رعایت ضوابط توسط استارت آپ ها بیمه

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی با ابلاغ بخشنامه ای به شرکت های بیمه، بر لزوم رعایت ضوابط همکاری عرضه کنندگان محصولات بیمهای با بازاریابان برخط (آنلاین) تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ، مهرداد رضایی مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی در این بخشنامه آورده است، نظر به گزارشات واصله مبنی بر تخلف برخی نمایندگان شرکت های بیمه در نحوه همکاری با شرکت های موسوم به استارت آپ بیمه، ضمن تأکید بر لزوم اجرای مقررات و ضوابط مربوط به انعقاد قرارداد همکاری عرضه کنندگان محصولات بیمهای با بازاریابان برخط، ضروری است با نمایندگان متخلف در این حوزه که بعضاً اقدام به واگذاری نام کاربری و رمز عبور خود به استارتاپ های بیمه ای نموده و باعث ایجاد فضای بی اعتمادی در صنعت بیمه می شوند، برخورد قانونی صورت پذیرد .

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی ادامه داد: طبق این بخشنامه بازاریابان برخط محصولات بیمه باید مجوزهای لازم را از نهادهای ذی صلاح در حوزه تجارت الکترونیک مانند "ای_ نماد" از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سامان دهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده باشند.

 

تشریح برنامه های آتی بیمه آسیا تا ١٤٠٠

برگزاری موفقیت آمیز مجمع سال۱۳۹۹با شناسایی ۷۰۰ریال سود و تخصیص۳۵۰ریال به سهامداران ،تداوم توفیق بزرگترین بیمه خصوصی کشور تا مجمع سال۱۴۰۰ را تثبیت کرد. مسعود بادین، مدیرعامل بیمه آسیا با اظهار امیدواری نسبت به تداوم موفقیت های بیمه آسیا در سال ۱۳۹۹، گفت: تولید ۷۵ هزار میلیارد ریال حق بیمه در پایان سال ۱۳۹۹ یک برآورد علمی و حرفه ای است که با تدابیر مدیریت ارشد و همت و تلاش خانواده بزرگ بیمه آسیا محقق خواهد شد. وی عرضه محصولات جدید بیمه ای را ضروری دانست و اظهار داشت: بررسي و اجراي طرح هاي تحقيقاتي و محصولات جديد و پشتيباني از طرح هاي جديد بيمه اي با همکاری بین رشته ای مدیریت های فنی و اهتمام کارشناسان، از برنامه های بیمه آسیا در سال ۱۳۹۹ است. وی ارتقای سطح توانگري و تقویت شبکه فروش را یکی از اولویت های برشمرد و بیان داشت: با استقرار نظام و استاندارد هاي مرتبط با امور مشتريان ، توسعه محصولات با شناسايي نياز مشتريان و ايجاد مزيت رقابتي در بازار و گسترش و ارتقای مسيرهاي ارتباط با مشتري و جايگاه مشتري و رسيدگي به شکايات، امیدواریم شاهد تحولات اساسی در حوزه مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع در بیمه آسیا باشیم.

حمایت بانک آینده از صنعت گردشگری
و صنایعدستی

نشست دکتر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مدیران عامل و معاونان اعتباری بانکها، بهمنظور تقویت همافزایی بین این وزارتخانه و بانکهای مختلف کشور، با حضور دکتر فطانت مدیرعامل بانک آینده، حسین مجاهدی، معاون اعتبارات، نایبرییس هیأتمدیره، و دکتر فخریان، رییس اداره اعتبارات خرد و متوسط بانک آینده برگزار شد. در این نشست، مدیرعامل بانک آینده ضمن ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات بانک در خصوص حمایت از صنعت گردشگری و صنایعدستی، بر لزوم تقویت حمایتها از این دو حوزه تأکید کرد. فطانت با اشاره به ظرفیت بالای حوزه گردشگری داخلی، با تبیین لزوم حمایت بیشتر از حوزههای گردشگری و صنایع دستی گفت: شایسته است بانکها با استفاده جدیتر از ابزارهای مختلف بانکی و جلب مشارکت عمومی برای انجام کارهای بزرگتر در این حوزهها، حمایت نمایند.

