هوشمند سازي شعب براي ورود به بانکداري نوين

جواد فقيه عبدالهي معاون مهندسي و پشتيباني بانک انصار در مورد موضوع هوشمند سازي شعب بانک ها گامي اساسي براي ورود به بانکداري نوين گفت. سيستم مديريت هوشمند ساختمان به مجموعه اي از تجهيزات و روش هاي کنترلي اطلاق مي شود که با استفاده از رايانه و ايجاد سيستم مانيتورينگ تمامي تجهيزات الکترونيکي، الکتريکي و مکانيکي کنترل مي شود. و بالغ بر ۷۰ درصد در مصرف انرژي صرفه جويي مي شود. جواد فقيه عبدالهي در اين خصوص گفت: بانک انصار به عنوان بانکي پيشرو در ارائه خدمات بانکداري الکترونيک ضمن اعلام آمادگي براي در اختيار گذاشتن تجارب هوشمندسازي ساختمان هاي خود که طي سال هاي گذشته طراحي و به صورت پايلوت در هشت شعبه پياده سازي کرده است، تمايل خود را نيز براي پياده سازي کامل اين فرايند(اجراي پروژه در هزار شعبه خود در سطح کشور) به شرط تأمين و تخصيص منابع لازم، اعلام مي دارد.

در مدت سال هاي گذشته معاونت فني و مهندسي بانک انصار بامطالعه و پياده سازي اين پروژه تجارب ارزنده اي کسب کرده است که مي تواند در راستاي تقويت اقتصاد مقاومتي و اشاعه اين حرکت آماده هرگونه همکاري و انتقال تجربه به بانک هاي کشور باشد.

 

اهداف و نحوه تعامل با مشتريان بانك صنعت و معدن

محمد حسن رهباريان مدير امور وصول مطالبات بانك صنعت و معدن تشريح اقدامات، اهداف و نحوه تعامل با مشتريان گفت.

به طور کلی، بهترین رویكرد برای وصول مطالبات، ایجاد زمينه مناسب تعامل با مشتري است، با اختیارات ویژه ای كه به شعب داده شده مي توانند فرایند وصول مطالبات را در شرایط کنونی تسریع نموده و اين امر صرفه جویی در وقت و هزینه را در پی دارد از طرفي شعب با تعامل مستقيمي كه با مشتريان دارند امكان شناسايي و مذاكره مؤثرتري با مشتريان دارند كه فاكتور بسيار مهمي در سرعت بخشيدن به بازگشت منابع بانك است و ستاد از اين ظرفيت شعب بهره مند مي شود؛ همچنين تدوین مکانیسم صحیح اعتبارسنجی مشتریان در بانک و تمركز بر مدون و مستند نمودن اطلاعات و سوابق مشتریان و توجه به مکانیسمهای نظارتی مؤثر بر مصرف تسهیلات دریافتی مشتری كه در ساختار جديد تأكيد بيشتري بر آن شده است همه تغييرات مثبتي بوده كه در كاهش مطالبات بانك اثرگذار خواهد بود.

ضرورت وصول مطالبات علاوه بر اينكه وظيفه قانوني و اساسنامه اي هر بانك مي باشد نقش اصلي در استمرار فعاليت بانكداري و پرداخت تسهيلات به بخش صنعت ومعدن را ايفا مي نمايد.

افزایش تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی

بانک توسعه تعاون در راستای کمک به اشتغال و افزایش تولید وهمچنین جهت حمایت از طرح های کارفرمایی دستگاههای حمایتی سقف مبلغ تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی راجهت کارفرمایان و اشخاص حقیقی افزایش داد.

بر این اساس سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی برای معرفی شدگان از سوی کلیه دستگاههای حمایتی یکسان و تا ۵۰۰ میلیون ریال با مدت بازپرداخت ۷ سال تعیین شده است . همچنین در جهت حمایت از طرح های کارفرمایی اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر دستگاه های حمایتی نیز با رعایت آخرین سقف فردی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای مددجویان دستگاه های یاد شده، این تسهیلات به کارفرمایان دستگاه های حمایتی برای اشتغال حداقل ۴۰ نفر مددجو تا سقف ۲۰ میلیار ریال پرداخت خواهد شد.

برگزاری مجمع بانک سامان ٢٩ مرداد

بانک سامان با صدور اطلاعیهای ضمن لغو برگزاری مجمع در تاریخ ۱۵ مرداد، این مجمع را به ۲۹ مرداد موکول کرد.

این بانک در اطلاعیهای دیگر از کلیه سهامداران خود دعوت کرد تا در مجمع عمومی عادی فوق العاده این بانک که روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه ۱۳۹۹ برگزار میشود، به صورت آنلاین شرکت کنند.

