.

 

محمد بارکیندو دبیرکل اوپک در فاصله دو روز تا نشست این نهاد با متحدان برای تصمیم گیری در خصوص تسهیل کاهش تولیدات از آگوست، اعلام کرد که بازار نفت رفته رفته به تعادل نزدیک میشود.به گزارش رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در قالب گروهی موسوم به اوپک پلاس از ماه مه و پس از آنکه بحران کووید -۱۹ یک سوم تقاضای جهان را از بین برد و موجب فروپاشی قیمتها شد، در توافقی تولیدات خود را روزانه ۹.۷ میلیون بشکه کاهش دادند.قرار است این توافق بعد از جولای و تا دسامبر تسهیل شده و به ۷.۷ میلیون بشکه در روز کاهش یابد البته تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است. بر این اساس، هیأتی موسوم به کمیته نظارت وزارتی مشترک (JMMC) چهارشنبه هفته جاری در خصوص مرحله بعدی کاهش تولیدات تصمیم گیری خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت سرمایهگذاری برق انرژی غدیر گفت: نیروگاه غدیر ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاواتی برق را داشته و قرار است ۱۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین را به صورت روزانه تولید کند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون معصومی ادامه گفت: نیروگاه غدیر ۵۰۰ مگاواتی و با توان ساخت داخل در کشور ساخته شده است و قرار است آخر هفته ۲ واحد گازی و تجاری به بهره برداری برسد.معصومی با بیان اینکه در حوزههای مختلف نیروگاهی حرارتی و تجدید پذیر هم چند پروژه در دست اقدام است افزود: یکی از آنها که زودتر از بقیه امید است به بهرهبرداری برسد نیروگاه قشم است.او ادامه داد: واحدهای گازی این نیروگاه تا آخر تیرماه سنکرون خواهد شد و واحد یک آن اکنون کامل شده است و تا چند روز دیگر وارد مدار میشود و واحد دوم آن تا پایان تیر وارد مدار میشود.

از سرگیری تولید بنزین
در پالایشگاه کوردون ونزوئلا

شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تولید بنزین در پالایشگاه کوردون به ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز را ازسرگرفت.به گزارش ایسنا، واحد کرکینگ کاتالیتیک پالایشگاه کوردون که برای تولید بنزین ضروری است، هفته گذشته در پی بروز آتش سوزی در این پالایشگاه که به سرعت مهار شد، فعالیتش متوقف شد.ایوان فریتس، رهبر اتحادیه کارگران اظهار کرد تولید این پالایشگاه چند روز پس از این حادثه از سرگرفته شد و اکنون ۳۰ هزار بشکه در روز بنزین تولید میکند. یک منبع آگاه دیگر که مایل نبود نامش فاش شود، اظهار کرد فعالیت واحد کرکینگ از اواخر هفته گذشته ازسرگرفته شد.کوردون تنها پالایشگاهی است که در حال حاضر در ونزوئلا بنزین تولید میکند. شبکه پالایشگاهی ونزوئلا ۱.۳ میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش دارد اما به دلیل سالها عدم سرمایه گذاری و انجام به موقع فعالیتهای تعمیراتی عمدتا متوقف مانده است و تحریمهای آمریکا هم مانع از واردات بنزین به این کشور شده و ونزوئلا را با بحران کمبود شدید بنزین مواجه ساخته است.

تأیید بیش از ۱۶ هزار خودرو عمومی برای تبدیل به گازسوز

مدیر طرح سیانجی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی از تأیید مشخصات بیش از ۱۶ هزار و ۲۳۰ خودرو برای تبدیل به گازسوز از ابتدای راهاندازی سامانه جدید طرح رایگان دوگانهسوز کردن خودروهای عمومی خبر داد.محمدحسین باقری در این باره به شانا گفت: تاکنون در مجموع مشخصات ۷۶ هزار خودرو در سامانه جدید ثبت شده است که از این تعداد، مشخصات ۱۶ هزار و ۲۳۴ خودرو تأیید و مشمول تبدیل شناخته شده است.وی با تأکید بر اینکه از این تعداد ۳ هزار و ۷۷۳ خودرو تاکنون به گازسوز تبدیل شدهاند، افزود: ۸ هزار و ۵۹۸ دستگاه خودرو عمومی از این تعداد نیز مشخصات آنها تأیید و فرآیند نوبتدهی آنها انجام شده و در انتظار تبدیل به سر میبرند.مدیر طرح سیانجی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تأکید کرد: ۳ هزار و ۸۶۳ خودرو عمومی نیز در سامانه ثبت شده است که مالکان آنها در انتظار تأیید مشخصات و فرآیند نوبتدهی به سر میبرند

وزیر نفت تاکید کرد

گروه انرژی: وزیر نفت از تدوین چهار سند در بخشهای مختلف نفت و گاز شامل چشمانداز تولید نفت، گاز، پتروشیمی و مصرف سوخت تا افق ۱۴۲۰ خبرداد و گفت: این اسناد، ریلگذاری صنعت نفت برای آینده است.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه پس از نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس در جمع خبرنگاران این نشست را با ارزش توصیف و اظهار کرد: دوستان در این نشست با دقت به گزارشها گوش کردند و دیدگاههایی که هم ارائه دادند مفید، پخته و حرفهای بود. وی با بیان اینکه پایه خوبی برای همکاریهای مؤثر در کشور در زمینه انرژی در این نشست بنا شد، تصریح کرد: نمایندگان کمیسیون انرژی در این نشست حساسیت خود را نسبت به بعضی از موارد اعلام کردند که تصمیم بر آن شد موارد بر اساس همکاری و نظر کمیسیون انرژی تنظیم شود.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه حل بعضی از موارد حتی نیازمند قانون نیست و حمایتهای سیاسی و همدلی میتواند کارها را در کشور پیش ببرد، افزود: برای نمونه نمایندگان کمیسیون انرژی در موضوع پتروپالایشگاهها از فعالیتهایی که وزارت نفت انجام داده، استقبال کردند و قرار شد حمایت سیاسی انجام شود که بسیار ارزشمند است.

