شرایط بازگشت تحریمها محقق نشده است

معاون حقوقی رئیسجمهور در خصوص مکانیسم ماشه و بسترهای حقوقی آن گفت: اسنپبک ادعایی از جانب آمریکاست که هم ایرادات ماهوی و هم ایرادات آیینی دارد و در قطعنامه ۲۲۳۱ و سند برجام نیز از مکانیسم ماشه به این صورت که اینها بیان میکنند، سخن نیامده اما صحبت از اعاده تحریمها تحت یک شرایطی است که هیچ کدام از آن شرایط محقق نشده برای همین هم میگوییم این ادعا دارای ایرادات آئینی و ماهوی است.لعیا جنیدی در گفتوگو با ایلنا، در خصوص جزئیات و آخرین اخبار از رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در خصوص پیمان مودت در دیوان بینالمللی دادگستری، اظهار کرد: پس از آنکه دولت آمریکا تصمیم به بازگرداندن تحریمها و فشار حداکثری گرفت و همه تحریمها را بازگرداند و تحریمهای جدیدی نیز مجدداً اعمال کرد، ما دعوایی را در دیوان دادگستری بینالمللی ثبت کردیم، به دلیل اینکه این طرز عمل، نقض عهدنامه مودت ایران و آمریکا بود؛ بنابراین ما از منظر نقض، دعوایی را طرح کردیم و در آن دعوا دستور موقت خواستیم که دستور موقت در یک محدودهای صادر شد و الان بخش دیگری از رسیدگی که مربوط به صلاحیت است، در حال رسیدگی است.

 

 

ضرورت تدوین مانیفست برای اصلاح طلبان

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: اندیشه اصلاح طلبی دارای مبانی محکم و مستدل قانونی است و مورد اقبال اکثریت افکار عمومی جامعه است ولی ما به عنوان جریان اصلاحات باید در عمل به اصول و چارچوبهای اصلاح طلبی پایبندی بیشتری داشته باشیم. به گزارش ایسنا، حسین کمالی افزود: جریان اصلاحات میتواند یک مانیفست مشترک و جامع تهیه و تدوین نماید که مبنای کار جریان قرار گیرد تا از آسیبهایی چون توجه به منافع فردی و گروهی، شخص گرایی و رفتار سلیقهای و در نهایت از تشتت و اختلاف در درون جریان اجتناب شود.وی در ارتباط با انتخابات ۱۴۰۰ نیز گفت: بحث انتخابات بستگی به ایجاد بستر مناسب برای حضور سلایق گوناگون در انتخابات جهت افزایش مشارکت مردم و قدر شناس بودن منتخبین پس از انتخاب، در انتخابات دارد در این صورت است که جریانات سیاسی میتوانند با سخن گفتن با مردم و بیان اندیشههای خود، خود را در معرض آرای عمومی قرار دهند و مشارکت حداکثری هم محقق میشود.کمالی گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بحث درخصوص راهبردهای آتی جریان را در دستور کار دارد و به زودی جمع بندیهای خود را ارائه خواهد کرد.

رهبر انقلاب درگذشت حاج علی شمقدری
را تسلیت گفتند

حضرت آیت الله خامنهای در پیامی درگذشت مرحوم حاج علی شمقدری را تسلیت گفتند.به گزارش ایلنا در متن پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است: با تأثر فراوان اطلاع یافتم که دوست و همراه قدیمی، مرد مؤمن و انقلابی و متشرع، پدر شهید و برادر شهید، مرحوم آقای حاج علی آقای شمقدری رحمة الله علیه دارفانی را وداع کرده است.اینجانب در بیش از نیم قرن آشنائی با این برادر با ایمان و پرتلاش، همواره او را در جبههی حق، به پایداری و غیرت و صدق و وفا شناخته و از او جز نیکی و مجاهدت ندیدهام، رحمت و رضوان خدا بر او باد. وظیفه میدانم که به همسر مؤمن و صبور و فرزندان صالح و مکرّم و نیز به دیگر بازماندگان و همهی دوستان و آشنایان آن مرحوم تسلیت عرض کنم و حشر او با شهیدان و بندگان صالح را از خداوند مسألت نمایم.

تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانهداری آمریکا طی بیانیهای اعلام کرد: ایالات متحده تحریمهای جدیدی را در رابطه با ایران اعمال کرد.به گزارش ایلنا آمریکا ۴۵ فرد ایرانی و سه نهاد را به فهرست سیاه خود در زمینه تحریمها علیه ایران افزوده است. بنا بر این بیانیه، تحریمهای جدید افرادی مرتبط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران را هدف قرار میدهد.وزارت خزانهداری آمریکا علاوه بر این، اعلام کرد دو شرکت مستقر در لبنان را به بهانه ارتباط با حزبالله در فهرست تحریمها قرار داده است. آمریکا همچنین اعلام کرد یک فرد را که ارتباط نزدیکی با هر دو شرکت داشته را نیز تحریم کرده است.

به خاطر رأی، منطقه را نابود کردند

وزیر امور خارجه ایران نوشت: کسانی که اسراییل اولویت نخستشان است، فقط منطقه ما را نابود نکردهاند، بلکه به مردم خودشان هم خیانت کردهاند، فقط برای آنکه رأی بیاورند.به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف در توییتر با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ که دامادش را رهبری فوقالعاده برای اسراییل خوانده و گفته حضور آمریکا در خاورمیانه فقط به خاطر اسراییل است، نوشت:تازهترین اعترافات ترامپ در خصوص؛ اینکه وفاداری خانوادهاش واقعا به کجاست؛ دلیل اینکه هفت تریلیون دلار پول به زحمتدرآمده مالیاتدهندگان آمریکایی و آن همه جان قربانی شدند.کسانی که اسراییل اولویت نخستشان است، فقط منطقه ما را نابود نکردهاند، بلکه به مردم خودشان هم خیانت کردهاند، فقط برای آنکه رأی بیاورند.

تکرار یاوهگوییهای ترامپ

رئیسجمهوری آمریکا با تکرار برخی مواضع بیاساس گفت: در صورت حمله ایران به آمریکا، با اقدامی سختتر پاسخ خواهیم داد.به گزارش ایلنا، دونالد ترامپ چند روز قبل نیز با تکرار مواضع ضدایرانی خود و استناد به گزارشهای دروغ و فاقد سند، گفته بود که واشنگتن هرگونه حمله ایران را هزار برابر پاسخ میدهد.وی با تکرار برخی یاوهسراییها در حساب توئیتری خود نوشته بود: «بر اساس گزارشهای رسانهای، ایران ممکن است در حال برنامهریزی یک ترور یا حمله دیگری علیه ایالات متحده برای گرفتن انتقام کشتن سلیمانی باشد که به دلیل برنامهریزی او برای حملهای در آینده، قتل نظامیان آمریکایی و رنجی که سالها ایجاد کرد، انجام شد».

درخواست حفاظت از اماکن دیپلماتیک

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به خبر حمله به کاروان خودروهای دیپلماتیک در بغداد، هر گونه حمله یا تعرض علیه ماموریت های دیپلماتیک را محکوم کرد.سعید خطیب زاده با یادآوری مواردی از حمله به دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در عراق، از دولت آن کشور خواهان تشدید و تقویت حفاظت از اماکن دیپلماتیک و تضمین جریان عادی ماموریت های دیپلماتیک در این کشور گردید.

صدور حکم حادثه تروریستی اهواز

دادستان نظامی استان تهران در مورد پرونده حادثه تروریستی رژه خونین سال ۹۷ اهواز گفت: جلسات محاکمه تعدادی از متهمان، هفته قبل به پایان رسید و حکم بدوی نیز صادر شده که البته این حکم قابل اعتراض است. به گزارش، غلامعباس ترکی استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: در این حادثه عوامل جنایتکار وابسته به گروهکهای تکفیری با تیراندازیهای بی هدف، جمعی از مردم را به گلوله بستند و نهایتاً با تیراندازی نیروهای نظامی و انتظامی حاضر در صحنه به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: این افراد فریب خورده فکر میکردند که با این جنایت، میتوانند اقتدار نیروهای مسلح را خدشهدار کنند اما این حادثه عزم مدافعان امنیت را برای اضمحلال گروههای تکفیری راسختر کرد و بساط آنان را برچید.

