تعمیر و احیا یک حلقه چاه قدیمی در میدان نفتی درود

اهواز : فرج-مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران گفت: با بکارگیری دستگاه حفاری خشکی ۴۲ فتح یک حلقه چاه قدیمی در میدان نفتی درود در موقعیت جزیره خارگ تعمیر، احیا و در مدار تولید قرار گرفت. سیامک افشاری با اشاره به همکاری و همیاری مستمر و موثر میان متخصصان و کارکنان این شرکت با متخصصان و کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران ، افزود: در نتیجه این هماهنگی چاه KG ۴ تعمیر و پس از مشبک کاری، تکمیل نهایی و عملیاتی گردید. وی اظهار کرد: کارکنان بخش حفاری شرکت نفت و گاز فلات قاره در اقدامی مشترک با کارکنان دکل ۴۲ فتح در تعمیر چاه پیش گفته از نوع جدیدی از مواد جلوگیری کننده از هرز روی چاه ها استفاده کردند که با پیشگیری از هرز روی سیال روغنی مانع آسیب رساندن به سنگ مخزن شدند. افشاری گفت: با توجه به اقدامات فنی و مهندسی و با استفاده از تجارب متخصصان و کارشناسان مستقر در منطقه بنا به اعلام شرکت نفت فلات قاره ایران انجام مراحل تعمیر و تکمیل این چاه یک میلیون و ۹۰۰ هزار یورو صرفه جویی به عمل امد.

 

تصویب لایحه تفریغ بودجه سال ۹۸ شهرداری قیامدشت

علی کیوانی - قیامدشت، لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری قیامدشت در صحن علنی شورای اسلامی شهر قیامدشت به تصویب رسید.

به گزارش خبر نگار روزنامه تجارت ،در جلسه شورای اسلامی شهر قیامدشت به ریاست حسین فتحی برگزار شد، پس از ارایه توضیحات شهردار، معاون شهردار و مدیر امورمالی شهرداری قیامدشت، این لایحه به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه مقرر شد شهرداری قیامدشت با اخذ تعهدنامه از مالکین مینی بوس های خطی شهر قیامدشت که مدل مینی بوس آنها به قبل از سال ۱۳۸۰ باز می گردد، نسبت به نوسازی و ارتقاء این وسائط نقلیه به منظور ارایه خدمت به شهروندان قیامدشت صرفا در خط قیامدشت به پایانه خاوران اقدامنماید.

بررسی و تصویب تعدادی از لوایح عمرانی شهر در خصوص آسفالت و بهسازی برخی از معابر شهر قیامدشت نیز از دیگر مصوبات جلسه عصر امروز شورای اسلامی شهر قیامدشت بود.

دیدارچهره به چهره مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با ارباب رجوع

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام : عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: بر اساس ابلاغ استاندار و تأکید مدیر گازرسانی شرکت ملّی گاز ایران، برنامه ملاقات عمومی

ملاقات عمومی و دیدارچهره به چهره مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با ارباب رجوع به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام : عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: بر اساس ابلاغ استاندار و تأکید مدیر گازرسانی شرکت ملّی گاز ایران، برنامه ملاقات عمومی و دیدار چهره به چهره مدیرعامل با ارباب رجوع در روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت ۸ لغایت ۱۳ برگزار می گردد. وی با اشاره به برنامه حضور ادواری بازرسان امور بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت ملّی گاز ایران در شرکت گاز استان ایلام اعلام نمود که برنامه دیدار چهره به چهره و ملاقات عمومی مدیر عامل با ارباب رجوع این هفته با حضور بازرسان شرکت ملّی گاز برگزار گردید. شمس اللهی افزود: در راستای صیانت از حقوق شهروندان و ارائه و دریافت هر گونه پیشنهاد، انتقاد و شکایات به بازرسان شرکت ملّی گاز، مراتب حضور، محل استقرار و شماره تماس بازرسان طی اطلاعیه و از طریق اتوماسیون اداری به همه کارکنان شرکت اعلام گردید.

افزایش شاخص بهرهمندی روستاییان رامهرمز از آب آشامیدنی

اهواز : فرج-مدیر آبفا منطقه رامهرمز گفت: با ادغام آبفا شهری و روستایی این شهرستان، توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب شرب در روستاها توسط پرسنل آبفا رامهرمز به سرعت در حال انجام است.

محمدرضا اسکندری اذعان داشت: در راستای ادغام آبفا شهری و روستایی و با ایجاد انسجام و هماهنگی کلیه نیروها و استفاده از این ظرفیت نیروی انسانی تاکنون در بیش از ۲۰ منطقه از خطوط شبکه توزیع آب روستاها تعمیر، تعویض واصلاح شده است. وی افزود: در بخش رود زرد با توسعه شبکه به طول ۳۰۰ متر، ۱۵۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند. اسکندری در پایان به شهروندان مناطق شهری و روستایی رامهرمز توصیه کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در این روزها ضمن رعایت نکات بهداشتی در مصرف صحیح و اصولی آب صرفه جویی کنند.

