جابجایی ترانس پست اهواز جنوبی

اهواز : فرج-مدیر امور حمل و نقل شرکت برق منطقه ای خوزستان نحوه جابجایی ترانس ۲۳۰ کیلو ولت پست اهواز جنوبی و ترانس ۴۰۰ کیلو ولت پست باغملک در ورودی این شهر را تشریح کرد. امیر مهمان پذیر گفت: پس از وقوع حادثه بر روی ترانس پست اهواز جنوبی و ارسال ماشین آلات سنگین مورد نیاز مشخص شد که ترانس، آسیب دیده و باید جایگزین شود. وی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با راهداری و پلیس راهور استان، بوژی ده محور شبانه جهت بارگیری و حمل ترانس جایگزین به شهرستان آبادان اعزام و ترانس جایگزین از پست اصلی آبادان با وزن ۱۵۸ تن به سمت اهواز اعزام شد. مدیر امور حمل و نقل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: به دلیل جلوگیری از اتلاف وقت ترانس جایگزین با اکثر متعلقات بر روی بوژی بارگیری شد که همین امر و بیرون زدگی تجهیزات تردد بوژی را با مشکل مواجه می ساخت و بعد از چندین مرتبه توقف و هماهنگی پلیس راهوار و مسدود سازی جاده، شبانه ترانس به پست اهواز جنوبی رسید و ترانس آسیب دیده پس از بارگیری برای تعمیرات به انبار فجر منتقل شد. مهمان پذیر یکی دیگر از اقدامات این امور را حمل ترانس ۴۰۰ کیلو ولت پست باغملک اعلام و اضافه کرد: ترانس ۲۳۰ تنی پست باغملک در فاصله ۳۰ کیلومتری این شهرستان پشت پل های ورودی به دلیل وزن سنگین متوقف شد که با هماهنگی های انجام شده و اصلاحاتی بر روی بوژی پیمانکار، ترانس به پست باغملک منتقل شد.

 

پیام تبریک فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم

علی کیوانی رباط کریم، شهردار رباط کریم در پیامی فرا رسیدن هجدهم ذى الحجه، عید ولایت غدیر خم را به تمامی مسلمانان، علی الخصوص مردم مومن و متدین شهرستان رباط کریم تبریک گفت.

بسم الله الر حمن الر حیم

غدير روز فراموش ناشدني و تحولي شگرف در تاريخ اسلام و بلكه بشريت است.روز ولايت،روز امامت،و روز شكرگزاري. و خداي را سپاس كه ما را به نعمت ولايت متنعم ساخت و اين روز بزرگ را روز اكمال دين قرار داد .

خداوند را شاکریم که این روز را برای ما قرار داد زیرا هیچ سرمایه ای در زندگی بر مکتب مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام و داشتن ولایت برتری نداشته و امیدواریم با تهذیب نفس و سنجش عیار انسانیت و درک صحیح این واقعه عظیم، در مسیر درست ایمان و عمل صالح حرکت نماییم.

اینجانب فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، عید ولایت مولی الموحدین حضرت امیر المومنین علی(ع) را محضرحضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا له الفداء)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و عموم مردم شریف و انقلابی شهرستان رباط کریم تبریک و تهنیت عرض نموده، موفقیت همگان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

اصغر پارسا- شهردار رباط کریم

آغاز عملیات کشت نیشکر
در اراضی توسعه نیشکر

اهواز : فرج -مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از کشت نیشکر در ۱۷ هزار هکتار از اراضی شرکت های هفتگانه توسعه نیشکر خبر داد.

دکتر عبدعلی ناصری در مراسم آغاز عملیات کشت نیشکر در کشت و صنعت دعبل خزاعی، با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال زراعی جاری همه زمین های این شرکت که در سیلاب فروردین ماه ۹۸ آسیب دیده بود، احیا و بازسازی شدند.

وی ادامه داد: عملیات کشت نیشکر در اراضی توسعه نیشکر تا شهریور ماه امسال ادامه دارد. مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: با زیر کشت رفتن ۱۷ هزار هکتار از اراضی نیشکر به همت تلاشگران توسعه نیشکر، شرایط برای جهش تولید و رسیدن به ظرفیت اسمی تولید ۷۰۰ هزار تن شکر در سال ۱۴۰۰ فراهم می شود. ناصری تاکید کرد: با توجه به رشد مناسب نیشکر در تابستان امسال، پیش بینی می شود تولید شکر به رقمی معادل ۵۵۰ هزار تن برسد که این میزان در مقایسه با تولید ۲ سال گذشته حدود دو برابر میشود.

