اجازه ندهید دلال بازی به مجلس کشیده شود

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیات رئیسه باید برای حفظ شأن و جایگاه مجلس با برخی از افراد که قصد دلال بازی دارند برخورد قاطع داشته باشد.به گزارش ایسنا، بیژن نوباوه وطن در تذکری شفاهی گفت: اگر چه این روزها شاهد هستیم که دلال بازی در اقتصاد و سیاست کشور راه پیدا کرده است ولی متاسفانه میبینیم که این دلال بازی در حال کشیده شدن به سمت مجلس است.وی ادعا کرد: بعضا معاونتهای پارلمانی برخی از نهادها و وزارت خانهها راه دلال بازی را پیش گرفتهاند در عین برگزاری انتخابات ناظران مجلس در شوراها و مجامع مختلف معاونت پارلمانی یکی از وزارتخانهها که مشهور نیز میباشد با نمایندهها رایزنی کرده و می گوید فلان کاندیدا را انتخاب نکنید چرا که نمیتواند تعامل خوبی داشته باشد.نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر با این افراد برخورد نشود شأن وجایگاه مجلس زیر سوال میرود. هیات رئیسه باید برخوردی قاطع با این افراد داشته باشد در غیر این صورت بنده این موضوع را رسانهای خواهم کرد.

 

اختلاسها و مشکلات و مفاسد باعث دلسردی و ناامیدی مردم

دادستان دیوان محاسبات گفت: دشمنان انقلاب از پروندههای مالی و اختلاس و بزرگنمایی آنها در جهت ناامید کردن مردم از انقلاب سوءاستفاده میکنند.به گزارش خانه ملت، علی کامیار گفت: پرواضح است که مردم با حضور در پای صندوق و انتخاب نمایندگان انقلاب به این مجلس و نمایندگانش امید بستهاند و ما باید در جهت مقابله با سوء استفاده عدهای فرصتطلب در کنار مردم بایستیم.وی افزود: برخی اختلاسها و مشکلات و مفاسد مردم را دلسرد و ناامید کرده و معاندین نظام را برای سوء استفاده گوش به زنگ تا در دل مردم نسبت به نظام و انقلاب دچار شک و تردید ایجاد کنند و من برای فداکاری در مسیر مبارزه با فساد در کنار مجلس که عصاره فضائل و متشکل از جوانان و با تجربگان و منتخبان مردم است، حضور دارم.دادستان دیوان محاسبات تصریح کرد: هدف بنده خدمت در جهت مبارزه با فساد و آگاهیبخشی به نمایندگان برای وظایف نظارتی، قانونگذاری، تقنینی و تنقیحی است. کامیار گفت: امروز مجلس گام اساسی در جهت مبارزه با فساد که خواسته مردم است برمیدارد و آن سپردن پرچم مبارزه با فساد با مفسدین و چپاولگران بیت المال به دست رئیس و دادستان خود است.

مخالفت وزارت بهداشت با انتخابات

وزیر کشور گفت: وزارت بهداشت مخالف برگزاری دور دوم انتخابات مجلس یازدهم است اما مذاکرات ادامه می یابد.به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان جلسه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: وزارت بهداشت مخالف برگزاری انتخابات میان دورهای مجلس بود.وی ادامه داد: مقرر شد طبق پروتکلهای وزارت بهداشت، درباره برگزاری انتخابات میان دورهای مجلس در جلسه بعدی بحث شود.

انتقال جسد قاضی منصوری به کشور

برخی اخبار دریافت شده از انتقال جسد غلامرضا منصوری قاضی پیشین دستگاه قضایی از رومانی به کشور حکایت دارد.به گزارش ایسنا، نورنیوز نوشت: « بنابر این اخبار، پلیس رومانی گرچه همراه جسد منصوری ۲۹ صفحه گزارش شرح ماجرا را ارسال کرده اما همچنان از تحویل تصاویر مربوط به دوربینهای مداربسته هتل محل اقامت مقتول امتناع میکند که همین امر موجب تقویت شبهات طرح شده پیرامون این پرونده شده است.غلامرضا منصوری یکی از متهمین پرونده فساد موسوم به پرونده اکبر طبری بود که در زمانی که برای معالجه در رومانی به سر میبرد، در حادثهای کاملا مشکوک کشته شد.پلیس اینترپل ایران بلافاصله از اینترپل رومانی درخواست بررسی و پیگیری ماجرا را کرده بود.»

