تهاتر بدهی دولت به قرارگاه خاتمالانبیا با نفت

رئیس قرارگاه خاتمالانبیا(ص) گفت: قرارگاه موافق تهاتر نفت و اموال دولتی بهمنظور پسگیری طلبهای خود از دولت است، این اموال در ادامه به نقدینگی تبدیل شده و به پروژهها تزریق میشود.به گزارش خانه ملت، سعید محمد با اشاره به بدهی نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به این قرارگاه، گفت: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با رئیس سازمان برنامه بودجه و هیات رئیسه مجلس پیشنهاد شد؛ ۸۱ پروژه مهم، ملی و تاثیرگذار تا خرداد ۱۴۰۰ تکمیل شوند اما این پرژوهها به منابع مالی بالای نیاز دارند به همین دلیل از ظرفیتهای موجود در قانون برنامه بودجه نهایت استفاده را خواهیم کرد.وی ادامه داد: اگرچه در قانون بودجه تهاتر اموال اداری دولت، تهاتر نفت و استفاده از اوراق تسویه خزانه قید شده تا دولت بتواند دیون خود را تسویه کند اما تهاتر به کندی پیش میرود به همین دلیل مقرر شد؛ بهمنظور تسریع در بهرهبرداری از پروژههای ملی در سال جهش تولید، به این مهم سرعت بخشیده شود. وی گفت: تعریف طرحهای سودآور در فرابورس به صورت پذیرهنوسی"، مسیر دیگر قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) برای دستیابی به درآمد جهت تکمیل پروژههای ملی است.

 

فروش نفت به مردم در بورس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره فروش نفت به مردم به صورت قطعی گفت: میکوشیم تعهدات دولت فعلی را به آینده موکول نکنیم و فروش نفت به صورت قطعی باشد و مبنای تسویه ریالی در سررسید که تعهد برای دولت آینده داشته باشد منتفی است.به گزارش فارس، محمدرضا پورابراهیمی درباره محتوای جلسه سران قوا گفت: قراردادهای آتی مربوط به بخش نفت در مقابله با تحریم، هدایت نقدینگی در جامعه و همچنین تامین منابع مالی برای دولت در بخش های مختلف از اهداف طرح فروش به مردم خواهد بود که در دستور کار جلسه سران قوا قرار گرفت.وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورتی که در فضای اقتصادی کشور مطرح است کلیات این طرح مورد توافق قرار گرفت و براساس آن دولت می تواند از فروش نفت و قراردادهای آتی نفت استفاده کند.پورابراهیمی درباره تاثیر اجرای این مصوبات در اقتصاد کشور گفت: نخست می توانیم از ظرفیت بازار سرمایه برای کاهش فشار ناشی ازتحریم ها در صادرات نفت خام و میعانات گازی استفاده کنیم و مجموعه پالایشگاههای داخلی کشور به خصوص پالایشگاه های کوچک از طریق تامین خوراک در بورس انرژی را فعال کنیم.

چالش غرامت هواپیمای اوکراینی

معاون وزیر خارجه اوکراین درباره پرداخت غرامت ایران برای هواپیمای اوکراینی در حساب کاربری فیس بوک خود نوشت: در واقع این هواپیمای سازمان بین المللی هواپیمایی اوکراین در یکی از شرکت های اروپایی بیمه شده بود که این شرکت نیز از جانب خود، حوادث و خطراتش را توسط بیمه کنندگان دیگر بیمه کرده بود. متعاقبا ایران موظف خواهد بود غرامت خسارات را حتی به طور غیر مستقیم از طریق شرکت های بیمه ای مرتبط پرداخت کند اما مسئله همچنان پیرامون همین غرامت ها مطرح است. به گزارش ایسنا یون ینین یادآور شد که در مذاکرات دوجانبه اخیر میان ایران و اوکراین، ایران آمادگی اش را برای پرداخت خسارت از جمله به سازمان بینالمللی هوایی که نمایندگان آن در این مذاکرات از طرف اوکراین حضور داشتند، اعلام کرد. کییف و تهران توافق کردند که در دور بعدی مذاکرات درباره این موضوع نیز گفت و گو کنند. جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی که در دی ماه سال ۱۳۹۸ در ایران به اشتباه مورد هدف قرار گرفت و تمام سرنشینان آن جان باختند، برای بارگذاری و رمزگشایی اطلاعات به فرانسه ارسال شدند.

