حمایت بانک شهر از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

معاون اعتبارات بانک شهر با تاکید بر اینکه سیاست های اعتباری این بانک در سالجاری بر پایه حمایت و کمک به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تدوین شده است،گفت: بر همین اساس تا پایان مرداد ماه بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات با هدف حفظ اشتغال و تامین هزینههای صاحبان مشاغل آسیب دیده پرداخت خواهد شد.

محمد علی خادمی با اشاره به شرایط موجود حمایت از واحدهای آسیبدیده از کرونا را باید شدت بخشیم، افزود: در حال حاضر رانندگان مسافری درون و برون شهری خویش فرمای بیمه پرداز و فعالان اقتصادی که در سامانه «کارا» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبتنام کرده اند در اولویت پرداخت تسهیلات بانک شهر قرار دارند.

از ابتدای سال جاری تاکنون واحدهای تولیدی و شرکت های خدماتی با هیچ مانعی برای دریافت تسهیلات از شعب بانک شهر مواجه نبود و نخواهند بود.

ارائه تسهیلات متنوع به واحدهای تولیدی جهت افزایش و گسترش تولید ، مساعدت با واحدهای آسیب دیده و جلوگیری از عدم تعطیلی این واحدها و پرداخت تسهیلات مجدد جهت راه اندازی و رونق این واحدها و اشتغال پایدار از جمله سیاست های اعتباری بانک شهر در سال جاری است .

 

 

فرآیند پروندههای اعتباری بانک توسعه تعاون با سامانه سدرا

معاون عملیات بانکی بانک توسعه تعاون گفت: پیادهسازی سامانه سدرا (سامانه داخلی رتبهبندی و اعتبار سنجی مشتریان) موجب تسریع فرآیند بررسی و تصویب پروندههای اعتباری بانک توسعه تعاون گردیده است.

حسن شریفی معاون عملیات بانکی بانک توسعه تعاون در جلسه کمیته فرعی اعتباری بانک اظهار داشت: تسریع در بررسی و تصویب پروندههای اعتباری با بهرهمندی از سامانههای اعتبار سنجی میسر است، ازاینرو راهاندازی سامانه سدرا با اتکا به دانش بومی بانک توسعه تعاون گامی مهم و تأثیرگذار در پیشرفت فرآیند بررسی پروندهها بوده است. استقرار سامانه سدرا بهعنوان سامانه رتبهبندی مشتریان طی سالهای اخیر توسط ارکان اعتباری در سراسر کشور مورداستفاده قرارگرفته است و وضعیت متقاضیان تسهیلات را بر اساس دو شاخص مرتبط با توان مشتری در بازپرداخت دیون تعهد و میل به پرداخت از سوی مشتری، موردبررسی قرار میدهد. حسن شریفی معاون عملیات بانکی بانک توسعه تعاون اهتمام به توسعه دانش اعتبار سنجی میان همکاران از طریق بهبود عملکرد سامانه سدرا در بانک را اقدامی ستودنی دانست و همچنین خاطرنشان کرد: این سامانه با توجه به ظرفیت استفاده در سطح نظام بانکی کشور بهعنوان یک محصول کاربردی بانک توسعه تعاون قابلعرضه به شبکه بانکی جهت اعتبار سنجی مشتریان میباشد.

فروش قسطی کالای با کیفیت داخلی
در ٨٨٧ فروشگاه با «همیاران سپهر»

