بانک ملت نماد شاخص ساز بازار سرمایه

رییس هیات مدیره بانک ملت اظهار داشت: سهام این بانک در ۱۶۱ روز از مجموع۲۳۷روز معاملاتی بازار سرمایه در سال گذشته، مورد داد و ستد سرمایه گذاران قرار گرفت و بازده قیمتی ۱۸۰ درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد. محمدتقی صمدی در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه افزود: این در حالی است که بازدهی صنایع بزرگی که بیش از ۶۰ درصد ارزش بازار سرمایه کشور را در اختیار داشتند، از بازدهی بازار به مراتب کمتر بود. بانک ملت در شش ماهه دوم سال گذشته طبق معیارهایی همچون قدرت نقدشوندگی سهام، میزان داد و ستد و تناوب معاملات همچنین میزان اثرگذاری بر شاخص کل، در شمار ۵ شرکت فعال تر بورس قرار گرفت. رییس هیات مدیره بانک ملت اضافه کرد: با اتخاذ راهبردهای کلان و تصمیمات موثر هیات مدیره و مدیریت خردمندانه مدیرعامل همچنین بهره مندی از مدیران، کارشناسان و کارکنان متعهد و متخصص و حمایت های سهامداران، ارزش بازار بانک جایگاه نخست صنعت بانکداری کشور قرار گرفت. روند معاملات در نماد بانک ملت همواره به عنوان پربیننده ترین نماد بازار سرمایه، مورد رصد تحلیلگران و فعالان بازار قرار داشته و از آن به عنوان نمادی شاخص ساز یاد شده است.

 

مدیریت ریسک همگام با عصر بانکداری الکترونیک

فرشید فرخ نژاد رئیس هیات مدیره بانک رفاه بیان داشت: گذار از بانکداری سنتی به بانکداری نوین و تمام الکترونیک به لحاظ تغییر الگوی زندگی بشر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و عقب ماندن از قافله فن آوری نوین و روز، شهرت سازمان ها را حتی با پیشینه ای هر چند درخشان به صفحات تاریخ خواهد سپرد. برای این منظور، ورود به بازار رقابتی شبکه های پرداخت ایمن و سریع، چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی به عنوان نخستین گام مطرح است و حضور مؤثر و کارا در این بازار، مستلزم مدیریت و کنترل ریسک های مترتب است، تا ضریب ریسک سیستماتیک معاملات بانکی و نقل و انتقال بین حساب های مشتریان به حداقل برسد.

دنیای امروز عرصه پیشرفت فن آوری است و زندگی روزمره انسان ها متأثر از تغییرات روزانه و حتی ساعتی فن آوری های نوین در حوزه های گوناگون بوده که بخش عمده ای از این فعالیت ها بر فن آوری های حوزه مالی و بانکی متمرکز است و دسترسی به خدمات و امکانات روزآمد و ایمن برای حضور فعال در بازارهای مالی و بانکی داخلی و خارجی همواره به عنوان یک ضرورت و الزام برای بانک ها مطرح است.

تقدیر انجمن بهرهوری از بیمه تجارتنو

در نشست هیئت مدیره انجمن بهرهوری با مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت بیمه تجارتنو، اهداف این انجمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این دیدار با اشاره به اینکه بهرهوری دارای ماهیت سیالی بوده و نقطه ایست ندارد، بر پویایی و توسعه مستمر آن در کلیه امورتاکید شد. در این خصوص مقرر گشت طبق تفاهم نامهای، تجارب و دستاوردهای انجمن بهرهوری با هدف بهرهمندی هرچه بیشتر از ایدههاینو، در اختیار تیم مدیریتی تجارتنو قرارگیرد. گفتنی است؛ به پاس حمایت بیمه تجارتنو از فعالیتهای انجمن بهرهوری و همچنین توجه ویژه به این مهم در اداره امور شرکت، مدیرعامل این تشکل با اهدا لوح سپاس نشان بلورین، مراتب قدردانی مجموعه متبوع خود را از این اقدامات اعلام داشت.