انتقاد از آمریکا برای پمپاژ سلاح به خاورمیانه

نماینده روسیه در سازمان ملل از ارسال سلاح توسط آمریکا به خاورمیانه انتقاد کرد.به گزارش ایلنا، میخائیل اولیانوف در توییتر خود در واکنش به استقبال پمپئو از نامه ضدایرانی شورای همکاری خلیج فارس نوشت: لازم است به آمریکا توصیه شود به عنوان اولین قدم از پمپاژ سلاح به خاورمیانه به ارزش میلیاردها دلار دست بردارد.

" آبرامز جنایتکار" جانشین "هوک ناکام"

یک کارشناس مسائل آمریکا اظهار کرد: جانشین برایان هوک، «الیوت آبرامز»در مورد ونزوئلا نتوانست کاری کند، چه برسد به ایران که قویتر از ونزوئلا است. فواد ایزدی در گفتوگو با ایسنا گفت: سیاست آمریکا اعمال فشار حداکثری علیه ایران است و تا زمانی که بانیان اصلی این سیاست یعنی افرادی همچون« پمپئو» در کاخ سفید هستند ، این سیاست ادامه خواهد داشت. وی با بیان اینکه سیاست فشار حداکثری آمریکا در برابر ایران شکست خورده است، افزود: در چارچوب این سیاست ، قرار بود آنها بتوانند رژیم ایران را سرنگون کنند و یا اینکه امتیازات بیشتری از تهران دریافت کنند، ولی این اتفاقات نیفتاد و با شکست مواجه شدند .این استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار نیست سیاست آمریکا نسبت به ایران تغییر کند، تصریح کرد : به صورت دقیق مشخص نیست که برایان هوک خودش استعفا کرده و متوجه شده نتوانسته در پیشبرد سیاست های خود نسبت به ایران به موفقیتی دست پیدا کند یا اینکه به خاطر این ناکامی اخراج شده است .

تحریم تسلیحاتی ایران فاقد اساس قانونی

دیپلمات های سازمان ملل از غیرقانونی بودن تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و شانس کم تصویب طرح آمریکا برای تمدید این تحریم خبر داد.به گزارش ایسنا یک دیپلمات چینی در سازمان ملل که می خواست نامش فاش نشود، با گفتن این که پیشنویس قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شانسی برای تصویب ندارد، گفت که "تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به هر شکلی، فاقد پایه و اساس قانونی است و موجب کارشکنی در تلاش ها برای حفظ توافق هسته ای خواهد شد".همچنین دیپلمات ها گفته اند که تلاش های آلمان، فرانسه و انگلیس تا آخرین فرصت برای مذاکره با روسیه و چین در راستای توافق بر سر تمدید این تحریم تا کنون ناموفق بوده است .

جبهه تحت حمایت آمریکا در حال فروپاشی

سفیر اسبق ایران در عراق گفت: جبهه تحت حمایت آمریکا در حال نزول و فروپاشی است و جبهه مقاومت پیشرفت داشته است.به گزارش فارس، حسن کاظمی قمی گفت: امروز نظام بین الملل فروپاشیده و نظام جدیدی ایجاد نشده و تحولات سیاسی و ژئوپلیتیک غرب آسیا میتواند در شکل گیری نظام بین الملل تاثیر عمیقی داشته باشد.وی افزود: تحولاتی که برآیند تقابل دو جبهه است در کارنامه عملکرد ۴۰سال خود نشان میدهد که جبهه تحت حمایت آمریکا در حال نزول و فروپاشی است و جبهه مقاومت جبهه ای که با اتکا به خدا و ایمان به راه مقاومت داشت، پیشرفت داشته است.

