افزایش۲۴۰ درصدی سرمایه نظارتی بانک ملت

مدیرعامل بانک ملت از تأیید افزایش سرمایه نظارتی این بانک از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

دکتر محمد بیگدلی با بیان این نکته که در نظام بانکی سرمایه نظارتی، مبنای بسیاری از شاخص های نظارتی بانک ها است، اظهار داشت: با استناد به مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک ها موظفند اطلاعات مربوط به محاسبه سرمایه مذکور را به صورت سالیانه در صورت های مالی خود منظور و پس از تأیید حسابرس مستقل و بازرس قانونی به بانک مرکزی ارسال و با تأیید این بانک، به عنوان مبنای محاسباتی در شاخص های مختلفی مانند حد جمعی و فردی تسهیلات، تعهدات، وضعیت باز ارزی و... استفاده کنند. وی آخرین سرمایه نظارتی بانک ملت را که در سال های قبل مورد تأیید بانک مرکزی قرار گرفته بود، مبلغ ۷۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این سرمایه در سال جاری با تایید بانک مرکزی، افزایش ۲۴۰ درصدی داشته و به مبلغ ۲۶۷ هزارمیلیارد ریال رسیده و در هفته جاری به این بانک ابلاغ شده است. با افزایش سرمایه نظارتی دست بانک ملت در اعطای تسهیلات و تعهدات کلان در راستای کمک به رونق تولید و مشارکت در پروژه های دارای ارزش اقتصادی کلان بازتر خواهد بود.

 

بیمه نامه آرامش بیمه ملت در تحصیل با پوشش کرونا

با توجه به شرایط حال حاضر جامعه و فراگیری بیماری کرونا بیمه ملت با ارائه «بیمهنامه آرامش در تحصیل با پوشش کرونا» سعی در انجام مسئولیت اجتماعی خود نسبت به جامعه دارد. ریحانه جناتی معاون فنی بیمههای اشخاص بیمه ملت، ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی، با تاکید بر افزایش هزینههای زندگی، تامین مخارج تحصیلی به ویژه در دوران کرونا گفت: بسـیاری از خانوادهها با نگرانی بسیاری در خصوص وضعیت سلامت فرزندانشان در مدرسه همراه هستند و به همین منظور بیمه ملت با ارائه بیمهنامه «آرامش در تحصیل با پوشش کرونا» نسبت به کاهش این نگرانی والدین میکوشد.

وی با اشاره به اینکه حضور فرزندان در مدرسه و در میان سایر دانشآموزان از جمله مواردی است که این روزها خانوادهها را با چالشهای بسیاری روبهرو کرده است افزود: این امر بر کیفیت تحصیلات دانشآموزان تاثیر خواهد گذاشت و از آنجا که این قشر جامعه از آیندهسازان سرزمینمان به شمار میروند بر آن شدیم تا با ارائه بیمهنامهای آرامش را به خانوادهها بازگردانیم. بیمهنامه آرامش در تحصیل با پوشش کرونا در قالب ۵ طرح متناسب با توان مالی خانوادهها با حقبیمه مناسب سالیانه بین ۱۲ تا ۶۰ هزار تومان در اختیار آنان قرار میگیرد.

تأیید صورت های مالی بیمه ایران

نشست مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران باحضور معاون وزیر اقتصاد، رییس کل بیمه مرکزی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه ایران و سایر اعضا برگزار شد و اعضای مجمع ضمن ارزیابی مثبت از عملکرد موفق بیمه ایران در سال ۹۸ و ادامه روند رو به رشد آن در سال جاری، بر صورت های مالی سال گذشته این شرکت مهر تایید زدند.

در این نشست پس از ارائه گزارش هیات مدیره بیمه ایران و استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، اعضای مجمع نیز نقطه نظرات کارشناسی و رهنمودهای خود را درخصوص عملکرد شرکت در سال گذشته مطرح و پس از بررسی و تبادل نظر در مسایل فنی و حسابرسی، ضمن تشکر از شفافیت گزارش های ارائه شده، صورت های مالی سال ۱۳۹۸ بیمه ایران را تصویب کردند.

خدمات الکترونیک قضایی
تحت پوشش بیمه سامان

مدیر بیمه مسئولیت شرکت بیمه سامان اعلام کرد که این شرکت مسئولیت حرفه ای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را در قبال خدمات گیرندگان تحت پوشش قرار داده است.

دکتر علی صرفی با بیان این که کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای اولین بار در سراسر کشور درخواست صدور بیمه نامه مسئولیت حرفه ای مدیران دفاتر تحت پوشش خود را داشت، گفت: اکنون با انعقاد یک قرارداد میان شرکت بیمه سامان و این کانون، یک هزار دفتر خدمات الکترونیک قضایی تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار گرفته اند. صرفی همچنین اظهار امیدواری کرد که این قرارداد، آغاز همکاری های گسترده با کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشد و تفاهم برای همکاری در سایر رشته ها نیز به مرور زمان عملیاتی شود.

