رشد ۳۰۰ درصدی منابع بانک مهر ایران در سه سال

عیسی امامی، عضو هیات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران اظهار کرد: متوسط رشد سه سال گذشته منابع بانک نزديک به ۷۰ درصد در هر سال بوده است. بهطور كلي منابع بانك در انتهاي سال ۱۳۹۸ نسبت به انتهاي سال ۱۳۹۵ نزديك به ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

هنگامی که بانک مهر ايران کار خود را آغاز كرد، زمان قابل توجهي سپري شد تا بانك معرفي شود. تيم جديد مديريتي كه از انتهاي سال ۱۳۹۵ فعاليت خود را آغاز كرد، در معرفي بانك قدري متفاوت ظاهر شد و بانك را بهسرعت به جامعه هدف خود معرفي كرد. اين موضوع باعث شد بانك با حجم زيادي از افتتاح حساب و تقاضا مواجه شود.

و اکنون در مناطق خیلی محروم نيز خدمات ارائه ميکند. اين كار هم از طريق نهادهاي حاكميتي كه در حوزه اشتغالزايي فعاليت ميكنند ارائه ميشود و هم مستقيم به خود مردم كه اين حق انتخاب را داشتهاند تا خدمت آسانتر و ارزانتر دريافت كنند.

متوسط رشد سه سال گذشته منابع بانک نزدیک به ۷۰ درصد در هر سال بوده است. بهطور کلی منابع بانک در انتهای سال ۱۳۹۸ نسبت به انتهاي سال ۱۳۹۵ نزديك به ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

 

 

یک میلیون راننده حمل کالا تحت پوشش بیمه دانا

شرکت بیمه دانا و کانون انجمنهای صنفی کارفرمایان موسسات و شرکتهای حمل و نقل داخلی کالای کشور قرارداد بیمه درمان تکمیلی و عمر و حوادث گروهی امضا و رد و بدل کردند.

در مراسم امضای این قرارداد حدود یک میلیون نفر از رانندگان ناوگان حمل و نقل کالای کشور از جمله کامیونداران تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی بیمه دانا و بیش از ۴۰۰ هزار نفر از آنها نیز تحت پوشش بیمههای عمر و حوادث گروهی این شرکت قرار گرفتند.

دکتر ابراهیم کاردگر، مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به ارائه خدمات مطلوب بیمهای به بیمهگذاران، رتبه نخست بیمه دانا در بیمه درمان تکمیلی کشور را یادآور شد و اظهار داشت: رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا با حداقل امکانات، به اقتصاد کشور ارائه خدمت میکنند و وظیفه ما این است که بهترین و سریعترین نوع خدمات بیمهای را به این قشر زحمتکش ارائه کنیم. وی داشتن بیمه درمان تکمیلی برای عموم مردم را دغدغه خود عنوان و ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی باجههای پرداخت خسارت در شهرها و بنادر مهم کشور از جمله بندرعباس و بندر امام خمینی(ره) بهترین نوع خدمترسانی به رانندگان عزیز کشوری را از سوی شرکت بیمه دانا شاهد باشیم.

انتصاب مشاور امور پارلمانی
مدیرعامل بانک صادرات

حجتاله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران طی حکمی حسن عرب را به عنوان مشاور مدیرعامل در امور پارلمانی این بانک منصوب کرد. در متن این حکم آمده است: «نظر به شایستگی و سوابق جنابعالی به موجب این حکم به عنوان مشاور مدیرعامل در امور پارلمانی بانک صادرات ایران منصوب میشوید تا با بهرهمندی از دانش و تجربه خود، این بانک را در دستیابی به اهداف تنظیمشده یاری کنید. مزید توفیقات جنابعالی را در مسئولیت خطیری که بر عهده دارید از محضر قادر متعال خواستارم».

درخشش بیمه رازی در ارزیابی تحول دیجیتال

شرکت بیمه رازی در چهارمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال صاحب دو جایزه مهم شد. دریافت تندیس برنزین سطح سه “زبدگی دیجیتال” در کنار رقبایی چون ایرانسل، بانک انصار، داتین، بانک رفاه و… افتخاری بود که در این رویداد نصیب شرکت بیمه رازی شد. جایزه مهم بعدی تندیس برنزین “رهبری دیجیتال” بود که در این رویداد به جناب آقای مهندس مهدی ملکی، معاون برنامهریزی و نوآوری این شرکت، رسید.