پيشرفت ٨٥ درصدي اولين پاركينگ طبقاتي استان بوشهر

به گزارش روابط عمومي شهرداري جم ، صدرالله حيدري شهردار جم در حاشيه بازديد از روند اجرايي پار كينگ طبقاتي شهر جم گفت : معمولاً رشد سریع جمعیت شهرها و افزایش تملک وسایل نقلیه شخصی و اجرای پروژه های مختلف شهری گستردگی جغرافیایی شهر را به دنبال دارد بر همین اساس امروزه شاهد معضل کمبود محل توقف وسایل نقلیه به خصوص در مناطق پر تردد هستیم ضمن اینکه عدم وجود پارکینگ های عمومی منجر به پارک حاشیه ای خودروها و کاهش عرض خیابانها و اخلال در مدیریت ترافیکی شهر ها میشود. شهردار جم خاطر نشان ساخت : شهر جم از جمله شهرهایی است که در چند سال اخیر با رشد سریع جمعیتی و ماشینی روبرو بوده و به دلیل محدود بودن فضا های شهری و داشتن یک بافت سنتی و تمرکز مجتمعهای تجاری پزشکی و اداری باعث رشد سریع ترافیک شهری و ایجاد خلل در تردد خودروها شده است.

حيدري با اشاره به اینکه تكميل پروژه پارکینگ نقش پر اهمیت در کاهش ترافیک خواهد داشت افزود یکی از اولویت های مهم سال ۹۹ را افتتاح و بهره برداري پاركينگ طبقاتي شهر جم عنوان كرد.

شهردار جم ایجاد پارکینگ های شهری را یکی از مؤلفههای مهم در روانسازی ترافیک دانسته و عنوان نمودند امیدواریم با افتتاح وبهره از این پروژه سبب افزایش کارایی پارکینگ ها کاهش پارک های حاشیه ای و در نتیجه کاهش حجم و بار ترافیک شهری باشيم.

حيدري با اشاره به عمليات اجرايي فاز دوم پارك چگاسه گفت: پارك بزرگ تفريحي چگاسه هرروز زيباتر مي شود و به محيطي جهت استراحت و گردش شهروندان تبديل مي شود.

وي افزود اجراي فضاي سبز والاچيق هاي نشيمن جهت استراحت مردم ، مسير پياده روي، سالن امفي تئاتر و ابنماهاي خشك و موزيكال بخشي از اقدامات انجام شده در تپه چگاسه مي باشد. شهردار جم همچنين اضافه كرد: استخر سرپوشيده شهرجم با سرعت خوب و نظارت دقيق در حال اجراست كه اميدواريم بتوانيم هرچه زوتر شاهد اتمام عمليات اجرايي ان باشيم. حيدري پروژه مجتمع فرهنگي هنري شهر جم به عنوان يكي از پروژه هاي مهم و زير ساختي شهر جم محسوب مي شود و قطعا با افتتاح و بهره برداري از ان بخش مهمي از دغدغه هنرمندان مرتفع خواهد شد كه بر اساس برنامه زمان بندي و با نظارت دقيق در حال اجراست.

شهردار جم تصريح كرد: عمليات اجرايي بلوار شهيد بهشتي و ادامه خيابان ١٨ متري مصلي با سرعت مطلوبي در حال اجراست و به زودي شاهد بهره برداري از اين دوپرژه خواهيم بود كه نقش مهمي در كاهش بار ترافيك شهري خواهد داشت.

شهردار جم اضافه كرد در بودجه سال ٩٩ نيز در طرح توسعه شبكه روشنايي، طراحي و احداث فضاي سبز محلي، زير سازي و اسفالت كوچه ها و معابر شهري، پروژه هاي عمراني خوبي ديده شده است كه بر اساس زمانبندي شروع خواهد شد.

حيدري با اشاره به وضعيت اقتصادي و تورم بيش از حد خاطر نشان ساخت: تمامي پروژه هاي عمراني بزرگ و كوچكي كه در شهر در حال اجرا بود متوقف نگرديده و با سرعت و نظارت دقيق در حال اجراست.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان تصریح کرد:
 

گیلان_فرحی؛ بخشی در جلسه ی ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار داشت : استان گیلان از لحاظ میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج بالاتر از سرانه کشوری قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان گیلان ، مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گیلان گفت : از ابتدای سال جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در زمان مقرر در شهرستانها برگزار شد و ۱۷ جلسه تاکنون انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان عنوان کرد : با توجه به موقعیت زمانی و شرایط شیوع کرونا ۲ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استان برگزار شد که باید ۶ جلسه استانی این ستاد در سال برگزار گردد.