تعداد فروشگاههای طرف قرارداد بانک صادرات ایران برای خرید کالای داخلی در طرح «همیاران سپهر» به ٨٨٧ فروشگاه رسید.
به گزارش تجارت از روابطعمومی بانک صادرات ایران، تعداد فروشگاههای طرف قرارداد بانک صادرات ایران برای خرید کالای داخلی در طرح «همیاران سپهر» بانک صادرات ایران به ٨٨٧ فروشگاه رسید و متقاضیان میتوانند در قالب عقد مرابحه (اقساطی)، تا سقف ٥٠٠ میلیون ریال از کارت اعتباری «همیاران سپهر» بانک صادرات ایران محصولات داخلی باکیفیت خریداری کنند.
در این طرح که با انگیزه کمک به تولید و تسهیل فروش اعتباری محصولات داخلی با کیفیت و بالا بردن قدرت خرید مردم توسط بانک صادرات ایران عملیاتی شده، اسامی فروشگاهها و نمایندگیهای جدید شرکتها و کارخانجات تولیدی طرف قرارداد با این بانک بهروزرسانی شده و دامنه انتخاب هموطنان برای استفاده از تولیدات مرغوب داخلی و بهرهمندی از تسهیلات بانک صادرات ایران گستردهتر شده است.
شرکتهای تولیدی و عرضهکنندگانی در این طرح امکان مشارکت دارند که دارای چرخه توزیع متمرکز شامل فروشگاهها و مراکز فروش متعدد باشند. اعتبار کارتهای اعتباری «همیاران سپهر» سه ماهه بوده و بازپرداخت تسهیلات آن حداکثر ٣٦ ماهه با نرخ سود ١٥ و ١٨ درصد خواهد بود. متقاضیان میتوانند با مراجعه به نمایندگیهای بیش از ٣٧ شرکت تولیدی داخلی طرف قرارداد، مراجعه مستقیم به شعب یا سایت بانک و شرکت، ضمن اطلاع از شرایط برخورداری از مزایای کارت اعتباری «همیاران سپهر»، درخواست خود را به بانک ارائه کنند.

در دوره شیوع کرونا، همه نگاه ها
به سمت نظام بانکی

معاون شعب بانک ملی ایران با بیان این که شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها را با چالش های جدی مواجه کرده است، گفت: در شرایط اقتصادی کنونی، همه نگاه ها به سمت نظام بانکی است و بانک ملی ایران نیز در این حوزه وظایف مهمی بر عهده دارد. حسن مونسان در جمع کارکنان شعبه مرکزی این بانک با اشاره به این که حدود ۹۰ درصد تامین مالی در کشور ما توسط بانک ها انجام می شود، ادامه داد: شرایط اقتصادی کنونی کار را برای بانک ها هم سخت کرده است، بنابراین همه ما باید به دنبال راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت موجود باشیم.

منابع انسانی بانک ملی ایران بسیار غنی است و می تواند با راهکارهای ابتکاری، بیشترین اثربخشی را در اقدامات خود داشته باشد.

مونسان همچنین با تاکید بر اینکه ارزیابی عملکرد شعب باید بر اساس شاخص های واقعی باشد، خاطرنشان کرد: همه ارکان بانک باید در راستای یک هدف حرکت کنند و این هدف چیزی جز استراتژی کلان مصوب نیست.

مدیر امور شعب مستقل بانک نیز در این جلسه با بیان این که اصلاح ساختار مالی بانک به تفکر جدید نیاز دارد، گفت: این روند از کارکنان پشت باجه در شعب آغاز می شود.

پیشرفت ۸۸ درصدی
در سامانه ساجام بانک مسکن

رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن از تحقق پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در سامانه ساجام این بانک خبر داد.

اسحق خاکی گفت: سامانه نرم افزاری ساجام یا همان سامانه جامع اداره مهندسی و املاک، مشتمل بر برنامه های نرم افزاری برای دسترسی به آمار تحلیلی، پایش امور عملیاتی و دسترسی به داشبورد مدیریتی با هدف مدیریت یکپارچه در حوزه مهندسی واملاک و همچنین کاهش هزینه ها و بهینه یابی در تخصیص هزینه ها در حوزه های تصمیم گیری،برنامه ریزی،طراحی واجرا است.

بنابر اعلام وی تا پایان سال ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی مجموعه نرم افزارهای این سامانه مشتمل بر ۱۰ نرم افزار کلیدی سامانه به طور میانگین ۸۸ درصد بوده است.

