افزایش سرمایه و سود شرکت بیمهکوثر

بیمه کوثر علاوه بر پیشبینی تحقق بیش از ۱۰هزارمیلیارد ریال سود سرمایهگذاری در سال ۱۳۹۹، افزایش۸۳درصدی سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی داراییها را تا شهریور ماه عملیاتی خواهد کرد. در راستای تحقق افزایش۸۳درصدی سرمایه اقدامهای نهایی انجام شده است و به زودی پس از دریافت مجوز از سازمان بورس مجمع فوقالعاده برگزار خواهد شد. همچنین شرکت واگذاری بخشی از سرمایهگذاریها، شناسایی بیش از ۹هزارمیلیارد ریال سود و برنامهریزی برای ورود به بازارهای جدید را در دستور کار خود قرار داده است.

مجید مشعلچی فیروزآبادی در ادامه با اشاره به اهم فعالیتها و دستاوردهای بیمه کوثر در سال گذشته اظهار کرد: کسب مجدد سطح بالاترین توانگری مالی برای چهارمین سال متوالی، قرار گرفتن در بین ۴۰ شرکت برتر فرابورس به انتخاب سازمان بورس و اوراق بهادار، قرار گرفتن در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران برای سومین سال متوالی و رشد ۵۸.۶ درصدی حق بیمه تولیدی در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل از هزارو۵۴۰میلیارد ریال به ۲هزارو۴۴۳میلیارد ریال از جماه دستاوردهای این شرکت بوده است.

 

مشارکت کارکنان بانک ملت در ساخت ۱۲ مدرسه

تفاهمنامه ساخت ۱۲ مدرسه در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان بین بانک ملت و سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس، به امضا رسید.

بر اساس این تفاهمنامه که به امضای دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت به عنوان متعهد به مشارکت در پروژه و دکتر مهراله رخشانی مهر مدیرعامل سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور به عنوان مجری و ناظر پروژه رسیده است، این بانک از محل کمک جمع آوری شده از سوی کارکنان خود، در احداث و تکمیل ۱۲ واحد آموزشی آسیب دیده از سیل ابتدای سال ۱۳۹۸ در استان های گلستان، لرستان و خوزستان مشارکت خواهد کرد.

مدت زمان اجرای پروژه جهت احداث و تکمیل ۱۲ واحد آموزشی، حداکثر ۲۴ماه با مبلغ ۶۰ میلیارد ریال تعیین شده است. دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای این تفاهمنامه، روز انعقاد تفاهمنامه ساخت ۱۲ مدرسه را روز خوبی برای کارکنان این بانک خواند و اظهار داشت: توجه و پرداختن به سیستم فضای آموزشی کشور، از ابزارهای مهم توسعه آموزش و به تبع آن توسعه علمی و رشد اقتصادی کشور است و وظیفه خطیر مدیریت فعالان و خیران امر مدرسه سازی، بر عهده سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور است.

انتصاب رئیس اداره کل روابط عمومی
بانک توسعه صادرات ایران

خانم "مینا ساعتچی" به عنوان رئیس جدید اداره کل روابط عمومی و بین الملل بانک منصوب شد.

با صدور حکمی از سوی آقای دکتر صالح آبادی، مدیرعامل بانک خانم "مینا ساعتچی" به عنوان رئیس اداره کل روابط عمومی و بین الملل بانک منصوب گردید.

وی پیش از این مدیر روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی و سردبیر سایت خبری ایبنا بوده و ۱۵ سال سابقه فعالیت در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) دارد.

تقسیم ٢٠٠ ریال سود سهم بانک کارآفرین

در مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین مبلغ ۲۰۰ ریال به عنوان سود خالص قابل تقسیم به هر سهم تصویب شد.

در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک که
روز سهشنبه ۳۱ تیرماه و با حضور صاحبان بیش از ۷۱.۶۱ درصد سهام، در سالن اجتماعات بانک کارآفرین برگزار شد، سود تقسیمی به ازای هر سهم به میزان ۲۰۰ ریال به تصویب رسید و مقرر شد سود مذکور در حساب طلب سهامداران ثبت گردد تا متعاقب تحقق پیشنهاد افزایش سرمایه و اختصاص قسمتی از این سود برای افزایش سرمایه، برنامه جدید توزیع سود اعلام گردد.

در این جلسه گزارش هیات مدیره و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸، به استماع سهامداران رسید و همچنین صورتهای مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ نیز به تصویب رسید.

