گسترش همکاری بیمه ایران و تأمین اجتماعی

دکتر محمد رضایی مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در دیدار با مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ضرورت همکاری گسترده بین سازمانهای بیمهگر پایه و تجاری به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم، گفت: با توجه به اقبال و نیاز مردم به بیمههای مکمل و مازاد، شرکت سهامی بیمه ایران آمادگی دارد با همکاری سازمان تأمین اجتماعی تمامی فرآیندهای بیمه گری در بستر مکانیزه و تحت سامانههای نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی و سدای بیمه ایران را تحت پوشش یکپارچه قرار دهد. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، دکتر رضایی در این دیدار با بیان اینکه با تعامل سازمانی میتوانیم از تجارب مشترک در مدیریت هزینههای درمانی و همافزایی سطوح کارشناسی برای کاهش دغدغههای درمانی مشترک و افزایش سطح رضایتمندی بیمهگذاران استفاده نماییم، افزود: با ادامه و گسترش همکاریهای خود میتوانیم کاملترین و بهترین پوششهای بیمهای را با حداقل نرخهای فنی متعارف ارائه نماییم. مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه این شرکت آمادگی دارد در صورت تفاهم با سازمان تأمین اجتماعی، اقدامات مشترکی را انجام دهد افزود: زمینههای همکاری مشترک بسیاری برای ارائه خدمات بیمهای به مردم وجود دارد که به مرور زمان میتوان آنها را گسترش داد.

 

صدور مجوز افزایش سرمایه بیمه کوثر

مجوز افزایش سرمایه حدود ۸۴ درصدی بیمه کوثر از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها از سوی سازمان بورس و اوراق بهادر صادر شد. سرمایه شرکت بیمه کوثر از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها با افزایش ۲ هزارو ۹۵۷ میلیارد ریالی به بیش از ۶ هزارو ۴۸۵ میلیارد ریال میرسد. نوید خاندوزی مدیر اقتصادی و سرمایهگذاری بیمه کوثر خبرداد: مجمع فوقالعاده شرکت برای تصویب این افزایش سرمایه تا انتهای مرداد برگزار میشود. وی با تاکید بر اینکه افزایش حدود ۸۴ درصدی سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها با تکیه بر اصلاح ساختار مالي شرکت و در اجراي مفاد ماده «۱۴» قانون حداکثر استفاده از توان توليدي و خدماتي کشور و حمايت از کالاهاي ايراني انجام شده است، تصریح کرد: تمام امور افزایش سرمایه انجام شده است و سعی خواهد شد در کوتاهترین زمان ممکن مجمع برگزار و سرمایه جدید ثبت شود. وی با اشاره به قانون مصوب آذرماه ۱۳۸۴ بازار اوراق بهادار خاطرنشان کرد: با توجه به قانون یادشده و در اجرای آن، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بيمه کوثر (سهامی عام) در سازمان بورس و اوراق بهادار از نظر انطباق با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام بررسی و با رعایت قوانین و مقررات مرتبط بلامانع اعلام شده است.

تمدید گواهینامه

سیستم شکایت مشتری بانک

بانک سامان با اجرای سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان موفق به تمدید آخرین ویرایش استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ شد. بانک سامان پس از اجرای موفق استانداردهای مربوط به برقراری ارتباط مؤثر و هدفمند با مشتریان و پیگیری دقیق شکایات آنها، برای ۵ سال متوالی موفق به تمدید گواهینامه بین المللی ایزو ۱۰۰۰۲شد. در همین حال اخذ این گواهینامه، گام مهمی در مسیر حرکت مشتری محور بانک سامان است و این امکان را فراهم کرده تا رسیدگی به شکایات مشتریان در فرآیندی اثربخش و مطلوب صورت پذیرد.

کاهش سقف پرداخت وجه نقد بانک رفاه

سقف پرداخت وجه نقد در بانک رفاه ۱۵ میلیون تومان تعیین شد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، بر اساس بخشنامه اداره مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بانک مرکزی ج.ا.ا، سقف مقرر برای پرداخت وجه نقد ریالی به ارباب رجوع از سوی بانکها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تعیین و اجرایی شد.

انتصاب معاون امور بینالملل بانک آینده

طی حکمی از سوی دکترمحمد فطانت، مدیرعامل بانک آینده، بهروز صدیق نیکجو، بهعنوان معاون امور بینالملل این بانک، منصوب شد. دکترفطانت در این حکم بر لزوم تحقق اقداماتی همچون: راهاندازی بخش بینالملل بانک و انجام سریع امور ارزی مشتریان؛ تأمین و جذب منابع ارزی بانک از بازارهای داخلی و خارجی؛ ایجاد روابط کارگزاری با بانکها و کارگزاران حرفهای داخل و خارج کشور و ایجاد بسترهای مناسب جهت کسب درآمدهای ارزی بانک، بهعنوان برخی از اولویتهای این معاونت، تأکید کرد.