این سامانه امکان دسترسی به اطلاعات کلیدی مربوط به املاک در اختیار بانک را فراهم می کند و منجر به ارتقا و بهبود فعالیت های اداره کل ساختمان در این زمینه می شود

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران نقش هنرمندان را در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار دانست که با داشتن چنین نقشی می توانند در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور موثر باشند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، دکترسیدمحمد کریمی در مراسم رونمایی از پوستر "نخستین جشنواره فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه"، نگاه هنرمندان به جامعه را به دلیل اقداماتشان، دقیق تر از اقشار دیگر جامعه دانست و افزود: هنرمند چه بخواهد و چه نخواهد با شهرت، محبوبیت و مقبولیتش تبدیل به الگوی بخشی از جامعه خواهد شد که همین شهرت مسئولیت هنرمند را در قبال جامعه مضاعف می کند. وی با تاکید بر اینکه بیمه پیام آور آسایش و آرامش برای جامعه است، ادامه داد: هنرمند به واسطه نگاه دقیق تر و حساس تر به موضوعات در جامعه پیشرو بوده و می تواند در زمینه های مختلف اعم از اقتصادی, اجتماعی و ...اثر گذار ظاهر شود، طرح پرسش کند و با هنر خود به پرسش پاسخ دهد به همین دلیل شناخت هنرمندان از بیمه می تواند باعث گسترش صنعت بیمه در کشور شود. وی همچنین بر نیاز بیمه به فرهنگ سازی و نقش هنرمندان در فرهنگسازی و اهمیت تولیدات هنری در ارتقای فرهنگ بیمه در میان مردم تاکید کرد. دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران اقدامات فرهنگی در زمان ریاست دکتر سلیمانی بر بیمه مرکزی را بسیار خوب دانست و خاطرنشان کرد: سندیکای بیمه گران آمادگی هرگونه کمک به برگزاری مطلوب این جشنواره را دارد. دکتر مجید مشعلچی فیروز آبادی مدیرعامل بیمه کوثر نیز با اشاره به اینکه متاسفانه ضریب نفوذ بیمه در ایران نسبت به ضریب جهانی بسیار کمتر است، تصریح کرد: می توان با نهادینه سازی فرهنگ بیمه به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک کرد. وی با بیان اینکه اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه دهد نخستین جشنواره فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه در آذرماه آینده بصورت حضوری برگزار خواهد شد، گفت: در غیراینصورت زیرساخت های برگزاری آنلاین و غیرحضوری این جشنواره مهیا شده است. در پایان این مراسم از پوستر نخستین جشنواره فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه با حضور دکتر غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی، دکتر سیدمحمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و دکتر مجید مشعلچی فیروزآبادی مدیرعامل بیمه کوثر و هنرمندان حاضر در جلسه رونمایی شد.

در جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه مدیرعامل بیمه کوثر توسعه فرهنگ بیمه را در گرو مسئولیتپذیری همه اقشار جامعه دانست و گفت: جذب هنرمندان و تولید آثار هنری در صنعت بیمه یکی از راهکارهای فرهنگسازی، توسعه فرهنگ بیمه و در نهایت افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه است.

مجید مشعلچی فیروزآبادی اظهارکرد: دغدغه بیمه را باید به مساله جدی کشور مبدل کنیم تا اطمینان و آرامش در جامعه حکمفرما شود. وی تاکیدکرد: امید است با همکاری جامعه هنرمندان و فعالان بیمهای و نیز ایجاد اتاقهای فکر، بسترهای نهادینه شدن بیمه در جامعه فراهم شود.

مدیرعامل بیمه کوثر اقتصاد، عملکرد شرکتهای بیمه و فرهنگ بیمه را سه عامل موثر در افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه دانست و خاطرنشانکرد: با ایجاد زیرساختهای لازم و ارایه پوششهای بیمهای براساس نیاز عموم جامعه و در نهایت ایجاد آرامش و رضایت مردم این امر محقق میشود.

فعالان این عرصه با ارایه پوششهای مناسب و بهرهمندی از مدیریت ریسک میتوانند با ارایه برنامههای پیشگیرانه برای کاهش دغدغه مردم و همچنین با فعالیت بهصورت برخط در تسهیل و تسریع خدمترسانی به ذینفعان نقش موثری را ایفا کنند.

وی افزود: این جشنواره با اهدافی همچون آشنا کردن عموم مردم با موضوع بیمه، اطلاعرسانی درخصوص فعالیتها و خدمات بیمه،
اطلاعرسانی و ارایه راهکارهای زندگی بهتر از زمان تولد تا پیری، تبدیل ایران به پایگاه فیلمهای مرتبط با مسایل بیمه و حمایت از افراد در رویارویی با حوادث طبیعی و غیرمترقبه، استفاده از جایگاه هنر در پرداختن به موضوع بیمه، تولید آثار فاخر و اثرگذار در زمینه بیمه با هدف زندگی بهتر و مبحث کرونا
برگزار میشود.