استقبال از عید غدیر خم با کارت هدیه موسسه ملل

در راستای تامین نظر هموطنان در زمینه خدمات بانکی، انواع کارت هدیه جدید در شعب موسسه اعتباری ملل عرضه می شود. کارتهای هدیه موسسه در آستانه عید غدیر خم، عید ولایت در طرحهای متنوع و مبالغ مختلف و با درج عبارت دلخواه عرضه می گردد. موسسه اعتباری ملل طرح ملل کارت و کارت هدیه با عکس و طرح و متن دلخواه و تعداد مورد نیاز از طریق سایت موسسه به آدرس https://melalbank.ir برای کلیه مشتریان محترم فراهم نموده است.

دریافت تسهیلات تبصره ١٨ از بانک آینده

بانک آینده، از ظرفيت تمامی شعب خود بهمنظور حمايت از توليدكنندگان داخلي در سال جهش توليد استفاده مينمايد؛ این بانک، بهعنوان یکی از بانکهای عامل بند الف تبصره ١٨ قانون بودجه، به فعالان حوزه تولید اعم از صنعت و گردشگری، تسهيلات پرداخت ميکند. بانک آینده از طریق ايجاد تعامل موثر با متقاضيان، پاسخگوی واحدهاي توليدي در سراسر كشور بوده، تاکنون، تمامی پروندههای معرفیشده از سوی کارگروههای استانی، بررسی کارشناسی شده، نتیجه به متقاضیان اعلام شده است

دکتر ایمانی اعلام کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک سینا با سفر به استان خراسان رضوی، ضمن اشاره به شرایط شیوع کرونا در کشور، رویکرد این بانک را ارائه طرح های تسهیلاتی و خدماتی متنوع در راستای حمایت از هموطنان عزیز اعلام کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سینا، دکتر ایمانی مدیرعامل بانک سینا در جمع همکاران منطقه خراسان با اشاره به تمهیدات بانک سینا در حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا گفت: با توجه ضرر و زیانی که طی ماه های اخیر به صاحبان کسب و کارهای مختلف در کشور وارد شده، این بانک در اجرای وظایف خود مبنی بر حمایت از این عزیزان، با همکاری بنیاد علوی دو طرح مواسات و مهرآفرین را اجرایی کرده است که طی آن به واجدین شرایط، وام قرض الحسنه پرداخت می شود.

وی با بیان آنکه خدمت به مردم، جزو افتخارات بانک سیناست، افزود: این بانک همراستا با توسعه محصولات و خدمات و همچنین تامین زیرساخت ها و بسترهای فناورانه و نوین به جهت تامین شرایط ایده آل خدمت رسانی به هموطنان، در بخش مسئولیت های اجتماعی نیز با ارائه تسهیلات متعدد اشتغالزایی جهت کمک به رونق اقتصاد در مناطق محروم، ساخت مدرسه، اهدای آمبولانس، آزادسازی زندانیان و دیگر اقدامات، به عنوان بانکی پیشگام، عملکرد مناسبی داشته که البته این کافی نیست و لازم است با همکاری، همدلی و همراهی بیشتر، در جهت ایفای وظایفی که به عنوان خدمتگزار مردم عزیز برعهده ما نهاده شده تلاش مضاعفی داشته باشیم.

مدیرعامل بانک سینا در ادامه با بررسی عملکرد شعب و قدردانی از همکاران در جهت تحقق اهداف، اظهار داشت: در بازدیدهایی که از شعب بانک صورت گرفت، شاهد تلاش بی وقفه همکاران بودم. قطعا اگر قصد ما حرکت مستمر در مسیر تعالی و پیشرفت است باید تمام تلاش خود را بر این موضوع یعنی ارائه خدمات بهتر به مشتریان عزیز متمرکز نماییم.

گفتنی است در جریان سفر مدیرعامل بانک سینا، معاونین شعب و مناطق، مهندسی و پشتیبانی و مدیر منطقه خراسان نیز حضور داشتند و از شعب بجنورد، آشخانه، ابوذر غفاری و بلوار سجاد مشهد، نیشابور، سبزوار و ساختمان جدید مدیریت منطقه بازدید به عمل آوردند. همچنین در بازدید از شرکت ایران خودرو خراسان، بر توسعه همکاری ها و افزایش تعاملات تاکید شد.

