تکنولوژیهای جدید در جنگنده کوثر توسعه می یابد

معاون عملی و فناوری رئیس جمهور گفت: بخشهای متعددی از هواپیمای کوثر در شرکتهای دانش بنیان توسعه پیدا کرد و قطعاً این هواپیما به همین شکل باقی نخواهد ماند و خیلی از تکنولوژیهای جدید در آن توسعه پیدا خواهد کرد.به گزارش فارس، سورنا ستاری گفت: توسعه های زیادی در حوزه شرکتهای دانش بنیان و تکنولوژی های متعدد در حوزه ICT، نانو، تکنولوژی هوافضا و بسیاری از حوزه های جدید از قبیل حوزه لیزر در قالب شرکت های دانش بنیان و برخی مراکز پژوهشی داشتهایم.وی افزود: یکی از اهداف ما در معاونت علمی و فناوری رئیسجمهور این است که بتوانیم این تکنولوژی را به سمت صنایع دفاعی سوق دهیم و صنعت دفاع نیز از این زیر ساختهایی که ایجاد شده، استفاده کند که امیدواریم با امضای این تفاهمنامه، این روند تسریع شود.معاون رییس جمهور ادامه داد: بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان داریم که محصول به حوزه دفاع میدهند، هم توسعه این شرکتها مدنظر است و هم اینکه شرکتهای جدید به این حوزه ملحق شوند.ستاری با اشاره به ساخت هواپیمای کوثر گفت: بخشهای متعددی از هواپیمای کوثر در شرکتهای دانش بنیان توسعه پیدا کرد و قطعاً این هواپیما به همین شکل باقی نخواهد ماند.

 

 

عبور از تحریم با مردمی شدن اقتصاد

نماینده قصرشیرین و گیلانغرب گفت: اگر محور کارها مردم قرار بگیرند و همه امکانات موجود در اختیار مردم گذاشته شود؛ قطعا این مسئله راه را برای عبور از بحرانها و شرایط تحریمی فراهم میکند. شهریار حیدری در گفتوگو با خانه ملت، به تاثیر مردمی شدن اقتصاد برای عبور از تحریمها اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب بر توان داخلی تاکیدات فراوانی دارند؛ بنابراین دولت موظف است برای خودکفایی کشور اقدامات لازم و مناسبی را داشته باشد.وی افزود: سیاست دولت باید در راستای شعار سال باشد؛ چرا که اگر این اتفاق بیفتد بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی ما برطرف خواهد شد. نماینده مجلس یازدهم به ظرفیتهای موجود در کشورمان تاکید کرد: ایران با شرایط اقلیمی مناسب و توانمندیهایی که در آن وجود دارد میتواند از همه لحاظ بدون وابستگی به کشورهای دیگر به خودکفایی برسد؛ البته این بدان معنا نیست که ما از ظرفیت کشورهای دیگر استفاده نکنیم؛ چرا که روابط اقتصادی کشورها به هم وابسته هستند.نماینده قصرشیرین افزود: هر کشوری که شرایط جغرافیایی کشورمان را داشته باشد باید خودکفا شود و راه خودکفایی هم مردم محور کردن است.

دولت وزیر صمت را معرفی می کند

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با مکاتبات انجام شده بین دولت و مجلس تا پایان این هفته تکلیف تصدی وزارت صمت مشخص خواهد شد و دولت وزیر پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد کرد.به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی گفت: رییس جمهور بیان کرد که بین مجلس و شورای نگهبان در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت اختلاف وجود دارد ولی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اختلافی نیست. مجلس قبلی سه بار موضوع تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت را بررسی کرد و در نهایت به آن رای منفی داد. وی اظهار کرد: برحسب قانون رییس جمهور باید یک وزیر برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی کند. رییس جمهور نباید به دنبال حاشیهسازی باشد. قانون حکم میکند تا قبل از ۲۲ مردادماه از سوی دولت یک وزیر برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شود. عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: از ۲۲ مردادماه امضای مدرس خیابانی و تصرفات ایشان غیرقانونی است و دولت باید تا پایان این هفته وزیر پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

