طرح جهادی افزایش تاب آوری شبكههای فشار متوسط در گیلان

طرح جهادی تاب آوری شبکه در شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در راستای رفع کانونهای خطر آفرین و تامین برق پایدار برای مشترکین در حال اجرا است. در مسیر آبادانی ادامه اجرای طرح جهادی افزایش تاب آوری شبکههای فشار متوسط توزیع برق گیلان طرح جهادی تاب آوری شبکه در شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در راستای رفع کانونهای خطر آفرین و تامین برق پایدار برای مشترکین در حال اجرا است. دکتر هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان در ادامه سلسله گزارشهای اجرای طرح جهادی افزایش تاب آوری شبکههای توزیع برق، به ارائه گزارش تجمیعی از مرحله اول تا سی پنجم این طرح پرداخت. وی خاطرنشان کرد: در این طرح که از ابتدای سالجاری به اجرا درآمده است با بکارگیری تجهیزات فنی لازم و نظارت میدانی توسط مدیران ارشد شرکت و با استفاده از توانمندی نیروهای عملیاتی و اجرایی امورهای توزیع برق گیلان، تلاش شده است تعمیرات پیشگیرانه با هدف ارتقای تاب آوری و مقاوم سازی شبکههای توزیع به نحو احسن به اجراء درآید. هنرمند گفت: طی ۳۵ مرحله از اجرای طرح تاب آوری و با فعالیت ۱۸۲ اکیپ اجرایی به ظرفیت ۱۷۷۰ نفر ساعت، عملیات جهادی ارتقای تاب آوری بر روی ۲۰ فیدر فشار متوسط در امورهای توزیع برق یک رشت، دو رشت، سه رشت، چهار رشت، پنج رشت، انزلی، لنگرود، صومعه سرا، لاهیجان، فومن، رودسر و تالش و با اعتبار بالغ بر ۷۹۳۸ میلیون ریال صورت پذیرفت.

 

بوشهر مهیای پذیرش کشتیهای ۵۰ هزار تنی است

تجارت استان بوشهر -مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این بندر مهیای پذیرش غیر مستقیم کشتی‎‏های ۵۰ هزار تنی کالاهای اساسی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمندزاده در این ارتباط اظهار داشت: بوشهر تا سال گذشته تنها امکان پذیرش کشتی‏‎های ۲۰ هزار تنی داشت که با بهره‎برداری از پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر اکنون شرایط برای پذیرش کشتی‎های ۳۰ هزار تنی در این بندر فراهم است. وی بیان کرد: با این حال یکی از رویکردهای استان در جهت رونق بندری پذیرش کشتی‏های کالای اساسی با ظرفیت‏های ۴۰ تا ۵۰ هزار تنی است.

ارجمندزاده ادامه داد: در حال حاضر گرچه به لحاظ عمق کنونی کانال امکان پذیرش مستقیم کشتی‏های یاد شده وجود ندارد اما با سبک سازی در لنگرگاه امکان پذیرش غیرمستقیم کشتی‎های ۴۰ تا ۵۰ هزار تنی با هزینه قابل رقابت با سایر بنادر جنوبی کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: از سال گذشته تاکنون ۶ کشتی با حدود ۷۰ هزار تن کالای اساسی برنج در بوشهر پهلو گرفته و در روزهای آینده نیز یک کشتی ۲۸ تنی حامل کالاهای اساسی در بندر بوشهر پهلو می‏گیرد.

حاشیه نشینی پل ارتباطی برای انتقال آسیب به مرکز شهر است

رییس کل دادگستری استان ایلام در شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: حاشیه نشینی پل ارتباطی برای انتقال آسیب به مرکز شهر است لذا باید به صورت جدی به آن توجه شود.

- جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان به ریاست علی دهقانی رییس کل دادگستری ایلام و با حضور اعضای شورا در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد. رییس کل دادگستری استان ایلام با بیان این که هدف ما در شورای پیشگیری از وقوع جرم، بررسی مشکلات و چالشها و اتخاذ تدابیر و تصمیمات غیر قهر آمیز برای حل مشکلات و معضلات استان است، دستیابی به این مهم را مستلزم یک کار جمعی و همگانی دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت سازمانها و نهادهای اجرایی و با کمکهای حمایتی و نظارتی دستگاه قضایی میتوان از ایجاد هزینه برای کشور و جامعه در آینده جلوگیری کرد.

دهقانی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر در بحث پیشگیری خوب عمل کنیم این یک سرمایه گذاری است و ضرورتی به الزام و استفاده از قوه قهریه نیست و لازمه آن این است که همه نهادها و سازمانها به وظایف و تکالیفی که برای آنان ترسیم شده عمل کنند. وی افزود: امروزه توان دستگاههای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی باید معطوف به موضوعات بسیار مهم در حوزه امنیت و استقرار نظم در جامعه باشد و سازمانها اجرایی و نهادهای دولتی باید تلاش کنند با اقدامات پیشگیرانه این فشاری که بر نهادهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی است را تعدیل کنند. عالیترین مقام قضایی استان ایلام تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم مورد توجه دستگاه قضایی، اجرای طرح کاداستر است که یک وظیفه و تکلیف همگانی برای همه نهادها و دستگاههای دولتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که این طرح با هدف حل مشکلات مربوط به تثبیت مالکیت اموال دولتی صورت گرفته که این خود یک اقدام پیشگیرانه است و با این کار از طرح دعاوی متعدد علیه دولت و سازمانهای دولتی و مخصوصا منابع طبیعی جلوگیری خواهد شد. رییس کل دادگستری استان ایلام همچنین تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کارگروهی به مرکزیت سازمان بازرسی تشکیل گردید که اقدامات این کارگروه در جهت اجرایی شدن کامل طرح کاداستر و تثبیت مالکیت اموال دولتی است.

تخریب ١٥٠ ساخت و ساز غیر مجاز
در باغ های همدان

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه عوامل مختلف اقتصادی و اجتماعی باعث شده در اراضی و باغ ها ساخت و سازهایی صورت بگیرد، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یکصد و ۵۰ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز در باغ ها و اراضی استان همدان تخریب شده است.

هوشنگ کرمی در گفتوگویی با اشاره به گشتها و گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۳۱، اظهار کرد: بیش از یکصد و ۳۴ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم همدان بوده این درحالیست که جهادکشاورزی تنها دستگاه متولی حریم شهر و روستاها نیست بلکه دهیاران و شهرداریها باید نخستین برخورد و مقابله را با ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشند.

وی با اشاره به شناسایی ۷۰۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در استان، خاطرنشان کرد: استان همدان از نظر تغییر کاربریها نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری دارد اما با این وجود راضی نیستیم البته اگر ماشین آلات در اختیار داشتیم میتوانستیم تعداد بیشتری را قلع و قمع کنیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان همدان اذعان کرد: سامانه ۱۳۱ به صورت کشوری عمل میکند و بلافاصله به استان اعلام میشود و وظیفه مردم است که تغییر کاربریهای غیرمجاز را گزارش دهند. وی با بیان اینکه مساحت اراضی استان همدان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است، اذعان کرد: ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان رفع تداخل شده است. کرمی با اشاره به اینکه خرید و فروش اراضی مشائی صدور سند را پیچیده و سخت کرده است، تصریح کرد: اسنادی که در اصلاحات ارضی دهه ۴۰ برای اراضی کشاورزی صادر شده بود، ۱۰۰ درصد مشائی بوده و وضعیت حدود اراضی کشاورزان مشخص نیست و نمیتوانند از سند خود برای دریافت وام های بانکی استفاده کنند. وی با بیان اینکه در سال ۹۴ قانون حدنگاری مصوب شد، افزود: قبل از اینکه به سمت نقشه کاداستر برویم حتماً باید رفع تداخلات انجام شود برهمین اساس طی سال های گذشته ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخل شده است. مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تهیه نقشه کاداستر بیش از ۳۶ هزار هکتار از اراضی استان همدان خبر داد و گفت: کاداستر کار سنگینی است و بخش عمده آن به اعتبارات بستگی دارد و در صورتی که تخصیص اعتبار صورت بگیرد، این روند با سرعت پیش میرود.

