شیوع کرونا در ۱۲ استان به اوج رسید

کرونا این روزها دوباره در موجی وحشت آور شهرها و روستاها را در می نوردد و صدای آژیر هشدار را در جامعه به صدا درآورده است. بر اساس آخرین آمارها تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر رسید. سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه شنبه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند.

لاری افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت منتهی به ظهر سه شنبه ۱۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تا کنون ۲۲۵ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۳۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

او گفت: تا کنون دو میلیون و ۲۳ هزار و ۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری تصریح کرد: استانهای آذربایجانهای شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآوری کرد: استانهای تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. با این شرایط آنچه در روزهای اخیر مردم را در وحشت فرو برد انتشار فیلم های بود که نشان از جمع آوری ماسک های استفاده شده از سوی زباله گردها داشت و ادعا می شد این ماسک ها دوباره با شستشو و اتو به صورت غیرقانونی به چرخه استفاده باز می گردند.

در همین رابطه کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت بهداشت در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فیلم منتشرشده مبنی بر جمعآوری ماسکهای استفاده شده مردم به دست زبالهگردها و ایجاد موج نگرانی برای عرضه احتمالی ماسکهای استفاده شده در بازار، اظهار کرد: نباید زمینه سوءاستفاده افراد از ماسک را فراهم کرد، باید توجه داشت ماسک زباله عفونی تلقی میشود و در روزهای کرونایی باید با ماسک مانند زباله عفونی بیمارستانی رفتار شود. جهانپور ادامه داد: نهادهای درگیر در حوزه امحای زباله باید به عفونی بودن ماسکها توجه کنند، همچنین توصیه ما به مردم این است که ماسکهای مصرف شده را با قیچی یا وسیله اینچنینی امحا کنند و آن را داخل کیسه پلاستیکی دربسته قرار دهند و درون سطل زباله بیندازند. این مقام مسئول درباره استفاده از ماسکهای پارچهای گفت: مردم میتوانند از ماسک سه لایه پارچهای یا خانگی استفاده کنند، این ماسکها قابلیت شستوشو دارند و میتوان آنها را اتو و بارها مصرف کرد و باید توجه داشت که ماسکهای جراحی قابلیت شستوشو و مصرف دوباره ندارند. جهانپور گفت: اگر افرادی ماسکهای مصرف شده را جمعآوری کنند و برای استفاده مجدد به فروش برسانند معضل بهداشتی صورت رخ میدهد و این اقدام جرم محسوب میشود و مراجع قضایی و انتظامی میتوانند با متخلفان آن برخورد کنند. مردم در صورت مشاهده موارد این چنینی موضوع را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند. سخنگوی سازمان غذاودارو درباره تهیه ماسک از مراکز مجاز، گفت: توصیه ما این است که مردم از داروخانهها و فروشگاههای تجهیزات پزشکی ماسک تهیه کنند و برای تهیه ماسک به مراکز غیرمجاز و غیرمعتبر مراجعه نکنند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت زبالهگردی را در دوران شیوع کرونا یک اقدام پرخطر دانست و گفت: باید توجه داشت که تماس با ماسک و وسایل عفونی میتواند موجب انتقال آلودگی شود و افرادی که اقدام به جمعآوری زباله به ویژه ماسکهای مصرف شده میکنند ممکن است از نظر بهداشتی دچار مشکل شوند.

 

 

پلیس در خیابان جلوی رقابت نفسگیر خودروی قدرتمند هوندا آکورد با تسلا مدل ۳ را گرفت.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از کانالهای یوتیوبی به تازگی ویدئویی منتشر کرده است که رقابت جذاب و نفسگیر هوندا و تسلا را نشان میدهد که نهایت به دخالت پلیس ختم میشود.همانطور که در ویدئو مشاهده میکنید، به نظر میسد راننده Tesla Model ۳ با تمام قدرت پای خود را روی پدال گاز فشار داده است. به طور کلی در یک خودروی تسلا، با گشتاور روان و فوری آن، رسیدن به محدوده سرعت مجاز بسیار سریع اتفاق می‎افتاد. به طوری که اگر راننده این خودرو بخواهد اتومبیلهای گازسوز را پشت سر بگذارد میتواند این کار را به راحتی انجام دهد.در ویدئو منتشر شده به نظر میرسد که یک راننده که سوار بر خودرو هوندا آکورد است، قصد دارد به تسلا برسد. در هر صورت، تسلا بسیار جلوتر از او قرار دارد، در نتیجه راننده هوندا باید تمام توان خود را برای کم کردن این فاصله به کار برد. ما میتوانیم حدس بزنیم (دوربینهای خودرو صدا ضبط نمیکنند) که خودروی آکورد احتمالا برای رسیدن به سرعت بالا صدای زیادی تولید کرده است. علاوه بر این، کم کردن چنین فاصله زیادی به احتمال زیاد نیازمند گذشتن از حد مجاز سرعت است.البته کمی بعد از اینکه هوندا آکورد سعی میکند خود را به تسلا برساند، ماشین پلیس فورد موستانگ GT به سراغ آن رفته و راننده را مجبور به توقف خودرو میکند. راننده هوندا آکورد مثل تسلا خوش شانس نبود و به دام پلیس افتاد.

گیتی معینی بازیگر سریالهای طنز سیما ضمن مرور خاطراتی از بازی در مجموعه تلویزیونی «سهدونگ سهدونگ» از ایفای نقش در فیلم تازه نرگس آبیار خبر داد. گیتی معینی بازیگر سریال «سه دونگ سه دونگ» که این روزها از شبکه آی فیلم پخش میشود، درباره زندهیاد سیروس گرجستانی که در این سریال با او هم بازی بود، به مهر گفت: من و مرحوم گرجستانی به نوعی بچه محل هم بودیم. هر دو در جاجرود زندگی میکنیم. آقای سعید امیرسلیمانی و سیامک انصاری هم در همین محل ساکن هستند. اینکه میگویند مرگ از پلک چشم به انسان نزدیکتر است، واقعیت دارد. ایکاش انسانها قدر هم را بدانند و بیشتر با هم مهربان باشند.وی که پیش از این در رادیو حضور فعالتری داشت درباره فعالیت کمترش در تلویزیون گفت: بخشی از کارم را در رادیو متمرکز کردهام. از سوی دیگر، دستمزدها پایین است و برخی از تهیهکنندهها همین را هم نمیدهند و پول ما را میخورند.