اجرای ٤٤ کیلومتر شبکه گذاری گاز در گیلان

گیلان_فرحی؛ شرکت گاز استان گیلان در تیرماه سال جاری ۴۴ کیلومتر عملیات شبکه گذاری گاز در استان را به انجام رسانده است.

روابط عمومی گاز گیلان حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر اجرای ۴۴ کیلومتر عملیات شبکه گذاری گاز در استان، اظهار داشت: با انجام این عملیات، مجموع طول شبکه گاز در گیلان به بیش از ۲۱ هزار و ۱۳۵ کیلومتر افزایش یافته است. مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: با وجود برخورداری بیش از ۹۵ درصدی خانوارهای روستایی گیلان از نعمت گاز طبیعی، این شرکت با همت و جدیت فراوان برای گازدار شدن همه روستاییان تلاش می نماید و سهم ۸۹ درصدی بخش روستایی از عملیات شبکه گذاری در تیرماه امسال گواه این مدعاست. وی در ادامه با اعلام خبر نصب یک هزار و ۴۰۰ انشعاب گاز در تیرماه سال جاری، اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته و با تحقق این مهم مجموع انشعابات گاز در گیلان به بیش از ۵۹۸ هزار عدد افزایش یافته است. مهندس اکبر با اشاره به اجرای مستمر عملیات گازرسانی و اجرای حفرات خالی و به تبع آن افزایش تعداد تاسیسات و طول خطوط گاز در استان، بر رعایت الزامات ایمنی و نظارت مستمر بر عملیات و تاسیسات گاز تاکید کرد.

 

بهره برداری از ٢٠ پروژه آموزشی در البرز

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۲۰ پروژه آموزشی برای سال تحصیلی جدید در استان البرز با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. سالار قاسمی با بیان اینکه سالانه ۱۲ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان افزوده می شود ، خواستار برنامه ریزی برای اجرای مناسب طرح آجر به آجر شد و افزود: این طرح اقدامی هوشمندانه برای عمومی کردن نهضت مدرسه سازی است که در آن هر کسی به وسع و توان خود می تواند در امر مدرسه سازی شریک باشد. وی یکی از اقدامات مناسب استان البرز را در رابطه با پروژه مهر اختصاص دو و نیم میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات هنرستان ها خواند و گفت: مدارس استان در خصوص تجهیزات آموزشی نیازمند توجه ویژه ای است که بنا داریم در جلساتی با استاندار البرز و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور این موضوع را پیگیری کنیم. قاسمی افزود: سرانه فضای ورزشی دانش آموزان در کشور حدود ۳۴ سانتی مترمربع و در استان البرز ۹ سانتی متر مربع است و برای بهبود این سرانه باید ساخت سالن های سرپوشیده و زمین های چمن مصنوعی در مدارس با برنامه ریزی و تلاش جدی تری صورت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کزد: برای برگزاری مانور بازگشایی مدارس در هفته اول شهریور ماه برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و با آمادگی کامل به استقبال سال جدید تحصیلی خواهیم رفت.

اقدامات شاخص امور توزیع برق رشت

مهندس سیروس هدایتی نژاد مدیر توزیع برق شهرستان رشت ضمن تشکر از همکاری مشترکین در پویش مردمی مدیریت کولرها ، درخصوص اقدامات شاخص امور توزیع برق یک این شهرستان در (۴ماهه اول سال ۹۹ ) برای پایداری شبکه برق، رفع ضعف برق مشترکین محترم و در نهایت رضایتمندی مردم مواردی بشرح ذیل اعلام کرد :

۱- اصلاح شبکه فشار ضعیف با کابل خودنگهدار به متراژ ۳کیلومتر درجاده پیربازار تخته پل روستای کماکل

۲- احداث شبکه فشار متوسط خودنگهدار در روستای منگوده ۰.۴ کیلومتر

۳- نصب ترانس ۱۰۰ کیلوولت در بلوار انصاری کوچه موسی نژاد نصب ترانس ۴۰۰ کیلو ولت در بلوار دیلمان خیابان آذراندامی نصب ترانس ۲۰۰ کیلوولت در بلوار انصاری انتهای پارس ۳ نصب ترانس ۲۰۰ کیلوولت در خیابان شهدا نبش کوچه بابایی نصب ترانس ۳۱۵ کیلوولت در خیابان ۱۷۷ گیلانه شرقی

