درصورت تصویب ستاد کرونا صورت می گیرد؛

استاندار تهران گفت: با هماهنگی کمیته حقوقی ستاد مبارزه با کرونا تصمیماتی اتخاذ خواهد شد تا محرومیت از برخی خدمات عمومی به عنوان ضمانت اجرایی الزام استفاده از لوازم ماسک و حفاظت فردی اجرایی شود.انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با ایسنا، درباره ضمانت اجرایی الزام استفاده از ماسک توسط شهروندان، تصریح کرد: اثربخشی استفاده از ماسک ثابت شده است و هر چقدر که بتوانیم از این وسیله حفاظت فردی استفاده کنیم هم برای مراقبت از خودمان و هم جلوگیری از انتقال و ادامه چرخه بیماری کرونا تاثیرات ارزشمندی را به همراه خواهد داشت.وی افزود: در همین راستا مقرر شد الزاماتی در رابطه با کارکنان دولت که در حال حاضر حدود ۸۰ درصد استفاده از ماسک توسط آنها گزارش شده است را ارتقاء دهیم و به عدد نهایی ۱۰۰ درصد برسانیم و در ارتباط با کسانی که خدمت می گیرند؛ اگر فردی از وسایل حفاظت فردی استفاده نکرد خدمات به وی ارائه نشود.

محسنی بندپی ادامه داد: به این ترتیب برای ادارات، اصناف و شهروندان مقرر شد با هماهنگی کمیته حقوقی ستاد مبارزه با کرونا تصمیماتی اتخاذ شود تا نه مجازات های آنچنانی و یا جریمه های آنچنانی؛ بلکه یکسری محرومیت ها از خدمات عمومی برای افراد در نظر گرفته شود تا تشویق شوند که همه افراد جامعه از لوازم حفاظت فردی استفاده کنند.

در این راستا سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: طبق گزارشات از رصد ۶ هفتهای، از اول تیر ماه تاکنون استفاده از ماسک در اماکن و مراکز عمومی این استان ۸۶ درصد، ادارات و سازمانها ۸۷ درصد، دفاتر پیشخوان ۸۰ درصد، پایانههای درون شهری و برون شهری ۷۸.۵ درصد، تاکسیها ۸۷ درصد، پاساژها ۷۸.۵ درصد و آرامستانها ۸۲ درصد گزارش شدهاند که افزایش این درصدها پیرو بازدیدهای مکرر، اخطارها و در مواردی با پلمب به برخی مراکز صورت گرفته است.

حضور در «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری اولین تجربه بازی زندهیاد ماهچهره خلیلی در یک مجموعه تلویزیونی محسوب میشود. او در این سریال نقش جاریه، خواهر ناتنی مختار ثقفی و همسر عمربن سعد را برعهده داشت.

۱۷ مرداد ماه عرصه نمایش بازیگر جوان دیگری را برای همیشه از دست داد؛ زندهیاد ماهچهره خلیلی را اغلب به خاطر حضورش در سریالهای تاریخی از «مختارنامه» و نقش جاریه گرفته تا ایفای نقش مادر بیژن ایرانی در سریال «در چشم باد» به یاد می آوریم. بازی در سریال «مرضیه» آخرین حضور این هنرمند در قاب تلویزیون بود.به گزارش ایسنا، حضور در «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری اولین تجربه بازی زندهیاد ماهچهره خلیلی در یک مجموعه تلویزیونی محسوب میشود. او در این سریال نقش جاریه، خواهر ناتنی مختار ثقفی و همسر عمربن سعد را برعهده داشت.ایفای نقش در سریال تاریخی «در چشم باد» دومین تجربه تلویزیونی زنده یاد خلیلی محسوب می شود. او در این سریال نقش مادر شخصیت اول سریال یعنی بیژن ایرانی با بازی پارسا پیروزفر را برعهده داشت. ماه چهره خلیلی در این سریال ایفای نقش «گلسنا» را از جوانی تا پیری برعهده داشت. «گذر از رنجها» دیگر سریال تاریخی است که ماه چهره خلیلی در آن حضور داشته است. پس از حضور در سریال «دختر گمشده» به کارگردانی احمد کاوری، سریال «مرضیه» به کاگردانی فلورا سام، آخرین حضور او در یک سریال تلویزیونی محسوب می شود. زنده یاد ماه چهره خلیلی روز جمعه به دلیل ابتلا به سرطان در کشور انگلیس جان خود را از دست داد.