تقسیم ۱۰۰ ریالی سود سهام بیمه سامان

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه سامان سه شنبه ۳۱ تیر ماه با حضور بیش از ۷۷ درصد صاحبان سهام بیمه سامان برگزار و تقسیم سود ۱۰۰ ریالی به ازای هر سهم تصویب شد و صورتهای مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۸ با اکثریت آرا به تصویب رسید.

حق بیمه تولیدی شرکت بیمه سامان در سال ۱۳۹۸ با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۳.۲۲۳ میلیارد ريال رسیده است.شرکت همچنین در این سال یک میلیون و ۵۲۹ هزار پرونده خسارت را بررسی و مبلغ ۶.۰۲۳ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد نشان می دهد.

حجت اله صیدی با اشاره به عملکرد مطلوب شعب بانک خبر داد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: روزهای طلایی در انتظار بانک صادرات ایران است و با برنامهریزی دقیق برای افزایش سهم بازار، پایدارسازی سود عملیاتی، تداوم اصلاح ساختار مالی و ارتقای کیفیت خدمات بانکی، تلاش داریم به تحقق اهداف چشمانداز ۱۴۰۴ و رسیدن به آرمانهای کشور در حمایت از بخشهای مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و حوزههای فرهنگی و اجتماعی کمک کنیم زیرا دستیابی به توسعه از این مسیر محقق میشود و وارد هیچگونه فعالیت ضد توسعهای نخواهیم شد.

حجتاله صیدی با تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) و خیرمقدم به مدعوین، اظهار کرد: با عبور از زیان و رسیدن به منطقه سودآوری از اسفند ماه ۱۳۹۶ تا کنون، برنامهریزی سیماهه دوم بانک برای رسیدن به روزها و سالهای طلایی آغاز شده و در مسیر توسعه جوابگوی ارکان کشور، سهامداران، بنگاههای کوچک و بزرگ اقتصادی، اتاقهای بازرگانی، اصناف، فعالان اقتصادی و بازار سرمایه، دانشجویان و دانشآموزان خواهیم بود.

وی تلاشهای کادر درمانی کشور را در روزهای سخت کرونایی پنج ماه اخیر، مورد قدردانی قرار داد و از تلاشهای شبکه بانکی و به ویژه کارکنان بانک صادرات ایران تشکر کرد و افزود: ۲۶ هزار کارمند بانک صادرات ایران در دو هزار و ۲۰۰ شعبه پا به پای کادر درمان کشور تلاش کردند و با رفع دغدغه معیشت و فعالیتهای اقتصادی کشور چراغ شعب بانک را روشن نگاه داشتند.

صیدی با بیان اینکه بانک صادرات ایران یکی از سه بانک بزرگ کشور است و باید نقش مؤثری در توسعه کشور ایفا کند، افزود: وارد هیچ فعالیت ضد توسعهای نخواهیم شد و در مقابل وظیفه داریم به تمام تلاشگران عرصه دولتی، عمومی و خصوصی و حتی کارگاههای کوچک و خانوارها که بخش مهمی از اقتصاد خرد کشور هستند، کمک کنیم تا مسیر پیشرفت، خودباوری و استقلال در این سال ادامه داشته و با تلاش حداکثری تمامی موانع موجود از سر راه برداشته شود.

صیدی در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک صادرات ایران به ارائه گزارش عملکرد و صورتهای مالی دوره منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۸ پرداخت و گفت: تنوع مطلوب ترکیب سهامداری موجب نقدشوندگی بیشتر سهام بانک شده و هیئتمدیره نیز در همه حال خود را پاسخگوی تمامی سهامداران حقیقی و حقوقی میداند.

مدیر عامل بانک صادرات ایران گفت: جمع کل سپردههای بانک از ۱۳۴ هزار میلیارد تومان به ۲۳۲ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۹۸ و در حال حاضر به ۲۶۷ هزار میلیارد تومان رسیده و در روزهای آینده به ۲۷۰ هزار میلیارد تومان
خواهد رسید.

همکاران شعب بانک صادرات ایران در چهار ماه اخیر با وجود محدودیتهای ناشی از الزامات ستاد مبارزه با بیماری کرونا و تلاش گسترده برای رعایت پروتکلهای بهداشتی و ضدعفونی کردن شعب، ۴۰ هزار میلیارد تومان و در واقع ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان به منابع بانک اضافه کردهاند.