دادستان نظامی استان تهران افزود: بر همین اساس در مورد تعدادی از متهمان که مرتکب کوتاهی شده بودند، پرونده با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

تفسیر قطعنامه ها بر عهده شورای امنیت

دبیرکل سازمان ملل در پی ادعاهای اخیر مقامات آمریکا علیه ایران در شورای امنیت، گفت که باید طبق تعبیری که شورای امنیت از قطعنامه هایش ارائه می دهد عمل کرد.به گزارش ایسنا آنتونیو گوترش گفت: شورای امنیت سازمان ملل است که می تواند قطعنامه های شورا را تعبیر و تفسیر کند و ما مطابق آنچه شورای امنیت گفته باشد عمل می کنیم.این اظهرات گوترش در پی ادعاهای نابجای چند وقت اخیر مقامات امریکایی علیه ایران در شورای امنیت مطرح شده است.

روحانی از افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی تا سال آینده خبرداد

در بیست و چهارمین هفته از افتتاح طرحهای مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید که برای جهش تولید بود، بهرهبرداری از بیمارستان پوست رازی و ساختمان جامع پیوند بیمارستان مسیح دانشوری در تهران، بیمارستان بیماریهای تنفسی در زابل، طرح تکمیلی بیمارستان آیتالله خویی در آذربایجان غربی، طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیا نطنز، بیمارستان شفا سقز، بیمارستان بهشهر و بیمارستان تالش و نیز طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور، ۷ مرکز بهداشت، درمان و توانبخشی و ۱۴۰۰ خانه هلال به طور رسمی آغاز شد.برای اجرای این ۲۶ پروژه ۹۸۹ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهرهبرداری از این طرحها ۳۹۲۹ اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

رئیس جمهور در این مراسم تاکید کرد که روند توسعه بخش بهداشت و درمان کشور در سال ۹۹ با وجود همه فشارهای اقتصادی، نه تنها کند نشده بلکه مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را تا ماههای اولیه سال آینده افتتاح کنیم.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی در مراسم آغاز بهرهبرداری از ۲۶ پروژه ملی در حوزههای بهداشت و درمان، راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر گفت که افتتاح این طرحها، موجب رفاه و آسایش مردم بویژه در شرایط خاص مقابله وجنگ با کرونا خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح ۸ طرح مهم بیمارستانی و درمانی با ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی و تخت مراقبت های ویژه در کنار تجهیزات بیمارستانی، اظهارداشت: این روند نشان می دهد که دولت تدبیر و امید همچنان طرح تحول سلامت را به عنوان یک اولویت مهم، تا آخرین روزهای خدمت خود مد نظر دارد.

روحانی یکی از افتخارات ماندگار دولت تدبیر و امید در تاریخ کشور را تلاش پیگیر دولت، بخش خصوصی و همه مردم برای ساخت و تجهیز بیمارستانها خواند و گفت: اگر بازسازی و نوسازی طرحهای بیمارستانی و ایجاد تختها را در کنار هم قرار دهیم، به اندازه کل کار درمانی که در تاریخ ایران تا سال ۹۲ انجام گرفته در این ۷ الی ۸ سال،کار انجام گرفته و تکمیل خواهد شد که این موجب شادمانی ما است.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش همه کادر درمانی کشور و آرزوی علو درجات برای شهدای بخش درمان کشور گفت: دانشگاههای علوم پزشکی، مراکز تحقیقاتی و شرکتهای دانشبنیان همپا با توسعه بخش های سخت افزاری حوزه بهداشت و درمان، در حوزه نرم افزاری این بخش نیز در حال یک تلاش شبانه روزی هستند.

روحانی با اشاره به افتتاح ۱۴۰۰ خانه هلال احمر در سراسر کشور، نقش این مراکز را در امداد و نجات در روزهای سخت بسیار مهم خواند و بر آموزش مردم در این عرصه تاکید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید اردوگاه های هلال احمر برای جوانان در فصل تابستان فعال شوند، گفت: جوانان در اردوهای تابستانی باید مهارت های لازم را در زمینه امداد و نجات کسب کنند.

