با افزایش شمار مبتلایان به کرونا صورت گرفت

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از اعمال محدودیتهای جدید و منطقهای در تهران از شنبه (۲۸ تیر) خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن فرهادی در خصوص محدودیتهایی که از شنبه در تهران اعمال میشود، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، محدودیتهای اعمالشده به شکل منطقهای تبدیل شده است و مانند ابتدای شیوع اپیدمی کرونا، محدودیت به معنای آن نیست که اگر جایی محدودیتی اعمال شود، به معنای اعمال آن در سطح کشور باشد.وی افزود: اعمال محدودیتها در شهر تهران حساسیت بیشتری دارد، زیرا کلانشهری با مراکز تجاری، اداری و ... زیاد است. برگزاری اجتماعات از روز شنبه ممنوع است. همچنین کارکنان مؤسسات و ادارات دولتی به شکل یکسوم دورکار و دوسوم حاضر در محل کار فعالیت میکنند. استخرهای سرپوشیده، باشگاههای ورزشی و ورزشهای پر برخورد مانند کشتی، کاراته، جودو و... ممنوعیت در فعالیت دارند.

در ورزشهای تیمی تنها لیگ برتر به واسطه حساسیت خاص خود مجبور به برگزاری مسابقات با رعایت پروتکلهای بهداشتی هستند.فرهادی در خصوص فعالیت باشگاههای بدنسازی، بیان کرد: فعالیت این باشگاهها منوط به تایید متولی ورزشی مربوط به خود در وزارت ورزش است، یعنی باید تایید شود باشگاه مربوطه شرایط تهویه و انجام تمرینات انفرادی را دارد و فاصلهگذاری اجتماعی در آن رعایت میشود.وی درباره سایر محدودیتهای اعمال شده، تصریح کرد: برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایشها مدارس شبانهروزی، کافهها، قهوهخانهها، چایخانهها بویژه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، باشگاههای ورزشی سالنی از شنبه در تهران تعطیل هستند.وی در رابطه با نحوه نظارت بر مراکز، خاطرنشان کرد: در این مورد هفته گذشته مصوبه ستاد ملی کرونا حکایت از این دارد که تمامی دستگاهها و سازمانهای درگیر موظف به نظارت در حوزههای خود هستند.

به طور مشخص در تهران اتاق اصناف مسئول نظارت اولیه است. همچنین برای باشگاههای ورزشی وزارت ورزش، برای مترو و اتوبوسها شهرداری تهران مسئولند و نظارت عالی با وزارت بهداشت است. دانشگاههای علوم پزشکی نیز گزارشات خود از مناطق تحت پوشش را باید به ستاد ملی کرونا گزارش دهند.وی درباره ادامه اجرا یا توقف در اجرای سنجش سلامت در پایه پیشدبستانی کودکان، گفت: فکر میکنم آموزش و پرورش غربالگری این کودکان را مانند و آزمون سمپاد لغو کرده است.

جانشین فرمانده ناجا از راه اندازی قرارگاه مقابله با قاچاق در حوزه بهداشتی خبر داد.به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در حاشیه سفر به استان البرز، اظهار داشت: مقابله با کسانی که امنیت جانی مردم را به خطر انداخته و به احتکار و قاچاق اقلام به خصوص کالاهای بهداشتی در استان ها و مرزها می پردازند را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه قرارگاه مقابله با قاچاق به ویژه در حوزه بهداشتی در نیروی انتظامی راه اندازی شده است، گفت: البته احتکار و قاچاق کالا به خصوص در حوزه های بهداشتی، در روزهای اول بیشتر بود اما با اطلاع رسانی به موقع مردم و اقدام سریع نیروی انتظامی و قوه قضائیه کاهش
یافته است.

جانشین فرمانده ناجا همچنین گفت: حفظ سلامت جامعه در اولویت ما است و به همین منظور پلیس امنیت اقتصادی وارد عمل شده و سیستم بهداشت در استان ها نیز به صورت جدی فعال است.