 

با کالاکارت بانک مهر ایران تورم را دور بزنید

در شرایط کنونی اقتصاد، بانک قرض الحسنه مهر ایران با طرح کالاکارت از قدرت خرید شما محافظت ميكند. طرح کالاکارت این بانک به مشتریان اين قدرت را ميدهد كه بتوانند اثر تورمهاي آتي را بر قدرت خريد خود خنثي كنند.

در این طرح مشتری میتواند با دریافت يک کارت که حداکثر ۲۰۰ ميليون ريال اعتبار دارد، از پذيرندگان مختلف نسبت به خريد كالا يا دريافت خدمات اقدام كند. بانک مهر ایران با ارائه کالاکارت این نگرانی را برطرف کرده است. شما میتوانيد با دريافت اين كارت نسبت به خريد كالاهاي مورد نياز خود از فروشندگاني با تنوع قابل توجه اقدام كنيد.

 

فروش ویژه خدمات بیمه رازی
تا ۷۰ درصد تخفیف

در راستای ارائه خدمات ویژه به مشتریان، بیمه رازی در نظر دارد به مناسبت عیدغدیر تخفیفات ویژه ای در رشته های مختلف تا ۷۰درصد ارائه نماید. زمان تخفیفات : ۱۸ مردادماه الی ۳۱شهریورماه (عیدغدیر تا ولادت حضرت امام محمد باقر(ع)) است.

در شعب و نمایندگی های بیمه رازی در سراسر کشور منتظر حضور شما هستیم. با شماره ۰۲۱۸۱۹۴۲ با ما در تماس باشید

مدیرعامل بانک سینا :

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک سینا در دیدار با همکاران منطقه کرمانشاه، همدان و ایلام، عامل پیشرفت و تعالی بانک را سرمایه انسانی باانگیزه و بانشاط عنوان کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سینا، دکتر ایمانی مدیرعامل بانک سینا ضمن قدردانی از تلاش ها و مساعی همکاران بانک در جهت تحقق اهداف، گفت: افزایش بهره وری و تعالی و ارتقاء بانک بدون وجود سرمایه انسانی سالم و بانشاط، محقق نمی شود لذا تمام تلاش و هدف مدیریت بانک، فراهم ساختن محیطی بانشاط و بدون دغدغه فکری برای تمام همکاران ساعی، پرتلاش و سختکوش بانک است.

دکتر ایمانی مدیرعامل بانک سینا افزود: امروزه قدرت سازمانی در کنار برخورداری از سرمایه و درآمد کافی، در گرو مدیریت دانش و مشارکت دادن کارکنان در امور جاری و فعالیت های روزمره به منظور تقویت خودباوری و انگیزه آنان است که این موضوع در برنامه ریزی و سیاست های بانک، مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک سینا در ادامه، با اشاره به این که یکی از مهم ترین راه های سودآوری شعب، اعطای تسهیلات است، گفت: در این زمینه شعبی که از نسبت مصارف به منابع پایین تری برخوردارند و با اهداف فاصله دارند، باید تلاش کنند تا به حداقل نسبت مدنظر و مطلوب برسند.

دکتر ایمانی مدیرعامل بانک سینا با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت اعتباری در پرداخت تسهیلات گفت: اگرچه پرداخت تسهیلات امری مهم و ضروری برای ارتقاء جایگاه بانک و افزایش سهم بازار است اما همکاران باید دقت کافی داشته باشند که سرعت در تخصیص منابع، موضوع بهداشت اعتباری را تحت الشعاع قرار ندهد، زیرا هرگونه سهل انگاری در این زمینه می تواند هم هزینه ها را افزایش دهد و هم توان و انرژی مجموعه را صرف امور پیگیری و به نتیجه رساندن پرونده های معوق نماید.

