انعقاد تفاهمنامه بانک ملت و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

بانک ملت و هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف ارتقای سطح همکاری ها، تفاهمنامه امضا کردند. بر اساس این تفاهمنامه که به امضای دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس رسید، سطح همکاری های متقابل در زمینه های اعتباری و گشایش اعتبارات اسنادی افزایش می یابد. دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که پتروشیمی خلیج فارس یکی از مشتریان مهم و استراتژیک بانک است، تاکید کرد: بانک ملت تمایل دارد همچنان به عنوان بانک اولِ هلدینگ خلیج فارس به همکاری های خود با این پتروشیمی بزرگ کشور ادامه دهد.

بانک ملت همواره در تعامل با مشتریان ارزنده خود نهایت انعطاف پذیری را از خود نشان داده و با حوزه انرژی و نفت و گاز کشور سابقه طولانی و درخشانی دارد. جعفر ربیعی مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس نیز بانک ملت به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین بانک های تجاری کشور نام برد و گفت: ارتباط بین پتروشیمی خلیج فارس و بانک ملت همیشه بر اساس رابطه بُرد-بُرد بوده و تجربیات گذشته نیز نشان می دهد که پرونده های اعتباری پتروشیمی ها کمترین مطالبات را در سیستم بانکی کشور ایجاد کرده است.

 

صنعت بیمه در کشور صنعتی اطلاعات محور است

ارائه آمار دقیق ضریب نفوذ بیمه در کشور در گرو محاسبه تمامی بیمه نامه های صنعت بیمه و سازمان های دیگر است که در حوزه های مختلف درمان تکمیلی، بیمه محصولات کشاورزی و نظایر آن فعالیت می کنند.

دکتر غلامرضا سلیمانی که در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: برای ترسیم تصویر واقعی از صنعت بیمه باید تمامی مولفه های اثر گذار بر ضریب نفوذ بیمه مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد چرا که برای مثال بیش از هفت و نیم میلیون بیمهنامه تکمیلی درمان خارج از صنعت بیمه صادر شده است. رئیس کل بیمه مرکزی از وضعیت قابل قبول ضریب نفوذ بیمه کشور در سطح منطقه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، مشکلاتی در خصوص تهیه بیمه نامه و همچنین بازخرید بیمه نامه های زندگی بوجود آمد اما روند صنعت بیمه رو به رشد بوده است. دکتر سلیمانی با تشریح عملکرد نهادناظر و صنعت بیمه در خصوص کاهش آسیب های ناشی از شیوع کرونا به طراحی بیمه نامه های متناسب نظیر بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی ها، خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات وزارت بهداشت در کوتاه ترین زمان ممکن که با انگیزه حمایت از کادر درمان صورت گرفت که از مهمترین تصمیمات صنعت بیمه در دو حوزه عمل به تکالیف و ایفای مسئولیت های اجتماعی به شمار می رود.

تقدیر بنیادملی نخبگان از بیمه ایران

بنیاد ملی نخبگان به پاس رویکرد نوآورانه و عملکرد شایسته مدیرعامل بیمه ایران، لوح سپاس این بنیاد را به دکتر رضایی اعطا کرد. در مراسمی که بدین منظور در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، دکتر چیت ساز معاون بنیاد ملی نخبگان ضمن تاکید بر اهمیت بیمه در توسعه اقتصادی، ارتقای نقش و جایگاه صنعت بیمه را با بکارگیری مدل های نوین و روزآمد بویژه تحولات دیجیتال ضروری دانست و خاطرنشان کرد راهبری و پیشرو بودن بیمه ایران در این ارتباط در جهت نیل به اهداف توسعه گرایانه، ضروری و تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر رضایی مدیرعامل بیمه ایران نیز با اعلام آمادگی این شرکت برای حمایت از جامعه نخبگان کشور، تامین و پوشش انواع پروژه های در دست اقدام این گروه فرهیخته و متمایز را لازم دانسته و ارائه طرح های جدید و خلق محصول برای ریسکهای نوظهور را جزو دستورکارهای اساسی بیمه ایران در سال جهش تولید اعلام کرد.

دریافت نشان سیمین بهره وری بیمه دی

مهندس محمدرضا کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی طی نشستی که با دکتر کلانتری مدیرعامل انجمن ملی بهرهوری ایران داشت

نشان سیمین بهرهوری این انجمن را دریافت کرد.

در این نشست دکتر کلانتری ضمن تقدیر از فعالیت های شرکت بیمه دی در حمایت از حرکت توسعه بهرهوری، خواهان ارتقای همکاری های فیمابین شد.

مهندس کشاورز نیز این نشست را سرآغازی بر ایجا همکاریهای مشترک در زمینه بهرهوری و خیز بیمه دی برای کسب موفقیتهای بیشتر دانست.

تصویب صورتهای مالی بیمه سینا

مجمع عمومی عادی بهطور فوقالعاده بیمه سینا با حضور ۷۷ درصد صاحبان سهام با تصویب صورتهای مالی سال ۱۳۹۸ و تقسیم ۲۰ ریال سود به ازای هرسهم به کار خود پایان داد.

در ابتدای جلسه، گزارش هیئتمدیره به مجمع در خصوص فعالیتها و عملکرد شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ توسط دکتر رضا جعفری، مدیرعامل و نایبرئیس هیئت مدیره ارائه و برنامههای آتی شرکت نیز برای صاحبان سهام اعلام شد.