گفتنی است، امروز پنج شنبه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر از عملیات کشت نیشکر در کشت و صنعت های نیشکر بازدید کرد. عملیات کشت نیشکر در هفت واحد کشت و صنعت تابعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از ۱۵ مرداد آغاز و تا اواخر شهریور ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

انجام ١٣٢ بازرسی از تجهیزات تفریحی از ابتدای سال جاری

مدیرکل استاندارد استان البرز ازانجام ۱۳۲ بازرسی از تجهیزات تفریحی استان البرز از ابتدای سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان البرز ، فتانه شکرالهی گفت:اگرچه بواسطه شیوع ویروس کرونا اکثر شهربازی های استان از ابتدای سال تعطیل بوده اند ، اما این اداره کل جهت حفظ سلامت شهروندان و کودکان به ادامه استاندارد سازی و بازرسی از این تجهیزات پرداخته تا در صورت دستور بازگشایی شهربازی ها ، مشکلی برای شهروندان و کودکان بوجود نیاید.

 

کشف ٣١٦ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس استان های البرز و کرمان

فرمانده انتظامی استان البرز از کشف ۳۱۶ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان های البرز و کرمان و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر دادو گفت: در پي اقدامات اطلاعاتي پليس مبارزه با مواد مخدر استان البرز متمرکز بر روي عناصر حمل و نقل مواد مخدر مشخص شد، فردی در امر خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارد و به تازگی مقدار قابل توجهی تریاک از قاچاقچیان خریداری کرده و به وسیله یک خودرو پژو ۴۰۵ در حال انتقال آن به استان های مرکزی کشور است. سردار محمدیان افزود: بلافاصله برای جلوگیری از پخش مواد مخدر در استان های مسیر، موضوع به پليس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اطلاع داده شد و اکيپی از ماموران با پشتيباني و هدايت اطلاعاتي پليس مبارزه با مواد مخدر استان البرز به محورهای مواصلاتی شهرستان "جیرفت" اعزام شده و به صورت نامحسوس اقدام به رصد و پايش خودروهاي عبوري کردند که در نهایت خودرو پژو ۴۰۵ متهم در محور "بم-جیرفت" مورد شناسایی قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه با تعقیب و مراقبت خودرو حامل مواد مخدر، متهم متوجه حضور ماموران شده و با سرعت زیاد اقدام به فرار کرد که در نهایت ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح چندین گلوله به سمت خودروی متهم شلیک کرده و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به دستگیری یک نفر در این عملیات پلیسی، افزود: در بازرسي از خودرو متهم ۳۱۶ کيلوگرم ترياک کشف شد که به همراه متهمان تحویل مراجع قضائی شد.

 

حمل ماسه بادی از سطح محورهای مواصلاتی شهرستان زهک

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان زهک از جمع آوری ۵ هزار و ۵۳۱ متر مکعب ماسه بادی از سطح محورهای مواصلاتی این شهرستان در هفته گذشته خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان، ابراهیم شفیعی مقدم اظهار داشت: همه ساله با وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، شاهد حرکت شنهای روان در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان زهک هستیم به طوری که طی هفته گذشته طوفان با سرعت بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت علاوه بر کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر احتمال مسدود کردن مسیر ارتباطی ۱۷ روستای این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۳۳۴ خانوار را به همراه داشت.

وی ادامه داد: در این راستا حضور به موقع نيروهاي راهداري اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان زهك در مسيرهاي طوفانی این شهرستان، از بسته شدن محورهای مواصلاتی منطقه جلوگيري و زمینه تردد روان روستاییان منطقه را فراهم نمود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان زهک افزود: در این عملیات ۹ نفر از همکاران این اداره با استفاده از پنج دستگاه ماشینآلات راهداری نسبت به جمع آوری و حمل بیش از ۵ هزار و ۵۳۱ هزار مترمکعب ماسه بادی از سطح راهها و تنقیه ۳ دستگاه پل اقدام کردند.

شفیعی مقدم خاطر نشان کرد: نگهداری و حراست از شبکه راهها و تامین ایمنی عبور و مرور از وظایف ذاتی این اداره است که در تحقق این اهداف نیروهای راهداری از هیچ کوششی دریغ نمیکنند.