گفتنی است، دکتر ایمانی در جریان بازدید از شعب استان کرمانشاه، دستورات لازم را برای خرید و اختصاص ملکی مناسب تر و شایسته تر جهت شعب بلوار گلها و ۲۲ بهمن کرمانشاه صادر کرد.

مدیرعامل بانک سینا همچنین در بخشی از سفر خود به کرمانشاه، در منزل مرحوم محبی رئیس شعبه مدرس کرمانشاه حضور یافت و ضمن تسلیت درگذشت این همکار ساعی و زحتمکش به همسر ایشان و طلب آمرزش برای آن مرحوم، دستورات لازم را در جهت رفع مشکلات خانواده این همکار درگذشته صادر کرد.

دکتر ایمانی مدیرعامل بانک سینا و هیات همراه شامل معاونین شعب و مناطق و مهندسی و پشتیبانی و مدیر اعتبارات به شهر ایلام و اسلام آباد غرب نیز سفر کرده و با همکاران شعب این شهرها دیدار و گفتگو کردند.

موفقیت بانک سینا در چهارمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال

در خبری دیگر روابط عمومی بانک سینا اعلام کرد، این بانک در چهارمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال که به صورت آنلاین در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، موفق به دریافت تندیس و تقدیرنامه شد.

در این دوره از ارزیابی، بانک سینا به دلیل عملکرد مناسب در حوزه بانکداری الکترونیک و تلاش برای ارتقاء زیرساخت ها و ارائه خدمات کیفی و مطلوب و همچنین انجام اقدامات مرتبط با اجرائی شدن بانکداری دیجیتال، صاحب تندیس برنزین سطح ۳ زبدگی دیجیتال و تقدیرنامه اهتمام به رهبری دیجیتال شد که مهندس دلگشاد مدیرسیستم های نرم افزاری بانک سینا به نمایندگی، آن را دریافت کرد.

جایزه ارزیابی ملی تحول دیجیتال با هدف ممیزی، ارائه بازخورد و معرفی سازمانهای پیشرو در تحول دیجیتال، طراحی و در ۳ سطح سازمانی (زبدگی دیجیتال)، ابتکار و پروژه منتخب (نوآوری دیجیتال) و فردی(رهبری دیجیتال) برگزار می شود و به ارزیابی و معرفی برگزیدگان این بخش ها می پردازد.

از جمله اهداف چهارمین دوره ارزیابی ملی
تحول دیجیتال می توان به ایجاد زمینه ای مناسب برای تبادل تجارب موفق بین سازمانها، رهبران و متخصصان این سازمان ها اشاره کرد.

گفتنی است بانک سینا اخیرا به منظور همسو شدن با تحولات فناورانه و روزآمد جهانی، پروژه به روز رسانی طرح جامع فناوری اطلاعات با رویکرد تحول دیجیتال را با همکاری تیم مشاور از دانشگاه تهران آغاز کرده و در فرایند اجرای این برنامه که ۵ ماه به طول می انجامد، سطح بلوغ دیجیتال بانک بصورت چابک ارزیابی، چشم انداز دیجیتال ترسیم و پس از تحلیل شکاف، نقشه راه پروژه ها و اقدامات بانکداری دیجیتال نیز تدوین خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه پیمانکاران ملزم به بهرهگیری از شریکان خارجی صاحب فناوری هستند، اعلام کرد که توسعه میدان ذخیرهسازی شوریجه در دستور کار است.به گزارش شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی طرح توسعه ذخیرهسازی در میدان شوریجه را یکی از برنامههای جبران کمبود گاز در شمال شرق کشور دانست و گفت: برای این منظور پس از اتمام موفقیتآمیز فاز نخست ذخیرهسازی شوریجه، فاز دوم توسعه میدان ذخیرهسازی شوریجه در دستور کار قرار گرفت.تربتی تأکید کرد: در اهمیت توسعه میدانهای ذخیرهسازی این مناطق همین بس که پیادهسازی این پروژهها شرکت گاز را از اجرای خطوط لوله جدید، بینیازی به واردات گاز را بیش از پیش تقویت میکند.معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان گفت: شرکت ملی گاز ایران هماکنون در داخل کشور از توان فناورانه قوی در فعالیتهای اجرایی چاهها و ذخیرهسازی در مخازن هیدروکربوری برخوردار است.

