آبفای البرز پیشگام پایش وشناسایی کرونا

آبفای البرز پیشگام راه اندازی سامانه شناسایی وپایش ویروس کرونا درآب وفاضلاب به روش PCR RT-Qدرکشور شد. مهندس مهدی زاده مدیرعامل شرکت آبفای البرز با اعلام این خبرگفت: با شیوع ویروس کرونا درجهان ، پایش واندازه گیری این ویروس درشبکه های آب وهمچنین پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و ضمن ایجاد واطمینان از سلامت آب شرب وپسابی که وارد محیط زیست می شود می تواند پتانسیل مناسبی برای پیش بینی میزان شیوع بیماری دریک منطقه به دست دهد که برای سازمانهای متولی بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است.به همین دلیل آبفای البرز بعنوان اولین شرکت آب وفاضلاب بوده است که اقدام به راه اندازی روش اندازه گیری این ویروس درآب وفاضلاب کرد. وی افزود: روش PCR RT-Q (واکنش زنجیره ای پلیمرال کمی به روش رونوشت معکوس)به تشخیص مولکولی ماده ژنتیکی ارگانیسم ها درآب می پردازند ودارای ویژگیهای منحصر به فردی است .این ویژگیها،دقت وسرعت بسیار بالاتری نسبت به روشهای متداول آزمایشگاهی داشته وموجب هوشیاری وآمادگی بیشتر مسئولان کنترل کیفی وبهداشت آب می شود.

 

کشف ۱۱۰ ماینر استخراج بیت کوین طی یک هفته در خوزستان

با تلاش های صورت گرفته در هفته اخیر دو مزرعه غیر قانونی استخراج ارز دیجیتال در ایذه و امیدیه کشف و ضبط گردید.

علی خدری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان این خبر گفت، با رصد و کنترل بار شبکه توسط نیروهای عملیاتی این شرکت و بررسی های میدانی نیروهای اطلاعاتی و انتظامی شهرستان امیدیه، یک مزرعه غیر مجاز ارز دیجیتال کشف و ۲۲ دستگاه ماینر توقیف گردید.

علی خدری با اشاره به کشف ۸۸ ماینر در ایذه و افزایش کشفیات طی یک هفته به ۱۱۰ دستگاه غیرمجاز اظهار داشت؛ در ماه های گرم سال و پیک بار شبکه فعالیت های بدون مجوز این قبیل واحدها منجربه تحمیل اضافه بار و ناپایداری شبکه و به دنبال آن موجب ایجاد و تشدید خاموشی ناخواسته به مردم می گردد لذا این شرکت در راستای جلوگیری از سواستفاده احتمالی افراد سود جو و حفظ حقوق مردم، تمهیدات و اقداماتی از قبیل پایش و رصد شبکه توزیع برق، بررسی بار لحظه ایی و میزان مصرف برق در دوره های زمانی مختلف و همچنین بازرسی های حضوری کارشناسان برق شهرستان را بصورت گسترده در دستور کار خود قرار داده است.

حمایت مسئولان جهاد دانشگاهی
از توسعه فناورانه استان البرز

مدیران و مسئولان سه مجموعه جهاد دانشگاهی مستقر در استان البرز بر کمک به توسعه فناورانه استان البرز تأکید کردند. به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز، در دیدار با مهندس فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز که به مناسبت سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی انجام شد، با اشاره به ظرفیتهای موجود در استان و توانمندیهای جهاد دانشگاهی در حوزههای مختلف علمی، آموزشی، صنعتی و ... آمادگی خود را برای کمک همه جانبه به توسعه فناورانه استان البرز اعلام کرد.

مهدی عباسی «کارخانه فناوری البرز» را یکی از اقدامات خوب در حال اجرای استان برشمرد و گفت: البرز به چنین ساز و کاری نیاز بسیار شدیدی دارد و با توجه به علاقه بسیار زیاد استاندار محترم البرز به راهاندازی کارخانه فناوری میتوان به آینده این طرح امیدوار بود.