جهاد بیوقفه و پایانناپذیر در سپاه

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جهاد در سپاه بیوقفه جاری و غیرمنقطع است، گفت: آن طوری که روند رخدادها و حوادث عالم و به خصوص مواجهه انقلاب اسلامی با مستکبران نشان می‎دهد، این جهاد فعلاً پایانناپذیر است.به گزارش فارس، سرلشکر حسین سلامی با بیان اینکه سپاه یک نهاد منتظر جهاد نیست، گفت: آنچه به عنوان تفاضل بین سپاه و سایر نیروهای مسلح متعارف در جهان می‎شناسیم، ابزار نیست؛ یعنی هیچ وقت ابزارهای ما معیار فضیلت ما نسبت به دیگران نیست.وی گفت: سپاه قلبی دارد که به وسیله آن می‏اندیشد؛ یعنی صاحب عقلانیت، اندیشه و تفکر و آن هم با ماهیت انقلابی و اعتقادی است. سپاه زبانی دارد که آن زبان، زبان اسلام و انقلاب است. سپاه انبساطدهنده عملیاتی تفکر راهبردی ولی فقیه است که در دامنه آن قله ایستاده و آن چشمه جوشان حکمت را بر کالبد جامعه و در درون خودش جاری می‎کند. سلامی ادامه داد: سپاه دارای گوشی است که می‎شنود؛ گوش سپاه به روی واقعیت‎ها بسته نیست؛ لذا یک قوه عاقله قوی، یک بصیرت عمیق، یک گوش شنوا وجود دارد و اینها خصوصیات یک موجود زنده‎ای است که در جستوجوی حقیقت است و به همین دلیل می‎توانیم سپاه را معیار مجسم حقیقت بدانیم.

سخنگوی قوه قضائیه خبر داد:

سخنگوی قوه قضائیه درباره صدور رأی پرونده طبری، بازداشت تعدادی جاسوس، وضعیت متهمان متواری پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی، جنگل هیرکانی، پرونده سرمربی تیم ملی و دستگیری یک نماینده سابق مجلس توضیح داد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در سیویکمین نشست خبری گفت: امروز جامعه ما از ناحیه دشمنان و بدخواهان این مرز و بوم با دوگانه تحریم و تحریف مواجه است، همانگونه که کشور با جنگ اقتصادی مواجه شده؛ اهمیت حرفه خبرنگاری در جامعه امروز ما و در مواجهه با جنگ رسانهای و تحریف از ناحیه دشمنان بیش از پیش بر ما روشن و آشکار شده است.

وی ادامه داد: ما در ماههای اخیر شاهد گزارشگری فساد توسط جامعه رسانهای کشور بودهایم، در این حوزه خبرنگاران ما را همکار خود بدانند و میتوان گفت به نوعی خبرنگاران چشم و گوش بینا و شنوای دستگاه قضایی در یافتن مشکلات و آسیب ها به شمار میآیند.

وی اضافه کرد: سیاست اصلی ما این است که خبرنگاران خودشان قانون را رعایت کنند و با اعمال نظارتهای صنفی و انجمنهای صنفی مربوطه اگر تخلفی انجام میشود در واحدهای صنفی رسیدگی شود و هیات رسیدگی بر مطبوعات و وزارت ارشاد به عنوان نهادهای متولی در این حوزه قبل از رسیدگی دستگاه قضا مسئولیتهای قانونی خود را در این حوزه انجام دهند.

وی با اعلام اینکه در یک سال اخیر هیچ روزنامه و خبرگزاری از ناحیه قوه قضاییه توقیف نشده گفت: جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه که قبلاً با محکومیتهایی مواجه شده بودند، در دوره اخیر از عفو مقام معظم رهبری و سایر ارفاقهای قانونی بهرهمند شدند.

اسماعیلی بیان داشت: خواهش ما این است که جامعه اطلاعرسانی کشور در حوزه مسائل امنیتی کشور و نظام، خط قرمزها را مراعات کنند و علیرغم اینکه گفتن این حرف شاید خیلی هم مناسب نباشد اما چارهای نیست که اگر جرم و تخلفی انجام شد، به ویژه در حوزه امنیتی و عبور از خطوط قرمز، رسیدگی مأموریت اصلی ما است.

اسماعیلی با اعلام اینکه در سال گذشته هیچ واحد تولیدی با حکم مقامهای قضایی تعطیل نشده و جایی که برخی گروههای دیگر هم به دنبال تعطیلی کارگاه بودند، با مداخله دستگاه قضایی از تعطیلی جلوگیری شده افزود: تعطیلی را به هیچ عنوان و از ناحیه هیچکس بر نمیتابیم، خواه بانک باشد به عنوان طلبکار یا سایر طلبکاران باشند که مطالباتی از واحدهای تولیدی دارند.

اسماعیلی از آخرین جلسه دادگاه طبری خبرداد و گفت: آخرین دفاع او هفته گذشته اخذ شده و آخرین دفاعهای تعدادی از متهمان باقی مانده نیز اخذ میشود. پیشبینی میکنیم تا دو هفته آینده رأی صادر شود. آنچه در دادگاه رسیدگی شد، همه موارد اتهامی این فرد نبود و به زودی بخش دوم این پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد.