مدیرعامل بیمه کوثر گفت: این جشنواره در سه بخش حرفهای، مردمی و ویژه و در رشتههای فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، نماهنگ، انیمیشن کوتاه، فیلم و عکس موبایلی آذر سال ۹۹ به مدت سهروز در تهران برگزار میشود.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه تا پیش از دولت تدبیر و امید حدود یک میلیون نفر از جمعیت روستایی از شبکه آب پایدار برخوردار بودند، گفت: تاکنون هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از روستاییان در این دولت از شبکه آب پایدار بهرهمند شدند که تا پایان دولت دوازدهم به ۱۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.رضا اردکانیان در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان ساخت: تعدادی روستا در مناطق مختلف کشور هم وجود دارند که هنوز مشکلاتی دارند و تامین آب آنها به شکل پایدار نیست و میبایست به روشهای مختلف برای آنها تامین آب شود.وزیر نیرو گفت: برخی از روستاها هستند که حتی مصارف دامیشان را ناچار باید از طریق آبرسانی سیار تامین کرد که در حال انجام است و اقدام مهمی که برای سرعت دادن به طرحهای آبرسانی روستایی صورت گرفته یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی است.

وزیر نفت با بیان اینکه ما به کمک و حمایت کمیسیون صنایع و معادن نیاز داریم، افزود: نفت صنعت است و میتواند در توسعه صنعتی کشور نقش محرک جدی داشته و برای تکمیل زنجیره ارزشی پتروشیمی موثر باشد.به گزارش خانه ملت، بیژن زنگنه درباره برخی شائبهها مبنی بر مخالفت وزارت نفت با عرضه سهام پالایشگاهها در بورس تحت عنوان ETF عنوان کرد: وزارت نفت با ارائه سهام پالایشگاهها در بورس نه تنها مخالف نیست بلکه موافق نیز است.عضو کابینه دوازدهم ادامه داد: در ابتدا قرار بود این سهام به صورت ETF عرضه شود سپس به عرضه بلوکی تغییر کرد. وزارت نفت با عرضه سهام پالایشگاهها در بورس با هر روشی موافق است.زنگنه در پاسخ به این پرسش که جلسات سران قوا چه میزان در رفع مشکل فروش نفت در شرایط تحریم موثر است؟ توضیح داد: این جلسات حتما میتواند در کمک به عبور از شرایط سخت موثر باشد.

رشد یازده درصدی مصرف برق صنایع
در سال جهش تولید

سخنگوی صنعت برق گفت: امسال تاکنون میزان مصرف برق صنایع با رشد یازده درصدی همراه شده است، درعین حال بخش کشاورزی نیز افزایش چهار درصدی دارد.بهگزارش وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی افزود: مصرف بخش کشاورزی امسال چهار درصد رشد یافته است و برنامههای مدیریت بار در قالب ۲۹۶ هزار تفاهمنامه و بدون خدشه به روند تولید، با موفقیت اجرا شده است.سخنگوی صنعت برق توضیح داد: توسعه شبکهها و به مدار آوردن دو هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه از اقدامهای صنعت برق برای گذر از پیک تابستان ۹۹ است .رجبی مشهدی گفت: افزایش ظرفیت نیروگاهی سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد و نباید مسایل را با گرانترین روشها حل کرد از این رو در قالب برنامههای مدیریت بار، امسال ۲۹۶ هزار تفاهمنامه را با بخشهای صنعتی، کشاورزی و تجاری برای کاهش مصرف در ساعات اوج بار که ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساعت در سال را شامل میشود، به امضا رسید و خبر خوب رشد مصرف برق بخشهای تولیدی کشور در سال جهش تولید است که در بخش صنایع بزرگ با ۱۱ درصد و در بخش کشاورزی با ۴ درصد افزایش همراه شده است.