پرداخت خسارت بیمه نامه منازل روستایی

شرکت بیمه دی خسارت بیمه نامه آتش سوزی منازل روستایی آقکند بخش مرکزی استان زنجان را ۲ روز پس از ارزیابی پرداخت کرد. این حادثه به تخریب منزل بیمهگذار منجر شد و شرکت بیمه دی تنها دو روز پس از تکمیل مدارک و ارزیابی مورد، مبلغ خسارت را به ذینفع بیمهنامه پرداخت نمود.

بیمه دی بر اساس منشور حقوق مشتریان، همواره نسبت به تسریع در عملیات و فرآیندهای پرداخت خسارت اهتمام ورزیده است تا بتواند به کسب حداکثری رضایت مشتری دست یابد.

با عاملیت بانک سپه صورت گرفت؛

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک سپه گفت: پروژههای شرکت پالایشگاه بیدبلند خلیجفارس؛ یکی از اثرگذارترین طرحهای ملی کشور ازطریق بزرگترین طرح سندیکایی نظام بانکی کشور با محوریت بانک سپه اجرا شد و طرح شرکت پالایش گاز بیدبلند (۲) علاوه بر کمک به رونق اقتصادی و توسعه منطقه کمتر توسعهیافته از هدر رفت گازهای غنی چاههای نفت و گاز جلوگیری میکند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پایگاه اطلاعرسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: بانک سپه با راهبری بزرگترین طرح سندیکایی نظام بانکی به استفاده بهینه از ذخایر استراتژیک نفت و گاز کشور کمک کرد و زمینه تکمیل طرح ملی بیدبلند (۲) را پس از ۱۷ سال توقف فراهم کرد.

مدیرعامل بانک سپه در مورد ارقام کلی قرارداد بانک سپه با صندوق توسعه ملی در حوزه ارزی، گفت: این بانک با رویکرد کمک به توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و محرومیتزدایی در کشور، هرسال قرارداد ارزی با صندوق توسعه ملی منعقد کرده و بخشی از منابع این صندوق را به مسیر توسعه کشور سوق میدهد.

وی ضمن تأکید بر نقش تأثیرگذار بانک سپه در تبدیل عواید ناشی از فروش نفت و گاز به ثروتهای ماندگار و سرمایههای مولد در ایران، تصریح کرد: این بانک یکی از بانکهای تأثیرگذار در توسعه صنعت نفت و گاز کشور است و تأمین مالی صنایع بالادستی و پروژههای مهم حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی توسط بانک سپه بهویژه در میدانهای مشترک ضمن کمک به افزایش درآمد ملی از تضییع حقوق کشور در این میدان جلوگیری میکند.

وی به نقش تأثیرگذار بانک سپه در جلوگیری از تعطیلی احتمالی تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: این بانک با تأمین مالی سرمایه در
گردش واحدهای تولیدی در قالب تبصره ۱۸ به بازگشت تعداد چشمگیری از واحدهای اقتصادی به چرخه تولید کمک و زمینه افزایش ظرفیت تولید برای بسیاری از واحدهای تولیدی را فراهم کرد.

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک با رویکرد کمک به توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و محرومیتزدایی در کشور، هرسال قراردادهای متعدد ارزی و سپردهگذاری ریالی با صندوق توسعه ملی منعقد کرده و با سوق دادن بخشی از منابع این صندوق به مسیر توسعه نقش کلیدی و مؤثری در تبدیل نفت به ثروت و سرمایه پایدار در کشور ایفا میکند.

چقازردی افزود: این بانک برای حمایت از تولید و اشتغال، با صندوق توسعه ملی ۷۰ فقره قرارداد سپردهگذاری ریالی به مبلغ ۳۸ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال طی سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ امضا کرده است.

مدیرعامل بانک سپه ادامه داد: ۳۸ فقره از این قراردادها برای اختصاص به طرحهای تکمیلی و احداثی و ۳۲ فقره آنهم برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بین بانک سپه و صندوق توسعه ملی امضا شده است.

در جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک گردشگری که با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد، صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید. به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، ابتدا مرتضی خامی مدیرعامل بانک گردشگری گزارشی از عملکرد هیات مدیره بانک را به سهامداران حاضر در جلسه مجمع ارائه کرد. مرتضی خامی در گزارش خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: اعضای هیات مدیره بانک گردشگری تلاش کرد تا تاثیر شرایط تحمیلی بیرونی را به حداقل برساند و مانع از افزایش پیامدهای ناشی از شرایط اقتصادی به بانک شود ضمن اینکه توانست با تکیه بر سیاست های کلان خود جزء بانک های سودده در بورس باشد.

وی افزود: مرحله اول افزایش سرمایه بانک گردشگری تا ۱۵ هزار میلیارد ریال بود که در نیمه نخست سال ۹۹ محقق شد و ورود به مرحله دوم افزایش سرمایه در سال جاری در دستور کار بانک قرار گرفته است.