محققان روسی روشی نوین برای ساخت رگ های مصنوعی ابداع کرده اند که از هزینه های درمانی می کاهد و همزمان کارآمد تر است.به گزارش مهر ، محققان دانشگاه پلی تکنیک تومسک فناوری جدیدی برای ساخت رگ های خونی مصنوعی ابداع کرده اند که می تواند هزینه درمان ترمبوز سیاهرگی عمقی(DVT) را کاهش دهد.DVT به معنای تشکیل لخته خونی در دیواره داخلی یک سیاهرگ عمقی است و بیشتر سیاهرگهای اندام های تحتانی را درگیر میکند.به گفته محققان این روش موثرتر است و کیفیت بهتری نسبت به روش های دیگر دارد. علاوه بر این موارد هزینه درمان با آن نیز ۲ بار کمتر از روش های دیگر است.در حال حاضر برای درمان ترومبوز سیاهرگی عمقی به رگ های مصنوعی نیاز است. اگر نتوان قابلیت رگ ها را به وسیله روش های پزشکی یا جراحی به حالت اولیه بازگرداند، باید قسمتی از رگ که دچار اختلال شده را حذف کرد. در مرحله بعد به جای قسمت حذف شده یک رگ مصنوعی ساخته شده از«پلی کاپرولاکتون» یا یک ماده زیستی دیگر جایگزین شود. محققان این دانشگاه روسی برای نخستین بار پیشنهاد داده اند از روش فراوری پلی کاپرولاکتون در پلاسمای ترشحات مگنترون برای ایجاد عروق مصنوعی استفاده کنند. به گفته محققان این روش به طور همزمان دو ویژگی اصلی و کارآمد یعنی یکپارچه سازی با کیفیت مواد با بافت بدن بیمار و مقاومت بالا را ارائه می کند.

به تازگی تصاویر جاسوسی منتشر شده از خودروی مورد انتظار iNext نشان میدهد شرکت بیامو سعی دارد طراحی جدیدی برای چراغهای خود در نظر بگیرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت بیامو به تازگی اتومبیل iNext را برای انجام آزمایشهای اولیه به خیابانها آورده و استتار زیادی را بر آن اعمال کرده بود. در این حین یکی از عکاسان جاسوس توانست از مراسم محرمانه شرکت بیامو تصویربرداری کند و آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذارد. یکی از جذابترین نکات در رابطه با تصاویر منتشر شده نمایش واضح از بخشهای مختلف اتومبیل، به خصوص قسمت جلویی آن است.خودروی iNext با دریچههای هوای عمودی همانند شکل کلیه انسان به بازار جهانی عرضه خواهد شد. این دریچهها از بالا تقریبا به کاپوت چسبیدهاند و تا لبه پایینی سپر ادامه دارند. تصاویر منتشر شده به اندازهای جزئیات را به نمایش میگذارند که انگار شرکت بیامو نمایشی کوچک را اجرا کرده است. انتظار میرود این اتومبیل یک نمونه بازسازی شده الکتریکی از مدل جدید Series ۴ باشد.مابقی مشخصات ظاهری بخش جلویی این اتومبیل با زبان معماری و زیباسازی جدید شرکت بیامو همخوانی دارد. این زبان شکلی مکعب گونه با گوشههای زاویهدار را در اختیار خریدار قرار میدهد.