اهدا نشان سیمین انجمن بهرهوری
به بیمه رازی

به گزارش روابط عمومی، طی مراسمی نشان سیمین انجمن بهرهوری توسط دکتر سید حمید کلانتری به مهندس بختیاری مدیرعامل بیمه رازی اهدا شد. در مراسمی خصوصی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در روز چهارشنبه اول مردادماه ۹۹ این نشان به بیمه رازی اهدا گردید. در متن پیام آمده است: شرکت بیمه رازی - عزم و همت والای شما در حمایت از حرکت توسعه بهره وری با اعلام آمادگی در پذیرش ایفای نقش به عنوان حامی ویژه انجمن بهره وری ایران موجب امتنان و شایسته سپاس می باشد. امید است این اقدام ، سرآغاز توجه بیشتر در ارتقای بهره وری درآن شرکت و توسعه و ترویج بهره وری در سطح ملی و در رشد اقتصادی گردد.

برگزاری افتتاحیه جشنواره خانواده آرمانی

جشنواره خانواده آرمانی با شعار “هر خانواده ایرانی، یک خانواده آرمانی” بیمه آرمان از تاریخ ۱ مرداد ۹۹ آغاز به کار کرد.

که این جشنواره با محوریت ارائه بیمه نامه های مورد نیاز خانواده های ایرانی اجرا می شود. این مراسم با حضور کامبیز پیکارجو مدیرعامل بیمه آرمان، حمیدرضا امیرحسنخانی عضو هیات مدیره و معاون اجرایی، داوود الماسی سرپرست معاونت بازاریابی و فروش، عسگر معزی معاون فنی اموال ، غلامرضا مددی معاون مالی و مدیران فنی و ستادی عضو جشنواره به صورت زنده از صفحه اینستاگرام بیمه آرمان پخش شد. در این جشنواره، سامانه بیمه گری الکترونیک armanins۲۴.com به عنوان محور فروش دیجیتالی معرفی شده است.

دکتر کورش پرویزیان تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به بهبود عملکرد مالی بانک پارسیان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل، مردمی سازی و عرضه سهام و واگذاری اموال و املاک بانک در راستای اجرای رفع موانع تولید و همچنین جهش تولید و اشتغال زایی در همکاری نزدیک با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را از اقدامات مهم بانک برشمرد.

دکتر کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان در مجمع عمومی عادی سالانه بانک که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تشکر از سهامداران، اعضای هیات مدیره، مدیران و تمامی پرسنل بانک پارسیان برای عملیاتی شدن برنامه ها و اهداف بانک، گفت: افزایش سرمایه بانک پارسیان در واپسین روزهای سال ۹۸ از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در راستای کمک به ثبات و پایداری بانک صورت گرفت و امیدواریم که افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران نیز در آیندهای نه چندان دور، عملیاتی شود.

دکتر پرویزیان ضمن ابراز رضایت از اجرای بهینه خواسته سهامداران مبنی بر ایجاد ثبات و پایداری بانک افزود: بسیاری از برنامهریزی های صورت گرفته با افزایش سرمایه بانک عملیاتی شده و امیدواریم که در رعایت قوانین و افزایش سرمایه بانک، بهبود مناسبی در خدمات رسانی بانک ایجاد شود.

مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه بحث اجرای قوانین و به خصوص رفع موانع تولید از شاخص های اساسی به شمار می آید که مورد توجه شبکه بانکی است، افزود: در راستای اجرای رفع موانع تولید، بانک پارسیان با برنامه ریزی، اقدام به واگذاری اموال و املاک راکد و مازاد خود از طریق مزایده عمومی کرد و خوشبختانه نتایج مطلوبی از آن به دست آمد.