وی با تاکید بر اینکه نقطه شروع کار افزایش منابع و افزایش سهم بازار است، اظهار کرد: بانک صادرات ایران از نظر منابع سومین بانک کشور بوده و جذب منابع با شیب تندی صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی جمع درآمدهای بانک در سال ۹۸ و رسیدن آن به ۲۹ هزار میلیارد تومان، افزود: از فروردین ۹۷ تا کنون بانک صادرات ایران هیچگونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته و در برخی مواقع در بازار بین بانکی به صورت شبانه(overnight) به سایر بانکها و موسسات نیز تسهیلات دادهایم.

صیدی اظهار کرد: در پایان سال ۹۸ دو هزار ۵۰۰ میلیارد ریال سود محقق شد و در تلاش هستیم تا پایان سال جاری زیان انباشته را به سود تبدیل کنیم.

وی در خصوص مطالبات بانک گفت: برای اولین بار در بانک صادرات ایران مطالبات روند کاهشی پیدا کرده و بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است و رعایت بهداشت اعتباری نیز موجب کاهش ریسک اعتباری و افزایش ۹دهم درصدی نرخ مؤثر تسهیلات شده است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: تلاشهای
صورتگرفته در بانک مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفته و استقبال مطلوبی از سهام بانک در بورس
شده به نحویکه از زمان بازگشایی نماد بانک در اسفند ماه ۹۶ تا کنون ارزش بازار سهام بانک از دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۷۶ هزار میلیارد تومان رسیده و بیش از ۳۰ برابر افزایش ثبت کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی پارس گفت: تولید محصولات پتروشیمی پارس در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۹ درصد افزایش داشته است.به گزارش شانا ، مسعود حسنی، با بیان اینکه در سال ۹۸ این مجتمع در مجموع چهار میلیون و ۲۰۵ هزار تن محصول تولید کرده است، گفت: در این مدت، تولید بوتان ۲۰ درصد، اتیل بنزن ۲۳ درصد، استایرن منومر ۲۳ درصد و واحد استحصال اتان ۱۷ درصد افزایش داشت.وی ثبت رکورد تولید ۵ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی را از دستاوردهای پتروشیمی پارس درحوزه تولید عنوان کردوگفت: در سال ۹۸ نسبت به پارسال تولید این دو واحد ۲۳ درصد افزایش یافت و بهطور کلی تولید سال ۹۸ پارس نسبت به سال ۹۷، ۱۹ درصد افزایش داشته است.حسنی، تصریح کرد: این مقدار در صنایع شیمیایی دنیا ۸۳ درصد، در صنایع شیمیایی آمریکا ۷۶ درصد و در پتروشیمی پارس ۱۰۰ درصد است که رکورد کمنظیری است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران از آغاز طرح الکترونیکی توزیع گاز مایع در کشور از، چهارشنبه (یکم مردادماه) بهطو همزمان در بیش از ۱۰ منطقه این شرکت خبرداد.فاطمه کاهی در گفتوگو با شانا با تأکید بر اجرای این طرح از دو ماه گذشته در دو منطقه ایلام و کرمانشاه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی بهصورت آزمایشی اعلام کرد: از روز چهارشنبه این طرح بهصورت همزمان در ۱۰ منطقه این شرکت آغاز شد که با احتساب دو منطقه ایلام و کرمانشاه، این طرح هماکنون در ۱۲ منطقه این شرکت آغاز شده است.وی هدف از اجرای این طرح را تأمین رفاه شهروندان، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و استفاده غیرمجاز از گاز مایع و نیز ساماندهی توزیع فرآوردههای نفتی با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار در همه شهرستانهای زیر پوشش این مناطق برشمرد و افزود: طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع بهزودی در همه مناطق این شرکت اجرایی خواهد شد.

نهایی شدن دو قرارداد همکاری
با وزارت برق عراق

وزیر نیرو از نهایی شدن و امضای دو قرارداد همکاری با وزارت برق عراق در زمینه بهسازی و توسعه صنعت برق این کشور خبر داد.به گزارش وزارت نیرو، رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به دیدارش با ماجد حنتوش، وزیر برق عراق اظهار داشت: در این دیدار قرار شد که هر دو قرارداد مربوط به کاهش تلفات شبکه توزیع برق دراستانهای کربلا و نجف و همچنین قرارداد تعمیر ترانسهای توزیع این کشور نهایی و امضا شوند.وی با اشاره به گفتوگوهایش با طرف عراقی در خصوص بازپرداخت بدهیهای مربوط به صادرات برق گفت: با توافق حاصل شده در این دیدار، پرداخت بخشی از مطالبات توانیر از پایان ماه جولای آغاز میشود.