شیوه سهمیه بندی بنزین
همچون گذشته است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تازگی از تهیه طرحی در مجلس به منظور تغییر در شیوه سهمیه بندی بنزین خبر داد که طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تا کنون این طرح مصوب و ابلاغ نشده است.در طرحی که مجلس طراحی کرده است، پیشنهاد شده که سهمیه بنزین به جای خودروها به افراد خانواده ها تخصیص داده شود. در این طرح پیش بینی شده به هر فرد از جامعه ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق گیرد. همچنین پیشبینی شده که سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند، تهیه شود.در این راستا فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به ایسنا گفت: در حال حاضر شرایط تخصیص سهمیه بنزین همچون گذشته است و اگر هیات دولت تصمیم جدیدی در این رابطه اتخاذ کند پس از تصویب، ملزم به اجرای آن هستیم.

مدیرعامل پالایشگاه تهران مطرح کرد؛

گروه انرژی: مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با اشاره به اینکه اکنون روزانه هفت میلیون لیتر بنزین پاک در این پالایشگاه تولید می شود، گفت: با اجرای طرح تبدیل کاتالیستی نفتا علاوه بر افزایش کیفیت بنزین تولیدی به یورو ۵، ظرفیت تولید نیز به ۸.۵ میلیون لیتر میرسد.

به گزارش ایلنا، حامد آرمانفر در نشست خبری با بیان اینکه شرکت پالایش نفت تهران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فرآورده در کشور است اظهار داشت: خوراک این مجموعه از طریق دو خط لوله ۲۴ و ۲۶ اینج از حوزه نفتی جنوب تامین میشود.وی ظرفیت اسمی پالایشگاه را در ابتدای تاسیس ۸۵ هزار بشکه در روز عنوان کرد که در فاصله سالهای ۵۵ تا ۸۲ به ۱۲۰ هزار بشکه در رزو افزایش یافته است.

مدیرعامل پالایشگاه تهران در ادامه با بیان اینکه روند رو به رشد مصرف فرآوردههای نفتی و ضرورت تامین بازار داخلی منجر به ساخت و راهاندازی پالایشگاه دوم با ظرفیت صد هزار بشکه در روز شد خاطرنشان کرد: در سال ۸۲ با انجام برخی تغییرات ظرفیت اسمی پالایشگاه نیز به ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

وی مجموع ظرفیت اسمی واحدهای تقطیر را ۲۳۰ هزار بشکه پالایش نفت خام در روز عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۲۵۰ هزار بشکه در روز پالایش میشود.وی همچنین به واحد کاهش گرانروی اشاره و تصریح کرد: این واحدها مجموعا با ظرفیت ۳۹ هزار بشکه در روز وظیفه کاهش گرانروی ته مانده برج تقطیر در خلا را به منظور تولید فرآورده نفت کوره به عهده دارد که طی آن فرآوردههای گاز سوختی نفتا با درجه آرامسوزی پایین و نفت کوره حاصل میشود.

آرمانفر با اشاره به واحدهای فازیابی گاز مایع گفت: در این واحدها با ظرفیت اسمی ۱۴ هزار و ۷۰۰ بشکه در رزو گاز مایع از جریانهای گازی و مایعات سبک تولیدی واحدهای تقطیر در اتمسفر تبدیل کاتالیستی آیزوماک ایرومریزاسیون که شامل مخلوطی از هیدروکربنهای متان، اتان، پروپان و تنتان است.

تولید هفت میلیون لیتر در روز بنزین پاک

وی با بیان اینکه پالایشگاه تهران به دلیل مجاورت با پایتخت اهمیت دو چندانی دارد گفت: در حال حاضر هفت میلیون لیتر در روز بنزین پاک تولید میشود که در آینده با شروع واحد سی سی آر بنزین پاک تبدیل به یورو میشود و با استاندار یورو ۵ توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: گازوئیل تولیدی پالایشگاه به لحاظ استاندارد از سایر پالایشگاهها جلوتر است واحد تصفیه کننده ساخته شده و محصول تولیدی از استاندارد بالایی برخوردار است.

تهدید امنیتی شدیم

مدیرعامل پالایشگاه تهران با بیان اینکه محیط پالایشگاه از نظر فیزیکی پرخطر است خاطرنشان کرد: علیرغم تدابیر ایمنی ممکن است اتفاقاتی نیز رخ دهد ضمن اینکه اخیرا به لحاظ امنیتی نیز تهدید شدهایم. تمام این موضوعات وظیفه ما را سختتر و حساسیت را دوچندان میکند.وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم متاسفانه در جامعه جو ناامیدی را شاهد هستیم افزود: با توج به اضافه شدن کرونا به وضعیت کنونی باعث دامن زدن افسردگی در سطح جامعه شده که نیازمند تزریق امید هستیم.

