حمایت بانک شهر از واحدهای تولیدی

مدیر امور اعتبارات بانک شهر با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر و با توجه به شرایط موقعیتی خاص کشورمان واحدهای تولیدی با مشکلات متعددی روبه رو هستند، تاکید کرد: هم اکنون تمامی شعب بانک شهر در راستای کمک به تداوم کسب و کار شرکتها و تولیدکنندگان داخلی و تحقق "جهش تولید" بسیج شده اند. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مجید کاظمی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی امسال علاوه بر تحریمها و فشارهای اقتصادی با ویروس کرونا نیز درگیر بوده اند، افزود: این ویروس سبب التهابات شدید در اقتصاد کشور شده و به همین نسبت شرایط دشواری را برای کسب و کارها تحمیل کرده است. کاظمی با تأکید بر اهمیت تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برای تحقق "جهش تولید" گفت: شعب بانک شهر اجازه نخواهند داد فعالیت واحدهای تولیدی به خاطر کمبود سرمایه درگردش متوقف شوند. وی گفت: فرآیند تخصیص و پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا ، از سوی شعب این بانک در حال انجام است . این فرآیند به منظور حمایت و کمک به تداوم کسب و کار شرکتها و به شرط تعهد کارفرمایان جهت حفظ حداکثری نیروی کار صورت پذیرفته و جزء اولویت کاری شعب این بانک است .

 

رشد تولید حق بیمه و رضایتمندی مشتریان

نشست شورای مدیران شرکت بیمه سینا با حضور معاونان و مدیران ارشد این شرکت برگزار شد. در ابتدای این نشست دکتر رضا جعفری، مدیرعامل و نایبرئیس هیأتمدیره بیمه سینا ضمن تقدیر از تلاش همکاران برای تحقق اهداف پیشبینی شده در سال جاری اظهار داشت: جای تقدیر دارد که در شرایط خاص امسال و با وجود محدودیت های مختلف ناشی از ویروس کرونا، شاهد رشد تولید حق بیمه و رضایتمندی مشتریان هستیم. وی در ادامه به لزوم افزایش همدلی و هماهنگی در میان سطوح مختلف سازمانی تصریح کرد: یکی از دلایل مهم موفقیت در این شرایط؛ حفظ همدلی، تقویت روحیه کارمحوری، ایجاد فضای صمیمی و کار تیمی در مجموعه است. وی با اشاره به اعلام رضایت حداکثری مشتریان گفت: پشتوانه بزرگ هر شرکت بیمه، داشتن مشتریان خشنود و راضی است که خوشبختانه این مهم به وقوع پیوسته و آثار آن در تمدید قراردادها مشهود است.

بر اساس گزارش آماری به دست آمده از عملکرد چهار ماهه شاهد رشد بیش از ۳۰ درصدی در تولید حق بیمه هستیم و حق بیمه تولیدی تا پایان تیرماه رقمی معادل ۵۳۷ میلیارد تومان بوده که عدد قابل توجهی است، ضمن اینکه نسبت خسارت نیز تعدیل شده و به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

بازدید مدیران بانک آینده
از معاونت بانکداری الکترونیکی

نادر خواجه حقوردی، معاون بازاریابی و امور شعب و علی درستکار مدیر امور روابط عمومی و بازارافزایی بانک آینده با حضور در شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، درباره مسائل مختلف و چگونگی همکاری و تعامل بیشتر طرفین، با عبدالرضا شریفی حسینی، معاون بانکداری الکترونیکی، سیدحامد قنادپور، مدیرعامل و جمعی دیگر از مدیران این شرکت، گفتوگو و تبادل نظر کردند. در این دیدار پس از معرفی شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و بیان عملکرد و فعالیتهای این مجموعه در ارائه انواع خدمات بانکی و پولی و استفاده از تجارب با رویکرد مثبت و رو به آینده روشن، تأکید گردید.

عبور بیمه کوثر از ١٠هزارمیلیارد ریال

فروش شرکت بیمه کوثر در چهار ماهه نخست سال۹۹ با ۲۰درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۱۰هزارمیلیارد ریال رسید. در این برهه شرکت ترکیب فروش ۸۰درصدی رشتههای غیرزندگی و ۲۰درصدی رشتهزندگی را عملیاتی کرده است. لاله کریمی گفت: در طی این دوره رشتههای آتشسوزی، باربری، عمروسرمایهگذاری و شخصثالث هر کدام بهترتیب با رشد ۹۹، ۶۱، ۵۳ و ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین درصد رشد فروش را میان سایر رشتهها داشتهاند. وی اظهارکرد: سهم خسارت پرداختی شرکت به بیمهگذاران در چهار ماه نخست سال در رشته­های غیرزندگی ۸۳ درصد و بیمههای زندگی ۱۷درصد از کل پرداختی خسارتها بوده است.

