تخصیص۲۶ میلیارد مکعب آب شور دریا برای آبزی پروری

وزیر نیرو گفت: حدود ۲۶ میلیارد متر مکعب آب شور دریا برای حوضچههای آبزی پروری و خنک کردن برجهای نیروگاههای حرارتی در جنوب تخصیص داده شد.به گزارش صدا و سیما، رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: در طرحهایی که نیازی به شیرین کردن آب ندارد در استانهای ساحلی مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر آب شور دریا برای استفاده در حوضچههای آبزی پروری و خنک کردن برجهای نیروگاههای حرارتی استفاده میشود.وی افزود: برای این مصارف تا حدود ۲۶ میلیارد متر مکعب آب شور دریاها تخصیص داده شده است که مطابق شرایط در استانهای ساحلی میتواند استفاده شود.وزیر نیرو گفت: در طرحهایی که نیاز است تا آب دریا را شیرین کنیم مجوزهای لازم در استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر داده شده است.اردکانیان افزود: در این طرحها نسبت آب شیرین به آب شور یک سوم است بدین معنا که باید سه برابر آب شور از دریا برداشت کنیم تا یک سوم آب شیرین بدست آید.وی گفت: برای شیرین کردن آب شور دریا و انتقال آن به نقاط غیر ساحلی هم در جنوب کشور مطالعاتش انجام شده است، اما اجرای آن مستلزم تهیه و تأیید طرح سازگاری با کم آبی در استان مربوط است.

 

پتروشیمی غدیر مجوز واردات ۵ هزار تن PVC را دریافت کرد

رئیس دفتر توسعه صنایع پاییندستی پتروشیمی گفت: براساس مصوبه کمیته تنظیم بازار، پتروشیمی غدیر مجوز واردات ۵ هزار تن PVC را دریافت کرد.به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه طهماسبی با بیان اینکه دفتر توسعه صنایع پاییندستی با همکاری دیگر سازمانها و ارگانهای ذیربط با جدیت به دنبال تنظیم بازار است، گفت: با هدف کاهش التهاب در بازار PVC به پتروشیمی غدیر مجوز داده شد تا اقدام به واردات ۵ هزار تن از این محصول با هدف تنظیم بازار کند.وی با اشاره به اینکه حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرفکنندگان واقعی محصولات پتروشیمی بهعنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه دفتر صنایع پاییندستی قرار دارد، افزود: همان طور که بارها اعلام شده است اعلام دقیق نیاز واقعی بازار از سوی تعاونیهای تامین نیاز و انجمنهای تخصصی مصرفکننده محصولات پتروشیمی میتواند بازار را با آرامش بیشتری همراه سازد.مرضیه طهماسبی تصریح کرد: عرضه، تقاضا، قیمت و سیاستگذاری تنظیم بازار، از ارکان تنظیم بازار محصولات پتروشیمی است و طبق ابلاغیه ستاد تنظیم بازار، فروش محصولات پتروشیمی فقط باید در بورس انجام شود. همچنین مشکلات برقی که منجر به توقف تولید پتروشیمی غدیر شده است بهزودی مرتفع و این مجتمع پتروشیمی به مدار تولید بازخواهد گشت.

مصرف بنزین به ۷۴ میلیون لیتر در روز رسید

رئیس کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران سوخت کشور گفت: میزان مصرف بنزین با بازگشت مردم به کسب و کار، به روال قبلی یعنی با ۵۰ میلیون لیتر افزایش به حدود ۷۴ میلیون لیتر در روز رسیده است.همایون صالحی در گفتوگو با ایلنا، درباره روند مصرف بنزین اظهار داشت: بعد از اعمال سهمیهبندی و بدنبال آن شیوع کرونا از اسفند و فرودین ماه شاهد کاهش چشمگیری در مصرف بنزین بودیم، بطوریکه در دو روز از فروردین حتی مصرف به حدود ۲۲ میلیون لیتر رسید، اما پس از اعلام امکان بازگشایی مشاغل و بازگشت مردم به کسب و کار، مصرف به روال قبلی یعنی با ۵۰ میلیون لیتر افزایش به حدود ۷۴ میلیون لیتر در روز رسید.