دکتر پرویزیان در ادامه به اقدامات این بانک در باره جذب و جلب مشارکت های عمومی پرداخت و گفت: آماده سازی و عرضه سهام های ارزشمند بانک در بورس اوراق بهادار از دیگر اقدامات انجام شده در بانک است. خوشبختانه در تیرماه سال جاری عرضه ۲۰ درصد از سهام شرکت لیزینگ پارسیان در بورس انجام شد. همچنین پذیرش شرکت اپال پارسیان در بورس را به شکل مطلوبی شاهد بودیم که امیدواریم تا شهریور ماه سال جاری با حمایت سازمان بورس اوراق بهادار عملیاتی گردد.

وی با تاکید بر اینکه بانک پارسیان، پایبندی به اجرای قانون و منجمله قانون رفع موانع تولید را جزو تکالیف خود میداند، گفت : اجرای این امور علاوه بر اینکه جزو وظایف بانک است، بی توجهی به آن عواقب و هزینه های سنگین مالیاتی را نیز در برخواهد داشت، لذا همه همکاران و مدیران عامل گروه بانک پارسیان مکلفند با اجرای دقیق بخشنامه ها و مقررات ناظر بر بانک اهتمام ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

دکترپرویزیان در ادامه به اهم فعالیت های بانک در سال گذشته پرداخت و گفت : بانک پارسیان با استفاده از تمام ظرفیت ها و قابلیت های خود به انجام وظایف پرداخته به طوری که شاهد رشد تعدادی سهامداران بانک بوده ایم. ترکیب سهامداران بانک به نسبت گذشته از نظر کمی، از ۷۲ هزار و ۳۹۸ سهامدار به ۸۱ هزار و ۳۹۱ تن فراتر رفته است. البته این تعداد فقط شرکت اصلی بانک را شامل می شود و تعداد سهامداران مجموعه گروه بانک پارسیان شامل گروه مالی، گروه سرمایه گذاری و گروه فناوری، بسیار بیشتر از رقم ذکر شده است که با عرضه شرکت های گروه در بورس، سهامداران مجموعه گروه به چند میلیون نفر بالغ گردیده است.

وی در ادامه به روزهایی که سهام بانک در جریان معامله و خرید و فروش قرار گرفته پرداخت و گفت: تعداد روزهای خرید و فروش سهام در سال ۹۸ حدود ۲۲۲ روز بود. تعداد روزهایی که نماد بانک بسته بود عمدتاً به دلیل ارائه اطلاعات با اهمیت و افزایش قیمت سهم در بازه های زمانی مختلف و شفاف سازی ها بوده است.

مدیرعامل بانک به ارتقای کیفی خدمات و عملیات بانکی طی سال ۹۸ پرداخت و گفت به رغم توسعه فعالیت ها، تعداد پرسنل بانک از ۴۱۵۰ نفر به ۴۰۸۳ نفر کاهش یافته است .

وی تصریح کرد: البته این کاهش تعداد پرسنل بدون در نظر گرفتن افزایش قابل توجه کیفی و کمی فعالیت های بانک حاصل بهره گیری بیشتر از فناوری اطلاعات، بهره گیری از شرکت های گروه و نیز تعامل با شرکتهای دانش بنیان و فین تک و مجموعه های دیگر است.

دکترپرویزیان همچنین در ادامه از افزایش تسهیلات اعطایی شعب در سال ۹۸ خبر داد و گفت : رقم تسهیلات شعب از رقم ۱۷۷۴ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ به ۲۸۰۶ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ رسیده است .