تحریمهای آمریکا جنایت علیه بشریت

نمیانده ونزوئلا در سازمان ملل تلاش آمریکا برای آسیب زدن به اقتصاد ایران و ونزوئلا را جنایتی علیه بشریت دانست.به گزارش ایسنا ساموئل مونکادا در پیامی توییتری در محکومیت تحریم های آمریکا علیه ایران نوشت: در بحبوحه یک بیماری همه گیر جهانی، دو تن از پیروان ترامپ به راهبرد بی مانندشان برای تخریب اقتصاد ایران - ونزوئلا می بالند. این برنامه ای سیستماتیک برای مورد هدف قرار دادن جان میلیون ها نفر از طریق تروریسم اقتصادی است. آن ها به جنایتشان علیه بشریت اعتراف می کنند.مونکادا در پیام توییتری دیگری اظهار کرد: جامعه ستیزان در خدمت ترامپ می دانند که موجب فرو ریختن اقتصاد(کشورها) می شوند. این اقدام جنایتی علیه بشریت است. مونکادا علاوه بر این ویدیوهایی از سخنرانی های برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و همچنین الیوت انگل نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا در اندیشکده هادسون را درباره اعمال تحریم ها بر ایران و ونزوئلا منتشر کرده و از اظهارات آنان انتقاد کرد.

رفتار تبعیضآمیز با زندانی پذیرفتنی نیست

رئیس سازمان زندان ها با صدور بخشنامه ای خطاب به مدیران زندان های سراسر کشور ضمن تاکید بر سیره مدیریتی حضرت علی علیه السلام اظهار داشت: برخی تشخص ها و نسبت ها نباید موجب تبعیض و برخورداری از امکانات و امتیاز خاص و مالک الرقاب شدن عده ای و یا حتی احساس تبعیض در زندان ها شود چرا که این غفلت برخلاف مدیریت درتراز انقلاب اسلامی است.به گزارش ایلنا، در این بخشنامه آمده است: مسئولیت ما درسازمان زندانها در مواجهه با انبوهی از زندانیان و خطاکاران، بسیارسنگین است ونباید به دلایل گوناگون ازجمله جـرم، هیچ گونه تبعیض یا برخورد ناروایی با زندانی وخانواده وی انجام شود ومی بـایست مسائل و مشکلات آنان بـا نهایت سعه صــدر ودقـت مورد رسیدگی قرارگیرد.

اعتراف مقام آمریکایی به شکست آمریکا

در همه جبههها

مقام آمریکایی به شکست سیاست تغییر رژیم در ایران اشاره کرد.به گزارش ایلنا از کان نیوز، لئون پانهتا، وزیر دفاع سابق آمریکا گفت: «من خیلی نگران خروج از برجام، بدون داشتن راهبردی درباره اتفاقهای آینده بودم.»وی افزود: ما به تغییر رژیم در ایران نزدیکتر نشدهایم. تقریباً در همه جبههها شکست خوردهایم.

نظارت پیشگیرانه جایگزین مچگیری

لطفالله فروزنده گفت: دیوان محاسبات باید متحول شود و نظارتهای آن باید به نتیجه برسد. اکنون حجم زیادی از پروندههای بدون نتیجه در این دیوان وجود دارد که این مساله جدیترین آسیب به این مجموعه است. بر این اساس نظارت دیوان محاسبات باید برخط باشد.به گزارش ایلنا، لطف الله فروزنده افزود: نظارت دیوان باید رویکرد پیشگیرانه داشته باشند و این رویکرد باید جایگزین مچگیری شود. وی افزود: مجلس یازدهم به مردم وعده نجات اقتصادی داد و با این وعده روی کار آمد و در روزهای گذشته بسته اقتصاد مردمی را تدوین کرد اما برخی از اصول اساسی این بسته اقتصادی مربوط به اصلاح ساختار بودجه، نظارت برخط هزینههای بودجه و شفافیت است که همه این موارد به دیوان محاسبات مرتبط است.