کشف یک میدان جدید گازی در پاکستان

گروه مول، غول انرژی پاکستان، خبر کشف یک میدان جدید گازی در منطقه کوهات از خیبر پاختونخوا را اعلام کرد. این کشف میتواند وابستگی سنگین پاکستان به واردات انرژی را کاهش دهد.به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، بریسلاو گاسو، معاون اکتشاف و تولید مدیرعامل گروه مول گفت: من خوشحالم که اعلام کنم ما یک کشف دیگر در پاکستان کردهایم. این کشف جدید در عمق بیشتری از میدان نفتوگاز «تال بلاک» در ناحیه کوهات واقع شده است. این میدان نفتی جدید که «مامیخل جنوبی ۱» نامگذاری شده است، امنیت انرژی پاکستان را به وسیله منابع داخلی تأمین میکند. تستهای اولیه چاه زده شده روی این میدان نشان میدهد که روزانه ۳۲۴۰ بشکه میعانات گازی از آن استخراج خواهد شد و روزانه ۱۶ میلیون فوت مربع گاز طبیعی از آن به دست میآید.

پست ۶۳ کیلوولت ورامین وارد مدار شد

پست ۶۳ کیلوولت ورامین با اجرای آخرین مرحله نصب دکلهای فشار قوی وارد مدار شد و از این پس، مردم شهرستان ورامین مشکل افت و نوسان ولتاژ نخواهند داشت.مسلم حاجی مزدرانی رئیس شرکت برق منطقهای شهرستان ورامین در حاشیه این عملیات به خبرنگار ایرنا گفت: : فاز دوم خط ۶۳ کیلوولت جدیدالاحداث شهرستان ورامین به عنوان یکی از پروژههای ملی وزارت نیرو دارای ۴ مدار است که ۲ مدار آن برقدار و وارد شبکه شد.وی تصریح کرد: با توجه به این که دو مدار دیگر این پست وظیفه برقرسانی به بخش مهمی از شهرستان را برعهده دارد و هم اکنون در پیک مصرف انرژی برق قرار داریم، لازم است تا با عبور از زمان پیک بار و نصب سه دکل تلسکوپی، دو مدار دیگر پست ۶۳ وارد شبکه شود.

اوپک پیش بینی کرد:

گروه انرژی: تحقیقات اوپک نشان میدهد در صورت بروز موج دوم همه گیری ویروس کرونا و توقف دوباره فعالیت های اقتصادی، روند بهبود تقاضا مختل شده و دنیا همچنان با مازاد ذخایر نفتی روبرو خواهد بود.

به گزارش ایسنا، اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان که در قالب گروه اوپک پلاس توافق کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز را از ماه مه به اجرا گذاشته اند، با اشاره به احیای تدریجی تقاضای جهانی برای نفت همزمان با گشایش اقتصادها از قرنطینه وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اعلام کرده اند قصد دارند از اوت محدودیت عرضه خود را به ۷.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. اوپک انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت پس از این که امسال ۹ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد، در سال میلادی آینده هفت میلیون بشکه در روز رشد کند. این گروه می خواهد تولیدش را در سال ۲۰۲۱ به میزان شش میلیون بشکه در روز افزایش دهد. اما تحقیقات داخلی اوپک که توسط رویترز مشاهده شده است، نشان می دهد که اگر موج دوم شیوع ویروس کرونا باعث وضع مجدد قرنطینه در سراسر جهان شود، اهداف مذکور به مخاطره خواهند افتاد.

چنین سناریویی تقاضا برای نفت را در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۱ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد و از همه مهمتر، باعث اشباع ذخایر نفت می شود که معیار اصلی اوپک برای بررسی کارآمدی کاهش تولید است. در این تحقیق که برای نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس آماده شده بود، آمده است: باید توجه داشت که در این سناریو، مجموع ذخایر نفت در سال ۲۰۲۰ به رکورد بی سابقه ۱.۲۱۸ میلیارد بشکه صعود خواهد کرد.چنین آماری معادل نگه داشتن بیش از ۱۲ روز تولید جهانی نفت در ذخایر به دلیل تقاضای ضعیف است.

بر اساس گزارش رویترز، تحت چنین سناریویی، ذخایر نفت در سه ماهه سوم کاهش پیدا نخواهند کرد و در سه ماهه چهارم تنها اندکی کاهش پیدا می کند و حدود ۱۴۹ میلیون بشکه بالاتر از میانگین پنج ساله ذخایر در کشورهای صنعتی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) می ماند.

تحلیلگران قبلا هشدار داده بودند موج دوم همهگیری ویروس کرونا دوباره قیمت نفت را پایین آورده و با کاهش درآمدهای نفتی، به تولیدکنندگان اوپکپلاس آسیب بیشتری می رساند. عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی در نشست این کمیته وزارتی گفت ائتلاف اوپک پلاس علیرغم ترس از موج دوم همه گیری کرونا، از اول ماه اوت میزان کاهش تولید خود را پایین می آورد.