ابراهیم ولدخانی در جمع اصحاب رسانه اعلام کرد:

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند گفت: بیش از ۲ هزار قطعه صنعتی با طراحی واحد پژوهش و فناوری این مجتمع بومیسازی شد.

«ابراهیم ولدخانی» در جمع اصحاب رسانه افزود: سال گذشته عملیات تعمیرات اساسی پتروشیمی شازند بدون حتی یک کارشناس خارجی و تنها با ظرفیتهای داخلی انجام شد که در طول عمر ۲۷ ساله این واحد، بیسابقه است.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات مورد نیاز برنامه تعمیرات اساسی پتروشیمی شازند از واحدهای تولیدی داخلی تامین شده است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند بیان کرد: این واحد تولیدی در طول ۲ سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که تمام آن وارد سامانه نیما( نظام یکپارچه معاملات ارزی) شده است.

ولدخانی اظهار داشت: در یک سال گذشته پتروشیمیها به صورت جدی هدف دشمن قرار گرفته اند و حتی کشورهای مدعی دوستی با ایران نیز در زمینه تامین تجهیزات و کاتالیستها همکاری نداشتهاند، با این وجود تولیدات پتروشیمی شازند هر روز افزایش یافته و در صورت تامین بازار داخلی امکان صادرات نیز در این واحد وجود دارد. وی اضافه کرد: پس از شیوع ویروس کرونا به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات، تعدادی از مدافعان سلامت در خط مقدم به شهادت رسیدند اما اکنون گرید سرم و سرنگ به میزان انبوه در پتروشیمی شازند تولید و نیاز کشور رفع و امکان صادرات آن نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند کمک پنج میلیارد ریالی به بیمارستان آیتالله خوانساری اراک، توزیع تعداد قابل توجهی بستههای معیشتی در قالب رزمایش مومنانه، حمایت از اقشار کم درآمد شهرستان شازند، توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده را از دیگر از اقدامات پتروشیمی شازند در مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد.

ولدخانی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی این واحد صنعتی نیز گفت: سالانه بیش از هزار میلیارد تومان از طریق پتروشیمی در استان مرکزی هزینه می شود که شاید بیش از بودجه دولت برای یک استان باشد و در واقع این مجموعه نقش اساسی در اقتصاد استان ایفا می کند و سال گذشته یک قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی باشرکت ماشین سازی اراک منعقد شد.

وی در خصوص ساخت بیمارستان از سوی این مجموعه در شهرستان شازند اظهار کرد: مقرر بود که بیمارستان با صرف هزینه ۴۰ میلیارد تومان معادل یک میلیون دلار در سال ۱۳۹۶ در شازند ساخته شود، اما به دلایلی این موضوع تاکنون عملیاتی نشده است و مسئولان استان نیز به این نتیجه رسیدند که ساخت بیمارستان در شرایط فعلی نیازمند بودجه بیشتر و زمانبر است و باتوجه به اینکه ظرفیت و سطح اشغال بیمارستان فعلی شهرستان شازند نیز به ۵۰ درصد نمی رسد پیشنهاد شد که پتروشیمی در تجهیز آن کمک کند چرا که اگر بیمارستان جدید ساخته شود در تامین تجهیزات و تامین نیروی انسانی و پزشک مشکلاتی وجود دارد بنابراین فعلا موضوع ساخت در هاله ای از ابهام قرار دارد. پتروشیمی شازند در سال ۱۳۷۲ بهره برداری شد و به عنوان یکی از واحدهای فرادستی مطرح در حوزه نفت و گاز برای زنجیره بزرگی از تولیدکنندگان متوسط و کوچک کشور کارسازی و تامین مواد اولیه دارد

رشد ۳ درصدی نرخ فروش یکساله “شاراک”

شرکت پتروشیمی شازند (اراک) در تیرماه امسال موفق به کسب درآمد عملیاتی۶ هزار و۳۵ میلیارد ریالی شده که این فروش در مقایسه با خرداد ماه تغییری را نشان نمیدهد.

فروش محقق شده چهارماهه نخست به بیش از ۲۱ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال رسیده است.

کاهش متوسط نرخ فروش محصولات شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را میتوان دلیل کاهش درآمدهای شرکت عنوان کرد.