امیدواری اصلاحطلبان به انتخابات ۱۴۰۰

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برای افزایش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ ممکن است کسانی که شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه میدهند و حتی برخی اصلاح طلبان که در شرایط عادی هیچ گاه تایید صلاحیت نمیشدند، تایید شوند.محسن رهامی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه جریان اصلاحات می تواند بین شصت تا هفتاد درصد جامعه را پای صندوق آرا بیاورد گفت: با این حال در انتخابات ۹۸ کاندیداهای این جریان ردصلاحیت شدند و با استعفای عارف و موسوی لاری، شورای سیاستگذاری هم تعطیل شد و انسجام دوباره اصلاح طلبان زمان بر خواهد بود. وقتی اصلاح طلبان به صورت جدی در صحنه نباشند، رقیب آنها هم حضور چندان چشمگیری نخواهد داشت.

روحانی در جلسه هیأت دولت اعلام کرد:

رئیس جمهور با بیان اینکه بانک مرکزی در حال تلاش برای متعادل سازی قیمت ارز است، از کمک سه کشور به ایران در زمینه تعادل بخشیدن به نرخ ارز در بازار خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه هیات دولت با بیان اینکه دولت مسأله ازدواج و تشکیل خانواده را بسیار مهم می داند، اظهار کرد: تسهیلات بهتری در زمینه وام ازدواج یعنی ۳۰هزار میلیارد تومان پرداخت شد.امسال هم همین رقم پرداخت می شود، دو گام مهم در زمینه مستاجرین برداشتیم; اجاره روند صعودی غیرمنطقی پیدا کرده بود که برای آن سقف تعیین کردیم.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که بزودی اجرا می شود، دادن ودیعه از سوی بانک به مستاجرین است، دولت برای آنهایی که دارای حقوق ثابت هستند مثل کارگران و کارمندان و خانواده هایی که تحت حمایت کمیته امداد یا بهزیستی هستند وام در نظر گرفته؛ ۵۰میلیون تومان در تهران، در شهرهای بزرگ ۳۰میلیون و شهرهای کوچکتر۱۵میلیون تومان با سود۱۳ درصد که وام می توانند بگیرند. که بعد از پایان اجاره، اصل پول را باید به بانک برگردانند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در پاییز همسان سازی حقوق بازنشستگان را عملیاتی می کنیم، افزود: دولت ۳۲ هزار میلیارد تومان بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد که ین بدهی در ۱۴سال ایجاد شده بود.

وی گفت: باید برای شرایط بازار و گرانی ها چاره اندیشی کرد وبانک مرکزی در حال تلاش برای متعادل سازی قیمت ارز است.صادرکنندگان باید ارز را به سامانه نیما عرضه کنند که این کار شروع شده است.باید کاری کنیم که از ارز خود در کشورهای دیگر استفاده کنیم. حداقل سه کشور در روزهای اخیر اقدام خوبی انجام داده اند و بر این اساس باید شاهد قیمت بهتر ارز در روزهای آینده باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد: یک وزارت خانه قادر نیست صنعت،معدن و بازرگانی را در شرایط سخت تحریم اداره کند، ما بیش از سه سال منتظر تصمیم مجلس برای تفکیک وزارتخانه صمت هستیم. باید روند چرخه کالا به صورت آنلاین اعلام شود. باید اطلاعات در این زمینه به روز باشد. باید مشخص باشد ارز چگونه در حال چرخش است.باید نظارت دقیق بر صادرات و واردات انجام شود تا قیمت ارز و اجناس متعادل شود.شرکت های دولتی حق ندارند، کالاها را گران تر از قیمت مصوب بفروشند. نباید اجازه دهیم که با کاغذبازی و مقررات گذشته،مردم تحت فشار قرار گیرند.