کاهش قیمت جهانی نفت با شیوع کرونا

تصمیم مجدد اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت در حالی انجام شد که قیمت جهانی نفت متاثر از رکود اقتصادی شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده است.آژانس بین المللی انرژی برآورد کرده که مصرف روزانه ۱۰۰ میلیون بشکه نفت خام در جهان یکسوم کاهش پیدا کند و این نتیجه تعطیلی بزرگترین اقتصادهای جهان برای مقابله با شیوع گسترده ویروس کروناست. اُفت شدید تقاضا در بازار انرژی، قیمت نفت را در روزهای اخیر به پایینترین میزان در ۱۸ سال اخیر رساند.قیمت نفت برنت در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۷۰ دلار در هر بشکه بود. شیوع ویروس کرونا هم زمان با بروز اختلاف بین عربستان و روسیه درباره کاهش تولید نفت، باعث شد که قیمت نفت خام ظرف سه ماه به حدود ۳۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.اوپک پلاس شامل ۱۱ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک، و ۹ صادرکننده عمده دیگر نفت از جمله روسیه است.

قیمت نفت از حدود ۱۰۵ دلار در نیمه اول سال ۲۰۱۴ به زیر ۳۰ دلار در اوایل سال ۲۰۱۶ رسید و نهایتا اوپک و کشورهای همپیمان به رهبری روسیه تصمیم گرفتند تولید خود را کاهش دهند تا قیمتها بالا برود. با اُفت تولید اوپک پلاس قیمت نفت شاخص برنت در سال ۲۰۱۸ به ۷۱ دلار و در سال گذشته به ۶۴ دلار رسید، اما با شیوع کرونا و اُفت تقاضای نفت، همچنین شکست اجلاس اوپک و کشورهای همپیمان برای کاهش دوباره تولید نفت در ماه مارس، حتی به حدود ۲۰ دلار نیز سقوط کرد، چون تقاضای جهانی نفت ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. در حالی که اقتصاد کشورهای عضو اوپک به شدت متاثر از قیمت نفت است باید دید تصمیم جدید اوپک پلاس بر سر کاهش تولید نفت میتواند منجر به افزایش جهانی قیمت نفت شود و یا همچنان شیوع کرونا اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار میدهد؟ اوپک اعلام کرده که می خواهد ذخایر نفت را در میانگین پنج ساله یا پایین تر از آن نگه دارد. تحت سناریوی اولیه، پیش بینی شده است که ذخایر نفت در کشورهای عضو OECD تا پایان سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۰۴ میلیون بشکه پایین میانگین پنج ساله خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: چند روز گذشته با عرضه شکر به بازار و واحدهای صنفی، با مشکلات کمبود شکر مقابله کردیم.قاسم نوده فراهانی در در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت عرضه شکر در بازار اظهار کرد: هم اکنون هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و تمام بنکداران به اندازه کافی در انبارهای خود شکر ذخیره دارند.وی افزود: واحدهای صنفی فعال در سطح شهرها از جمله قنادیها و سوپرمارکتها میتوانند با مراجعه به بازار و بنکداران نسبت به خرید شکر با قیمت روز به اندازه نیاز اقدام کنند.وی بیان اینکه در حال حاضر هر کیلو شکر در بازار حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته میشود و نسبت به چند روز گذشته نیز بیش از ۴۰۰ تومان ارزان شده است گفت: هم اکنون با عرضه جدید شکر به بازار و فروش بازاریها به واحدهای صنفی، شکر با قیمت مناسبی فروخته میشود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال ۴۶ هزار و ۱۰۰ جعبه تخم نوغان با قیمت یارانهای در اختیار پرورش دهندگان قرار گرفت.به گزارش وزارت جهاد کشاورزی مرتضی رضایی در بازدید از مزرعه کرم ابریشم در حاشیه استان تهران اظهار کرد: امسال نسبت به سال ۹۷ تولید پیله کرم ابریشم بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و به بیش از ۱۶۰۰ تن پیله تر خواهیم رسید.وی افزود: با توجه به این که نهاده مورد نیاز این نوع دام برگ درخت توت بوده و در مناطق مختلف کشور امکان توسعه این درخت به راحتی وجود دارد، پیشبینی می شود این حرفه یکی از مشاغل جانبی با درآمد بسیار بالا برای کشاورزان محسوب شود.رضایی با اشاره به افزایش قیمت واردات نخ ابریشم خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات نرخ ارز، واردات نخ ابریشم با ارز نیمایی به صرفه نیست و این صنعت می تواند از خروج ارز جلوگیری کرده و درآمد بالایی ایجاد کند.