وزیر نیرو گفت:بر اساس وعدهای که در گذشته دادهایم، تا پایان سال ۲۵۰ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان به افتتاح میرسد.به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان افزود: تا کنون ۵۳ پروژه در این طرح به ثمر رسیده و طی ۱۴ هفته گذشته و امروز پنجشنبه ۲۳ مردادماه، با همکاری جهاد کشاورزی، ۲۳ هزار هکتار از اراضی استانهای کرمانشاه و ایلام در دشتهای مختلف سبز خواهند شد و نقش موثری در تولید مواد غذایی و اشتغالزایی خواهند داشت.وی همچنین به رودخانههای مرزی اشاره کرد و گفت: ایران از تنوع بالایی در آبریز مشترک و رودخانههای مرزی برخوردار است و اکنون ۴۷ رودخانه مرزی داریم و ۱۲ استان در موضع آبهای مرزی و مشترک هستند. از آبهای سیستان و بلوچستان گرفته تا خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، غربی، کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور از همین دسته هستند.

صرف جویی ۲ هزار مگاواتی
با تعویض کولرهای گازی فرسوده

سخنگوی صنعت برق گفت: پیش بینی می شود، با جایگزینی یک میلیون کولر گازی پربازده، ۱۶۰۰ مگاوات از بار شبکه مناطق گرمسیری کاهش یافته و حدود ۲ هزار مگاوات صرفه جویی در مصرف برق حاصل شود.به گزارش توانیر؛ مصطفی رجبی مشهدی جایگزینی یک میلیون کولر گازی پرمصرف که تا ۲ برابر بیشتر برق مصرف میکند را مبتنی بر مجوز شورای اقتصاد ذکر کرد و افزود: یک میلیون کولر گازی پربازده از سازندگان داخلی تامین و برای جایگزینی با کولرهای پرمصرف در اختیار مناطق گرمسیر جنوب کشور قرار میگیرد.سخنگوی صنعت برق هزینه تعویض این کولرها برای مشترکان را یک سوم قیمت تمام شده ذکر کرد که مابقی آن از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، از سوی شرکت توانیر و دولت پرداخت میشود و هدف آن کاهش بار سرمایشی و تلفات مربوط به این بخش است.

جهش تولید و فروش شرکت صنایع تجهیزات نفت و خودکفائی در تحریمها

مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت گفت :در راستای سیاستهای وزارت نفت و خودکفائی کشور در سال جهش تولید، گامهای موثری در تولید، فروش و تامین تعهدات برداشته ایم.به گزارش ایلنا از شرکت صنایع تجهیزات نفت، حسن وفائی تاکید کرد: برای نخستین بار در کشور و بدون هیچگونه کمک از شرکتهای خارجی نسبت به طراحی، مهندسی و ساخت نمونه شیرهای کنترلی مورد نیاز کارفرمایان حوزه نفت اقدام نمودیم که با اجرای این پروژه از واردات شیر کنترلهای مذکور بی نیاز گردیده و از خروج ارز از کشور جلوگیری مینماید.وی با اشاره به رشد ۸۰ درصدی تولید سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۵۰ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل و رشد ۱۸۰ درصدی تعهدات این شرکت نسبت به سال قبل گفت : در اکثر شاخص ها جهش خوبی داشتیم و سود شرکت در سه ماهه اول رشد چشمگیری داشته است .وی تصریح کرد :این شرکت قصد دارد به منظور توسعه و ساخت محصولات جدید در راستای بومی سازی، نسبت به افزایش سرمایه خود به میزان ۱۷۰درصد گامهای موثری در جهت خودکفائی هرچه بیشتر کشور در صنایع تجهیزات نفت بردارد.

