معرفی خدمتی نوین از بیمه سامان

شرکت بیمه سامان با همکاری یک استارت آپ، خدمتی نوین را معرفی کرده تا همزمان با کمک به حفظ سلامت بیمه گذاران، نفع آنها از سرمایه گذاری در بیمه های عمر را نیز افزایش دهد.

اپلیکیشن «پیگام» به تازگی با اتصال به نرم افزار بیمه سامان، تعداد قدمهایی که هر بیمه گذار عمر در دوره زمانی مشخص بر میدارد را به «اعتبار» تبدیل کرده و آن را به اندوخته بیمه گذار می افزاید.

پویا رسولی مشاور مدیرعامل بیمه سامان در همین رابطه با بیان این که تلاش برای حفظ سلامت بیمه گذاران یکی از اولویت های ماست، گفت: این کار نه تنها یک مسئولیت اجتماعی در قبال عموم بیمه گذاران است، بلکه در بلندمدت با کاهش شدت مرگ و میر، منافعی نیز برای شرکت خواهد داشت.

مشاور مدیرعامل بیمه سامان به این که اپلیکیشن «پیگام» تعداد قدم های هر بیمه گذار را شمارش کرده و آن را در یک فرایند مشخص ارزش گذاری می کند، ادامه داد: ارزیابی ما نشان می دهد به طور متوسط یک فرد نرمال در طول سال ۱.۵ میلیون قدم بر میدارد و می تواند به این طریق حدود ۲۴۳ هزار تومان به اندوخته بیمه عمر خود اضافه کند.

 

شناخت مطلوب بانک صادرات از توان و ظرفیت داخلی

رئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران گفت: رشد شاخصهای عملکردی و اقبال فعالان بازار سرمایه به وبصادر، موید شناخت بانک صادرات ایران از توان و ظرفیت داخلی و حرکت در مسیر توسعه کشور برای مقابله با آثار تحریمهای ناجوانمردانه علیه ایران است. حمید تاجیک در مجمع عمومی عادی سالیانه، افزود: با وجود تحریمهای ناجوانمردانه و خصمانه آمریکا و همدستانش که درآمد نفت ایران را بسیار متاثر کرده، توسعه فرهنگ سرمایهگذاری و گسترش دسترسی به بازار بورس موجب افزایش توان و ظرفیت داخلی کشور شده و این وضعیت نویدبخش روزهای بهتری برای اقتصاد کشور است. افزایش ٤٨٠ درصدی نرخ سهم بانک صادرات ایران و رشد ٥.٨ برابری آن از ابتدای سال جاری تاکنون تایید کننده این ادعا است.

وی که ریاست این مجمع را بر عهده داشت، با اشاره به کاهش ١.٧ درصدی قیمت تمام شده پول در بانک صادرات ایران و کاهش آن از ١٧.٣٤ درصد سال ٩٧ به ١٥.٦١ درصد در پایان سال مالی ٩٨ و همچنین رشد نرخ موثر تسهیلات این بانک از ١٥.٨٢ درصد سال ٩٧ به ١٦.٧٣درصد در پایان سال ٩٨، اظهار کرد: رشد بیش از ٣٦ درصدی منابع بانک که ٤ درصد بالاتر از نرخ رشد نقدینگی در کشور است.

افزایش اعطای تسهیلات در بانک آینده

شعب بانک آینده از تاریخ اول فروردینماه تا پایان روز سیویکم خردادماه سال ۱۳۹۹، بیش از ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردهاند که این میزان بهترتیب به تسهیلات مشارکتی، مبادلهای و قرضالحسنه، اختصاص یافتهاست. شعب تهران در این بازهزمانی در مجموع بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است و سهم شعب سایر شهرها بیش از ۱,۶۰۰ میلیارد ریال بوده است.