وی با بیان اینکه ما با انجام تمهیدات شدید بهداشتی اولین شرکت پالایشی بودیم که در زمان کرونا اورهال انجام دادیم گفت: در شرایط اورهال یک واحد عملیاتی تعطیل میشود و ممکن است هزار کارگر خارج از استان دعوت شود بنابراین به دلیل تراکم نیروی کار ریسک زیادی را تحمل میکنیم اما با رعایت موازین بهداشتی مورد خاصی نداشتیم.

وی درباره افزایش سرمایه شرکت پالایش نفت تهران تصریح کرد: سرمایه فعلی شرکت ۴۴ میلیون ریال است که با ۷۰ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته با مبلغ ۳۱ میلیون ریال به ۷.۵ میلیارد تومان رسیدهایم.

آرمانفر درباره موضوع عرضه دارا دوم و مباحثی که سازمان خصوصی سازی در این رابطه مطرح کرده بود توضیح داد: در این زمینه بین وزارت نفت و اقتصاد هماهنگی وجود دارد بنا بر این است که درصدی از سهام شرکتهای نفت تهران ، اصفهان و تبریز بر اساس نظر سازمان خصوصی سازی در دارا دوم عرضه شود که دیروز اعلام شد به صورت بلوکی و ۱۵ درصد عرضه باشد و قیمتها نیز بالاتر از ارزش بورس باشد.

مدیرعامل پالایشگاه تهران در ادامه گفت: پروژه CCR در حال مناقصه است و به سمتی میرود که وا حد احداث شود پنج شرکت در مناقصه پاکات ارائه کردهاند و در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

وی درباره پروژه سیراف بیان کرد: در حال حاضر پالایشگاه تهران واحدهای CCR و RCD را با سرعت اجرا میکند اگر این پروژهها نبود قطعا سیراف برای ما جذاب بود در هر حال سیراف را در اولویت بعدی قرار دادهایم.

احتمال بروز حادثه مشابه بیروت صفر است

آرمانفر درباره احتمال وقوع حادثهای مشابه بیروت در پالایشگاه تهران گفت: ما تهدیدات زیادی داشتهایم به طور کلی در این زمینه جلسات زیادی در حوزه پدافند غیرعامل و HSE برگزار کردیم به طور مرتب مانور برزار میکنیم و همکاری د ائمی بین سازمانهای امدادرسان و شهرداری صورت میگیرد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: به رغم تحریم و تلاشهایی که داشتهایم همواره تهدید نیز میشویم مبنی بر اینکه تابستان داغ راهاندازی میشود اما این اطمینان را میدهیم که اتفاقی رخ نخواهد داد به لحاظ امنیت و ایمنی استانداردهای خاص خودمان را داریم و محافظت صورت میگیرد.

وی ادامه داد: ما تجارب جنگ و بمباران پالایشگاهها را داشتیم در زمان حریق و آتش سوزی مخازن پروتکلهایی داریم مبنی بر اینکه مخازن کناری خنک میشوند که آتش تسری پیدا نکند اما در هر حال حریق در نفت اجتنابناپذیر است.

وی درباره آلودگی اراضی کشاورزی با نفت گفت: تمامی مسیرهای زیرزمینی نمونهبرداری شده و مشخص شده که آلودگی ناشی از بنزین یورو بوده که جزو محصولات پالایشگاه تهران نیست و مربوط به انبار ری و خط
لوله است اما با این حال ما تعدد زیادی چاه گمانهزنی حفر کردیم که میزان هیدروکربنها را بررسی کنیم با حفر چاهها ۳۰ متر مکعب مواد استخراج کردیم و اکنون چیزی وجود ندارد.

وی یادآور شد: ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردیم که آب شرب باقرشهر از پروژه آوینی تامین شود وارد دو قرارداد نیز با جهاد دانشگاهی و دانشگاه تهران شدهایم
که ۳۸ حلقه چاه احداث میشود و آب زیرزمینی را استخراج مواد هیدروکربنی را جدا و آب را دوباره به چاه برمیگردانیم.