بخشی با اشاره به مصوبات خوب جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستانها افزود : با توجه به منظم بودن جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستانها مصوبات خوبی صورت پذیرفته که به مرحله اجرایی نیز می رسد .

وی با بیان اینکه باید از سمن های مردم نهاد فعال و فرمانداران شهرستانها در این خصوص قدردانی شود گفت : از سمن های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان و فرماندارن شهرستانها که ریاست جلسات ستاد ساماندهی را در شهرستانها به عهده داشته اند در جلسات ستاد استانی دعوت گردد و از آنها قدردانی و تجلیل شود چون فعالیت این عزیزان موجب انگیزه و تلاش سایر سمن ها و ستادهای شهرستانی خواهد شد .

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به تعدد سمن های حوزه جوانان تصریح کرد : تعداد سمن ها در رشته های مختلف به اندازه ی کافی وجود دارد و فعالیت این سمن ها در دوران بحران کرونا واقعا چشمگیر بوده است و جز سمن هایی بوده اند که با تولید ماسک و توزیع مواد ضدعفونی کننده و همچنین توزیع بسته های معیشتی و مواد غذایی فعالیت های خوبی در این دوران داشته اند.

بخشی اضافه کرد : در سایر حوزه های تخصصی نظیر کشاورزی و امداد و نجات در استان هنوز سمنی ثبت نشده است و امیدواریم تا با فراهم نمودن مشوق هایی بتوانیم جوانان را ترغیب به ثبت و ایجاد سمن هایی در این حوزه نماییم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته ی ازدواج گفت : استان گیلان از لحاظ میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج بالاتر از سرانه کشوری قرار دارد و در خصوص ترغیب جوانان به امر ازدواج برنامه های فرهنگی و آموزشی مصوب شده است.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان در خصوص بحث ازدواج و فعالیت های سمن های حوزه جوانان در این خصوص گفت : دریافت عملکرد هفته ازدواج از دستگاههای ذیربط ،پویش ازدواج با همکاری خیرین و فعالیت مجمع خیرین استان گیلان ، مشارکت در تامین هزینه ازدواج جوانان ، اولویت مزدوجین سال ۹۹ در زمینه اشتغال و ... از اهم مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان در هفته ازدواج است.

وی افزود : همچنین ۴۰ کلیپ در خصوص آموزشهای پیش ،حین و پس از ازدواج در حال تهیه است و در فضای مجازی پخش خواهد شد و تلاش شده که استاندارهای لازم برای پخش در صدا و سیما نیز رعایت شود که در صورت تایید رسانه ملی تعدادی از این کلیپ ها از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد و روانشناسان مورد تایید وزارت ورزش و جوانان نیز در این کلیپ ها به بیان مطالب مفیدی پرداخته اند.

بخشی خاطر نشان کرد : در بخش روابط عمومی و تبلیغات پوسترهایی یکسان سازی شده از سوی وزارت ورزش و جوانان به صورت هماهنگ در سراسر کشور به مناسبت هفته ازدواج به جهت اطلاع رسانی مربوطه منتشر خواهد شد .

وی اذعان داشت : مقرر گردیده دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری صدا و سیمای مرکز گیلان در هفته ی ازدواج ،نشست های آنلاین و مشاوره های مشوقانه در خصوص ازدواج را ارایه دهند ، همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فعالیت هایی در خصوص ازدواج آسان را مد نظر قرار دهد و سپاه و بسیج و آموزش و پرورش نیز در خصوص فعالیت های فرهنگی در خصوص ترغیب جوانان به امر ازدواج خدماتی را ارایه دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه مهندس فریبرز کرمی با بیان اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا تابه امروز شاغلین بخش حمل و نقل اعم از رانندگان بخش مسافری و همچنین شرکت های فعال حمل و نقل بیشترین آسیب را به خود دیده اند گفت: ثبت نام برای دریافت این تسهیلات شروع شده و رانندگانی که تا امروز ثبت نام نکرده اند تا پنجم مرداد ماه فرصت دارند.

وی اظهار داشت: این تسهیلات شامل رانندگانی می شود که دارای کارت هوشمند فعال بوده، بیمه بهمن ماه خود را واریز کرده وهمچنین استراحت پزشکی در بهمن ماه نداشته اند.

کرمی گفت: داشتن مدرک شغلی راننده اعم از گواهینامه، کارت هوشمند معتبر، کارت ملی و شناسنامه را از الزامات ثبت نام در این طرح عنوان کرد و گفت رانندگان می توانند با مراجعه به سایت کارا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نام خود را انجام داده ودر صورت تایید، بانک مورد نظر را نیز انتخاب کنند.