قرار است در این جلسه گزارش هیئتمدیره در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۸ و همچنین گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص عملکرد بانک در همین مدت قرائت شود. همچنین بررسی و تصویب صورتهای مالی و تصمیم گیری در خصوص تقسیم سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ از دیگر دستور کارهای مجمع بانک سامان خواهد بود.

تسهیلات خرید کالای ایرانی موسسه ملل

با هدف افزایش رفاه خانواده و حمایت از تولید داخل تسهیلات خرید کالای ایرانی در موسسه اعتباری ملل ارائه می گردد.

به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ملل در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی در حمایت از کالای ایرانی و به منظور کمک به توانمندی اقتصادی مردم عزیز کشورمان ارائه تسهیلات خرید کالای ایرانی در قالب کارت اعتباری در کلیه شعب موسسه اعتباری ملل انجام می گردد.

متقاضیان محترم می توانند با مراجعه به یکی از شعب موسسه نسبت به ارائه درخواست و صدور کارت اعتباری اقدام کنند.

بانک کارگشایی در چهار ماه ابتدای سال جاری بیش از ۸۵ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه و جعاله به متقاضیان پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران طی سالیان متمادی با اتخاذ رهیافتی مبتنی بر مسئولیت اجتماعی و حس نوع دوستی توانسته ضمن جلب اعتماد مردم، با پرداخت سریع تسهیلات خرد به بهبود شرایط رفاهی و اقتصادی بسیاری از نیازمندان و رفع نیازهای مالی ضروری هموطنان کمک کند. فلسفه وجودی بانک کارگشایی همانطور که از نام آن پیداست، کمک به متقاضیان برای تامین نیازهای خرد آنهاست و فعالیت های این بانک در راستای پایبندی بانک ملی ایران به مسئولیت های اجتماعی و فراسوی منافع اقتصادی و حامل ارزش های پایدار صورت می گیرند. در همین راستا این بانک از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۶۹ هزار و ۴۹۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال جهت نیازهای ضروری متقاضیان اعطا کرده است. همچنین تعداد ۱۵ هزار و ۹۷۶ فقره تسهیلات جعاله به ارزش یک هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وزیر نیرو به اجرای مرحله نخست پویش هر هفته #الف- ب- ایران از نیمه دوم پارسال گفت: امسال و تاکنون در مرحله دوم این پویش تاکنون ۵۳ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در سراسر کشور به بهرهبرداری رسیده است.به گزارش ایرنا «رضا اردکانیان» در مراسم افتتاح پانزده پروژه برقی در استان تهران و در محل شرکت برق منطقهای تهران افزود: سرمایه گذاری صورت گرفته برای این پروژهها بالغ بر ۱۴ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان بوده است.وی ادامه داد: اکنون در هفته چهاردهم پویش هر هفته #الف ب-ایران قرار داریم و طبق وعده ای که دادشد قرار است تاپایان سال ۲۵۰ پروژه بزرگ آب و برق در کشور به بهرهبرداری برسد .اردکانیان گفت: پروژهها با سرمایهگذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی، داخلی و بخش خصوصی به بهرهبرداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به رشد ۶۰ درصدی ظرفیت پتروشیمی با بهرهبرداری از ۱۷ طرح، گفت: با بهرهبرداری از این طرحها، درآمد این صنعت در سال ۹۹ تا ۸۰ درصد افزایش خواهد داشت.به گزارش ایرنا، بهزاد محمدی تاکید بر اینکه امسال برای صنعت پتروشیمی سال طلایی است و ادامه داد: طرحهایی در این صنعت وجود دارد که از سال ۸۴ شروع شده و به نوعی خودکشی در این صنعت به شمار میرود.وی افزود: در توسعه صنعت از منابع به سمت توسعه رفتیم و نیاز بازار را مورد توجه قرار ندادیم. در برخی محصولات تنه ۱۲۰ کیلو شده اما سایر بخش ها متناسب با آن رشد نکردهاند اما با تکمیل زنجیره پروپیلن در تلاشیم تا تناسب را در صنعت به وجود آوریم.معاون وزیر نفت ادامه داد: ۵ درصد سبد تولید پتروشیمی ایران مربوط به پروپیلن است با اجرای طرحها، این سهم در سال ۱۴۰۴ در سبد پتروشیمی ایران، به۱۰ درصد میرسد.