رشد ۳۸ درصدی صدور حق بیمه نوین

شرکت بیمه نوین با توجه به عملکرد مناسب خود در حوزه مدیریت ریسک، توجه به نیازهای بازار و تنوع گسترده در ارائه خدمات بیمه ای موفق شد ۳۸ درصد رشد صدور حق بیمه در سه ماهه ابتدایی سال جاری را در کارنامه عملکرد خود ثبت کند. بنابراین گزارش، بیمه نوین در دوره سه ماهه سال جاری مبلغ ۲,۳۰۴,۱۳۱ میلیون ریال حق بیمه و در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸، مبلغ ۱,۶۷۱,۴۶۱ میلیون ریال حق بیمه صادر کرده است که حاکی از رشد بیمه نامه های صادره در این شرکت است. شرکت بیمه نوین طی چند سال گذشته موفق شده است با حفظ رتبه یک توانگری خود، توجه به حقوق مشتریان، سهامداران و شبکه فروش و نیز ارائه طرح های نوین بیمه ای، رشد قابل توجهی در عملکرد بیمه ای خود داشته باشد

مدیرعامل بانک ملی ایران خبر داد:

گروه بانک و بیمه: دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران با تقدیر از اقدامات انجام شده در مجموعه شرکت پرداخت الکترونیک سداد و اپلیکیشن ایوا گفت: نباید سرعت حرکت این مجموعه کاهش یابد و یا فعالیت های تحول گرایانه آن متوقف شود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده که در این شرکت حضور یافته بود، با بیان این که «نشان اعتباری» یک پروژه ملی است و مورد تقدیر همه ارکان اقتصادی کشور قرار گرفته است، افزود: این محصول که بر روی اپلیکیشن ایوا ارائه می شود، بسیاری از مشکلات حوزه اعتبارات و تسهیلات را برطرف خواهد کرد.

به گفته دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران، اقدامات انجام شده در این حوزه بسیار خوب بوده، اما نباید به همین میزان اکتفا کرد و باید با الگو گرفتن از شرکت های بزرگ دنیا، پیشروی و خلاقیت در کار را سرلوحه قرار داد.

دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که رقبا در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: اگر به آنچه هستیم بسنده کنیم، سایرین از ما جلو خواهند زد، بنابراین امیدوارم روزی را شاهد باشیم که ایوا به تنهایی بتواند بخشی قابل توجهی از فعالیت های بانک ملی ایران را انجام دهد و مستقل شود.

مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این مراسم با تاکید بر این که از ظرفیت
همدلی و هفکری ایجاد شده در بانک باید حداکثر استفاده را کرد، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک ایوا بتواند نقش شعبه مجازی را ایفا کند.

مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به تلاش های شبانه روزی برای ارائه خدمات متمایز بر روی این اپلیکیشن، افزود: قصد داریم خدماتی مانند پرداخت تسهیلات، افتتاح حساب، درخواست دسته چک و ... را در آینده نزدیک از طریق ایوا انجام دهیم.

محمدعلی محمودزاده مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد نیز در این مراسم با ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های شرکت، تاکید کرد که اهداف بانک ملی ایران در حوزه بانکداری الکترونیک را با قوت پیگیری خواهد کرد.