سخنگوی دستگاه قضا درباره وضعیت متهمان متواری پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی اظهار کرد: این افراد در خارج از کشور به سر میبرند که سه نفر از آنها قبل از تشکیل پرونده از کشور خارج شده بودند و یک نفر از متهمان یعنی شریفی نیکنفس زمانی که پرونده در دادسرا بود از کشور خارج شده و متهم ریاحی نیز اخیراً با وجود اینکه ممنوعالخروج بوده با پاسپورت جعلی از کشور خارج شده است. عدم حضور آنها مانع رسیدگی نیست و دادگاه حکم را صادر خواهد کرد.

اسماعیلی گفت: از اوایل سال ۹۸ تا به امروز در تهران با پیگیری سازمان امور مالیاتی و اقدام نمایندگان دادستان در حوزه مالیاتی بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان مالیات از بدهکاران عمده به دست آمده و فقط سراغ بدهکاران بزرگ مالیاتی رفتیم. نیابتهایی که به سایر استانها داده شده بود نیز حدود ۶ هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی را جمع آوری کرد و مجموعا بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان گرفته و به سازمان امور مالیاتی تسلیم شده است.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: هفته گذشته نیز ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی، عمده بانکی مربوط به گروه فرزانراد به بانک مسکن تسویه شد و نیز ۲۳۰ میلیارد تومان بدهی این واحد به بانک رفاه در حال تسویه است. همچنین با کمک سازمان بازرسی بیش از هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

اسماعیلی درباره پرونده جنگل هیرکانی گفت: قبل از آنکه سازمان جنگلها و مراتع کشور به موضوع ورود پیدا کند، رئیس کل دادگستری استان مازندران به همراه هیئتی شخصاً از منطقه بازدید و آن را مورد بررسی و معاینه محلی قرار داد، گزارشی را رئیس دادگستری مبنی بر اینکه حکم دارای اشکال است و باید بر اساس ماده ۴۷۷ مورد بازبینی قرار بگیرد، تهیه کرد؛ پرونده بازگردانده شده و در حال بررسی است.

وی گفت: در مورد پرونده سرمربی تیم ملی هم قوه قضاییه ورود کرده و سازمان بازرسی کشور اشکالات مختلفی را در این پرونده پیدا کرده هم به لحاظ شکلی که بدون نظر بخش فنی انجام شده است هم در مورد میزان قرار داد این موضوع دقیق بررسی شده و اشکالات کار احساس شده و اقدامات مقتضی اتخاذ خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص ادعای مطرح شده از سوی میرسلیم پیرامون رشوه ۶۵ میلیاردی در مجلس گذشته و ارسال مدارک آن به قوه قضاییه، گفت: مدارک مرتبط با آن به قوه قضاییه ارسال شده و درحال رسیدگی هستیم، رسیدگیها به تازگی شروع شده و در همین رابطه یکی از نمایندگان سابق بازداشت شده است.

اسماعیلی در خصوص ورود قوه قضاییه به موضوع گرانی خودرو گفت: به صورت خاص سازمان بازرسی ورود و بازرسی جدی انجام داد. در یک نمونه در بازرسی از ایران خودرو به این نتیجه رسیدند که یکی از تأمین کنندهها با تبانی مبادرت به گراننمایی و گران فروشی میکرده و علیرغم اینکه فولاد آلیاژی میتوانسته از داخل تولید شود از خارج تهیه شده است؛ با پیگیری ما ۵۳۳ میلیارد تومان از ۵۴۴ میلیارد تومان در این پرونده به شرکت خودروساز عودت داده شد.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به آرای کمیسیون ماده صد اظهار کرد : ما با ماده صد مقابله میکنیم و این تبصرهها باید اصلاح شود و به ازای تخلف خود وجوهی را بپردازند که بستر درآمد نامتعارف برای شهرداریها است و خواستیم به زودی مجلس ماده صد را اصلاح کند و به شکل قانونمندی وضعیت آن بررسی شود.

