رئیس بیمارستان سینا نسبت به عواقب تلخ عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی هشدار داد؛

رئیس بیمارستان سینا گفت: باید در زمینه بهداشتی فعالیت بیشتری انجام دهیم تا جلوی مبتلا شدن افراد را بگیریم، وگرنه اگر بیمارستانها ۱۰ برابر هم شود، تا زمانی که اپیدمی مهار نشود، شرایط همچنان سخت خواهد بود.محمد طالبپور رئیس بیمارستان سینا در گفتوگو با ایلنا با اشاره به پیشبینی روند شیوع کرونا در کشور افزود: این بیماری حداقل تا یک سال و نیم دیگر با ما خواهد بود و اگر همینطور ادامه پیدا کند، اپیدمی سرعت بیشتری خواهد گرفت، طبق پیشبینی که از سوی مسئولان وزارتخانه صورت گرفته، اگر وضعیت تا یک سال و نیم دیگر به همین شکل ادامه پیدا کند، روزانه ۶۰۰ الی ۷۰۰ فوتی خواهیم داشت و در مجموع حدود ۳۰۰ هزار مورد مرگ و میر به علت کرونا خواهیم داشت و به عبارتی به ازای هر ۳۰۰ نفر یک نفر در معرض خطر مرگ کرونا در جامعه است که این عدد بسیار بالاست و اگر مردم همت متعالی نداشته باشند و سیستمهای بهداشتی نیز تقویت نشود، ما شاهد مرگو میر وسیع خواهیم بود، البته نه در ایران بلکه در تمام دنیا این اتفاق خواهد افتاد چون الان این یک مشکل همگانی است.وی ادامه داد: خیلی از کشورها که در زمینه بهداشتی تمرکز داشتند، در کنترل کرونا موفق بودند و خیلی از کشورها ناموفق هستند، چون در زمینهی درمانی تمرکز کردند، در صورتی که من فکر میکنم در کشور خودمان باید در زمینه بهداشتی فعالیت بیشتری انجام دهیم تا جلوی مبتلا شدن افراد را بگیریم، وگرنه اگر بیمارستانها ده برابر هم شود، وقتی اپیدمی مهار نشود، شرایط همچنان سخت خواهد بود. طالبپور گفت: پرسنل بیمارستانها برای کنترل ویروس کرونا تا پای جان ایستادگی کردند، اما نباید در قسمتهای درمانی فشاری وارد کنیم، چون این بودجهای که برای داروها هزینه میشود، اگر از همان اول برای اقدامات بهداشتی هزینه میشد، خیلی زودتر بیماری کنترل شده بود و همچنین جان بسیاری از افراد از بین نمیرفت، اما متاسفانه ما در بخش درمان تمرکز بیشتری داشتیم و میزان دارویی که در ایران مصرف میشود از بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است، در صورتی که مرگ و میر آنها کمتر است.

 

 

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال میگوید آبیپوشان پایتخت آینده خوشی ندارند.مهدی حاجمحمد پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفتوگو با ایسنا اظهار داشت: به نظر من با توجه به اتفاقاتی که برای استقلال افتاده است، هر کسی یک نظری دارد. محمود فکری بازیکن بزرگی بود اما هنوز در مربیگری کیفیت خودش را نشان نداده و خود را ثابت نکرده است. همچنین مربیگری آن هم در تیم بزرگی مثل استقلال نیازمند این است که مربی عملکرد خودش را نشان داده باشد.او ادامه داد: بازیکن تا ۴۰ درصد برای یک تیم میتواند موثر باشد اما مربی حرف اول را در تیم میزند. من برای آقای فکری آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم که عملکرد خوبی داشته باشند و باید ببینیم چه نتیجهای با استقلال به ارمغان میآورد.حاجمحمد افزود: در عرصه مربیگری من هم میتوانم مربی فنی باشم اما تیم وقتی در حاشیه میرود، آن موقع مربی چه کاری میتواند انجام دهد؟ باید چند بازی پیش برود تا ببینیم محمود فکری در این موقعیتها چه عملکردی دارد. من یک گلهای دارم. باشگاه هیچ وقت به پیشکسوتان احترام نمیگذارد و ما هم تجربه لازم را برای کمک به استقلال داریم اما به این مساله هیچ توجهی نمیشود. پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره تغییراتی که آبیپوشان در این مدت با آن مواجه شده است، خاطرنشان کرد: الان در عرض چند ماه، تیم ما چند مربی و مدیر عوض کرده است. اینکه چه دستهایی در کار است، واقعا از آن خبر ندارم. در حال حاضر پرسپولیس هم مثل استقلال بدهی دارد اما این تیم مقام اول را کسب کرده است.