در حوزه تجهیز منابع نیز بررسیهای انجام شده، نشان از عملکرد مثبت بانک آینده در کاهش قیمت تمامشده پول در سهماهه فصل بهار دارد؛ بدینترتیب که بهای کل تمام شده پول بدون احتساب سپرده قانونی در تاریخ ۳۰/۰۹/۱۳۹۸ تا تاریخ ۳۱/۰۳/۱۳۹۹ از ۹۲/۲۲ درصد به ۸۵/۱۹ درصد کاهش پیدا کرده است. گفتنی است؛ یکی از عوامل مؤثر در بهای خدمات بانکی و تسهیلات پرداختی از سوی بانکها، قیمت تمامشده پول در سیستم بانکی است. قیمت تمامشده پول بیانگر مدیریت صحیح منابع و مصارف و هزینههای یک بانک است و بررسی راهکارهای کاهش قیمت تمام شده پول در بانکها می تواند شاخصی بر کارآیی عملکرد یک بانک باشد.

رشد ۳۱۰ درصدی سود بیمه گری بیمه آرمان

سود ناخالص ناشی از فعالیتهای بیمهای بیمه آرمان در بهار ۹۹با رشدی ۳۱۰ درصدی نسبت به بهار ۹۸ روبرو بوده است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه آرمان، بنابر تحلیل منتشره شده از سوی پایگاه خبری بانک و بیمه؛ تازهترین گزارش حسابرسی نشده شرکت بیمه آرمان نشان میدهد که این شرکت روند سود آوری خود را ادامه میدهد و در بهار امسال ۱۵۷ هزار و ۸ میلیون ریال سود شناسایی کرده که سود هر سهم این شرکت ۱۰۵ ریال برآورد شده است.

این در حالی است که در بهار سال گذشته شرکت بیمه آرمان با زیان ۳۴ هزار و ۶۹۰ میلیون ریالی مواجه شده و به ازای هر سهم ۲۳ ریال زیان شناسایی کرده بود.

این گزارش میافزاید: سود ناخالص ناشی از فعالیتهای بیمهای بیمه آرمان در بهار امسال با رشدی ۳۱۰ درصدی نسبت به بهار پارسال بالغ بر ۳۰۵ میلیارد و ۶۷ میلیون ریال بوده در حالی که فصل بهار پارسال این شرکت از محل فعالیتهای بیمهای تنها ۷۴ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال سود شناسایی کرده بود.

حجت اله مهدیان تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک توسعه تعاون تکریم و گرهگشایی از مشکلات مشتریان را سرلوحه کار شبکه شعب این بانک اعلام نمود.

حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه با مدیر، معاونین اداره شعب استان تهران و تعدادی از روسای شعب شهر تهران اظهار داشت: بیش از نیمی از جریان نقدینگی کشور در استان تهران در جریان است، ازاینرو شبکه بانکی بیشترین تمرکز را در این استان دارد. وی بابیان اینکه کسب سهم مناسب از سبد سپردهای استان تهران در تجهیز منابع برای تقویت بانکداری توسعهای بسیار مؤثر است افزود: تأمین مالی بسیاری از طرحها و پروژههای صنعتی در نقاط مختلف کشور با اتکا به منابع سپردهای استان تهران امکانپذیر است و درواقع منابع سپردهای استان تهران میتواند پیش برنده جریان تولید در سراسر کشور قلمداد شود. مهدیان با اشاره به اهمیت راهبردهای هفتگانه بانک توسعه تعاون اظهار داشت: هدف غایی و استراتژیک اتخاذ این راهبردها تقویت مشتری مداری و حداکثر نمودن رضایت مشتریان است و روسا و کارکنان شعب، با ارائه خدمات بهینه و راهنمایی مشتریان و رفتار نیک و اخلاق حسنه میتوانند در افزایش رضایت مشتریان و احترام عمومی به مردم گامهای مثبتی بردارند. وی نقش ارزشمند تسهیلات خرد و عمومی را در رفع مشکلات معیشتی حائز اهمیت عنوان نمود و گفت: تسهیلات خرد با گرهگشایی از مشکلات روزمره، نقش مؤثری در ایجاد امید و انگیزه به آحاد جامعه ایفا میکند و تأکید مدیران ارشد بانک همواره بر اعمال نهایت سهل و آسانگیری اعطای اینگونه تسهیلات است. مهدیان عملکرد مجموعه مدیریت شعب استان تهران را قابلقبول اعلام نمود و افزود: چنانچه روسای شعب باراهنمایی مؤثر و اتخاذ تدابیر هوشمندانه، در گرهگشایی از مشکلات مراجعین حداکثر مراقبت را اعمال نمایند، توقعات مشتریان به شکل بهتری برآورده شده و بسیاری از انتظارات پاسخ داده میشود. مدیرعامل بانک توسعه تعاون تأکید نمود: چنانچه خدمات بانک با نیاز مشتری در تطابق نباشد یا مشتری تمایل برای دریافت خدمت مشابه از سایر بانکها داشته باشد، اخلاق حرفهای ایجاب میکند نهایت خوشرفتاری و اخلاق حسنه را در شعب اعمال نمایند، چراکه در بسیاری موارد ملاحظه شده رفتار خوش و احترامآمیز سبب بازگشت مجدد مشتری برای دریافت سایر خدمات به بانک خواهد شد. در این جلسه سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: طی سالهای اخیر روند کارآمدی و اثربخشی فعالیت بانک توسعه تعاون به نقطه مطلوب رسیده است.

