سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد؛

سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته از شناسایی ۲۵۹۸ مورد جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه ۲۱۵ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از روزیکشنبه تا روز ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر رسید.لاری گفت: متاسفانه طی این مدت ، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.وی افزود: خوشبختانه تا روز دوشنبه ۲۷۰ هزار و ۲۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.وی ادامه داد: ۴۱۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی گفت: تا روز دوشنبه دو میلیون و ۵۳۴ هزار و ۶۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری در تشریح استانهای در وضعیت قرمز گفت: استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.وی درباره استانهای در شرایط هشدار نیز گفت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.لاری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ استان در وضعیت قرمز و ۱۲ استان در وضعیت هشدار قرار دارند، افزود: با همکاری مردم در رعایت پروتکلها و تلاش شبانه روزی مسوولان استانی و کادر بهداشت و درمان، استان های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در وضعیت بهتری از بیماری قرار گرفته اند؛ البته این موضوع نباید باعث خطر عادی سازی شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل ها شود.وی ادامه داد: خوشبختانه استانهای فارس، ایلام، لرستان و هرمزگان از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار تبدیل شده اند و با رعایت مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و مسوولان استانی موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستانهای این استانها روند کاهشی داشته و موجب شده تعدادی از شهرستان های این استان ها از وضعیت قرمز خارج شوند.

 

 

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به توقیف اموال فدراسیون فوتبال و همینطور اموال شخصی خودش به علت شایعه وجود امضای او در چک ارزی ارائه شده به شستا گفت: من از سال ۹۷ به علت بازنشستگی هیچ چکی را امضا نکرده ام و چندین روز است که از فدراسیون بی خبرم و باید بروم تا ببینم چه بلایی سرمان آمده است.علی کفاشیان، در گفت و گو با ایسنا، پیرامون مسائل مختلف از جمله توقیف اموال این فدراسیون از سوی شستا، شایعه توقیف حساب بانکی خودش و همینطور رفع ایرادهای اساسنامه صحبت کرد.در روزهای اخیر اخباری مبنی بر صدور دستور توقیف اموال فدراسیون فوتبال با پیگیری های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از طریق مراجع قضایی صادر شده که هنوز واکنشی از سوی این فدراسیون را به دنبال نداشته است. در این زمینه شایعاتی مبنی واگذاری چک ارزی فدراسیون فوتبال به شستا برای تامین مطالبات مارک ویلموتس وجود دارد که ظاهرا امضای علی کفاشیان پای این برگه چک وجود داشته و حالا به جز فدراسیون، پای کفاشیان هم به پرونده باز شده است در حالی که او در آن دوران محروم و از فدراسیون دور بود. وی در واکنش به اینکه بالاخره شستا چک ارزی ارائه شده از سوی فدراسیون فوتبال را از طریق مراجع قضایی برگشت زده یا خیر گفت: من چیزی نشنیدم. ظاهرا فدراسیون برای ضمانت ۲ میلیون یورویی که دریافت کرده بود، چکی را به شستا داده است. این پول هم الان در فیفا موجود است اما هنوز نتوانستند دریافت کنند.

محققان از خاصیت ضد باکتری نقره برای تصفیه آب استفاده کردند. آنها در پژوهشی نوع جدید از نانو کامپوزیت مغناطیسی نقره را تهیه کردند.به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تهیه نانو کامپوزیت نقره برای بررسی خواص ضد باکتریایی آن و حذف آلایندههای آب هدف آنها از انجام این طرح بود.این طرح پژوهشی با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران توسط محققان پژوهشکده زیست فناوری و مهندسی اصفهان انجام شد.«تهیه نانوکامپوزیت مغناطیسی نقره با ساختار Co۰.۷Zn۰.۳Fe۲O۴@PET@Ag به منظور استفاده از خاصیت ضدباکتری آن در فرایند تصفیه آب» عنوان این طرح پژوهشی است.سید امیر حسین جلالی مجری این طرح پژوهشی گفت: در این طرح از کامپوزیت با هدف پوشش دهی نقره استفاده شد تا خواص ضد میکروبی نقره حفظ شود و در محیط آبی کاربرد داشته باشد. همچنین با پوشش دهی نانو اثرات باکتری کشی و ضد عفونی کنندگی از خود بروز میدهد. وی همچنین بیان کرد: از سویی در این طرح از آهن استفاده شده است. آهن خاصیت مغناطیسی داردو با ایجاد میدان مغناطیسی باعث جمع آوری آلایندهها میشود.

حدیث فولادوند گفت: اصلا در این شرایط کرونا کار نمی کنم و آخرین کارم مربوط به ۲ سال پیش است. این روزها ترجیح می دهم در خانه بمانم.به گزارش فارس، حدیث فولادوند اظهار کرد: اصلا در این شرایط کرونا کار نمی کنم. آخرین کارم مربوط به ۲ سال پیش است که فیلمی به نام «مهریه» با رضا داوود نژاد کار کردم.این بازیگر درباره دلیل کم کاری اش توضیح داد: بیماری ای داشتم و مجبور شدم جراحی کنم. به همین دلیل مدتی کار نکردم و بعد این جریان کرونا پیش آمد.فولادوند درباره تجربه کار تئاتر خود افزود: سه سال پیش تجربه تئاتر داشتم و واقعا عالی بود.همسر رامبد شکرابی در ادامه یادآور شد: وقتی بچه بودیم اینقدر در کوچه و خیابان بازی می کردیم که مادرم به زور ما را به خانه می آورد ولی در این شرایط اصلا اینطور نیست. البته قبل از کرونا و در گذشته هم کمتر بچه ای دیدم در کوچه بیاید. همه بچه ها پای تبلت و گوشی مادر و پدرشان هستند. اگر از فضای مجازی دور نگاه داشته شوند هم دائم پای تلویزیون هستند. زمان ما فقط ساعت ۵ کارتون می داد. یک پرده قرمز و نهایتا یک کارتون می دیدیم. الان متاسفانه یا خوشبختانه از صبح تا شب تلویزیون کارتون پخش می کند.