روحانی با بیان اینکه راه باقی مانده ما در مبارزه با کرونا بیشتر از آنی است که از آن عبور کرده ایم، گفت: پیشبینی های دقیق علمی این است که بستری ها در ماه های آینده در بیمارستان بیشتر از ماه های گذشته خواهد بود و ما باید خود را به لحاظ امکانات پزشکی آماده کنیم. پیش بینی می شود بار این بیماری سنگین تر شود. داروی قطعی برای کرونا وجود ندارد، ولی در روزهای پیش رو از یک دارو که کمک کننده است، استفاده می شود. باید بدانیم راه طولانی پیش روی ما است و هیچ راهی نداریم جز این که آداب و رسوم خود را عوض کنیم. نمی شود با این بیماری جنگید، ولی برای مراسم عروسی یا عزا همه اقوام را دعوت کرد. شستن دست و استفاده از ماسک توصیه می شود.مردم در هفته های اخیر خیلی بهتر همکاری کردند.شعار مقاومت و بهداشت و معیشت باید گفتمان ما را تشکیل دهد. ما باید در برابر فشار خارجی مقاومت کنیم، بهداشت را مراعات کرده و معیشت مردم را تامین کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری در ادامه صحبتهای خود گفت: می خواهم خبر خوشیبه مردم بدهم و آن اینکه در حال ورود به اینترنت نسل پنجم هستیم و از روزهای آینده این نسل کار خود را در تهران آغاز می کند و به تدریج گسترش پیدا میکند؛ این تحولی بزرگ در عرصه دیجیتال است؛ نسل پنجم فقط برای ارتباطات نیست، بلکه برای اقتصاد دیجیتال کشور است.

وی افزود: سال قبل مرکز هوش مصنوعی را افتتاح کردیم و امسال اعلام می کنیم که فعالیت نسل پنجم را آغاز کردیم و از وزارت ارتباطالت می خواهم در روزهای آینده برای مردم توضیحات لازم را ارائه کند.

روحانی همچنین با اشاره به فعالیت های دیپلماتیک ایران هفتههای گذشته خاطر نشان کرد: از سال ۹۲ از لحاظ مسیر حرکت سیاسی مسیری بسیار صحیحی را انتخاب کردیم و این مسیر را ادامه میدهیم و دستاوردهای بسیار مهمی را در روابط سیاسی، اقتصادی، مسائل امنیت منطقه، روابط چند جانبه با کشورهای مختلف در موضوعات مختلف داشتهایم؛ در هفتههای اخیر هم شاهد تلاش و فعالیت هستیم؛ که نمونخ آن هم تلاشی است که با دولت همسایه خود عراق داشتیم.

رئیس جمهوری با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به تهران اظهار کرد: دیروز نخست وزیر این کشور به تهران سفر کرد و ملاقاتهای بسیار مهمی داشت که در راس آن با مقام معظم رهبری دیدار کردند. در جریان این سفر توافقات بسیار خوبی میان ایران و عراق در زمینه رفت و آمد های گمرکی، مسائل اقتصادی و روابط بانکی انجام شد که امیدواریم عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه « تماسها و روابط سیاسی خوبی از سالهای قبل با چین و روسیه داشتیم که در هفته های اخیر این روابط قویتر شده است»، افزود: من پیامی در زمینه تقویت روابط ایران و روسیه در زمینه مسائل منطقهای و بینالمللی داشتم که از طریق وزیر امور خارجه برای رئیسجمهور محترم روسیه فرستادم که با استقبال ایشان مواجه شد. انشاءالله امیدواریم همکاریهای ما با کشورهای دوست و همسایهمان چه در دریای خزر و خلیج فارس وچه در مرزهای غربی و شرقی از جمله روسیه، عراق، ترکیه، قطر، پاکستان، افغانستان گسترش یابد.

روحانی در پایان با اشاره به فرارسیدن ماه
ذیالحجه و موسم حج مسلمانان گفت: گرچه در این ماه بسیار ذی قیمت ذیالحجه شاهد حج پرشکوه از لحاظ جمعیت نیستیم و مردم مسلمان کشورهای مختلف از زیارت خانه خدا محرومند و فکر می کنم این اولین بار است در قرنهای گذشته که حج برای افراد غیر از ساکنان عربستان سعودی تعطیل شده است اما در این شرایط ما باید با دعا و اخلاص به ویژه در روزهای عرفه و عید قربان و احسان به مستمندان بتوانیم این نقص را جبران کنیم.

رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری:

رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر فساد بد است، باید برای همه بد باشد. نه اینکه فساد بد باشد اما برای دیگران!؛ به طور مثال اگر قوه قضائیه به فساد درون خودش در هر دورهای به شکل یکسان توجه کند و باور کند که قوه قضائیه است که باعث کاهش اعتماد مردم به عدالت شده است، با چنین مسائلی مواجه نخواهیم بود. اگر این قوه نه به دنبال افزایش نمایش عدالت بلکه به دنبال افزایش اصل عدالت باشد، اتفاقات بزرگی در کشور رخ خواهد داد. یا در مجلس شورای اسلامی اگر یاد بگیریم به جای طرح شعارهای بزرگ و طرحهای دوفوریتی توخالی، پیگیر این باشیم که چه کارها و تصمیماتی از گذشته بر زمین مانده و آنها را به سرانجام برسانیم، میتوان امید بست که مشکلات کشور به سرانجامی خوشایند برسند. به گزارش ایسنا حسامالدین آشنا افزود: حتی در دولت، اگر هر دولتی (چه دولتهای قبلی، چه دولت کنونی و چه دولتهای آینده) باور کند که قبلیها هم میخواستند کاری انجام بدهند ولی نتوانستند، زودتر میتوان به سرانجام رسیدن مسائل و مشکلات امید بست. این مشکلات ساختاری هستند که ما با آن مواجه هستیم و اگر دولتها به سراغ این مشکلات نروند، همچنان پابرجا خواهند ماند!

مشاور رئیس جمهور گفت: آخرین نکته، دروغ است. دروغ رهبران به مردم، ناشی از ترس و طمع است. وقتی مردم سخنان ناراست و نادقیق زیادی از ما بشنوند، بر اعتماد آنان خدشه وارد میشود! در صورتی که اگر هزینه راست گفتن را با هزینه دروغ گفتن مقایسه کنیم، متوجه هزینه سنگینی خواهیم شد که دروغ گفتن برایمان به همراه خواهد داشت.اگر بپذیریم مردم میفهمند و نمیتوان به همگان در همه امور و همواره دروغ گفت شاهد کاهش رواج آن خواهیم بود. در عصری که سواد رسانهای و شبکههای اجتماعی به این رشد و گستردگی رسیدهاند، دروغ گفتن جسارت و حماقت میخواهد. چون مردم خواهند توانست به سرعت سخنان را کنار هم بگذارند و راست یا دروغ بودن آن را بفهمند. وی با تاکید بر اینکه یاد بگیریم دیگران با مشکلاتشان چه کردهاند و چگونه امورشان را در زمینه امنیت غذایی اداره میکنند گفت: اگر ما گرفتار موضوعهای مهمی چون تعارض منافع، فساد، جهل و نادانی و دروغ نبودیم، وضع کنونیمان در خیلی از امر منجمله حوزه «امنیتغذایی» بسیار متفاوت بود.

ظریف تاکید کرد:

وزیر امور خارجه درباره آخرین اخبار از سند همکاری ایران و چین گفت: به دلیل کرونا مذاکرات نهایی حضوری هنوز انجام نشده و هیچ سندی معتبر نیست و هیچ توافقی انجام نشده ولی بسیار به توافق نزدیک هستیم. به چین هم اعلام کردیم که آماده مذاکره درباره سندی که به ما داده اند هستیم تا آن را نهایی کنیم.

به گزارش ایسنا محمد جواد ظریف در حاشیه جلسه دولت با بیان اینکه احساس ما این است که بعد چند ماه می توان این سند را نهایی کرد و به امضا رساند، گفت: اگر نیاز به تصویب مجلس باشد، اقدامات قانونی لازم انجام می شود و حتما به افکار عمومی اطلاع رسانی شفاف انجام می شود. الان هم همه مراحل شفاف و اعلام شده بوده و هیچ چیز پنهانی نیست.

ظریف تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند که نه این دولت و نه هیچ دولت دیگری یک وجب از خاک ایران را نه به کسی واگذار میکند و نه اجازه استفاده اختصاصی از یک وجب از خاک ایران را به کسی خواهد داد.

ظریف درباره سفر نخست وزیر عراق به تهران، گفت: این سفر یک تحول مهم دیپلماتیک بود . من یکشنبه سفر مقدماتی به عراق داشتم و با مقامات مختلف سیاسی، نظامی، قضایی و حزبی عراق و همینطور اقلیم دیدار کردم و گفتوگوهای خوبی داشتیم .