بروزرسانی سند همکاری ایران و روسیه

وزیر امور خارجه در دیدار لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه، روابط پارلمانهای دو کشور و خصوصا تصریح دو پارلمان بر سطح روابط راهبردی فیمابین را با اهمیت توصیف کرد.محمد جواد ظریف با توجه به سطح همکاریهای دوکشور در حوزه های مختلف، به روز رسانی سند همکاریهای بلند مدت دو کشور به سطح روابط راهبردی با توجه به همکاریهای در حال حاضر دو کشور را مورد تاکید قرار داد. لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه نیز انجام این سفر در شرایط همه گیری کرونا را ناشی از سطح روابط و موضوعات مهم مطرح در بین دوکشور ذکر کرد.در گفتوگوی دکتر ظریف و لئونید اسلوتسکی علاوه بر موضوعات دوجانبه خصوصا ابعاد اقتصادی همکاری ها ، دیدگاه های دو کشور در حوزه مسائل مربوط به برجام، تحولات سوریه ، عراق ، یمن و لیبی و همچنین همکاریهای دوکشور در سازو کارهای منطقه ای ، بین المللی و سازمان های مربوطه نیز مورد تبادل نظر قرار گرفت.

چرا دهن نمایندگان را گچ میگیرید!

نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هیأت رئیسه مجلس خواستار نوبتدهی به موقع به نمایندگان برای مطرح کردن تذکرات شد. به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی با استناد به مواد ۱۹۴ و ۱۹۵ آییننامه داخلی مجلس بیان کرد: بنده از عملکرد هیأت رئیسه انتقاد دارم. چرا دهن نماینده را گچ میگیرید؟ هر موضوعی که باب میل شما نیست اجازه حرف زدن در خصوص آن داده نمیشود.وی اظهار کرد: در جلسه قبلی پیرامون انتخاب رئیس دیوان محاسبات سوال بنده و عدهای دیگر از نمایندگان این بود که مطابق تبصره ۲ ماده ۵۱ قانون منتخب ۲۰ سال سابقه کار نداشته و همچنین بازنشسته است. اما شما اجازه ندادید تا این موضوع در مجلس شفاف شود.نماینده مهریز و بافق در مجلس تصریح کرد: اگر این مسائل در مجلس روشن شود دیگر ابهامی باقی نمانده و شبکههای معاند نیز نمیتوانند از شرایط سوءاستفاده کنند. اگر نماینده قدرت نداشته باشد مردم نیز قدرت نخواهند داشت.

ادامه مذاکره درباره هواپیما در تهران

سفیر کشورمان در اوکراین با ارائه گزارشی از مذاکره هیات ایرانی و اوکراینی در کییف پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی از برگزاری دور دوم این مذاکرات در تهران خبر داد.به گزارش ایسنا، منوچهر مرادی در توییترش درباره سفر هیات ایرانی به کییف و مذاکره درباره مسائل مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی نوشت: اولین دور مذاکرات میان ایران و اوکراین پیرامون مسائل هواپیمای PS۷۵۲ در سفر هیاتی ایرانی به کییف در تاریخ ۳۰ و ۳۱ جولای انجام شد و با مشارکت نمایندگان کشورهای کانادا، سوئد و انگلیس پایان یافت.مرادی در ادامه نوشت: مذاکرات سازنده و ثمر بخش بود. دور دوم این مذاکرات در اکتبر ۲۰۲۰ در تهران برگزار خواهد شد.

واکنش آمریکا به دستگیری شارمهد

بعد از دستگیری سرکرده گروهک تروریستی تندر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت : ایران به قوانین و معیارهای بین المللی احترام بگذارد. به گزارش ایسنا از روسیا الیوم وی افزود: اخبار مربوط به جمشید شارمهد، رهبر گروه تندر که به دنبال ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران است، دریافت کردیم.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که کشورش سالها پناهگاه این گروهک تروریستی و همکیشانش بوده، مدعی شد: نظام ایران تجربه زیادی در بازداشت ایرانی ها و خارجی ها بنا به اتهامات اشتباه دارد. ایران را به شفافیت های بیشتر و احترام به قوانین بین المللی تشویق می کنیم.