به گفته وی متوسط جذب سپرده ها نیز از ۳۳۸۲ هزار میلیارد ریال به ۳۸۰۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ رشد داشته است.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از پایان عملیات پیشراهاندازی و راهاندازی خطوط لوله درون میدانی سکوهای A و C این فاز خبرداد.به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد با اشاره به نصب سکوهای اصلی ۱۳A و اقماری ۱۳C در اسفندماه پارسال و همچنین راهاندازی خطوط لوله دریایی ۱۳B و ۱۳D در اسفندماه ۹۷گفت: پس از عملیات تخلیه آب، خشک کردن و اکسیژنزدایی از خطوط ۱۸ اینچ درونمیدانی و ۳۲ اینچ اصلی مرحله دوم فاز ۱۳ پارس جنوبی به طول حدود ۱۰۰ کیلومتر، این خطوط تکمیل و آماده ارسال گاز غنی به پالایشگاه خشکی این طرح با ظرفیت یک میلیارد فوتمکعب در روز شدند.وی افزود: عملیات اکسیژنزدایی از این خطوط بهوسیله تزریق گاز خنثی نیتروژن پس از هفت روز تلاش شبانهروزی همزمان با هوکآپ و راهاندازی سکوها، مطابق با رویهها و دستورعملهای فنی پروژه و همچنین با رعایت تمامی موارد بهداشتی و اچاسیی مقابله با پاندومی کرونا با موفقیت به پایان رسید.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآوردههای نفت، گاز و پتروشیمی درباره وضعیت صادرات قیر ایران اظهار داشت: خوشبختانه تنها فرآوردهای که از کرونا لطمه نخورد، قیر بود. امسال اوضاع صادرات خوب است، هر میزان که در بورس عرضه میشود، خریدار دارد.حمید حسینی در گفتوگو با ایلنا، با اشاره به کیفیت قیر صادراتی گفت: بازارهایی مثل چین برای قیر صادراتی ایران از دست رفته بود، اکنون دوباره به این بازار دسترسی پیدا کردیم، سازمان استاندارد هم کیفیت را بررسی میکند، قبلا قیر و VB بیکیفیت از عراق وارد میشد که با قیر ایرانی مخلوط و به نام قیر ایران صادر میکردند، اکنون این رویه متوقف شده و قیر عراق به ترکیه ارسال میشود.وی افزود: هر چند عراق بازار ترکیه را از دست ما گرفته ولی قیر بیکیفیت این کشور به اسم ایران صادر نمیشود.

افزایش ۱۴.۵ درصدی گازرسانی به نیروگاهها

مصرف برق در کشور در حالی که هر روز رکورد تازهای از خود به جا میگذارد، آمارهای شرکت ملی گاز حکایت از رشد ۱۴.۵ درصدی گازرسانی به نیروگاهها برای تامین سوخت مورد نیاز برای تولید برق را دارد.محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه میزان گازرسانی به نیروگاهها در خرداد ماه به طور میانگین روزانه ۲۴۰ میلیون متر مکعب در روز بوده، افزود: با توجه به مصرف فعلی ۲۷۵ میلیون متر مکعبی گاز در نیروگاها، مصرف در یک ماه گذشته ۱۴.۵ درصد بالا رفته است.

سالانه حدود دو میلیون کنتور برق هوشمندسازی می شود

مدیر کل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر گفت: امسال برنامه های جدی را برای توسعه طرح هوشمندسازی صنعت برق در نظر گرفته ایم و برآورد می شود که سالانه حدود دو میلیون کنتور برق هوشمندسازی شود.هادی مدقق در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای هوشمندسازی کنتور مشترکان صنعت برق گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مشترکان بالای ۳۰ کیلووات که عمدتا مشترکان بزرگ اداری، کشاورزی، صنعتی و تجاری بزرگ هستند به کنتورهای هوشمند تجهیز شدند.