همچنین با اعلام سود دوره به مبلغ ۸۱۵ میلیارد ریال و پوشش زیان سنواتی، با تصمیم اعضای مجمع مقرر شد به ازای هر سهم ۲۰ ریال سود به سهامداران پرداخت شود.

معاون مالی بانک صادرات ایران خبر داد:

گروه بانک و بیمه:احمد فاضلی، معاون مالی بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران نه تنها در صورتهای مالی میاندورهای و سالانه مربوط به سال ۹۹ زیان انباشته ندارد، بلکه سود قابل توجهی شناسایی میشود. به گزارش تجارت به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، احمد فاضلی افزود: بانک صادرات ایران امسال شرایطی در صورتهای مالی خود ارائه خواهد کرد که در ۶۸ سال گذشته در این بانک بینظیر بوده است. این اتفاق را سهامداران بانک بهزودی در صورتهای مالی میاندورهای و به مراتب بهتر و قویتر در صورتهای مالی سالانه شاهد خواهند بود. وی خاطرنشان کرد: به تمام کسانی که از بانک صادرات ایران تسهیلات دریافت میکنند این نوید را میدهیم که با تغییر، افزایش و بهبود نسبت کفایت سرمایه به درستی و با اطمینان در خدمت تسهیلاتگیرندگان هستیم. تولیدکنندگان واقعی میتوانند روی بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک مطمئن حساب کنند. فاضلی گفت: خوشحالیم که توانستیم ۲۰ درصد سهام شرکت سرمایهگذاری گروه مالی سپهر صادرات «وسپهر» را در بورس عرضه اولیه کرده و این موفقیت بزرگ را رقم بزنیم و یکی از بزرگترین شرکتهای سرمایهگذاری را برای عرضه به سهامداران عام ارائه کنیم. وی اظهار کرد: اطمینان داریم استقبال مناسبی که از سهام «وسپهر» در بازار سهام صورت گرفته به این خاطر است که فعالان بازار بورس براساس اطلاعات اقدام به معامله در این بازار میکنند. معاون مالی بانک صادرات ایران اضافه کرد: «وسپهر» این قابلیت را دارد که سهامداری که وارد شده و این سهم را خریداری میکند، امنیت سرمایهگذاریاش تامین شود. امنیت از این منظر که ارزش سهمش نه تنها کاهش پیدا نمیکند بلکه افزایش قابل توجه خواهد داشت و این اتفاق در شرایطی رخ میدهد که بازار را نیز دچار هیجان نخواهیم کرد. فاضلی گفت: بازارگردانی «وسپهر» به صورتی کارا و موثر صورت خواهد گرفت و به نحوی رفتار خواهد شد که بازار دچار التهاب نشود. ولی از سهممان در زمانهای مناسب و همراه با بازار حمایت میکنیم. تمام تلاش ما این خواهد بود که واسطهگری و سفتهبازی از بازار بورس رخت بندد. ما تلاش کردیم در بازارگردانی سهام سرمایهگذاری گروه مالی سپهر صادرات این اتفاق رخ دهد و درصد قابل توجهی سهم برای این امر اختصاص دادیم. وی افزود: شرکتهای بزرگی در زیرمجموعه گروه مالی سپهر صادرات وجود دارد که مقدمات برای عرضه اولیه سهام آنها در بورس فراهم شده که امیدواریم این مهم تا پایان سال اتفاق بیفتد.

رییس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و مدیرعامل شرکت بیمه کوثر، قرارداد بیمهنامه آتشسوزی منازل مسکونی بازنشستگان را با هدف افزایش خدمترسانی به جامعه هدف و همزمان با آغاز فرا رسیدن هفته دفاع مقدس امضا کردند.

رییس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و مدیرعامل بیمه کوثر این قراداد را به منظور ارتقای منزلت و کرامت بازنشستگان نیروهای مسلح و نیز آرامشخاطر و کاهش دغدغه آنها در هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی امضا کردند و براساس این قرارداد، بیمهنامه آتشسوزی منازل مسکونی بازنشستگان نیروهای مسلح سراسر کشور صادر میشود. سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا گودرزی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد خانواده بزرگ بازنشستگان نیروهای مسلح از ایثارگران هستند، اظهارکرد: یکی از راهبردهای مسئولان سازمانهای تامیناجتماعی و بازنشستگی نیروهای مسلح بهرهمندی بازنشستگان و خانواده آنها از خدمات بیمهای است. در این مراسم مدیرعامل بیمه کوثر نیز ضمن تبریک این ایام به افتخارآفرینان و یادگاران هشتسال دفاع مقدس خاطرنشانکرد: هدف ما آرامشخاطر پیشکسوتان عرصه جهاد، شهادت و شجاعت است. مجید مشعلچی فیروزآبادی با بیان اینکه این قرارداد در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و ارایه خدمات مطلوب به خانواده بزرگ نیروهای مسلح منعقد شده است، گفت: اکنون حدود ۷۰۰هزار نفر از بازنشستگان تحتپوشش بیمه کوثر هستند. وی افزود: هزینه پاکسازی محل و خسارت وارد شده به منازل مسکونی همسایگان بر اثر وقوع یکی از حوادث آتشسوزی، انفجار یا ترکیدگی لوله آب تا سقف تعهدات مشخص شده در قرارداد پرداخت میشود. وی از افزایش میزان تعهدات شرکت بیمه کوثر به منظور افزایش رضایت جامعههدف خبرداد و تصریحکرد: ماهانه مبلغ ۷۹هزارو۴۸۸ریال تحتعنوان بیمه خانه و اثاثه از برگه حقوقی بازنشستگان کسر میشود.