سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد؛

سخنگوی وزارت بهداشت از اقدام ایران برای پیش خرید واکسن کرونا خبر داد.دکتر سیماسادات لاری در پاسخ به سوال ایسنا درباره اقدامات ایران برای خرید واکسن کووید-۱۹ و جزییات آن، گفت: در کشور خودمان گروه هایی مشغولند و دارند کار انجام می دهند و وزیر بهداشت نیز شخصا این موضوع را رصد می کنند و موفقیتها را خودشان اطلاع می دهند. در مجموع ایران نیز پا به پای دنیا در زمینه تولید واکسن کرونا فعالیت می کند.وی افزود: در عین حال منطقی نیز آن بود که ما هم سبد خود را برای خرید واکسن بگذاریم. در این زمینه مجمعی به نام کووکس فعال است که ۱۸۰ کشور در آن ثبت نام کرده اند و ۱۸ سازمان و شرکت در زمینه تولید واکسن در آن مشارکت دارند. ایران هم در لیست این ۱۸۰ کشور است.لاری ادامه داد: اما شرط این شرکتها برای فروش واکسن آن بوده که کشور متقاضی ۱۵ درصد پیش پرداخت برای این واکسن داشته باشد و اگر موفق هم نشدند، این پول به ما عودت نمی شود. در عین حال در آخرین جلسه ستاد ملی مقرر شد که این ۱۵ درصد پرداخت شود و فکر می کنم ۱۰ سپتامبر این مبلغ پرداخت شود. در مجموع ما نیز سبدمان را برای خرید واکسن کووید-۱۹ گذاشتیم و ثبت نام کردیم؛ واکسن آکسفورد، چند شرکت چینی و شرکتهای مختلفی که معتبرند در این گروه قرار دارند.وی افزود: اما باز همه تخم مرغ ها را در یک سبد نگذاشتیم. همانطور که وزیر بهداشت گفتند، با یک فرد ایرانی الاصل در هند نیز برای خرید واکسن مذاکره کردیم. وی همچنین با بیان اینکه طی هفته گذشته با افزایش ۲۰ درصدی در بستری بیماران تهرانی مواجه بوده ایم، گفت: بیمارانی که مراجعه می کردند بدحال تر بودند؛ اما این باعث نمی شود که بگوییم شدت بیماری افزایش یافته؛ چون شاید این افراد دیرتر به مراکز درمانی مراجعه کرده باشند. در مورد تهران مهمترین خواسته ما برگشتن دورکاری هاست. تهران برای ما بسیار مهم است.

 

 

سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: ۳۰ میلیون هوادار آذری زبان کشور نگران این تیم هستند و باید بهترین ها به تراکتور بیایند.علیرضا منصوریان در گفت و گو با فارس اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد علاقمندان به فوتبال در تبریز و این که تراکتور در همه جای کشور طرفدار دارد باید بهترین نفرات انتخاب شوند که کمکحال ۱۲-۱۱ نفری باشند که از شاکله تیم ماندهاند. بازیکنی باید به تراکتور بیاید که لیاقت پوشیدن پیراهن تراکتور را داشته باشد. ۳۰ میلیون هوادار آذری زبان کشور نگران این تیم هستند و ما هم سعی میکنیم به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.سرمربی خاطرنشان کرد: باز هم به هواداران میگویم نگران نباشید زیرا باشگاه بزرگ تراکتور امسال نباید احساسی عمل کند بلکه باید با منطق، حوصله و خیلی فنی خریدهایش را انجام بدهد. از همه هواداران ممنون هستم. به این عزیزان میگویم به حواشی منفی پیرامون باشگاه تحت هیچ شرایطی گوش ندهند. باید برای تراکتور بزرگ در فضای واقعی فعالیت کنیم. فضای مجازی عملیاتی نیست، آنها نگران نباشند و نباید نگران فضای برنامه ریزی شده و خط داده شده مجازی باشند. وی ادامه داد: چه در داخل و چه خارج از کشور بعضی مواقع خط و خطوطی به هوادار داده میشود که ذهن هوادار میلیونی تراکتور را خراب میکند، امسال فقط یک هدف خواهیم داشت. همه باید پشت سر هم جمع شویم و دست به دست هم بدهیم و با گفتن یک یاعلی برای تراکتور تیم خیلی خوبی تشکیل بدهیم که قرار است امسال از مرحله گروهی وارد لیگ قهرمانان شود.

الهام چرخنده گفت: اقامت من در شهر کربلا طولانی مدت بوده و این تصمیم هم به واسطه شغل همسرم رخ داده است، اما در کل بسیار از حضور در این مکان مقدس خوشحالم و هر لحظه برایم بهترین ها رخ می دهد. امیدوارم که «امام حسین (ع)» پذیرای من در این شهر باشند.الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون در گفتوگو با میزان، پیرامون اخبار منتشر شده مبنی بر اقامت وی در کشور عراق گفت: بنده به مدت سه سال همراه همسرم که یک روحانی است در شهر کربلا زندگی میکنم و این روزها که بنا به شرایط بیماری کرونا امکان سفر چندان برای مردم فراهم نیست نائبالزیاره تمامی ایرانیان در کربلای عزیز هستم. وی در همین راستا ادامه داد: اقامت من در شهر کربلا طولانی مدت بوده و این تصمیم هم به واسطه شغل همسرم رخ داده است، اما در کل بسیار از حضور در این مکان مقدس خوشحالم و هر لحظه برایم بهترین ها رخ می دهد. امیدوارم که «امام حسین (ع)» پذیرای من در این شهر باشند.چرخنده درباره احتمال بازگشت خود به کشور گفت: مهاجرت من به کشور عراق به این شکل نیست که نخواهم به کشور بازگردم، به واسطه شغل همسرم در این کشور زندگی می کنم، طی این مدت بارها به ایران هم آمده ام و باز هم خواهم آمد.

پژوهش جدیدی نشان داده است که ورزش کردن میتواند در افزایش طول عمر بیماران مبتلا به دیابت نوع دو موثر باشد.به گزارش ایسنا ، بررسی جدیدی نشان میدهد که ورزش کردن میتواند خطر مرگ و میر را در افراد مبتلا به دیابت نوع دو، بین ۲۵ تا ۳۳ درصد کاهش دهد.ورزش کردن، حساسیت انسولین را بهبود میبخشد، خطر ابتلا به بیماری قلبی- عروقی را کاهش میدهد و سیتوکینهای التهابی را مهار میکند. سیتوکینهای التهابی، نوعی از پروتئینهای سیگنالدهنده هستند که به واکنش التهابی منجر میشوند. این سیتوکینها توسط سلولهای سیستم ایمنی تولید میشوند و قسمتی ضروری از نحوه واکنش بدن نسبت به عوامل بیماریزا به شمار میروند اما تولید بیش از اندازه آنها میتواند به بیماریهای التهابی منجر شود.پژوهشگران در این پروژه، از اطلاعات مربوط به هر شرکتکننده استفاده کردند که موقعیت اجتماعی- اقتصادی، سلامت و عادات ورزشی آنها را ارزیابی میکرد. پژوهشگران، تحلیلهای آماری نیز در مورد این اطلاعات انجام دادند که رابطه میان ورزش کردن و مرگ و میر را ارزیابی میکرد.در این پژوهش، ۴۸۵۹ شرکتکننده مبتلا به دیابت نوع دو مورد بررسی قرار گرفتند که ۴۹ درصد از آنها مرد و بقیه زن بودند و میانگین سنی آنها نیز۵۹.۹بود.