توافق تجاری ایران و کره جنوبی

یک منبع آگاه اعلام کرد که ایران و کره جنوبی در زمینه ایجاد یک کارگروه برای تجارت کالاهای بشردوستانه توافق کردهاند.به گزارش ایسنا از یونهاپ، یک منبع آگاه گفت که کره جنوبی و ایران توافق کرده اند که در چارچوب معافیت از تحریمهای ایران که کره جنوبی از آمریکا دریافت کرده، یک کارگروه برای توسعه تجارت کالاهای بشردوستانه ایجاد کنند.این منبع ادامه داد: این رایزنی ها که در سطح مدیر کل خواهد بود با هدف تطابق نیازهای ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی با آنچه صادر کننده های کره جنوبی می توانند ارائه کنند، انجام خواهد شد

قالیباف در نطق پیش از دستور تاکید کرد:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنظر می رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد.

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی مجلس گفت: با ایستادگی مردم در برابر انواع فتنههای داخلی دهههای دوم و سوم انقلاب، در مدت زمانی کوتاه به چنان قدرتی دست یافتیم که پیچیده ترین نقشههای دشمنان را خنثی کنیم و نظم جدیدی را در منطقه غرب آسیا برقرار کنیم. در زمان فعلی هم دشمنان مردم ایران برای آسیب اقتصادی به مردم طراحی پیچیدهای انجام داده اند. از همین رو اکنون در معرض امتحان بزرگ کارآمدی و حل مشکلات معیشتی جامعه قرار داریم. آموزه عید قربان به همهی ما مسئولان کشور این است که اگر به وعده های تخلف ناپذیر خداوند اعتماد کنیم، بدون نیرنگ و ظاهرسازی و به معنای واقعی کلمه ارادۀ الهی را محقق کنیم و به جای خودمحوری و خودأیی، فداکاری و ایثار را سرلوحه اعمال و رفتار خود قرار دهیم و خود را یکسره وقف خدمت به مردم، یعنی وظیفۀ شرعی خود کنیم، پیروزی ما حتمی است و با عبور از این مرحله، انشاءالله مردم ایران قدرتی مضاعف خواهند یافت و از مشکلات کشور کاسته می شود.

رییس مجلس ادامه داد: نقش مجلس و نمایندگان برای عبور از این مرحلۀ دشوار، اساسی و حیاتی است. اگر مجلس را متحول کنیم و پیگیر مشکلات معیشتی مردم باشیم، موتور تحول و مدیریت مشکلات در کشور به حرکت در می آید و اگر مجلسی ضعیف داشته باشیم، موتور پیشرفت کشور متوقف خواهد شد. از همین رو تحول مجلس و شکل گرفتن مجلس قوی و فعال شرط لازم برای تحول اقتصاد کشور است.

قالیباف گفت: نظارت مردم بر تمامی رفتارها و تصمیمهای مجلس بسیار بیشتر از دورههای گذشته است. نظارت مردمی را گامی اساسی در راستای پیشرفت کشور قلمداد میکنیم. وقتی انتظار از یک فرد زیاد است و به اقدامات او امید دارید، در برابر او سختگیرانه عمل میکنید؛ توجه مردم به تمامی تصمیمات این دوره از مجلس نشان دهندۀ همین امید و انتظار عمومی است و همۀ ما نمایندگان در قبال این انتظار وظیفۀ شرعی داریم.

وی با بیان اینکه مطالبات مردم را سرمایۀ واقعی این مجلس میدانیم، گفت: قدردان دقت نظرها، مطالبات، نگرانیها و فریادهای از سر دلسوزی مردم هستیم و از تمامی مردم تقاضا میکنیم همین طورمطالبه گرانه بر مجلس نظارت کنند و به کوچکترین نکاتی حساس باشند و آن را با صدای بلند و رسا مطالبه کنند تا قطار مجلس با کمک خود مردم، درجه ای از ریل اصلی و قانونی خود زاویه پیدا نکند.