بیمه پاسارگاد با افزایش سرمایه خود بر مدار ۲ هزار میلیارد تومان رسما اولین بیمه خصوصی ایران است که وارد باشگاه «هزار میلیاردی ها» می شود، این در حالی است که این باشگاه پیش از این تنها یک عضو داشت که آن هم عضو دولتی بود. تصمیم گیری در خصوص مدیریت منابع به عنوان آمیخته ای از علم و هنر در بیمه پاسارگاد عاملی است که نا اطمینانی سرمایه گذاران نسبت به رویدادهای آتی و پیش بینی نشده را مدیریت کرده است. حرکت در راستای آیین نامه سرمایه گذاری شورای عالی بیمه از جمله الزامات در صنعت بیمه است اما چیدمان ریسک در سبد برخی از شرکت های بیمه سبب شده است که سهام این شرکت ها در حطیه بررسی تحلیل های تکنیکال و بنیادی مورد اعتماد و اطمینان مضاعفی از سوی سرمایه گذاران باشد. ارزش سهام بیمه پاسارگاد امروز در یک «بازار کارا» تعریف شده است که در این بازار قیمت سهام جدا از «ارزش اقتصادی» محاسبه شده توسط سرمایه گذاران نیست. «ارزش اقتصادی» از طریق انتظارات سرمایه گذاران نسبت به بازده، ریسک و عدم اطمیمنان تعیین می شود و امروز «ارزش اقتصادی» برآوردی سهام بیمه پاسارگاد با قیمت بازار اوراق بهادار به زعم سرمایه گذاران با یکدیگر سازگار است و این مولفه را می توان از صف های خرید سهام و تمایل سهام داران در مشارکت در افزایش سرمایه و … استنتاج کرد. نحوه اندازه گیری عملکرد مدیران بیمه پاسارگاد با شاخصی تحت عنوان «اسناد عملکرد» «performance attribution» به چرایی ارزش سهام این شرکت منجر می شود. و در نهایت اینکه برای داشتن یک تحلیل بنیادی «بالا به پایین» یا رویکردی که وضعیت اقتصادی و در پی آن شاخص های عملکردی صنعت را مورد بررسی قرار می دهد، مقایسه سود سهام بیمه پاسارگاد با سایر شرکت های بیمه ای خالی از لطف نیست.