دكتر حسين مهري مديرعامل بانك صنعت اظهار داشت: بانك صنعت ومعدن در پرداخت تسهیلات موضوع تبصره ۱۸ كه از سال ۹۷ به بانك ها ابلاغ گرديده است در مقایسه با سایر بانک ها داراي بيشترين ميزان پرداختي بوده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، دكتر حسين مهري مديرعامل بانك صنعت بيان داشت: با استناد به آمار عملكرد اين بانك در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز پرداخت اين تسهيلات تا آخر سال ۹۸ تعداد ۷۰۱ طرح به بانك صنعت و معدن معرفي گرديد كه پس از بررسي، به تعداد ۳۰۳ طرح كه داراي توجيه و اهليت و صلاحيت لازم بودند، تسهیلات به ارزش بيش از ۲۰ هزار ميليارد ریال در قالب تسهيلات سرمايه ثابت و سرمايه در گردش پرداخت شده است. دكتر حسين مهري مديرعامل بانك صنعت عنوان داشت: در مجموع تا پايان ۴ ماهه نخست سال جاري تعداد ۸۰۵ طرح به بانك صنعت و معدن معرفي گرديد و در نهايت با پرداخت تسهيلات به ۴۰۹ طرح موافقت و مبلغي بيش از ۳۰ هزار ميليارد ریال به اين طرح ها پرداخت گرديد. دكتر حسين مهري مديرعامل بانك صنعت يادآور شد: آمارهاي تسهيلات پرداختي موضوع تبصره ۱۸ در سال ۹۹ نيز حاكي از آن است كه اين بانك در پرداخت تسهيلات مذكور همچنان نسبت به ساير بانك ها حائز رتبه نخست مي باشد. گفتني است، بر اساس بند (الف) تبصره(۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور مقرر شده بود، بانك هاي عامل، تسهيلات لازم برای حمایت از طرحهای تولیدی اشتغالزا با اولویت بازسازی و نوسازی صنایع، تکمیل و راهاندازی طرحهای کشاورزی، صنعتی و معدنی نیمهتمام بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، اجرای طرح های صنایع کوچک و حمایت از خوشههای صنعتی، بافت های فرسوده و طرحهای حمل و نقل عمومی و ریلی، کارورزی جوانان و طرحهای اشتغالزایی مناطق مرزی را فراهم نمايند.

 

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: به دلیل افزایش تقاضا طی روزهای گذشته، صدور کارت سوخت المثنی بین ۳ هفته تا ۲ ماه زمان نیاز دارد.فاطمه کاهی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با رد شایعاتی مبنی بر زمان صدور ۴ ماهه برای صدور کارت سوخت تصریح کرد: با وجود اطلاعیههای متعدد از سوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی مبنی بر دریافت کارت سوخت طی ماههای گذشته، برخی از مالکان ثبت نام برای دریافت کارت سوخت را به بعد از سهمیه بندی موکول کردند.او افزود: پیش از اجرای طرح سهمیه بندی سوخت، به طور میانگین روزانه ۴ هزار درخواست ثبت میشد که با اجرای طرح سهمیه بندی، میزان تقاضا به ۸۰ هزار مورد در روز رسیده است.کاهی تصریح کرد: صدور کارت سوخت هوشمند المثنی فقط از طریق دفاتر پلیس +۱۰ مقدور است، چنانچه کسانی که کارت سوخت ندارند میتوانند با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس+۱۰مراجعه کنند.

وزیر نیرو گفت: با تصویب هیئت دولت، علاوه بر اینکه از مشترکان کم مصرف فصل تابستان تجلیل میشود، از مشترکان کم مصرف زمستان نیز قدردانی به عمل میآید.به گزارش صدا و سیما؛ رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته ۱۰۶ میلیارد تومان برای تشویق مشترکان خوش مصرف هزینه شد امسال هم برای این دست از مشترکان، الگوهای تشویقی در نظر گرفته شده ضمن این که با تصویب هیئت وزیران از مشترکان خوش مصرف فصل زمستان هم، تقدیر میشود.وی گفت: پیش بینی میشود فصل زمستان سردی در پیش باشد و در همین راستا از مشترکانی که در مصرف برق دستگاههای گرمایشی بهینه عمل کنند پاداش در نظر گرفته شده است.وزیر نیرو افزود:در حال گذراندن آخرین روزهای گرم و شدیدا گرم تابستان هستیم و در این مدت شاهد همکاری بسیار گرم مردم با وزارت نیرو بودیم

صرفهجویی ۵۵۰۰ مگاواتی مشترکان
در مصرف برق

مدیرعامل توانیر در سیزدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و بهره برداری از ۱۴ طرح حوزه آب و برق چهارمحال و بختیاری با قدردانی از همراهی مردم کشور در مدیریت مصرف برق گفت: این همراهی مردم از ابتدای امسال تاکنون منجر به صرفهجویی پنج هزار و ۵۰۰ مگاواتی برق شده است.بهگزارش وزارت نیرو، "محمدحسن متولی زاده" در آئین افتتاح طرحهای چهارمحال و بختیاری افزود: این صرفهجویی به ارزش معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، چرا که برای تامین پنج هزار و ۵۰۰ مگاوات برق باید یک نیروگاه بزرگ به این میزان ظرفیت در کشور ایجاد شود.وی ادامه داد: این صرفهجویی هم از نگاه اقتصاد ملی و هم در حوزه اقتصاد خانوار، صنعت و کشاورزی حائز اهمیت است و امید است این همراهی تداوم یابد.متولی زاده با بیان اینکه سال جاری تاکنون بدون خاموشی سپری شده است، تصریح کرد: برنامهریزی دقیق و تعامل خوب مشترکان باعث شده است تا امسال همانند سال گذشته خاموشی نداشته باشیم.