۴- تعویض و افزایش قدرت ترانس در خیابان سعدی خیابان کارگر پستک کوچه ۲۴ جاده انزلی نبش کوچه کشاورز جاده انزلی کوی کشاورز کوچه رز۳

۵- کابلکشی خودنگهدار جهت رفع ضعف برق در کوی حسینی کوچه ۲۴ کوی حسینی یاس ۵ و یاس ۷ پیربازار جلوی نانوایی گل گندمک خیابان شهدا پشت قنادی گلستان دیانتی خیابان استقلال خیابان ۱۲۲ بهار ۹ خیابان ۱۰۴ گلسار خیابان شهدا کوچه متحدین ۳

وی در خاتمه اظهار داشت : موارد اعلام شده تا پایان تیر ۹۹ بود و کلیه مواردی که مردم و مشترکین درخصوص مشکلات شبکه برق اظهار داشته اند ، شناسایی و بررسی های لازم انجام شده که با تامین اعتبار بطور مداوم و پیوسته تا پایان سال در حال اقدام میباشد .

متقاضیان سوخت در« سدف» ثبتنام کنند

متقاضیان سوخت میتوانند در سامانه درخواست فرآوردههای نفتی ثبتنام کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی منطقه لرستان ، پیمان بهرامی مدیر این شرکت در این خصوص گفت : متقاضیان انواع فرآوردههای نفتی در استان می توانند در راستای توسعه خدمات الکترونیک و ضرورت کاهش مراجعات حضوری برای درخواست سوخت مورد نیاز خود به سامانه درخواست فرآوردههای نفتی (سدف) به آدرس
http://NewTejaratAsan.niopdc.ir مراجعه و پس از ثبت نام در سامانه و دریافت رمز یکبار مصرف ارسالی به تلفن همراه خود و وارد کردن آن در سامانه، نسبت به ثبت درخواست سوخت مورد نیاز خود اقدام کنند.

بهرامی افزود : این سامانه با بهرهگیری از استعلامهای سیستمی از سایر سازمانهای مرتبط، فرآیند ثبت درخواست، احراز هویت و فعالیت متقاضیان انواع سوخت و تائید آن توسط سازمانهای متولی را تسهیل می کند و بررسی درخواستهای سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران و سازمانهای متولی بدون دریافت هرگونه وجهی و به صورت رایگان انجام خواهد شد.

اداره تامین اجتماعی شهر قیامدشت
بزودی افتتاح می شود

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قیامدشت از افتتاح شعبه تامین اجتماعی بخش خاوران در شهر قیامدشت در آینده نزدیک خبر داد. علی کیوانی- قیامدشت، " اکبر عباسی" با اعلام این خبر افزود: با توجه به عدم تمرکز امور بیمه ای شهروندان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و مراجعه آنان به شعب مختلف این سازمان در شهرهای تهران، ری و پاکدشت توانستیم با رایزنی های صورت گرفته نسبت به جلب موافقت استقرار اداره تامین اجتماعی بخش خاوران و شهر قیامدشت اقدامنماییم. عباسی اظهار امیدواری کرد سازمان ها و ادارات کل استان تهران نیز نسبت به استقرار ادارات زیرمجموعه خود در شهر قیامدشت و رفع نیازهای اداری شهروندان اقدام نمایند تا اهالی بخش خاوران و شهر قیامدشت مجبور نباشند برای گرفتن یک امضاء و انجام امور اداری خود به نقاط مختلف استان تهران عزیمت نمایند.