خرید تضمینی گندم از کشاورزان
با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان

معاون بازرگانی داخلی شرکت مادر تخصصی دولتی ایران گفت: تا کنون ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده است، اما بخش خصوصی مجاز به خرید گندم با قیمت بالاتر است و در مجموع میانگین قیمت خرید تضمینی گندم، ۲ هزار و ۵۲۳ تومان در هر کیلوگرم است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسن حنان،گفت: درحال حاضر ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول به کشاورزان در ازای خرید تضمینی گندم پرداخت شده است، در حالی که سال گذشته این رقم ۱۳ هزار میلیارد تومان بود.معاون بازرگانی داخلی شرکت مادر تخصصی دولتی ایران گفت: براساس قانون مجلس شورای اسلامی خرید تضمینی گندم تا پایان آذر ماه ادامه دارد.حنان تصریح کرد: روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ تن گندم در ۱۲۰۰ مرکز از کشاورزان خریداری میشود.

فروش مرغ بیش از ۱۹ هزارتومان تخلف و گرانفروشی است

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: در حال حاضر قیمت مرغ در خرده فروشی ها برای مصرف کننده ۱۸هزار و ۵۰۰ تا ۱۹هزارتومان است و فروش مرغ بیش از ۱۹ هزارتومان تخلف و گرانفروشی است که متاسفانه در برخی از نقاط شهر نیز این اتفاق افتاده است.مهدی یوسف خانی در گفت وگو با ایسنا اضافه کرد: نرخ مصوب مرغ در ستاد تنظیم بازار ۱۵هزارو۷۵۰ تومان برای مصرف کننده است. ولی متاسفانه مرغداران مرغ را با قیمت مصوب به کشتارگاه ها عرضه نمی کنند و بنابراین مرغ حدود ۳هزارتومان بیشتر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده می رسد.یوسف خانی همچنین اضافه کرد: نرخ مصوب تخم مرغ کیلویی۱۱هزارتومان و هرشانه ۲۲ هزارتومان است. در میادین میوه و تره بار ۲۲ هزارتومان به مشتریان عرضه می شود ولی در سطح شهر تا ۲۴ هزارتومان هم به فروش می رسد، زیرا برخی از مغازه داران براساس خرید قبلی خود اقدام به فروش می کنند و البته در برخی واحدها هم تخلف صورت می گیرد.وی در پایان گفت: فروش تخم مرغ بیش از ۲۲ هزارتومان را منطقی نمی دانیم، زیرا در حال حاضر مرغدارای ها نیز تخم مرغ را شانه ای ۲۰هزارتومان عرضه می کنند.

رئیس کمیسیون تخصصی چای هشدار داد:

گروه اصناف و کشاورزی: رئیس کمیسیون تخصصی چای از کاهش ۴۰ درصدی واردات چای در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به وابستگی ۸۰ درصدی به واردات این محصول و عدم اختصاص ارز جدید به واردات آن در یک ماه گذشته امکان افزایش قیمت افسار گسیخته و کمبود در سه ماه آینده وجود دارد.

احمدرضا بخشی در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: در حال حاضر چای مورد نیاز کشور در بازار با محدویت مواجه شده وبانک مرکزی تخصیص جدیدی برای واردات این محصول در نظر نگرفته است که این امر می تواند زمینه کمبود و گرانی این محصول را در ماه های آینده فراهم آورد. وی با بیان اینکه چای از دسته کالاهای اساسی مورد استفاده جامعه است که تامین ارز به موقع آن نباید تعلل کرد اظهار داشت: برخی از تشکلها اطلاعات غلطی در باره وضعیت واردات کالای اساسی چای به مردم و مسولان ارائه داده اند که همین امر نیز موجب بروز چنین شرایطی شده و تصمیمات مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی را با اشتباه محاسباتی مواجه کرده است.

واردات چای ٤٠ درصد کاهش یافت

بخشی افزود: میزان ترخیص چای در سال جاری در مقایسه با سال قبل ۴۰ درصد کاهش یافته است و از یک ماه گذشته نیز دیگر ارز جدیدی برای واردات تخصیص داده نشده است.بخشی تاکید کرد: هشدار داده می شود در صورتی که ارز مورد نیاز واردات به موقع تخصیص داده نشود و مجوز های بهداشتی IRC به موقع تمدید نشود در سه ماه آینده با کمبود چای در کشور مواجه خواهیم بود.وی یاد آور شد که در یک ماه گذشته شرکت های وارد کننده چای نتواسته اند، برای واردات چای تخصیص ارز دریافت کند و تنها یک یا دو شرکت به صورت محدود ارز گرفته اند. این مقام مسئول با بیان اینکه ۸۰ درصد چای مورد نیاز کشور از محل واردات تامین میشود گفت: در صورتی که در روند واردات چای به همین شکل اخلال وجود داشته باشد قیمت آن در پاییز و زمستان با افزایش افسار گسیخته ای مواجه خواهد شد.رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی ایران گفت:کارخانه های بسته بندی اشتغال زیادی ایجاد کرده اند و در صورت تعطیلی بیکاری گسترده ای در کشور ایجاد میکنند.