عباسی ضمن برشمردن ظرفیتها و ویژگی های مجموعه پارک علم وفناوری البرز ، همکاری پارک البرز با جهاد دانشگاهی البرز را مهم و بر آن تاکید نمود.

در ادامه رئیس جهاد دانشگاهی البرزهم ضمن اعلام آمادگی برای کمک به پیشبرد اهداف مجموعه پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی گفت: البرز به درستی قطب علم و فناوری کشور معرفی شده و در این زمینه آمادگی ارائه هر گونه کمکی را داریم.

مهندس فیروزی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای اصلی جهاد دانشگاهی البرز در بخش پژوهش، حوزه علوم انسانی است اما علاوه بر آن در بخش صنعت هم به دنبال ایجاد فضایی مناسب برای استان هستیم.

پرداخت ٢٤میلیاردتومان ازمطالبات
مراکز درمانی گلستان

مدیرکل بیمه سلامت گلستان:۲۴میلیاردتومان ازمطالبات مراکز درمانی گلستان پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت:حدود۲۴میلیاردتومان ازمطالبات مراکزدرمانی گلستان پرداخت شد.مهردادکمانگری درخصوص تشریح آخرین وضعیت پرداختی مطالبات مراکزدرمانی گلستان اظهارکرد:باعنایت به شرایط حساس کنونی وتاکیدبرلزوم حمایت های همه جانبه دستگاههاازحوزه سلامت طی روزهای گذشته بخشی ازمطالبات مراکزدرمانی استان پرداخت شد.کمانگری بیان کرد:درهمین راستا۲۳میلیاردو۹۲۹میلیون تومان ازمطالبات موسسات تشخیصی ودرمانی اعم ازدانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های دولتی غیردانشگاهی وبخش خصوصی استان به حساب آنهاواریزشد.وی افزود:پرداخت به موقع مطالبات موسسات تشخیصی ودرمانی طرف قرارداددرراستای رضایتمندی بیمه شدگان وموسسات تشخیصی ودرمانی طرف قرارداداست.

تکمیل پروژه محور سامن - بروجرد
به ١٥ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان به همراه سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان از پروژههای این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژهها قرار گرفت.

داریوش حسینی در حاشیه بازدید از محور سامن - بروجرد این پروژه را یکی ازطرحهای اولویت داراستان دانست و گفت: طول مسیر این محور حدود ۱۵ کیلومتر است که شش کیلومتر آن زیربار ترافیک رفته است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی قطعه دوم این مسیر افزود: برای ۹ کیلومتر باقیمانده در قطعه دوم تا کنون مبلغ سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده و ۱۵ ميليارد تومان جهت تكميل عمليات اجرايي مورد نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان اذعان کرد: این محور از نقاط حادثه خیز بوده و تکمیل آن مورد تاکید و حمایت استاندار همدان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان همدان باید جزء استانهای پیشرو دربحث جادههای ایمن و بزرگراهها باشد و امیدواریم با ایمن سازی کلیه راههای کشور شاهد حوادث ناگوار و تصادفات در راهها نباشیم.

 

بازدید از اسکلههای گردشگری و
موج شکنهای مردمی غرب هرمزگان

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و هیئت همراه با حضور در غرب هرمزگان از بندر مقام، بندر نخیلو و بندر چارک به صورت میدانی بازدید و از بخشهای مختلف این بنادر بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسایل پیش روی صیادان و لنج داران این مناطق قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه،«علی رضا محمدی کرجی ران» مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این بازدید گفت: توجه هرچه بیشتر به بنادر کوچک موجب می شود تا این بنادر بتوانند با کیفیت خوبی در بخش حمل و نقل دریایی نقش آفرینی کنند، مسئلهای که موجب میشود به مرور زمان و متناسب با تقاضاهای موجود، کشتی توسعه بنادر کوچک در کانال رونق و شکوفایی اقتصادی قرار گیرد.