 

اجرای موفقیت آمیز عملیات توپكرانی
خط لوله آغار/دالان

اهواز: فرج-مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از اجرای موفقیت آمیز عملیات توپکرانی خط لوله ۴۲اینچ انتقال گاز آغار/دالان خبر داد. مهندس هوشنگ صیدالی اظهار داشت: توپکرانی بخش انتهایی خط لوله ۴۲اینچ آغار/دالان به طول تقریبی ۱۴۲کیلومتر با توجه به برنامه زمانبندی تعمیرات اساسی پالایشگاه گاز فراشبند، در مدت ۴۸ساعت با موفقیت کامل انجام شد و مجدداً در سرویس قرار گرفت. وی گفت: این عملیات با برگزاری جلسات مشترک با ادارات ستادی مناطق نفتخیز جنوب و مسئولان مرتبط در شرکت های بهره برداری نفت و گاز گچساران، آغاجاری، مارون و زاگرس جنوبی به صورت ویدئو کنفرانس انجام گرفت و در نهایت با ارائه نظرات به معاون مدیر تقویت فشار گاز مناطق نفتخیز جنوب وارد فاز اجرایی شد و با دقت و مهارت کامل به اجرا درآمد.

از سوي مهندس سيد مجيد منبتي صورت گرفت؛

مديرعامل شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد با اهدا تنديس طلايي مسئوليت اجتماعي شركتي پالايشگاه خانگيران به استاندار خراسان رضوي جهت تقديم به خانواده سردار دلها سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني، از تلاش هاي اين سردار مجاهد، سرافراز و با اخلاص در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامي تقدير كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد، مهندس سيد مجيد منبتي در حاشيه بازديد استاندار خراسان رضوي از اين مجتمع گازي گفت: مجاهدت های شهید حاج قاسم سلیمانی یقینا همان ایفای نقش مسئولیت اجتماعی ایشان در تامین امنیت ایران اسلامی بوده است.

وي اظهارداشت: پالايشگاه خانگيران طي سالهاي گذشته در راستاي عمل به مسئوليت هاي اجتماعي شركتي، توجه به ذينفعان، توانمندسازي شركت هاي محلي و حمايت از شركت هاي دانش بنيان گام هاي بسيار موثري در شهرستان برداشته و ارتباط بسيار مناسبي را با جامعه پيراموني داشته و مردم از خدمات خيرخواهانه پالايشگاه برخوردار شده اند.

اين مقام مسئول تصريح كرد: در همين راستا اين شركت تاكنون موفق به كسب جوایز متعدد در جشنواره هاي مختلف در حوزه عمل به مسئوليت اجتماعي شركتي شده است.

مهندس منبتي همچنين به اهميت برجسته سردار شهيد سليماني در مبارزه با گروه هاي تكفيري اشاره كرد و گفت: اين شهيد بزرگوار با الهام از مكتب مقدس اهل بيت (عليه السلام) به ويژه مكتب انسان ساز سرور آزادگان و سالار شهيدان حضرت اباعبدا... الحسين (ع) ، عمر خود را وقف اسلام و مردم و دفاع از حريم اهل بيت در سوريه و عراق نمود.

