تخصیص اعتبارات ترمیم شبکه های فرسوده توزیع نیروی برق گلستان

مجمع نمایندگان مردم گلستان درمجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان دیدار و گفتگوکردند. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق گلستان : مجمع نمایندگان استان گلستان در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در سطح استان برلزوم تداوم خدمات رسانی به مردم شریف استان در شرایط کنونی با توجه به شیوع کرونا تاکید کردند. نمایندگان استان ضمن اعلام آمادگی جهت تخصیص اعتبارات لازم برای ترمیم شبکه های فرسوده برق خواستار پیگیری بیشتر شرکت توزیع برق استان در این زمینه شد. در ادامه مهندس نصیری مدیرعامل توزیع برق گلستان ضمن تشکر از هکاری شایسته مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت بازسازی و استاندار کردن شبکه های آسیب دیده توزیع برق از سیل ۹۸ و اصلاح و بهینه سازی شبکه های فرسوده و جایگزینی آنها با کابل خودنگهدار از اولویتهای بسیار مهم این شرکت در سال جاری می باشد و با پیگیری لازم انشااله پس از تامین اعتبار از سوی شرکت توانیر و یا منابع استانی اجرای آنها در دستور کار شرکت قرار میگیرد وی همچنین از همراهی خوب مردم شریف استان در پویش مردمی مدیریت مصرف ابراز تشکر و قدردانی کرد و بیان داشت با عنایت به گرمای تابستان سال جاری از مشترکین محترم انتظار می رود در ساعات ۱۳ الی ۵ عصر حداکثر یک ساعت کولر گازی خود را در منزل و یا محل کار خاموش کنند تا تامین برق پایدار برای همه شهروندان و روستائیان استان میسر شود و احتمال خاموشی ها را به صفر برسانیم.

 

ترانس ۲۰۰ مگاولت آمپری پست باغملک وارد شهرستان شد

مدیر امور بهره برداری ناحیه مارون شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: ترانس ۲۰۰ مگاولت آمپری پست ۴۰۰ کیلو ولت باغملک وارد شهرستان شده و ظرف یک ماه آینده وارد مدار می شود. رضا محمدیان بیان کرد: این دومین ترانس ۴۰۰ کیلو ولت پست باغملک است که وارد شهرستان شده و به زودی مراحل نصب و راه اندازی در پست شروع و در شهریور وارد مدار می شود. وی با بیان اینکه این ترانس ۲۳۰ تنی به سفارش شرکت برق منطقه ای خوزستان در شرکت آریا ترانس سمنان ساخته شده، تصریح کرد: ترانس ۲۰۰ مگاولت آمپری پست باغملک به دلیل وزن بالا،مسیری طولانى راطى تا وارد پست ۴۰۰ کیلو ولت باغملک شود. محمدیان اضافه کرد: برای ساخت و تکمیل پست ۴۰۰ کیلو ولت باغملک بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و هدف از ایجاد آن توسعه زیرساخت های شبکه برق در ناحیه مارون به ویژه شهرستان باغملک بوده است. مدیر امور بهره برداری ناحیه مارون شرکت برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد:درحال حاضردر شهرستان باغملک سه پست ۴۰۰/۱۳۲ و ۱۳۲/۳۳ کیلوولت وجود داشته که برق شهرستان را تأمین مى نمایند و این شرکت درحال احداث پست دائم میداوود بوده و خطوط ۱۳۲ کیلوولت ورودی آن تکمیل وآماده برقدارى مى باشند. محمدیان در پایان با توجه به دمای بالاى هوا وگرمای طاقت فرسا در این ایام از عموم مردم خواست تا با مصرف بهینه برق، از خاموشی های ناخواسته در شبکه جلوگیری کنند.