وزیر نفت جزئیات اصلاح طرح سهمیهبندی بنزین را تشریح کرد:

گروه انرژی: وزیر نفت با اشاره به اینکه در خصوص تغییر سهمیهبندی بنزین در دولت بحث نشده است، گفت: هنوز مشخص نیست چه چیزی در مجلس به تصویب میرسد با این حال مقدار بنزین سهمیهای تغییر نخواهد کرد اما در آن صورت، بنزین به یک قیمت خواهد بود و بقیه آن در حساب یارانه افراد واریز میشود.

به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تغییر سهمیهبندی بنزین در دولت بحث نشده و بستگی دارد چه چیزی تصویب شود، ادامه داد: در طرح مجلس پیشنهاد اختصاص ۲۰ لیتر بنزین به هر فرد در ماه مطرح شده که به معنای ۰.۷ لیتر در روز است.وی افزود: در این صورت میزان بنزین سهمیهای در روز عددی حدود ۶۰ میلیون لیتر در روز خواهد بود که با میزان فعلی برابر است. در آن صورت، بنزین به یک قیمت خواهد بود و بقیه آن در حساب یارانه افراد واریز میشود.

صندوق ETF پالایشی در زمان مقرر عرضه میشود

زنگنه با اشاره به صندوق ETF پالایشی و با رد اختلاف بین وزارت نفت و وزارت اقتصاد در این زمینه، تاکید کرد: تعجب میکنم با یک ناپختگی مسوولی در سازمان خصوصیسازی اسباب نگرانی مردم فراهم شد.وی گفت: ابتدا اعلام شد سهام پالایشگاهها در قالب صندوق ETF پالایشی عرضه شود و بعد از آن اعلام شد که اینکار لازم نیست و سهام پالایشگاهها که در اختیار دولت است به صورت بلوکی عرضه میشود.

وزیر نفت ادامه داد: یک شنبه شب در دولت هم چیزی مطرح نشد و دیروز که گفتند صندوق ETF پالایشی تشکیل شود به سرعت دستور انجام آن را دادم.وی افزود: اختلافی بین ما نبوده و نیست و طبق قاعده و در زمان مقرر کار انجام خواهد شد. در وزارت نفت همیشه موافقم خصوصیسازی پالایشگاه نفت بودیم و تصمیم دولت را اجرا خواهیم کرد. زنگنه نسبت به واگذاری بخشی از سهام به بازماندگان سهام عدالت اظهار بیاطلاعی کرد و گفت:این موارد مربوط به هیات واگذاری و سازمان خصوصیسازی است و به نفت ربطی ندارد ما تنها سهام را در اختیارشان هست تا به هر ترتیبی که قانون اجازه دهد، اقدام کنند.وزیر نفت در مورد فروش نفت در بورس گفت که هنوز چیزی قطعی نشده و در صورت تصمیم نهایی، رئیسجمهوری آن را اعلام خواهد کرد. وی در مورد فعالیتها در صنعت نفت ادامه داد: آنچه که مهم است در این شرایط کرونا در سراسر جهان فعالیتهای صنعت نفت دچار رکورد شده و یا با تعطیلی رو به رو است. در ایران اما تلاش کردیم در این شرایط و با وجود اینکه با شدیدترین تحریمهای تاریخی رو به رو هستیم، هیچ فعالیتی از طرحهای نفت دچار نقصان نشود. زنگنه افزود: برای تامین منابع با رجوع به بازار سرمایه در همین هفته بالای ۲ هزار میلیارد تومان اوراق فروختیم و این کار را ادامه خواهیم داد تا منابع را برای طرحهای توسعه صنعت نفت در دریا و خشکی تامین کنیم.

