بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی؛

بر اساس اطلاعات مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی بالاترین دمای ثبتشده در ایران طی تیر ماه امسال ۵۳.۱ درجه سانتیگراد بود که نسبت به رکورد بلند مدت تیر ماه حدود یک درجه بیشتر شده است.به گزارش ایسنا، در تیر ماه امسال گرمترین نقطه کشور ایستگاه شوش در استان خوزستان با ۵۳.۱ درجه سانتیگراد بود این درحالیست که بیشترین دمای بلند مدت کشور طی تیر ماه پیش از این در سال ۹۶ با دمای ۵۲.۴ درجه سانتیگراد ثبت شده بود.بر اساس گزارش مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، سردترین ایستگاه هواشناسی کشور طی تیر ماه امسال ایستگاه اردبیل در استان اردبیل با دمای ۴.۴ درجه سانتیگراد بود. پیش از این کمترین دمای هوای بلند مدت در کشور طی تیر ماه ۱.۲ سانتیگراد گزارش شده بود.بر اساس این گزارش همچنین بیشترین بارش ۲۴ ساعته کشور در اولین ماه تابستان در استان گلستان بود. در ایستگاه مینو دشت این استان ۱۰۰.۵ میلیمتر بارش ۲۴ ساعته ثبت شد.به طور کلی با در نظر گرفتن بارشها در کشور طی تیر ماه میتوان گفت که از مهرماه سال گذشته تاکنون ۲۹۰.۳ میلیمتر بارش در کشور داشتیم که ۲۸.۸ درصد نسبت به میانگین بلند مدت کشور افزایش داشته است این درحالیست که بارشها در کشور نسبت به سال گذشته حدود ۸ درصد کمتر شده است.هر چند که بارش در بیشتر استانهای کشور نسبت به میانگین بلند مدت بیشتر بود اما پنج استان اردبیل، چهار محال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویر احمد نتوانستند بارش نرمال سالانه خود را دریافت کنند. در حال حاضر بارش در استانهای اردبیل و چهار محال و بختیاری به ترتیب ۰.۵ و ۱۲ درصد کمتر از حد نرمال است.

بارشها همچنین در کردستان ۰.۴ درصد و در کرمانشاه ۸.۵ درصد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش یافته است.

 

 

علی دایی از سوی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد برترین اسطوره این قاره که بازگشتی تأثیرگذار به لیگ داخلی داشته، شد.به گزارش ایسنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در جدیدترین نظرسنجی خود ۸ بازیکن اسطوره که لژیونرهای موفقی بودند و در بازگشت به لیگهای داخلی کشورشان بار دیگر عملکردی بسیار خوب داشتند را نامزد تأثیرگذارترین بازیکن پس از بازگشت معرفی کرده است.بازیکنانی در کشورهای مختلف قاره آسیا هستند که ظهور درخشانی داشتند و با تواناییهای ویژه خود باعث برانگیخته شده احساسات طرفداران زیادی شدند. فوتبال آسیا کمبودی در تولید بازیکن نخبه نداشته و در صادرات پیشگام بوده است. بازیکنان مختلفی هستند که نماد تیمهای ملی فوتبال هستند و قصد داریم تا از میان ۸ اسطوره که پس از سالها حضور در تیمهایی خارج از کشورشان در بازگشت به لیگهای داخلی نیز باعث رونق مشابقات شدند و بازیکنی تأثیرگذار بودند، برترین بازیکن آسیا را در این زمینه با رأی مخاطبان شناسایی کنیم.رضا عنتر (لبنان)، یونس محمود (عراق)، علی دایی (ایران)، تیم کیهیل (استرالیا)، ایگور شکورین (ازبکستان)، ژنگ ژی (چین)، شونسکه ناکامورا (ژاپن) و سان جی های (چین) هشت بازیکنی هستند که در این نظرسنجی حضور دارند و در توضیح علی دایی آمده است: وقتی صحبت از فوتبال آسیا میشود یکی از بزرگترین نامها، علی دایی است. او ۲۷ ساله بود که از پرسپولیس به السد رفت و انگیزه بالای او باعث شد تا به افسانه فوتبال ایران در سطح بینالمللی تبدیل شود. او با درخشش در قطر به بایرن مونیخ رفت و قهرمانی در بوندسلیگا را تجربه کرد.

محققان "دانشگاه بهداشت و علوم اورگن" آمریکا اخیرا موفق به توسعه چارچوب زیستی الهام گرفته از لگو شدهاند که میتوانند در ترمیم استخوانها بسیار خوب عمل کنند.به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، چارچوبهای زیستی معمولا از پلیمرهای زیست سازگار ساخته میشوند و یا به طور معمول به صورت چاپ سه بعدی در یک قطعه جامد تولید میشوند یا به شکل یک ژل تزریق میشوند که سپس به یک ماده جامد تبدیل میشود.در هر دو صورت هنگامی که این چارچوب زیستی در محل آسیب دیدگی استخوان قرار بگیرید، سلولهای استخوانی مجاور به داخل چارچوب منتقل میشوند و با ریز ساختار سه بعدی آن ترکیب میشوند. سپس آن سلولها مجددا تکثیر شده و به تدریج جایگزین پلیمر میشوند و سرانجام تمام آنچه باقی میماند، استخوان خالص و طبیعی است.پروفسور "لوئیز برتاسونی"دانشمند دانشگاه بهداشت و علوم "اورگن" و تیم او طی این مطالعه رویکرد متفاوتی را اتخاذ کردهاند. آنها بلوکهای پلیمری تو خالی و باریک چاپ سه بعدی ایجاد کردند(مانند قفسههای کوچک) که میتوانند مانند لگو در کنار هم جمع شوند تا ایمپلنتهای دارای چهارچوب زیستی در شکلها و اندازههای مختلف ایجاد کنند.ساخت ایمپلنتهایی با این روش بطور قابل توجهی سریعتر و سادهتر از چاپ سه بعدی آنها در یک قطعه با اندازه خاص است.

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۳ سارق مسلح که از یک صرافی ۱۳۰ هزار دلار سرقت کرده بودند، خبر داد و گفت: متهمان خود را به مال باخته مأمور معرفی و اموالش را سرقت کرده بودند.

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا لطفی در این باره گفت: در اواخر تیرماه امسال مردی ۳۰ ساله با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران از وقوع سرقت مسلحانه ۱۳۰ هزار دلاری در محدوده "مرزداران" توسط ۳ مرد ناشناس که خود را مأموران مبارزه با مفاسد اقتصادی معرفی کرده بودند، اعلام شکایت کرد. این مقام ارشد انتظامی پایتخت افزود: با انجام تحقیقات پلیسی، به سرنخی از حضور یکی از مجرمان به هویت فرشاد ۴۵ ساله ساکن محدوده آزادی دست یافتند.

لطفی در ادامه با اشاره به اینکه سایر اعضای این باند نیز شناسایی شدند، بیان کرد: پس از هماهنگی قضائی ۳۰ تیرماه سال جاری کارآگاهان در چندین عملیات پلیسی هم زمان موفق به شناسایی و دستگیری تمامی اعضای این باند شدند.

این مقام پلیسی ابراز داشت: "فرشاد" در تحقیقات مقدماتی گفت که وی به اتفاق ۲ تن از دوستانش به نام های "رسول و سعید" سرقت مسلحانه از شاکی را انجام داده و "رسول" نقشه سرقت را طراحی کرده است.