چای ایرانی نیز ١٠٠ هزار تومانی شد

وی اظهار داشت: بعد از برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات چای قیمت افزایش قیمت آن در بازار محسوس بوده و حتی قیمت چای ایرانی نیز افزایش یافته است و شاهد فروش چای های ایرانی تا هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار تومان هستیم.این مقام مسئول گفت: در حالی که چای ایرانی به صورت خرید تضمینی تامین و بهای آن با ریال محاسبه میشود نباید چنین افزایش قیمتی داشته باشد و باید در نظر داشت که این افزایش قیمت چای ایرانی به جیب کشاورزان نمیرود.

چای ایرانی از هندی گران تر شده است

وی با بیان اینکه به چای ایرانی باید بها داده شود اظهار داشت: ضائقه مردم در حال تغییر به سمت چای ایرانی بود اما از زمانی که قیمت چای ایرانی نیز افزایش یافته، دوباره این روند معکوس شده است زیرا مردم چای هندی را ارزان تر از چای ایرانی خریداری میکنند.رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی ایران گفت: نباید به فکر افزایش قیمت بی منطق محصولاتی باشیم که در داخل کشور تولید می شود به طوری که برای تولید چای ایرانی از دلار استفاده نمی شود و می توان از افزایش قیمت بالایی آن در بازار جلوگیری کرد تا مردم بتوانند محصولات داخلی را با قیمت مناسب تری خریداری کنند.

قیمت ٢ دلاری چای کنیا

وی گفت: با وجود اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا در دنیا، امکان اعزام ناظر های بهداشتی به کشور های مبدا واردات وجود ندارد اما سازمان غذارو دارو برای جلوگیری از توقف روند واردات عمده مجوز های بهداشتی IRC را تمید کرده که این امر جای قدردانی دارد.نماینده سازمان جهانی چای در ایران با بیان اینکه عدم امکان واردات چای از کنیا موجب افزایش قیمت این محصول در بازار میشود گفت: کشور کنیا بهترین چای کله موچه را در دنیا تولید میکند به طوری قیمت هر کیوگرم چای هندی ۴ دلار اما چای کنیا ۲ تا ۳ دلار است و به مراتب کیفیت بهتری از نمونه هندی خود دارد.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از صدور بخشنامهای از سوی بانک مرکزی خبر داد که طبق آن تولید کنندگان دیگر نمیتوانند از ارز اشخاص یا ارز حاصل از صادرات غیر استفاده کنند.عباس هاشمی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به محدودیت تامین و تخصیص ارز به اقلام وارداتی مورد نیاز تولید در صنعت لوازم خانگی، وضعیت واحدها را بحرانی توصیف کرد و گفت: در صورت ادامه این شرایط احتمال دارد تولید واحدهای لوازم خانگی تا ۴۵ روز دیگر متوقف شود.هاشمی با بیان اینکه با وجود گروه کالایی قطعات و مواد اولیه لوازم خانگی که باید ارز نیمایی دریافت کنند، در سال جاری ۲۵ درصد نیاز این صنعت از طریق سامانه نیما و مابقی از ارز اشخاص تامین شده است، تصریح کرد: به نظر میرسد هدف بانک مرکزی از این سیاست کنترل نرخ ارز است، اما این روند منجر به بحران جدی برای صنعت کشور خواهد شد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور از ثبات نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۷ هزار تا ۹۸ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود، ۱۱۰ تا ۱۱۲ هزار تومان به مصرف کننده عرضه میشود.علی اصغر ملکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، نوسان نرخ ارز و انگیزه خروج دام به آن سوی مرزها را یکی از علتهای اصلی گرانی گوشت در بازار برشمرد و افزود: افزایش قیمت علوفه و هزینه جا به جایی دام از استانهای دیگر به سمت تهران، همچنین کاهش قیمت کله پاچه، دل، جگر و سیرابی در فصل گرما، همزمان با شیوع ویروس کرونا موجب شده قیمت گوشت با نوساناتی در بازار رو به رو شود.وی همچنین گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز، افزایش کرایه حمل از شهرستانهای غرب به تهران و افت وزن دام در فصل گرما پیش بینی خاصی راجع به وضعیت قیمت در بازار نمیتوان داشت.