محمدی کرجی ران عمل به مسئولیتهای اجتماعی، توسعه زیرساخت های اقتصاد دریامحور و رونق بخشی به بنادر کوچک در غرب این استان را از جمله برنامههای اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برشمرد و تصریح کرد: با تمام توان برای محققشدن توسعه بندر و رشد اقتصادی منطقه غرب هرمزگان و مرتفع شدن مشکلات صیادان، لنج داران، اسکلههای گردشگری و موج شکنهای مردمی تلاش خواهیم نمود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد:

تجارت استان بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بخش خصوصی افزون بر ۹۰۰ میلیارد تومان در طرحهای توسعهای مجتمع بندری نگین (بوشهر) سرمایهگذاری میکند. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمندزاده در تشریح این خبر اظهار داشت: در این زمینه برنامههای زیست محیطی در اجرای پروژههای بندری در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی بیان کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت ۴۵۰ هکتار طراحی شده که اکنون عملیات ساخت اسکله، پایانهها و زیرساختهای بندری در ۱۹۰ هکتار آن اجرا شده است.

ارجمندزاده ادامه داد: اکنون ۵ درصد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور از بوشهر انجام میشود که با تکمیل مجتمع بندری نگین این میزان به ۱۶ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با تکمیل مجتمع بندری نگین حجم تخلیه و بارگیری بندر بوشهر به میزان ۱۱ درصد افزایش پیدا میکند.

ارجمندزاده اظهار داشت: عملیات اجرایی این مجتمع بندری در سال ۱۳۹۳ با حضور رئیس جمهور آغاز و اکنون بخشهای از آن تکمیل شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرحهای بندری در جزیره نگین بوشهر افزود: تاکنون افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان در اجرای طرحهای بندری هزینه شده که تا تکمیل شدن آن اجرای طرحها ادامه دارد.

ارجمندزاده همچنین از اجرای طرحهای زیربنایی در جزیره نگین خبر داد و بیان کرد: تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین بوشهر شامل ساخت معابر، شبکه آبرسانی، برقرسانی دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با تاکید بر نقش مهم مجتمع بندری نگین در افزایش تخلیه بارگیری کالا، رونق اقتصادی و اشتغالزایی تصریح کرد: با تکمیل پروژهها در این مجتمع بندری زمینه پهلوگیری کشتیهای پهن پیکر با ظرفیت ۵۰ هزار تنی فراهم میشود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این اداره کل موفق به کسب نشان گواهینامه استقرار سیستم مدیریت انرژی در بنادر بوشهر، گناوه و دیلم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمندزاده روز دوشنبه در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای توانمند سازی خود اقدام به طراحی و پیاده سازی یک سیستم مدیریت منطقی مصرف حامل های انرژی و بهبود مداوم عملکرد انرژی در سه بندر بوشهر، گناوه و دیلم کرده است.

وی بیان کرد: جهت اجرای بهینه و اثربخش فعالیت های متناظر این سیستم، استاندارد ISO ۵۰۰۰۱:۲۰۱۸ با محوریت واحد مدیریت انرژی (تحت نظارت واحد برق و تاسیسات) در بنادر هدف طرح استقرار یافته است.

ارجمندزاده ادامه داد: این ساختار وظیفه طراحی، پیاده سازی، اجرا و نگهداشت سیستم مدیریت انرژی شامل مصرف، استفاده و بازدهی انرژی را بر عهده دارد.

وی گفت: استقرار موفق سیستم مدیریت انرژی از فرهنگ بهبود عملکرد انرژی (که وابسته به تعهد همه سطوح سازمانی بویژه مدیریت ارشد است) پشتیبانی می کند.

ارجمندزاده عنوان کرد: این سیستم سازمان را قادر به تنظیم و دستیابی به اهداف کلان و خرد انرژی، انجام اقدامات مورد نیاز برای بهبود عملکرد انرژی و اثبات انطباق سیستم خود با الزامات استاندارد بین المللی iso۵۰۰۰۱ جهت افزایش قابلیت رقابتی و دستیابی به اهداف کلی کاهش تغییرات اقلیمی از طریق کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با انرژی میکند.