روحانی با تاکید بر اهمیت آموختن مهارتهای بهداشتی و عمل به آن در فرهنگ زندگی افراد، ابراز امیدواری کرد که مردم همه توجهات لازم را به اصول بهداشتی داشته باشند، تا بتوانیم با افتخار بیشتر ماههای پرخطر پیش رو در پاییز و اسفند را که با مشکلات احتمالی بیماری کرونا و آنفلوآنزا همراه خواهد بود، پشت سر بگذرانیم.

رئیس جمهور همچنین در جلسه روسای کمیتههای ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: باید ضمن بهرهگیری از تجارب حاصل از اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بویژه در خصوص ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری و برپایی تجمعات و تاکید بر رعایت دقیق دستورالعملهای بهداشتی، این نکات و دستورالعملها در اربعین حسینی و مراسم سوگواری ماه صفر، بیش از پیش مورد مراعات قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به گزارش کمیتههای آموزش و درمان از شروع سال تحصیلی در مدارس و دانشگاهها و میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی، تاکید کرد: حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان اولویت نخست است و در همین راستا قرار است کلاسها در چارچوب شرایط هر منطقه، به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شود.

رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست بر رعایت دستورالعملها نظارت لازم اعمال شود و مدیران مدارس، مسئول رعایت کامل دستورالعملها هستند و باید از رعایت دستورالعملها اطمینان حاصل کنند.

روحانی در همین ارتباط به انتشار برخی اخبار غیرصحیح از میزان ابتلای دانشآموزان به بیماری کرونا در دوره کوتاه بازگشایی مدارس اشاره و تاکید کرد که با توجه به زمان کوتاهی که از آغاز فعالیت مدارس و دانشگاهها گذشته است، هنوز هیچ آمار دقیقی از میزان آمار مبتلایان در محیطهای آموزشی وجود ندارد و اخبار منتشره ناصحیح و بیشتر گمانهزنی است.

وی به کمیته اطلاعرسانی و تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا ماموریت داد ضمن رایزنی با رسانهها، اثرات انتشار اینگونه اخبار جعلی بر ایجاد نگرانی در خانوادهها و تشویش در جامعه، گوشزد شود.

رئیس جمهور به گزارش مقدماتی کمیته درمان از طرح غربالگری شرکتکنندگان در قبل و بعد از کنکور اشاره کرد و اظهار داشت: این گزارش که بیانگر برگزاری کنکور در سلامت کامل است، نشان میدهد که کاری بزرگ و موفق با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانههای بهداشت درمان و آموزش پزشکی و علوم و فناوری انجام گرفته است.

روحانی گفت: برگزاری کنکور در سراسر کشور با رعایت حداکثر پروتکلهای بهداشتی و کمترین میزان ابتلا، از جمله کارهای درخشان و بزرگ دولت در مدت شیوع این بیماری بوده است و این مدل از برگزاری کنکور، دارای قابلیت ارائه در عرصه بینالمللی است به گونهای که هم سلامت جسمی و روانی و هم آینده دانشآموزان و دانشپژوهان تضمین شود.

سخنگوی دولت از حجم بالای نقدینگی انتقاد کرد

سخنگوی دولت گفت: بخشی از مشکلات به واسطه سودجویی برخی افرادی است که به عنوات مثال با خرید از طریق ارز ارزان قیمت و احتکار اصل کالای خریداری شده یا تکمیل شده آن به دنبال سود جویی خود هستند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در نشست منتخبین احزاب و فعالان سیاسی استان اصفهان گفت: امروز هم اصلاح طلب و هم اصواگرا به دنبال چگونه بهتر زیستن مردم هستند و مباحثه داریم ولی نباید اجازه داد که برخی حواشی به بیگانگان کشیده شود. سخنگوی دولت افزود: باید گفتگوها را بیشتر کرد زیرا نیازمند فهم مشترک هستیم و در این رابطه بیان انتقادات با هدف اصلاح مناسب است. وی اظهار کرد: امروز نقش میانجی های اجتماعی بسیار پررنگ است و احزاب یکی از همین میانجیها هستند و باید با گفتگو مسائل را پیگیری کنیم و با فهم مشترک به دنبال آبادانی بیشتر باشیم.ربیعی خاطرنشان کرد: امروز دولت مشکلات را از عمق وجود درک میکند ولی در هیچ دوره ای مردم مثل امروز بدترین دشمنان ما در دنیا برسر قدرت نبودهاند.