سهمیه کارت سوخت خودروهای
مفقودی نمیسوزد

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: با توجه به بحران شیوع کرونا در کشور، سقف ذخیره کارتهای هوشمند سوخت از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافت.به گزارش شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، مسعود رضایی درباره وضع کارتهای هوشمند سوخت خودروهای عمومی و شخصی گفت: هماکنون کارت سوخت ناوگان عمومی مانند وانتبارها و تاکسیها حداکثر یک ماهه صادر میشود و به دست مالکان خودرو میرسد.

وی افزود: در ابتدا صدور کارت هوشمند سوخت تنها ۴۰ روز طول میکشید، اما اکنون این فرآیند طولانیتر شده است و تلاش ما این است که در سریعترین زمان، این نیاز را پاسخ دهیم.او ادامه داد: درحال حاضر۷۰۰ هزار کارت سوخت برای خودورهای شخصی صادر و در باجههای پستی باقی مانده که این مورد هم بهدلیل شرایط شیوع کرونا در کشور بهوجود آمده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی خبر داد؛

گروه انرژی: مدیرعامل شرکت برق حرارتی اعلام کرد: نیروگاه جدید ری دارای دو واحد گازی کلاس اف و یک واحد بخار با ظرفیت ۱۰۷۰ مگاوات خواهد بود که با راهاندازی آن نیروگاه قدیمی ری بازنشسته خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محسن طرز طلب در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث پست ۲۳۰ ولت GIS نیروگاه ری اظهار داشت: نیروگاه ری قدمت ۵۰ ساله دارد و ظرفیت این نیروگاه در زمان احداث حدود ۱۱۷۰ مگاوات با ۴۰ واحد گازی کوچک بوده است. وی افزود: ظرفیت فعلی نیروگاه به دلیل قدمت بالا و از کار افتادن برخی واحدها به حدود ۵۰۰ مگاوات رسیده است. در حال حاضر ۲۰ واحد گازی مجموعه با راندمان پایین حدود ۲۰ درصد در حال فعالیت هستند که به دلیل هزینههای بالای تعمیرات و بهرهبرداری راندمان پایین واحدها و قدمت و فرسودگی پروژه نوسازی و احداث واحدهای جدید در دستور کار قرار گرفت. مدیرعامل شرکت برق حرارتی تصریح کرد: مجموعه کنونی با شش واحد گازی ۲۵ مگاواتی ۱۱ واحد ۱۷ مگاواتی هیتاچی، سه واحد ۲۵ مگاواتی میتسوبیشی و یک واحد فیات ۲۵ مگاواتی در حال تامین برق جنوب تهران و پایتخت هستند. وی با اشاره به آغاز ساخت واحدهای جدید نیروگاه خاطرنشان کرد: نیروگاه جدید ری دارای دو واحد گازی کلاس اف و یک واحد بخار با ظرفیت ۱۰۷۰ مگاوات خواهد بود که با راهاندازی آن نیروگاه قدیمی ری بازنشسته خواهد شد. مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: شهرستان تهران دارای سه نیروگاه قدیمی با راندمان بسیار پایین است که از با شروع ساخت پست جدید GIS ۲۳۰ کیلووات نیروگاه ری، نخستین گام برای بازنشسته کردن واحدهای قدیمی این مجموعه برداشته شده است. مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزود: برای بازنشسته کردن نیروگاه بعثت نیز منتظر دریافت مجوزات لازم از سوی سازمان محیط زیست هستیم که پس از اخذ مجوزات مربوطه عملیات ساخت نیروگاه جدید بعثت شروع خواهد شد.

راندمان نیروگاههای تهران ٢.٥ برابر افزایش مییابد

طرزطلب با تاکید بر اینکه در تلاش برای سرعتبخشی به طرحهای بازنشسته کردن نیروگاههای فرسوده هستیم، گفت: با اجرای این سه طرح علاوه بر افزایش توان تولیدی تهران، راندمان نیروگاههای استان نیز از حدود ۲۲ درصد فعلی به بیش از ۵۵ درصد افزایش خواهد یافت. وی با اشاره به کسری سه هزار مگاواتی تولید برق در استان تهران، گفت: برای جبران این رقم لازم است طی سالهای آتی واحدهای جدید به نیروگاههای موجود استان افزوده شود که احداث نیروگاه هزار مگاواتی جدید ری بخشی از کسری موجود تولید برق تهران را جبران خواهد کرد.