لکه نفتی ایجاد شده
در خلیج فارس،پاکسازی شد

تجارت استان بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پایان عملیات مقابله با آلودگی نفتی در خلیج فارس خبر داد. به گزارش روابط عمومی، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اینباره گفت: در پی دریافت گزارش مبنی بر آلودگی نفتی در محدوده آبهای استحفاظی استان ، بلافاصله هماهنگی های لازم صورت گرفت و با استفاده از ۴ نوبت خدمات پروازی از ۳ پایگاه در استان و۲ نوبت پایش دریایی تو سط شناورهای ناجی از بنادر عامری وخارگ و همچنین رصد تصاویر ماهواره ای، ارزیابی و بررسی محدوده مورد نظر انجام شد. ارجمندزاده افزود: پس از ارزیابی میزان الودگی و با توجه به حساسیت موضوع، طرح استانی و متعاقب آن طرح ملی مقابله با آلودگی نفتی در دریا در دستور کار قرار گرفت و با اعزام تیم های تخصصی، عملیات امحا لکه های نفتی به وسعت حدودی ۶ کیلومتر مربع با مشارکت ۳ شناور از بندر بوشهر، بندر امام و شرکت نفت فلات قاره در ٤٨ ساعت و تحت فرماندهی این اداره کل باموفقیت به پایان رسید.

گفتنی است، یکی از وظایف و اولویت های حاکمیتی و نظارتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صیانت از محیط زیست دریایی می باشد.

کاهش ۲۲ درصدی تردد خودرو در جادههای ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت که تردد خودرویی این استان در چهارماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

نورالله دلخواه افزود: در این مدت(چهار ماهه سال) بیش از ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار خودروی سبک و سنگین در جاده های استان تردد کردند. وی یادآور شد: بیشترین میزان تردد در محور ایلام - سرابله با بیش از ۱۵۱ هزار تردد توسط سامانه های تردد شمار ثبت شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به جابجایی مسافر در مدت یاد شده تاکید کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بیش از ۱۴۴ هزار مسافر در ۳۰ هزار و ۳۴۲ سفر در استان ایلام جابجا شده است.

دلخواه اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد سفرها و ۷۹ درصد مسافران در استان کاهش یافته است. استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است. توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمدهای از ایلام باعث شده است این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استانهای همسایه از حیث راه از کم توسعه یافتهترین مناطق باشد.

پیشرفت ٧٠ درصدی مجتمع آبرسانی قاهان

معاون بهرهبرداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم از پیشرفت ۷۰ درصدی مجتمع آبرسانی قاهان خبر داد و گفت: این پروژه در هفته دولت امسال به صورت کامل وارد مدار بهرهبرداری میشود. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس "جاسب زنگنه اینالو" با اشاره به یکپارچهسازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار کرد: یکپارچهسازی موجب هم افزایی در اجرای پروژههای آب و فاضلاب استان به ویژه تسریع در تکمیل مجتمعهای آبرسانی روستایی شد. وی تکمیل مجتمع آبرسانی قاهان را از جمله این پروژهها ذکر کرد و پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به فرسوده بودن مخزن فعلی و به منظور بهبود فشار آب در بالادست مجتمع آبرسانی قاهان در اولویت بهرهبرداری قرار گرفت. معاون بهرهبرداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به احداث یک مخزن هزار مترمکعبی و ۵۰۰ متر لولهگذاری برای تکمیل این پروژه خاطرنشان کرد: این مجتمع آبرسانی در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات تکمیل مجتمعهای آبرسانی روستایی اولویت دار به بهرهبرداری خواهد رسید. وی از بهرهبرداری از مجتمع آبرسانی قاهان در هفته دولت خبر داد و یادآور شد: بهرهبرداری از این پروژه موجب بهبودی وضعیت تامین آب در روستای قاهان شده و آب با فشار مناسب به تمام مناطق روستا خواهد رسید.

پیام تبریک شهردار رباط کریم به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان

شهردار رباط کریم طی پیامی فرا رسیدن عید سعید قربان را به تمام مسلمانان، علی الخصوص شهروندان شریف رباط کریم تبریک گفت.