امضای ۹ قرارداد نفتی در هفته آینده

به گفته وزیر نفت، روز دوشنبه هفته آینده(۲۷ مردادماه) مراسم امضای ۹ قرارداد نفتی انجام خواهد شد که نشاندهنده تداوم کار است.وی با اشاره به اینکه در پارس جنوبی ۱۷ فاز جدید در دریا تمام شده، گفت: در بخش خشکی نیز ۱۵ پالایشگاه جدید تمام شده و در فاز ۱۴ نیز اولین واحد پالایشگاهی تا پایان سال وارد مدار میشود. زنگنه با تاکید بر اینکه ازنظر تولید گاز در شرایط خوبی هستیم، ادامه داد: در گازرسانی روستایی با بهرهبرداری از طرحهای جدید مرتب استانها سبز میشوند و دسترسی به شبکه گاز به بالای ۹۵ درصد میرسد.وی با بیان اینکه جهش دوم و سوم پتروشیمی به صورت همزمان در جریان است، افزود: طی سال جاری، در جهش دوم ۱۷ طرح با تولید ۲۵ میلیون تن افتتاح میشود. وزیر نفت با اشاره به اینکه در زمینه پالایشی نیز تولید بنزین و گازوئیل از نظر کمی و کیفی پیشرفت داشته و حتی صادرات نیز انجام میشود، گفت: در پتروپالایشگاهها، کار ما تمام و تقاضاها بررسی شده است. آنها که طبق قاعده بودند و پذیرفته شدند.وی افزود: منتظریم جلسه هیات امنای صندوق توسعه برای تنفس خوراک تشکیل شود تا سقف تنفس خوراک را مشخص کنند و مجوزها صادر شوند.

به گفته وزیر نفت، حدود ۱.۵ میلیون بشکه طرح پتروپالایشگاهی پذیرفته شده که شامل ۳ طرح ۳۰۰ هزار بشکه نفت، یک طرح ۲۰۰ هزار بشکه نفت، یک طرح ۱۸۰ هزار بشکه میعانات گازی و ... است

مجری طرحهای نیروگاهی بیع متقابل شرکت برق حرارتی گفت: ۴۶ واحد بخار در نیروگاههای کشور احداث شده یا خواهد شد که با اجرای این طرحها حدود هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات توان تولیدی برق کشور بدون مصرف سوخت افزایش مییابد.به گزارش شرکت برق حرارتی، حمید سرداری افزود: اجرای این طرحها حدود هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات توان تولیدی برق کشور بدون مصرف سوخت را افزایش خواهد داد و سالانه بیش از ۱۲ میلیارد مترمکعب در مصرف گاز صرفهجویی خواهد شد.وی به اجرای طرحهای بیع متقابل اشاره و هدف از اجرای آنها را تبدیل نیروگاههای گازی به سیکلترکیبی با اضافه کردن بخش بخار دانست و افزود: با توجه به مجوزهای اخذ شده در قالب قانون بودجه سال ۹۲ و ۹۳ عملیات اجرایی احداث بخش بخار در ۹ نیروگاه کشور آغاز شده است.سرداری ادامه داد: بر همین اساس در نیروگاههای پرند، کاشان، سبلان، فردوسی، عسلویه، چابهار، ارومیه، رودشور و جهرم تعداد ۲۱ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در دست احداث است که از این تعداد ۱۸ واحد در قالب قراردادهای بیعمتقابل به بهرهبرداری میرسد.وی با اشاره به اینکه تاکنون واحدهای یک نیروگاه کاشان، عسلویه، ارومیه و واحدهای یک تا سه نیروگاه پرند و نیز واحدهای ۱و۲ جهرم به شبکه سنکرون شدهاند، ادامه داد: براساس برنامهریزی صورت گرفته امیداست تا پایان امسال نیز واحدهای اول نیروگاه فردوسی و سبلان و واحد سوم نیروگاه جهرم هر یک به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات وارد مدار شوند.