اسماعیلی با اشاره به بازداشت تعدادی از جاسوسان گفت: در روزهای گذشته تعدادی جاسوس توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر شدند و این افراد هم در وزارت امور خارجه و صنایع تامینکننده قطعات و حوزه انرژی و وزارت دفاع و انرژی هستهای بودند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین جزئیات پرونده هفت تپه گفت: بخشی از پرونده به کارشناسی رفته و بخشی دیگر درباره اعتراضات خصوصیسازی است که در حال پیگیری آن هستیم. توصیه کردهایم هرچه سریعتر موضوع بررسی و تعیین تکلیف شود تا نحوه واگذاری شرکت هفت تپه به بخش خصوصی پیگیری شود، ضمن آنکه با دستور ریاست قوه قضاییه و در جلسهای که با حضور مقامات ذیربط برگزار شد، به دادستان کل کشور مأموریت داده شد تا موضوع را به صورت تخصصی بررسی کند و پیگیری آن انجام شود و دادستان کل کل کشور جلسات متعددی را برگزار کرده است.

سخنگوی دستگاه قضا درباره استعفاء یکی از رؤسای فدراسیونهای مهم ورزشی و موضوعاتی پیرامون بدهکاری او و فرزندش، گفت: اگر همان فردی باشد که در ذهن من است موضوع ابر بدهکار بودن برای وی نداریم، پروندهای برای پسر یکی از روسای فدراسیونها تشکیل شده است.

روحانی به مردم اطمینان داد

رئیس جمهور با تاکید مجدد بر اینکه دولت تا آخرین ساعت کارخود، با همه توان انجام وظیفه خواهد کرد، اظهارداشت: مردم باید در زمینه تلاش دولت برای ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد اطمینان خاطر داشته باشند و بدانند برای حفظ معیشت و دارایی آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. به گزارش ایسنا، حسن روحانی روز سهشنبه در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به دغدغههای متخصصان و اقتصاددانان در زمینه حجم نقدینگی موجود در جامعه و لزوم هدایت آن به مسیر تولید و مقابله باتحریم و جنگ اقتصادی دشمنان، تاکید کرد: دولت بویژه ستاد اقتصادی همواره در تلاش برای اتخاذ و اجرای سیاست ها وتدابیری در جهت کنترل نقدینگی و هدایت آن به مسیر درست و چرخه تولید بوده است. رئیس جمهور طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی را از جمله طرح های مبتنی بر اقتصاد مردم محور و اقدامی موثر در راستای سامان دادن به بازار سرمایه و بورس و گام مهمی برای مقابله با تحریم نفتی دشمنان دانست و با توجه به تصویب کلیات این طرح در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، اظهار امیدواری کرد پس از تصویب نهایی و تدوین شیوه اجرایی، دولت بتواند این اقدام را عملیاتی کند. روحانی با اشاره به تدوین نقشه راه اقتصادی این ستاد برای هشتمین سال کار دولت و در راستای گشایش در معیشت مردم بر مبنای جهش تولید و بهبود محیط کسب و کار، ارتقاء سرمایه گذاری و اشتغال، گفت: این نقشه راه مجموعه منسجمی از سیاستهای کلان در حوزه های مختلف اقتصادی است که برای یک سال پیش رو طراحی و تدوین شده تا دولت بتواند در عین مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان و گذر از مشکلات و تنگناهای به وجود آمده در اثر شیوع کرونا، اقتصاد را از تکانه های بیرونی حفظ کرده و گشایش هایی را در زندگی و معیشت مردم ایجاد کند. رئیس جمهور اتکا به ظرفیت ها و توانمندیهای داخلی، آزادسازی و فعال کردن ظرفیت های نیمه فعال اقتصادی در کشور و استفاده از مشارکت مردمی را از ویژگی های مهم این برنامه دانست و گفت: این نقشه راه با ایجاد همگرایی و هماهنگی میان همه بخشهای فعال اقتصادی، افقی روشن برای کشور تا یک سال آینده را ترسیم خواهد کرد.