 

رئیس سازمان ساتبا گفت: بر اساس استراتژی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته ایم مقرر شده تا با ایجاد یک کارتابل فنی و تشخیص نیاز خریدار و فروشنده از بازار داخل حمایت شود.محمد ساتکین در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه هدف این است تا هم مشکل تولیدکنندگان داخلی برطرف شود و هم سرمایه گذاران بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند، اظهار کرد: قرار شده تا با کمک وزارت صمت یک کارتابل فنی ایجاد شود و کسانی که متقاضی خرید پنل های فتوولتائیک و سایر تجهیزات نیروگاه های خورشیدی هستند تقاضای خود را در آن کارتابل ثبت کنند و اگر تولید کننده داخلی نیز توان تامین همان کالا را با همان مشخصات در زمان مورد درخواست متقاضی داشته باشد در همان سامانه آمادگی خود را اعلام خواهد کرد.وی افزود: بدین ترتیب سازندگان داخلی به راحتی می توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از پایان عملیات اسیدکاری گسترده ۱۱ حلقه چاه تولیدی بلوک B این طرح گازی در خلیج فارس خبر داد.به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، محمدمهدی توسلیپور گفت: این عملیات در راستای دستیابی به بالاترین ظرفیت تولید با موفقیت پایان یافت.وی با اشاره به اینکه عملیات حفاری چاههای سکوی ۱۴B در دو مرحله و از سوی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی بهعنوان پیمانکار حفاری این موقعیت اجرا شد، اظهار کرد: مرحله نخست حفاری این موقعیت با تکمیل ۹ حلقه از ۱۱ حلقه چاه در اسفندماه ۹۷ به پایان رسید و با توجه به نیاز کشور به گاز تولیدی این فاز، پس از نصب و راهاندازی سکوی ۱۴B، دیماه ۹۸ در مدار تولید قرار گرفت. وی گفت: با انجام عملیات اسیدکاری و تمیزکاری چاههای موقعیت ۱۴B، امکان افزایش ظرفیت برداشت گاز و طول دوره تولید پایدار این سکو فراهم شد.

خاموشیهای مکرر مردم را کلافه کرده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس، فرسوده شدن تجهیزات، عدم توسعه زیرساختها، عدم فرهنگسازی مصرف بهینه برق بهویژه در کلان شهرها و... را ازجمله دلایل خاموشیهای اخیر عنوان کرد.حسین حسینزاده در گفتوگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش خاموشیها در سراسر کشور در پی گرم شدن هوا، گفت: گرم شدن هوا، فرسوده شدن تجهیزات، عدم توسعه زیرساختها با توجه گسترش شهرها، صنایع و جمعیت خانوارها، عدم فرهنگسازی مصرف بهینه برق به ویژه در کلان شهرها و... را ازجمله دلایل خاموشیهای اخیر به شمار میآیند.

۶۰۰ میلیون دلار برای ایستگاه
تقویت فشار گاز

بسته سرمایهگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری برای احداث ایستگاههای تقویت فشار گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تدوین شده است.به گزارش وزارت نفت، محمد بهمئی، مدیر سرمایهگذاری و توسعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در رابطه با دلایل و ضرورتهای این سرمایهگذاری گفت: با توجه به روند افت طبیعی تولید در مخازن گازی این شرکت و اینکه اکثر این میدانها در نیمه عمر خود بهسر میبرند، این بسته سرمایهگذاری تعریف شده که شامل احداث ایستگاههای تقویت فشار گاز میدانهای کنگان، تنگ بیجار، هما، وراوی و مرکز تفکیک تابناک و همچنین بازآرایی ایستگاه تقویت فشار گاز میدان نار میشود.

کاهش پنج درصدی آب موجود
در سدهای کشور

میزان آب موجود در سد های کشور از ابتدای سال آبی (مهرماه ۹۸) تا سوم مردادماه با کاهش پنج درصدی نسبت به پارسال به رقم ۳۴ میلیارد و ۱۳ میلیون متر مکعب رسید.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، موجودی حجم مخازن سدهای کشور براساس تازهترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران که مورد بررسی قرار گرفته نشان دهنده آن است که این میزان پارسال ۳۵ میلیارد و ۹۷ میلیون متر مکعب بوده است که کاهش پنج درصدی دارد.