سرمایهگذاری ۱۳۶ هزار میلیاد تومانی
در صنعت گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: مجموع سرمایهگذاری شرکت ملی گاز ایران از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰، ۱۳۶ هزار میلیارد تومان بوده است.به گزارش ایرنا، حسن منتظرتربتی گفت: با وجود همه مشکلات اکنون بیش از ۹۰۰ روستا برای گازرسانی آماده و روند افتتاح آنها آغاز شده است که تا هفته دولت این روال ادامه خواهد داشت.وی افزود: تا پایان امسال هم در دو نوبت پروژههای گازرسانی به ٢ هزار روستای دیگر آماده بهرهبرداری میشود.منتظر تربتی تاکید کرد: قانون و اجرای خوب سبب شده روند گازرسانی به اینجا برسد و تولید باعث شد پشتوانه خوبی برای نهضت گازرسانی وجود داشته باشد.مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه تاکنون در استان خراسان رضوی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، گفت: در همه پروژههای گازرسانی از تولیدات داخلی استفاده شده و این شرایط رشد اشتغال را به همراه داشته ست.معاون وزیر نفت ادامه داد: تا پایان هفته دولت امسال ۳۲ هزار و ۱۹۷ هزار روستا در کشور از گاز طبیعی بهرهمند خواهند بود و تعداد کل روستاهای باقیمانده قابل گازرسانی به ۹ هزار و ۵۲۷ روستا میرسد.

کاهش قیمت نفت در راه است

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: خبر افزایش تولید نفت در برخی از کشورها مانند عربستان و روسیه می تواند قیمت نفت را به طور محسوسی کاهش دهد.نادر مرادی در گفتوگو با میزان با اشاره به وضعیت بازار نفت اظهار کرد: قیمت نفت مانند هر کالای دیگری تابع میزان عرضه و تقاضا است، کاهش قیمت نفت طی ماههای گذشته به افت تقاضا از سوی خریداران باز میگردد.این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: کاهش قیمت نفت بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت را با کاهش درآمد مواجه کرده و برخی از تولید کنندگان را از بازار حذف کرده است.وی ادامه داد: تولیدکنندگان نفت غیرمتعارف مانند شیل در شرایط فعلی امکان فعالیت ندارند و بنا به آمارهای ارائه شده میزان سرمایه گذاری برای توسعه میادین نفتی در آمریکا کاهش داشته است.مرادی همچنین گفت: گزارشهایی در خصوص افزایش تولید نفت از سوی برخی از کشورها مانند عربستان و روسیه به گوش میرسد این اقدامات میتواند بازار نفت را با تلاطم بیشتری مواجه کند.

وزیر نفت در آیین افتتاح گازرسانی به ۷۷ روستا در خراسان رضوی اعلام کرد:

گروه انرژی: وزیر نفت با بیان اینکه در سال ۹۲، ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده بود اما اکنون از عدد ۳۳ هزار روستا عبور کردهایم و ۸۸ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش گاز قرار گرفتهاند که این میزان پوشش گازرسانی در هیچ جای دنیا دیده نمیشود گفت: گازرسانی به شهرها و روستاهای و همچنین صادرات گاز کشور به برکت توسعه پارس جنوبی انجام شده است و هم اکنون روزانه ۷۵ میلیون مترمکعب گاز صادر میشود.

به گزارش به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در مراسم افتتاح گازرسانی به ۷۷ روستا در خراسان رضوی اظهار داشت: در سال ۹۲ در بودجه ۹۳ یک بند ق پیشنهاد شد که به تصویب مجلس رسید. البته در سال ۷۷ هم یک ایدهای از سوی بنده مطرح شد و دو طرح بیع متقابل گازی به ارزش ۵ میلیارد برای گازرسانی به روستاها، صنایع و نیروگاهها مطرح و اجرایی شد.

پوشش ۹۵ درصدی شبکه گاز در کشور

وی افزود: تا پیش از آغاز دولت تدبیر و امید، حدود ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده بود اما از سال ۹۲ تا کنون از ۳۰ هزار روستا عبور کردیم و تا پایان سال به ۳۳ هزار روستا میرسیم.به گفته وزیر نفت، اکنون به طور متوسط ۸۸ درصد جمعیت روستایی به شبکه گاز متصل هستند و کل جمعیت کشور که تحت پوشش گاز قرار دارند، نزدیک به ۹۵ درصد است.

زنگنه تاکید کرد: از ابتدا نیز هدفگذاری برای اتصال ۹۵ درصد جمعیت کشور به شبکه گاز انجام شده بود اما تا پایان دولت دوازدهم عدد فراتر خواهد رفت.وی ادامه داد: این سطح از پوشش گسترده گازرسانی را در هیچ کجای دنیا نداریم. این یک زیرساخت مهمی است که مردم به خوبی حس میکنند.