لازم به ذکر است، مقادیر فروش تجمیعی شرکت در ۴ ماهه نخست به ۲۹۸ هزار تن رسیده که ۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۹۸ است. با این حال، در تیر ماه شاهد رشد خوب نرخ فروش محصولات شرکت به ویژه در بازارهای داخلی بودیم.

نرخ فروش محصولات شرکت در تیرماه با افزایش همراه بوده و نرخ پلی پروپیلن داخلی شرکت با ۲۸ درصد افزایش قیمت رکورد دار افزایش قیمت محصولات این شرکت در تیر ماه بوده است.

همچنین نرخ فروش پلی اتیلن سنگین شرکت در بازار داخلی با ۲۰ درصد افزایش قیمت در عرض یک ماه به بیش از ۱۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال به ازای هر تن رسیده که افزایش نرخ تسعیر ارز در سامانه نیما علت اصلی رشد قیمت محصولات شرکتهای پتروشیمی و…، در یک ماه اخیر است.

دکتر محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار کرد: شرکت پتروشیمی کارون یکی از پر ریسک ترین شرکتهای پتروشیمیایی در صنعت پتروشیمی جهان به شمار میرود؛ ریسک بالا در این پتروشیمی به لحاظ وجود گازهای Phosgene و Chlorine در فرآیند عملیاتی این شرکت است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع ایمنی، بهداشت و محیط زیست در این شرکت بسیار حائز اهمیت است، افزود: ما برای اینکه بتوانیم فرآیند تولید خود را بدون خسارتهای مالی و جانی حفظ کنیم باید به سه مقوله اشاره شده در موضوع HSE بسیار اهمیت دهیم.

مدیر برنامهریزی و توسعه پتروشیمی کارون با تاکید بر مدیریت بحران در شرایط خاص بیان کرد: یکی از کارهایی که در شرایط اضطراری بسیار تاثیرگذار بوده اطلاع رسانی بحرانها در زمان مناسب به کارکنان است؛ به همین دلیل شرکت پتروشیمی کارون نیازمند به یک سیستم اطلاع رسانی و هشدار هوشمند در درون مجتمع خود بود.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته از سیستم اطلاع رسانی هوشمند (Pageing) در این شرکت بهرهبرداری شد، گفت: ما موفق شدیم این سیستم را برای اولین بار در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شرکت پتروشیمی کارون مستقر کنیم؛ این سیستم بومی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا میتواند از هر نقطهای در مجمتع با استفاده از بیسیم فعال و به سیستم مرکزی خود که قابل انتقال است وصل شده و پیام را منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی کارون از سیستمهای ایمنی زیادی برخوردار است، تصریح کرد: پتروشیمی کارون به منظور مدیریت هر چه بهتر بحران سعی کرده از تکنولوژی فنآوریهای روز دنیا استفاده کتد؛ ما برای هر نوع بحرانی تیم واکنش در شرایط اضطرار و تیمی در سطح مدیریتی داریم که در مواقع بحرانی فعال میشوند همچنین ما برای هر حادثه سناریویی بر اساس استانداردهای جهانی تعریف کردهایم تا در زمان حادثه اجرایی شود.

گفتنی است این سیستم روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه با حضور مدیر عامل و جمعی از اعضای هیئت رئیسه شرکت پتروشیمی کارون به بهره برداری رسید .

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان، در بازدید مدیرکل دفتر مرکزی حراست توانیر از برق لرستان عملکرد این مجموعه مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان در این دیدار اظهار داشتند: شرکت توزیع نیروی برق استان علیرغم مشکلات مالی تاکنون توانسته است در تامین برق و خدمت رسانی به مردم غیور و شهیدپرور لرستان موفق عمل نماید و موجبات رضایتمندی هم استانیهای عزیز را فراهم نماید .

مهندس فریدون خودنیا گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی و شرایط جغرافیایی خاص استان ، برقرسانی، اصلاح و بهینهسازی شبکه های برق، روشنایی معابر و دیگر اقدامات جهت تامین برق پایدار و مطمئن بصورت ویژه ای توسط پرسنل این شرکت انجام گرفته است. مدیرکل دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توانیر اظهار داشتند: باتوجه به اینکه وضعیت استان لرستان خاص است و خدمت رسانی در آن با دشواریهایی نظیر حادثه سیل سال قبل، صعب العبور بودن بعضی از مناطق کوهستانی و ... همراه است، پرسنل شرکت توزیع از جان ودل مایه گذاشتند و بصورت جهادی در تمام طول ساعات شبانه روز با فداکاری و از جان گذشتگی مبادرت به رفع مشکلات برقی نموده و در کوتاهترین زمان ممکن شرایط مناطق سیل زده را به حالت عادی برگرداندند.

