تعداد نفرات آزمون دکتری اندازه ورودی پاساژ علاءالدین نیست

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه "فرض برگزار نشدن کنکور را باید کنار بگذاریم" گفت: باید مراقب باشیم در زمین دیگران بازی نکنیم و آنچه را به صلاح مملکت خودمان است، انجام دهیم.به گزارش تسنیم ؛ دکتر ایرج حریرچی گفت: درباره کنکور دو بحث مطرح است، یکی اینکه اصلاً کنکور برگزار نکنیم که فکر نمیکنم کسی دنبال این باشد که امسال ورودی دانشگاه نداشته باشیم زیرا ما برای آینده کشور نیاز به پزشک و پرستار و مهندس و رشتههای دیگر داریم. فرض برگزار نشدن کنکور را باید کنار بگذاریم و باید فعالیتهای اجتماعی، اقتصادی و اجتماعی را همراه با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی داشته باشیم.وی افزود: دوم اینکه اگر بخواهیم کنکور را برگزار کنیم باید زمان مناسب را برای آن پیدا کنیم؛ وقتی که برای کنکور تعیین شده است و مسئولیت تعیین آن با وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است؛ انتهای مرداد است؛ کنکور دکتری نیز از لحاظ تعداد جمعیت بالایی ندارد؛ فاصلهگذاری اجتماعی در آن رعایت خواهد شد؛ ۱.۸ متر فاصله بین داوطلبین وجود خواهد داشت و تعداد کل نفرات امتحان جامع دکتری به اندازه یک روز ورودی پاساژ علاءالدین نیست.حریرچی ادامه داد: کنکور سراسری نیز در چهار روز برگزار خواهد شد و افراد مشکوک به کرونا در سالنهای مجزا در محلهای دیگر آزمون خواهند داد. اگر کسی بیمار باشد در بیمارستان از او امتحان گرفته میشود و اگر کنکور را در آخر مرداد برگزار نکنیم باید برگزاری آن را به آخر شهریور یا مهر موکول کنیم. در این مورد، خط تبلیغاتی را تعقیب کنید و ببینید از کجا میآید؛ تعدادی از افراد دنبال فالوور هستند و تعدادی نیز از آلبانی مشغول به تبلیغ علیه این کار هستند و دوست دارند آرامش ما بر هم بخورد؛ اگر کنکور برگزار کنیم عدهای میگویند برگزار نکنید و اگر برگزار نکنیم میگویند ببینید مملکت چهقدر به هم ریخته است که نمیتوانند کنکور برگزار کنند بنابراین باید مراقب باشیم در زمین دیگران بازی نکنیم و آنچه به صلاح مملکت خودمان است را انجام دهیم.

 

ش

یکی از محققان سازمان جهاد دانشگاهی شریف به بیان توضیحاتی درباره سامانهای پرداخت که امکان مبادله پیام بین خودروها و زیرساختها را فراهم میکند. یکی از کاربردهای این سامانه این است که میتواند امکان تغییر رنگ چراغ راهنمایی رانندگی را برای خودروهای امدادی فراهم کند.مهندس حمیدرضا عطائیان در گفتوگو با ایسنا، درباره سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی گفت: سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی یک فناوری است که امکان ارتباط خودروها با یکدیگر و ارتباط خودرو با زیرساختهای ارتباطی کنار مسیر را فراهم میکند. تکنولوژی این سامانه قابلیتهایی را فراهم میکند که پیامهایی بین خودروها و زیرساخت مبادله شود تا به ارتقای ایمنی و تحرکپذیری خودروها در مسیرها کمک شود.

همچنین به کمک این سامانه این امکان فراهم میشود که سرویسهای مختلفی از جمله سرویس های ارزش افزوده به خودروها ارائه شود.وی درباره چگونگی ارتقای ایمنی خودروها با سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی گفت: زمانی که خودروها پشت سر هم در حال حرکتند معمولا راننده به اتفاقی که در دید مستقیم وی میافتد واکنش نشان میدهد؛ مثلا خودروی جلویی ترمز میکند و چراغ خطر آن روشن میشود، پشت سری نیز ترمز میکند اما معمولا در اتوبانها خودروها به صورت زنجیری به یکدیگر برخورد میکنند.