انتصاب سرپرست منطقه

شمالغرب بیمه آرمان

مرتضی سجادی پور با حفظ سمت به عنوان سرپرست منطقه شمالغرب کشور شامل شعب ارومیه، تبریز، اردبیل، زنجان و کرج منصوب شد تا در چارچوب شرح وظایف ابلاغی برای پیشبرد اهداف بیمه آرمان انجام وظیفه نماید.به گزارش روابط عمومی بیمه آرمان، این شرکت ضمن تبریک، برای ایشان آرزوی موفقیت و توفیقات روزافزون را دارد.

مدیرعامل بانک مهرایران خبر داد:

گروه بانک و بیمه: دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران گفت: از آنجايي که بانك قرضالحسنه مهر ايران و ماهيت خدمات آن، كمكرساني به اقشار متوسط و ضعيف جامعه و توانمندسازي پايدار آنهاست، مأموريت و مسئوليت اجتماعي آن نيز بايد در راستاي تقويت معيشت اقشار ضعيف جامعه باشد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران وی با اشاره به اقدامات و برنامههای مسئوليت اجتماعي اين بانک اظهار کرد: بانک مهر ايران اقدامات شايستهاي را براي توانمندسازي هموطنانمان در مناطق محروم انجام داده كه بيمه بازسازي و تجهيز نزديك به ۵۰۰ هزار خانه روستايي درمقابل حوادث و بلاياي طبيعي يكي از اين اقدامات است.

دکتر اکبری بیان داشت: وقوع بلایای طبيعي همچون سيل و زلزله و خسارتهاي ناشي از آن در نقاط مختلف کشور تلنگري براي توجه به ضرورت بيمه، بهويژه در مناطق روستايي است. وی افزود: وقوع زلزلههای مختلف مانند زلزله کرمانشاه تجربه تلخی بود تا ضرورت توجه به آیندهنگري در مقابل حوادث و بلاياي طبيعي براي جبران خسارتهاي ناشي از آن زير ذرهبين قرار گيرد؛ همچنين وقوع سيل در بيش از ۲۰ استان کشور بار ديگر ضرورت توجه به اين امر را به عنوان جايگزيني براي افسوس و رنج بعد از حادثه نشان داد.

مدیرعامل بانک مهر ایران ضمن تأکید بر اهمیت بيمه تصريح کرد: بيمه کالايي اجتماعي محسوب ميشود كه نقشي مهم و غير قابل انكار در تسريع و تسهيل جبران خسارتهاي ناشي از وقوع حوادث طبيعي مانند سيل و زلزله دارد، اما متأسفانه به دلايل مختلف كمتر مورد اقبال عمومي قرار گرفته است. وی ادامه داد: از آنجایی که بانک مهر ایران و ماهيت خدمات آن، کمکرساني به اقشار متوسط و ضعيف جامعه و توانمندسازي پايدار آنها است، مأموريت و مسئوليت اجتماعي آن نيز بايد در راستاي تقويت معيشت اقشار ضعيف جامعه باشد. دکتر اکبری افزود: در همین راستا، بانک مهر ایران برای اولين بار در کشور با هدف تسريع و تسهيل جبران خسارتهاي ناشي از وقوع بلاياي طبيعي مانند سيل و زلزله در روستاهاي كشور، توجه خود را بر روي بيمه حوادث خانههاي روستايي معطوف كرد. بانک مهر ایران، در راستاي مسئوليتهاي اجتماعي خود اقدام به بيمه نزديك به ۵۰۰ هزار خانه روستايي ۳ استان كمتر برخوردار كشور كرد تا همزمان با گام اول دولت و نهادهاي مربوطه براي تأمين مايحتاج مورد نياز مردم، گام دوم نيز با هدف كاهش آلام و فشارهاي رواني ناشي از حادثه همزمان برداشته شود.

دبیرکارگروه تخصصی مهندسی و انرژی سندیکای بیمه گران ایران در واکنش به سخنان اخیر بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، بیمه گران را فداکاران دوران تحریم دانست.

محمدباباکردی دبیرکارگروه تخصصی مهندسی و انرژی سندیکای بیمه گران ایران در نامهای خطاب به وزیر نفت به اظهارات اخیر وی در خصوص صنعت بیمه پاسخ داد.