در گزارش آژانس بینالمللی انرژی مطرح شد؛

گروه انرژی: طبق گزارش آژانس بینالمللی انرژی، افزایش نیاز به واردات گاز در کشورهایی نظیر امارات، کویت، پاکستان، رشد تولید گاز ترکمنستان و آذربایجان و امکان انتقال گازآنها به بازارهای منطقه از طریق ایران، فرصتهای طلایی
برای ایران هستند.

به گزارش فارس، مرکز پژوهشهای مجلس با انتشار گزارشی با عنوان «چشمانداز بازارهای جهانی انرژی در افق ۲۰۴۰، فرصتها و تهدیدات پیش روی ایران» به بررسی جایگاه ایران در آینده ایران پرداخته است. طبق این گزارش نتایج جدیدترین مطالعه انجام شده از چشمانداز بازارهای انرژی جهان که آژانس بینالمللی انرژی در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است، دربرگیرنده نکات مهم و قابل تأملی از دورنمای بازار جهانی انرژی در افق ۲۰۴۰ است. یافتههای این مطالعه نشان میدهد تا افق ۲۰۴۰ ، سهم انرژیهای تجدیدپذیر، گاز طبیعی، انرژی هستهای و برق آبی از سبد انرژی جهان افزایش و سهم نفت و زغالسنگ کاهش مییابد. آمریکا به رغم روند کاهشی میزان تقاضای نفت خام، با سهم ۱۸.۷۱ درصد از تقاضای جهان، بزرگترین مصرفکننده نفت خام و چین با سهم ۱۵.۵۸ درصد در رتبه دوم جهان قرار خواهد داشت. عرضه نفت خام جهان از ۱۰۲.۴ میلیون بشکه در سال ۲۰۲۰ به ۱۱۱.۹۷ میلیون بشکه در سال۲۰۴۰ افزایش خواهد یافت. طی دو دهه آتی، میزان تولید نفت از میادین متعارف خشکی و دریایی کم عمق تدریجاً کاهش مییابد. درحالیکه تولید نفت از آبهای عمیق، Tight Oil ، NGL و نفتهای فوق سنگین و بیتومن روند صعودی خواهد داشت. ایالات متحده، عربستان و روسیه به ترتیب سه کشور دارای بیشترین سطح تولید نفت در سال۲۰۴۰ همانند سال ۲۰۱۸ خواهند بود. عراق با افزایش سطح تولید نفت به جایگاه چهارمین تولیدکننده نفت جهان ارتقا خواهد یافت و ایران که در سال ۲۰۰۰ میلادی در رتبه چهارم تولید جهان قرار داشت، در سال ۲۰۴۰ ، پس از عراق، کانادا و برزیل در رتبه هفتم خواهد ایستاد.