«اکبر عالمی» منتقد، مجری و مستندساز پس از مدتی درگیری با بیماری کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد.به گزارش فارس، مرحوم «اکبرعالمی» از مدتی پیش به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود و شب دوشنبه در ۷۵ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.اردشیر عالمی فرزند مرحوم اکبر عالمی با اعلام خبر درگذشت این هنرمند، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: پدر رفت، فقط پدر من نبود، پدر چند نسل ایران بود، تاثیر وجودش تا سالها باقی خواهد ماند. امیر سراییمقدم دستیار کارگردان و خواهرزاده زندهیاد اکبر عالمی درباره خبر منتشر شده درباره ابتلای اکبر عالمی به کرونا در فرآیند ساخت این مستند، تأکید کرد: واقعیت این است که اکبر عالمی در جریان ساخت جدیدترین مستندش دچار بیماری کرونا نشد بلکه در کلاس دانشگاه به این بیماری مبتلا شد چون در کنار آقای عالمی من به همراه چهار نفر دیگر هم مشغول کار بودیم که تست ما پنج نفر منفی شد اما زنده یاد اکبر عالمی که برای دفاع پایان نامه دانشجویانش به دانشگاه رفته بود، دچار این بیماری شد. وی درباره سرانجام این مستند تأکید کرد: من خودم کارگردان سینمای مستند هستم و از همین رو قرار است این مستند ناتمام را به سرانجام برسانم.اکبر عالمی، متولد تیر ۱۳۲۴ در اهواز، فارغالتحصیل رشته سینما با مدرک دکتری از انگلستان است که تاکنون مستندهای مختلفی را از جمله «مروارید خلیجفارس» ساخته است.

مدیر ارشد اجرایی تسلا از ارائه نسخه آزمایشی قابلیت «کاملا خودران» برای تعدادی از مشتریان خبر داده است. با کمک این قابلیت تغییرلاین خودکار برای کاربران فراهم می شود.به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، الون ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا در یک توئیت اعلام کرد نسخه بتا قابلیت «تمام خودران» به طور محدود برای برخی از مشتریان ارائه می شود که رانندگان با دقت و خبره ای تلقی می شوند.این به روز رسانی ۲۰ اکتبر(هفته آینده) ارائه می شود و دسترسی به ویژگی های مخصوصی برای رانندگی در بزرگراه و کنترل علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوی ایست را برای راننده فراهم می کند.نرم افزار مذکور نسخه پیشرفته «اتوپایلوت» است و این بدان معنا است که رانندگان باید هنگام استفاده از این فناوری همچنان دست هایشان را روی فرمان خودرو حفظ کنند. همچنین با ارائه قابلیت کاملا خودران، ویژگی های جدیدی مانند پارک اتوماتیک خودرو و تغییر لاین اتوماتیک خودرو در جاده، فعال می شوند.همچنین رانندگان خودروهای تسلا می توانند با استفاده از قابلیت کنترل علائم راهنمایی رانندگی و تابلوی ایست، این علامت های راهنمایی و رانندگی را شناسایی و به طور خودکار سرعت خودرو را قبل از توقف کامل، کاهش دهند.