روند کاهشی میانگین قیمت پایانی برخی محصولات پتروشیمی

دفتر توسعه صنایع پایین دستی در نامه ای خطاب به اعضای کمیته تخصصی محصولات پتروشیمی، معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت نفت، گزارش مقایسه ای قیمت پایانی محصولات پتروشیمی در جریان معامله های بورس در فصل بهار را اعلام کرد.به گزارش نیپنا،بر اساس این گزارش ، روندکاهشی قیمت پایانی برخی محصولات نسبت به سال گذشته با وجود افزایش نرخ ارز به ثبت رسیده است و دفتر توسعه صنایع پایین دستی درخواست کرده تا در خصوص افزایش قیمت محصولات نهایی پایین دستی پتروشیمی سهم الاثر واقعی مواد اولیه پتروشیمی مد نظر قرار گیرد تا مصرف کنندگان نهایی این محصولات متحمل هزینه های اضافی نشوند .

بازار نفت از بحران ویروس کرونا عبور می کند؟

گروه انرژی: با وجود ریسکهای موجود در بازار نفت، از ذخیرهسازی بالا گرفته تا مبهم بودن آینده تقاضا به دلیل شیوع کرونا، به نظر میرسد قیمت نفت در بالای ۴۰ دلار در هر بشکه تثبیت شده است.

قیمت نفت روزهای عجیبی را پشت سر میگذارد. در ماه های گذشته اتفاقات متفاوتی رخ داده که هر یک بر بازار نفت سایه انداخته و به نوعی نوسان قیمت را در این بازار دامن زده است.با این حال مهمترین عامل در این نوسانات که نه تنها نفت بلکه بازارهای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داده، شیوع ویروس کرونا و همهگیری جهانی آن است.

موضوعی که باعث شد تا تقاضا برای نفت در بازه ای ۲ ماهه با کاهش چشمگیر همراه شود،اما از آنجا که عرضه همچنان بالا بود، قیمتها پایین آمد و مخازن ذخیرهسازی پر از نفت شد.

حالا نفتهای ذخیره شده به تدریج وارد بازار میشود، موضوعی که میتواند نظم نسبی که طلای سیاه به دست آورده را دوباره بر هم زند.البته تداوم توافق کاهش تولید از سوی اوپک و اوپک پلاس و همچنین پایبندی به اجرای این توافق تا حد زیادی مانع از بازگشت سقوطهای غیرمنتظره در بازار نفت شده است.

از همین رو، نفت در دو هفته گذشته بر روی اعدادی بالای ۴۰ دلار خرید و فروش شده و نوسانات تا چند سنت در هفته رخ داده است.بر این اساس، نفت برنت که هفته گذشته با رقم ۴۳ دلارو ۱۴ سنت کار خود را آغاز کرد در پایان معاملات روز جمعه به ۴۳ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید و اگر چه همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده بود اما به رشد ۰.۴ درصدی رضایت داد.

واکسن کرونا قیمت نفت را افزایش داد

همچنین رضا امیری کارشناس حوزه انرژی در گفتوگو با میزان با اشاره به قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار کرد: قیمت نفت تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا با نوسانات فراوانی همراه بوده است و هنوز با قیمت مورد نظر تولیدکنندگان فاصله چشمگیری دارد.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: اعلام خبر تولید واکسن بیماری کرونا به صورت محدود در برخی از کشورها، پیام مثبتی را برای بازار به همراه داشته است.

وی افزود: کشف واکسن این بیماری میتواند ضمن از سرگیری فعالیتهای تجاری و کاهش محدودیتهای ارتباطی باعث افزایش تقاضا و باطبع افزایش قیمت نفت در بازارهای بین المللی شود.

امیری بیان کرد: بازار نفتی علاوه بر تاثیر پذیری از بیماری کرونا تحت جنگ نفتی میان عربستان و روسیه با تنشهای فراوانی مواجه شد و جنگ نفتی این دو تولیدکننده بزرگ نفتی زیانهای هنگفتی را به همراه داشته است.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: مذاکرات برخی از کشورها در کنار شیوع بیکاری کرونا و افت فاحش قیمت نفت، به جنگ نقتی میان دو کشور پایان داد و بنا به آمارهای سازمان اوپک پلاس این دو کشور تعهدات خود را در کاهش تولید نفت به خوبی اجرا کردند.