وی ادامه داد: در سفر نخست وزیر عراق به ایران توافقات خیلی خوبی بین دو طرف صورت گرفت. دیدار نخست وزیر عراق با مقام معظم رهبری و صحبتهای بسیار روشن ایشان در حمایت از دولت و حاکمیت عراق و سیاست های جمهوری اسلامی برای نخستوزیر عراق بسیار راهگشا بود.

وزیر امور خارجه درباره همکاری ایران با کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: همسایگان هر کشوری نقش اول در سیاست خارجی آن کشور دارند. برای ما که آمریکاییها انواع تحریمهای ظالمانه را اعمال می کنند، همسایگان اهمیت ویژهتر و فوق العادهتری پیدا میکنند. وی ادامه داد: امروز ما با همسایگان خود رابطه بسیار خوبی داریم البته به استثنای دو یا سه همسایه که خودشان راه دیگری انتخاب کردند و امید دارند که کشور دیگری علیه ایران اقدام کند و نگاهشان به دست و زبان دیگران است تا امنیت شان حفظ شود. روابط ما با عراق، ترکیه، روسیه، افغانستان، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس در چند دهه اخیر بی نظیر بوده است. روابط بسیار خوب ما با همسایگان کمک خوبی در مقابله با تحریم های آمریکا است.

قالیباف در دیدار نخست وزیر عراق:

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخست وزیر عراق بر توسعه و گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تأکید کرد و گفت: پرونده مهم ترور آمریکایی (ترور سردار سلیمانی) باید با قدرت پیگیری شود.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت: عراق برای تک تک ایرانیان از جایگاه بالایی برخوردار است، علیرغم دوران سخت حکومت صدام جنایتکار دو ملت وارد مرحله مهمی از تاریخ روابط شدهاند.

رئیس مجلس افزود: روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور در بالاترین سطح در حال تعمیق است، آمار تبادلات تجاری و گردشگری دو کشور رو به بهبود است هر چند اخیراً تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا دستخوش مشکلاتی شده است اما عزم دو کشور بر افزایش حداکثری و روابط و مناسبات در حوزههای مختلف است. وی تصریح کرد: در مجلس یازدهم محور اصلی را بر تحقق اقتصاد مردمی و مقاومتی بنا نهادیم و برنامهریزی جدی برای تحقق آن در دست داریم به ویژه در حوزه تجارت خارجی و بینالمللی اولویتهای مهم تحولی را در این دوره مجلس تعریف کردیم. مسیر توسعه روابط و تبادلات تجاری و اقتصادی با عراق به عنوان شریک راهبردی و همچنین با سایر همسایگان در اولویت اول مجلس است.

قالیباف یادآور شد: ایران وظیفه خود دانست که در هنگام حمله گروه وحشی تروریستی تکفیری داعش به کمک برادران خود بیاید لذا به یاری خدا و مجاهدت مجاهدان، شکست گروه تروریستی تکفیری با همت نیروهای مسلح عراق و مردم و حشدالشعبی و به دست افتخارآفرینانی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، حاصل شد. رئیس مجلس افزود: ترور جنایتکارانه شهید قاسم سلیمانی، قهرمان بینالمللی مبارزه با تروریسم و شهید ابومهدی مهندس و دیگر همراهان به دستور مستقیم ترامپ، رئیس جمهور آمریکا لکه ننگی است که هرگز از چهره دولتمردان کاخ سفید پاک نخواهد شد.

وی ادامه داد: آمریکا حریم عراق را نقض و با گستاخی اقدام به ترور کسانی کرده که برای خرد کردن استخوانهای تروریسم جان خود را به خطر انداختهاند و این موضوع سادهای نیست بنابراین پرونده بزرگ ترور آمریکایی با قدرت باید پیگیری شود.

قالیباف تصریح کرد: تا زمان حضور نیروهای بیگانه در منطقه، منطقه به ثبات و پایداری نمیرسد؛ همچنین معتقدیم عراق قوی و پیشرفته الگوی مهمی در روابط دو کشور و روابط منطقهای میتواند باشد.

رئیس مجلس گفت: با توجه به اشتراکات، کدورتها و اختلافات منطقهای را باید کنار گذاشت و نقش ایران و عراق در این مسیر حائز اهمیت است.