وی خاطر نشان کرد درخواست رانندگان فاقد مشکل به سایت بانک عامل ارجاع داده می شود و جهت دریافت تسهیلات به شعبات مورد نظر معرفی خواهند شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه رانندگان برای دریافت این تسهیلات نیاز به هیچ ضامنی نداشته و فقط ارائه چک راننده یا سفته کافی است ادامه داد: این وام با سود بانکی ۱۲درصد، با اقساط ۲۴ماهه و با ۴ماه دوره تنفس به رانندگان بخش مسافری ارائه می شود.

کرمی همچنین از اعطای تسهیلات ۱۲میلیون تومانی به شرکت های حمل ونقل مسافری و مجتمع های خدماتی ،رفاهی و بین راهی آسیب دیده از کرونا در استان کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: هریک از شرکت ها و یا مجتمع هایی که در این مدت کسب و کارشان مختل شده اما کارگر فعال دارند و بیکار نشده اند می توانند با ثبت نام در سایت مذکور با همان شرایط اشاره شده نسبت به اخذ وام خود اقدام کنند.

هادی شیرخانی گفت : مشترکینی که درست مصرف نکنند بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت در قبوض آنها لحاظ خواهد شد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در گفت و گو با خبرنگاران در بستر فضای مجازی، اظهار کرد: تعرفه ها به شکلی تعریف و پیش بینی شده است که کسانی که مدیریت مصرف داشته باشند در زمینه افزایش قیمت در قبوض تنها تا ۸ درصد به نسبت مدت مشابه قبل در قبوض آنان لحاظ می شود و مشترکینی که درست مصرف نکنند بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت در قبوض آنها لحاظ خواهد شد، اگر کشاورزان در ساعات اوج مصرف مصرف، مصرف خود را به صفر برسانند تمامی مدت باقی مانده روز را می توانند به صورت رایگان از برق استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با بیان اینکه اگر مردم خوب استان بتوانند در ساعت طلایی مدیریت مصرف ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ شرکت توزیع نیروی برق را یاری کنند کار به سهمیه بندی و خاموشی نخواهید کشید، ابراز کرد: اولین تشویق برای مشترکین خوش مصرف برق در بحث قیمت برق مصرفی در قبوض لحاظ می شود و مشترکینی که در رده پرمصرف قرار بگیرند با پرداخت وجوه بیشتری مواجه خواند شد.

وی افزود : متاسفانه طی ۲ هفته گذشته از خطوط قرمز مصرف برق در استان و سهیمه تعیین شده عبور کرده ایم ولی با تلاش و درایت همکاران تا کنون هیچ گونه خاموشی برق در سطح استان اعمال نشده است.

هادی شیرخانی با بیان اینکه در صورتی که روند رو به رشد مصرف برق به همین منوال به طور فزاینده ادامه داشته باشد برای نجات شبکه برق کشور و استان مجبور به اعمال خاموشی خواهیم بود، گفت: در خصوص سهمیه و میزان مصرفی که برای استان در نظر گرفته شده باید گفت که ما هم اکنون به مصرف ۴۰۰ مگاوات ساعت در روز رسیده ایم که سهمیه مصرف برق ما در استان کمتر از این میزان است و امیدواریم با مدیریت مصرف بتوانیم در ادامه تابستان خاموشی برق در استان نداشته باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: با دستور معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه کشور و از محل ردیف ۳۰ جدول مصرف هدفمندی یارانه ها؛ مبلغ ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام جهت پرداخت کارانه پرستاران و کادر بهداشتی درمانی استان ایلام اختصاص یافت. نورالدین رحیمی در در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از چالش های پیش روی بیمه سلامت با توجه به بافت روستایی و عشایری استان ایلام و محرومیت این مناطق، پرداخت هزینه بیمه برای خانوارهای فاقد بیمه است. وی افزود: با توجه به تعیین سرانه ۶۰۰ هزار تومانی یکساله برای صدور دفترچه درمانی و ضرورت شرکت روستاییان و عشایر در آزمون وسع سنجی و ثبت نام الکترونیکی، یکی از چالش های بزرگ برای خانوار های روستایی پرداخت حق بیمه سالانه بیمه سلامت می باشد. مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه استان ایلام رتبه سوم به لحاظ نسخه نویسی الکترونیک را در اختیار دارد، یادآور شد: شفافیت مالی، بررسی بروز پرونده پزشکی بیمار، جلوگیری از هزینه های اضافی، ممانعت از رفت و آمد های مکرر، دسترسی آسان بیماران به پزشکان و داروخانه ها و اطلاعات کامل بیمار؛ از دیگر مزیت های طرح نسخ الکترونیکی است که در مطب پزشکان و داروخانه های استان بصورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.