موسویان مطرح کرد

یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: برخی معتقدند اگر جو بایدن انتخاب شود، روابط معتدلتری با ایران دنبال خواهد کرد، به برجام بازخواهد گشت و تحریمها را برخواهد داشت و تفکری هم معتقد است اگر ترامپ انتخاب شود، دولت او سیاست "فشار حداکثری را ادامه خواهد داد. چیزی که روشن است اینکه تهران و ترامپ هیچکدام تقابل نظامی نمیخواهند ضمن اینکه ترامپ فردی غیر قابل پیش بینی است.به گزارش ایسنا سید حسین موسویان با تاکید بر اینکه تنها یک شانس ممکن است برای تلطیف روابط وجود داشته باشد گفت: رئیسجمهور منتخب انتخابات نوامبر آمریکا باید در سه زمینه حسن نیت به خرج دهد. اول گام بازگشت به برجام و رفع تحریمهای غیرقانونی هستهای بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، دومین گام رفع تمام تحریمهای فرا هستهای که بعد از برجام اعمال شده همچون تحریم مقام معظم رهبری، وزیر خارجه و تعیین سپاه به عنوان سازمان تروریستیاست و سومین گام خاتمه دادن به مثلث همکاری آمریکا ـ اسرائیل ـ عربستان برای تغییر نظام حکومتی و تجزیه ایران است. وی گفت: مهم این خواهد بود که رئیسجمهور جدید آمریکا برای اثبات پایبندی آمریکا به نرمها و مقررات بینالملل، بلافاصله بعد از انتخاب به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل برگشته و برجام را به طور کامل اجرا کند. موسویان افزود: پیش بینی نتیجه انتخابات آمریکا و سیاستهای آتی کار سادهای نیست چون هر دو کشور انتخابات ریاست جمهوری در پیش دارند. اما مهمتر محاسبات ایران بعد از خروج ترامپ از برجام است. درک درست از محاسبات فعلی ایران لازمه هرگونه تحلیل واقع بینانه درمورد آینده است. وی افزود: سیاستمداران ایران بیاعتمادی شگرفی همراه با ناامیدی زیاد نسبت به سیاستهای آمریکا دارند. بعد از ۱۲ سال مذاکره، ایران و قدرتهای جهانی در مورد برجام توافق کردند که جامعترین سند تاریخ عدم اشاعه سلاحهای هستهای بود و طبق برآورد آژانس بینالمللی انرژی اتمی، ایران در قالب برجام تعهدات حداکثری در مورد شفافیت و بازرسی و محدودیتها در برنامه هستهای خود را در حدی پذیرفت به طوری که هیچ عضوی از معاهده ان پی تی تا کنون نپذیرفته است.

عار ف از نگاه قیم مابانه اصرار بر مراسم محرم انتقاد کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اظهارنظرهای صورت گرفته درباره برگزاری مراسم دهه اول ماه محرم در دوران کرونا، تصریح کرد:یک عده با نگاه قیم مابانه و به گونه ای که مراسم های این ماه ارث شخصی آنهاست می گویند باید مراسم ماه محرم به مانند گذشته برگزار شود در حالکیه باید با اولویت به شعور حسینی و مبنا قرار دادن دستورالعملهای ستاد ملی مبارزه با کرونا در این خصوص عمل شود.

به گزارش ایسنا ، محمدرضا عارف گفت: جا دارد عملکرد ۴ دهه گذشته بخش فرهنگ و مدیریت فرهنگی کشور آسیب شناسی جدی شود تا مشخص شود تا چه میزان با آرمانها و ارزشهای وفادار بودیم و در چه حوزه هایی از آن فاصله گرفته ایم تا بهتر بتوانیم اولویت ها و راهبردهای فرهنگ کشور را برای دهه پنجم انقلاب تدوین کنیم. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مردم ایران به خاطر مشکلاتی که در کشور وجود دارد اعتراضاتی دارند، اما پیرو مکتب حسینی هستند و حتی اقلیت های دینی مانند مسیحیان و زرتشتیان هم به فرهنگ عاشورایی اعتقاد دارند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد:وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به هیچ وجه در شان و منزلت ملت ایران نیست و این وضعیت نشان می دهد از آرمانهای اولیه انقلاب فاصله گرفته ایم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین چالشهای کشور ،مسایل فرهنگی است،خاطرنشان کرد:ارتقاء فرهنگی کشور و حل چالشهای این حوزه مهمترین عامل در کاهش و حل چالشها و بحرانهای اجتماعی است.

عارف دلیل افزایش آسیبهای اجتماعی را بی اعتنایی به مسایل فرهنگی و ارزشها دانست و گفت:برای موفقیت در برنامههای توسعهای و مقابله و ریشه کنی فقر و فساد در جامعه ،توجه به مسایل فرهنگی ضروری است.قطعا توفیق در برنامه های فرهنگی،کاهش جدی هزینههای اجتماعی را نتیجه میدهد .