وی یادآور شد: امروزه استاندارد ISO ۵۰۰۰۱ توسط اکثر سازمانها در سراسر جهان به منظور مدیریت و کاهش مصرف و هزینه های انرژی مورد استفاده قرار می گیرد و ISO ۵۰۰۰۱ چارچوب کامل و جامعی برای پیاده سازی سیستم مدیریت انرژی (EnMS) در سازمان ارائه میکند.

ارجمندزاده ادامه داد: این استاندارد فرصتهای مناسبی برای سازمانها از توزیع کنندههای بزرگ تا تولیدکنندگان و کسب وکارهای کوچک، جهت انعطاف پذیری بیشتر درخصوص هزینه های سازمان و مصارف انرژی را فراهم می کند.

وی بیان کرد: اینکه سازمانی به اخذ گواهی نامه استاندارد ISO ۵۰۰۰۱ علاقمند باشد نشان دهنده تعهد ان سازمان به رعایت مقررات و معیارهای مصرف انرژی است که ضامن تحقق توسعه پایدار و بهبود مستمر در بهره برداری از انرژی می باشد.

ارجمندزاده افزود: استاندارد ISO ۵۰۰۰۱به سازمانها کمک می کند تا چگونگی استفاده از انواع حاملهای انرژی سازمان را مشخص و روش های واقع بینانه کاهش مصرف، آلودگی ها و هزینه ها را بکارگیری کنند.

وی گفت: این استاندارد بین المللی، علاوه بر ارائه شیوه های مدیریت انرژی و صرفهجویی در هزینهها، تعهد سازمان به کاهش اثرات زیست محیطی را نیز نشان می دهد.

ارجمندزاده عنوان کرد: علاوه بر دریافت گواهینامه اشاره شده، اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر موفق به اخذ گواهینامه های استاندارد۲۰۱۵ : ISO۹۰۰۱ و استاندارد۲۰۱۵ :ISO ۱۴۰۰۱ و ۲۰۱۵ : ISO۴۵۰۰۱ نیز شده است که این مهم نشان از تعهد این اداره کل به رعایت اصول مشتری مداری، حفظ و ارتقاء کیفیت خدمات، رعایت جنبه های زیست محیطی و ایمنی و بهداشت حرفه ای است.

مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان رباط کریم به میزبانی شهرداری رباط کریم، با حضور امام جمعه معزز، فرماندار محترم شهرستان و اعضای محترم شورای اسلامی شهر در محل فرهنگسرای معلم برگزار شد.

علی کیوانی - رباط کریم؛ مهندس اصغر پارسا، شهردار رباط کریم ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: در طول مدت ۱۰ ماهی که سکان مدیریت شهر رباط کریم را بدست گرفته ام، اگر همراهی خبرنگاران با نقد های تند و تیز و البته منصافانه و سازنده نبود هرگز در مسیر راه موفق نمیشدیم و این نگاه اصحاب رسانه بود که ما را به حرکت وا داشت.

شهردار رباط کریم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گلگون کفن ایرانی اسلامی، علی الخصوص شهید صارمی و دیگر شهدای خبرنگار، به اهم اقدامات انجام شده در ۱۰ ماه گذشته توسط مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: در مهرماه سال ۹۸ که با رای اعضای محترم شورای اسلامی شهر بعنوان شهردار رباط کریم معرفی شدم، شهرداری رباط کریم در آن زمان مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی بدهکار بود که در طرح انضباط مالی علاوه بر پرداخت این بدهی و سایر بدهی های متفرقه، حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از بدهی شهرداری رباط کریم را نیز مستهلک کردیم.