پژوهشگران گروه مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی یک مدل پیشآگهی ایست قلبی برای بیماران مبتلا به سپسیس ارائه کردند.به گزارش مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، ایست قلبی ناشی از سپسیس یک رویداد شایع با نرخ نجات پایین است. پیشبینی زود هنگام ایست قلبی زمان لازم برای انجام مداخلات ضروری جهت پیشگیری از وقوع ایست قلبی را فراهم میآورد.دکتر سمانه لایقیان که این پژوهش را در قالب رساله دکتری تخصصی در رشته مهندسی فناوری اطلاعات (سیستمهای اطلاعاتی) انجام داده است، گفت: از آنجا که پزشکان نمیتوانند به طور مداوم خطر ایست قلبی برای همه بیماران تحت مراقبت را بررسی کنند، خودکارسازی جمعآوری و تحلیل دادههای سلامت و اعلام هشدارهای لازم به بیمار و پزشک میتواند گام بزرگی در کاهش میزان مرگ و میر و هزینهها باشد.وی افزود: در این پژوهش با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی به توسعه یک مدل پیشآگهی ایست قلبی برای بیماران مبتلا به سپسیس پرداختیم.لایقیان تشریح کرد: در این راستا ۳۰ ساعت از دادههای بالینی بیماران سپسیس از پایگاه داده MIMIC III استخراج شد (۷۹ مورد ایست قلبی، ۴۵۳۲ رکورد نرمال) و سه مجموعه داده چندمتغیره، سری زمانی و ترکیب چند متغیره و سری زمانی ایجاد شد مدلهای یادگیری ماشین مختلف، با رویکردی سیستماتیک بر این سه مجموعه داده آموزش یافتند.

طبق اطلاعات منتشر شده از شرکت Koenigsegg، خودرو لوکس Gemera قدرتی معادل ۱۷۰۰ اسب بخار دارد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت Koenigsegg یکی از شرکتهای سوئیسی سازنده خودروهای اسپورت است که در حال رقابت با شرکتهایی مثل استون مارتین، فراری و مک لارن است. به تازگی تصویری از خودرو جدید Koenigsegg در فضای مجازی منتشر شده است که از نظر ظاهری بسیار خیره کننده خواهد بود. علاوه بر این، شرکت سازنده این خودرو اعلام کرده است که خودرو جدید این شرکت که Gemera نام دارد، در نمایشگاه کاخ بلنهایم و در کنار مدلهای جدید لوکس شرکتهای لامبورگینی، استون مارتین و فراری به نمایش در میآید.شرکت Koenigsegg در خودرو Gemera نیز از همان پیشرانه موجود در خودرو Hypercar Regera استفاده کرده است که میتواند در مدت ۱.۹ ثانیه از صفر تا ۶۲ مایل بر ساعت را پر کند و توان حداکثری این موتور نیز ۲۵۰ مایل بر ساعت است. سیلندرهای استفاده شده در این موتور نسبتا کم حجم بوده و حدود دو لیتر بنزین در خود جای میدهند، علاوه بر این موتور این خودرو قابلیت توربو شارژ داشته و قدرتی معادل ۶۰۰ اسب بخار برای محور جلو دارد.

در ادامه شروع اکران آثار سینمای جهان، فیلم سینمایی «جوکر» خبرسازترین فیلم سینمایی جهان در سال ۲۰۱۹ به تازگی راهی سینماهای تهران شده است، این فیلم در موزه سینما، پردیس سینمایی کوروش و برخی دیگر از سینماهای شهر تهران اکران میشود.

به گزارش میزان، در ادامه شروع اکران آثار سینمای جهان، فیلم سینمایی «جوکر» خبرسازترین فیلم سینمایی جهان در سال ۲۰۱۹ به تازگی راهی سینماهای تهران شده است، این فیلم در موزه سینما، پردیس سینمایی کوروش و برخی دیگر از سینماهای شهر تهران اکران میشود. پیش از اکران فیلم سینمایی جوکر، آثاری همچون فیلم سینمایی ۱۹۱۷، میان ستاره ای، کانجورینگ و سیاره میمونها راهی سینماهای کشور شدند، این تصمیم بیشتر به دلیل جذب مخاطب به سینما در دوران بیماری کرونا است، زمانی که آثار داخلی توفیق چندانی در گیشه نداشته اند. فیلم سینمایی جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس با بازی خوآکین فینیکس و رابرت دنیرو توانست به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما برای درجه سنی R تبدیل شود، این درجه سنی به بزرگسالان مربوط شده و بیشتر در قبال آثاری که کمی خشونت در آنها لحاظ شده اختصاص می یابد.