امیری بیان کرد: بالا بردن میزان تولید نفت افزایش سهم فروش از بازار، برای کشورهای حوزه خلیج فارس امکان پذیر است، اما کشورهایی که اقدام استخراج نفتهای غیر متعارف میکنند در این شرایط دوام نخواهند داشت.

وی ادامه داد: یکی از سناریوهای محتمل برای پایان جنگ نفتی از سوی عربستان و روسیه افزایش قیمت نفت
برای حضور آمریکا در جمع فروشندگان بازار نفتی بوده است.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: میزان تولید نفت برخی از کشورها مانند عراق و لیبی به دلیل جنگ داخلی با کاهش محسوسی مواجه شده است، اما طی ماههای گذشته با کاهش تنشها میزان تولید آنها نیز افزایش یافته است، این موضوع میتواند مازاد نفتی در بازار افزایش دهد.

هر چند تلاش برای درمان ویروس کرونا در جهان ادامه دارد اما تا زمانی که آینده روشنی برای این درمان مشخص نشود نمیتوان انتظار داشت جهش قیمتی از سطوح فعلی در بازار نفت اتفاق بیافتد. البته برخی کارشناسان معتقدند بازار نفت در واکنش به افزایش تقاضا، در زمستان به اعداد بالای ۵۰ دلار در هر بشکه میرسد.

شرکت توانیر در اطلاعیهای اعلام کرد با توجه به اینکه استفاده از ماینرها بدون مجوز، کسب و کاری غیرقانونی است و به اموال عمومی آسیب رسانده و تضییع حقوق مشترکان را در پی دارد، به شدت با آن برخورد میشود.در این اطلاعیه آمده است: این شرایط به ویژه در این ایام گرم تابستان، بهدلیل مصرف برق بسیار زیاد ماینرها، بیش از پیش اهمیت خود را نشان میدهد.در صورتی که مراکز استخراج رمز ارزها که با سوء استفاده از انشعابات قبلی مانند کشاورزی یا صنعتی و... به این کار مبادرت میکنند، شناسایی شوند، ضمن جمع آوری انشعاب و اخذ مابهالتفاوت هزینه برق مصرفی و تعرفه ماینینگ، با مالکان آن نیز برخورد قانونی خواهد شد، لذا رسما اعلام میکنیم برای جلوگیری از برخورد قانونی و جمع آوری ماینرها، ضروری است مالکان این تجهیزات هر چه سریعتر به شرکتهای توزیع ذیربط مراجعه و درخواست انشعاب مطابق با قانون مقررات مرتبط با رمز ارزها را ثبت کنند.

واردات نفت هند در ماه ژوئن به کمترین سطح در ۹ سال گذشته رسید و این کشور هیچ نفتی از ونزوئلا وارد نکرد.به گزارش رویترز، دادههای منابع صنعتی نشان داد واردات نفت هند در ماه ژوئن سقوط کرده و به کمترین سطح از اکتبر ۲۰۱۱ رسیده است، زیرا پالایشگاهها به دلیل انجام فرآیند تعمیر و نگهداری و تقاضای سوخت کمتر، خریدها را کاهش دادند.هند، سومین مصرفکننده و واردکننده بزرگ نفت جهان، در ماه ژوئن روزانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت وارد کرده که این رقم نسبت به ماه مه ۰.۴ درصد و نسبت به سال گذشته حدود ۲۸.۵ درصد کاهش یافته است.دادهها نشان میدهد که هند همچنین ماه گذشته و برای نخستین بار از ژوئن ۲۰۰۹، هیچ نفتی از ونزوئلا وارد نکرده است.پالایشگرانی از جمله ایندین اویل کراپ، برترین پالایشگر هند، ریلاینس اینداستریز، مجری بزرگترین مجموعه پالایشی جهان و بهارات پترولیوم قصد دارند واحدهای خود را برای انجام فرآیند تعمیر و نگهداری تعطیل کنند