وضعیت نامطلوب ایران در بازار صادراتی گاز

با اقبال جهانی به سوی گاز طبیعی که به عنوان پلی برای نیل به توسعه پایدار با تکیه بر اقتصاد کم کربن قلمداد میشود، تقاضای گاز طبیعی جهان با متوسط رشد سالیانه ۱.۴ درصد، از ۳۸۵۰ میلیارد مترمکعب در سال ۲۰۱۸ به حدود ۵۴۰۰ میلیارد مترمکعب در سال ۲۰۴۰ افزایش خواهد یافت. بیشترین میزان رشد تقاضای گاز طبیعی طی دو دهه آتی به ترتیب متعلق به آفریقا، آسیا پاسفیک و خاورمیانه و بیشترین نرخ رشد تولید گاز طبیعی تا سال ۲۰۴۰ ، به آفریقا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه اختصاص خواهد داشت. اگر چه ایالات متحده موفق به حفظ جایگاه نخست تولید گاز جهان تا سال ۲۰۴۰ خواهد شد، اما روسیه مهمترین صادرکننده گاز طبیعی جهان در افق ۲۰۴۰ به شمار میرود. طبق یافتههای این بررسی، چین، ایران، آرژانتین و الجزایر مهمترین تولیدکنندگان گاز طبیعی به ترتیب در آسیا پاسفیک، خاورمیانه، آمریکای جنوبی و آفریقا خواهند بود. ایران که هماکنون سومین تولیدکننده گاز پس از ایالات متحده است، در افق ۲۰۴۰ با یک پله تنزل، پس از چین در جایگاه چهارمین تولیدکننده گاز جهان خواهد بود. با این وجود به دلیل رشد مصرف داخلی ناشی از ناکارایی و شدت انرژی زیاد، از وضعیت نامطلوبی در صادرات گاز طبیعی برخوردار خواهد بود. تحلیل آینده بازارهای جهانی انرژی، بازگوکننده فرصتهای قابل توجه و ارزشمندی برای ایران در بلندمدت است که باید از هماکنون برای بهرهمندی بهینه و مؤثر از آن تدابیر ویژهای اندیشید. رشد قابل توجه تقاضای گاز جهان با مرکزیت جنوب و شرق آسیا و حوزه خاورمیانه، افزایش نیاز به واردات گاز در کشورهای همسایه ایران نظیر امارات، کویت، پاکستان، رشد تولید گاز ترکمنستان و آذربایجان و امکان انتقال گاز مازاد تولیدی به بازارهای منطقه از طریق ایران، فرصتهای طلایی هستند که در صورت اتخاذ راهبردهای صحیح و کارآمد به افزایش سهم ایران از تجارت گاز جهان خواهد انجامید. با توجه به ورود بازیگران جدید به ویژه ایالات متحده، استرالیا و روسیه با امکان عرضه LNG در حوزه آسیا پاسفیک از یک سو و رشد چشمگیر عرضه گاز در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به ویژه عراق، عربستان، الجزایر و مصر و حتی رژیم صهیونیستی از سوی دیگر، چشمانداز روشنی برای افزایش صادرات گاز ایران در بازارهای اصلی مصرف در افق ۲۰۴۰ نمیتوان متصور بود. علاوه بر تلاش مستمر ایالات متحده برای انزوای ایران در بازار جهانی انرژی و ممانعت از به فعلیت رسیدن ظرفیتها و قابلیتهای قابل توجه ایران در کسب سهم از بازارهای نفت و گاز، ظهور بازیگران جدید نظیر استرالیا و عراق، تلاش ترکیه برای ایفای تقش محوری به عنوان کریدور انرژی منطقه، یکی از جدیترین تهدیدات پیش روی ایران در بازارهای انرژی که کمتر مورد توجه قرار میگیرد، تلاش فزاینده و همهجانبه روسیه برای کسب سهم از بازار نفت و گاز هند است. روسیه از مدتها پیش و در چارچوب راهبردی بلندمدت درصدد افزایش صادرات گاز خود به چین با احداث خطوط لوله، رشد صادرات گاز به صورت LNG و افزایش صادرات نفت خام به چین است و در این زمینه پیشرفتهای قابل ملاحظهای به دست آورده است. با وجود تهدیدات مختلف مورد اشاره، کماکان امکان اتخاذ راهبردهای دقیق و سنجیده برای بخش انرژی به ویژه نفت و گاز ایران با استفاده از قوتها و بهرهمندی از فرصتهای پیشرو جهت نیل به جایگاه شایسته و حقیقی کشور در بازارهای جهانی انرژی وجود دارد.

صادرات نفت عراق به چین در نیمه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷.۵ درصد افزایش یافت.به گزارش مهر دادههای مؤسسه رفینیتیو ایکون نشان داد عراق موفق شده است با وجود آشفتگی بازار نفت در سال ۲۰۲۰، صادرات نفت به مشتری اصلیاش، چین را ۲۷.۵ درصد افزایش دهد.شرکت واسطه حملونقل بانچرو کاستا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد: پس از آنکه اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس توافق کردند که به جنگ قیمتی پایان دهند و تولید خود را به مقدار بیسابقهای کاهش دهند، قیمت نفت بهبود یافت. این توافق با برداشت حدود ۱۰ درصد از منابع جهانی نفت از بازار، به دو برابر شدن قیمت نفت کمک کرده است.