چین صادرکننده شد؛ نفت عقب نشست

افزایش حجم ذخیره نفت در جهان و به ویژه چین که حالا رویای صادرات نفت را نیز در سر دارد، باعث شد تا قیمت نفت حدود یک درصد کاهش پیدا کند.به گزارش ایرنا، این موضوعی است که میتواند زنگ خطر را برای تولیدکنندگان نفت به صدا در آورد زیرا کنترل قیمت که با تغییر در میزان عرضه نفت به بازار صورت میگرفت با اینگونه اقدامات بیاثر خواهد شد.در واقع چین در تلاش است تا حجمی از نفت ذخیره شده خود را به بازار بینالمللی عرضه کند زیرا با این اقدام، میتواند توافق کاهش تولید نفت بین اوپک و اوپک پلاس را تا حدی بیاثر کرده و قیمتها را در سطوح پایینی نگه دارد.

رکورد زنی گاز فلرینگ در سال گذشته میلادی

بر اساس گزارش رویترز، بانک جهانی اعلام کرد مقدار جهانی سوختن گازهای مشعل در سال ۲۰۱۹ بهشدت افزایش یافته و به ۱۵۰ میلیارد متر مکعب و بالاترین سطح در بیش از یک دهه اخیر رسیده که دلیل آن در درجه نخست، افزایش در ایالات متحده آمریکا، ونزوئلا و روسیه است.بر اساس گزارش بانک جهانی، سوختن گازهای مشعل که ناشی از سوزاندن گازهای همراه نفت است، در کشورهای بحرانزده از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ افزایش یافت. این فرآیند در سوریه ۳۵ درصد و در ونزوئلا ۱۶ درصد افزایش یافت.

رییس انجمن شرکتهای زنجیرهای توزیع فرآوردههای نفتی گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و وضع برخی محدودیتها برای کاهش تردد، میزان مصرف بنزین در کشور با کاهش ۱۵ درصدی مواجه شده است.ناصر رئیسی فرد در گفتوگو با میزان تصریح کرد: با افزایش هشدارهای ستاد مبارزه با کرونا، رعایت نکات بهداشتی از سوی مالکان خودرو در جایگاه بیشتر شده است و در این میان با وجود عدم حمایت شرکت پخش فرآوردههای نفتی جایگاه داران اقدام به تهیه مواد ضدعفونی و دستکشهای یکبارمصرف برای سوخت گیری ایمن کردند.وی ادامه داد: مسئله بنزین دزدی از گذشته وجود داشته، اما طی هفتههای گذشته روندی صعودی داشته است و این موضوع زیان فراوانی را به جایگاه داران تحمیل کرده است.رئیسی فرد ادامه داد: بارها از سوی جایگاه داران طرح مبنی بر اتصال کارت سوخت به کارت بانکی ارائه شده است، اما به دلیل اجرایی نشدن آن شاهد بنزین دزدی در جایگاههای سوخت هستیم.

سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان پرمصرف چنانچه فراتر از حد مجاز مصرف کنند، نسبت به قطع برق تذکر می گیرند.مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش مصرف برق در کشور گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این هفته در اغلب مناطق کشور افزایش دما گزارش شده است که بر اساس هر درجه دما، ۱۵۰۰ مگاوات مصرف داریم و لازم است مدیریت مصرف کنترل شود.او ادامه داد: یکی از اقدامات مشترکان پرمصرف چه در بخش تجاری و چه در بخش خانگی که باید مدنظر قرار گیرد این است که این گروه باید مصرف ۱۰ درصدی خود را رعایت کنند چنانچه از این رقم فراتر روند نسبت به قطع برق توسط ماموران شرکت برق تذکر دریافت خواهند کرد.

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تشریح کرد؛

گروه انرژی: برق در اروپا گران و بیشتر مبتنی بر نیروگاههای اتمی و تجدیدپذیر است زندگی مردم این قاره مبتنی بر انرژی برق است با توجه به این مسئله و مزیتهای منحصر به فرد ایران قطعا ورود به این مقوله برای ایران هم اقتصادی است و هم قدرت چانهزنی ما را در تعاملات بینالمللی بالا میبرد، ما میتوانیم حتی با سرمایهگذاری مشترک با کشورهای مقصد این مسیر را هرچه بیشتر گسترش داده و حرف اول را در این حوزه بزنیم.