حمایت از پروژه های دانشجویی
در شرکت گاز استان البرز

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان البرز گفت: این شرکت با ارائه ۱۰ مقاله و معرفی ۳ مقاله برتر در اولین کنفرانس چالش های مهندسی استان البرز حائز رتبه اول مشارکت و مقالات ،و با ارائه ۱۳ مقاله حائز رتبه دوم از حیث ارائه مقالات علمی گردید. منصور قلی نژاد،با اشاره به نوپا بودن امور پژوهش در شرکت گاز استان البرز افزود: امور پژوهش نه تنها در شرکت گاز استان البرز، بلکه در بین واحدهای پژوهشی شرکت های گاز استانی یک واحد جوان است. وی با بیان اینکه با استفاده از تجربیات موفق سایر شرکت ها شروع به کار کردیم،گفت: نگاه به پژوهش، در بسیاری از شرکت ها، کاربردی و عملیاتی نبوده است، بنابراین سعی شد برنامه ریزی و اهداف تعریف شده در راستای شناسایی مشکلات و معضلات واحدها و ارائه راهکار در خصوص حل آنها صورت پذیرد.تا این امور بتواند نقش خود را در ایجاد ارزش افزوده در سازمان ایفا نماید. قلی نژاد ادامه داد: در راستای گسترش این واحد با حضور کارکنان و کارشناسان در لایه های مختلف شرکت، ۸ کارگروه نیازمندی پژوهشی را تعریف کردیم که این کارگروها برگرفته از فرایندهای جاری و ساری شرکت می باشند. وی خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان البرز و همجواری آن با پایتخت، توانستیم، با سایر واحدهای پژوهشی و دانشگاهی همچون، پژوهشگاه زلزله شناسی، شیمی، پلیمر، رنگ و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،پژوهشگاه مواد و انرژی و پژوهشگاه استاندارد ارتباط خوبی برقرار کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی:

گرمای هوا و استفاده مردم از وسایل سرمایشی پر مصرف وضعیت برق در استان مرکزی را در شرایط بحرانی قرارداده و احتمال خاموشی را افزایش داده است ولی این زنگ خطر که اکنون در آستانه به صدا درآمدن قرار گرفته ، می تواند با همکاری مردم ومسئولان به صدا در نیاید.

استان مرکزی در روزهای گذشته در شرایط هشدار کرونایی قرار گرفته و شهر اراک نیز در آمار شهرهای قرمز شیوع این ویروس قرار دارد و به همین دلیل دوباره بسیاری از افراد از ترس گرفتار شدن به این بیماری در منازل ماندهاند و در برخی روزهای گذشته افزایش برق در این استان تا رشد ۱۰ درصدی به پیش رفته است که تنها با مدیریت مصرف می توانیم چراغ درمان را روشن نگه داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: بیش از ۲۵۰مگاوات (معادل ۲۵ درصد) برق استان مرکزی مصرف وسایل سرمایشی است.

مهندس اله داد افزود: در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان و بخاطر پیش بینی دمای بالا در هفته جاری از شنبه ۴مرداد ماه ، ساعات کار ادارات استان تغییر کردو بعداز پایان ساعات کاری از ساعت ۱۳:۳۰مصارف روشنایی و سرمایشی خاموش می شوند و از طریق کنتورهای هوشمند مراقبت مصارف ادارات صورت می گیرد و به برخی ادارت اخطار داده می شود ودرصورت بی توجهی به مصارف برق بعداز اخطار،برق آنها قطع خواهد شد.

وی بابیان اینکه اگر از این روزهای گرم مرداد ماه عبور کنیم شرایط تامین برق با مصرف بهینه ،پایدارتر خواهد بود،افزود: از مردم فهیم استان درخواست می شود با روشن نکردن روشنایی ها در طول روز و استفاده نکردن بیرویه از سیستم های سرمایشی و استفاده از دور کند کولر های آبی و تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۴ الی ۲۷ درجه این شرکت را در تامین برق یاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه با افزایش دما ،به ازای افزایش هردرجه دمای هوا ،۸۰۰مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می یابد،افزود: ضرورت مدیریت مصرف بیشتر از گذشته به ویژه در این ایام کرونایی احساس می شود. مهندس اله داد با اشاره به ادامه روند افزایشی دما از مردم خواست با مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف شرکت توزیع نیروی برق را یاری کنند و در غیر این صورت باید منتظر خاموشی باشند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطر نشان کرد: گروه های بازدید و کنترل مصارف برق به ویژه در ساعات پیک به نظارت مصارف اصناف می پردازند برخی از اصناف از لامپهای التهابی و پرمصرف استفاده می کنند که تذکر لازم از طریق اتاق اصناف به آنها داده شده امیدواریم بتوانتیم در این روزهای کرونایی چراغ درمان را روشن و تامین برق را برای مراکز درمانی و مصارف خانگی پایدار نگه داریم.