این مراسم روز سهشنبه ۱۴ مرداد و با حضور دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این بانک برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی کارآفرین، در این مراسم دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین ضمن تشکر از زحمات حجتالله سلطانی مدیر پیشین امور بازرسی، برای مدیر جدید این واحد آرزوی موفقیت کرد و گفت: حوزههای نظارتی بانک در عین استقلال و تفکیک مسئولیتها، باید به صورت مستمر و تنگاتنگ با یکدیگر در ارتباط باشند تا کاری مغفول نماند. وی در ادامه گفت: خوشبختانه موضوع فساد در بانک کارآفرین جایی ندارد، ولی با توجه به رشد و توسعه بانک و استراتژی جدید، لازم است برای خطرات احتمالی آمادگی لازم را داشته باشیم. ریسک مخاطرات ناشی از تخلفات احتمالی باید به حداقل برسد و این وظیفه خطیر به عهده مدیریت امور بازرسی قرار دارد. فرزین همچنین وظایف مدیریت امور بازرسی را برشمرد و افزود: انتظار دارم مدیریت امور بازرسی با حضور ایشان موثرتر از گذشته فعالیت کند. وی در پایان گفت: برای آقای شکوه در سمت جدید آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم ایشان در بانک خوشنام کارآفرین منشأ اثر باشند و گامهای مثبتی در جهت تحقق اهداف بانک بردارند. بر اساس این گزارش، احمدعلی شکوه مدیر جدید امور بازرسی بانک کارآفرین ضمن تشکر از حسن اعتماد مدیرعامل و مدیران ارشد اظهار داشت: بنده طی ۲۴ سال خدمت، توفیق انجام وظیفه در نهادهای دولتی از جمله وزارت كشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی و همچنین بانکهای صادرات، سرمایه و کشاورزی را داشتهام. انشاءالله با کمک همکاران، این تجربیات راهگشای بنده در مدیریت بازرسی بانک کارآفرین خواهد بود.

 

مدیر طرح سیانجی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: به منظور افزایش ایمنی خودروها و جایگاه ها قصد داریم تا حدود یکسال آینده جایگاه های سی ان جی را هوشمند کنیم که با اجرای این طرح از سوخت گیری خودروهایی که به صورت غیرمجاز و غیر استاندارد گازسوز شده اند ممانعت خواهد شد.محمدحسین باقری در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه این کار با هدف افزایش ایمنی صورت می گیرد، گفت: شرح کار هوشمندسازی توسط مشاور نوشته شده است و در مرداد ماه فرایند انتخاب پیمانکار انجام می شود. پیش بینی می شود که از شهریورماه کار هوشمندسازی جایگاه ها آغاز شود و حدود یکسال تمام جایگاه ها هوشمند شوند.وی از دارندگان خودروهای عمومی شامل تاکسیها و وانت بار ها خواست که برای تبدیل مجاز و استاندارد به صورت رایگان به سایت www.gcr.niopdc.ir مراجعه و به منظور تبدیل از بنزینی به دوگانه سوز ثبت نام کنند.

وزیر نفت: بر این باورم که با نهضت گازرسانی بی نظیر ایران در دنیا و به لطف توسعه میدان گازی پارسجنوبی مردم عزیز ایران طعم عدالت و رفاه توامان را چشیدهاند.به گزارش صدا وسیما، آقای بیژن زنگنه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با هشتگ پویش استان سبز نوشت: «نهضت گازرسانی را با مطالعات اقتصادی در سال ۹۲ با جدیت آغاز کردیم و با تلاش بیوقفه کارکنان فداکار صنعت نفت تعدادهای روستاهای گازدار را از ۱۴ هزار در ابتدای دولت یازدهم به ۳۰ هزار در سال ۹۹ رساندیم و ۲ هزار روستای دیگر هم تا پایان سال از این نعمت بهرهمند خواهند شد. بر این باورم که با نهضت گازرسانی بینظیر ایران در دنیا و به لطف توسعه میدان گازی پارسجنوبی هم مردم عزیز ایران طعم عدالت و رفاه توامان را چشیدهاند. هم اشتغال مرتبط رونق گرفته، هم محیطزیست بیشتر حفظ شده و هم میزان صادرات فرآوردههای نفتی بالاتر رفته است.»

طرح خط لوله گوره به جاسک ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مشاور وزیر نفت و مجری پروژه خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک این طرح را بزرگترین پروژه دولت تدبیر و امید دانست وگفت: در حال حاضر این طرح حدود ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود ۱۰ هزار نفر در کارگاههای مختلف مشغول به کار هستند.به گزارش ایرنا، محمد سقایی بیان داشت: این طرح به عنوان یکی از طرحهای حیاتی و استراتژیک برای کشور اگر به صورت بینالمللی انجام میشد حدود شش سال طول میکشید اما در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از تجهیزات آن داخلی و بومیسازی شده است و تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد.