دبیرکارگروه مهندسی و انرژی سندیکا در این نامه آورده است که بخشی از آن منتشر میشود: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که دارای مهمترین و غنیترین منابع انرژی در دنیا بوده و به این ترتیب صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تعیین کننده ترین صنعت کشورمان است. از طرفی شناسایی و مدیریت ریسک در بخشهای مختلف اقتصادی یکی از ارکان مهم توسعه هر کشور است.

وی میافزاید: همزمان با توسعه صنایع مختلف، توسعه و حمایت صنعت بیمه به عنوان یک رکن اصلی در حفظ سرمایههای کشور بسیار مهم و حیاتی است. صنعت بیمه ایران همواره حمایت و پشتیبانی خود را از تمامی ارکان اقتصادی کشور به ویژه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و پالایش و پخش انجام داده و حتی در شرایط تحریم شدید اقتصادی که حمایت بیمه گران اتکایی خارجی را نداشته، با تمام توان و انرژی تلاش کرده هیچکدام از بخشهای صنعت نفت کشور بدون پوشش بیمه باقی نماند. در حالیکه عدم برخورداری از پوششهای اتکایی بین المللی در بیمه نامههای انرژی مربوط به اموال و پروژههای صنعت نفت که دارای سرمایههای هنگفتی هستند، چالش بزرگی است که با مدیریت بیمه مرکزی ج.ا.ا، شرکتهای بیمه و سندیکای بیمه گران ایران این چالش به نحو احسن مدیریت شده است.

معاون توزیع برق شرکت توانیر گفت: پاداش همکاری صنایع در اوج مصرف شب سه برابر همکاری آنها در اوج مصرف روز است.به گزارش صدا و سیما، غلامعلی رخشانی مهر، با اشاره به همکاری ۲ هزار مگاواتی صنایع با جابجایی بار در اوج مصرف شب گفت: مصرف برق در زمان اوج مصرف در شبهای گرم به ۵۸ هزار مگاوات رسیده است. اگر این میزان همکاری صنایع با صنعت برق نبود در زمان اوج مصرف در شبهای گرم، میزان مصرف برق به ۶۰ هزار مگاوات میرسید. معاون توزیع برق شرکت توانیر با بیان اینکه زمان اوج مصرف برق از ساعت ۱۹ تا ۱۰ شب است ادامه داد: در زمان اوج مصرف روز در ساعات گرم مصرف برق کشور به ۶۳ تا ۶۴ هزار مگاوات رسید که با مدیریت بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ مگاواتی این رقم به ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات رسیده است.

معاون وزیر نیرو در خصوص مشکل آب رسانی به بخشهایی از استان سیستان و بلوچستان گفت: اوایل دولت دوازدهم، ۹۰۰ هزار شبکه آبرسانی روستایی صورت گرفت، ولی تا به امروز این عدد به ۸ میلیون رسیده است که امیدواریم تا پایان دولت به مرز ۱۰ میلیون روستا برسد.قاسم تقی زاده خامسی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: متاسفانه در برخی از روستاهای کشور به خصوص مشکل آبرسانی وجود دارد، ولی برخی از مناطق دسترسی به آب کمتری دارند که به وسیله تانکر به طور روزانه آبرسانی انجام میشود و این طور نیست که روستایی به طور کل آب نداشته باشد.وی اضافه کرد: خوشبختانه تا به امروز لوله کشی به بخشهای محروم روستاهای استان سیستان و بلوچستان از طریق منابع صندوق توسعه انجام شده است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم مشکل آب روستاهای سیستان و بلوچستان برطرف شود.

مرکز رشد و فناوری
در عسلویه راهاندازی میشود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از راهاندازی مرکز رشد و فناوری عسلویه در آیندهای نزدیک خبرداد.به گزارش شانا، ایرج خرمدل با اشاره به آمادهسازی مقدمات راهاندازی مرکز رشد و فناوری عسلویه گفت: مراکز رشد و فناوری برای نیل به توسعه یک ضرورت مهم برای کشور است و این منطقه نیز به واسطه ظرفیتهای بالای آن و همچنین وجود صنایع بالادستی و پاییندستی صنعت نفت بهترین نقطه برای راهاندازی این مرکز است.وی گفت: در آیندهای نزدیک با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر، تفاهمنامه همکاری راهاندازی مرکز رشد و فناوری عسلویه منعقد خواهد شد و امیدواریم این مرکز یاریبخش صنعت نفت در تکمیل زنجیره تولید محصولات و تجهیزات در کشور باشد.