قالیباف تصریح کرد: رهبر انقلاب در عید قربان نکات بسیار مهمی در خصوص دو جریان موازی تحریم و تحریف اشاره کردند. این دو جریان دو لبۀ یک قیچی هستند تا مسیر پیشرفت ملت ایران را مسدود سازند و کشور را به فروپاشی اقتصادی برسانند. مسیر تحریم به دنبال قفل کردن اقتصاد کشور و رساندن دولت به وضعیت ورشکستگی کامل بوده که موفق نشده و نخواهند شد. برای به سرانجام رساندن جریان تحریم، جریان تحریف را آغاز کردند تا مطالبات مردم را بربایند و با وارونه نمایی و بازنمایی رسانهای، خواستههای مردم را آن طور که مورد پسند دشمنان ملت ایران است نمایش دهند و با تحریف واقعیات، کتمان قدرت کم نظیر ایران اسلامی و القای حس نا امیدی و کرختی، مردم را از ایجاد تحول نا امید کنند. آنها به خوبی میدانند که تا جوانهای کشور به ایجاد تحول امیدوارند و نشاط دارند، هر توطئهای را خنثی خواهند کرد. مشکلات هست، دشمنیها هست، جریانهای نفوذی به شدت مشغول خرابکاری هستند ولی بدانیم که تحول قریب الوقوع است. امید به آینده افراد سست عنصر و ناکارآمد و ناامید و یکجانشین را از صحنۀ مدیریت کشور در عرصههای گوناگون کنار خواهد گذاشت و نیروی جوان با استعداد خلاق و امیدوار و انقلابی را روی کار خواهد آورد. ناتوان ها کنار خواهند رفت و افراد توانمند چرخ تحول قریب الوقوع به نفع مردم را حرکت در خواهند آورد. جریان سومی وجود دارد که دو جریان تحریم و تحریف را تکمیل میکند و آن هم جریان ناکارآمدی است. جریانی که مسئولیتها را تصرف میکند ولی اولویتهای کشور را پشت گوش میاندازد و باعث می شود که تحریم ها اثر کنند و تحریفها، واقعی جلوه کنند و کشور را سمت فروپاشی ذهنی سوق می دهند. ناکارآمدها میدانند که سوت حرکت قطار گام دوم انقلاب اسلامی به حرکت درآمده است و دیگر جوان های کارآمد و انقلابی نخواهند گذاشت آنها حرکت این قطار پرشتاب را کند کنند و ستون پنجم دشمن خبیث ملت ایران باشند.

رییس مجلس گفت: دورۀ کار و تلاش و پیگیری مشکلات اقتصادی مردم آغاز شده است. کاملا طبیعی است که در این مسیر اشکالات و ضعف هایی وجود داشته باشد اما بی تردید حرکت کلی که پیش روی ما درجهت قوی کردن مردم و در نتیجه ایجاد ایران قوی خواهد بود و ایران قوی که با قوی شدن تک تک مردم ایران بدست خواهد آمد، باعث پیروزی ما در جنگ اراده ها و شکست خوردن دو جریان تحریف و تحریم خواهد شد.

رییس مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب به طور صریح و شفاف اولویتهای کشور در حوزۀ مسائل اقتصادی را بیان کردند. همۀ نمایندگان مجلس و بدنۀ کارشناسی و تخصصی توانمند این مجموعه، خود را موظف و مکلف میدانند که این اولویت ها را در راس مسائل مورد توجه و پیگیری خود قرار دهند و از تمامی ظرفیت های مجلس شورای اسلامی برای پیشبرد آنها استفاده کنند.

قالیباف گفت: بستۀ اقتصاد مردمی برای پیگیری همین اولویتهای اقتصادی در دستور کار مجلس قرار دارد و پیشبرد گام به گام آن چه با توجه به ظرفیت های قانون مجلس در تقنین و نظارت و چه با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصاد، تحولاتی اساسی در وضعیت اقتصادی کشور به خصوص به نفع محرومان و مستضعفان رقم خواهد زد؛ و ما خود را متعهد می دانیم این ریل گذاری را با دقت انجام دهیم و با جدیت بر اجرایی شدن آن نظارت کنیم.

وی تصریح کرد: انجام تغییر اساسی نیازمند ارادههای استوار است و مجلس یازدهم چنین ارادهای دارد و تحول را رقم خواهد زد. در بعد نظارتی نیز، به طور شفاف و دقیق و به روز بر تمامی جزئیات نظارت خواهیم کرد و مطالبه گر اصلی توجه به اولویتهای فوری اقتصاد خواهیم بود.