معاون بهرهبرداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: سقف پیک تعیین شده برای توزیع برق این استان از سوی توانیر۹۰۳ مگاوات است و این درحالی است که نیاز مصرف روزانه استان مرکزی حداقل یکهزار و ۵۰ مگاوات است.

مهندس محمد مرادی افزود: اگر صنایع بزرگ و مشترکان در برنامههای مدیریت مصرف مشارکت نداشته باشند و صرفهجویی لازم صورت نگیرد، به طور قطع در روزهای آتی خاموشی و سهمیهبندی در استان مرکزی اعمال میشود.

معاون بهرهبرداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: سیاستهای تشویقی خوبی برای مشترکان برق این استان که همکاری لازم را در زمان پیک بار داشته باشند در نظر گرفته شده است.

مرادی اظهار داشت: خاموشی هر لامپ و هر کیلووات کاهش مصرف برق میتواند اطمینان خاطر بیشتری را برای تامین برق در روزهای گرم سال فراهم کند و با توجه به اینکه مباحث بهداشتی و تامین آب نیازمند برق است باید صرفهجویی را جدی گرفت.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مدیریت مصرف برق راهکاری موفق برای گذر از پیک تابستان است. مهندس محمد نظام آبادی افزود: کشاورزان در ساعات اوج مصرف برق نسبت به خاموش کردن پمپهای آب اقدام و در بقیه ساعات آن روز، برق بهصورت مجانی تحویل مشترکین مورد نظر داده شود. وی بابیان اینکه کشاورزانی که در ساعت اوج مصرف برق، چاههای کشاورزی خود را خاموش کنند و در این صورت میتوانند در ۲۰ ساعت بعدی از برق رایگان استفاده کنند،افزود:در سال گذشته با همکاری ۱۰۲۷مشترک کشاورزی ۱۶.۷ مگاوات در مصرف برق صرفهجویی در استان مرکزی صورت گرفته است و پاداشی به مبلغ ۵میلیارد و۱۰۰میلیون ریال در صورتحساب برق آنان لحاظ شده است. مهندس نظام آبادی بااشاره به اینکه۳۴۹مشترک همکار صنعتی همکار به میزان ۹۷مگاوات در کاهش مصرف با شرکت توزیع همکار داشتند افزود: ۴۴میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال پاداش از طریق بخشودگی صورتحساب برق به آنها پرداخت شد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با حضور سرزده در شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از مراکز پایش و دیسپاچینگ این شرکت بازدید نمود.

فاضل عبیات معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در این بازدید در جریان روند اقدامات صورت گرفته در این مراکز و همچنین عملکرد آنها قرار گرفت و گزارشی از اهم فعالیت های این دو مرکز به ایشان ارائه شد.

در این بازدید که با همراهی علی خدری مدیرعامل این شرکت صورت گرفت، سیاوش کریمی معاونت مشترکین گزارشی ازعملکرد و نقش مهم مرکز پایش، در رصد و کنترل بار شبکه استان در زمان اوج بار ارائه و اظهار داشت؛ مصرف برق در استان خوزستان به دلیل گرمای بالای ۵۰ درجه گریز ناپذیر بوده و هدف مرکز پایش در راستای سیاست توانیر مبنی بر مدیریت سمت بار و بدون خاموشی برنامه ریزی شده است که شرکت توزیع برق خوزستان با جلب همکاری و انعقاد تفاهم نامه هایی که با صنایع استان انجام می پذیرد.