اصلاح "سهمیهبندی"
در دستور کار مجلس نیست

دبیر کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه، اصلاح سهمیه بندی بنزین در دستور کار مجلس قرار ندارد، تاکید کرد هر تغییری در قیمت بنزین اثرات اجتماعی و روانی بر جامعه خواهد داشت.هادی بیگی نژاد در گفت وگویی رادیویی اظهار کرد: در سال های گذشته بحث هدفمندی یارانه ها وقتی مطرح شد این موضوع بود که یارانه ها را به افراد دهیم تا خود افراد مدیریت کنند اما الان در شرایط کنونی فشار زیادی بر روی روان جامعه است ، به همین دلیل در دستور کار کمیسیون انرژی موضوع اصلاح سهمیه بندی بنزین وجود ندارد.وی افزود: ما در کشورمان بحث قیمت بنزین را به صورت شناور و روزانه نداریم و این قیمت در کشور ثابت است چرا که اگر شناور بود با بالا رفتن قیمت نفت این قیمت بالا رفته و با پایین آمدن قیمت نفت قیمت بنزین هم پایین می آمد که این مسئله در کشور ما شدنی نیست.دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر ما بخواهیم قیمت بنزین را جا به جا کنیم این موضوع سبب به وجود آمدن تنش اجتماعی خواهد شد، به طوری که دولت از دو سال قبل برنامه افزایش بنزین را داشت اما این اتفاق صورت نگرفت.بیگی نژاد در خاتمه گفت: باید به این نکته توجه داشت که قیمت بنزین اثر اجتماعی و روانی بر جامعه دارد.

تولید نفت اوپک یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت

گروه انرژی: تولید نفت اوپک در ماه ژوییه با پایان یافتن کاهش تولید داوطلبانه از سوی عربستان سعودی و متحدانش در منطقه خلیج فارس و پیشرفت اندک سایر اعضا در عمل به تعهداتشان، بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی رویترز نشان داد اوپک که شامل ۱۳ کشور عضو است، در ژوییه ۲۳.۳۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۹۷۰ هزار بشکه در روز بالاتر از آمار بازبینی شده ژوئن بود. اوپک و متحدانش شامل روسیه که گروه اوپک پلاس را تشکیل می دهند، در آوریل موافقت کردند برای مقابله با تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تقاضا و تقویت قیمتها، تولیدشان را به میزان کم سابقه ۹.۷ میلیون بشکه در روز محدود کنند. کاهش محدودیتهای قرنطینه و عرضه کمتر کمک کرد قیمت نفت برنت از رکورد اندک ۱۶ دلار در هر بشکه در آوریل به بیش از ۴۰ دلار صعود کند اما نگرانیها نسبت به موج دوم شیوع کرونا، رشد قیمتها را محدود نگه داشته است.

سهم اوپک از کاهش عرضه که توسط ۱۰ عضو این گروه بر مبنای سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۸ انجام می گیرد، ۶.۰۸۴ میلیون بشکه در روز است. این گروه در ژوییه ۵.۷۴۳ میلیون بشکه در روز از این کاهش داوطلبانه را انجام داد که معادل ۹۴ درصد پایبندی است. نرخ پایبندی اوپک در ژوئن به ۱۱۱ درصد بازبینی شد. افزایش تولید نفت اوپک در ژوییه، بزرگترین افزایش تولید این گروه از آوریل محسوب می شود. عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی به منظور تسریع روند احیای بازار متعهد شده بودند علاوه بر کاهش تولید اوپک پلاس، تولیدشان را مجموعا ۱.۱۸ میلیون بشکه در روز در ژوئن کاهش دهند. بدون در نظر گرفتن تغییرات اعضای اوپک، این کاهش تولید باعث شد تولید این گروه در ژوئن پایینترین رکورد از سال ۱۹۹۱ به این سو باشد. بر اساس نظرسنجی رویترز، بزرگترین افزایش عرضه در ژوییه از سوی عربستان سعودی بوده که ۸.۴ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد و تولیدش ۸۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به ژوئن افزایش داشت. کویت و امارات متحده عربی هم تولیدشان را افزایش داده و به سهمیه تولیدشان نزدیکتر شدند. عراق و نیجریه که در ژوئن پایبندی خود به توافق اوپک پلاس را بهبود بخشیدند، در ژوییه تغییری نداشتند و کاهش تولید بیشتری اعمال نکردند و صادرات نفت عراق هم افزایش داشت. این دو کشور متعهد شده بودند مازاد تولیدی که از ماه مه تا ژوئن داشته اند را با کاهش بیشتر تولید در ماههای بعد جبران کنند. اوژن واینبرگ، تحلیلگر کومرس بانک در این باره اظهار کرد: قیمتهای پایین، زندگی را برای این اعضای اوپک که ملزم شده اند تولیدشان را بیشتر کاهش دهند، دشوار کرده است. تولید نفت ایران و لیبی در ژوییه ثابت بود و تولید ونزوئلا کاهش بیشتری پیدا کرد. هر سه کشور به دلایلی نظیر تحریمهای آمریکا و مسائل داخلی، از مشارکت در کاهش تولید معاف شده اند. بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت لیبی از ژانویه به دلیل محاصره بنادر و میادین نفتی توسط گروههای وفادار به ژنرال خلیفه حفتر، به شدت سقوط کرده است. نظرسنجی رویترز بر مبنای آمار کشتیرانی، منابع خارجی، آمار رفینیتیو آیکان، اطلاعات رهگیری نفتکشها از سوی شرکتهایی مانند پترولجستیک و کپلر و اطلاعات منابع آگاه در شرکتهای نفتی، اوپک و شرکتهای مشاوره است.