بهینهسازی مصرف سوخت

زنگنه یکی از دغدغههای اعضای کمیسیون انرژی را بهینهسازی مصرف انرژی در مصرف سوختهای مایع و گاز دانست و افزود: قرار شد در این زمینه چهار سند تنظیمشده از سوی وزارت نفت به دوستان در کمیسیون انرژی تقدیم شود.وی از سند مربوط به مصرف سوخت حملونقل تا افق ۱۴۲۰ بهعنوان نخستین سند نام برد و گفت: این سند بینبخشی است و شامل بهینهسازی خودروها، اصلاح ساختار حملونقل درونشهری و برونشهری کشور و نوع خودروهایی که ساخته میشود، خواهد بود.

وزیر نفت ادامه داد: سندهای بعدی به ترتیب مربوط به عرضه و تقاضای گاز تا افق ۱۴۲۰، سند تولید نفت تا ۱۴۲۰ و سند مربوط به پتروشیمی است. وی از این سندها بهعنوان ریلگذاری برای آینده صنعت نفت یاد کرد و گفت: درست است که این موارد در یک سال به انجام نمیرسد، اما در تلاشیم تجربه خودمان را با تجربه و خواست نمایندگان همراستا کنیم.

ضرورت توجه به حقوق کارکنان نفت

زنگنه با بیان اینکه حقوق کارکنان صنعت نفت دیگر موضوع مطرحشده در این نشست بود که ارزیابی شد، اظهار کرد: همیشه صنعت نفت زیر فشار بود که چرا حقوق کارکنان آن بالا است، اما در این نشست برای نخستین بار بود که گفتند شما باید به کارکنان و مسائل رفاهی آنها توجه کنید و فاصله حقوق کارکنان کم شود. وی از کمک نفت به توسعه مناطق نفتخیز بهعنوان دیگر موضوع مطرحشده در این نشست یاد کرد و گفت: اگرچه کارهایی از سوی نفت انجام میشود، اما منابع شرکت ملی نفت کافی نیست و بهطور حتم باید فکر جدیدی شود.

وزیر نفت ادامه داد: همچنین کمک به صنایع پاییندستی، توجه به ساخت داخل، حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی و مشکلات دانشگاه نفت نیز ارزیابی شد.

زنگنه با تأکید بر اینکه کمک برای تأمین منابع نفت برای سرمایهگذاریها باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا صنعت نفت پیشران اقتصاد است، افزود: اگر منابع مورد نیاز برای توسعه تأمین شود، بخشهای دیگر صنعت کشور و بخش پیمانکاری فعال خواهد شد.

افزایش قیمت گازوئیل یک دروغ بزرگ است

وزیر نفت شایعه افزایش قیمت گازوئیل را جنگ روانی دشمنان علیه مردم ایران عنوان کرد و گفت: هیچ برنامه، ایده، طرح و پیشنهادی در هیچ سطحی برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و باوجود تکذیبهای مکرر باز هم این جنگ روانی را علیه مردم ایران ادامه میدهند. پیش از این و در خردادماه سخنگوی دولت به صراحت اعلام کرده بود که تصمیم برای افزایش نرخ گازوئیل صحت ندارد؛ ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا افزایش قیمت گازوئیل صحت دارد، تاکید کرده بود چنین چیزی صحت ندارد و ما برنامهای در این زمینه نداریم.

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند. کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکهای ماههای مه و ژوئن اوپک پلاس که قرار بود به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد، برای یک ماه دیگر و تا پایان ماه ژوئیه تمدید شد، با این تفاوت که مکزیک مشمول این تمدید یک ماهه نیست و کاهش تولید ماه ژوئیه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

نشست بعدی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) که قرار است ماهانه برگزار شود، ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیرماه) و برای ارائه پیشنهاد درباره میزان کاهش تولید برگزار میشود. هماکنون حجم تولید ماه اوت این کشورهای مهم صادرکننده نفت خام تعیین شده است و این موضوع سبب میشود که ایجاد تغییر در توافق اوپک پلاس عملی نباشد.

در این راستا بهروزی فر، کارشناس حوزه انرژی در گفت و گو با ایسنا در خصوص شرایط فعلی بازار نفت، اظهار کرد: نمی توان انتظار داشت که در کوتاه مدت قیمت ها به شرایط سابق ۶۰ تا ۶۵ دلار بازگردد؛ چراکه تا زمانی که شیوع ویروس کرونا متوقف نشود و تقاضا افزایش نیابد تحقق شرایط سابق امکان پذیر نیست.

وی با بیا اینکه تنها در شرایطی که یک تحول خاصی رقم بخورد شاهد تغییر در وضعیت بازارخواهیم بود، تصریح کرد: با شرایط فعلی و وضعیت تقاضا نمی توان نسبت به بهبود شرایط امید داشت، حتی اگر کرونا نیز ریشه کن شود در کوتاه مدت نیز قیمت ها به حالت گذشته بازنمی گردد.