در ادامه نیز علی خدری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ضمن تشکر از همکاری استانداری خوزستان نسبت به کاهش ساعت اداری در استان گفت، با انجام و اجرای تفاهم نامه ها با صنایع و همچنین کاهش ساعت اداری، حدود ۳۵۰ مگاوات از بار شبکه استان و کشور کاسته شده که می توان گفت شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اقدامات و تدابیر صورت گرفته یک نیروگاه مجازی ۵۰۰ مگاواتی در پیک بار ایجاد نموده است.

در پایان معاون امور عمرانی استاندار از مرکز دیسپاچینگ بازدید و با تایید عملکرد این دو مرکز در رصد ، مدیریت و کنترل بار شبکه برق استان افزود، در این روزهای گرم و طاقت فرسا بزرگترین دغدغه استانداری وضعیت برق رسانی به مردم می باشد که به واقع پایداری شبکه برق استان و جلوگیری از قطعی برق شهروندان خوزستانی ستودنی است و این مهم مرهون مدیریتی توانمند و زحمات و تلاش های کارکنان مجموعه توزیع برق خوزستان می باشد، که حضور اینجانب نیز در این مجموعه در جهت تشکر و قدردانی می باشد.

ارزیابی عملکرد تیم واکنش در شرایط اضطراری پتروشیمی کارون برای اولین بار در کشور به روش CIT انجام شد. به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون، جلسه بررسی عملکرد تیمهای مدیریت شرایط اضطراری این پتروشیمی در حادثه نشت کلر با حضور دکتر علیرضا صدیقی زاده مدیرعامل و مدیر شرایط اضطراری پتروشیمی کارون و سایر اعضا تیم مدیریت شرایط اضطراری EMT و تیم واکنش شرایط اضطراری و فرماندهی صحنه حادثه ICT این شرکت برگزار شد. موضوعات مورد بحث در این جلسه برای اولین بار در صنایع کشور به روش Critical Incident Technique با حضور اساتید صاحب نام در حوزه مدیریت بحران و عملکرد تیمهای واکنش سریع برگزار و مورد تحلیل و بررسی واقع شد و نقاط قوت و قابل بهبود به صورت کارشناسی، علمی و فنی شناسایی گردید. امیر حسن فرجادنیا رئیس HSE و دبیر کمیته شرایط اضطراری پتروشیمی کارون در این خصوص بیان داشت : حادثه جزئی گریز ناپذیر از صنعت است که در تمامی صنایع دستورالعملهایی برای پیشگیری از وقوع حادثه و همچنین روشهایی برای به حداقل رسانیدن آسیبها در صورت بروز حادثه پیش بینی شده و در همین خصوص، چند سال اخیر دانش مدیریت و رفتار با شرایط اضطراری در دنیا ایجاد شده و خوشبختانه در کشور ما رو به گسترش است که در این زمینه در منطقه ماهشهر اقدامات ارزنده ای اعم از برگزاری دورههای آموزشی ، تشکیل تیمهای تخصصی فرماندهی حوادث، سطح بندی تیمهای واکنش ، برگزاری جلسات مدون و مستمر ، بروز رسانی دانش ،اجرای تمرینات و مانورهای کاربردی و .... با نظارت سازمان منطقه ویژه اقتصادی صورت گرفته ، بطوریکه با اجرای موارد فوق و هم افزایی ایجاد شده منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در حال حاضر قطب پیشرو مدیریت شرایط اضطراری در صنایع کشور محسوب میگردد. وی افزود: در حادثه اخیر برآن شدیم برای اولین بار در کشور با بهرهگیری از روش CIT که از جدیدترین الگوهای کاربردی و بروز دنیا در خصوص بررسی کارشناسی عملکرد تیمهای مدیریت بحران و شرایط اضطراری است ، بهره گیریم.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد:
 

به منظور انسجام بخشی به آموزش کودکان در برابر مخاطرات و تقسیم کار بین دستگاههای متولی امر کودکان، جلسهای در سالن کنفرانس جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ در ابتدای جلسه، حامد صدیقی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان، ضمن خیر مقدم به اعضاء، به استناد بندهای «ب» و «چ» ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، با بیان اهمیت آموزش در مدیریت بحران، کودکان و نوجوانان را یکی از گروههای هدف اصلی و آسیب پذیر جامعه عنوان کرد.