عربستان قیمت فروش نفت را برای مشتریان آسیایی کاهش میدهد

براساس بررسیهای رویترز، پنج پالایشگر آسیایی انتظار دارند قیمت رسمی فروش شاخص نفت خام سبک عربستان در ماه سپتامبر بهطور میانگین ۶۱ سنت برای هر بشکه کاهش یابد، این در حالی است که در برآوردها کاهش یک تا ۳۰-۲۰ سنتی نفت خام عربستان پیشبینی شده است.این منابع اعلام کردند بهبود آهسته تقاضا در موج دوم شیوع ویروس کرونا سبب کاهش قیمت نفت خام خاورمیانه در این ماه شد، این در حالی است که حاشیههای سود پالایش آسیا ضعیف باقی مانده است. قیمتهای رسمی فروش نفت خام عربستان سعودی بهطور معمول حدود پنجم هر ماه میلادی منتشر میشود و تعیینکننده روند قیمت نفت ایران، کویت و عراق است و بر قیمت بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز از نفت خام آسیا تأثیر میگذارد.

سخنگوی صنعت برق گفت: ۹۸ درصد از خسارات در حوزه برق مربوط به نوسانات و خسارات ناشی از تجهیزات برقی و بقیه موارد مربوط به نقص عضو و انفجار است.مصطفی رجبی مشهدی در گفتگو با صداوسیما با بیان این که براساس قانون رقمی معادل ۱۰۰ تومان در ماه از مشترکان شهری و ۵۰ تومان در ماه از مشترکان روستایی برای جبران خسارت دریافت میشود، افزود: براین اساس اگر حادثهای برای وسایل برقی رخ دهد یا خسارتی جانی به افراد وارد شود، بیمه تا سقف تعیین شده در دستورالعمل ها، نسبت به جبران آن اقدام میکند.رجبی مشهدی با اشاره به این که شرکت توانیر به نمایندگی از همه شرکتهای توزیع نیروی برق کشور نسبت به انتخاب شرکت بیمه گر اقدام میکند، افزود: برگزاری مناقصه جهت انتخاب شرکت بیمهگر، پس از ابلاغ قانون بودجه انجام میشود و ترتیبات مناقصه نیز با توجه به حساسیت موضوع که حقوق مردم را شامل میشود، پس از تهیه اسناد و جزئیات مناقصه، انجام میشود.

سرپرست طرح توسعه میدان کیش از پایان عملیات کشش خط لوله دریا از ساحل در پروژه خط لوله دریایی کیش - گرزه با ثبت یک رکورد خبرداد.به گزارش وزارت نفت، عبدالله مهرابی با اشاره به اینکه عملیات کشش خط لوله دریا از ساحل (shore pulling) بهطول ۲.۲ کیلومتر از ۳۱ تیرماه امسال در جزیره کیش آغاز شد، تصریح کرد: لوله گذاری در مدت ۷ روز به اتمام رسید.وی اجرای این عملیات را بهعنوان بخش آغازین پروژه لولهگذاری دریایی کیش گرزه بیان کرد و گفت: پس از عملیات کشش لوله از ساحل، بخش باقیمانده لولهگذاری تا منطقه گرزه (بندر آفتاب) توسط شناور لولهگذار سیمستر متعلق به شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران بهعنوان پیمانکار پروژه یادشده، شهریورماه امسال اجرا خواهد شد.با تکمیل و بهرهبرداری از این پروژه، جزیره کیش به خط هفتم سراسری انتقال گاز متصل و امکان ارسال گاز از این خط لوله به نیروگاههای گازی کیش فراهم میشود.