رکوردشکنی دوباره فوتی های کرونا در کشور

گروه جامعه: با رکوردشکنی آمار فوت شدگان کرونا آژیر قرمز در تهران به صدا درآمد. سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته موارد بروز و فوتی ناشی از کووید-۱۹ را اعلام کرد و گفت: ۲۳۵ بیمار جان باختند. دکتر سیماسادات لاری گفت: از روز دوشنبه تا سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند.وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.به گفته لاری، متاسفانه طی این مدت، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید.وی اعلام کرد: خوشبختانه تا روز سه شنبه ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.لاری افزود: ۳۹۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا روز سه شنبه دو میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی همچنین در تشریح استان های در وضعیت قرمز گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.لاری ادامه داد: همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.وی با بیان اینکه سه استان به استانهای قرمز کشور اضافه شده است،افزود: در حال حاضر ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در شرایط هشدار قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت تهران گفت: تهران به عنوان پرجمعیت ترین و پرترددترین استان کشور برای اولین بار بعد از خیز اول بیماری در وضعیت قرمز قرار گفت که امیدواریم اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکلها جدی تر تلقی شود.وی گفت: اگر کشوری در کنترل این بیماری موفق بوده، این موفقیت مرهون همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است. بنابراین خواهش ما آن است که با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، شستن مرتب دستها و استفاده از ماسک برای همه سنین، حافظ سلامتی خود و خانواده هایتان در برابر بیماری باشید. لاری ادامه داد: تعداد موارد بستری روزانه در کشور به دوران اوج پیک بیماری در اسفند نزدیک شده است و وضعیت شیوع بیماری در کشور و جهان رو به افزایش و نگران کننده است؛ به طوری که بیش از ۱۶ میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شده اند و حدود ۶۴۰ هزار نفر نیز به دلیل این بیماری جان باخته اند.

 

 

بازیگر سریال «سه در چهار» گفت: به نظرم بازگشایی سینماها سر و صدای الکی است، خودمان میدانیم که در این شرایط کمتر کسی به سینما رفتن فکر میکند، شخصا ترجیح میدهم در خانه بمانم و از تلویزیون فیلم ببینم تا اینکه جان خود را به خطر انداخته و به سالن سینما بروم. محمد کاسبی در گفتوگو با میزان، پیرامون فعالیتهای خود در عرصه بازیگری گفت: به شخصه سالهاست پیشنهاد خوبی ندارم و حال با شیوع بیماری کرونا وضعیت بدتر از قبل هم شده است، تولیدات بسیار محدود شده و برخی هم که مشغول کار هستند اکثرا گروهی و دوستانه در پروژهها انتخاب میشوند. وی در همین راستا ادامه داد: از سن من گذشته تا هر نقشی را بازی کنم، نمیخواهم نقش یک پدر منعفل و بیتاثیر را در یک اثر داشته باشم، شاید کمی سختگیری است اما به واقع ترجیح میدهم در وضعیت کنونی بیکار باشم اما در ایفا یک نقش بد خودم را پیش مردم خراب نکنم.بازیگر سریال «سه در چهار» با اشاره به تولید برخی آثار در دوران شیوع بیماری کرونا اضافه کرد: حتما تولید یک اثر از جان انسان واجبتر است، کاش مدتی کوتاه همه این بیماری را جدی میگرفتیم تا همه چیز به دوران خوب خود برگردد، آن وقت میشد با آرامش سراغ ساخت آثار رفت. کاسبی رعایت اصول بهداشتی را وظیفه شرعی و عرفی افراد دانست و خاطرنشان کرد: از نظر من شوخی گرفتن وضعیت فعلی بازی کردن با مرگ است. بهتر است تمامی ما هر چه به عنوان اصول بهداشتی گفته شده را رعایت کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۶۳۵ مجرم و سارق در پایتخت خبر داد.به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای سی و هفتمین مرحله از طرح رعد که صبح دیروز برگزار شد،گفت: رعد یک طرح ریشهای و موثر از سوی پلیس پیشگیری است که روز سه شنبه سی و هفتمین مرحله از آن به اجرا درآمد و همکاران من با استفاده از ظرفیت تمام کلانتریها اقدام به برخورد مجرمان در سطح پایتخت کرده و با جرائم مختلف از سرقت و مزاحمت برای نوامیس گرفته تا قاچاق مواد مخدر و کالا برخورد می کنند.وی با بیان اینکه در اجرای این مرحله از طرح رعد ۲۷۳ حکم قضایی به اجرا درآمد، گفت: در مجموع عملیات های انجام شده ۶۳۵ مجرم اعم از
سارق منزل، خودرو، اماکن عمومی و ... دستگیر و ۲۲ باند نیز منهدم شدند.رحیمی از کشف بیش از ۸۳۰۰ مورد از اموال مسروقه نیز خبر داد و گفت: ارزش ریالی اقلام کشف شده تا روز سه شنبه بالغ بر ۱۲.۵ میلیارد بوده است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از برنامه این فراکسیون برای برگزاری جلسه ای با رئیس سازمان صدا و سیما جهت پخش مجدد برنامه ۹۰ با حضور عادل فردوسی پور خبر داد. محمد مهدی فروردین در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پخش مجدد برنامه ۹۰ یک مطالبه مردمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.وی افزود: شعار مجلس یازدهم شفاف سازی است. برنامه ۹۰ هم برنامه ای بود که بسیاری از مشکلات و معضلات و زد و بندها در فوتبال را آشکار می کرد و مردم هم از آن رضایت داشتند. با توجه به مطالبه مردمی ما به دنبال رایزنی با مدیران صدا و سیما هستیم تا مجددا این برنامه پرمخاطب با مجری گری شخص آقای فردوسی پور به آنتن بر گردد.رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت که در این رابطه فراکسیون ورزش جلسه ای با رئیس سازمان صدا و سیما برگزار خواهد کرد. تاکید ما بر این است که نقاط ضعف برنامه ۹۰ رصد شده و به دنبال اصلاح باشند، اما از نقاط مثبت آن استفاده کرده و مجددا برنامه ۹۰ در تلویزیون پخش شود. امیدواریم این اتفاق در آینده نزدیک رخ دهد.