حمایت مالی ٥٠ درصدی وزارت نفت از طرحهای بهینهسازی تولید برق

طرزطلب نیروگاهها را بزرگترین مصرفکنندگان گاز کشور دانست و افزود: با هماهنگی میان وزارت نفت و نیرو اتفاقات بسیار خوبی در زمینه حمایت از طرحهای بهینهسازی مصرف سوخت و انرژی در حال انجام است که براساس آن مصوبهای در این زمینه در حال تنظیم است تا پس از دریافت مجوز لازم از سوی شورای اقتصاد شاهد حمایت مالی ۵۰ درصدی وزارت نفت از طرحهای بهینهسازی در حوزه تولید برق باشیم.

طرزطلب با تاکید بر اینکه این طرح ظرف دو تا سه ماه آینده به نتایج مطلوبی خواهد رسید، گفت: بر همین اساس سرمایهگذارانی که برای ارتقای واحدهای نیروگاهی، بازنشسته کردن نیروگاههای قدیمی و ارتقای راندمان نیروگاههای موجود اقدام کنند، به صورت مشارکتی ۵۰ درصد محل منابع مالی طرحهای آنها از سوی وزارت نفت، ۳۰ درصد از سوی شرکت تولید نیروی برق حرارتی و تنها ۲۰ درصد آن از سوی سرمایهگذار تامین خواهد شد.

آغاز ساخت واحد جدید نیروگاه؛ از پاییز امسال

طرزطلب با اعلام اینکه ساخت نیروگاه جدید از پاییز امسال آغاز خواهد شد بیان کرد: بر اساس برنامهریزی صورت گرفته واحد اول گازی نیروگاه ۲۴ ماه بعد و واحد دوم گازی دو ماه بعد از افتتاح واحد اول به بهرهبرداری خواهد رسید.این مقام مسئول یادآور شد: بخش بخار نیروگاه نیز ۱۲ ماه بعد از افتتاح اولین واحد مجموعه وارد مدار خواهد شد.طرزطلب مدت زمان بهرهبرداری کامل از نیروگاه جدید ری را ۳۶ ماه عنوان کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است با ساخت پالایشگاههای جدید بهویژه بیدبلند خلیج فارس، وضعیت جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت بهتر شده است.محمد طلا مظلومی آبزرگه در گفتوگو با خانه ملت، برضرورت جمعآوری و بازیافت گازهای فلر پالایشگاهها تاکید کرد و گفت: طبق برنامه هر سال باید ۲۰ درصد کاهش یابد با ساخت پالایشگاههای جدید بهویژه بیدبلند خلیج فارس، وضعیت جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت بهتر شده است لذا میزان کاهش سوختن فلر اگر متناسب با برنامه ششم هم پیش نرفته باشد فاصله چندانی نیز با برنامه ندارد.وی با بیان اینکه جلوگیری از سوخت گازهای فلر برای کشور درآمدزایی و ارزآوری فراوانی به همراه دارد، افزود: اگرچه به دلیل تحریم ایران واردات تجهیزات این مهم نیز با مشکل رو به رو شده است اما وزارت نفت همت و انگیزه بسیاری برای تحقق جلوگیری از سوختن ۹۰درصد گازهای مشعل دارد.

عراق برای جبران کمبود شدید برق و جلوگیری از اعتراضات، قصد دارد از ترکیه و یک شرکت مستقر در منطقه کردستان برق وارد کند.به گزارش ایسنا، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق به اس اند پی گلوبال پلاتس گفت: عراق قصد دارد ۴۵۰ مگاوات برق از گروه KAR که در منطقه نیمه خودمختار کردستان مستقر است و ۲۰۰ مگاوات برق از ترکیه وارد کند تا کمبود برق را جبران کند.این واردات موقتی احتمال تامین برق را در ایام تابستان و بحران دمای بالا بهبود خواهد بخشید.اعتراضات علیه قطع برق در هفته جاری که کشته شدن دو نفر را در پی داشت، باعث شد عراق به دنبال راه حل کوتاه مدتی برای کمبود برق باشد که یک مشکل همیشگی بوده و همواره در ایام اوج گرمای تابستان و افزایش دما به ۵۰ درجه سلسیوس باعث برانگیخته شدن اعتراض مردم می شود.