ظرفیت پالایشگاهی آمریکا کاهش یافت

ظرفیت پالایشی ایالات متحده آمریکا ممکن است برای نخستین بار در طول یک دهه گذشته با کاهش قابل توجهای روبهرو شود.به گزارش رویترز، ظرفیت پالایش نفت ایالات متحده آمریکا امسال میتواند بیشترین مقدار افت را در حدود یک دهه اخیر داشته باشد، زیرا محدودیتهای مسافرتی اعمالشده برای مهار بیماری همهگیر کرونا و آتشسوزیای که در پی آن چند پالایشگاه بسته شد، به معکوس شدن دستاوردهای کوچک چند سال اخیر خواهد انجامید

عامل قطعی مکرر برق غرب
پایتخت دستگیر شد

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: عامل قطعی مکرر غرب پایتخت دستگیر و از محل اختفای وی بیش از ۲ تن کابل برق کشف شد.به گزارش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، مهدی رضایی با بیان این که خاموشی های ناخواسته باعث رنجش خاطر شهروندان شده است، به تشریح علل برخی از قطعی های برق پایتخت پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین علت های قطعی برق، سرقت کابل ها توسط برخی از افراد بوده است که متاسفانه این موضوع مشکلات فراوانی برای شهروندان به وجود آورده است.

وزیر نیرو وعده داد:

گروه انرژی: وزیر نیرو با بیان اینکه تعداد سدهای بهرهبرداری شده در مناطق مرزی توسط دولت تدبیر و امید به ۳۵ سد خواهد رسید، گفت: تثبیت جمعیت، امنیت، توسعه و اشتغال مولد از دستاوردهای احداث سدهای مرزی است.

رضا اردکانیان در گفت وگو با ایرنا با تشریح دستاوردهای صنعت آب و برق، افزود: توسعه آبریز مشترک، آسایش و امنیت شهروندان در مناطق مرزی از آسایش و رفاه همسایگان جدا نیست.وی با اشاره به ۱۲ استان که مرز زمینی مشترک با همسایگان دارند، اظهار داشت: ایران ۴۰ سال پیش یک سد مرزی ارس را داشت اما بعد از انقلاب تاکنون به ۷۳ سد مرزی رسیدیم.اردکانیان گفت: تاکنون ۲۴ سد در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است که تا پایان این دولت به ۳۵ سد مرزی میرسد.

وزیر نیرو با اشاره به راهاندازی سد برای بخش ضروری شرب و بخش کشاورزی، تصریح کرد: طرح زهکشی ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مرغوب استانهای کرمانشاه و ایلام انجام شده که بخش اصلی آن برعهده وظیفه وزارت نیرو و بخش فرعی مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است.وی با اشاره به طرحهای آمادگی برای بهرهبرداری در این بخش، خاطرنشان کرد: یک هزار ۵۰۰ میلیارد تومان، سرمایهگذاری انجام شده است که موجب اشتغال مستقیم ۱۱ هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر میشود.

۱۲ برابر شدن ظرفیت نصبشده نیروگاهی

وی گفت: در حالی که جمعیت کشور از زمان انقلاب سه برابر شده و این در شرایطی است که ظرفیت نصب شده نیروگاهی ۱۲ برابر رشد را نشان میدهد.اردکانیان با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب مانند امروز یک کشور نفتی و دارای منابع سرشار سوخت فسیلی بودیم، خاطرنشان کرد: اگرچه در آن زمان به لحاظ دانش و فناوری غنی نبودیم اما دسترسیهای حکومت به فناوریهای روز دنیا محدود نبود.