علی کیوانی - رباط کریم؛ متن پیام به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

عید سعید قربان به عنوان باشکوهترین و زیباترین جلوه تعبد و اطاعت در برابر معبود و عالیترین مرحله بندگی و عبودیت به درگاه حضرت باری تعالی است.عالی ترین شور در یک انسان ایمان است و حج بلندای بیکران ایمان انسان به خالق یکتاست و اهدای قربانی به آستان دوست، محو کامل خود مداری و خودخواهی و صحنه تلاش مداری، کمال و عدالت جویی است که در عید قربان تجلی یافته است.

اینجانب عید سعید قربان، جشن شکوفایی ایمان و یقین را به مسلمانان آزاده و مردم شریف و متدین شهرستان رباط کریم تبریک و تهنیت عرض می نمایم و امیدوارم در روز عید سعید قربان، با قربانی کردن همه نفسانیات و منیّات و تعلقات دنیوی، سر تسلیم در مقابل عزم و اراده الهی فرود آوریم و با اخلاص تمام، در کسب توفیقات الهی موفق و مؤید باشیم.(ان شاء الله)

اصغر پارسا- شهردار رباط کریم

مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد:

شرکت گاز استان ایلام با همت و تلاش کارکنان سختکوش و توانمند خود، علیرغم مشکلات پیش روی خود، توانست به ۱۰۰ درصد اهداف مصوب خود در سال گذشته در زمینه گازرسانی به نقاط شهری و روستایی دست پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن کنفرانس شهید باهنر ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، افزود: همچنین این شرکت با برنامه ریزی هایی که انجام داده، این روند را در سال جاری به حول و قوه الهی ادامه خواهد داد و از هر گونه خدمت رسانی مردم استان دریغ نخواهد ورزید.

وی در ادامه سخنان خود به عملکرد شرکت گاز استان ایلام در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۴ شهر از ۲۶ شهر استان معادل ۹۹ درصد جمعیت شهری و از ۶۰۰ روستای دارای قابلیت گازرسانی، ۴۶۰ روستا معادل ۹۳ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

شمس اللهی تصریح کرد: سال گذشته ۸۲ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند که در مقایسه با عملکرد ۱۰ سال گذشته یعنی از تأسیس شرکت گاز استان ایلام تاکنون که طی آن کلاً ۹۹ روستا گازدار شدند، کار بی سابقهای بوده است.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ هزار و ۲۰۰ مشترک به جمع مصرف کنندگان گاز خانگی در استان افزوده شده اند، گفت: از این تعداد، ۷۳۰۰ مشترک شهری و ۵۹۰۰ مشترک روستایی است که در هر دو مورد بیش از برنامه مصوب و افزایش ۲۹۶ درصدی اهداف مصوب اشتراک پذیری بوده است.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۷۰ هزار مشترک گاز طبیعی در استان ایلام وجود دارد که طی سال های آتی با توسعه گازرسانی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص نصب انشعاب و اجرای شبکه در سطح استان ایلام در سال گذشته، گفت: سال گذشته تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ انشعاب نصب، که از این تعداد ۱۷۵۰ مورد شهری و ۳۷۵۰ مورد روستایی بوده، ضمن این که در این بازه زمانی ۳۵۰ کیلومتر شبکه در سطح استان اجرا که از این میزان ۹۴ کیلومتر شهری و ۲۵۰ کیلومتر روستایی بوده که در تمام این موارد عملکد شرکت، فراتر از برنامه مصوب، بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به صنایع گازدار استان و بیان این مطلب که هیچ سالی به این تعداد صنایع در سطح استان گاز دار نشده بودند، گفت: سال گذشته همچنین ۱۴۶ واحد صنعتی - تولیدی در راستای مصوبه شورای اقتصاد گازدار شدند که در مجموع، تعداد صنایع بهره مند از گاز به ۷۹۳ واحد صنعتی رسید که کار بی سابقه ای در این زمینه صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ساعت جایگزینی گازطبیعی با سوخت های فسیلی برای ۱۶۴ واحد صنعتی بوده که در کل سال معادل ۹۰ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی برای تعداد صنایع مذکور بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به میزان مصرف گاز استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۶۰۰ میلیون مترمکعب در استان گاز مصرف شد که از این میزان، ۵۵ درصد در بخش صنایع، ۳۰ درصد بخش های خانگی (شهری و روستایی)، ۱۰ در صد حمل و نقل و ۵ درصد نیز سایر موارد بوده است.