آقای محبی ابراز داشت: شرکت توزیع باید در این برهه از زمان از تواناییهای مردم و نهادهای مردمی درخصوص انجام امورات فرهنگی و سایر زمینهها بیشترین استفاده ها را ببرند و در بیشتر کارها مردم را دخیل نمایند که همین امر موجبات رضایتمندی بیشتر مردم را فراهم میآورد.

در پایان آقای کریمیان مشاور مدیرکل دفتر حراست شرکت توانیر نیز اظهار داشتند: امروزه صنعت برق به یک صنعت استراتژیک و امنیتی تبدیل شده است که تهدیداتی به سوی آن آمده است که همین امر باعث میشود پرسنل خدوم این صنعت با سعی و تلاش گستردهای بتوانند این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و از آن بیشترین بهره برداری لازم را ببرند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد:

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افتتاح ۱۳ پروژه در بنادر انزلی و آستارا با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، دکتر حمیدرضا آبایی با اشاره به پروژههای قابل افتتاح بندرانزلی در هفته دولت اظهار داشت: با بررسی نیاز بازار و همچنین بهره گیری از توان بخش خصوصی موضوع به ساخت و تجهیز زیرساختهای بندرانزلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: افتتاح یک پست اسکله جنرال کارگو به طول ۲۰۰ متر و ۵۰ متر برگشتی و همچنین ۲ پست اسکله دلفین نفتی به منظور پهلودهی کشتیهایی تا طول ۱۸۰ متر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال بزرگترین پروژه قابل افتتاح مجتمع بندری انزلی در هفته دولت است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به افتتاح سیلو غلات و انبار کالای عمومی خاطر نشان کرد: سیلوی غلات ۴۵ هزار تنی و انبار کالای عمومی ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربعی با اعتباری بالغ بر ۲۶۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث به صورت بی او تی واگذار شد.

آبایی از انتقال، تعمیر و بازسازی یک دستگاه عملیاتی بندری خبرداد و اذعان داشت: یک دستگاه جرثقیل لیبهر به ناوگان عملیاتی بندرانزلی افزوده شد که موجب تسریع و تسهیل هر چه بیشتر در ارائه خدمات در این بندر میشود.

وی اجرای روسازی، پیاده راه سازی و ایمن سازی موج شکن غربی بندرانزلی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال را از جمله پروژه گردشگری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بیان کرد و گفت: زیباسازی این موجشکن در راستای تعامل شهر بندر بوده و تاکنون نیز بیش از انتظار مورد استقبال گردشگران و شهروندان قرار گرفته است.

مدیر کل و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با اشاره به منظره چشم نواز و بی نظیر این موجشکن، ادامه داد: مشاهده همزمان تلاطم دریا، تالاب بین المللی، جنگل ها سر سبز و کوههای سر به فلک کشیده تالش منظرهای بی نظیری را در هنگام حضور بر این مجموعه فراهم کرده که همزمانی آن با آرامش حاکم بر موجشکن این مجموعه را به موردی خاص در حوزه گردشگری مبدل کرده است.

آبایی پروژه تجهیز و بازسازی درب اصلی بندر را دیگر پروژه قابل افتتاح مجتمع بندری انزلی در هفته دولت دانست و بیان داشت: ساخت و تجهیز درب ورودی و خروجی اصلی بندر، ساختمانهای گمرک و یگان حفاظت و نصب تجهیزات کنترل نظارتی به روز در این پروژه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ۵ پروژه در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در هفته دولت افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: پروژه ارتقای پست برق، ساخت سیلو غلات، شیپ آنلودر و انبار سرپوشیده و همچنین محوطه سازی جدید به ارزش ۶۶۰ میلیارد ریال در هفته دولت به افتتاح خواهد رسید. مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با بیان اینکه با توجه به پروژههای بیان شده ۲۲۷ و ۷۹ نفر اشتغالزایی موقت و دائم در بنادر استان ایجاد شد، متذکر شد: ۵۱ و ۱۶۲ نفر اشتغالزایی موقت و دائم در بندر انزلی و ۲۸ و ۶۵ نفر اشتغالزایی موقت و دائم در بندر آستارا ایجاد شد.