گفتني است: سيد مجيد منبتي مديرعامل شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد در راستاي تكريم، پاسداشت، مجاهدت هاي سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني در ايفاي نقش مسئوليت اجتماعي خويش در تامين امنيت ايران اسلامي، جهان اسلام، مبارزه با گروه هاي تروريستي تكفيري و دفاع از حرم اهل بيت عصمت و طهارت(عليه السلام ) تنديس طلايي را به استاندار خراسان رضوي جهت تقديم به خانواده سردار دلها سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني اهدا كرد.

همچنین در خبری دیگر مديرعامل شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد عنوان كرد: مزيت رقابتي طلاي زرد پالايشگاه خانگيران در بازار جهاني و خلق ارزش افزوده بالاتر است.

مديرعامل شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد با بيان اينكه روزانه بيش از دو هزار تن گوگرد در اين مجتمع گازي توليد مي شود گفت: ما براي محصول گوگرد با خلوص بالا ( طلاي زرد ) پالايشگاه خانگيران نقشه استراتژيك داريم و اين فرآورده مي تواند ارزش افزوده فراوانی ایجاد کند.

سيد مجيد منبتي در حاشيه نشست مثلث توسعه اقتصادي خراسان رضوي و بازديد عليرضا رزم حسيني استاندار از واحدهاي توليد گوگرد افزود: با توجه به موقعيت استراتژيك شهرستان مرزي سرخس و همجواري با كشور تركمنستان، سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه می تواند باعث رونق تولید و دستیابی به بازارهای صادراتی شود.

وی ادامه داد: با توسعه واحدهاي گوگردي شاهد ورود سرمايه گذاران بيشتر و تضمين درآمد ساليانه خواهيم بود كه اين مولفه مي تواند در سطح استان خراسان رضوي و شهرستان سرخس تاثيرگذار باشد.

مديرعامل پالايشگاه خانگيران بيان داشت: حضور سرمايه گذاران در سرخس باعث تحول اقتصادي در منطقه، توسعه اشتغال به صورت مستقيم و غيرمستقيم خواهد شد.

لازم به ذکر است تاریخچه این شرکت اینکه، اولین فعالیت اکتشافی در سال ۱۳۳۱ در منطقه خانگیران به وقوع می پیوندد و اولین چاه در سال ۱۳۴۱ به مخزن گاز شیرین شوریجه می رسد و نوید طرح و اجرای تاسیسات گاز در این منطقه محروم معنا پیدا می کند . تاسیسات نم زدایی مرحوم جمالی نیا باتامین خوراک از مخزن گاز شوریجه در سال ۱۳۵۲ به بهره برداری میرسد و گاز مصرفی بخش محدودی از شهر مشهد ازطریق یک خط لوله ۱۶ اینچ ارسال می شد .

کشف مخزن مستعد و بزرگ مزدوران در عمق ۳۷۰۰ متری زمین شهرتی جهانی به منطقه خانگیران می بخشد وبه عنوان یک مخزن بزرگ و مستقل گاز برروی تلکس خبرگزاریهای جهان خودنمایی می کند . مخازن گازی منطقه خانگیران سرخس شامل ۳ مخزن گاز شیرین با استعداد باقیمانده تولید ۱۷ میلیارد متر مکعب و یک مخزن گاز ترش عظیم با استعداد باقیمانده تولید ۳۰۰ میلیارد متر مکعب می باشد .

بهره برداری از منابع گاز شیرین خانگیران در سال ۱۳۵۲ با ۳ حلقه چاه ودر سال ۱۳۶۲ بهره برداری از مخزن گاز ترش مزدوران همزمان با راه اندازی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با ۶ حلقه چاه آغاز گردید.

عملیات اجرایی پالایشگاه گاز خانگیران در سال ۱۳۵۴ آغاز ودر سال ۱۳۵۷ به دلیل تقارن با پیروزی انقلاب اسلامی متوقف و در نهایت با یک وقفه سه ساله در ایام ا... دهه مبارک فجر سال ۱۳۶۲با حضور پربرکت ریاست محترم جمهور حضرت آیت ا... خامنه ای در منطقه خانگیران شعله های سرکش آتش از مشعل پالایشگاه به آسمان سر می کشد و صنعت مردان دلاور ایران زمین به عنوان اولین سند افتخار اداره عملیات این مجتمع عظیم پالایشی را بدون حضور بیگانگان بر عهده می گیرند .