شمس اللهی به گازرسانی به جایگاه های CNG نیز اشاره کرد و افزود: تمامی ۲۳ جایگاه CNG استان فعال هستند.

وی در ادامه سخنان خود به عملکرد شرکت گاز استان ایلام در بخش نشت یابی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ در مجموع ۴۰۰۰ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه و ۱۰۷ هزار انشعاب گاز (علمک) در استان ایلام مورد بازرسی و نشت یابی قرار گرفت.

شمس اللهی افزود: نشت یابی ۱۴۲ کیلومتر خط تغذیه،۱۵۰۰ کیلومتر شبکه شهری، ۲۳۰۰ کیلومتر شبکه روستایی توسط کارکنان واحد نشت یابی و از طریق دستگاه های نشت یاب در یکسال گذشته و با ضریب ایمنی بالا انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر نشت یابی خطوط و شبکه تمامی انشعابات شهری و روستایی، در این مدت ۲۰۴ ایستگاه TBS موجود در سطح استان نیز بصورت کامل مورد بازرسی و نشت یابی قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام در ادامه سخنان خود به بخش آموزش اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۱۳۵۰۰ نفر ساعت آموزش برای ارتقای علمی و عملی تمامی کارکنان اجرا شد که در این زمینه به یک شاخص موفق دست پیدا کردیم که بالاتر از میانگین کشوری بود و امیدواریم که سال ۹۹ این روند را هرچه بهتر ادامه دهیم.

شمس اللهی به موضوع مانیتورینگ ایستگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: ۲۰۴ ایستگاه در سطح استان وجود دارد که از این تعداد، ۸ ایستگاه طرح مانیتورینگ بر روی آن ها انجام شده و امیدواریم که طی سال جاری تعداد بیشتری از ایستگاه ها را از این مهم بهره مند سازیم.

وی در ادامه، در خصوص یکی از اقدامات مهم شرکت گاز استان ایلام در سال گذشته، اذعان کرد: یکی از اقدامات مهمی که در استان ایلام از سوی شرکت گاز استان صورت گرفت، حذف قبوض کاغذی به عنوان یکی از نخستین شرکتهای گاز استانی بود.

شمس اللهی با بیان این که تا کنون ۹۹ درصد از هم استانی های عزیز در این طرح شرکت کردند، افزود: این طرح میتواند در کاهش هزینه ها، ایاب و ذهاب و مراجعه مشترکین به ادارات گاز و تخریب محیط زیست نیز اثرگذار باشد، ضمن این که در مرحله بعدی، ارسال آنلاین قرائت کنتور را در دستور کار داریم.

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام، در پایان، اظهار کرد: افزایش تاب آوری شبکه گاز در شرایط بحرانی مانند وقوع سیل و زلزله و رضایت مندی بالای مشترکین از عملکرد شرکت، از دیگر اقدامات ویژه ای بود که صورت پذیرفت.