صدیقی ضمن مهم دانستن موضوع پیشگیری از شیوع کرونا در وضعیت فعلی، تاکید کرد : ممکن است در این شرایط بلایای طبیعی دیگری نیز مانند زلزله رخ دهند و غفلت از آمادگی مردم در خصوص آمادگی در برابر بلایای طبیعی دیگر، آسیب زا خواهد بود.

وی هدف از برگزاری این جلسه را انسجام بخشی به آموزش کودکان (افراد زیر ۱۸ سال) در زمینه مدیریت بحران و تقسیم کار بین دستگاههای متولی کودک اعلام کرد.

در ادامه معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان، در خصوص برنامههای این جمعیت برای کودکان از جمله طرح دادرس برای دانش آموزان، المپیاد آماده، و المپیاد جوانه توضیح داد.

میرحسینی عنوان کرد : با توجه به شرایط کرونا، آموزشهای حضوری در حال حاضر ممکن نیست و بایستی تا جای ممکن از فضای مجازی برای آموزش کودکان استفاده کرد.

مدیر روابط عمومی اورژانس استان، در خصوص برنامههای اورژانس برای کودکان در مدارس و مهدکودکها، و تولید محتوا به صورت کشوری توضیحاتی ارائه داد.

دکتر طباطبایی اظهار داشت : آموزش مدیریت بحران و دورههای اورژانسی به کودکان از جمله سخت ترین آموزشهای مدیریت بحران به گروههای هدف است. لذا لازم است که مربیان ما ادبیات آموزش به کودک را از طرف سازمانهای متولی کودک فرا بگیرند تا بیشترین بازدهی را در آموزش شاهد باشیم.

کارشناس آموزش سازمان آتشنشانی در خصوص برنامههای آموزشی این سازمان برای کودکان توضیح داد و تاکید کرد: در طول سال تحصیلی همه روزه به حدود صد نفر دانش آموز و کودک که به این سازمان مراجعه میکنند آموزش در خصوص ایمنی و اطفا حریق میدهد. وی مشکل اصلی این سازمان را نبود بودجه و فضای آموزشی اعلام کرد.

کارشناس مسئول امور کودکان سازمان بهزیستی گفت : سازمان بهزیستی گروههای مختلفی از کودکان از ۲ ماه تا ۱۸ سال در قالب مهد کودک، مراکز توانبخشی، مراکز رفاه کودک و غیره را در بر میگیرد.

یگانگی بیان داشت : که یکی از شروط جذب مربی برای مهدهای کودک، داشتن مدرک کمکهای اولیه است و در عین حال، آمادگی ارائه آموزشها به این کودکان را دارد. یگانگی تاکید کرد

نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز توضیح داد : با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا، کانون در حال حاضر به صورت حضوری میزبان کودکان و نوجوانان نیست.

مشرف گفت : کانون آمادگی همکاری از طریق مراکز خود برای آموزش کودکان در زمینه آمادگی در برابر مخاطرات را دارد.

حاتمی، نماینده سازمان فرهنگی شهرداری، امادگی این سازمان را برای آموزش کودکان و نوجوانان اعلام کرد.

ملانوری، کارشناس اداره کل مدیریت بحران استانداری، تاکید کودکان با توجه به آسیب پذیر بودن و نقش محوری در خانواده، لازم است آموزش ببینند. همچنین والدین و مربیان و دیگر افراد مرتبط با کودکان نیز باید آموزش ببینند.

ملک زاده، کارشناس اداره کل مدیریت بحران استانداری، بر لزوم آموزش و تولید محتوا به تفکیک گروهبندی سنی کودکان و نوجوانان تاکید کرد. وی افزود فضای مجازی به تنهایی اثربخشی مناسب برای آموزش ندارد واستفاده از روشهای دیگر مانند بازی، داستان، قصهگویی و غیره میتواند به آموزش کودکان کمک کند.