مهندس پارسا در خصوص ورزشگاه آلارد بیان داشت: این پروژه در حدود ۵ سال به صورت نیمه کاره رها شده بود که با تلاش همکارانم در معاونت فنی و عمرانی، در عرض ۸ ماه فاز اول آن مورد بهره برداری قرار گرفت و تقدیم شهروندان شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان از شهرک صنعتی نقره ده آستانه اشرفیه بازدید کردند . در همین راستا دکتر محمودی فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه ضمن گرامیداشت هفته حمایت از صنایع کوچک به اهمیت جایگاه و نقش صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در رونق اقتصادی پرداخت و بیان داشت : امروزه بسیاری از کشورهای دنیا به این امر پی بردهاند که واحدهای تولیدی کوچک، نقش عمدهای در اقتصاد ملی ایفا میکنند و در برخی از این کشورها چنین به نظر میرسد که اقتصاد ملی بر پایه بنگاههای اقتصادی کوچک بنا شده است. دکتر محمودی به این موضوع اشاره کرد که : با توجه به اهمیت صنایع خرد در تحقق توسعه صنعتی، مسئولیت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به عنوان متولی سیاستگذاری و توسعه صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در کشور سنگینتر شده است. رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ضمن تشکر از حضور و زحمات فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت : با تکمیل زیر ساختها و امکانات زیر بنایی در شهرکها و نواحی صنعتی و راه اندازی واحد های صنعتی، شاهد رشد اشتغال و توسعه صنعتی خواهیم بود. وی در ادامه اظهار داشت : بدون شک شهرکهای صنعتی بعنوان یکی از بازوان اصلی چرخه صنعت، تولید و اشتغال در کشور به شمار می روند. احمد علی شهیدی با تأكيد بر نقش شركت شهركهاي صنعتي به عنوان حامي و هدايت كننده صنایع کوچک خاطر نشان كرد: با توجه به ویژگیها و قابلیتهایی که استان گیلان ، به ویژه شهرکها و نواحی صنعتی استان دارند، میبایست به دنبال جذب سرمایهگذاران صنعتی باشیم، این در حالی میباشد که در حال حاضر صنایع کوچک یکی از بهترین راه حلها برای رونق اقتصاد میباشد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرزجزئیات دستورالعمل متناسب سازی حقوق مستمری بگیران را اعلام کرد و گفت:مشمولین این طرح کلیه (مستمری بگیران بازنشسته، ازکارافتاده کلی و مجموع مستمری بازماندگان) که مستمری آنان تا پایان سال ۱۳۹۸ برقرار شده، میباشند. به گزارش روابط عمومی اداره کل، مرتضی سلامی در خصوص تفاوت تطبیق این طرح افزود: به منظورارتقای سطح معیشت مستمری بگیرانی که تاریخ برقراری مستمری آنان قبل از ۱‏/۱‏/۱۳۹۹ بوده و بطور نمونه افرادی که دارای ۳۰ سال و بیشتر سابقه پرداخت حق بیمه می باشند، مقرر است تا مبلغ مستمری و مزایای جنبی آنان پس از اجرای متناسب سازی ، برای سوابق ۳۰ تا ۳۵ سال، حداقل مبلغ ۲۸.۰۰۰.۰۰۰ریال و برای سوابق ۳۵ سال و بالاتر حداقل مبلغ ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال باشد. به گفته سلامی مبلغ کسری احتمالی تا مبالغ مذکور تحت عنوان تفاوت تطبیق به مستمری بگیران مربوطه پرداخت می گردد. وی با اشاره به اینکه تاریخ اجرای متناسب سازی کلیه مشمولینی که تا پایان سال ۱۳۹۸ مستمری آنان برقرار شده است از ۱‏/۵‏/۱۳۹۹ خواهد بود، ادامه داد: میزان کمک های جنبی به منظور جبران بخشی از افزایش هزینههای زندگی و ارتقاء وضعیت معیشت مستمریبگیران، با رعایت ضوابط جاری شامل،میزان کمک هزینه مسکن به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادهکلی و بازماندگان از تاریخ ۱‏/۵‏/۱۳۹۹ماهانه مبلغ ۷۰۰,۰۰۰ ریال و میزان کمک به معیشت مستمریبگیران نیز به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادهکلی و بازماندگان از تاریخ ۱‏/۵‏/۱۳۹۹ ماهانه مبلغ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ریال تعیین شده است. مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز خاطرنشان کرد: حداقل مبلغ متناسب سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده که امیدواریم با سعی و تلاش تمامی مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی توانسته باشیم در جلب رضایت مستمری بگیران و کلیه مخاطبان سازمان اقدامات موثری انجام داده باشیم.