در نامه عضو شورای شهر به دکترزالی مطرح شد؛

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با ارائه ۳ پیشنهاد به ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: جریمه کردن شهروندانی که از ماسک استفاده نمیکنند یکی از این پیشنهادات است.

زهرا نژاد بهرام در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که در پی شیوع کرونا ویروس در پایتخت و با اتکا به تجارب کشورهای دیگر صبح چهارشنبه به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر نامهای را با ۳ پیشنهاد مشخص به زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران نوشتم گفت: در این نامه اعلام کردم که همه ما در دنیا با یک پدیده مواجه هستیم و لازم است که از تجربیات موفق سایر شهرها و کشورها در مهار و کاهش شیوع کرونا استفاده کنیم.وی با بیان این که به عنوان نماینده مردم تهران پیشنهاد دادم که لازم است از آن جایی که تهران در وضعیت قرمز قرار دارد نسبت به جریمه افرادی که از ماسک استفاده نمیکنند براساس کد ملی اقدام شود گفت: نه شهرداری و نه شورای شهر ضابط قضایی نیست و من تنها پیشنهاد دهنده بودیم .نژاد بهرام با بیان این که در نامه پیشنهاد دادم که دورکاری کارمندان دولت به بیش از ۵۰ درصد برسد گفت: همچنین پیشنهاد دادم با واحدهای صنفی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند به صورت سختگیرانه تر برخورد شود و به مدت مشخصی از فعالیت آنها جلوگیری شود تا وضعیت بحرانی از تهران عبور کند.این عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهرداری و شورای شهر ضابط قضایی نیست که این برخوردها را انجام دهد و باید این پیشنهادات در ستاد ملی کرونا بررسی و تصویب شود و در صورت تصویب نحوه اجرای آن نیز مشخص خواهد شد.

 

 

پاشازاده:

سرمربی تیم شاهین بوشهر گفت: چه در دورانی که بازی میکردم و چه در دوران مربیگری موفق بودم اما صادقانه میگویم در بیرون از فوتبال موفق نشدم چون مافیا و باند نداشتم.مهدی پاشازاده در گفتوگو با فارس، اظهار داشت : خیلی اتفاقات در لیگ ما رقم میخورد که گفتنش درست نیست من سرم به کار خودم است و در زمین فوتبال چه در دورانی که بازی میکردم و چه در دوران مربیگری موفق بودم اما صادقانه میگویم در بیرون از فوتبال موفق نشدم چون مافیا و باند نداشتم. به کاری که دارم اعتقاد دارم و در این دو هفته هم که به شاهین آمدم میتوانید از بازیکنان سوال کنید که چه توصیههایی به آنها کردهام. اینکه چرا این قدر راحت یک عده هیزم به آتش میریزند جالب است حرف من این است که در زمین خودتان را نشان دهید نه در بیرون از آن. وی در ادامه با تأکید بر اینکه از مصطفی ماهی شکایت خواهد کرد،گفت: او مدعی شده که من به وی آمپول دوپینگ دادهام پاسخ آزمایش دوپینگ او هم برای استفاده از متادون بوده و همه چیز مشخص است فقط دلم برای او میسوزد که خانواده دارد اما باید در دادگاه همه چیز را ثابت کند.

ای کاش این بازیکن یک چیزهایی را فراموش نمیکرد اما مطمئن هستم از سادگی او سوء استفاده میشود. از طرف دیگر از طریق پلیس فتا شکایتهایی را از برخی صفحات و افرادی که در حال شیطنت هستند انجام دادم و مطمئن باشید که کوتاه نخواهم آمد.

یک متخصص بیماریهای عفونی گفت:استفاده از ماسک برای ورزشکاران در فضای باز ممنوع است. به گزارش ایرنا، مینو محرز درخصوص ورزش در فضای باز عنوان کرد: ورزشکاران باید در فضای باز فاصله فیزیکی را تا ۲ متر رعایت کرده و استفاده از ماسک ممنوع برای آنها است، زیرا به هنگام انجام ورزش ماهیچهها اسید لاکتیک تولید میکنند که این باعث احساس سوزش شده و سپس به دی اکسید کربن تبدیل و بازدم میشود و از طریق ماسک تنفس دوباره، دی اکسید کربن وارد بدن میشود که این امر میتواند باعث کاهش عملکرد شناختی و تنفس شود.این متخصص بیماریهای عفونی اظهار داشت: البته استفاده از ماسک به هنگام پیاده روی مانعی ندارد، اما به هنگام انجام ورزشهای سنگین در فضاهای باز ورزشکاران نباید ماسک استفاده کنند.وی با بیان اینکه ویروس کرونا حداقل ۴۰ درصد افراد جامعه را مبتلا میکند، ادامه داد: اکنون این ویروس با جهشهای متفاوتی که دارد پیر و جوان نمیشناسد و همه گروههای سنی در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند و لازم است مردم بیش از گذشته توصیههای بهداشتی را جدی بگیرند و به هیچ وجه به باشگاههای ورزشی، رستورانها، مراکز تفریحی و خرید نروند. وی با بیان به اینکه کرونا در کودکان با علایم گوارشی همراه است، تاکید کرد: کودکان در برابر این بیماری آسیب پذیرتر هستیم و از خانوادهها میخواهیم که آنها را به مکانهای عمومی و تفریحی نبرند و در خانه بمانند، زیرا در خانه ماندن ضامن امنیت جسمی و روانی افراد در برابر کرونا است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده شرکت بنز در خودروی کلاس S خود از قابلیت فرمان محور عقب استفاده کرده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیستم جدید MBUX یکی از اصلیترین قابلیتهایی است که شرکت بنز قصد دارد آن را در خودرو کلاس S بعدی خود که احتمالا در سال ۲۰۲۱ معرفی میشود، اضافه کند. سیستم MBUX یک سیستم چندرسانهای است که غیر از امکانات معمولی سیستمهای چند رسانهای امکان بازی و سرگرمی را نیز در اختیا کاربران قرار خواهد داد. این سیستم برای اولین بار روی خودروی ۲۰۱۸ کلاس S شرکت بنز نصب شده بود. اما قابلیتهای خودرو کلاس S ۲۰۲۱ بنز شرکت به سیستم MBUX ختم نمیشود و بنز در این خودرو از سیستم تعلیق پیشرفته هوا، فرمان محور عقب و چند آپشن بسیار جذاب استفاده کرده است.یکی از برترین مواردی که به کلاس S ۲۰۲۱ اضافه شده، استفاده از سیستم E-Active در بدنه این خودرو است که در گذشته در خودروهای GLS و GLE بنز شاهد آنها بودیم؛ این سیستم باعث میشود خودرو به وسیله یک دمپر که در هر کدام از چرخهای آن جاسازی شده بالا و پایین برود و راننده میتواند ارتفاع خودرو از زمین را به وسیله این دمپرها تنظیم کند.شاید بتوان گفت مهمترین آپشن موجود در خودرو جدید شرکت بنز به قابلیت فرمان محور عقب مربوط میشود که باتوجه به تغییرات فرمان از سوی راننده و باتوجه به وضعیت جاده، زاویه چرخهای عقب نیز کمی تغییر خواهد کرد؛ گفتنی است این تغییر زاویه حداکثر تا ۴.۵ درجه اتفاق خواهد افتاد.