اخیرا در دیداری که بین مقامات وزارت نیرو و سفیر اتریش انجام شد، پیشنهاد همکاری برای بررسی امکان صادرات برق ایران به کشورهای اروپایی (خصوصاً اروپای مرکزی)، به عنوان نسل سوم کریدور انتقال انرژی مطرح شده که مورد استقبال طرف اتریشی قرار گرفت، موضوعی که میتواند فصل جدیدی از ورود ایران به دنیای انرژی تلقی شده و با ورود به دروازههای اروپا علاوه بر تامین امنیت و بالابردن چانهزنیها در تعاملات بینالمللی و حتی سیاسی، ایران را به عنوان قدرتی بلامنازع در حوزه برق نه در منطقه که در دنیا معرفی کند. پیام باقری نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در گفتوگو با ایلنا، درباره اوضاع برق ایران و امکان صادرات به اروپا اظهار داشت: انرژی در دنیا و کشور ما محور بسیاری از فعالیتهای توسعهای قلمداد میشود، ایران جزء کشورهایی محسوب میشود که از ظرفیتهای قابل توجهی در حوزه انرژی بخصوص بخش برق برخوردار است، قدر مسلم تکیه بر انرژی به صورت راهبردی یکی از استراتژیهای توسعه و مزیت رقابتی کشور تلقی میشود . وی افزود: ما در صنعتی توانمند و قابل تکیه در حوزه برق چه به لحاظ تولید نیروگاه و چه ساخت تجهیزات داریم و در این حوزه جزء کشورهای برتر دنیا هستیم، ظرفیت منصوبه در کشور از ۸۰ هزار مگاوات عبور کرده و مقام اول را در منطقه داریم. نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه کشور ما از ظرفیتها و قابلیتهای بالایی در حوزه برق برخوردار است، تصریح کرد: تبادل و یا صادرات برق از موضوعات مورد توجه کشور بوده و در اسناد بالادستی و سیاستهای اقتصاد مقاومتی هم به موضوع تبدیل شدن کشور به قطب برق منطقه اشاره شده است. وی تاکید کرد: با توجه به اینکه صادرات برق کمتر از نوسانات بینالمللی تاثیرپذیر است و ما نیز از برق پایدار و قابل اتکا با توان صادراتی بالا برخورداریم، میتوانیم به این لحاظ نه در منطقه که در دنیا برجسته و سرآمد باشیم. باقری گفت: کشور ما به لحاظ امکان صادرات برق به کشورهای دور، از شاخصهای بالایی برخوردار است، از نظر جغرافیایی وضعیت ویژهای داریم، اختلاف دما از شمال به جنوب و اختلاف افق از شرق به غرب داریم، اکنون به لحاظ میزان تقاضا و نیاز کشورهای منطقه هم در شرایط خوبی بسر میبریم.

وی یادآور شد: کشور ما از منابع قابل توجه و وافر گاز برای تامین سوخت نیروگاهها برخوردار است که خود یک شاخص قابل توجه است ما امکان تبادل الکتریکی از مسیر خاکی با تمام کشورهای منطقه را داریم، ضمن اینکه میتوانیم به عنوان مرکز مهم شبکه برق منطقه از طریق کشورهای ثالث به اروپا متصل شویم.

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: ما سالها است که بلکاوت نداشتیم و این نشان میدهد برق ایران پایدار و مبتنی بر زیرساختهای مناسبی است و این قابلیت را بوجود میآورد که به عنوان قطب برق منطقه باشیم بنابراین باید موضوع صادرات را در دستور کار جدی قرار دهیم. وی ادامه داد: برق در اروپا گران و بیشتر مبتنی بر نیروگاههای اتمی و تجدیدپذیر است زندگی مردم این قاره مبتنی بر انرژی برق است با توجه به این مسئله و مزیتهای منحصر به فرد ایران قطعا ورود به این مقوله برای ایران هم اقتصادی است و هم قدرت چانهزنی ما را در تعاملات بینالمللی بالا میبرد، ما میتوانیم حتی با سرمایهگذاری مشترک با کشورهای مقصد این مسیر را هرچه بیشتر گسترش داده و حرف اول را در این حوزه بزنیم. باقری گفت: علاوه بر مزایای اقتصادی و امنیتی تعریف این پروژهها به لحاظ اینکه صفر تا صد کار توسط نیروی کار ایرانی انجام میشود میتواند اشتغالزایی نیز در پی داشته باشد. وی بیان کرد: در حال حاضر عمده تولید برق ایران از محل نیروگاههای حرارتی و پایهگازسوز است و اما در حوزه انرژی بادی و خورشیدی هم اطلس غنی داریم، با توجه به امکان صادرات برق از تجدیدپذیرها میتوانیم توانمندی کشور را در این حوزه به اثبات رسانده و هاب و قطب اصلی برق منطقه باشیم و به شبکه اروپا نیز متصل شویم.