محمد شریفی مقدم شهردار خرم آباد اظهار داشت: در بحث خدمات شهری به مساعدت و مشارکت مردم نیازمندیم چرا که موجب کاهش هزینهها میشود.

وی که به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه فصلی حقوق شهروندی سخن میگفت با بیان اینکه در بحث ترافیک شهری اقداماتی انجام شده، افزود: مسوولیت شورای ترافیک شهرها به عهده فرماندار است و شهرداری صرفاً مصوبات این شورا را اجرا میکند. شهردار مرکز لرستان در ادامه با بیان اینکه سازمان فاوا شهرداری اقدامات مختلفی را در راستای الکترونیکی کردن خدمات شهرداری انجام داده، خاطر نشان کرد: مردم برای پرداخت عوارض گاهاً دچار مشکل بودند که با تلاش همکاران ما در شهرداری این مشکلات برطرف شده است. شریفی مقدم در ادامه با اشاره به اینکه تنوع خدمت در شهرداری زیاد است، اظهار داشت: به دنبال صدور پروانه ساخت و پایان کار به صورت الکترونیکی هستیم و این موضوع به طور جد در دستورکار است. وی عنوان کرد: با انجام این کار، شهروندان به راحتی میتوانند چنین خدماتی را با دسترسی آسان دریافت کنند. شهردار خرمآباد به سامانه ۲۴ ساعته رسیدگی به مشکلات شهروندان اشاره کرد و گفت: معضلات اداری، خدماتی و... دریافت میشود و نتیجه آن به فرد تماس گیرنده منتقل میشود. وی یکی دیگر از خدمات شهرداری در راستای حقوق شهروندی را نصب دستگاههای پرداخت الکترونیکی در تاکسیها عنوان کرد و گفت: این کار توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری صورت گرفته و در بخشهای مختلفی از تاکسی تا کنون روند اجرای خوبی را در پی داشته است. وی یکی دیگر از خدمات شهرداری در راستای حقوق شهروندی را نصب دستگاههای پرداخت الکترونیکی در تاکسیها عنوان کرد و گفت: این کار توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری صورت گرفته و در بخشهای مختلفی از تاکسی تا کنون روند اجرای خوبی را در پی داشته است. شهردار خرمآباد در بخشی از سخنان خود به ملاقاتهای عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای حقوق شهروندی این کار در اکثر اوقات صورت میگیرد.

اهواز : فرج-معاون طرح های توسعه برق شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: آخرین محموله تجهیزات سوئیچگیر پست های ۱۳۲ کیلو ولت GIS تحویل این شرکت و وارد خوزستان شده است.

مهدی ابوعلی گله داری در خصوص تجهیزات پست های ۱۲ گانه GIS این شرکت بیان کرد: تجهیزات مربوطه از شرکت ABB سوئیس به صورت ۱۰۰ درصدی تا قبل از اعمال تحریم های آمریکا ، خریداری و در خط مونتاژ تولید توسط شرکت نیروترانس بوده که آخرین محموله تجهیزات سوئیچگیر نیز وارد استان شده تا در مجموع ۱۲ دستگاه که اصلی ترین قسمت پست های GIS است تحویل این شرکت شود.

وی بیان کرد: مبلغ قرارداد این تجهیزات با نیرو ترانس یکهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بوده و از محل اعتبارات توسعه و پایداری شبکه برق استان خوزستان تامین شده است.

معاون طرح های توسعه برق شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: همچنین به منظور احداث ۱۲ پست ۱۳۲ کیلو ولت GIS قراردادی با شرکت پارسیان تحت عنوان "تامین تجهیزات تکمیلی، عملیات ساختمانی، نصب و راه اندازی" منعقد شده که در حال اجرا می باشد.