معاون تولید شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه طرح ملی ارسال نفت سنتزی به پالایشگاههای نفت در فاز تکمیلی خود قرار گرفت، اظهار کرد: موفقیت در به نتیجه رسیدن طرح تهیه و انتقال نفت سنتزی به عنوان خوراک پالایشگاههای اصفهان و آبادان نتیجه کار خوب گروهی بین شرکتهای ملی نفت ایران، پالایش و پخش فرآوردههای نفتی و مجتمع گازی پارس جنوبی با محوریت شرکت ملی ‎نفت همراه بوده است. فرخ علیخانی با اعلام خبر ارسال روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت سنتزی به عنوان خوراک پالایشگاه آبادان از چهارشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۹، گفت: عمده تولید گاز کشور از پارسجنوبی صورت میگیرد که همراه آن میعانات گازی نیز تولید میشود؛ میعانات گازی در برخی از پالایشگاهها و پتروشیمی ها به ویژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس استفاده می شود اما مازاد آن باید مدیریت شود تا خدشه ای به تولید پایدار گاز کشور وارد نشود. وی با اشاره به راهکارهای پیش رو برای مدیریت میعانات گازی، گفت: تولید نفت سنتزی یکی از روشهای بهکارگیری میعانات مازاد بود که در واقع ترکیب نفت خام فوق سنگین و میعانات گازی با نسبتی مشخص برای استفاده در پالایشگاهها به عنوان خوراک است. علیخانی از برگزاری جلسات متعدد و برنامهریزی برای بهکارگیری این روش یاد کرد و گفت: ابتدا برنامهریزی برای استفاده از آن به عنوان بخشی از خوراک پالایشگاههای شمال کشور از مبدا پالایشگاه اصفهان صورت گرفت و پس از عملیاتی شدن و تثبیت شرایط، در فاز تکمیلی، تامین بخشی از خوراک پالایشگاه آبادان نیز از این نوع نفت در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد. علیخانی از انجام کار خوب گروهی برای اجرای این طرح ملی یاد کرد و گفت: همکاری شرکتهای ملی نفت ایران، پالایش و پخش فرآوردههای نفتی و مجتمع گازی پارس جنوبی (SPGC) در این موضوع با محوریت شرکت ملی نفت ایران منجر به اجرای صحیح طرح در زمان بسیار کوتاهی شد؛ از طرفی در شرکت ملی نفت ایران نیز همکاری شرکتهای عملیاتی از جمله شرکت نفت فلات قاره، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، و شرکت پایانههای نفتی ایران در کنار مدیریتهای نظارت بر تولید و امور بین الملل، با حمایت و پیگیری مدیریت ارشد شرکت ملی نفت ایران، منجر به تسریع و صحت انجام طرح شد.

بهره برداری از دومین تصفیه خانه لوکال (محلی) فاضلاب در کرج با مشارکت آبفای استان البرز و شهرداری کرج آغاز شد.

مهندس ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز در مراسم افتتاح این تصفیه خانه گفت : تصفیه خانه محلی فاضلاب مهرویلای کرج یک طرح منحصر بفرد و کم نظیر از نظر نحوه اجرا در سطح کشور است که با مشارکت دو ارگان خدمات شهری (آبفای البرز و شهرداری کرج) اجرا شده است و با بهره برداری از آن حدود ۵۰۰۰ نفر جمعیت زیر پوشش این تصفیه خانه قرار می گیرند. وی افزود : بر اساس تفاهم نامه ای که در سال ۱۳۹۴ میان شهرداری کرج و آبفای البرز منعقد شد ، اجرای شش تصفیه خانه محلی فاضلاب مد نظر قرار گرفت که اجرای سایت اصلی تصفیه خانه توسط شهرداری و اجرای شبکه جمع آوری و نصب انشعابهای فاضلاب مردم و تحویل فاضلاب خام بر عهده آبفای البرز گذاشته شد. مهندس مهدی زاده تصریح کرد : آبفای البرز برای تهیه و تحویل فاضلاب خام این تصفیه خانه حدود شش کیلو متر انتقال فاضلاب و ۱۰۰۰ فقره انشعاب فاضلاب مردم را با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال اجرا کرده است. وی ادامه داد : این طرح ها شاید بزرگ و حجیم نباشند ؛ اما ویژگی های مثبت زیادی دارد که می توان به مشارکت دستگاههای خدمات شهری در حل مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ، جمع آوری و تصفیه فاضلاب بصورت لوکال و محلی و استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز در همان محدوده تولید فاضلاب و در نتیجه عدم استفاده از آبهای زیرزمینی ، کاهش قابل توجه هزینه طرح و اجرای طرح بدلیل کاهش طول خط لوله های اصلی و انتقال و کاهش هزینه های بهره برداری ، حفظ و جلوگیری از تغییرات عمده در ظرفیت آبخوانها به دلیل استفاده از پساب در همان محدوده تولید فاضلاب و عملکرد مناسب و قابل توجه طرح های مدیریت فاضلاب غیر متمرکز (محلی) از نظر بحران و پدافند غیرعامل ، اشاره کرد . وی ابراز امیدواری کرد: سومین تصفیه خانه نیز در منطقه خط ۴ حصار به زودی اجرا و به بهره برداری برسد. خاطر نشان می شود در این مراسم فرماندار کرج ، اعضای شورای اسلامی شهر کرج و شهردار کرج نیز حضور داشتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد فولاد، گزارش فعالیت ماهانۀ یکماهۀ منتهی به ۳۱ تیرماه ۹۹ را منتشر کرد که بر اساس آن میزان فروش این شرکت بزرگ فولادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته و بازهم بیشترین میزان فروش این شرکت متعلق به محصولات گرم فولادی بوده است.