رییس مجلس گفت: نگران رعایت نشدن پروتکل های دقیق بهداشتی در کنکور سراسری هستیم. متاسفانه به وعدههای داده شده در برگزاری کنکور دکترا عمل نشد و بیتوجهیهای تاسف آوری در برگزاری آن کنکور وجود داشت که نیازمند بررسی دقیقتر و پیگیری است. این کوتاهیها، نگرانی مردم در خصوص برگزاری کنکور سراسری را بیشتر کرده و بسیاری از نمایندگان شنونده نگرانی های والدین در خصوص سلامت فرزندان خود بوده اند. بنظر می رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد. سلامت دانش آموزان، خط قرمز مجلس است و کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس وظیفه دارند تا اطمینان از رعایت بهترین تصمیم در این خصوص، مطالبات مردم را از مسئولین ذیربط پیگیری کنند.

علوی جدیدترین اقدام وزارت اطلاعات را تشریح کرد

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه «تندر» خشنترین جریان در میان جریانات سلطنتطلب بود گفت: آدمی که جای خود را در طبقه ششم FBI میدانست، امروز در چنگ سربازان گمنام امام زمان(عج) در جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، سیدمحمود علوی به بیان جزئیاتی از دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی "تندر" توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) پرداخت و گفت: در بین جریانات سلطنتطلب که اغلب با بیانیهها و یکسری شعارها خود را اثبات میکنند، جریان سلطنتطلبی جمشید شارمهد از معدود جریانات و به نوعی تنها جریان بسیار خشن بود.

وی گفت: جمشید شارمهد به دنبال این بود که با عملیات تروریستی خود را اثبات کند کما اینکه در حسینیه سیدالشهداء(ع) شیراز در برنامه "رهپویان وصال" آن جنایت ددمنشانه را مرتکب شد که به شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنان مان منجر شد.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: شارمهد به دنبال آن بود تا با عملیاتهای مختلف خود را اثبات کند و در مجموع ۲۷ اقدام تروریستی داشتند که با همت، هوشیاری و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) همه آنها خنثی شدند؛ در واقع میتوان گفت تروریستترین جریان سلطنتطلبی، جریان انجمن پادشاهی ایران شارمهد معروف به تندر است.

علوی گفت: علت انکار خبر دستگیری شارمهد از سوی برخی کشورهای خارجی این بود که میدانستند جمشید شارمهد مورد حمایت جدی دو سرویس امنیتی آمریکا و اسرائیل است و بعید میدانستند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بتواند از پوشش حمایتی این دو سرویس عبور کند و این کار را در یک برنامه پیچیده هدایت کند و شارمهد را در داخل ایران در اختیار بگیرند؛ این در حالی است که همچنان باور بسیاری که منکر دستگیری شارمهد میشدند بر این نیست که او در ایران دستگیر شده است،
بلکه خیال میکنند که ایشان در خارج از کشور حضور دارد و تصاویر مربوط به خارج از کشور است. در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

روحانی در ستاد هماهنگی اقتصادی مطرح کرد

رئیس جمهور با تبیین فرصتها و چالشهای اقتصادی کشور، گفت: بی تردید حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می بایست مبتنی بر واقعیتهای این عرصه بوده و نباید گرفتار تحلیلهای غیر واقع بینانه برگرفته از بدبینی و سیاه نمائی باشد.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اظهار داشت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز عید قربان درباره مسائل اقتصادی کشور و سیاستگذاری و برنامهریزی در این حوزه، دربرگیرنده راهبردهای اصلی و کلان کشور و راهگشای سیاستگذاران اقتصادی دولت و تقویت کننده مدیران اقتصادی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: واقعیتهای اقتصادی کشور نشان دهنده آن است که با بهرهگیری از تواناییها و ظرفیتهای اقتصادی و هماهنگی میان همه ارکان کشور و انسجام در مدیریت و اجرای برنامههای هماهنگ می توان از تنگناهای بی سابقه ناشی از فشار حداکثری دشمنان خارج و در جنگ اقتصادی پیروز شد؛ کما اینکه تاکنون پس از گذشت بیش از دو سال و چندماه توانستهایم به موفقیتهای بزرگی در خنثی کردن توطئه دشمنان دست پیدا کنیم.