ابوعلی گله داری تصریح کرد: بخشی از این تجهیزات نیز شامل سازه تجهیزات، لاین تراپ، جرثقیل سقفی، یراق آلات و کلمپ، کابل آلومینیمی، ترانس ولتاژ و جریان تامین شده و مابقی تجهیزات سفارش گذاری شده و در حال تولید می باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان چند وقت پیش در این خصوص گفته بود: علی رغم اینکه قطعات اصلی این پست ها قبل از تحریم وارد کشور شده بود اما تحریم ها و شرایط اقتصادی کشور که به تبع بر روی قیمت سایر تجهیزات و عملیات ساختمانی تاثیر گذاشته به همراه بیماری کرونا در سال جاری، باعث شده تا مشکلاتی در پروژه ها به وجود بیاید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان عملیات ساختمانی پست ها نیز پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی دارد و پروژه ها در حال حاضر فعال هستند.

با حضور سرپرست شهرداری رشت؛
 

گیلان_فرحی؛ با حضور سرپرست شهرداری رشت قرارداد پروژه دوچرخه اشتراکی در محل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت منعقد شد.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، قرارداد پروژه دوچرخه اشتراکی با حضور سرپرست شهرداری رشت و سرمایه گذار پروژه در دفتر سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت منعقد شد.

مهندس عطایی سرپرست شهرداری رشت در این جلسه با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: امروزه توسعه شهرها بدون مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: قطعا شهرداری به تنهایی نمی تواند همه مشکلات شهری را حل کند و حضور سرمایه گذاران در اجرای پروژه ها ضروری است.

مهندس عطایی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت را سازمان مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: تمام تلاش ما این است موانع و تشریفات اداری سرمایه گذاران به حداقل برسد.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه دوران سرپرستی دوران گذر نیست مطرح کرد: هیچ پروژه ای نباید به واسطه مشکلات مالی در شهرداری نیمه کاره رها شود.

مهندس عطایی اذعان داشت: پیام من به سرمایه گذاران این است که با یک مجموعه سر و کار خواهند داشت و قرارداد آن ها با شخص سرپرست و یا شهردار نیست و نگران تغییرات مدیریت نباشند.

وی انعقاد قرارداد "دوچرخه اشتراکی" را گامی موثر برای کاهش ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم پروژه های سرمایه گذاری بیشتری در شهرداری رشت منعقد شود.

مریم گل احضار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت نیز در این جلسه پروژه دوچرخه اشتراکی را پروژه ای شاخص دانست و گفت: برای نخستین بار است این پروژه به صورت سرمایه گذاری در یکی از شهرداری های کشور اجرا می شود.

وی هدف از اجرای این پروژه را ترویج فرهنگ حمل و نقل عمومی و کاهش بار ترافیکی سطح شهر عنوان کرد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت با اشاره به اینکه دوچرخه های استفاده شده در این طرح بیمه می شوند، افزود: هرکس در هر نقطه از شهر می تواند از دوچرخه ها استفاده کند و Gps نیز بر روی دوچرخه نصب خواهد شد.

گل احضار خاطرنشان کرد: این پروژه در سه فاز اجرایی می شود و پیش بینی می شود ظرف یک سال آینده هزار عدد دوچرخه تهیه و دراختیار مردم قرار گیرد.

روحانی سرمایه گذار پروژه " دوچرخه اشتراکی" نیز در این جلسه با قدردانی از مساعدت و همکاری مجموعه شهرداری رشت، اظهار داشت: این پروژه متعلق به مردم است و امیدواریم خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم.

سرهنگ کریمی رئیس پلیس راهور استان گیلان نیز در این جلسه از آمادگی کامل پلیس در ساماندهی ترافیک شهر با مشارکت شهرداری رشت خبر داد.