احداث ۲۴۳ تصفیهخانه فاضلاب

وزیر نیرو اضافه کرد: تامین بهداشت عمومی به عنوان یک وظیفه مهم و حاکمیتی به شمار میرود که بررسیها نشان میدهد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هشت و نیم درصد جمعیت شهری در پوشش شبکههای تصفیه فاضلاب با چهار تصفیه خانه بودند در حالی که در حال حاضر بالای ۵۱ درصد جمعیت شهری با بیش از ۲۴۳ تصفیه خانه فاضلاب از این پوشش برخوردار هستند.وی افزود: در حال حاضر نه تنها سطح فناوری و نیروهای متخصص بلکه مهمتر از آن ساز و کارهای مالی متنوع و کارا شدهاند که بدون اتکای به منابع عمومی هر ۳۰ روز یک تصفیه خانه فاضلاب با فناوری روز دنیا در شهرستان های دور و نزدیک راهاندازی میشود. اردکانیان با اشاره به اینکه بخش صنعت به درستی، فاضلاب تصفیه شده را یک منبع مطمئنتر از آب خام برای مصارف میداند، خاطرنشان کرد: تامین آبخام در سالهای خشک دارای محدودیتهایی خواهد بود، در این صورت با توجه به اولویت شرب، نیاز صنعت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و با کمبود مواجه میشود، اما خروجی آب تصفیه خانه فاضلاب، ثابت و مطمئن است.

دسترسی ۱۰۰ درصدی جوامع شهری ایران به آب شیرین

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بر اساس ساز و کارهای مالی، قوانین بودجه و تجربیات دولتهای مختلف به عنوان یکی از کشورهای پیشروی دنیا مطرح شدهایم، تصریح کرد: تامین آب شرب برای مردم یک وظیفه ملی است که ایران به برکت جمهوری اسلامی در این مساله یکی از کشورهای تراز اول است.وی افزود: امروز متوسط دسترسی جوامع شهری در دنیا به آب شیرین و پایدار حدود ۸۵ درصد است در حالی که ایران به عدد ۱۰۰ درصد نزدیک شده است.اردکانیان اضافه کرد: همچنین در جوامع روستایی متوسط جهانی دسترسی حدود ۵۳ درصد است که این عدد در کشور ما به ۸۲.۵ درصد رسیده است.وی ادامه داد: در حال حاضر در خانههای روستایی همانند شهرها دسترسی به آب به وجود آمده است در حالی که در تعریف جهانی، شاخص دسترسی به آب شرب در جوامع روستایی رسیدن به منبع تامین آب با ۳۰ دقیقه پیادهروی است.

انجام ۹۵ درصد طراحی ساخت تجهیزات برقی در داخل کشور

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در زمینه برق دارای توانمندی طراحی و ساخت ۹۵ درصد تجهیزات هستیم، اظهار داشت: بر همین اساس در بازار منطقه حضور پیدا کردیم و ۶ سال متوالی، صنعت آب و برق از نظر صدور و ارائه خدمات فنی و مهندسی رتبه اول را به دست آورده است.اردکانیان یادآور شد: اکنون ۵۷.۵ درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور در عرصه آب و برق است.وی با اشاره به آغاز فعالیت در عرصه ساز و کاری این صنعت در سال جدید خاطرنشان کرد: فعالیت در مدیریت مصرف و تقاضا به عنوان شاخه جدیدی از علم است و با بهره گرفتن از ظرفیتهای داخلی در این عرصه دست آوردهای بزرگی را ایجاد کردهایم.

اوج بار مصرف برق به یک درصد کاهش یافته است

وزیر نیرو با بیان اینکه در هر سال بیش از پنج درصد اوج بار مصرف برق را شاهد بودیم، تصریح کرد: لازمه نداشتن خاموشی در تابستان، ایجاد ظرفیت پنج درصدی است.وی افزود: عنوان مثال اگر سال ۹۵ اوج بار در پایه ۵۰ هزار مگابایت بوده با توجه به اضافه شدن یک میلیون مشترک جدید خانگی، تجاری، صنعتی و تولیدی به صورت سالانه علاوه بر افزایش ظرفیت برای این بخشها به میزان پنج درصد معادل ۲ هزار و ۵۰۰ مگابایت نیاز به ایجاد ظرفیت جدید در زمان اوج بار بودیم تا بدون خاموشی قله مصرف را رد کنیم.

اردکانیان افزود: در صورت ایجاد ۲ تا ۳ هزار مگابایت ظرفیت جدید باید برای چهار هزار مگابایت نیروگاه ساخته شود که به عدد مورد نظر برسیم و هر مگابایت حدود ۸۰۰ میلیون یورو هزینه در بر دارد که سالانه به عددی بالغ بر سه میلیارد دلار میرسد.وی با بیان اینه سال آینده در همین دولت این دست آورد را تکرار میکنیم و با گزارش سه ساله آن را به عنوان یک الگو اعلام میکنیم تا این انتظار و مطالبه در جامعه برای صنعت برق تثبیت شود، رشد اوج بار مصرف نباید بیش از حدود یک درصد باشد.