وزیر نفت تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۲، کارگروهی برای مطالعه روشهای مختلف تامین انرژی پایدار و مطمئن تعیین کردیم و مطالعاتی در زمینه اینکه گازرسانی به روستاها به صورت CNG، خط لوله و یا LNG باشد، صورت گرفت. این مطالعات یک سال به طول انجامید و نتیجه این شد که از محل صرفهجویی در مصرف فرآوردههای مایع گازرسانی به روستاها صورت گیرد. عدهای این طرح را نمایشی عنوان کردند اما در واقع ما پولی بابت آن دریافت نکرده بودیم، فقط اجازه گرفتیم آنچه را که میسوزد از محل حاصل از صادرات به نتیجه برسانیم.

وزیر نفت گفت: دولت برنده بود زیرا مقدار زیادی فرآرده مایع برای صادرات به دست آورد و علاوه بر آن رضایتمندی مردم نیز حاصل شد تا با کاهش هزینهها، رفاه بیشتری داشته باشند.وی به آثار زیستمحیطی اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: در چند سال آینده آثار زیست محیطی را خواهیم دید.به گفته زنگنه گازرسانی روستایی، صدها هزار اشتغال ایجاد کرد زیرا تمامی تجهیزات ساخت ایران است و پیمانکاران نیز ایرانی هستند.

وی افزود: صنعت نفت در سختترین شرایط ایستاده و طرحهای این صنعت نفت در شرایط تحریم و کرونا نه تنها تعطیل نشده بلکه طرحهای جدید هم شروع شده است.زنگنه ادامه داد: ما با تمام توان، امید و اشتیاق کارهایمان را برای توسعه کشور و خدمت به مردم به انجام میرسانیم.وی گفت: گازرسانی به شهرها و روستاهای و همچنین صادرات گاز کشور به برکت توسعه پارس جنوبی انجام شده است و هم اکنون روزانه ۷۵ میلیون مترمکعب گاز صادر میشود.وزیر نفت تاکیدکرد: ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی از ۲۸۰ میلیون مترمکعب در سال ۹۱ به ۷۵۰ میلیون مترمکعب تا پایان امسال میرسد.

زنگنه با بیان اینکه موضوع صرفه جویی فوق العاده مهم است وگرنه سرمایه هدر می رود، بیان کرد: وزارت نفت برنامه ای را برای افزایش تولید گاز براساس روش های مختلف و تامین انرژی کشور تا سال ۱۴۲۰ در دست بررسی دارد البته ما ۴ سند هم تهیه کرده و قرار است به کمیسیون انرژی برای بررسی ارائه کنیم.

وی بیان کرد: وزارت نفت دارای یک تجربه طولانی در زمینه مدیریت است که می خواهیم تمامی این تجربیات را به عنوان ۴ سند در زمینه های گازرسانی، تولید نفت تا سال ۱۴۲۰ و پتروشیمی تدوین کنیم تا به عنوان یک ریل گذاری مهم برای صنعت نفت و گاز کشور مورد توجه قرار بگیرد.

صنعت نفت را با وجود کرونا و تحریمهای شدید طی این دو سال زنده نگاه داشتهایم

وزیر نفت تاکید کرد: ما توانسته ایم صنعت نفت را با وجود مشکلات و شیوع کرونا و تحریم های شدید این دو سال اخیر زنده نگاه داریم حتی طرح های جدیدی را آغاز کرده ایم که می تواند یک ریل گذار بسیار خوب برای آینده باشد.زنگنه در پایان گفت: دشمن هر روز یک جنگ روانی برای مردم ما ایجاد می کند اما ما توانسته ایم اعداد بی نظیری را در بحث صادرات به دست بیاوریم که صادرات ما توسط کشتی ها توانسته پول زیادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

مدیرعامل برق منطقهای تهران گفت: اصلاح و بهینه سازی شبکه و رفع فرسودگی ۶۰۰ کیلومتر از ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه برق تهران انجام شده است.به گزارش توانیر؛ "آرش کردی" در آئین افتتاح پست ۶۳.۲۰ کیلوولت کارون، خط ۴۰۰ کیلوولت ورامین و ۱۳ پروژه دیگر این شرکت همزمان با چهاردهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افزود: در حال حاضر شاهد بهره برداری از این پروژهها با اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان هستیم.مدیرعامل برق منطقهای تهران با بیان اینکه ۲۰ درصد تاسیسات انتقال و فوق توزیع کشور و ۲۵ درصد از مشترکان در حوزه برق منطقهای تهران هستند، ادامه داد: برنامهها با هدف اصلاح و بهینه سازی و رفع فرسودگیها تدوین شده و برای پیکهای سال آینده حیاتی است.وی درخصوص پروژههای این شرکت در هفته چهاردهم پویش هرهفته_الف_ب_ایران نیز گفت: پستکارون در منطقه صنعتی و با قدمتی ۵۰ ساله بود که با توجه به فرسودگی آن، یک پروژه جدید از نوع dcs در کنار آن با دو هدف جهش تولید و رفع فرسودگی ساخته شد.