میزان فروش ماهانۀ شرکت فولاد مبارکۀ اصفهان طی سهماهۀ نخست امسال رقم ۱۲۶,۶۸۵,۲۸۴ میلیون ریال بوده و در تیرماه نیز این رقم به میزان ۴۸,۸۴۴,۲۰۴ میلیون ریال ثبت شده است.

بیشترین میزان فروش داخلی شرکت در تیرماه امسال، محصولات گرم به مبلغ ۲۵,۰۶۵,۵۴۸ میلیون ریال و فروش صادراتی فولاد مبارکه اصفهان در تیرماه امسال صفر بوده است.

بر اساس اطلاعات موجود منتشرشده، میزان فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سهماهۀ نخست امسال ۱۲۶,۶۸۵,۲۸۴ میلیون ریال بوده که حاصل فروش ۲۰۲۲ هزار تن محصول بوده است. بر اساس این گزارش، محصولات گرم تولیدشدۀ فولاد مبارکۀ اصفهان از ابتدای سال مالی جدید تا انتهای خردادماه یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن و محصولات سرد تولیدشده ۳۶۳ هزار تن، محصولات پوششدار

۷۱ هزار تن و سایر محصولات نیز ۳۷۹ هزار تن بوده است که بیشترین رقم حاصل از فروش این محصولات متعلق به محصولات گرم این شرکت بزرگ فولادی است.

اما در دورۀ یکماهۀ منتهی به ۳۱ تیرماه، میزان تولید محصولات گرم ۳۹۲ هزار تن، محصولات سرد ۱۳۴ هزار تن و محصولات پوششدار ۲۸ هزار تن و سایر محصولات نیز ۱۲۵ هزار تن بوده و بیشترین فروش نیز متعلق به محصولات گرم این کارخانه بزرگ فولادی بوده است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان از ابتدای سال مالی تا انتهای تیرماه ۹۹ درمجموع مبلغ ۱۷۵,۵۲۹,۴۸۸ میلیون ریال فروش داشته و این رقم در مدت مشابه سال گذشته نیز همین عدد یعنی ۱۷۵,۵۲۹,۴۸۸ میلیون ریال ثبت شده است.

به نظر میرسد با وجود سخت شدن شرایط برای تولید فولادسازان در کشور که مهمترین دلیل آن تحریمهای بینالمللی است، شرکتهایی همچون فولاد مبارکه اصفهان توانستهاند با قدرت هرچه بیشتر به تولید و درآمدزایی برای کشور بپردازند. این موضوع را میتوان از عدم کاهش درآمد شرکت فولاد مبارکه در چهارماهۀ نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته دریافت.