روحانی در این جلسه که نقشه راه مدیریت اقتصاد کلان کشور در ۲۶ محور ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت، با اشاره به این نقشه راه که طراحی شده در اقتصاد کلان کشور است، گفت: هدف اصلی در جنگ فرسایشی اقتصادی
تحمیلی دشمنان به این مرز و بوم، این است که مدیریت کشور در تصمیمگیریها و اقدامات دچار هیجانات و بی برنامگی شود و در همین زمینه ایجاد و القاء انتظارات منفی و ترسیم آینده مبهم از فضای کشور
در چارچوب همین اهداف است که باید با تصمیمگیریهای منطقی و بر اساس داشتههای کلان و وفاق ملی این توطئه دشمنان را نیز
خنثی کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: دشمنان انتظار داشتند پس از شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از اعمال تحریم های غیر انسانی آنان، اقتصاد کشور دچار تلاطم های شدید و غیر قابل کنترل شده و با خطر مواجه شود.

کنعانی مقدم از سیاستگذاری قاره سبز مطابق آمریکا خبرداد

یک کارشناس مسائل سیاسی و بینالملل با بیان این که اروپایی ها شریک دزد و رفیق قافلهاند گفت: سیاستهای اروپایی ها مطابق آمریکا است، لذا دل بستن به اینستکس و گشایش اقتصادی کار اشتباهی بود. در جهان دوستانی داریم که در مسائل اقتصادی حتما به ما کمک میکنند.

حسین کنعانی مقدم در گفتوگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری در سخنان خود مقدمهای را از الگوسازی از دوران صدر اسلام و دهههای مختلفی که جهان اسلام با آن ها مواجه است فرمودند که بی شباهت با دهههای بعد از انقلاب اسلامی نیست. ایشان تاکید کردند که اگر بخواهیم در مقابل دشمنان پیروز شویم باید از این الگوها استفاده کنیم که یکی از آنها بحث مذاکره با دشمن یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که بیان کردند جایز نیست این کار انجام شود زیرا نتیجهای جز شکست ندارد.

وی افزود: همچنین رهبری به بحث مقاومت ملت در برابر تهدید، تحریمها و تحقیرهایی که انجام میشود اشاره داشتند در عین حال رهبری در مساله تحریم ها این نکته را گفتند که در زمان اقتصاد مقاومتی باید نگاه برون زا هم داشته باشیم و از سرمایه های موجود در دنیا هم استفاده کنیم. این کارشناس ادامه داد: رهبری به مسؤلین و مردم این اطمینان را دادند که به راحتی می توانیم از این مشکلات عبور کرده و اثر گذاری تحریم ها را کم کنیم، ضمن این که آمریکا خود درگیر بحران های شدید اقتصادی و امنیتی است و باید فکری به حال خودش کند، دشمن اصلی لیبرال دموکراسی آمریکا ظلم و نژاد پرستی است که مردم این کشور به پاخاستهاند. وی خاطر نشان کرد: رهبری نقشه راهی را برای سیاستمداران به خصوص در عرصه سیاست خارجی تعیین کردند که چگونه در برخورد با مسائل عمل کنند.

کنعانی مقدم همچنین بیان کرد : بزرگترین مشکل و بحران اقتصاد این است که به جایی امید ببندد که هیچ امیدی نیست و مسؤلین اقتصاد بلاتکلیف می مانند که به ضرر اقتصاد است.

این کارشناس مسائل سیاسی و بینالملل همچنین اظهار کرد: رهبری علاوه بر تهدید، تحریم و تحقیر به مساله تحریف هم اشاره کردند و گفتند که دشمن به دنبال این است تا حقایق را تحریف کند و افکار عمومی و مسئولین را منحرف کند تا ما به تصمیمگیریهای غلط برسیم. درواقع این زنگ خطری است برای سیاستمداران و دانشمندان که دچار تحریف نظام سلطه نشویم لذا به شدت نیاز داریم تا این تحریف را از صحنه سپهر سیاسی و اقتصاد کشور از بین ببریم.