تست کرونای دو تن دیگر از فعالان حوزه خبر سازمان صداوسیما مثبت اعلام شد.به گزارش ایسنا، تست کرونای زهرا رکوعی ـ گوینده خبر ۲۰:۳۰ ـ و حسینی بای ـ خبرنگار صداوسیما ـ مثبت اعلام شده است.رکوعی متولد سال ۱۳۶۲ است. او در سال ۱۳۸۴ در بخش خبری سیما تست گویندگی داد و با قبولی در آن وارد گویندگان بخش خبری شبکه سه شد و پس از آن به بخش های خبری دیگر از جمله ۲۰:۳۰ راه یافت.پیشتر همسر و فرزند زهرا رکوعی نیز به کرونا مبتلا شده بودند.اما حسینی بای که در این مدت گزارش هایی از سطح شهر با موضوع کرونا برای تلویزیون تولید کرده بود، به بیماری کووید ـ ۱۹ مبتلا شده و در پی این اتفاق توصیه هایی هم به مردم داشته است. او هم اینک در قرنطینه خانگی بسر می برد.پیشتر افراد دیگری از بخش های خبری صداوسیما هم به کرونا مبتلا شده بودند که از آن جمله می توان به نام عاطفه میرسیدی ـ مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری و اخبار پزشکی ـ اشاره کرد.سید مهرداد سید مهدی، رئیس خبرگزاری صدا و سیما قبلتر در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرده بود که ۱۹ نفر از خبرنگاران این سازمان به ویروس کرونا مبتلا شدهاند. این در حالی است که روز گذشته حبیب احمدزاده نویسنده، فیلمنامهنویس و مستندساز با انتشار متنی کوتاه در فضای مجازی از ابتلای خسرو سینایی کارگردان شناختهشده سینمای ایران به ویروس کرونا خبر داد.

کارگردان نمایش «پنهان خانه پنج در» که این روزها در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه است، کار برای گروههای تجربی و اندیشهورز تئاتر را در وضعیت کرونایی فعلی بسیار سخت دانست.آرش فلاحتپیشه بازیگر و کارگردان درباره چگونگی اوضاع تئاتر پساکرونایی اظهار کرد: همه چیز به مدیریت برمیگردد. مدیریت هم میتواند تئاتر را زمین بزند و هم میتواند از شرایط کنونی به نفع اتفاقات مثبت استفاده کند. میگویند کرونا باعث شد انسانها بار دیگر به خویشتن خود رجوع کند و به گذشتهشان بیندیشند.

در تئاتر ما هم این اتفاق رخ داد. ما بیمهابا با سرعت سرسامآور به پیش میرفتیم. سالنهای تئاتر به ویژه سالنهای خصوصی به سالنهای عروسی تبدیل شده بودند. این توقف از این بابت بسیار خوب بود. گرچه بخشهای دیگرش دردناک بود.وی متذکر شد: کسانی به واسطه پولشان وارد برخی از تئاترهای خصوصی شدند، کاسبانی و کلاشانی که فقط چهرهها را میآوردند و دور هم شاد بودند.

اما حالا دیگر این افراد نمیتوانند در چنین شرایطی کار کنند. چون میترسند، آنها جایی سرمایهگذاری نمیکنند که زیان ببینند. این افراد حالا رفتهاند سمت بازار دلار و طلا. دیگر تئاتر برایشان آورده ندارد.

در این شرایط، امکان فعالیت برای گروههای تجربی و اندیشهورز بیشتر فراهم است. این شرایط برای ما یادآور روزهای خوب تئاتر است که تنها تالار شهر، تالار وحدت، سنگلج و مولوی فعال بودند. این همه تئاترهای کممایه روی صحنه نمیرفت.