وی اضافه کرد: باید به این مساله توجه داشته باشیم که تحریمهای گذشته با تحریمهای امروز بسیار متفاوت است.سخنگوی دولت تصریح کرد: این دولت، دولت زیر ساختی و مقاومتی بوده و در حوزه زیر ساختی اقدامات بزرگی شده ولی حجم حمله در ساحتهای اقتصادی، سیاسی و روانی بیش از آن چیزی است که بتوان بیان کرد. وی تاکید کرد: دشمنی کار دشمن است ولی امروز ناراحت هستیم از کسانی که میدانند چرا وضعیت به این نقطه رسیده و با بی انصافی سخن میگویند.

ربیعی با اشاره به برخی نارساییهای کنونی، تصریح کرد: به عنوان مثال بالابودن نقدینگی به واسطه حجم پول سرگردانی است که به خاطر کاهش ارز امکان تزریق ندارد و لذا هر از یکجا سردرمی آورد.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخاباتی قوی در سال ۱۴۰۰ افزود: مهم نیست که چه کسی در انتخابات آمریکا به خانه پوشالی راه پیدا میکند، با دموکراسی قوی میتوان در برابر دشمن ایستاد و امیدوارم شرایط احراز کاندیداهای ریاست جمهوری بهگونه ای باشد که حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

در مکاتبه دادستان کل کشور با وزیر اقتصاد مطرح شد

دادستان کل کشور در مکاتبه ای با وزیر اقتصاد، تاکیدکرد: چنانچه افرادی در مقام توضیح یا گلایه از نحوه برخورد ممیزان برآیند با تشخیص غیرواقعی ارقامی نجومی که با نحوی درآمد تناسبی ندارد، مواجه خواهند شد و بعد هم منتهی به اعتراضهای بی نتیجه میشود که با عدم دسترسی به مسئولان ذیربط، احتمال تضیع حقوق آنان افزایش مییابد و شاید یکی از علل رشد رابطه بازی و دلالی و توصیه های نابجا در امور مالیاتی و نیز کتمان واقعیتهای درآمدی مشمول مالیات و فرار از خوداظهاری؛ انحاء برخوردهای منفی مأموران و کارمندان ذیربط میباشد.

به گزارش تسنیم، در نامه محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور ای با فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد آمده است: با توجه به سیاستهای کلی نظام در راستای اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی و بریدگی از نفت و افزایش درآمدهای مالیاتی، بنظر پیگیری و نظارت بر دستورالعملهای ارشادی از ضروریات می باشد.

۱) در برخی از موارد؛ ممیزان مالیاتی و مأموران تشخیص بدون داشتن حکم اداری و رعایت اخلاق لازم الاجرای دینی و بدون لحاظ حقوق شهروندی و کرامت فعالان اقتصادی، پس از مراجعه به محل فعالیت تجاری و کسب و کار مؤدیان، با حالتی تحکمی و بدون ارائه توضیحات و اقناع مؤدی، با ورود به خطوط تولید، انبارها و بخش های ستادی مرتبط و غیرمرتبط و برداشتن بدون اجازه اسناد و مدارک و حتی بدون ارائه رسید و موجب رنجش و دلزدگی صاحبان سرمایه و تجار و فعالان اقتصادی می گردند. از جمله در گزارشهای کتبی یا شفاهی اضافه گردیده است.

چنانچه افراد مذکور در مقام توضیح یا گلایه از نحوه برخورد ممیزان برآیند با تشخیص غیرواقعی ارقامی نجومی که با نحوی درآمد تناسبی ندارد، مواجه خواهند شد و بعد هم منتهی به اعتراضهای بی نتیجه میشود که با عدم دسترسی به مسئولان ذیربط، احتمال تضیع حقوق آنان افزایش مییابد و شاید یکی از علل رشد رابطه بازی و دلالی و توصیه های نابجا در امور مالیاتی و نیز کتمان واقعیتهای درآمدی مشمول مالیات و فرار از خوداظهاری؛ انحاء برخوردهای منفی مأموران و کارمندان ذیربط میباشد.

غریب ابادی در نشست فصلی شورای حکام تشریح کرد

نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل مستقر در وین با اشاره به توافق اخیر ایران و آژانس و یادآوری این که جمهوری اسلامی طی سالهای گذشته همواره با آژانس همکاری داشته گفت: این حقیقت که ۲۲ درصد از بازرسی های آژانس در سطح جهانی در ایران انجام شده، نشان می دهد ایران شفاف ترین برنامه صلح آمیز هسته ای را در میان کشورهای عضو آژانس دارد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب آبادی در نشست فصلی شورای حکام گفت: گزارش فعلی مدیرکل مبین گام هایی است که ایران و آژانس برای رسیدن به یک فهم مشترک درخصوص موضوعات مورد نظر و همچنین یافتن راه حل های قابل قبول برای آنها برداشته اند. دو طرف توافق داریم که به منظور غلبه بر موانع احتمالی، ابتدا بایستی یک محیط سازنده برای آن ایجاد شود که قطعا بر مبنای حسن نیت متقابل شکل خواهد گرفت. سطح گسترده کنونی همکاری بین ایران و آژانس به سادگی به دست نیامده است، و نباید اجازه داد که به سادگی بوسیله منافع سیاسی کوته بینانه تعدادی اندک تضعیف شود.

وی ادامه داد: آژانس اطلاعات در دسترس خود را تا به امروز بررسی و تجزیه و تحلیل کرده بنابراین، هیچ سوال یا درخواست دیگری برای دسترسی به اماکنی به جز آن هایی که توسط ایران اظهار شده، ندارد.

غریب آبادی با اشاره به کارشکنی ها علیه همکاری های ایران و آژانس، بیان کرد: برای حفظ تمامیت آژانس، اعضای آن باید از هرگونه اعمال فشار به آژانس، به طور جدی
پرهیز کنند. با احترام به این حدود و کنار گذاشتن اطلاعات ادعایی و ساختگی بود که زمینه همکاری میان ایران و آژانس، فراهم گردید. در همین راستا، از آنجا که آژانس اطلاعات در دسترس خود را تا به امروز بررسی و تجزیه و تحلیل کرده است، بنابراین، تایید کرده است هیچ سوال و یا درخواست دیگری برای دسترسی به اماکنی به جز آن هایی که توسط ایران اظهار شده اند، ندارد.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: از آنجا که معدود دشمنان برجام هیچ مسئله ای برای تخریب آن و همچنین همکاری بین ایران و آژانس در سالیان اخیر نیافته اند، سعی کردند تا به سمت ادعاهای بی پایه و اساس بروند. از این رو، ضروری
است شورای حکام و دبیرخانه آژانس در این زمینه دور اندیشی و درایت لازم را به خرج بدهند تا در دام توطئه های آنان گرفتار نشوند.

غریب آبادی گفت: نباید فراموش کنیم که پروتکل الحاقی بخاطر برجام و بطور داوطلبانه و موقت از سوی جمهوری اسلامی ایران اجراء می شود. این موضوعات پادمانی نیز بایستی در چارچوب تعاملات بین ایران و آژانس رسیدگی شوند و نیازی برای گزارش دهی منظم بیشتر به شورای حکام و یک آیتم جداگانه ذیل دستورکار این نشست ها نیست.

نماینده دائم کشورمان نزد سازمانهای بین المللی در وین با تاکید بر اینکه ایران به طور داوطلبانه در مقطعی از سالهای گذشته و اکنون پروتکل الحاقی را اجرا کرده،
بیان کرد: موضوعات تحت رسیدگی، از جنبه درخواست دسترسی، با پروتکل الحاقی مرتبط هستند و نباید فراموش کنیم که پروتکل الحاقی بخاطر برجام و بطور داوطلبانه و موقت از سوی جمهوری اسلامی ایران اجراء می شود.

وی اظهار کرد: انفجار نطنز یک خرابکاری بود. ما نسبت به چنین ماجراجویی خطرناکی هشدار می دهیم.
این اقدامات بدخواهانه باید توسط آژانس و اعضای آن قویاً محکوم شوند. ایران حق خود می داند تا ضمن حفاظت از تاسیسات هسته ای خود، به هر شیوه ای که صلاح می داند، واکنش لازم را نیز به این تهدیدات به طور مقتضی اتخاذ نماید.